Jump to content

SUBIECTE NOI
« 1 / 5 »
RSS
LG: "Serviciul Alexa nu este ...

Probleme hidrofor

Inlocuitor pentru Real VNC remote...

Neg sau altceva...
 Topul normalitatii

Sa incurajam sporturile de contac...

Cum s-au apucat rapperii sa faca ...

Casa construita la o distanta mai...
 Pareri despre eceasuri.ro: cumpar...

Mama Miresii (2024)

Estimare reparatie

Sterilizare UV apa
 Folii heliomate faruri - merita?

Cabina Dus mai mare cu 10cm decat...

Rezultate firma

Facultatea de Medicina - a doua f...
 

Consum, turatie normala Ford Mondeo TDCI 115CP

- - - - -
  • Please log in to reply
230 replies to this topic

#37
oviviu

oviviu

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 246
  • Înscris: 04.04.2006
Acum imi dau seama ca motorina Lukoil era Euro3 si Petromul Euro4. Asta o fi cauza...

Am mai discutat si cu un coleg, cu un Passat TDI si zicea ca daca alimenteaza la Petrom ii e frica sa mai faca vreo depasire cu masina :).

#38
gamezcdr

gamezcdr

    Active Member

  • Grup: Validating
  • Posts: 1,474
  • Înscris: 26.08.2005

 townkat, on Aug 1 2006, 00:06, said:

tocmai ce am postat asta si pe topicul cu Loganul :) ,

VW spune:

"Change gear quickly – Only use first for moving off. Change up rapidly. It is best to keep your revs below 2000 rpm.
Drive in 3rd at 30 km/h (about 20 mph)
Drive in 4th at 40 km/h (about 25 mph)
Drive in 5th at 50 km/h (about 30 mph)
"
cred ca daca era vre-o problema legata de subturatie spuneau ei nu?
Io am inteles din articolul ala ca ei spuneau cce sa faci ca sa ai un consum mic. Totusi nu prea e indicat sa faci asta zi de zi.

#39
MAK

MAK

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 5,882
  • Înscris: 26.02.2005

 oviviu, on Aug 25 2006, 09:21, said:

Avem in rezervor motorina doar de la Lukoil si am completat vreo 10l cu Petrom. Coincidenta a facut ca a inceput sa ploua torential la 5 min dupa asta. Poate o fi din cauza ca am amestecat motorinele!? Sau o fi de calitate mai proasta la Petrom?
   M-am gandit si la ce scria MAK pe aici, ca fac nu stiu ce reactie carburantii, daca sunt diferiti, si... nu e bine.
:lol:  Reactia se intimpla in timp, nu imediat, tu ai bagat si ai consumat-o, treaba asta se intimpla atunci cind alimentezi acum din doua statii diferite ( care la rindul lor au preulat motorina de la doua rafinarii diferite ) si o consumi intr-o luna.

#40
oviviu

oviviu

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 246
  • Înscris: 04.04.2006
Am facut in week-end drumul Rm. Valcea - Brasov, via Pitesti, dus-intors, ~650 km. Consumul mi-a iesit cam 6%. Am mers mult pe serpentine - Rucar-Bran, Brasov - valea Prahovei, Brasov - Poiana Brasov, Sinaia - Cota 1400, toate dus-intors; 15 km mers cu a1a ptr ca era drum ff prost, am mers cam 20km in Brasov, 10km in Pitesti. Drumul spre Brasov (220 Km) l-am facut tot cu AC pornit. La intoarcere ploua torential si n-a mai fost nevoie de AC. Tot drumul a fost numai curbe si urcari/coborari, camioane, carute etc. Masina nu era f incarcata, sub 250 kg. Eu sunt extem de multumit :).

   Mi se par foarte tari suspensiile la masina. Pe drum prost mi se rupa inima de ea. Se simte fiecare pietricica, in articulatii, caroserie.

   Au fost portiuni lungi, in urcare, cu serpentine si tot tacamul, unde se mergea in coloana cu 20-25 kmh. E un chin sa merg la viteza asta, mai ales ca era in urcare. Cu a1a e supraturata la 25km/h si parca mi-e mila sa o tin asa la 3000 rpm. Cu a2a la viteza asta e subturata si tot nu e bine. Masina se simtea bine la 40 kmh cu a2a ~ 2200 rpm.

#41
MAK

MAK

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 5,882
  • Înscris: 26.02.2005
Ai scos consum  bun, si intr-adevar la 2200 rpm in a 2-a pe urcare este perfect.
Cind vei ajunge pe Transfagarasani, ultimii 11-12 Km sa-i faci cu a 2-a la 2200 rpm . Daca este nevoie mai cresti turatia, dar in nici un caz sa nu scazi. Sa nu incerci raliu pe urcare abrupta, ca iti bati joc de masina.
Pe Rucar - Bran merge si un pic de raliu, fiindca nu este chiar asa de abrupt.
Pe Rucar-Bran am depasit o Skoda  Octavia de 90 Cp intr-o curba cu vizibilitate de s-a speriat soferita ( a tresarit ) de am ris doua zile de faza asta. Ea cred ca mergea constant cu a 2-a si cum a 2-a la ea la 2.000 rpm viteza este mai mica decit la mine la 2.000 rpm, ma obliga sa merg subturat, si cum am prins ocazia am depasit-o in tromba si ea n-a fost atenta.

#42
oviviu

oviviu

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 246
  • Înscris: 04.04.2006

 MAK, on Aug 29 2006, 22:31, said:

Ai scos consum  bun, si intr-adevar la 2200 rpm in a 2-a pe urcare este perfect.
Cind vei ajunge pe Transfagarasani, ultimii 11-12 Km sa-i faci cu a 2-a la 2200 rpm . Daca este nevoie mai cresti turatia, dar in nici un caz sa nu scazi. Sa nu incerci raliu pe urcare abrupta, ca iti bati joc de masina.
Pe Rucar - Bran merge si un pic de raliu, fiindca nu este chiar asa de abrupt.
Pe Rucar-Bran am depasit o Skoda  Octavia de 90 Cp intr-o curba cu vizibilitate de s-a speriat soferita ( a tresarit ) de am ris doua zile de faza asta. Ea cred ca mergea constant cu a 2-a si cum a 2-a la ea la 2.000 rpm viteza este mai mica decit la mine la 2.000 rpm, ma obliga sa merg subturat, si cum am prins ocazia am depasit-o in tromba si ea n-a fost atenta.

Nu am mers chiar asa cum zici tu. Adica a mai scazut turatia la 1800 in tr 2 din cand in cand. Asta ca mi-era mila rau de masina sa-i dau a1a. Era mult prea turata :(. Cand aveam cate o dacie in fata, o lasam sa se duca, acceleram pana la 40kmh, o lasam pana scadea la 25-30kmh apoi acceleram iar pana in spatele daciei. Alta solutie nu prea este, pana se poate depasi. Decat sa merg cu 20km/h cu a1a, ceea ce e ridicol.

Inainte am avut un Kadett 1,7 diesel aspirat :). Am mers cu el pe toate drumurile posibile. Pe Rucar-Bran imi amintesc ca il tineam cu a2a in 40 kmh constant (nu avea turometru) si cred ca avea 3000rpm, chiar daca urla motorul. Ma gandeam ca are ulei bun si de asta e motor, sa mearga. Avea aproape 500ooo km si nu schimbam decat uleiul si filtrele. Am mai schimbat telescoapele de cateva ori, in rest mergea ok, cu toate ca ar fi cam trebuit segmentat, zic eu. Oricum de restul se va ocupa noul proprietar :).
Logica mea este ca asa cum masina aia a mers sute de mii de km de ce n-ar merge si Mondeo asta, pe care
n-o sa-l tin pana face o jumate' de milion de km si oricum il menajez mai mult.

MAK, ai idee ce se intampla cu injectie in frana de motor? Citeam tot aici, pe forum, ca s-ar taia, adica ar fi consum 0% :0? Mie imi vine greu sa cred asta...

#43
MAK

MAK

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 5,882
  • Înscris: 26.02.2005

 oviviu, on Aug 30 2006, 14:33, said:

MAK, ai idee ce se intampla cu injectie in frana de motor? Citeam tot aici, pe forum, ca s-ar taia, adica ar fi consum 0% :0? Mie imi vine greu sa cred asta...
Si mie imi vine greu sa cred, dar computerul de bord asa arata 0%.
Chiar m-am intrebat :
Daca cobor 30 Km, nu se raceste motorul ?  :lol:  si intr-adevar se raceste, dar culmea acul de la temperatura nu se misca. Am incercat pe Transfagarasani la coborire, si parca tragea mai greu cind am inceput sa accelerez, si avea zgomot de motor rece.

#44
oviviu

oviviu

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 246
  • Înscris: 04.04.2006
Am coborat, pe drumul de care spuneam mai sus, cu frana de motor, dar avand in fata masini care mergeau mult mai incet apasam  f des frana. E adevarat apasam continu o vreme frana apoi o lasam libera o vreme, sa se raceasca.
   Dupa coborare am avut senzatia ca frana nu mai tinea asa bine. Poate este doar o senzatie. In fond, ce putea sa se intample? Am citit pe forumul daciaclub ca se slabesc franele dupa o chestie din asta si nu mai tin. De ce sa nu mai tina. Se uzeaza chiar asa de mult placutele de frana? Se pierde lichid de frana? Toate astea mie mi se par o prostie...

#45
MAK

MAK

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 5,882
  • Înscris: 26.02.2005

 oviviu, on Aug 31 2006, 08:51, said:

.
   Dupa coborare am avut senzatia ca frana nu mai tinea asa bine. Poate este doar o senzatie. In fond, ce putea sa se intample? Am citit pe forumul daciaclub ca se slabesc franele dupa o chestie din asta si nu mai tin. De ce sa nu mai tina. Se uzeaza chiar asa de mult placutele de frana? Se pierde lichid de frana? Toate astea mie mi se par o prostie...
La frina in exces, asa este, nu tin cum trebuie, cred ca se dilata pistonasele de temperatura si merg fortat, sau materialul din placute mai prost (slab calitativ ).
La mine, cu placutele vechi ( originale Germania ), frina tinea foarte bine si la rece si la cald.
Astea de le-am pus, la rece tine prost frina, la cald foarte bine, frina in exces nu mai tin bine.

#46
oviviu

oviviu

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 246
  • Înscris: 04.04.2006
Am citit pe un forum dedicat mondeo (http://www.fordmonde...d/341282#341282) ca fumul negru este din cauza supapei EGR. Cica ar fi fost un lot de modele cu anumite probleme din punctul asta de vedere :o.
   Zicea unu' acolo ca are un mondeo 2002 septembrie si are problema asta. Dupa ce a facut schimbarea spunea:    "my car has been wonderful since the egr valve was replaced in Dec- never a trace of misfire or smoke ever since"

#47
RedMan_BZ

RedMan_BZ

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 849
  • Înscris: 10.04.2005
O mentiune in legatura cu consumul la mersul in frana de motor, chiar este 0! Am probat de foarte multe ori, cu toate ca nici eu nu credeam prima data si chiar asa este. Si caldura motorului se mentine oarecum (eventual scade putin) datorita frecarii ce exista in motor. Cel mai simplu test e ca in vale sa lasati masina scoasa din viteza, o sa vedeti ca prinde viteza; daca bagati in viteza, viteza se stabilizeaza sau scade, datorita faputlui ca motorul, in lipsa carburantului, opune rezistenta la inaintare. De aia se si recomanda mersul cat mai mult in frana de motor, pentru a rezulta un consum de combustibil cat mai mic precum si uzura mai scazuta a placutelor de frana. Q. E. D. :D

#48
oviviu

oviviu

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 246
  • Înscris: 04.04.2006

 oviviu, on Aug 31 2006, 14:18, said:

Am citit pe un forum dedicat mondeo (http://www.fordmonde...d/341282#341282) ca fumul negru este din cauza supapei EGR. Cica ar fi fost un lot de modele cu anumite probleme din punctul asta de vedere :o.
   Zicea unu' acolo ca are un mondeo 2002 septembrie si are problema asta. Dupa ce a facut schimbarea spunea:    "my car has been wonderful since the egr valve was replaced in Dec- never a trace of misfire or smoke ever since"



Problema cu supapa apare doar la un lot de motoare TDCi de 130 CP. Al meu e TDDi de 116CP   :peacefingers: . Am intrebat la Ford si au zis ca diferenta majora intre TDDI si TDCI de 115, respectiv 116CP sunt injectoarele. La TDDI sunt mult mai fiabile si se strica/infunda mult mai rar. La TDCI sunt mai sensibile si costa 12 milioane unu'. La TDDI coste 2 mil :). In rest cuplul este la fel, puterea la fel. TDCI-ul consuma cu 0,2% mai putin, pe hartie, si cica e mai silentios. Mie mi se pare destul de silentios TDDI al meu asa ca nu ma plang deloc.


RedMan_BZ, o sa folosesc mai des frana de motor, clar! Merci.

#49
oviviu

oviviu

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 246
  • Înscris: 04.04.2006
Stie cineva daca exista un interval de turatie a motorului in care se taie injectia in frana de motor? Am inteles ca sub turatia de relanti se reia injectia, la fel ca si peste o turatie X. Cica la Dacia Solenza se taie injectia doar in frana de motor la peste 2000rpm :o.

#50
RedMan_BZ

RedMan_BZ

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 849
  • Înscris: 10.04.2005
La golf in jur de 1200 rpm dar daca-i dau treapta inferioara merg iar gratis :peacefingers:

#51
oviviu

oviviu

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 246
  • Înscris: 04.04.2006
Daca la Golf 4, benzina, e la 1200rpm, la a mea cred ca e undeva mai jos...

#52
oviviu

oviviu

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 246
  • Înscris: 04.04.2006
Am facut un drum de 200km, singur in masina. Drum drept, national, fara gropane dar cu multe carute caucioare, copii pe margine si alte nebunii. La ducere se inseara si era relativ liber drumul, am incercat sa mentin viteza la 70-80 km/h, mi-a iesit medie de 58kmh. La intoarcere era intuneric de-a binelea (ora 11:00 PM) si nici tipenie de om/caruta/copil pe strada, doar cate o masina din loc in loc. am facut 100km in 1h si 10 min, adica medie de 85kmh. Am incercat sa merg constat cu 100kmh, unde mi s-a parut mie ca masina se simte extraordinar (cam 2000 rpm cu a5a), mai ales ca incercam sa merg "la consum". Mi-a iesit consum de 4,3%. E superb, zic eu, pentru un motor de 2l.
   Am incercat sa folosesc cat mai des frana de motor, in limite decente, adica n-am lasat masina in frana de motor sa ajung sa simt vibratii ptr ca era subturat motorul.

#53
RedMan_BZ

RedMan_BZ

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 849
  • Înscris: 10.04.2005
Intr-adevar foarte bun consumul pentru masa masinii si pentru motorul de 2 l. Dupa cum se vede, mersul constant si frana de motor scot si din ditamai masinoaia consumuri de motocicleta. :inlove:

#54
Cocobirlozaur

Cocobirlozaur

    Junior Member

  • Grup: Members
  • Posts: 150
  • Înscris: 19.07.2006

 oviviu, on Aug 1 2006, 01:57, said:

Acum am citit in cartea tehnica a masinii, care e in germana :crybaby: , ca are rezervor de 58.5l. Mi-a iesit consumul de 4,9l la drum intins. Superb... zic eu. Oricum, mai testez consumul si cu alte ocazii si revin cu  concluziile.

townkat: am gasit si eu asta pe site-ul VW, la "Tips for Driving" dar nu mi se pare chiar ok. Am gasit acum in cartea tehnica (abia acum o rasfoiesc ptr ca este in germana si m-am speriat la inceput...) asa:

1. Gang:  0   - 38 km/h
2. Gang:  24 - 70 km/h
3. Gang:  39 - 110 km/h
4. Gang:  53 - 159 km/h
5. Gang:  69 - 197 km/h

si cifrele astea nu bat deloc cu ce ai pus tu acolo. Oricum, a5-a la 50 e prea mult, trebuie sa recunoastem.
Acum nu m-am lamurit daca alea sunt limitele extreme in care poate fi condusa masina sau limitele decente. E bine ca exista o limita inferioara. Adica nu e ok sa am a5a sub 69, de ex.

Daca are cineva vreun "manual de utilizare" in engleza/romana/franceza ii sunt recunoscator  :D. Oricum, merci pentru raspuns.

Speedo:  sper sa astepte mult si bine MAK :).




Cifrele date de "masina populara" (VW) Pt. skimbarea treptei sunt pt. un mers economic !
La Mondeo nu e nevoie de asa ceva pt. ca masina e super economica !!!!!!!

Anunturi

Second Opinion Second Opinion

Folosind serviciul second opinion ne puteți trimite RMN-uri, CT -uri, angiografii, fișiere .pdf, documente medicale.

Astfel vă vom putea da o opinie neurochirurgicală, fără ca aceasta să poată înlocui un consult de specialitate. Răspunsurile vor fi date prin e-mail în cel mai scurt timp posibil (de obicei în mai putin de 24 de ore, dar nu mai mult de 48 de ore). Second opinion – Neurohope este un serviciu gratuit.

www.neurohope.ro

1 user(s) are reading this topic

0 members, 1 guests, 0 anonymous users

Forumul Softpedia foloseste "cookies" pentru a imbunatati experienta utilizatorilor Accept
Pentru detalii si optiuni legate de cookies si datele personale, consultati Politica de utilizare cookies si Politica de confidentialitate