Jump to content

SUBIECTE NOI
« 1 / 5 »
RSS
Cuvinte si expresii neclare

Mod de lucru Purmo Tempco Digital...

Samsung S90C vs LG C3

Problema sunet RCS
 Amortizor sertare bucatarie

Codrea Pallady

Blocurile goale! Orase in car...

Motorul pe benzina 1.0 SCe65
 Mostenire In 1986

Lentile sferica pentru astigmatism

Problema inlocuire usa spate A6 C...

Ce gen de muzica este?
 Drepturile copiilor, in numele &#...

Mocheta peste parchet cu incalzir...

La multi ani mie!

Senzor filtru particule GOLF 7
 

Pornirea motorului diesel

- - - - -
  • Please log in to reply
222 replies to this topic

#37
Luiza Ioana

Luiza Ioana

    Junior Member

  • Grup: Members
  • Posts: 175
  • Înscris: 23.12.2006
Si la garajul la care ne-au trimis cei ce se ocupa de garantia masinii, ne-a spus ca e pompa de inalta presiune si ca trebuie schimbata. Acum am stabilit ca pe 5 noiembrie sa aducam masina, dar nu sa schimbe pompa ci sa o "repare". Cei de la garantie nu vor sa plateasca o noua pompa, au spus ca ei au mecanici care pot repara pompe. Noi ne intrebam cum e posibil sa repare o pompa "sparta" care are scurgeri de motorina, chiar se poate repara? Se poate suda? Stie cineva? Incredibil cat de zgarciti pot fi unii chiar si aici in Luxembourg, ne gandeam ca doar in Romania e posibil asa ceva... ca un garaj care iti vinde o masina si se lauda ca iti ofera un an garantie, sa recurga la asemnea improvizatii pentru cateva sute de euro

Edited by Luiza Ioana, 30 October 2007 - 17:57.


#38
sisifjunior

sisifjunior

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,218
  • Înscris: 30.10.2007
sfatul meu e sa va montati o pompa noua, cu tot balamucul si sa faceti pi.. pa ei.stiu ca e un efort bugetar mare, dar merita, e o masina fiabila, isi va scoate banii. daca nu, mai bine vindeti-o, ca va termina finantele, si e pacat...
bafta

Edited by sisifjunior, 31 October 2007 - 19:49.


#39
Luiza Ioana

Luiza Ioana

    Junior Member

  • Grup: Members
  • Posts: 175
  • Înscris: 23.12.2006

View Postsisifjunior, on Oct 31 2007, 19:41, said:

sfatul meu e sa va montati o pompa noua, cu tot balamucul si sa faceti pi.. pa ei.stiu ca e un efort bugetar mare, dar merita, e o masina fiabila, isi va scoate banii. daca nu, mai bine vindeti-o, ca va termina finantele, si e pacat...
bafta
de abia am cumparat-o, nu vrem sa o vindem acum, mai ales ca e o masina foarte buna si consuma si extrem de putin. Singura problema este aceea la pornire dar o vom rezolva. Apoi pe la 140 000 km o sa schimbam si cureaua de transmisie (acum are 118 000 km), asa spun astia pe aici ca se recomanda schimbarea curelei la 120 000 km. Cat despre pompa, nici nu concepem sa paltim noi o pompa noua, cel putin cat e masina in garantie, sa faca ce-or vrea, s-o sudeze, s-o lipeasca numai sa mearga fara probleme. daca tine un an cat e masina in garantie, atunci o sa-i felicit si o sa cumparam noi o pompa noua, daca nu va merge le facem un scandal de o sa ne tina minte, lasa ca le aratam noi ca romanii nu sunt fraierii lor.

#40
sisifjunior

sisifjunior

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,218
  • Înscris: 30.10.2007

View PostLuiza Ioana, on Nov 2 2007, 11:38, said:

de abia am cumparat-o, nu vrem sa o vindem acum, mai ales ca e o masina foarte buna si consuma si extrem de putin. Singura problema este aceea la pornire dar o vom rezolva. Apoi pe la 140 000 km o sa schimbam si cureaua de transmisie (acum are 118 000 km), asa spun astia pe aici ca se recomanda schimbarea curelei la 120 000 km. Cat despre pompa, nici nu concepem sa paltim noi o pompa noua, cel putin cat e masina in garantie, sa faca ce-or vrea, s-o sudeze, s-o lipeasca numai sa mearga fara probleme. daca tine un an cat e masina in garantie, atunci o sa-i felicit si o sa cumparam noi o pompa noua, daca nu va merge le facem un scandal de o sa ne tina minte, lasa ca le aratam noi ca romanii nu sunt fraierii lor.
ar fi pacat, intr-adevar.in cazul asta, nu va lasati, scoteti-le ochii, numai sa va rezolve problema. va recomand calduros sa va schimbati cureaua acum, eventual si kit-ul distributiei, cu toata garantia lor.daca ati avut probleme cu alimentarea iar motorul a mers haotic, cu reprize de putere normala si putere diminuata datorita pompei care debita motorina dupa bunul plac, socurile transmise asupra curelei au fost mari, insesizabile noua dar extrem de daunatoare masinii. s-ar putea sa regretati mai tarziu!( credeti-ma, ff multi posesori de diesel au patit-o). eventual rugati la service sa examineze cureaua pt microfisuri.
mult-mult succes!!!

#41
sisifjunior

sisifjunior

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,218
  • Înscris: 30.10.2007
cat despre pornire, eu fac asa:
1.pun contact bujii,calc ambreiajul, scot din viteza,frana de mana trasa,  ambreiaj calcat, se stinge martorul bujii, dau la demaror si motorul a pornit- pe timp normal. ambreiajul se ridica dupa ce s-a stins becul de la ulei. nu se accelereaza decat usor si numai daca nu s-a stins led-ul de la baterie(daca are).dupa 1 minut se poate pleca, dar fara a accelera tare, schimba treptele usor si cat  mai jos, adica la turatie mica(daca ai turometru nu depasi 1500 turatii pe minut).dupa 5 minute poti conduce normal.in acest mod protejezi motorul.
2.contact bujii odata,s-a stins martorul bujii,  stins contact, bujii din nou, obligatoriu ambreiajul calcat si scos din viteza, cu frana de mana sus, martorul s-a stins si imediat dau la demaror - pornire pe timp rece. foarte indicat este ca inainte de pornirea motorului sa nu actionezi luminile(scurta, lunga- doar pozitie), stergatoare, claxon, ventilator caldura, dezaburitor luneta, bricheta bord - toate astea solicita enorm o baterie pe timp rece si foarte rece, indiferent cat de noua e  bateria. in acest caz se ridica ambreiajul dupa 30-40 secunde, lent, pentru a rupe uleiul din cutie. se va stationa cu motorul pornit aprox 5 min, dupa care se pleaca din nou cu turatie pana la 1500 la schimbatul treptelor.dupa 5 minute poti conduce normal.
cele 2 puncte se refera la motorul rece, nepornit de ceasuri bune. in cazul in care motorul a mai fost pornit intr-un interval recent se pot diminua timpii de stationare la jumatate.obligatoriu ambreiajul calcat.
bafta!

Edited by sisifjunior, 02 November 2007 - 16:27.


#42
sisifjunior

sisifjunior

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,218
  • Înscris: 30.10.2007
uitam un aspect foarte important pt pornirea pe timp de iarna: folosirea unui combustibil aditivat anume pentru sezonul rece, se gaseste la toate statiile de carburanti care se respecta. n-ar fi rau sa pui si un aditiv pentru neutralizat condensul din rezervor.si daca tot vine frigul, n-ar strica si un filtru nou de motorina, iar daca e posibil schimba si pe cel de ulei cat si de aer.toate astea vor da masinii tale un efect de "bautura energizanta", garantat! :D

#43
sisifjunior

sisifjunior

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,218
  • Înscris: 30.10.2007
din prea multe sfaturi ajung si eu sa cer un ajutor!ce ironie!
de vreo 3 zile am sesizat ca becul de la bujii sta aprins mai mult timp decat obisnuia inainte, aproape 20 - 25 secunde, dupa care motorul porneste, ca si pana acum, adica din prima. am incercat sa-l pornesc si cu becul aprins, cam la 10 sec, timpul normal pt bujii, si a luat-o din prima, numai ca becul s-a stins tot la 20 sec.chiar si cand e cald motorul, tot asa greu se stinge. dati-mi un sfat!ms.sa am vre-un scurt sau o intrerupere la bord?mentionez ca e un motor 1.6D VW serie JK, an 1980 si ceva, nu stiu exact, ca nu-i motorul original(ala era 1.6TDI, serie JR)

Edited by sisifjunior, 02 November 2007 - 19:30.


#44
MAK

MAK

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 5,882
  • Înscris: 26.02.2005

View Postsisifjunior, on Nov 2 2007, 19:29, said:

....aproape 20 - 25 secunde, dupa care motorul porneste,...
Releul de bujii merge dupa temperatura de afara, dar oricum este prea mare timpul.
Cred ca el are probleme.
Daca tot te pricepi la diesele, hai pe topicul de baza.

http://forum.softped...p;#entry3576278

#45
zerookool

zerookool

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 619
  • Înscris: 26.02.2006

View Postsisifjunior, on Nov 2 2007, 16:15, said:

schimba treptele usor si cat  mai jos, adica la turatie mica(daca ai turometru nu depasi 1500 turatii pe minut).dupa 5 minute poti conduce normal.in acest mod protejezi motorul.

Aici nu prea pot sa fiu de acord cu tine (eu stiam ca nu e bine sa sari de 2500). Hai sa luam un exemplu: daca eu in a 2-a am 1500 de ture si trec in a 3-a o sa am undeva la 1000 rpm si cuplu maxim e la 1900, inseamna ca voi merge subturat destul de mult. La dieselurile mai vechi s-ar putea sa mearga cum ai spus tu deoarece nu sunt chiar asa de pretentioase ca cele noi.
Poti sa conduci normal cand motorul s-a incalzit, apa ajunge undeva aproape de 90 de grade.

#46
MAK

MAK

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 5,882
  • Înscris: 26.02.2005
Omu vorbea de un diesel simplu, fara turbo, care nu face nazuri.
Am avut si eu 1,6 D si stiu cum se merge cu asa ceva.
Bine, eu il duceam de voie si la 4500 rpm ( sint motoare de 4800 rpm )   :lol:

#47
Luiza Ioana

Luiza Ioana

    Junior Member

  • Grup: Members
  • Posts: 175
  • Înscris: 23.12.2006

View Postsisifjunior, on Nov 2 2007, 15:42, said:

daca ati avut probleme cu alimentarea iar motorul a mers haotic, cu reprize de putere normala si putere diminuata datorita pompei care debita motorina dupa bunul plac, socurile transmise asupra curelei au fost mari, insesizabile noua dar extrem de daunatoare masinii. s-ar putea sa regretati mai tarziu!( credeti-ma, ff multi posesori de diesel au patit-o). eventual rugati la service sa examineze cureaua pt microfisuri.
mult-mult succes!!!
Motorul merge absolut normal dupa ce porneste, nici sotul nu tureaza prea tare, pe autostrada la o viteza maxima de 140 km/h se ridica acul cam la 3000-3100 rot/min. Oricum de regula rulam cu 100-120 km/h timp in care acul nu trece de 2800 rot/min. Defectiunea pompei afecteaza doar pornirea motorului, si asta numai uneori, nu mereu, chiar si de la service ne-au spus ca nu este nicio problema, se poate circula o perioada insa exista posibilitatea ca motorul sa nu mai porneasca de aceea pompa trebuie schimbata cat mai repede. De cand s-a constatat defectiunea la pompa am rulat circa 2 000 de km. Cat despre cureaua de transmisie, a fost verificata si nu are nicio problema. La 120 000 km, cand o sa facem controlul tehnic, o sa spunem sa o verifice si atunci insa ne gandim ca la Hyundai o sa ne recomande sa o schimbam sa faca ei vanzare. Si aici e ca in Romania, nu va ganditi ca e occident si e civilizatie, la service nu stiu cum sa faca sa-ti ia banii  

View Postsisifjunior, on Nov 2 2007, 16:23, said:

uitam un aspect foarte important pt pornirea pe timp de iarna: folosirea unui combustibil aditivat anume pentru sezonul rece, se gaseste la toate statiile de carburanti care se respecta. n-ar fi rau sa pui si un aditiv pentru neutralizat condensul din rezervor.si daca tot vine frigul, n-ar strica si un filtru nou de motorina, iar daca e posibil schimba si pe cel de ulei cat si de aer.toate astea vor da masinii tale un efect de "bautura energizanta", garantat! :D
Aici nu e frig iarna ca in Romania, foarte rar temperatura coboara dimineata la -10 grade, de regula sunt -4, -5 grade. Cat despre motorina de iarna am auzit, insa la statiile de benzina de aici, se gaseste o singura pompa pentru diesel, probabil tocmai din acest motiv ca iernile sunt blande, nu se foloseste motorina speciala.

#48
Adydum

Adydum

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 899
  • Înscris: 25.05.2004

View Postsisifjunior, on Nov 2 2007, 19:29, said:

din prea multe sfaturi ajung si eu sa cer un ajutor!ce ironie!
de vreo 3 zile am sesizat ca becul de la bujii sta aprins mai mult timp decat obisnuia inainte, aproape 20 - 25 secunde, dupa care motorul porneste, ca si pana acum, adica din prima. am incercat sa-l pornesc si cu becul aprins, cam la 10 sec, timpul normal pt bujii, si a luat-o din prima, numai ca becul s-a stins tot la 20 sec.chiar si cand e cald motorul, tot asa greu se stinge. dati-mi un sfat!ms.sa am vre-un scurt sau o intrerupere la bord?mentionez ca e un motor 1.6D VW serie JK, an 1980 si ceva, nu stiu exact, ca nu-i motorul original(ala era 1.6TDI, serie JR)

vezi sa nu ai firul de la senzorul de temperatura iesit sau intrerupt.

#49
sisifjunior

sisifjunior

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,218
  • Înscris: 30.10.2007

View Postzerookool, on Nov 2 2007, 20:56, said:

Aici nu prea pot sa fiu de acord cu tine (eu stiam ca nu e bine sa sari de 2500). Hai sa luam un exemplu: daca eu in a 2-a am 1500 de ture si trec in a 3-a o sa am undeva la 1000 rpm si cuplu maxim e la 1900, inseamna ca voi merge subturat destul de mult. La dieselurile mai vechi s-ar putea sa mearga cum ai spus tu deoarece nu sunt chiar asa de pretentioase ca cele noi.
Poti sa conduci normal cand motorul s-a incalzit, apa ajunge undeva aproape de 90 de grade.
se vede ca tb sa fiu mai explicit...ma refeream la contextul in care masina ruleaza pe un drum relativ drept, cu sarcina normala(fara a duce greutati mari).chiar daca scade la 1000rpm va fi doar pt cateva secunde, de indata ce apesi USOR acceleratia turatia va urca la 1300 - 1500rpm.dieselul are forta mare, chiar si la 1000 rpm( eu plec de pe loc chiar si in rampa fara a accelera, la nevoie- si are doar 850 rpm).am incercat acest lucru nu de mult si cu un E220 din 2002, si a mers chiar si la a 6-a. am obtinut si o economie (relativa) de carburant de 1 L / 100km fata de proprietar, pe acelasi traseu(dupa indicatiile computerului de bord). revenind la subiect, secretul e sa nu fortezi cu acceleratia, indiferent de turatie, decat binenteles in momentele in care se impune(depasiri, pante mari etc). la cele noi cuplul maxim e la turatie de 1900 -2000, si indicat e sa se ruleze cat mai mult cu aceste valori - generatoare de economicitate. ideea era ca la rece, indiferent de motor(nou, vechi, diesel sau nu) uzura e foarte mare daca se impune un regim de turatie apropiat de forta lui maxima pana cand se obtine puntea termica de echilibru intre toate piesele motorului. aici conteaza ff mult si stilul de mers al fiecaruia, iar eu l-am aplicat cu succes la 3 generatii de masini(proprietate personala) - benzina si diesel- cu rezultate ff bune asupra starii motoarelor [ sute de mii de km fara segmentari, RK, consum ulei etc...].tot ceea ce am explicat eu tb adaptat la fiecare masina in parte, prin tatonari repetate. n-ar strica sa ai un motor la fel de puternic si de economic chiar si dupa 200 - 300 mii km rulati de tine(netinand cont de cei ai masinii), nu?

View PostAdydum, on Nov 3 2007, 22:00, said:

vezi sa nu ai firul de la senzorul de temperatura iesit sau intrerupt.
am sa verific sapt ce vine! ms!

View Postzerookool, on Nov 2 2007, 20:56, said:

Aici nu prea pot sa fiu de acord cu tine (eu stiam ca nu e bine sa sari de 2500). Hai sa luam un exemplu: daca eu in a 2-a am 1500 de ture si trec in a 3-a o sa am undeva la 1000 rpm si cuplu maxim e la 1900, inseamna ca voi merge subturat destul de mult. La dieselurile mai vechi s-ar putea sa mearga cum ai spus tu deoarece nu sunt chiar asa de pretentioase ca cele noi.
Poti sa conduci normal cand motorul s-a incalzit, apa ajunge undeva aproape de 90 de grade.
cauta la BMW, de exemplu,  si ai sa vezi ca la multe din modelele noi se aplica din fabrica un limitator de turatie pt functionarea motorului la rece si care nu da voie sa se treca la turatii mari decat progresiv, se porneste de pe la 1200 si nu trece de 2000 rpm, si asta pret de cateva minute. pacat ca nu mai am link-ul.

View PostMAK, on Nov 2 2007, 21:49, said:

Omu vorbea de un diesel simplu, fara turbo, care nu face nazuri.
Am avut si eu 1,6 D si stiu cum se merge cu asa ceva.
Bine, eu il duceam de voie si la 4500 rpm ( sint motoare de 4800 rpm )   :lol:
si eu l-am dus pe al meu la 4000 si ceva intr-a 3 -a(100 km/h !)- de cateva ori, dar de nevoie!

Edited by MAK, 05 November 2007 - 15:05.


#50
sisifjunior

sisifjunior

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,218
  • Înscris: 30.10.2007

View PostAdydum, on Nov 3 2007, 22:00, said:

vezi sa nu ai firul de la senzorul de temperatura iesit sau intrerupt.
ms de ajutor! firul era intrerupt...l-am schimbat si totul a revenit la normal. ms!

#51
Adydum

Adydum

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 899
  • Înscris: 25.05.2004
Cu placere    :coolspeak:

#52
Luiza Ioana

Luiza Ioana

    Junior Member

  • Grup: Members
  • Posts: 175
  • Înscris: 23.12.2006
Azi am lasat masina la service, urmeaza sa desfaca pompa, sa vina un mecanic din partea celor de la garantie si sa incerce sa o repare, daca nu o va schimba. Pe la sfarsitul saptamanii vom vedea ce-au facut. Cureaua de distributie am hotarat sa o schimbam, dar nu chiar acum, peste cateva luni. Ce as vrea sa stiu, aici ne-au spus ca ne costa 1000 de euro, imi poate spune cineva cam cat costa in tara de schimbat cureaua de distributie la Hyundai? e diferenta mare de pret? Ideea e ca de Pasti venim acasa in vizita pe la familiile noastre si am putea sa o schimbam in tara daca e mai ieftin. O economie de 200 de euro sa zicem, ar fi binevenita  :)

#53
DarkAngelBv

DarkAngelBv

    === Proud owner of === ++++ Audi & Opel ++++

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 12,747
  • Înscris: 24.03.2006
Nu stiu cum e la Hyundai, dar la Opel este ~600 RON Kitul de distributie (curea + role). Nu stiu cat este manopera... insa in mod sigur nu ajunge la 1000 de euro...  :o

#54
Luiza Ioana

Luiza Ioana

    Junior Member

  • Grup: Members
  • Posts: 175
  • Înscris: 23.12.2006

View Postdarkangelbv, on Nov 5 2007, 22:58, said:

Nu stiu cum e la Hyundai, dar la Opel este ~600 RON Kitul de distributie (curea + role). Nu stiu cat este manopera... insa in mod sigur nu ajunge la 1000 de euro...  :o
nu poate fi o diferenta prea mare intre opel si hyundai, deci e clar ca in tara e mult mai ieftin de schimbat distributia, mersi

Anunturi

Bun venit pe Forumul Softpedia!

0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users

Forumul Softpedia foloseste "cookies" pentru a imbunatati experienta utilizatorilor Accept
Pentru detalii si optiuni legate de cookies si datele personale, consultati Politica de utilizare cookies si Politica de confidentialitate