Neurochirurgie minim invazivă
"Primum non nocere" este ideea ce a deschis drumul medicinei spre minim invaziv. Avansul tehnologic extraordinar din ultimele decenii a permis dezvoltarea tuturor domeniilor medicinei. Microscopul operator, neuronavigația, tehnicile anestezice avansate permit intervenții chirurgicale tot mai precise, tot mai sigure. Neurochirurgia minim invazivă, sau prin "gaura cheii", oferă pacienților posibilitatea de a se opera cu riscuri minime, fie ele neurologice, infecțioase, medicale sau estetice. www.neurohope.ro |
Butuc pedalier
Ultima postare: mai 06 2024 17:56, Inițiat de
cosmineus
, mai 05 2024 19:06
·
3
#1
Publicat: 05 mai 2024 - 19:06
Buna ziua. Copilul meu are un Scott Voltage Jr20. Butucul pedalier huruie rau. Intrebarea mea este daca butucul la bicicletele astea pentru copii se poate desface pentru gresare. In caz contrar, puteti sa-mi spuneti ce butuc trebuie sa comand (tip/model)?
20240505_195615.jpg 388,97K 49 download-uri 20240505_195635.jpg 307,54K 47 download-uri Editat de cosmineus, 05 mai 2024 - 19:08. |
#3
Publicat: 05 mai 2024 - 19:16
abac, pe 05 mai 2024 - 19:14, a scris:
Bineinteles ca se desface. Doar ca va trebui sa il inlocuiesti. Huruie rulmentii. Nu rezolvi nimic cu gresarea. Iti trebuie scule speciale pentru operatiune. Iesi mai ieftin la un atelier de reparatii biciclete. |
#5
Publicat: 05 mai 2024 - 20:42
cosmineus, pe 05 mai 2024 - 19:06, a scris:
In caz contrar, puteti sa-mi spuneti ce butuc trebuie sa comand (tip/model)? Femin FP-B906SCT https://99spokes.com...8/voltage-jr-20 B906: BSA 1.37”x24T, R/L https://www.necopart...06E, B906B.html Văd că e pentru mai multe lungimi de ax; la un atelier îl măsoară și îți zice ce lungime are. Ca idee, nu trebuie să fie neapărat marca Scott atât timp cât are aceleași specificații și nu ar trebui să coste mai mult de 50 de lei. Cu cheile potrivite în 5 minute ți-l schimbă, nu e rocket science. Se dau jos șuruburile alea cu orice tubulară pe măsura aia și după pe o parte înfiletează o presă care face să iasă din socket și pe partea cealaltă trebuie tot așa o cheie specială pentru desfiletat rulmenții ăia. Dacă te uiți la două tutoriale vezi că e simplu. Parcă trebuie avut grijă că se desfiletează pe ambele părți în același sens, ca și la pedale. Mie mi s-a întâmplat să scârțâie/zgârâie după ploaie și să îi dau cu șpray cu ulei pentru mecanisme și să își revină. Nu e chiar așa că la primul huruit trebuie schimbat. La un moment da, l-am schimbat. Vezi și tu, aș încerca întâi uns. [ https://www.youtube-nocookie.com/embed/xUtOeFJJycg?feature=oembed - Pentru incarcare in pagina (embed) Click aici ] Ori direct în clipul ăsta, ori într-unul din clipurile din playlistul menționat la început te lămurești. Editat de onisifor12, 05 mai 2024 - 20:31. |
#7
Publicat: 06 mai 2024 - 01:40
Nu cu vaselină, că nu ai acces efectiv la rulmenți decât prin penetrare cu ceva lichid, cum e WD40 sau W5 de la Lidl. Bineînțeles că o să sară experții imediat uitând sau fără să știe că respectivele substanțe au și rol lubrifiant, sunt de mai multe feluri.
De exemplu la o pedală care scârțâie după ce o bicicletă a căzut pe partea cu respectiva pedală, dacă îi dai cu WD40 sau W5 pe moment o să ții se pare că ai dat rateu că ăla dizolvă uleiul, vaselina, ce lubrifiază bilele de ax, dar dacă lași până a doua zi să își facă efectul, practic să se amestece cu lubrifiază, ai să constați că de fapt și lubrifiază. W5 de exemplu are și rolul de a evapora apa. Pe moment dacă dai mult poate suna ca și cum e metal pe metal, dar după un timp merge unsă. Concret pentru butucul pedalier am folosit tot W5 de la Lidl, dar ulei siliconic pentru mecanisme, rotițe. Am dat și eu pe unde am crezut că poate avea putere de penetrare spre rulment și a mers de câteva ori în decursul unui aproximativ să zic an. La un moment dat l-am schimbat. Dar își poate face treaba foarte bine pe moment. |
#8
Publicat: 06 mai 2024 - 11:33
Din ce am vazut, butucul pedalier pare a fi demontabil, iar in interior nu contine rulmenti capsulati, ci coronite pe model clasic. Daca il schimbi, cauta unul cu rulmenti capsulati, pentru ca este mult mai rezistent. Asa cum s-a zis si mai sus, nu este obligatoriu sa fie acelasi producator, trebuie doar sa aiba dimensiunile la fel.
Fișiere atașate |
#10
Publicat: 06 mai 2024 - 12:14
Ia-tă ce scule îți trebuie, două dintre cele din oferta asta, arată în poze cum se folosesc.
https://biciclete-ie...e-monobloc.html E mult până te prinzi cum se folosesc, după aia se dovedesc a fi o investiție bună. Mă rog, cel mai bine e să vezi la cineva, la un mecanic adevărat sau un prieten de exemplu. |
|
#11
Publicat: 06 mai 2024 - 13:08
Vezi ca in multe cazuri nu poti sa-l scoti mai ales daca a vazut ceva apa si are cativa ani buni de cand nu a fost desfacut/momtat.
La fel si la bratul pedalier, daca e "sudat" bine risti sa strici filetul bratului cu o presa ieftina. De multe ori butucul pedalier iese doar taiat cu flexul si cu chei profi (nu cu alea de 30-40 de lei cu care nu faci decat sa strici mai mult). Cel mai bine te duci la un atelier si nu risti sa strici filetul cadrului/bratului pedalier. Iesi mai ieftin decat sa te chinui singur. Editat de cucur, 06 mai 2024 - 13:09. |
#12
Publicat: 06 mai 2024 - 13:15
Așa e, doar că în cazul ăsta este vorba despre o bicicletă de copii relativ „nouă”, de câțiva ani ca generație. Cât crezi că s-a dat prin noroaie și ploaie un copil?
Eu mi-am făcut treaba și cu cheile alea. În calitate de noob, zic. Am pățit și cu înțepenit cum spui, dar la o bicicletă din anii '80. |
#13
Publicat: 06 mai 2024 - 13:36
Eu am vazut sute de butuci care nu au iesit decat cu cheie profi prelungita cu brat de 1,5m si in 3 persoane care stiau ce fac. Am vazut cativa care nu au iesit de loc, a fost nevoie de flex,freza si tarod. Nu zic ca-i cazul de fata.
In plus la atelier de obicei au si degripantul potrivit. Nu zic sa nu-l faca singur daca are timp si bani la dispozitie, e fun sa incerci dar sa aiba grija mare grija la fieltul "pe invers" Editat de cucur, 06 mai 2024 - 13:38. |
Anunturi
▶ Utilizatori activi: 1
0 membri, 1 vizitatori, 0 utilizatori anonimi