Jump to content

SUBIECTE NOI
« 1 / 5 »
RSS
Izolatie exterioara casa parter P...

Cuvinte si expresii neclare

Mod de lucru Purmo Tempco Digital...

Samsung S90C vs LG C3
 Problema sunet RCS

Amortizor sertare bucatarie

Codrea Pallady

Blocurile goale! Orase in car...
 Motorul pe benzina 1.0 SCe65

Mostenire In 1986

Lentile sferica pentru astigmatism

Problema inlocuire usa spate A6 C...
 Ce gen de muzica este?

Drepturile copiilor, in numele &#...

Mocheta peste parchet cu incalzir...

La multi ani mie!
 

Despre detectoarele radar

* * * * * 8 votes
  • Please log in to reply
12165 replies to this topic

#8821
emanu900

emanu900

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 15,367
  • Înscris: 03.04.2004
Probabil ca la un moment dat (dupa ce va fi trecut boom-ul initial de 'incasari' la nivel national datorat noilor 'dotari' si soferii care devin mega stresati) vor incepe sa curga procese garla impotriva PV-urilor.
Va dati seama ca vor trage in toti si in toate (Tg Mures style) si garantat vor taxa si pe cine 'nu trebuie' pe langa muritorii de rand. Ceva o sa iasa din toata povestea asta dupa o perioada nu prea lunga... ori niste limite de viteza mai sus, ori sectoarele de drum in care au voie sa se 'faca incasari' clar delimitate prin indicatoare inceput/final, poate obligativitatea de a avea asupra lor in permanenta ordinul de serviciu impreuna cu dovada ca sunt atestati 'sa traga' si nu in ultimul rand, ala care 'trage' sa fie tot ala care si completeaza PV-urile (adica nema' dat prin statie la alt echipaj), sa fie la vedere, ce dreq, doar nu suntem la Counterstryke :)
Drumuri ba, gabori super dotati peste tot da....

#8822
ciupsshar

ciupsshar

    Junior Member

  • Grup: Members
  • Posts: 106
  • Înscris: 21.01.2005
Salutare colegi forumisti. Detin un detector Bel Rx65 din 2008 (simplu, fara i sau e), an in care a si fost facut (1808), cu antena M4. Nu pot sa zic ca l-am folosit foarte mult in aceasta perioada, de cele mai multe ori fiind montat in parbriz, dar nealimentat. Pot sa spun ca am incercat sa am grija cat de cat de el, evitand pornirile cu el alimentat si scotandu-l din parbriz in zilele insorite cand nu circulam. Singura gafa pe care am facut-o a fost ca intr-un concediu acum vreo 3 ani, in timp ce eram la mare l-am uitat in geam cateva zile cu un parasolar reflectorizant sub el si cred ca acest lucru l-a afectat. Cert este ca dupa cateva luni la un drum SV-IS am observat ca a mutit, fara sa afiseze vreun mesaj de SELFCAL sau SERVICE asa cum am vazut ca mai fac cand pica. Am incercat reset de cateva ori, dar nu si-a revenit. In aceasta stare nu reuseam sa accesez nici meniul de programare. Dupa ce am ajuns acasa, l-am desfacut si l-am analizat putin, l-am montat la loc si l-am lasat in casa convins fiind ca a crapat. Mai spre vara l-am scos de la naftalina si zic sa-i mai fac o proba. Surpriza: a mers foarte bine toata vara, inclusiv in concediu (aprox. vreo 2000 km), timp in care s-a comportat normal. Ceea ce am observat este faptul ca in momentul in care sta "in frig" nu vrea sa mai mearga, ci trebuie "incalzit", dupa care isi revine.
Intrebarea mea este daca se mai poate face ceva cu el sau ma orientez dupa altul?
Beltronics-ul 940i de acum se apropie ca si performante de RX65-ul meu?
Multumesc!

#8823
gra1

gra1

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,872
  • Înscris: 22.02.2010
Nu mai e "reliable", nu merita deranjul. 940"i" e mai bun in K decat rx65 USA..

#8824
dilimake

dilimake

    Junior Member

  • Grup: Members
  • Posts: 157
  • Înscris: 16.06.2009

View Postgra1, on 09 mai 2017 - 15:39, said:

Asa cum se stie, din start au facut un radar "necentrat" pe 24,150, utilizand acele antene "planare" pe 24,125 si cred ca unele chiar de 24,100.
Din start o furca certificata pentru K 24,150 confera o masuratoare usor eronata, mica, dar marja de erroare nu mai poate fi acceptata...
Nu inteleg la ce te referi  cu radarul "necentrat" pe 24150 si antenele pe 24125.  Diferenta procentuala intre cele doua frecvente e de 0.1%, orice antena de emisie are o largime de banda in care functioneaza fara deteriorarea parametrilor (castig, lob radiatie etc)  si iti pot spune cu certitudine e mult mai mare decat 0.1%.

#8825
gra1

gra1

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,872
  • Înscris: 22.02.2010
Calculul nu se face procentual. Un tunning fork este produs sitestat/verificat sa ofere o frecventa exacta de oscilatie/vibratie cand este lovita. Ea are inscriptionata pe ea o serie, o valoare a frecventei pentru care a fost produsa si o valoare a vitezei corecte pentru care a fost produsa...

Da e corect ce spui si tu ca diferenta este mica si teoretic se incadreaza intr-o marja posibila a unui radar, dar o acreditare nu cred ca e bine sa se faca adunind practic la acea marja de eroare inca o eroare clara... adica 24,150 are deja un plus si minus, tu aduni acel minus cu minusul posibil al unui 24,100, deci ajungi mult mai jos decat trebuie (sper ca intelegi ce vreau sa spun). Cateodata se poate ajunge la urmatorul caz:
Verifici cu furca 1 pe care scrie 35mph radarul tau care emite pe 24,080 si-ti afiseaza 54 km/k si cu cealalta de 65mph si-ti arata 103 km/h, deci inca este bine ca esti mai jos cu sa zicem 2% decat limita admisa de brml
Da era perfect daca radarul tau emitea pe 24,150 ghz, dar emite pe 24,080 si acel 2% devine 3 si esti iesit practic din interval.
Tot acest calcul al meu e posibil sa fie exact pe dos, ca nu stau acum sa reverific cum se aduna sau se scade diferenta de frecventa intoarsa de radar si daca da viteza cu plus sau cu minus, dar sper ca intelegi baza rationamentul meu...

Sau hai sa incerc sa folosesc calculatorul putin...furcile sunt facute in baza acestui rationament:

1 MPH = 1609.344 metri/h = 0.44704m/sec
"wavelength" = vit luminii/ frecventa, adica 299792458 metri pe sec / 24150000000 hertz in banda K (ATENTIE LA ACEASTA VALOARE!)
deci "wavelength" = 0.0124137663
"shiftul dopler" este de 2 ori viteza supra lungimea de unda, deci:
"shiftul" in banda K la 1 mph este = 2(.44704)/0.0124137663, deci este 72.02326617blabla Hz

In tot acest calcul a fost folosita valoarea 24,150,nu 24,080, cand am avea alte valori, care depasesc intervalul ala acceptat de eroare... Diferenta nu e mare, dar eu zic ca nu e acceptabila cand vorbim de un carnet luat la 104 kmh...

Nu mai zic acum de o furca ieftina facuta din aluminiu, scapata pe jos, indoita si indreptata de toti gogomanii pe la care a trecut, fiind singura imprumutata de la primul Speedophot adus in Romania :)

Edited by gra1, 10 May 2017 - 09:15.


#8826
dilimake

dilimake

    Junior Member

  • Grup: Members
  • Posts: 157
  • Înscris: 16.06.2009

View Postgra1, on 10 mai 2017 - 09:13, said:

Da era perfect daca radarul tau emitea pe 24,150 ghz, dar emite pe 24,080 si acel 2% devine 3 si esti iesit practic din interval.
Tot acest calcul al meu e posibil sa fie exact pe dos, ca nu stau acum sa reverific cum se aduna sau se scade diferenta de frecventa intoarsa de radar si daca da viteza cu plus sau cu minus, dar sper ca intelegi baza rationamentul meu...

Sa stii ca eu, pe bord am detector si nu radar ;), si asta cand il iau cu mine (de 2-3 ori pe an)! Acuma sa stii ca acea eroare acceptata de 2% sau cat o fi ea, e de fapt o suma de erori, intre care regasim si eroarea data de acea alunecare a frecventei de emisie a radarului.Saltul de la 24150MHz la 24080MHz (destul de mare si putin probabil) se traduce intr-o eroare de exact 0.29%, adica de la 2% ajungem la 2.29%.

In alta ordine de idei, am vazut in judetul Botosani (Flamanzi) un radar de pe MCV montat pe un Logan neinscriptionat de culoare gri cu geamuri fumurii, noroc de un flash ca pe statie inca nu fusese anuntat. Daca moda asta se extinde si avand in vedere si recenta decizie a CCR, vin vremuri interesante.....

#8827
gra1

gra1

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,872
  • Înscris: 22.02.2010
Nu am comentat nimic despre ce ai tu pe bordPosted Image si eu tot detector am pe bord...
Saltul de la 24,150 la 24,080 nu e putin probabil, e real, bee-ul e practic altfel fata de phyton, are un alt tip de antena de emisie, "centrata" pe o alta frecventa, am discutat despre asta, in momentul cand mi-am dat seama...
In fine, eu nu-mi fac griji ca nu sunt genul sa merg cu 99km/h in localitate in speranta ca daca sunt totusi masurat  sa nu-mi salte carnetul...
Loganul ala l-am postat cu poza acum 2 pagini.

#8828
mihaiC1

mihaiC1

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 6,783
  • Înscris: 12.08.2008
Beleaua mare e ca erorile de frecventa , puls, rate, deviatia cu temp. , umiditate etc. nu se aduna ci se inmultesc Posted Image la final trebuie sa vedem produsul... desigur cei de la metrologie au aparate cu erori sub 0.2%.

Edited by mihaiC1, 10 May 2017 - 10:44.


#8829
gra1

gra1

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,872
  • Înscris: 22.02.2010
Mihai, trebuia sa lasi tot textul ca sa pot sa-ti raspund...aveai dreptatePosted Image

Asa am inceput discutia...cum stiu cei de la metrologie ca Trucam-ul masoara corect....

#8830
gra1

gra1

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,872
  • Înscris: 22.02.2010
Daca-mi permiteti sa bat in continuare campii...
Radarele au venit la noi in stare foarte buna de functionare, toate incadrandu-se in marja standard de eroare permisa de legislatie...
La metrologie aprobarea de model nu se face prin verificarea tuturor aparatelor, poate chiar nu se verifica NICI UNUL, se merge pe "acte", serii, traduceri ale documentelor /verificarilor trimise de producator, etc

La verificarea periodica care se face in teren se face un mare "gratar", se consuma combustibil cu plimbatul radarelor in diferite judetze, ca sa se refaca tot niste acte.
Ce pot ei sa verifice?
Daca viteza autospecialei cu radar este afisata corect de radarul montat pe ea, un lucru foarte important la masuratorile (din mers)
Probabil fac asta cu dispozitivul ala cu 2 senzori (postata de mine o poza recent aici)

Singura verificare posibila si care se practica si in alte tari, acolo unde nu exista mijloace specifice de verificare a unui cinemometru este metoda.....PRIN COMPARATIE",
E simpla, o masina cu radarul oprit merge stil "cobai" (TEORETIC CU VITEZA CONSTANTA) si alte 2,3,4,n, radare stationare pornesc emisia si compara rezultatele obtinute....Este o metoda...ce sa zic, demna de mine, nu de o firma acreditata sa verifice si sa ofere calificative de care depinde dreptul de a conduce a unui sofer...
Radarele sunt montate in masini diferite, observatorii sunt diferiti, momentul  in care citesc rezultatele nu poate sa fie identic, momentul in care fiecare radar reafiseaza viteza obtinuta e diferit, viteza "cobaiului" nu e constanta etc...
Da e o metoda "de metrologie" doar ca trebuie folosit un "etalon"

Edited by gra1, 10 May 2017 - 11:14.


#8831
dilimake

dilimake

    Junior Member

  • Grup: Members
  • Posts: 157
  • Înscris: 16.06.2009
In ultimul timp n-am mai citit zilnic forumul si mi-a scapat informatia cu Loganul, dar cu "antena centrata pe alta frecventa" tot n-am inteles-o, pe alta frecventa fata de ce, fata de Phyton? Nu are nici o legatura. Cu siguranta in specificatiile tehnice ale radarului este mentionata o frecventa de lucru si o toleranta, iar frecventa pe care o vedem noi afisata pe unele detectoare (995 Rx65 etc) este "pe acolo" si atat, detectorul nu e aparat metrologic.

#8832
mihaiC1

mihaiC1

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 6,783
  • Înscris: 12.08.2008
Da voiam sa spun ca o firma de metrologie dispune de un frecventmetru, cinemometru cu eroare de sub 0,2% "etaloane" ...altfel nu primesc autorizatii Posted Image ! ..ce iti afiseaza tie pe detector are erori de peste 2%/digit la frecventa, asa ca aia 24080 se poate sa fie alta.
Daca nu le folosesc ca sunt "indisponibile" stai linistit "cobaiul" nu trebuie sa mearga exact constant si sunt dotati cu "motorole", au posibilitatea sa ia "startul" la masurari simultan, va face 3 treceri si media aritmetica (la toate radarele) va fi cea care spune viteza cu eroarea masurata cea mai mica iar pe fiecare radar in parte se socoteste eroarea fata de medie si sa vezi cum se incadreaza Posted Image. La masurarea din mers e ceva mai complicat, aici intervine si eroarea de masura a masini unde erorile sunt mai mari.. dar se poate Posted Image
PS afacerile cu statul sunt rentabile: daca inmultesti taxa cu cateva sute de radare ( nu mai pun "micile atentii"!) anual, o sa vedem ca un cinemometru etalon de vro' 50-60 000$ e nimica.
PS2 mai sunt GPS -uri pe la 15 000 $ cu erori de sub 2cm si cu care poti masura viteza cu erori de sub 0.2%

Edited by mihaiC1, 10 May 2017 - 12:04.


#8833
gra1

gra1

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,872
  • Înscris: 22.02.2010
Dilimake, e simplu, dar nu are rost sa mai insist pe un subiect in care oricum nu avem ce face, noi, ca soferi.
Daca ai avea detectoare care sa afiseze frecventa si chef ti-as spune cum sa faci sa-ti dai seama ce incerc sa-ti spun,
Da, detectorul nu e verificat/aprobat metrologic, dar metoda comparatiei poate fi utilizata cu succes.
Singurul lucru nemetrologic este ca nu afiseaza valoarea exacta a frecventei (fata de cea real), dar ca este stabila valoarea afisata in functie de conditiile de masurare, asta e clar, o face foarte bine.
Ar mai fi de discutat si privitor la valoarea afisata....nu ai cum sa faci posibilitate de "segmentare" la un detector, fara ca el sa fie capabil sa discrimineze si sa afiseze corect anumite valori...

Mihai, ca bine zici " sa vezi cum se incadreaza" Posted Image
Daca ar fi baieti corecti ar avea un horn, un analizor de frecventa sa masoare la fiecare radar valoarea de emisie (IN CONDITII DE LABORATOR) nu cu aia tolaniti pe capote, topiti de soare si gesticuland de mama focului ca au drum lung pana la Vaslui si nu mai au rabdare.
Apoi, o metoda foarte simpla si mult mai precisa decat tot ce fac ei in campul ala, sa utilizeze un program, care in functie de frecventa emisasi tocmai masurata, sa calculeze un ton pentru o anumita viteza ce se doreste a fis afisata de catre radar.
Apoi cu scule la indemana oricui (un difuzor bun si ceva mai maricel) si ceva generator de ton sau chiar din acel program (am si eu unul prin calculator), se genereaza un ton (in mediu RF shielded, normal) deci o vibratie a membranei cu o anumita frecventa ceea ce afiseaza pe radar o anumita viteza...
daca viteza afisata este cu +-2% sau cat vrem noi atunci trece, daca nu se incadreaza atunci pa, se demonteaza si se monteaza pe o neinscriptionataPosted Image
Este o metoda de 10 ori mai corecta decat pierderea de timp prin comparatie, fara etalon...

Daca vor pot sa ramana si acolo in camp, pentru ca tocmai au produs un "tuning fork" calibrat exact pentru acel radar, pe 24,080 sau cat masa emite el in acel moment, in caldura aia, sub firele alea de inalta tensiune, cu tensiunea ai de alimentare de 11,9 volti ca nu sunt bani de benzina sa porneasca si motorul

Metoda asta nu e o inventie, este utilizata de altii si este o metoda aprobata in alte tari...

#8834
mihaiC1

mihaiC1

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 6,783
  • Înscris: 12.08.2008
Pai ziceam si de "mici atentii" ca bajetii', nu e' prosti ca stiu cum "manevreaza" radarul care o mai ia in balarii iar sefu' ii arde' la salar daca "strica echipamentul din dotare".

#8835
ciupsshar

ciupsshar

    Junior Member

  • Grup: Members
  • Posts: 106
  • Înscris: 21.01.2005

View Postgra1, on 10 mai 2017 - 07:06, said:

Nu mai e "reliable", nu merita deranjul. 940"i" e mai bun in K decat rx65 USA..
   Multumesc de raspuns. Oricum eram chitit sa-l trec pe linie moarta, pentru ca nu pot sa ma bazez pe el,  nu stiu cand o ia prin  balarii. Acum nu stiu daca sa merg pe Bel 940i sau Escort 8500 X50 euro. Merita diferenta de pret in comparatie cu performantele lor? O parere va rog?

Edited by ciupsshar, 10 May 2017 - 17:18.


#8836
gra1

gra1

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,872
  • Înscris: 22.02.2010
Eu, ca posesor de x50 euro o sa-ti zic ca e mai bun...dar depinde cum setesi si cum utilizezi un detector. Daca nu gasesti utile unele functii diferite de ale lui 940, atunci normal ca nu merita...
Vezi ca una scriu astia ca vand si alta au pe stoc, adica nimic...cauta un x50 black intl, are setari mai bune...

Edited by gra1, 10 May 2017 - 17:26.


#8837
gra1

gra1

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,872
  • Înscris: 22.02.2010
Tot BBSC si anul asta...

Attached Files



#8838
gra1

gra1

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,872
  • Înscris: 22.02.2010
http://stiri.botosan...e-continua.html

Anunturi

Chirurgia spinală minim invazivă Chirurgia spinală minim invazivă

Chirurgia spinală minim invazivă oferă pacienților oportunitatea unui tratament eficient, permițându-le o recuperare ultra rapidă și nu în ultimul rând minimizând leziunile induse chirurgical.

Echipa noastră utilizează un spectru larg de tehnici minim invazive, din care enumerăm câteva: endoscopia cu variantele ei (transnazală, transtoracică, transmusculară, etc), microscopul operator, abordurile trans tubulare și nu în ultimul rând infiltrațiile la toate nivelurile coloanei vertebrale.

www.neurohope.ro

1 user(s) are reading this topic

0 members, 1 guests, 0 anonymous users

Forumul Softpedia foloseste "cookies" pentru a imbunatati experienta utilizatorilor Accept
Pentru detalii si optiuni legate de cookies si datele personale, consultati Politica de utilizare cookies si Politica de confidentialitate