Pornirea motorului diesel
#37
Posted 30 October 2007 - 17:56
Si la garajul la care ne-au trimis cei ce se ocupa de garantia masinii, ne-a spus ca e pompa de inalta presiune si ca trebuie schimbata. Acum am stabilit ca pe 5 noiembrie sa aducam masina, dar nu sa schimbe pompa ci sa o "repare". Cei de la garantie nu vor sa plateasca o noua pompa, au spus ca ei au mecanici care pot repara pompe. Noi ne intrebam cum e posibil sa repare o pompa "sparta" care are scurgeri de motorina, chiar se poate repara? Se poate suda? Stie cineva? Incredibil cat de zgarciti pot fi unii chiar si aici in Luxembourg, ne gandeam ca doar in Romania e posibil asa ceva... ca un garaj care iti vinde o masina si se lauda ca iti ofera un an garantie, sa recurga la asemnea improvizatii pentru cateva sute de euro
Edited by Luiza Ioana, 30 October 2007 - 17:57. |
#38
Posted 31 October 2007 - 19:41
sfatul meu e sa va montati o pompa noua, cu tot balamucul si sa faceti pi.. pa ei.stiu ca e un efort bugetar mare, dar merita, e o masina fiabila, isi va scoate banii. daca nu, mai bine vindeti-o, ca va termina finantele, si e pacat...
bafta Edited by sisifjunior, 31 October 2007 - 19:49. |
#39
Posted 02 November 2007 - 11:38
sisifjunior, on Oct 31 2007, 19:41, said: sfatul meu e sa va montati o pompa noua, cu tot balamucul si sa faceti pi.. pa ei.stiu ca e un efort bugetar mare, dar merita, e o masina fiabila, isi va scoate banii. daca nu, mai bine vindeti-o, ca va termina finantele, si e pacat... bafta |
#40
Posted 02 November 2007 - 15:42
Luiza Ioana, on Nov 2 2007, 11:38, said: de abia am cumparat-o, nu vrem sa o vindem acum, mai ales ca e o masina foarte buna si consuma si extrem de putin. Singura problema este aceea la pornire dar o vom rezolva. Apoi pe la 140 000 km o sa schimbam si cureaua de transmisie (acum are 118 000 km), asa spun astia pe aici ca se recomanda schimbarea curelei la 120 000 km. Cat despre pompa, nici nu concepem sa paltim noi o pompa noua, cel putin cat e masina in garantie, sa faca ce-or vrea, s-o sudeze, s-o lipeasca numai sa mearga fara probleme. daca tine un an cat e masina in garantie, atunci o sa-i felicit si o sa cumparam noi o pompa noua, daca nu va merge le facem un scandal de o sa ne tina minte, lasa ca le aratam noi ca romanii nu sunt fraierii lor. mult-mult succes!!! |
#41
Posted 02 November 2007 - 16:15
cat despre pornire, eu fac asa:
1.pun contact bujii,calc ambreiajul, scot din viteza,frana de mana trasa, ambreiaj calcat, se stinge martorul bujii, dau la demaror si motorul a pornit- pe timp normal. ambreiajul se ridica dupa ce s-a stins becul de la ulei. nu se accelereaza decat usor si numai daca nu s-a stins led-ul de la baterie(daca are).dupa 1 minut se poate pleca, dar fara a accelera tare, schimba treptele usor si cat mai jos, adica la turatie mica(daca ai turometru nu depasi 1500 turatii pe minut).dupa 5 minute poti conduce normal.in acest mod protejezi motorul. 2.contact bujii odata,s-a stins martorul bujii, stins contact, bujii din nou, obligatoriu ambreiajul calcat si scos din viteza, cu frana de mana sus, martorul s-a stins si imediat dau la demaror - pornire pe timp rece. foarte indicat este ca inainte de pornirea motorului sa nu actionezi luminile(scurta, lunga- doar pozitie), stergatoare, claxon, ventilator caldura, dezaburitor luneta, bricheta bord - toate astea solicita enorm o baterie pe timp rece si foarte rece, indiferent cat de noua e bateria. in acest caz se ridica ambreiajul dupa 30-40 secunde, lent, pentru a rupe uleiul din cutie. se va stationa cu motorul pornit aprox 5 min, dupa care se pleaca din nou cu turatie pana la 1500 la schimbatul treptelor.dupa 5 minute poti conduce normal. cele 2 puncte se refera la motorul rece, nepornit de ceasuri bune. in cazul in care motorul a mai fost pornit intr-un interval recent se pot diminua timpii de stationare la jumatate.obligatoriu ambreiajul calcat. bafta! Edited by sisifjunior, 02 November 2007 - 16:27. |
#42
Posted 02 November 2007 - 16:23
uitam un aspect foarte important pt pornirea pe timp de iarna: folosirea unui combustibil aditivat anume pentru sezonul rece, se gaseste la toate statiile de carburanti care se respecta. n-ar fi rau sa pui si un aditiv pentru neutralizat condensul din rezervor.si daca tot vine frigul, n-ar strica si un filtru nou de motorina, iar daca e posibil schimba si pe cel de ulei cat si de aer.toate astea vor da masinii tale un efect de "bautura energizanta", garantat!
|
#43
Posted 02 November 2007 - 19:29
din prea multe sfaturi ajung si eu sa cer un ajutor!ce ironie!
de vreo 3 zile am sesizat ca becul de la bujii sta aprins mai mult timp decat obisnuia inainte, aproape 20 - 25 secunde, dupa care motorul porneste, ca si pana acum, adica din prima. am incercat sa-l pornesc si cu becul aprins, cam la 10 sec, timpul normal pt bujii, si a luat-o din prima, numai ca becul s-a stins tot la 20 sec.chiar si cand e cald motorul, tot asa greu se stinge. dati-mi un sfat!ms.sa am vre-un scurt sau o intrerupere la bord?mentionez ca e un motor 1.6D VW serie JK, an 1980 si ceva, nu stiu exact, ca nu-i motorul original(ala era 1.6TDI, serie JR) Edited by sisifjunior, 02 November 2007 - 19:30. |
#44
Posted 02 November 2007 - 19:36
sisifjunior, on Nov 2 2007, 19:29, said: ....aproape 20 - 25 secunde, dupa care motorul porneste,... Cred ca el are probleme. Daca tot te pricepi la diesele, hai pe topicul de baza. http://forum.softped...p;#entry3576278 |
#45
Posted 02 November 2007 - 20:56
sisifjunior, on Nov 2 2007, 16:15, said: schimba treptele usor si cat mai jos, adica la turatie mica(daca ai turometru nu depasi 1500 turatii pe minut).dupa 5 minute poti conduce normal.in acest mod protejezi motorul. Aici nu prea pot sa fiu de acord cu tine (eu stiam ca nu e bine sa sari de 2500). Hai sa luam un exemplu: daca eu in a 2-a am 1500 de ture si trec in a 3-a o sa am undeva la 1000 rpm si cuplu maxim e la 1900, inseamna ca voi merge subturat destul de mult. La dieselurile mai vechi s-ar putea sa mearga cum ai spus tu deoarece nu sunt chiar asa de pretentioase ca cele noi. Poti sa conduci normal cand motorul s-a incalzit, apa ajunge undeva aproape de 90 de grade. |
#46
Posted 02 November 2007 - 21:49
Omu vorbea de un diesel simplu, fara turbo, care nu face nazuri.
Am avut si eu 1,6 D si stiu cum se merge cu asa ceva. Bine, eu il duceam de voie si la 4500 rpm ( sint motoare de 4800 rpm ) |
|
#47
Posted 03 November 2007 - 14:05
sisifjunior, on Nov 2 2007, 15:42, said: daca ati avut probleme cu alimentarea iar motorul a mers haotic, cu reprize de putere normala si putere diminuata datorita pompei care debita motorina dupa bunul plac, socurile transmise asupra curelei au fost mari, insesizabile noua dar extrem de daunatoare masinii. s-ar putea sa regretati mai tarziu!( credeti-ma, ff multi posesori de diesel au patit-o). eventual rugati la service sa examineze cureaua pt microfisuri. mult-mult succes!!! sisifjunior, on Nov 2 2007, 16:23, said: uitam un aspect foarte important pt pornirea pe timp de iarna: folosirea unui combustibil aditivat anume pentru sezonul rece, se gaseste la toate statiile de carburanti care se respecta. n-ar fi rau sa pui si un aditiv pentru neutralizat condensul din rezervor.si daca tot vine frigul, n-ar strica si un filtru nou de motorina, iar daca e posibil schimba si pe cel de ulei cat si de aer.toate astea vor da masinii tale un efect de "bautura energizanta", garantat! |
#48
Posted 03 November 2007 - 22:00
sisifjunior, on Nov 2 2007, 19:29, said: din prea multe sfaturi ajung si eu sa cer un ajutor!ce ironie! de vreo 3 zile am sesizat ca becul de la bujii sta aprins mai mult timp decat obisnuia inainte, aproape 20 - 25 secunde, dupa care motorul porneste, ca si pana acum, adica din prima. am incercat sa-l pornesc si cu becul aprins, cam la 10 sec, timpul normal pt bujii, si a luat-o din prima, numai ca becul s-a stins tot la 20 sec.chiar si cand e cald motorul, tot asa greu se stinge. dati-mi un sfat!ms.sa am vre-un scurt sau o intrerupere la bord?mentionez ca e un motor 1.6D VW serie JK, an 1980 si ceva, nu stiu exact, ca nu-i motorul original(ala era 1.6TDI, serie JR) vezi sa nu ai firul de la senzorul de temperatura iesit sau intrerupt. |
#49
Posted 04 November 2007 - 11:07
zerookool, on Nov 2 2007, 20:56, said: Aici nu prea pot sa fiu de acord cu tine (eu stiam ca nu e bine sa sari de 2500). Hai sa luam un exemplu: daca eu in a 2-a am 1500 de ture si trec in a 3-a o sa am undeva la 1000 rpm si cuplu maxim e la 1900, inseamna ca voi merge subturat destul de mult. La dieselurile mai vechi s-ar putea sa mearga cum ai spus tu deoarece nu sunt chiar asa de pretentioase ca cele noi. Poti sa conduci normal cand motorul s-a incalzit, apa ajunge undeva aproape de 90 de grade. Adydum, on Nov 3 2007, 22:00, said: vezi sa nu ai firul de la senzorul de temperatura iesit sau intrerupt. zerookool, on Nov 2 2007, 20:56, said: Aici nu prea pot sa fiu de acord cu tine (eu stiam ca nu e bine sa sari de 2500). Hai sa luam un exemplu: daca eu in a 2-a am 1500 de ture si trec in a 3-a o sa am undeva la 1000 rpm si cuplu maxim e la 1900, inseamna ca voi merge subturat destul de mult. La dieselurile mai vechi s-ar putea sa mearga cum ai spus tu deoarece nu sunt chiar asa de pretentioase ca cele noi. Poti sa conduci normal cand motorul s-a incalzit, apa ajunge undeva aproape de 90 de grade. MAK, on Nov 2 2007, 21:49, said: Omu vorbea de un diesel simplu, fara turbo, care nu face nazuri. Am avut si eu 1,6 D si stiu cum se merge cu asa ceva. Bine, eu il duceam de voie si la 4500 rpm ( sint motoare de 4800 rpm ) Edited by MAK, 05 November 2007 - 15:05. |
#50
Posted 04 November 2007 - 19:51
#52
Posted 05 November 2007 - 21:52
Azi am lasat masina la service, urmeaza sa desfaca pompa, sa vina un mecanic din partea celor de la garantie si sa incerce sa o repare, daca nu o va schimba. Pe la sfarsitul saptamanii vom vedea ce-au facut. Cureaua de distributie am hotarat sa o schimbam, dar nu chiar acum, peste cateva luni. Ce as vrea sa stiu, aici ne-au spus ca ne costa 1000 de euro, imi poate spune cineva cam cat costa in tara de schimbat cureaua de distributie la Hyundai? e diferenta mare de pret? Ideea e ca de Pasti venim acasa in vizita pe la familiile noastre si am putea sa o schimbam in tara daca e mai ieftin. O economie de 200 de euro sa zicem, ar fi binevenita
|
#53
Posted 05 November 2007 - 22:58
#54
Posted 06 November 2007 - 18:19
Anunturi
▶ 0 user(s) are reading this topic
0 members, 0 guests, 0 anonymous users