Second Opinion
Folosind serviciul second opinion ne puteți trimite RMN-uri, CT -uri, angiografii, fișiere .pdf, documente medicale. Astfel vă vom putea da o opinie neurochirurgicală, fără ca aceasta să poată înlocui un consult de specialitate. Răspunsurile vor fi date prin e-mail în cel mai scurt timp posibil (de obicei în mai putin de 24 de ore, dar nu mai mult de 48 de ore). Second opinion – Neurohope este un serviciu gratuit. www.neurohope.ro |
Bucurestii de altadata
Last Updated: May 05 2024 14:34, Started by
ciureanuc
, Jul 14 2009 09:10
·
50
#2215
Posted 17 May 2017 - 00:38
Blocul Izvor 2 (a fost ultimul demolat din sirul de case pe locul carora s-a sapat la metrou - daca nu era avariat de cutremurul din 1977 mai rezista macar pana la marea demolare a cartierului) si o statie de tramvai din apropiere.
Attached Files |
#2216
Posted 19 May 2017 - 01:16
Curioziate: în anii '90 budele subterane de la benzinării au fost privatizate?
Iar acele toalete subterane de la benzinării aveau doar pisoar sau erau cu W.C. standard? |
#2217
Posted 19 May 2017 - 06:29
Parcă că n-aveau nici una, nici alta, ci doar cabine cu veceuri turcești. Dar n-am intrat prin toate ca să fiu sigur.
|
#2218
Posted 01 June 2017 - 12:17
[ https://www.youtube-nocookie.com/embed/YXx5ZSTPztE?feature=oembed - Pentru incarcare in pagina (embed) Click aici ]
|
#2219
Posted 01 June 2017 - 13:32
[ https://www.youtube-nocookie.com/embed/SbGwUtAu5pQ?feature=oembed - Pentru incarcare in pagina (embed) Click aici ]
Edited by denisen, 01 June 2017 - 13:32. |
#2220
Posted 02 June 2017 - 01:34
Filmul din 1943 nu are exterioare cu orasul, insa urmatoarele da:
[ https://www.youtube-nocookie.com/embed/Mnv00b1_LVw?feature=oembed - Pentru incarcare in pagina (embed) Click aici ] Actiunea filmului se petrece in anii '20. A fost turnat in 1965 prin cartierele Obor-Pantelimon, pe malul lacului Fundeni iar calea ferata care apare in film este cea care pleaca de la Gara Obor. [ https://www.youtube-nocookie.com/embed/CDKSBVSyhqY?feature=oembed - Pentru incarcare in pagina (embed) Click aici ] "Bariera" (1972), poveste ce are loc in timpul razbului in 1942, localizata in mahalaua dimprejurul fabricii Vulcan. Exterioarele sunt turnate in acelasi areal ca mai sus, posibil si in zona Caii Vacaresti-Martisor. Pentru inchisoare s-a filmat la Doftana (interior), si la Vacaresti (exteriorul cu zona de plimbare) apoi prin forturile din jurul Capitalei. Pe la minutul 56:25 apare un nume strada, cu G - Girafei*. La sfarsit se muta pe cheiul Dambovitei, langa Vama Postei (acolo a fost dupa aia Ministerul de Interne si acum este un inspectorat al politiei) http://aarc.ro/articol/bariera Aspectul periferiilor unde s-au filmat unele scene s-a pastrat intr-o forma sau alta pana astazi. * Intre Lacul Fundeni si sos. Pantelimon erau nume de strazi cu animale. |
#2222
Posted 04 June 2017 - 12:33
malmoth, on 02 iunie 2017 - 01:34, said:
Actiunea filmului se petrece in anii '20. A fost turnat in 1965 prin cartierele Obor-Pantelimon, pe malul lacului Fundeni iar calea ferata care apare in film este cea care pleaca de la Gara Obor. Edited by Digix, 04 June 2017 - 12:33. |
#2223
Posted 04 June 2017 - 12:50
Dar ce fabrci apar în film?
Nu reuşesc să găsesc un film cu Adrian Pintea (poate greşesc şi nu a fost el) în care la un moment dat acesta revine în cartierul copilăriei şi debea găseşte o casă veche între blocuri. În casă locuia un cuplu bătrân. Personajul principal masculin revenise în România, la un moment dat stătea într-o cameră de hotel cu soţia/iubita şi camera de hotel avea un televizor <<Telecolor>> 3007/4xyz. Da' uite ce am găsit! Dacă nu apărea la sugestii, nu dădeam de el. [ https://www.youtube-nocookie.com/embed/T0OLfxM9F8I?feature=oembed - Pentru incarcare in pagina (embed) Click aici ] Edited by djl, 04 June 2017 - 13:13. |
#2225
Posted 04 June 2017 - 13:13
În al 2-lea film, cel color.
Păcat că posturile tv care au la dispoziţie imagini cu Bucureştii de dinainte de 2000 nu le pun la dispoziţie. Prin 1999-2000 Pro Tv a făcut o filmare aeriană live a Cart. Militari. Prin 1998-1999 au făcut una din turn spre Bd. Pache Protopopescu - Al. Lunguleţu - Şos. Mihai Bravu. Cine ştie câte televiziuni o mai avea chestii în arhivă. Edited by djl, 04 June 2017 - 13:16. |
#2226
Posted 04 June 2017 - 17:57
Filmul cu casa dinrte blocuri este "Vacanta cea mare", secventa localizata in spatele blocurilor de pe str. Avrig - apare la un moment dat o intrare de bloc cu adresa.
Fabrica din "Bariera" - in poveste era vorba despre Vulcan, dar fabrica reala nu stiu care poate fi - chiar intreprnderea Vulcan sau ma gandesc ca din comoditate au filmat printr-o fabrica din apropierea strazilor cu case din Pantelimon. E interesanta strada aia care se termina chiar in poarta fabricii. |
#2227
Posted 04 June 2017 - 18:01
Nici mie nu-mi pare a fi "Vulcan". "Vulcan" era mult mai mare! Dacă identificăm profilul fabricii, poate putem afla.
Da, ăla e filmul. E cu Marcel Iureş, de aia nu-l găseam! Scena care mă interesează începe pe la 41:24. Se vede în fundal Şos. Mihai Bravu (în fund blocul şaizecist) şi în stânga blocul de la nr. 43-47 (cel care avea I.D.M.S.-ul la parter) şi în dreapta e P4bis, apoi prin lunetă se vede toboganul cel dispărut, apoi apar ruinele alea rămase de prin 1963 (le pozasem, dar nu mai găsesc filmul ) şi care erau gard pentru curtea unei case înclinate care avea fânar (acum e bloc garaj subteran + P + 7), apoi merge spre ce a mai rămas din Str. Pictor Obedeanu Oscar (nr. 18 şi 20... mai există şi nr. 35 tocmai după Bd. Ferdinand), în stânga fiind blocul P5, după care urmează o filmare aeriană din blocul P19 (bloc de garsoniere), după care ajunge în dreptul casei, blocul de vis-a-vis fiind P18. Casa nu mai există (îi făcusem o poză din P18, dar nu mai dau de ea... nu m-am gândit că se putea vedea şi din P19), e un blocuşor cu 2 etaje acuma în locul ei, dar blocuşorul felie (cel cu garaj la parter) mai există! În spaţiul de lângă blocuşorul interbelic dorea să tragă cineva o construcţie! La final iese pe Al. Avrig înspre Str. Avrig, dar scena cu blocurile optzeciste nu-mi dau seama unde e filmată. Str. Avrig nu e în nici un caz! Au trecut ani şi nu-mi dau seama dacă cuplul bătrân care apare în curte e cel care stătea acolo. Pe la 1:09:54 Gara de Nord. O să vă spun mai târziu ce vagoane apar. [ https://www.youtube-nocookie.com/embed/7tFjH1FWZ8M?feature=oembed - Pentru incarcare in pagina (embed) Click aici ] Hai că azi am mai descoperit ceva! În filmul "La vîrsta dragostei" (1963) (ce tânăr era Dem Rădulescu... prima dată mă uitam la film fără sunet şi nici nu l-am recunoscut!). Blocurile în cosntrucţie sunt cele de pe Al. Lunguleţu. La momentul turnării filmului se mai văd 3 construcţii vechi existente (min 23:45 - 24:46)... oare cât au mai rezistat după construcţia blocurilor? Unde se vede mai vede pe la 46:53. La 17:29 se îndreaptă spre Str. Dr. Constantin Zlătescu (clădirea Secţiei 8 tot de Miliţie aparţinea?) Herăstrău la 25:52, 32:20 (acolo coboară din troleibuz, linia 82 probabil venind dinspre Băneasa, deşi normal ar fi venit dinspre Universitate). La 32:00 ce facultate o fi? 1:04:00-1:04:56? vedere spre P-ţa Iancului. Vila aia Şos. Iancului cu Str. Avrig (fostă Rotari) au demolat-o inutil când au făcut Restaurantul "Mediaş" (care avea "Alimentara" nu ştiu ce număr la parter; azi Restaurant + Supermarket "InterMacedonia"). Oare clădirea grupul ăla de clădiri mai înalte şi mai masive de la 1:05:04-1:05:11 pe unde o fi... o fi cumva cele din zona Str. Vaselor (care ca f.d. pe vremuri ajungea până în Str. Avrig). Interiorul casei miaistrului o fi în zona aia sau au filmat şi interiorul în zona Filaret? [ https://www.youtube-nocookie.com/embed/EOjdKtnyvdA?feature=oembed - Pentru incarcare in pagina (embed) Click aici ] Căutând acum câteva zile ceva prin biblotecă am găsit un caiet pe care am notat diverse evoluţii alte traseelor I.T.B./R.A.T.B. 1982 8 IX 379 modificat de la cap de linie Str. Traian prin Bd. Dimitrov (azi Ferdinand I) - Str. Mătăsari - Bd. Republicii (porţiunea azi Pache Protopopescu), apoi traseul de bază 1986 12VI 135 modificat prin Traian - Eminescu (la întoarcere cred că o lua pe Dorobanţi) 82, 83, 94 desfiinţate (95 nu mai circula?) 1VII 50 Barajul Dunării? (nu era tramvai spre "23 August/Faur" Poarta IV???) - Aerop. Băneasa 31X 143 desfiinţat (oare de ce?) 1987 28 IX 5 introdus pe Str. Tunari (lor) 1XI desfiinţat 50 1988 15IV 143 reînfiinţat, dar pe traseul "Bucur Obor" - P-ţa Galaţi (din 1996 sau 1997 revenită la denumirea de P-ţa Gemeni, denumire ce o purtase până în anul 1964) 23 IV se menţionează din nou ceva legat de 5 pe Tunari (lor) 46 (nu ştiu ce dată) înfiinţat pe traseul I.M.G.B. (Poarta II) - ... Nuferilor!!! Cred că nu prea a circulat mult pe acest traseu, deoarece eu nu ţin minte să fi mers cu el din Floreasca în Obor (pe Ştefan cel Mare şi Mihai Bravu) cu el. 1991 13II 71,93 prelungite de la Bd. Eroilor la Gara de Nord. Prin Spl. Independenţei (cheiul stâng pe sensul de curge al râului) şi Str. Constain Noica (fostă din Ştefan Furtună). Ambele circulau pe la Acad. Militară. 1IV 23 dus prin Str. 11 Iunie şi Bd. George Coşbuc (azi Bd. Regina Maria + Bd. George Coşbuc). Înainte o lua prin Filaret? 13V 34 scurtat la Lizeanu (se înlocuiau linii pe Bd. Iancu de Hunedoara, fost Şos. Bonaparte, Bd. Ilie Pintilie). 51 desfiinţat definitiv. 1VII 69 Valea Argeşului - Drumul Taberei (Sud) - Str. Compozitorilor (Ion Mihalache, 1 Mai) - Drumul Taberei - Răzoare - Acad. Militară - Eroilor - Ştirbei Vodă - Cal. Pleveni - P-ţa M. Kogălniceanu - Universitate - P-ţa Rosetti - Bd. Republicii (azi porţiunea din Bd. Carol I) - Bd. Ferdinand I - Gara de Est (Obor) - Baicului. A fost băgat prin P-ţa Operei în 1997, când s-a reluat circulaţia troleibuzelor între Bd. Eroilor şi Str. Vasile Pârvan, via P-ţa Operei (Victor Babeş). Pe vremuri denumirea Bd. Carol I începea de la Cal. Victoriei. La fel şi Bd. Republicii. Când s-a făcut denumirea de la Rondul de la Universitate? Când s-a renumit o porţiune din Bd. Republicii, dinspre centru până la rondul Pache Protopopescu? 6VII 781 (expres) P-ţa Reşiţa - Str. Reşiţa - Str. Izvorul Rece - Str. Serg. Niţu Vasile - P-ţa Sudului - Cal. Văcăreşti - Lic. Şincai - Bd. Tineretului - Pasajul Unirii - Universitate - P-ţa Romană 26VII 782 (expres) "Granitul" - Şos. Pantelimon - Şos. şi P-ţa Iancului - Bd. Republicii - P-ţa C.A. Rosetti 29 VIII desfiinţate 67, 89. 67 ce traseu avea? Ciudat, credeam că în ziua în care i-au dat drumul lui 69 (deci a reapărut reţea de contact a troleibuzelor între Eroilor şi Vasile Pârvan) s-au unificat unele trasee. 1VIII 784 (expres) Lacul Tei - P-ţa C.A. Rosetti. Ce traseu avea? L2 IX 783 (expres) Valea Ialomiţei - Str. Valea Oltului - Bd. Timişoara - U.M.E.B. - Bd. G-ral Vasile Milea - APACA - Bd. Armata Poporului - P-ţa Leul - Şos. Cotroceni - Spl. Independenţei - P-ţa Naţinuile Unite (de ce nu până la P-ţa Unirii?) Tarif: 10 lei (plătibili la şofer) Ma 11IX După terminarea lucrărilor de asfltare pe Bd. Republicii, troleibuzele linilor 66, 69, 70, 85, 90, 92 şi autobuzele liniei 311 îşi reiau traseul de bază. Staţii: "Frigocom", Bd. G-ral Vasile Milea (nu oprea la Braşov/Lujerului? :woot:), Bd. Vasile Milea, podurile Cotroceni, Eroilor şi Izvor. 10IX 46 I.M.G.B. (Poarta II), Şos. Berceni, Str. Ing. Iriceanu Ioan, Şos. OIteniţei, P-ţa Sudului, Cal. Văcăreşti (Ior), Şos. Mihai Bravu, Podul Mihai Bravu, Şos. Mihai Bravu, Baba Novac, cu întoarecere prin Str. Dristor (ului), Bd. Camil Ressu, adică o parte din traseul din 1988. 50 când o fi reapărut. Bănuiesc că încă exista activitate intensă la I.M.G.B. de au înfiinţat traseul. Mi 18IX 178 revine pe traseul de bază pe Str. Apusului şi Bd. Uverturii după o bună perioadă de vreme 34 dus la Berthelot!!! Prin Pasajul Victoriei binenînţeles 3X desfiinţate linilie 4, 13, 55. 4 şi 13 circulau pe un traseu scurtat până la Lizeanu cât s-a lucrat la linia de pe Iancu de Hunedoara? 55 era P-ţa Presei Libere (P.P.L.) (fostă Scînteii) - Bd. Expoziţiei - Bd. 1 Mai (azi Ion Mihalache) - Str. Dr. Felix - Şos. Nicolae Titulescu, Cal. Griviţei, Gara de Nord, Cal. Griviţei, Institul "Simion Stoilow", Str. Theodor Amann, G-ral Henri Mathias Berthelot, cu întoarecere Str. G-ral Berthelor, Catedra Sf. Iosif, Str. G-ral Budişteanu, Bis. Manea Brutaru, Institul "Simion Stoilow"? 30X 385 modificat prin Spl. Independenţei - Str. Costache Negri - Str. Dr. Staicovici - Str. Izvor. Înainte cum circula? 1992 16I 52 Baicului (cu venire prin Şos. Pantelimon, Str. Baicului), Bd. Gării Obor, Gara de Est (Obor), Bd. Ferdinand I, apoi în ambele sensuri Şos. Pantelimon, Halele Obor, Str. Ziduri Moşi, Şos. Colentina, Str. Turmelor, Str. Reînvierii, Str. Lizeanu, Şos. Ştefan cel Mare, Bd. Iancu de Hunedoara, Pasajul Victoriei, Şos. Nicolae Titulescu, Cal. Griviţei, Gara de Nord, Cal. Griviţei, Institul "Simion Stoilow", Str. Theodor Amann, G-ral Henri Mathias Berthelot, cu întoarecere Str. G-ral Berthelor, Catedra Sf. Iosif, Str. G-ral Budişteanu, Bis. Manea Brutaru, Institul "Simion Stoilow". Pe 8III a fost introdus pe Şos. Ştefan cel Mare, "Bucur Obor", Şos. Mihai Bravu, Lic. "Iulia Haşdeu", Bd. Ferdiand I (sensul spre Baicului) 1II Înfiinţat 63 Spit. Fundeni, Str. Sportului - Colentina - "Bucur Obor" - Cal. Moşilor (de la intersecţia cu Traian şi Dacia şi M. Eminescu doar la ducere, la întoarece Bd. Republiic, rond, Bis. Greacă, Bd. Ferdinand I, Str. Dimitrie Onciul, Str. Traian) - Bd. Republicii - P-ţa Rosetti, cu bucla de întoarecere prin Str. Dianei, Str. J.L. Calderon, Str. Tudor Arghezi, existentă şi azi pt. anumite situaţii). Desfiinţat în 1994, când 96 a fost dus la Spit. Fundeni (traseu util, dar ulterior dus din nou la Gara de Nord). 5II 34 scurtat la Gara de Nord (prin cunoscuta buclă Bd. Alexandru Ioan Cuza, Bd. I.G. Duca, Gara de Nord, Cal. Griviţei, Şos. N. Titulescu). După ce au făcut Pasajul Basarab (Băsesco - Videano - Oprescian) adios bucla asta, precum şi tramvaie între Gara de Nord şi Şos. N. Titulescu 23IV 783 (expres) reînfiinţat 1993 1II 96 prelungit de la P-ţa Operei la Gara de Nord (probabil pe traseul comun cu 71 şi 93). 23V 135 prin Str. Traian, Bd. Carol I, Str. Matei Voievod (vreo lucare pe Bd. Carol I (azi Bd. Pache Protopopescu) sau vreun experiment? ) 21IX 783 (expres) Valea Ialomiţei - Str. Valea Oltului - Bd. Timişoara - U.M.E.B. - Bd. G-ral Vasile Milea - APACA - Bd. Armata Poporului - P-ţa Leul - Şos. Cotroceni - Spl. Independenţei P-ţa Naţinuile Unite - Spl. Independenţei- P-ţa Unirii (aici oare la ducere dădea ocolo rondului?) - Univeristate - P-ţa Romană - P-ţa Victoriei - Şos. G-ral P.D. Kiseleff - Arcul de Triumf - Şos. G-ral P.D. Kiseleff - P-ţa Presei Libere (P.P.L.). Desfiinţat pe 9XII 1994 1III 336 Complex Comercial Apusului, Str. Apusului, Bd. Păcii + Bd. Armata Poporului (azi ambele Bd. Iuliu Maniu), P-ţa Leul, Şos. Cotroceni - P-ţa Operei (avea sensurile din ziua de azi? ) - P-ţa M. Kogălniceanu - Universitate - P-ţa C.A. Rosetti 31IV 143 prelungit de la "Bucur Obor" la Baicului 1IV înfiinţate 104, 301, 335. Desfiinţate 333, 334. 333 nu avea traseul lui 335? 334 (un fel de 330 din ziua de azi) era util, dar cine ştie ce au avut cu el. 301 era exact fostul 231? Un articol interesant în "Libertatea" Ma6/Mi 7 August (VIII) 1991, nr. 494, pg. 3 "307 reintră în circulaţie" Cu cîtva (din 1992 s-a rescris "câtva") timp în urmă, datorită faptului că mulţi călători preferau transportul pe... blat, R.A.T.B. a hotărât desfiinţara liniei de autobuze 307. Lucurile se pare că au reintrat pe făgaşul normal, beneficiarii autobuzului aflînd acum de abonamentele sau biletele de călătorie. Aşa se face că începînd de pe 12 august linia amintită îşi va relua traseul între Str. Tăcerii şi Com. Bragadiru pe Şos. Alexandiriei. Prin 2000 şi ceva a urmat desfiinţarea tuturor liniilor preorăşeneşti din cauza asta (Bucureştenii aveau mai multe autobuze în oraş, după care a urmat casarea), apoi o reînfiinţare numai către oraşele a căror primării contribuiau la R.A.T.B. Sau au fost 2 desfiinţări de preorăşeneşti? C.F.R. a făcut acelaşi lucru pe unele rute. Spre Olteniţa de 2 ori. Să vezi cum cumpărau după aia bilete călătorii. Că tot am pomenit de CFR, care aparţine de Min. Transporturilor, la începutul lui iulie (VII) (07) 1991 se deschide tronsonul de metrou Republica - Pantelimon, ultimul tronson deschis înainte de 2000. Edited by djl, 04 June 2017 - 18:22. |
#2228
Posted 05 June 2017 - 00:50
In Bariera scrie "Vulcan" deasupra portii (sa fie o firma-decor?). Si IMGB are o parte care se numeste IMGB-Vulcan (iarasi de ce?)
vulcan.JPG 44.81K 39 downloads Altfel, Bucuresti in 1972 si 1987 [ https://www.youtube-nocookie.com/embed/bq_RCgsjLtw?feature=oembed - Pentru incarcare in pagina (embed) Click aici ] [ https://www.youtube-nocookie.com/embed/sH73i3k0fHs?feature=oembed - Pentru incarcare in pagina (embed) Click aici ] |
#2230
Posted 05 June 2017 - 23:36
[ https://www.youtube-nocookie.com/embed/oiDwV5r0_kg?feature=oembed - Pentru incarcare in pagina (embed) Click aici ]
[ https://www.youtube-nocookie.com/embed/5zmUOhArmQY?feature=oembed - Pentru incarcare in pagina (embed) Click aici ] |
#2231
Posted 05 June 2017 - 23:42
Dar în filmul "Vacanţa cea mare" pe unde o fi filmarea care începe la 49:07? Apare un nume de staţie I.T.B., dar nu-mi dau seama ce scrie pe plăcuţă
Edited by djl, 05 June 2017 - 23:43. |
#2232
Posted 06 June 2017 - 00:55
Statia este "Cart. T. Vladimirescu" statie terminus pentru linia 126 - strada cu cele doua IK4 pe care intra este Constantin Titel Petrescu (fosta Vladulescu Cristea) in preajma Stadionului Ghencea si in capat se vede blocul de la complexul Drumetul, de pe Compozitorilor (azi bd. 1 Mai).
|
Anunturi
▶ 0 user(s) are reading this topic
0 members, 0 guests, 0 anonymous users