Jump to content

SUBIECTE NOI
« 1 / 5 »
RSS
La multi ani mie!

Senzor filtru particule GOLF 7

La multi ani @radu103!

La multi ani @Nenea Zap!
 La multi ani @beavis03!

BlackView Oscal Pad 13, probleme ...

Baterie auto AGM 70AH vs normala ...

Depanero nu vrea sa imi dea Negat...
 Extras carte funciara

Carucior pliabil pentru cumparatu...

In ce supermarket gasesc carne de...

Cat de riscant e sa rezerv un hot...
 Audi Q3 F3 PHEV - impresii si con...

AC Vortex nu mai incalzește

Scule electrice și impactul ...

Huawei Pura 70/Pro/Ultra
 

Oamenii nu apreciaza masinile vechi

* * * - - 2 votes
  • Please log in to reply
72 replies to this topic

#37
altuser09

altuser09

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 4,467
  • Înscris: 25.08.2009
Sunt curios daca nu se va impune o clasificare si in cazul bicicletelorPosted Image .
Poate sunt inca persoane care mai au biciclete Carpati sau Ucraina, erau simple si foarte robuste. Dar au zeci de ani (daca mai exista). Oare sunt mai poluante decat cele noi? Cele noi clasice, cu pedale, nu cele electrice (care sunt in mod clar poluante-vezi reciclarea bateriilor).

#38
gushpi

gushpi

    cārcotaș

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 13,128
  • Înscris: 17.01.2012

View PostAWE, on 24 iulie 2023 - 19:17, said:

Aiurea. Motoarele moderne duc mult peste 150k doar ca romanu' destept nu baga bani in revizii ca la carte. Motorul e ultima chestie care pica la o masina intretinuta, mai repede se duc alte subansamble.

aiurea! de fapt nu mai există mecanici/electricieni auto care să știe să le repare!!!
nici la service de reprezentanță nu au așa ceva

mi-au ținut un biet astra 2008 10 zile până i-au schimbat nu știu ce pinion de pe nu știu care arbore..., poate era vb despre cel genealogic Posted Image

Edited by gushpi, 25 July 2023 - 07:49.


#39
Moinesti72

Moinesti72

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 35,089
  • Înscris: 30.07.2006

View Postdtd234, on 24 iulie 2023 - 18:46, said:

[ https://www.youtube-nocookie.com/embed/g7tmnMMi3nE?feature=oembed - Pentru incarcare in pagina (embed) Click aici ]

Acest oameni din africa merg cu masini antice care au milioane de km in timp ce europenii fac mofturi la masini de 20 de ani.
Iar cu legile astea recente te obliga sa schimbi masina tot la 5 ani pentru ca producatorii produc motoare cu viata scurta. chiar daca fiarele ar mai rezista 20 de ani,motorul nu duce peste 150k si atunci se arunca toata masina la gunoi

Nu te obliga nimeni, am tinut 15 ani o masina, am luat alta doar pentru ca am vrut SUV, altfel o mai tineam lejer 5 ani.
Cata vreme gasesti piese de schimb si mecani pentru ele, poti sa o tii si 30 de ani.
Am pe cineva pe strada cu doua masini de alea vechi decapotabile, de vreo 50 de ani.

Edited by Moinesti72, 25 July 2023 - 08:34.


#40
sebulbus

sebulbus

    cereal killer

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 25,974
  • Înscris: 03.12.2005
Nostalgiile sufletului. Eu tin minte de la masinile cu carburator si aprindere clasica faptul ca mereu era gresit amestecul (mirosea a benzina in urma ei), cand era vreme umeda aprinderea avea de suferit (Dacie, "capac delcou", google), cand era foarte rece pornea nasol si mergea nasol pana se incalzea, cu soc cu tot iar directia neasistata era un vis la parcari.

Daca vrei o masina simpla si simplu de intretinut tot nu e cazul sa mergi mai jos de injectie multipunct si aprindere electronica. Iar la asta daca mai pui un catalizator simplu, o servodirectie si un AC simplu vorbesti deja de generatia Solenza/Logan 1, adica nu foarte vechi arheologic vorbind.

#41
-koss-

-koss-

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 6,329
  • Înscris: 29.11.2017
Eu am o masina de 27 de ani cred ca a facut anul asta. Merg cu ea fara probleme. Masinile vechi au fost solid facute. Astea noi numai plasticarie (reciclate), mii de senzori si motor gatuit de norme de poluare inutile au pe ele..

Daca  as vrea sa-mi iau masina noua.. n-as avea ce sa-mi iau la un pret mai pamantean.. Eu motor sub 2.0 sa nu vad.. iar motoarele de 1.2, 1L pot sa fie si cu 3 turbo pe ele ca sunt o gluma macabra..

Acum se dau bani pe norme ieuro la masinile din iEuropa... pe mine unul nu ma intereseaza nicio norma de poluare ieuro..
Am inteles ca la noua norma draconica si imbecila iEuro 7 ii costa pe producatori implementarea cateva mii ieuro bune..

Parcul auto din Romania din punctul meu de vedere este impecabil. Ceea ce vedeti la stiri sau prin nu stiu ce statistica sponsorizata de nu stiu ce ONG globalist-iecologist.. alea sunt vrajeli ordinare si manipulare. Din ce am mers in toata tara in ultimii 2 ani.. avem un parc auto superok.. chiar prea ok la ce nivel de trai avem.

Edited by -koss-, 25 July 2023 - 09:46.


#42
GlCA_Contras

GlCA_Contras

    Master Mind

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 20,731
  • Înscris: 21.03.2020
Vezi motoare de Logan cu 1000000 km si la el nu duc masinile 150k.... Probabil el cumpara masini de 20 de ani cu 100k la bord si se mira ca il lasa motorul

#43
-koss-

-koss-

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 6,329
  • Înscris: 29.11.2017
Am o cunostinta.. Opel astra J 2019 1.4 turbo.. deja dupa 30.000 KM tremura ca dracu motorul ala turbo.. merge mai rau ca la a mea de 27 de ani..

concluzia... care o fi.. ca sunt fiabile in draci.. motoarele mici turbate si ieuropenizate nepoluante..

aa.. si merge iarna cu anvelope de vara pe ea.. ca n-a vrut sa dea 1500 de euro sa isi ia jante cu senzori.. ca altfel nu merge masina cu mai mult de 50 KM.. daca n-are jante cu senzori de la opel originale..

mii de senzori inutili..

Edited by -koss-, 25 July 2023 - 10:08.


#44
djl

djl

    Smrt fa¹izmu, sloboda narodu! Īmi cresc amprenta de Carbon

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 112,618
  • Înscris: 13.06.2004
Ţe maşină este din curiozitate. @ -koss -
Capacitatea motorului versus performanţele maşini depinde şi de mărimea maşinii. Una e un motor de 1 litru pe o micromaşină, alta e pe o maşină de familie. Maşini o.k. cu motoare de 1,6-1,9 litri existau şi acum 30-40 de ani. În general maşinile Europene, afară de limuzine sau alea foarte mari, nu prea aveau motoare mai mari de 2 litri, că taxe, dar nici nu avem combustibil la discreţie.
Aia cu Ligheanul de 1.000.000 k.m. poate fi adevărată, poate fi o făcătură. Dar cred că poate duce 300.000 - 400.000 k.m.
O maşină din trecut poate fi mai uşor de reparat. Din trecut însemnând şi acum 25 de ani, nu 40 de ani. De anumite chestii e nevoie la maşini, dar când din maşină ajunge navă spaţială.
În rest:
1) O dată "cu creşterea nivelului de trai", oamenii şi-au pierdut minţile şi au aruncat tot felul de chestii faine. Măcar de le-ar fi dat cui are nevoie. Le doresc sărăkie perpetuă celor care au făcut programe "rabla" - vedeam maşini din anii '60 ce aduceau a la anii '50 şi să ştiu că sunt distruse...     Posted Image
2) Majoritatea oamenilor nu au pasiuni, mai ales în România. Mă bucură să văd tineri care au maşini de vârsta lor sau mai mari decât ele. Aici tinerii le dau lecţii unor bătrâni.
3) Nici motociclete cu ataş nu prea mai vezi. Ce s-a întâmplat cu maşinile vechi, s-a întâmplat şi cu motocicletele vechi, cu sau fără ataş.

Edited by djl, 25 July 2023 - 10:12.


#45
benis

benis

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 29,150
  • Înscris: 04.02.2011

View Post-koss-, on 25 iulie 2023 - 09:39, said:

Am inteles ca la noua norma draconica si imbecila iEuro 7 ii costa pe producatori implementarea cateva mii ieuro bune..

alea sunt vrajeli ordinare si manipulare.
În realitate, norme de genul există în America de mai multă vreme, norme care, printre altele, obligă producătorii să garanteze aceleași emisii pe termen mult mai lung. Adică scoate de pe piață FIX motoarele alea de 1 litru care sunt nefiabile și care da, fac ca mașinile să devină rable în 6 ani, la propriu. Pentru că emisiile alea cresc tocmai pentru că de duce în dudă pmotorul de drujbă. Și totuși, mașinile în America nu sunt mai scumpe din această cauză.

Edited by benis, 25 July 2023 - 10:30.


#46
Valy_User

Valy_User

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 6,050
  • Înscris: 02.08.2021
Da, dar la ei camionetele alea gen Toyota Hilux, Volkswagen Amarok, Ford Ranger, etc nu trebuie să respecte normele de poluare pe care trebuie să le aibă autoturismele.
Și ei nu sunt nesătui de taxe, care să te falimenteze dacă ai motor mai mare de 2L.

Edited by Valy_User, 25 July 2023 - 10:41.


#47
sebulbus

sebulbus

    cereal killer

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 25,974
  • Înscris: 03.12.2005
Nu Hilux, ci F250 si astea mai mari de contractori samd, care sunt light duty trucks, nu automobile. Cam ce vrea la noi sa fie Ducato sau Sprinter, dar adaptat la nevoile lor.

#48
fqx

fqx

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 6,213
  • Înscris: 23.08.2014

View Postdtd234, on 24 iulie 2023 - 18:46, said:

[ https://www.youtube-nocookie.com/embed/g7tmnMMi3nE?feature=oembed - Pentru incarcare in pagina (embed) Click aici ]

Acest oameni din africa merg cu masini antice care au milioane de km in timp ce europenii fac mofturi la masini de 20 de ani.
Iar cu legile astea recente te obliga sa schimbi masina tot la 5 ani pentru ca producatorii produc motoare cu viata scurta. chiar daca fiarele ar mai rezista 20 de ani,motorul nu duce peste 150k si atunci se arunca toata masina la gunoi
Masinile noi vin si cu multe avantaje.De exemplu consum, fiabilitate, viteza, manevrabilitate, siguranta.Africanii folosesc vechiturele pentruca sint nevoiti, nu pentruca le place.

Edited by fqx, 25 July 2023 - 11:12.


#49
horhescu

horhescu

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,594
  • Înscris: 14.05.2018

View Post-koss-, on 25 iulie 2023 - 09:39, said:

Eu am o masina de 27 de ani cred ca a facut anul asta. Merg cu ea fara probleme. Masinile vechi au fost solid facute. Astea noi numai plasticarie (reciclate), mii de senzori si motor gatuit de norme de poluare inutile au pe ele..

Daca  as vrea sa-mi iau masina noua.. n-as avea ce sa-mi iau la un pret mai pamantean.. Eu motor sub 2.0 sa nu vad.. iar motoarele de 1.2, 1L pot sa fie si cu 3 turbo pe ele ca sunt o gluma macabra..

Acum se dau bani pe norme ieuro la masinile din iEuropa... pe mine unul nu ma intereseaza nicio norma de poluare ieuro..
Am inteles ca la noua norma draconica si imbecila iEuro 7 ii costa pe producatori implementarea cateva mii ieuro bune..

Parcul auto din Romania din punctul meu de vedere este impecabil. Ceea ce vedeti la stiri sau prin nu stiu ce statistica sponsorizata de nu stiu ce ONG globalist-iecologist.. alea sunt vrajeli ordinare si manipulare. Din ce am mers in toata tara in ultimii 2 ani.. avem un parc auto superok.. chiar prea ok la ce nivel de trai avem.

foarte bine, conteaza si intretinerea in cele din urma. si eu am un meganel din 2009 (practic i-am facut buletinul anul acesta) cu celebrul motor 1.6 16v care e tare ca un nokia. a mai avut cate o hiba la AC dar motorul s-a tinut bine mereu.

cu schimburi la timp nu ai de ce sa iti faci griji. la masinile noi e loterie,  si cum castrarea motoarelor e in floare nu prea vad ca o masina noua sa mai duca 10 ani.

#50
florinellll

florinellll

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 2,089
  • Înscris: 02.09.2009

View PostTsunamii, on 24 iulie 2023 - 18:57, said:

Am mers in Havana in Cuba cu un Mustang 1956 cu motor de ARO de Brasov, Posted Image
Bine ca nu era de Campulung?

#51
vrajitoruldinoz

vrajitoruldinoz

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 32,766
  • Înscris: 21.06.2016

View Post-koss-, on 25 iulie 2023 - 09:39, said:

Eu am o masina de 27 de ani cred ca a facut anul asta. Merg cu ea fara probleme. Masinile vechi au fost solid facute. Astea noi numai plasticarie (reciclate), mii de senzori si motor gatuit de norme de poluare inutile au pe ele..

Daca  as vrea sa-mi iau masina noua.. n-as avea ce sa-mi iau la un pret mai pamantean.. Eu motor sub 2.0 sa nu vad.. iar motoarele de 1.2, 1L pot sa fie si cu 3 turbo pe ele ca sunt o gluma macabra..

Acum se dau bani pe norme ieuro la masinile din iEuropa... pe mine unul nu ma intereseaza nicio norma de poluare ieuro..
Am inteles ca la noua norma draconica si imbecila iEuro 7 ii costa pe producatori implementarea cateva mii ieuro bune..

Parcul auto din Romania din punctul meu de vedere este impecabil. Ceea ce vedeti la stiri sau prin nu stiu ce statistica sponsorizata de nu stiu ce ONG globalist-iecologist.. alea sunt vrajeli ordinare si manipulare. Din ce am mers in toata tara in ultimii 2 ani.. avem un parc auto superok.. chiar prea ok la ce nivel de trai avem.

Eu ajuns des in București și chiar se simte nasol aerul, mai ales iarna. Dacă trăiești acolo decenii cred ca ai o șansa mare sa ajungi la boli de plămâni. Bine, nu numai calitatea parcului auto e o problema, ci și calitatea lui.
Mașina ta de 27 de ani și 100CP contează câți km a făcut și cât ai reparat la ea. Orice masina din ultimii 30 de ani tine fără mari reparatii 300k km, nu cred sa fie diferit la motoarele noi.

View PostValy_User, on 25 iulie 2023 - 10:41, said:

Da, dar la ei camionetele alea gen Toyota Hilux, Volkswagen Amarok, Ford Ranger, etc nu trebuie să respecte normele de poluare pe care trebuie să le aibă autoturismele.
Și ei nu sunt nesătui de taxe, care să te falimenteze dacă ai motor mai mare de 2L.

Ba respecta fix aceleași norme.
Care apropo au fost mereu mai dure ca in Europa.

View Postsebulbus, on 25 iulie 2023 - 11:02, said:

Nu Hilux, ci F250 si astea mai mari de contractori samd, care sunt light duty trucks, nu automobile. Cam ce vrea la noi sa fie Ducato sau Sprinter, dar adaptat la nevoile lor.

Asta așa e, pe camioanele astea vezi motoare diesel care sunt interzise practic pe automobile de o mulțime de timp.

#52
DannyHuwe

DannyHuwe

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,577
  • Înscris: 30.03.2023

View Posttomcatsk8, on 24 iulie 2023 - 21:36, said:

Motoarele vechi erau fiabile pe dracu', insa era multa mecanica si putina electronica, orice service local repara ieftin si usor. La masinile noi motoarele sunt fiabile insa te trezesti ca nu porneste din cauza unui senzor si diagnoza arata totul ok,
Erau concepute prost, nu rezistau ff mult. Vezi autothtonele Dacia 1300,Oltcit,Aro,TV, trabant, VW 1300 broasca

#53
edy_wheazel

edy_wheazel

    Superior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 51,031
  • Înscris: 31.07.2007

View Posttomcatsk8, on 24 iulie 2023 - 19:07, said:

Eu mi-as lua si acum un Oltcit dar de unde unul neruginit si de unde piese de schimb?

Alea nici de noi nu erau bune. N-am cunoscut pe nimeni, niciodata, care sa nu stea mai mult sub capota ridicata decat la volan :D

#54
vladut01

vladut01

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,430
  • Înscris: 23.12.2015

View Postdtd234, on 24 iulie 2023 - 18:46, said:

Acest oameni din africa merg cu masini antice care au milioane de km in timp ce europenii fac mofturi la masini de 20 de ani.
Iar cu legile astea recente te obliga sa schimbi masina tot la 5 ani pentru ca producatorii produc motoare cu viata scurta. chiar daca fiarele ar mai rezista 20 de ani,motorul nu duce peste 150k si atunci se arunca toata masina la gunoi

Peste ocean am avut un Ford escort din 1997 luat in 2002 cu 50K km (avea motor de mazda) pe l-am tinut pana la putin peste 300K KM cand s-a rupt cureaua de distributie si nu l-am mai reparat. Acum am un Ford Mustang cu motor de 3.7 l V6 la 190K km si nu consuma ulei sau alt probleme. Problema e nu cat te tine ci cat esti dispus sa bagi in reparatii. O problema des intalnita in Europa, America de nord, etc e clima care afecteaza caroseria. In plus in Europa sunt standarde mai stricte (nu stiu daca necesar mai une)... de ex la ITP-uri unde se leaga de caroserie, rugina. Pest ocean nu stiu sa existe asa ceva si doar la un moment dat erau "emision test" care s-au mai desfiintat pe ici pe colo (difera de la provincie/stat la provincie/stat)

In alta ordine de idei Trabantul din 1988 al socrului meu cu care circul cateva luni pe an trezeste si astazi amintiri... mai zilele trecute cineva m-a rugat sa se pozeze cu el

Anunturi

Bun venit pe Forumul Softpedia!

0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users

Forumul Softpedia foloseste "cookies" pentru a imbunatati experienta utilizatorilor Accept
Pentru detalii si optiuni legate de cookies si datele personale, consultati Politica de utilizare cookies si Politica de confidentialitate