Chirurgia cranio-cerebrală minim invazivă
Tehnicile minim invazive impun utilizarea unei tehnologii ultramoderne. Endoscoapele operatorii de diverse tipuri, microscopul operator dedicat, neuronavigația, neuroelectrofiziologia, tehnicile avansate de anestezie, chirurgia cu pacientul treaz reprezintă armamentarium fără de care neurochirurgia prin "gaura cheii" nu ar fi posibilă. Folosind tehnicile de mai sus, tratăm un spectru larg de patologii cranio-cerebrale. www.neurohope.ro |
Geamuri laterale rezistente la impact
Last Updated: May 19 2008 08:21, Started by
catapam
, May 18 2008 17:13
·
0
#1
Posted 18 May 2008 - 17:13
Am avut un accident foarte neplacut in urma cu 6 saptamani.
Conduceam masina, marca Dacia Logan, intr-o dimineata catre servici. La un moment dat pe un drum in stare mai proasta un pietroi de mari dimensiuni a trecut prin geamul lateral stanga si ma izbit in obrazul stang. Mi-a zdrobit maxilarul, mi-a sfasiat buzele .... nu mai povestesc. Norocul a fost ca am putut opri masina. Acum zac si nu pot decat sa beau lichide cu paiul. As dori o solutie ca sa nu mai patesc ceva similar in viitor. Geamul lateral stanga s-a facut tandari. Am inteles ca exista o folie anti-efractie sau poata exista geamuri mai rezistente. Cine stie? Parbrizul stiu ca e mai rezistent. Ma refer acum la geamurile laterale. Alte masini or avea geamuri mai rezistente? Multumesc, |
#2
Posted 18 May 2008 - 17:31
Cu exceptia geamurilor laterale laminate, pentru limuzine, toate geamurile laterale si luneta sunt din sticla tratata securit, care se fac bucatele la impact, pentru a nu rani considerabil pasagerii.
Parbrizul e laminat, pentru a preveni strapungerea sa cu obiecte impactate, nu intru in detalii. Cel mai lesne, universal, respectiv ieftin, poti cere colantarea cu folie antiefractie transparenta (eventual doar cu filtru UV) a suprafetei interioare a geamurilor, lucru care le va face sa se comporte mai aproape de calitatile unui parbriz laminat. Ca sa impaci si capra si varza (respectiv sa se poata ajunge la pasageri in caz de impact si usi blocate) poti colanta doar lateralele fata, eventual cu un sticker corespunzator ce avertizeaza de lucrul asta. Acum am si eu o nelamurire, pe pietroiul ala ce l-a gasit sa zboare asa spre tine? edit: Marca masinii nu e relevanta, si in majoritatea modelelor de sub 30k Euro tot asa ti s-ar fi intamplat. Edited by sebulbus, 18 May 2008 - 17:32. |
#3
Posted 18 May 2008 - 18:31
Geamurile laterale si luneta sunt de obicei casabile ca sa permita iesirea in caz de urgenta. Exemplu: cand dai cu masina in Dambovita si nu poti deschide usile.
Nici eu nu inteleg traiectoria pietroiului. Fusese aruncat de cineva? |
#4
Posted 18 May 2008 - 18:42
Da, confirm, la un service de geamuri am vazut posibilitatea instalarii geamurilor antifurt care cica nu se sparg .
Stiu pe cineva care si-a blocat cheile inauntru si nu l-a putut sparge nici cu ditamai piatra. Optiunea este foarte buna, dar nu inteleg ce te faci daca te dai peste cap sau un alt accident, cum mai iesi din masina? Cred ca merita riscul. Anyway, cum afli daca o masina este dotata cu asa ceva sau nu? |
#5
Posted 18 May 2008 - 18:53
Etichetele geamurilor. Daca are folie peste geam, s-ar putea sa nu iti dai seama.
|
#6
Posted 18 May 2008 - 19:23
Probabil ca pietroiul a fost catapultat de vreun tir sau ceva mai zdravan care trecea pe acolo, si care ar fi calcat pe muchia pietroiului. Zic si eu...
|
#7
Posted 18 May 2008 - 19:25
La inceput am crezut ca pietroiul a fost aruncat de cineva care a vrut sa ma omoare.
Chiar am analizat (in minte) lista suspectilor. Politia insa mi-a zis ca daca vrei sa omori pe cineva sunt metode mai sigure. Din invesigatia lor a reiesit ca pietroiul a fost intr-o groapa (scrijelituri pe buza gropii) si peste el a trecut un camion (urme de cauciuc pe o fata a pietroiului). Datorita gropii i-a fost imprimata o traiectorie ascendenta. Nu stiu ce sansa exista sa se mai intample asta dar pe drumurile din Romania totul e posibil. Eu in general circul mult datorita faptului ca lucrez in alt oras decat cel de domiciliu. |
#9
Posted 18 May 2008 - 22:19
El-Vis, on May 18 2008, 19:42, said: Da, confirm, la un service de geamuri am vazut posibilitatea instalarii geamurilor antifurt care cica nu se sparg . Stiu pe cineva care si-a blocat cheile inauntru si nu l-a putut sparge nici cu ditamai piatra. Optiunea este foarte buna, dar nu inteleg ce te faci daca te dai peste cap sau un alt accident, cum mai iesi din masina? Cred ca merita riscul. Anyway, cum afli daca o masina este dotata cu asa ceva sau nu? nu mai bine folosea el a doua cheie sa descuie masina ? ca presupun ca cheie de la casa mai avea o nevasta, mama, tata, copil, etc |
#10
Posted 19 May 2008 - 01:04
La anumite masini exista si trapa; daca ai curent in baterie poti incerca actionarea ei si iesi pe acolo-ma refer la trape mai maricele ca altfel nu e posibil.Sau daca e mecanica trapa-la anumite masini are manivela -o deschizi si iesi afara din masina...fara sa deschizi geamurile.Cheia e in contact si asigura contactul pt trapa electrica.Parerea mea.
PS La A8 aveam geamuri grosute...nu se spargeau cu piatra... Edited by sanddy1964, 19 May 2008 - 01:04. |
|
#11
Posted 19 May 2008 - 08:21
Pune-ti , omule folie anti -efractie pe geamuri, ptr. ca nu are rost sa te apuci sa intri in portofel prea tare, pentru un viitor accident care poate nu se va mai intampla vreodata.
Asa cum ii spune,folia aceea este destinata creeari unui obstacol destul de rezistent impotriva intrarii pe geam a unui hotoman.Ca doar nu-ti inchipui ca hotii vor sa sparga geamurile cu pistolul cu apa? Geamuri laminate, la masini pana in 30k de euro, stiu ca au anumite variante de echipare la Citroen C4. |
Anunturi
▶ 1 user(s) are reading this topic
0 members, 1 guests, 0 anonymous users