Jump to content

SUBIECTE NOI
« 1 / 5 »
RSS
La multi ani mie!

Senzor filtru particule GOLF 7

La multi ani @radu103!

La multi ani @Nenea Zap!
 La multi ani @beavis03!

BlackView Oscal Pad 13, probleme ...

Baterie auto AGM 70AH vs normala ...

Depanero nu vrea sa imi dea Negat...
 Extras carte funciara

Carucior pliabil pentru cumparatu...

In ce supermarket gasesc carne de...

Cat de riscant e sa rezerv un hot...
 Audi Q3 F3 PHEV - impresii si con...

AC Vortex nu mai incalzește

Scule electrice și impactul ...

Huawei Pura 70/Pro/Ultra
 

Masina cu buget redus

- - - - -
  • Please log in to reply
36 replies to this topic

#19
E91

E91

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 529
  • Înscris: 14.01.2013
nu masina noua, mai ales ca nu ai condus de 1000 de ani!

acum, dupa descrierea ta ar merge foarte bine un Touareg, sh bineinteles

#20
Autumn_Dream

Autumn_Dream

    Vis de Toamna

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 2,704
  • Înscris: 09.11.2010

View Poststellaris, on 15 aprilie 2024 - 08:29, said:

Nu vad nici o siguranta a familiei intr-un cosciug de "2-3k". Daca tine la siguranta familiei isi ia masina noua.Daca o loveste exista CASCO.
Sfatul meu este sa-si ia cateva ore de conducere inainte.

Ce usor e de zis. Ai CASCO. Stii cat costa CASCO daca lovesti masina? Te ustura in fund.

#21
alexcrist

alexcrist

    Watchdog

  • Grup: Moderators
  • Posts: 9,311
  • Înscris: 02.02.2006
Bă da' nu mai bine nu lovește mașina?! Ce atâta îi dați înainte cu cât costă aia și ailaltă? Să mor dacă mi-am pus vreodată probleme de-astea, chiar și începător fiind (cu mașină nouă). Problema mea era (și încă e) să nu fac daune, nu să aflu în avans cât costă să le repar ca să știu ce e mai ieftin să lovesc. Uadăfac. Chiar nu mai are nimeni nicio responsabilitate?

Edited by alexcrist, 15 April 2024 - 11:49.


#22
mtka

mtka

    New Member

  • Grup: Candidate Members
  • Posts: 2
  • Înscris: 14.04.2024
multumesc de sfaturi, era de la sine inteles ca voi lua cateva ore de condus pentru "re aducere aminte".
nu pot sa zic ca nu am condus deloc, am mai fost sofer de servici fiind singurul din anturaj care nu bea alcool si am facut pe uberul pt grup, dar nu a fost "zilnic".
am mentionat faza cu perioada in ideea de a gasit alternative care paote sunt mai "usor" de condus sau mai confortabil.
nu voi lua cazane la mana a 2. doresc nou pentru a fi in standarde ecologie si de siguranta actuale.

de exemplu la banii astia am vazut un Jeep Renegade care pare interesant, dar ma gandesc ca mententa lunara/anuala este de 10 ori mai mare decat Dacia.

am creat acest post in speranta ca voi gasit alternative la alte marci care le puteti recomanda :)

#23
unpuisor

unpuisor

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 4,227
  • Înscris: 28.04.2003
din ce am vazut eu, in afara un incepator merge cuminte si e mai mic riscul sa faca ceva prostii. Problema e in orase, bara la bara, cand ii taie un bizon fata, se sperie si face buba, sau mergand ultra precaut, pune frana la o trecere si vine unu din spate si il plezneste... Sau pur si simplu la parcare, si mie mi s-a intamplat cand eram la inceput sa nu estimez bine distanta de parcare si sa o razui un pic.
Chestiile astea se fac cu o masina mai ieftina.
Cum zicea cineva casco e scump rau.
Plus ca eu as face si rca-ul ca la casco, adica ai masina bengoasa si scumpa, platesti rca in functie de valoarea masinii. De ce eu care merg cu o masina de 3000 de euro sa platesc un rca scump ca sa aibe altii bani sa repare masini scumpe. La mine e 150 lei un far, la altele 2-3.000 euro. Sa plateasca ala care a vrut masina scumpa. Ca isi permite.

#24
alexcrist

alexcrist

    Watchdog

  • Grup: Moderators
  • Posts: 9,311
  • Înscris: 02.02.2006
Pentru lovituri din spate există RCAul vinovatului. Pentru parcări există senzori de parcare și camere pe mașinile moderne (pe alea antice de 2-3k euro nu prea) și chiar și datul jos din mașină și verificat distanțele atunci când nu ești sigur - garantez eu că nu scade rangul nimănui dacă face asta. ;)

Bani de RCA cu malus cine îi dă începătorului care dă cu mașina ieftină de toate gardurile? Sau e normal și să se facă nevăzut și să nu-și asume răspunderea pentru daunele provocate?

Despre valoarea RCAului vorbim când vei înțelege cum funcționează. Până atunci n-are rost.

Edited by alexcrist, 15 April 2024 - 12:37.


#25
adrian_r5

adrian_r5

    23:58

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 12,713
  • Înscris: 23.04.2007

View Postunpuisor, on 15 aprilie 2024 - 12:21, said:

platesti rca in functie de valoarea masinii.
Ai si o explicatie logica pentru afirmatia asta ?

#26
gabrieln2016

gabrieln2016

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 2,228
  • Înscris: 04.11.2016

View Postmtka, on 14 aprilie 2024 - 15:12, said:

Salut,

Doresc sa imi cumpar prima masina, am 35 ani si permis de la 18 (daca conteaza asta) dar nu am mai condus de vreo 15 ani de cand am plecat de acasa pt ca nu am avut bani de masina, dar am reusit sa stang ceva bani si vreau o masina noua (cu credit) care sa indeplineasca urmatoarele conditii:
  • spatioasa (sunt mare si eu si sotia (mare nu gras))
  • sa poti dormii in ea daca rabati scaunele
  • sa poti sa cari cu ea
  • posibilitate si sa mearga pe drum forestier (nu neapart urcat Everest dar mers prin padure sau drum de sat sa nu imi fie frica sa se rupe) deci ceva garda la sol mai inalta
  • (optional 4x4)
  • minim de siguranta + tech pe ea (de exemplu tech de la un Logan full option 2024)
  • vreau mai mult pentru drumetii, excurii dar si minim circulat in oras
  • nu electric
  • prefer benzina dar nu e musai (am vazut mai nou benzina + gpl, e ok?)
  • hybrid as prefera nu, dar daca e ceva nice, de ce nu
  • buget 20k euro + -
Momentan aveam in gand asa :
  • Dacia Jogger (versiunea 5 locuri)
  • Dacia Duster (pt 4x4 dar nu prea se poate dormi in ea, am incercat, dar am cort deci nui panica)
Ce alte alternative ati avea, recomanda sau ce pareri

Multumesc,
O zi buna.
[ https://www.youtube-nocookie.com/embed/riyXbXKURhA?feature=oembed - Pentru incarcare in pagina (embed) Click aici ]
Fara 4x4 ai îndeplinite cam toate cerințele. Hibridul sare de 25.000 euro.
In vremurile de mult apuse dormeam doua persoane fara probleme intr-o Dacia 1300.

#27
abac

abac

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 10,402
  • Înscris: 28.10.2018

View Postgabrieln2016, on 15 aprilie 2024 - 13:06, said:

In vremurile de mult apuse dormeam doua persoane fara probleme intr-o Dacia 1300.

Cand ai 20 de ani dormi bine oriunde.

#28
DannyMC

DannyMC

    Bug freak

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 7,008
  • Înscris: 09.05.2009

View Postmtka, on 15 aprilie 2024 - 11:49, said:

am creat acest post in speranta ca voi gasit alternative la alte marci care le puteti recomanda :)
Daca vrei o masina noua pe care s-o poti baga pe coclauri fara nici un fel de grija, fara discutie Duster 4x4. Ca motorizare iti recomand cu caldura 1.3 TCe! Este motorul all-round perfect pentru masina asta. Merge foarte fain pe sosea si are si cuplu suficient pentru off-road.

Edited by DannyMC, 15 April 2024 - 19:26.


#29
shymano

shymano

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 10,892
  • Înscris: 27.04.2010
Ca unul care a condus (destul, si timp si km) Dacii, in general, atat Logan, cat si Duster, la serviciu, zilnic (luate de noi, zero km), ca unul care a avut de-a face cu reteaua lor de service (revizii, rechemari, etc), cand am fost nevoit sa-mi schimb masina, nici nu m-am gandit la Dacia ...
Ca alternative, am condus Vitara (mica, spartanica, plastice la fel/mai proaste ca in Dacia), am condus mult un Sportage (al unui fost sef) ... Renault-uri a avut sor-mea (de la serviciu) si am vazut ce poate ... Hyundai are o alta sora ... am ales SsangYong Tivoli Grand. Ma uitasem si-mi placea Korando, dar portbagajul mic si bordul pasager cu mult piano black m-au dat inapoi. Cand ai (ca mine) 3 copii mici (13, 4, 1+) ai nevoie de spatiu (carucior, cart, bicicleta, tricicleta, băgăjele, etc). Neavand nici nevoie de 4x4, a fost simplu de ales. Pentru 4x4 si spatiu mai mic in portbagaj (daca nu ai nevoie), exista Tivoli simplu, scurt. Sau Korando (o idee mai scump).
Pe Grand am dat 20k euro, varianta Style + bord digital + faruri LED + pachet Sport (jante 18", volan incalzit, etc). Mai erau ceva pachete optionale, pe care le-am considerat inutile mie.
In 20k nici mama Duster-ului nu va avea ce are asta pe el ...
Multi le considera chinezarii ... sunt facute doar in Korea (fata de Sportage sau Tucson, alte masini coreene, facute in Slovacia sau Cehia).
De probleme nu s-au prea plans posesorii; da, unii au intalnit si reprezentante mai neserioase, unde au asteptat putin cam mult dupa anumite piese. Insa, acolo unde o exceptie duce la o asteptare de 3-4 luni, la alte marci timpul asta reprezinta obisnuinta, 3-4 luni e timpul minim de asteptare - deci se poate si mult mai rau.
Astia, de bine, de rau, au garantie 5 ani/100k km + 5 ani/pana la 150k km garantie la motor+cutie+ turbina. Unii spun ca-i marketing, altii spun ca e bun sa fie, e scris pe hartie (in caz de vreo nefacuta/ghinion, o ai acolo). Pana acum nu am auzit de probleme majore, la ei.
Vorbesc acum de Grand, ca p-asta o am din nov.2022, vreo 25k km ... usurica (1300 kg), motorul e destul de potent pentru greutatea ei (1.5 benzina, 163 cp, 280 Nm, manuala), consumul poate parea marisor unora, normal altora (care au comdus si stiu ce inseamna injectie directa). Personal, 8.5-10.5-11% in Bucuresti, 8.5% afara (in Ro). 7.7% Buc-Calais, cu legal + 7-9km/h, 140-180 km/h in Germania, cu vreo 5 urcari la 200km/h tot acolo, Calais-Hemel pusa pe 100km/h pe gps a scos 5.5%.
Am mai trecut consumurile astea in destule comentarii p-aici ...
Nu, nu e calitatea Mazda (de ex) sau alte marci mai "luxoase", dar nu are nici pretul acelora !!!
Si, atentie mare, ca pretul mai mare nu inseamna automat si garantia calitatii - chiar si Mazda are unele modele cu probleme (ca tot i-am dat exemplu).
Dotari echivalente la banii astia (20k), la Sportage inseamna 30k+ (retestat, reverificat inainte de achizitie, chiar daca stiam ca nu simt aceeasi placere la volan - doar o condusesem pe a fostului sef, destul de mult timp). Comparat cu Duster, ca e mai "autohtona", Duster abia la ultimul model a descoperit volanul incalzit ... alaturi de cateva mii de euro in plus, inclusiv la modelele mai vechi.
Depinde de ce vrei, depinde de ce ti-e frica/teama, depinde de informatiile pe care le ai despre piata de masini si calitatea/fiabilitatea lor.
Si eu am avut multe modele luate in calcul inainte de achizitie, insa in cele 5 luni de citit noapte de noapte, mi-a trecut si de Octavia 4 (aveam Octavia 2, 4 era prima optiune la care ma gandisem), si de Superb 3, si de E class ... masini care sa se incadreze intr-un buget in jurul la 30k, p-acolo, spatioase (ca de spatiu aveam nevoie), fiabile ...
Fa un test-drive cu cateva modele la care te opresti ... ala e cel mai sfant, cand trebuie sa alegi o masina si nu prea cunosti multe despre masini. Pana la urma, vrei - nu vrei, masina tot iti vei lua, chiar daca nu stii mai nimic despre ea. Macar sa simti placere cand stai la volan.

Edited by shymano, 15 April 2024 - 20:56.


#30
unpuisor

unpuisor

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 4,227
  • Înscris: 28.04.2003

Quote

Ai si o explicatie logica pentru afirmatia asta ?
este foarte simplu, la CASCO se face in functie de cat valoreaza masina, se calculeaza pretul. La o masina de 100.000 euro evident ca va fi vreo 2-3.000 euro sau mai mult
la o masina de 10.000 de euro la fel.
La RCA mi se pare sa fie la fel. Cum sa fie acelasi pret pentru toate masinile, inseamna ca ala care are o masina ieftina plateste si pentru ala bogat care are o masina scumpa. Pe langa experienta, si incidente in trafic, ar trebui sa se ia in calcul si pretul masinii. Pana si la reprezentante, sunt alte preturi la Dacia sau Suzuki fata de BMW sau Mercedes.

#31
dansysro

dansysro

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,596
  • Înscris: 13.06.2005
RCA nu se face pt mașina ta ci pt alea pe care ești predispus statistic sa le șifonezi. Daca lovești o mașină nevinovată de 200k euro cu un Trabant sau un Ferrari paguba e la fel :)
Sau poate nu, că Trabantul era din carton :)
RCA repara mașină nevinovată, tu-ti repari Trabantul sau Ferrariul din portofel...

Casco e altă mâncare de pește...

Edited by dansysro, 16 April 2024 - 16:39.


#32
sebastian-ionescu

sebastian-ionescu

    Junior Member

  • Grup: Junior Members
  • Posts: 135
  • Înscris: 18.07.2023

View Postmtka, on 14 aprilie 2024 - 15:12, said:

dar nu am mai condus de vreo 15 ani de cand am plecat de acasa pt ca nu am avut bani de masina, dar am reusit sa stang ceva bani si vreau o masina noua (cu credit)


#33
unpuisor

unpuisor

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 4,227
  • Înscris: 28.04.2003

Quote

RCA repara mașină nevinovată, tu-ti repari Trabantul sau Ferrariul din portofel...
ai perfecta dreptate, rca e un fond care strange bani de la toti sa repare masini la un accident. Dar este la fel de corect ca cel cu masina scumpa va avea reparatii scumpe. Ca e vinovat sau nevinovat nu conteaza. Toti platesc la fel. De ce? Asa imi iau un autobuz sau tir dar la alea sunt alte scoruri la rca. Ca si ele sunt mai scumpe.
Deci ar fi corect pentru toti sa creasca sau scada rca-ul si in functie de costul reparatilor.
Oricum un incepator care nu a mai mers de 15 ani, trebuie sa ia macar 10 ore si eu recomand o masina sh de tavaleala si putini cai putere sa nu fie tentat sa zbore, ca am vazut o groaza de incepatori cu masini puternice care mergeau de parca erau frati cu Shumacher.

Edited by unpuisor, 17 April 2024 - 06:56.


#34
tfmercedez

tfmercedez

    BUFU

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 72,683
  • Înscris: 15.06.2007

 unpuisor, on 15 aprilie 2024 - 12:21, said:

.
Plus ca eu as face si rca-ul ca la casco, adica ai masina bengoasa si scumpa, platesti rca in functie de valoarea masinii. De ce eu care merg cu o masina de 3000 de euro sa platesc un rca scump ca sa aibe altii bani sa repare masini scumpe. La mine e 150 lei un far, la altele 2-3.000 euro. Sa plateasca ala care a vrut masina scumpa. Ca isi permite.
pe principiul asta eu cat ar trebui sa platesc RCA la o masina de 20 de ani, care pentru o bara botita a fost declarata dauna totala economic?

 unpuisor, on 17 aprilie 2024 - 06:55, said:


ai perfecta dreptate, rca e un fond care strange bani de la toti sa repare masini la un accident. Dar este la fel de corect ca cel cu masina scumpa va avea reparatii scumpe. Ca e vinovat sau nevinovat nu conteaza. Toti platesc la fel. De ce?
dar unde ai visat ca toti platesc la fel? Ai habar cat costa rca pentru o tesla? Costa cat pentru o masina cu motor de peste 3000cmc.

#35
unpuisor

unpuisor

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 4,227
  • Înscris: 28.04.2003

Quote

pe principiul asta eu cat ar trebui sa platesc RCA la o masina de 20 de ani, care pentru o bara botita a fost declarata dauna totala economic?
un 30-50 % mai putin ca o masina moderna ar fi rezonabil.
si ARO are motor mare, si se platesc taxe si rca f mari, asta nu inseamna ca e o masina de lux.

#36
ergon

ergon

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 4,278
  • Înscris: 27.07.2006

 DannyMC, on 15 aprilie 2024 - 19:25, said:

Daca vrei o masina noua pe care s-o poti baga pe coclauri fara nici un fel de grija, fara discutie Duster 4x4. Ca motorizare iti recomand cu caldura 1.3 TCe! Este motorul all-round perfect pentru masina asta. Merge foarte fain pe sosea si are si cuplu suficient pentru off-road.
Da, dar din pacate pe site-ul Dacia nu mai apare modelul tau...au introdus noul Duster. Poate sa ia la rand reprezentantele, in speranta c-o mai fi ramas vreo bucata pe undeva.

 shymano, on 15 aprilie 2024 - 20:51, said:

...
Ditamai ceaslovu' sa faci apologia Ssang...

Edited by ergon, 17 April 2024 - 09:02.


Anunturi

Neurochirurgie minim invazivă Neurochirurgie minim invazivă

"Primum non nocere" este ideea ce a deschis drumul medicinei spre minim invaziv.

Avansul tehnologic extraordinar din ultimele decenii a permis dezvoltarea tuturor domeniilor medicinei. Microscopul operator, neuronavigația, tehnicile anestezice avansate permit intervenții chirurgicale tot mai precise, tot mai sigure. Neurochirurgia minim invazivă, sau prin "gaura cheii", oferă pacienților posibilitatea de a se opera cu riscuri minime, fie ele neurologice, infecțioase, medicale sau estetice.

www.neurohope.ro

0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users

Forumul Softpedia foloseste "cookies" pentru a imbunatati experienta utilizatorilor Accept
Pentru detalii si optiuni legate de cookies si datele personale, consultati Politica de utilizare cookies si Politica de confidentialitate