Neurochirurgie minim invazivă
"Primum non nocere" este ideea ce a deschis drumul medicinei spre minim invaziv. Avansul tehnologic extraordinar din ultimele decenii a permis dezvoltarea tuturor domeniilor medicinei. Microscopul operator, neuronavigația, tehnicile anestezice avansate permit intervenții chirurgicale tot mai precise, tot mai sigure. Neurochirurgia minim invazivă, sau prin "gaura cheii", oferă pacienților posibilitatea de a se opera cu riscuri minime, fie ele neurologice, infecțioase, medicale sau estetice. www.neurohope.ro |
Masina cu buget redus
#20
Posted 15 April 2024 - 11:33
stellaris, on 15 aprilie 2024 - 08:29, said:
Nu vad nici o siguranta a familiei intr-un cosciug de "2-3k". Daca tine la siguranta familiei isi ia masina noua.Daca o loveste exista CASCO. Sfatul meu este sa-si ia cateva ore de conducere inainte. Ce usor e de zis. Ai CASCO. Stii cat costa CASCO daca lovesti masina? Te ustura in fund. |
#21
Posted 15 April 2024 - 11:48
Bă da' nu mai bine nu lovește mașina?! Ce atâta îi dați înainte cu cât costă aia și ailaltă? Să mor dacă mi-am pus vreodată probleme de-astea, chiar și începător fiind (cu mașină nouă). Problema mea era (și încă e) să nu fac daune, nu să aflu în avans cât costă să le repar ca să știu ce e mai ieftin să lovesc. Uadăfac. Chiar nu mai are nimeni nicio responsabilitate?
Edited by alexcrist, 15 April 2024 - 11:49. |
#22
Posted 15 April 2024 - 11:49
multumesc de sfaturi, era de la sine inteles ca voi lua cateva ore de condus pentru "re aducere aminte".
nu pot sa zic ca nu am condus deloc, am mai fost sofer de servici fiind singurul din anturaj care nu bea alcool si am facut pe uberul pt grup, dar nu a fost "zilnic". am mentionat faza cu perioada in ideea de a gasit alternative care paote sunt mai "usor" de condus sau mai confortabil. nu voi lua cazane la mana a 2. doresc nou pentru a fi in standarde ecologie si de siguranta actuale. de exemplu la banii astia am vazut un Jeep Renegade care pare interesant, dar ma gandesc ca mententa lunara/anuala este de 10 ori mai mare decat Dacia. am creat acest post in speranta ca voi gasit alternative la alte marci care le puteti recomanda |
#23
Posted 15 April 2024 - 12:21
din ce am vazut eu, in afara un incepator merge cuminte si e mai mic riscul sa faca ceva prostii. Problema e in orase, bara la bara, cand ii taie un bizon fata, se sperie si face buba, sau mergand ultra precaut, pune frana la o trecere si vine unu din spate si il plezneste... Sau pur si simplu la parcare, si mie mi s-a intamplat cand eram la inceput sa nu estimez bine distanta de parcare si sa o razui un pic.
Chestiile astea se fac cu o masina mai ieftina. Cum zicea cineva casco e scump rau. Plus ca eu as face si rca-ul ca la casco, adica ai masina bengoasa si scumpa, platesti rca in functie de valoarea masinii. De ce eu care merg cu o masina de 3000 de euro sa platesc un rca scump ca sa aibe altii bani sa repare masini scumpe. La mine e 150 lei un far, la altele 2-3.000 euro. Sa plateasca ala care a vrut masina scumpa. Ca isi permite. |
#24
Posted 15 April 2024 - 12:34
Pentru lovituri din spate există RCAul vinovatului. Pentru parcări există senzori de parcare și camere pe mașinile moderne (pe alea antice de 2-3k euro nu prea) și chiar și datul jos din mașină și verificat distanțele atunci când nu ești sigur - garantez eu că nu scade rangul nimănui dacă face asta.
Bani de RCA cu malus cine îi dă începătorului care dă cu mașina ieftină de toate gardurile? Sau e normal și să se facă nevăzut și să nu-și asume răspunderea pentru daunele provocate? Despre valoarea RCAului vorbim când vei înțelege cum funcționează. Până atunci n-are rost. Edited by alexcrist, 15 April 2024 - 12:37. |
#25
Posted 15 April 2024 - 12:47
#26
Posted 15 April 2024 - 13:06
mtka, on 14 aprilie 2024 - 15:12, said:
Salut, Doresc sa imi cumpar prima masina, am 35 ani si permis de la 18 (daca conteaza asta) dar nu am mai condus de vreo 15 ani de cand am plecat de acasa pt ca nu am avut bani de masina, dar am reusit sa stang ceva bani si vreau o masina noua (cu credit) care sa indeplineasca urmatoarele conditii:
Multumesc, O zi buna. Fara 4x4 ai îndeplinite cam toate cerințele. Hibridul sare de 25.000 euro. In vremurile de mult apuse dormeam doua persoane fara probleme intr-o Dacia 1300. |
#28
Posted 15 April 2024 - 19:25
mtka, on 15 aprilie 2024 - 11:49, said:
am creat acest post in speranta ca voi gasit alternative la alte marci care le puteti recomanda Edited by DannyMC, 15 April 2024 - 19:26. |
|
#29
Posted 15 April 2024 - 20:51
Ca unul care a condus (destul, si timp si km) Dacii, in general, atat Logan, cat si Duster, la serviciu, zilnic (luate de noi, zero km), ca unul care a avut de-a face cu reteaua lor de service (revizii, rechemari, etc), cand am fost nevoit sa-mi schimb masina, nici nu m-am gandit la Dacia ...
Ca alternative, am condus Vitara (mica, spartanica, plastice la fel/mai proaste ca in Dacia), am condus mult un Sportage (al unui fost sef) ... Renault-uri a avut sor-mea (de la serviciu) si am vazut ce poate ... Hyundai are o alta sora ... am ales SsangYong Tivoli Grand. Ma uitasem si-mi placea Korando, dar portbagajul mic si bordul pasager cu mult piano black m-au dat inapoi. Cand ai (ca mine) 3 copii mici (13, 4, 1+) ai nevoie de spatiu (carucior, cart, bicicleta, tricicleta, băgăjele, etc). Neavand nici nevoie de 4x4, a fost simplu de ales. Pentru 4x4 si spatiu mai mic in portbagaj (daca nu ai nevoie), exista Tivoli simplu, scurt. Sau Korando (o idee mai scump). Pe Grand am dat 20k euro, varianta Style + bord digital + faruri LED + pachet Sport (jante 18", volan incalzit, etc). Mai erau ceva pachete optionale, pe care le-am considerat inutile mie. In 20k nici mama Duster-ului nu va avea ce are asta pe el ... Multi le considera chinezarii ... sunt facute doar in Korea (fata de Sportage sau Tucson, alte masini coreene, facute in Slovacia sau Cehia). De probleme nu s-au prea plans posesorii; da, unii au intalnit si reprezentante mai neserioase, unde au asteptat putin cam mult dupa anumite piese. Insa, acolo unde o exceptie duce la o asteptare de 3-4 luni, la alte marci timpul asta reprezinta obisnuinta, 3-4 luni e timpul minim de asteptare - deci se poate si mult mai rau. Astia, de bine, de rau, au garantie 5 ani/100k km + 5 ani/pana la 150k km garantie la motor+cutie+ turbina. Unii spun ca-i marketing, altii spun ca e bun sa fie, e scris pe hartie (in caz de vreo nefacuta/ghinion, o ai acolo). Pana acum nu am auzit de probleme majore, la ei. Vorbesc acum de Grand, ca p-asta o am din nov.2022, vreo 25k km ... usurica (1300 kg), motorul e destul de potent pentru greutatea ei (1.5 benzina, 163 cp, 280 Nm, manuala), consumul poate parea marisor unora, normal altora (care au comdus si stiu ce inseamna injectie directa). Personal, 8.5-10.5-11% in Bucuresti, 8.5% afara (in Ro). 7.7% Buc-Calais, cu legal + 7-9km/h, 140-180 km/h in Germania, cu vreo 5 urcari la 200km/h tot acolo, Calais-Hemel pusa pe 100km/h pe gps a scos 5.5%. Am mai trecut consumurile astea in destule comentarii p-aici ... Nu, nu e calitatea Mazda (de ex) sau alte marci mai "luxoase", dar nu are nici pretul acelora !!! Si, atentie mare, ca pretul mai mare nu inseamna automat si garantia calitatii - chiar si Mazda are unele modele cu probleme (ca tot i-am dat exemplu). Dotari echivalente la banii astia (20k), la Sportage inseamna 30k+ (retestat, reverificat inainte de achizitie, chiar daca stiam ca nu simt aceeasi placere la volan - doar o condusesem pe a fostului sef, destul de mult timp). Comparat cu Duster, ca e mai "autohtona", Duster abia la ultimul model a descoperit volanul incalzit ... alaturi de cateva mii de euro in plus, inclusiv la modelele mai vechi. Depinde de ce vrei, depinde de ce ti-e frica/teama, depinde de informatiile pe care le ai despre piata de masini si calitatea/fiabilitatea lor. Si eu am avut multe modele luate in calcul inainte de achizitie, insa in cele 5 luni de citit noapte de noapte, mi-a trecut si de Octavia 4 (aveam Octavia 2, 4 era prima optiune la care ma gandisem), si de Superb 3, si de E class ... masini care sa se incadreze intr-un buget in jurul la 30k, p-acolo, spatioase (ca de spatiu aveam nevoie), fiabile ... Fa un test-drive cu cateva modele la care te opresti ... ala e cel mai sfant, cand trebuie sa alegi o masina si nu prea cunosti multe despre masini. Pana la urma, vrei - nu vrei, masina tot iti vei lua, chiar daca nu stii mai nimic despre ea. Macar sa simti placere cand stai la volan. Edited by shymano, 15 April 2024 - 20:56. |
#30
Posted 16 April 2024 - 06:50
Quote Ai si o explicatie logica pentru afirmatia asta ? la o masina de 10.000 de euro la fel. La RCA mi se pare sa fie la fel. Cum sa fie acelasi pret pentru toate masinile, inseamna ca ala care are o masina ieftina plateste si pentru ala bogat care are o masina scumpa. Pe langa experienta, si incidente in trafic, ar trebui sa se ia in calcul si pretul masinii. Pana si la reprezentante, sunt alte preturi la Dacia sau Suzuki fata de BMW sau Mercedes. |
#31
Posted 16 April 2024 - 16:36
RCA nu se face pt mașina ta ci pt alea pe care ești predispus statistic sa le șifonezi. Daca lovești o mașină nevinovată de 200k euro cu un Trabant sau un Ferrari paguba e la fel
Sau poate nu, că Trabantul era din carton RCA repara mașină nevinovată, tu-ti repari Trabantul sau Ferrariul din portofel... Casco e altă mâncare de pește... Edited by dansysro, 16 April 2024 - 16:39. |
#32
Posted 16 April 2024 - 20:43
#33
Posted 17 April 2024 - 06:55
Quote RCA repara mașină nevinovată, tu-ti repari Trabantul sau Ferrariul din portofel... Deci ar fi corect pentru toti sa creasca sau scada rca-ul si in functie de costul reparatilor. Oricum un incepator care nu a mai mers de 15 ani, trebuie sa ia macar 10 ore si eu recomand o masina sh de tavaleala si putini cai putere sa nu fie tentat sa zbore, ca am vazut o groaza de incepatori cu masini puternice care mergeau de parca erau frati cu Shumacher. Edited by unpuisor, 17 April 2024 - 06:56. |
|
#34
Posted 17 April 2024 - 07:23
unpuisor, on 15 aprilie 2024 - 12:21, said:
. Plus ca eu as face si rca-ul ca la casco, adica ai masina bengoasa si scumpa, platesti rca in functie de valoarea masinii. De ce eu care merg cu o masina de 3000 de euro sa platesc un rca scump ca sa aibe altii bani sa repare masini scumpe. La mine e 150 lei un far, la altele 2-3.000 euro. Sa plateasca ala care a vrut masina scumpa. Ca isi permite. unpuisor, on 17 aprilie 2024 - 06:55, said: ai perfecta dreptate, rca e un fond care strange bani de la toti sa repare masini la un accident. Dar este la fel de corect ca cel cu masina scumpa va avea reparatii scumpe. Ca e vinovat sau nevinovat nu conteaza. Toti platesc la fel. De ce? |
#35
Posted 17 April 2024 - 08:27
Quote pe principiul asta eu cat ar trebui sa platesc RCA la o masina de 20 de ani, care pentru o bara botita a fost declarata dauna totala economic? si ARO are motor mare, si se platesc taxe si rca f mari, asta nu inseamna ca e o masina de lux. |
#36
Posted 17 April 2024 - 08:58
DannyMC, on 15 aprilie 2024 - 19:25, said:
Daca vrei o masina noua pe care s-o poti baga pe coclauri fara nici un fel de grija, fara discutie Duster 4x4. Ca motorizare iti recomand cu caldura 1.3 TCe! Este motorul all-round perfect pentru masina asta. Merge foarte fain pe sosea si are si cuplu suficient pentru off-road. shymano, on 15 aprilie 2024 - 20:51, said:
... Edited by ergon, 17 April 2024 - 09:02. |
Anunturi
▶ 0 user(s) are reading this topic
0 members, 0 guests, 0 anonymous users