Second Opinion
Folosind serviciul second opinion ne puteți trimite RMN-uri, CT -uri, angiografii, fișiere .pdf, documente medicale. Astfel vă vom putea da o opinie neurochirurgicală, fără ca aceasta să poată înlocui un consult de specialitate. Răspunsurile vor fi date prin e-mail în cel mai scurt timp posibil (de obicei în mai putin de 24 de ore, dar nu mai mult de 48 de ore). Second opinion – Neurohope este un serviciu gratuit. www.neurohope.ro |
Despre lubrifiantii autoturismelor. Pareri, intrebari, raspunsuri, etc.
Last Updated: May 03 2024 12:15, Started by
CristianDia
, Aug 17 2003 00:01
·
135
#9973
Posted 23 February 2019 - 12:58
#9974
Posted 24 February 2019 - 15:40
Salutare , pentru un Golf 7 GTD stage 3 ( turbo hibrid) fara DPF , fara EGR ce ulei recomandati ?
Multumesc... |
#9976
Posted 26 February 2019 - 11:43
paultt, on 07 noiembrie 2018 - 10:15, said:
Si eu evit achizitionarea de ulei din RO. Comand in general de pe opie oils sau de la magazine online din DE. Vis a vis de Ravenol, momentan am in motor, de 6.000km, 5w30 RSP (comandat de la Ravenol.de https://www.ravenol-...rsp-5w30-racing ). E primul ulei care a cerut completare de aproximativ 300-350ml dupa 6.000 km rulati, in conditiile in care a avut un rulaj destul de lejer, predominand extraurban (4,5 k km a fost doar concediu, prin A si DE, mers in limite decente) si la temperaturi exterioare normale. Pana acum nu am avut modificari de nivel de ulei la nici un schimb, in cazul unui rulaj de 8-10.000km (nu tin mai mult uleiul in motor). Masina a avut in motor pana acum (1.8TSI, are 35k km rulati in total): uleiul de prima umplere, RL5w30, RL0w40 (asta chiar a fost chinuit, cu autostrada viteze f mari la temperaturi de 39-41 grade, Grossglockner pe temperaturile caniculare de anul trecut din vara, etc, nivel neschimbat pana la 10k km cand l-am schimbat, functionare ca in prima zi pe toti cei 10k km), Ravenol 5w30 RSP ( de 6k km). Per ansamblu m-a impresionat cu absolut nimic RSP-ul, mai ales daca ma raportez la pret... Nu imi place nici cum suna motorul in sarcina medie spre mare la turatii ceva mai inalte (4000-4500 rpm, nimic exagerat) Cand l-am comandat, am luat si 6l de 0w30 VSW ( https://www.ravenol-...avenol-vsw-0w30 , mi s-a parut un ulei interesant ), care va fi folosit in viitorul apropiat (nu cred ca apuca 8k km RSP-ul in motor). Poate asta va fi mai ok. paultt, on 21 noiembrie 2018 - 15:44, said:
Dupa cum preconizam la inceputul lunii, RSP-ul a fost schimbat, la un rulaj de aproximativ 6.500km (modul in care au fost facuti acesti km este detaliat in postul citat). Motorul devenise zgomotos, efectiv auzeam turbina in intervalul de turatii 1500-2500rpm, si in accelerare si in decelerare, fapt care nu s-a intamplat niciodata pana acum. Locul lui a fost luat de un ulei pe care eram foarte curios sa il testez, fisa nefiind rea deloc, iar pretul suficient de mic incat sa nu fiu prea deranjat in cazul in care din varii motive voi fi nevoit sa il arunc rapid... E vorba de asta: https://www.uleidemo... - Jan 2016.pdf . Am impartit cu un prieten un box de 12 recipienti de 1 quart, pretul iesind undeva pe la aproximativ 25 lei quart-ul (era oferta la vanzarea la box de 12qt). Il am in motor de aproximativ 600-650 km, rulat urban, extraurban si autostrada. Primul impact a fost lipsa aproape completa a zgomotului de la motor, incredibil de redus (si in masina in sarcina si langa masina, in stationare, chiar imediat dupa pornirea de dimineata, cand este deja destul de rece) in turatii de pana la 3000-3500 rpm. Peste 4.000rpm sunetul este discret, intr-o tonalitate care imi aduce aminte de RL. Consumul de benzina este in limitele normale, iar temperaturile atinse in functionare sunt asemanatoare cu cele ale RL (5w30 si 0w40). Momentan sunt chiar impresionat de raportul calitate/pret, ramane sa observ cum va evolua odata cu cresterea rulajului. Voi reveni cu impresii dupa ce trec de 2.500km (in urmatoarea perioada va avea parte de destul de mult trafic urban..). Dupa cum am promis, revin cu impresii despre Triax-ul bagat in motor anul trecut, in Noiembrie. A stat in motor aproximativ 5.500km, fiind schimbat saptamana trecuta (nu din cauza degradarii), motivul fiind implinirea termenului de schimb anuntat de masina => am facut revizia (interval extins) la reprezentanta. Desi uleiul a avut o viata mult mai grea (accentuez, mult mai grea) decat Ravenolul RSP avut anterior, nu a fost necesara completarea, nivelul ramanand la maxim pe toata durata utilizarii. Comportamentul a fost constant ok, fara diferente sesizabile dpdv zgomot, consum carburant. In ciuda pretului mic, Triax-ul s-a dovedit a fi un ulei ok, pe care nu as avea nici o problema sa-l mai folosesc in viitor. La reprezentanta am pus Valvoline Synpower XL III 5W30 (504/507), ales in urma unui procesul decizional extrem de simplu, alternativa fiind... Castrol. La primul schimb in regie proprie va intra in motor Ravenol 0W30 VSW cumparat anterior, odata cu RSP-ul. RSP-ul ramane singurul ulei utilizat pana acum care a necesitat completare nivel (si asta la doar 6.000km), desi regimul de utilizare a fost foarte lejer. Edited by paultt, 26 February 2019 - 11:44. |
#9978
Posted 26 February 2019 - 20:01
Deh, cand am scris despre ce am patit eu cu Ravenol s-au inflamat unii pe aici si au dat chiar report......asta este, nu exista ulei universal, la unii merge, la altii nu ........
Zvero, am notat postul tau si am in vedere.....si asa, am ceva treburi prin Polonia Edited by simple_n, 26 February 2019 - 20:01. |
#9979
Posted 27 February 2019 - 09:27
Salutare , si eu am fost nemultumit de Ravenol Vmp ; zgomot mai mare al motorului si consum de ulei...
|
#9980
Posted 27 February 2019 - 23:33
Putin dezamagit si eu de Ravenol 5w30 VMP. L-am pus intr-un golf 6 1.4 mpi 80 cp, care merge si cu norma 502 si cu 504. Masina fiind folosita preponderent in oras nu am vrut un 5w-40. Am folosit anterior pe alte masina Ravenol 5w-40 si m-am bucurat cand am vazut ca 5w30 Vmp este printre putinele uleiuri midsap cu norma 504. Mi s-a parut un ulei "greu" la rece, motor mai zgomotos, vibratii fine la accelerare intre 1000-2000 rot/min. Este posibil ca in anotimpul cald si la drumuri mai lungi sa se comporte mai bine. Dar nu este potrivit pentru modul meu de utilizare a masinii. In toamna il inlocuiesc cu Valvoline 5w-30 XL III sau cu Eneos Sustina 5w-30, ACEA C3. Stiu ca ultimul nu are norme VAG dar cred ca motorasul de 1.4 mpi nu are nevoie de norme speciale, fiind un simplu aspirat.
Edited by Mihai_Toyota, 27 February 2019 - 23:33. |
#9981
Posted 27 February 2019 - 23:48
#9982
Posted 27 February 2019 - 23:52
Total Quartz Energy 5w40 e cel mai bun ulei ever pentru benzinarul meu euro 2 supra alimentat.
Edited by burkina, 27 February 2019 - 23:52. |
|
#9983
Posted 28 February 2019 - 00:09
Golful fiind din 2010 am tot experimentat. Marea lui problema este bataia de tacheti iarna, la prima pornire. Ca si 5w30, norma 504 mi-a placut Motul xclean+ si Valvoline XL III. Ca si 5w40 mi-a placut Eneos Sutina pentru ca urca in ture extrem de usor dar nu prea m-am impacat iarna cu el. Toyota Avensis este diesel fara Dpf si cere 5w 30 Fe, ACEA B1. Cativa ani i-am dat ACEA C2 desi nu are DPF pentru a nu avea depuneri de cenusa in EGR. Mi-a placut Motul 5w30 Eco Clean. Am luat decizia in urma cu 4 ani sa-i pun ACEA C3 pentru ca mergeam mult vara pe autostrada la 140-150 km/ora. Ce bagam in golf norma 504 bagam si in Toyota. Parca Ravenol Vmp nu a sunat rau in Toyota ci doar in Golf. Acum am in Toyota Eneos Sustina 5w30, foarte multumit de zgomot.
Edited by Speedo, 03 March 2019 - 21:06. |
#9984
Posted 03 March 2019 - 13:34
Salut!
Am achizitionat si eu un Golf 4 din 1998, 1.9 TDI ALH 66KW. Nu știu ce ulei a avut in el, fostul spune că Motul 5w40 Eu l-am schimbat cu ce am avut la indemănă, Wolf Vitaltech 5w30. Culmea, imediat după schimbul de ulei, pe lăngă zgomotul motorului s-a schimbat și sunetul evacuării (egr inlocuit fizic cu teavă goală și evacuare goala, inox 63mm) - sunt curios și dece s-a schimbat sunetul evacuării, sună mai plin, mai frumos, mai grav, dar nu mai tare. Mașina are 322kkm in bord. Wolf nu are decât 50km rulați și vreo 2ore de ralanti(spăl circuitul de racire), deci nu știu dacă îl mănăncă sau nu. Turbina se pare că este reconditionată anul trecut. Ce vâscozitate sa folosesc in continuare? Eu parca înțelesesem ca 5w30 este mai bun la toate capitolele, decăt 5w40 - poate nu am înțeles bine.. Wolf nu il tin mult, 5-6kkm, cât sa spele bine motorul, căci vreau sa dau baia de ulei jos. Pentru schimbul următor aș merge pe: Valvoline 5w30, ravenol vmp, mobil 1 esp formula, rowe 5w30. Să iau și altceva in considerare? Apropo, 1.4 tdci are 2kkm merși cu wolf 0w20. Acum de cănd s-a încalzit afară, clanțăne motorul ca naiba 😁, dar la rece, iarna... e liniște |
#9985
Posted 04 March 2019 - 00:39
scrisit, on 03 martie 2019 - 13:34, said:
Apropo, 1.4 tdci are 2kkm merși cu wolf 0w20. Acum de cănd s-a încalzit afară, clanțăne motorul ca naiba , dar la rece, iarna... e liniște Clantane pentru ca ala nu este motor sa bagi in el 0w20..... Nu este facut pentru vascozitati de genul. Daca totusi scrie in manualul masinii ca da atunci mea culpa. |
#9986
Posted 07 March 2019 - 07:38
Pai w20 nu rezista la temperaturi mari vara.e pentru tarile friguroase
|
#9987
Posted 07 March 2019 - 18:26
Eu zic ca rezista. Problema nu este a uleiului neaparat , cat a motorului , ca i s-a dat un ulei total necorespunzator. Motorul masinii mele este facut sa mearga cu ulei 0w20 si 0w16. Al colegului cu 1.4 TDCI clar nu. Daca in manualul masinii spune sa i se dea doar 5w30 / 5w40 si tu ii dai 0w20.... Ne mai punem intrebari? Pe timp de vara mi-a rezistat cu brio in toate conditiile de mers si am mers si in regim de autostrada la turatii mari si pe serpentine incarcat si mai ales in oras bara la bara. Nu se aude niciun fel de sunet , bataie , clantanit. Nu am depasit 10.000 km intre schimburi. Nivelul uleiului pe joja nu s-a schimbat niciodata este la maxim. Masina luata de noua in 2017 cu 22.000 km la bord in momentul asta si cu 2 schimburi de ulei pana acum. In Mai il fac pe al treilea. Sa nu mai zic ca am in familie inca un model de masina de la acelasi producator care tot cu ulei 0w20 merge ( asta scrie in manualul masinii printre alte vascozitati ca si la cea de sus) + ca are GPL pe ea de noua. Luata in 2016. Are 62.000 km pana acum. Face in jur de 2-3000 km lunar , la fel, in toate conditiile de mers expuse mai sus. Nivelul pe joja nu a scazut niciodata nici macar juma de milimetru la niciuna dintre cele doua masini , sta intepenit pe gradatia maxima.
|
|
#9988
Posted 15 March 2019 - 17:00
Va salut,
De putin timp sunt proprietarul unui Mercedes E200 cdi din 2008 w211 (euro 4, DPF, cod motor OM646 DE 22 LA EVO R). As dori niste sfaturi despre ce ulei s-ar potrivi cel mai bine motorului meu. Stiu ca norma este MB 229.51, fostul proprietar a folosit Liqui Moly Top Tec 4200 5W30. Sa merg in continuare pe acest ulei sau sa incerc alte variante? De exemplu ce parere aveti despre uleiul OEM Mercedes? Am mai auzit de Total Ineo MC3 daca nu ma insel, Mobil 1 ESP...etc.. In concluzie, care ar fi cel mai potrivit ulei pentru masina mea, desigur conteaza si raportul pret/calitate. Va multumesc! |
#9989
Posted 15 March 2019 - 22:07
Rămăi pe Liqui, e cel mai comod. Dacă nu ai ce face, experimentează.
|
#9990
Posted 18 March 2019 - 14:16
hexoradi, on 15 martie 2019 - 17:00, said:
Va salut, De putin timp sunt proprietarul unui Mercedes E200 cdi din 2008 w211 (euro 4, DPF, cod motor OM646 DE 22 LA EVO R). As dori niste sfaturi despre ce ulei s-ar potrivi cel mai bine motorului meu. Stiu ca norma este MB 229.51, fostul proprietar a folosit Liqui Moly Top Tec 4200 5W30. Sa merg in continuare pe acest ulei sau sa incerc alte variante? De exemplu ce parere aveti despre uleiul OEM Mercedes? Am mai auzit de Total Ineo MC3 daca nu ma insel, Mobil 1 ESP...etc.. In concluzie, care ar fi cel mai potrivit ulei pentru masina mea, desigur conteaza si raportul pret/calitate. Va multumesc! |
Anunturi
▶ 2 user(s) are reading this topic
0 members, 2 guests, 0 anonymous users