Neurochirurgie minim invazivă
"Primum non nocere" este ideea ce a deschis drumul medicinei spre minim invaziv. Avansul tehnologic extraordinar din ultimele decenii a permis dezvoltarea tuturor domeniilor medicinei. Microscopul operator, neuronavigația, tehnicile anestezice avansate permit intervenții chirurgicale tot mai precise, tot mai sigure. Neurochirurgia minim invazivă, sau prin "gaura cheii", oferă pacienților posibilitatea de a se opera cu riscuri minime, fie ele neurologice, infecțioase, medicale sau estetice. www.neurohope.ro |
Despre lubrifiantii autoturismelor. Pareri, intrebari, raspunsuri, etc.
Last Updated: Apr 18 2024 19:21, Started by
CristianDia
, Aug 17 2003 00:01
·
135
#9991
Posted 18 March 2019 - 20:28
hexoradi, on 15 martie 2019 - 17:00, said:
Va salut, De putin timp sunt proprietarul unui Mercedes E200 cdi din 2008 w211 (euro 4, DPF, cod motor OM646 DE 22 LA EVO R). As dori niste sfaturi despre ce ulei s-ar potrivi cel mai bine motorului meu. Stiu ca norma este MB 229.51, fostul proprietar a folosit Liqui Moly Top Tec 4200 5W30. Sa merg in continuare pe acest ulei sau sa incerc alte variante? De exemplu ce parere aveti despre uleiul OEM Mercedes? Am mai auzit de Total Ineo MC3 daca nu ma insel, Mobil 1 ESP...etc.. In concluzie, care ar fi cel mai potrivit ulei pentru masina mea, desigur conteaza si raportul pret/calitate. Va multumesc! Total cred ca e o alegere potrivita din acest punct de vedere, atat MC3 cat si LL avand MB 229.51, ei recomandand probabil MC3. Acum depinde si de intervalul de schimb, rulaj si mediul in care se fac kilometrii, pentru ca uleiul original MB e cel mai ieftin dintre toate si nu cred ca nu duce 10k km in bune conditii (desi e ulei long life, deci teoretic ar trebui sa duca 30k km). Mie chiar mi-au bagat la Hyundai ulei MB 229.51 la o revizie la Tiriac, pe care l-am tinut 17k km si nu am observat nimic ciudat dar nici nu prea citeam atunci care sunt chestiile cu uleiurile astea. |
#9993
Posted 27 March 2019 - 05:45
Va salut!
Intreb si eu aici chiar daca nu are legatura cu aria auto. Am nevoie pentru o pompa magnetica de ulei SAE 20 non-detergent. Am cautat peste tot pe net, dar nu am gasit decat in SUA. Exista ceva echivalent pe piata noastra? |
#9994
Posted 08 April 2019 - 22:08
Salutare, daca tot vorbim de ulei, va rog si eu un sfat, recomandare.
Golf V, 1.9 tdi DPF (bls), 140k km, regim de mers urban 90%, 50 minute timpul parcurs, distanta 16km. Schimbul il efectuez personal la 6 luni aprox 7000km. Odata cu uleiul se schimba si filtru aferent. Momentan sunt la al 4leaschimb consecutiv pe shell 0w30 (atentie, bidonul de 1l este germania iar cel de 4-5l vine din alta parte). Am observat la ravenol ceva nou respectiv tehnologia USVO iar datele de la 5w30 VMP par sa fie f bune. Tinand cont si de pret care este mai ridicat decat shell, merita trecerea? sau pt putin mai mult sa merg pe Amsoil? Ceva vreme in trecut am folositde 2 ori VMP.ul cu tehnologia de la vremea aceea - bun, nimic negativ dar parca se putea si mai bine. Ps: masina nu a consumat la niciun schimb mai mult de 200ml si atunci a fost cazul lui RedLine care este un ulei de exceptie dar prea piperat. Multumesc. |
#9995
Posted 10 April 2019 - 19:29
Nu stiu cat are Ravenol PAO in compozitie, dar stiu ca Shell are baza GTL si curata foarte bine. Desi pe mine nu m-a dat pe spate Shell la CRDI-ul meu (5w30 ECT), daca ai fost multumit, echipa castigatoare nu se schimba. Iar la un interval de 6 luni / 7k km, poti sa pui orice ulei 504/507 aprobat de VW, ca sigur va face fata.
|
#9996
Posted 11 April 2019 - 22:36
Celebra publicatie L'argus din FR au scos un articol scurt si concis cu motoarele care consuma ulei (in functie de marca, VIN/ an de fabricatie) si cu cauzele respective.
Articolul poate fi obtinut aici (puneti e-mail si vi-l trimite in .pdf) https://www.largus.f...ue-8672389.html Daca nu vreti sa le dati mailul, un articol ceva mai vechi (sunt mici diferente) aici, : https://www.largus.f...ue-7671384.html (v. Sommaire, are 5 pagini, fiind online se preteaza la Google translate daca nu stiti sa parliti franceza) In general site-ul lor e plin de informatie , multe articole tehnice; de ex, despre problemele motoarelor TSI https://www.largus.f...si-6352385.html ...si in general fise de fiabilitate la mai toate modelele curente de masini, cu problemele frecvente si cauze/solutii |
#9997
Posted 13 April 2019 - 07:14
officer_nats, on 10 aprilie 2019 - 19:29, said:
Nu stiu cat are Ravenol PAO in compozitie, dar stiu ca Shell are baza GTL si curata foarte bine. Desi pe mine nu m-a dat pe spate Shell la CRDI-ul meu (5w30 ECT), daca ai fost multumit, echipa castigatoare nu se schimba. Iar la un interval de 6 luni / 7k km, poti sa pui orice ulei 504/507 aprobat de VW, ca sigur va face fata. Intradevar il dau jos cam la 6luni, asta pt ca merg preponderent in oras 35km/zi. Acest shell pe care il folosesc 0w30,'se impaca bine cu motorul, nu ma da pe spate precum red line, iar in ceea ce priveste ravenol am vazut de curand ca au inbunatatit unele uleiuri cu noua tehnologie usavo si cel putin pe cifre arata bine. |
#9998
Posted 14 April 2019 - 16:59
Cartea spune ca 0w30 si 5w30 au acceasi vascozitate la caldura. Deci, teoretic, nu ar trebui sa fie nicio diferenta VARA daca ramai pe Shell 0w30 sau pui XXXX 5w30.
|
#9999
Posted 14 April 2019 - 17:07
Aia e grupa devascozitate din care face parte uleiul- facepalm.
O grupa de vascozitate e ceva de genul XW30 are o limita inferioara de 10 si o limita superioada de 12. Toate uleirile care au vascozitate la 100 grade intre 10 si 12 se incadreaza la uleiuri Xw30. Nu e deloc la fel, un ulei de 12 e mai gros si protejeaza mai bine la viteze si temperaturi mari fata de un ulei cu vascozitate 10 la 100 grade C. Shell 0w30 mi-a rezistat foartebine la mersul in Bucuresti in conditii nasoale si temperaturi intre 25 si -20 grade. Parca a fost peste Mobil 1 esp 5w30. Dar la autostrada si mers tare e slab, la fel ca si Mobil si Ravenol 5w30. |
#10000
Posted 14 April 2019 - 18:13
vascozitatea la cald nu are legatura cu cea de la rece.
@deenman, si ce rezista mai bine la autostrada si mers tare? |
|
#10001
Posted 14 April 2019 - 20:04
#10002
Posted 14 April 2019 - 20:37
Pentru mers normal și pt drumurile ce sunt in Ro 5w30 este arhisuficient.
Eu am mers 10ore fara pauza cu viteza de autostradă la 35 grade +. Uleiul atinsese 118 grade. |
#10003
Posted 14 April 2019 - 21:03
In intervalul de temp. mentionat de tine shell 0w30 intradevar este f bun dar odata ce temp. exterioara este mai mare de 25grade sau traficul este covarsitor, se aude mai zgomotos motorul.
Intreb daca nu cumva noul 5w30de la ravenol sta mai bine sau aveti alta recomandare? Altfel, nu am ce reprosa la shell. Merci |
#10004
Posted 15 April 2019 - 11:32
Pana nu l incerci nu poate nimeni sa-ti spuna ce si cum.
|
#10005
Posted 15 April 2019 - 19:16
Eu am avut ambele VMP-uri si mari diferente nu am avut între ele. Motorul meu s-a împăcat mai bine cu ele decât VST, Motul sau LM.
Dar din nou, asta e o chestie subiectivă atât timp cât nu ai niște analize pe motorul tău cu diferite uleiuri (si nici aici nu ai vreo siguranță pentru ca uleiul poate avea rezultate bune la protecția motorului însă cuantifici mai greu impactul asupra lanțului, turbinei, depunerilor la injecția directă etc). Edited by grofudaniel, 15 April 2019 - 19:19. |
|
#10006
Posted 15 April 2019 - 20:29
Am intrebat in eventualitatea de a primi un sfat, parere a colegilor care au mai folosit uleiul. Asa pe incercate se pot multe...
Amsoil foloseste sau a folosit cineva? @deenman cum ai masurat temp. uleiului dupa ce ai mers pe autostrada? Edited by dumidotcom, 15 April 2019 - 20:39. |
#10007
Posted 15 April 2019 - 20:39
masinile noi au senzor de temperatura ulei.
Eu la masina am setata temperatura uleiului pe display-ul de la ceasurile de bord, acolo sta mereu si imi arata cand trece de o anumita valoare incepe sa masoare. Am impresia ca imi arata tot ce e peste 50 grade. Cu masina accelerez mediu-tare doar dupa temperatura trece de 80-85 grade la ulei. Ca altfel apa se incalzeste rapid, dar uleiul nu. Temperatura uleiului e un indicator bun care iti arata daca masina urmeaza sa aiba anumite defectiuni. Am sa-ti dau un exemplu, la masinile diesel, se face un schimb de temperatura intre antigel si ulei, printr-un racitor numit termoflot. E un defect sa se sparga si sa amesteca uleiul cu antigelul. Daca vezi niste anomalii iti dai seama ca ceva nu e ok si ridici capota. Tot asa iti poti da seama daca ai ventilatoare defecte si multe altele. Mi-a intrat in reflex sa urmaresc presiunea la roti, nivelul lichidelor, temperatura ulei cand conduc. Si mai am cateva experimente antiprosti pe care le fac inainte sa conduc sau cand incalzesc masina. Edited by Deenman, 15 April 2019 - 20:47. |
#10008
Posted 16 April 2019 - 04:10
Degeaba iti spunem noi aici 100 de insi ce bun si tare este un ulei. Rezultatul cel mai concret tot atunci dupa ce il vei incerca va fi. Ma repet , daca pui doua masini una langa alta cu aceleasi motoare , aceiasi km si acelasi ulei in ele tot vor fi diferente fonice cel putin. In cazul in care sunt marci , modele , motoare , varste diferite ce sa mai zic , nici n are rost sa mai vorbim. In plus de asta , 7 insi poate aud si simt masina intr un fel iar alti 2 in cu totul alt fel. Deci iar subiectivism la greu. Sunt prea multi factori la mijloc. Tu auzi intr un fel motorul eu il aud in alt fel si tot asa. In concluzie , putem emite pareri vagi dar nimic sigur. Trebuie sa te inveti daca ai ales calea pasionatului in acest domeniu , sa ai parte de timp , cheltuiala si nervi cateodata. In concluzie , experimente la greu pe masina ta pana gasesti varianta optima pentru tine din toate punctele de vedere. Doar asa afli ce si cum. Asa am facut toti pe aici. Daca citesti prin urma o sa vezi ca 10 insi sunt super multumiti de un ulei iar altii 7 total dezamagiti , ba chiar motoarele le si mancau acel ulei. Deci?
|
Anunturi
▶ 0 user(s) are reading this topic
0 members, 0 guests, 0 anonymous users