Jump to content

SUBIECTE NOI
« 1 / 5 »
RSS
Plasa de umbrire peste gard de pl...

O smecherie pe care nu o inteleg

Balcon parter fara acte

unde gasesc un speed bag in bucur...
 Programe TV cu altfel de sporturi

Laptop "bun la toate" max...

navigatie noua vw tiguan

ctfmon.exe - System Error (in Saf...
 Ați prins vremurile cand 120 Volț...

Whatsapp nu afișeaza numele ...

Medii admitere Politehnica Bucure...

Se extinde Baza de la Kogalniceanu
 Politist mutilat de caine in curt...

Trotineta- cat rezista?

Windows 11 si inregistrare de pe ...

Cont Facebook spart
 

Analizator antena Ringexpert

- - - - -
  • Please log in to reply
15 replies to this topic

#1
geokox

geokox

    New Member

  • Grup: Members
  • Posts: 17
  • Înscris: 17.07.2008
Vă salut nu am găsit nimic despre aceste aparate și vreau să inteleg de ce da valori diferite în diferite locații, ex în câmp deschis îmi dă să tai spicul și într-o parcare să ridic .mulțumesc frumos

#2
vestale

vestale

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 3,186
  • Înscris: 24.11.2002
Obiectele metalice, si nu doar, din jurul masinii influienteaza antena.

#3
Ru-Warrior

Ru-Warrior

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,442
  • Înscris: 12.08.2017
spicul nu se taie niciodata
intotdeuna se poate scoate sau baga atat cat trebuie pentru swr 1

#4
andreic

andreic

    Very OLD Member

  • Grup: Moderators
  • Posts: 122,149
  • Înscris: 07.02.2003
Taiatul spicului e practicat in general de cei care fie nu se pricep fie nu folosesc antenele in conditii ideale de plan de masa (in general la tiruri). In mod normal ele nu trebuie taiate pentru ca sunt ajustate la dimensiune ideala data de rezonanta doar ca asta functioneaza pe un plan de masa corect. Daca nu ai plan se masa bun e mai iindicat sa ajustezi la bobina decat sa umbli la spic, doar ca asta presupune cunostinte atat rf cat si mecanice, de interventie fara a strica bobina. De ex poti muta o spira din secundarul trafului RF pentru a "scurta" antena.

Cat despre analizoare... sunt fancy, frumoase si arata Nasa pentru cei nefamiliarizati dar pe antene auto cam inutile intrucat de fiecare data la fiecare miscare o sa ai alte conditii... astea sunt pentru antene fixe pe care le vrei trase la punctiul optim sau daca experimentezi cu proiecte noi/personale sau antene portabile.
Dar in momentul in care ai tras o antena auto si mergi 20m deja o sa ai alte valori. Acolo e nevoie de o medie undeva pe o sosea fara obstacole prea aproape.

Edited by andreic, 02 December 2022 - 23:38.


#5
geokox

geokox

    New Member

  • Grup: Members
  • Posts: 17
  • Înscris: 17.07.2008
În câmp deschis i-mi cere să cobor și este la maxim deci ar trebui tăiat din spic .Masa am verificat este ok.Am înțeles că și vremea contează.Si ma poate ajuta cineva cu un manual în limba română pentru un rigexpert aa170 .Vă mulțumes


Nu reușesc să pun o poză cu o citire petru cei cu cunoștințe a ne explica și nouă, celor neavizați ce valori ar trebui sa avem ca ex:Rl ,Z ,etc.

#6
mishu_bz

mishu_bz

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 846
  • Înscris: 20.06.2014
@andreic...a vorbit expertul din tine sau ti-ai dat pur si simplu cu parerea ?
Pe cine ai vazut tu sa umble la bobina antenei? Tot reglajul se face din analizorul de frecventa. Antena se acordeaza in frecventa folosind analizorul si doar daca e nevoie si necesar se taie din spic. Se taie 1cm apoi se masoara iar, daca e nevoie se mai taie 1cm apoi iar se masoara. Toate masuratorile se fac cu usa si geamul inchise la masina. Si ca reglajul sa fie cat mai exact este indicat sa nu fie in jur cladiri, obiecte metalice sau cabluri de inalta tensiune si internet, toate acestea influenteaza masuratorile.

Edited by mishu_bz, 03 December 2022 - 10:25.


#7
ndor

ndor

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 4,300
  • Înscris: 21.04.2005
Eu unu nu prea pricep cum naiba poti sa te joci la priza bobinei mult mai usor decat sa ajustezi spicul !
O fi vreo chestie noua !
In alta ordine de idei , antena se masoara la capatul cablului , la mufa de intrare in aparat , deci trebuie verificate si astea in prealabil .
Planul de masa , nu e suficient sa fie contact bun . conteaza si marimea lui . De asta se monteaza antena pe plafonul masinii , asta avand suprafata cea mai mare , finita posibila in cazul respectiv. Nu se monteaza pe portbagaj .....portiere...etc . Se monteaza cat mai spre centrul plafonului .
Pentru un novice e suficient  sa afle valoarea SWR-ului  care trebuie sa fie cat mai aproape de 1 .
De inteles ca marimea SWR-ului are impact major asupra pierderii de putere in emisie . La receptie conteaza mai putin .

#8
andreic

andreic

    Very OLD Member

  • Grup: Moderators
  • Posts: 122,149
  • Înscris: 07.02.2003

View Postmishu_bz, on 03 decembrie 2022 - 10:17, said:

@andreic...a vorbit expertul din tine sau ti-ai dat pur si simplu cu parerea ?
Pe cine ai vazut tu sa umble la bobina antenei?
Cam din anii 90' la cb si ceva mai mult la amatori. Taiatul din spic e doar o lene promovata de cb-istii de parcare de tiruri. Daca ajungi sa nu poti trage antena care si asa e oricum preacordata din fabrica, inseamna ca faci ceva eronat acolo. Lungimea spicului e importanta pentru a forma lobul de emisie, cand il tai modifici raspunsul bobinei pentru ca i se schimba reactanta dar ii strici lobul de radiatie de fapt. Adica ajungi in situatia aia amuzanta in care ai swr aproape 1:1 dar nu te auzi bine.
Mai rau e cand te intalnesti cu cineva care a avut antena "calibrata" astfel de un Dorel... si dupa ce incerci sa o faci realizezi ca trebuie sa lungesti spicul ca-l readuci la factory mode Posted Image

View Postmishu_bz, on 03 decembrie 2022 - 10:17, said:

Tot reglajul se face din analizorul de frecventa. Antena se acordeaza in frecventa folosind analizorul si doar daca e nevoie si necesar se taie din spic. Se taie 1cm apoi se masoara iar,
Am explicat de ce e inutil analizorul... ala e gandit pentru precizie si conditii ideale, cand esti in miscare nu mai e relevant decat un simplu reflectometru.
Poti sa-i tai unuia antena, ala parcheaza 10m mai incolo si dintr-o data vezi pe analizor ca antena e "in sus", ce faci, ii lipesti la loc bucata taiata ? Posted Image

Taiatul antenelor e ceva real dar se practica in alta parte, in antenele stil rubber duck care sunt tip dipol la portabile de ultrascurte profesionale (gen Motorola) si care vin din fabrica mai lungi, au infuctor serie nu traf iar dupa programare pentru utilizare profesionala antena se ajusteaza dupa o rigleta speciala gradata lungime-frecventa, scoti dopul debitezi si pui la loc stiind ca e oki si da maxim ce poate.

Edited by andreic, 03 December 2022 - 12:07.


#9
andreic

andreic

    Very OLD Member

  • Grup: Moderators
  • Posts: 122,149
  • Înscris: 07.02.2003

View Postndor, on 03 decembrie 2022 - 10:37, said:

Eu unu nu prea pricep cum naiba poti sa te joci la priza bobinei mult mai usor decat sa ajustezi spicul !
O fi vreo chestie noua !
Cine a zis ca e usor... nu e, dar macar nu strici antena. SIncer daca nu o poti trage mai bine o lasi asa chioar daca ai 1:14-1:15swr, va merge mai bine decat sa o tragi la 1:1 si sa-i strici emisia.
Sugestia mea era pentru cazul in care sta chiar rau, ai cablu si baza totusi oki (ca multe probleme sunt de acolo) dar ai swr mare si nu iese neam.

View Postndor, on 03 decembrie 2022 - 10:37, said:

Planul de masa , nu e suficient sa fie contact bun . conteaza si marimea lui . De asta se monteaza antena pe plafonul masinii , asta avand suprafata cea mai mare , finita posibila in cazul respectiv. Nu se monteaza pe portbagaj .....portiere...etc . Se monteaza cat mai spre centrul plafonului .
Corect, planul de masa este esential atat la swr cat si la formarea lobului de radiatie. Daca antena e magnetica se face o capacitate intre talpa si metal care nu trebuie modificata.

Edited by andreic, 03 December 2022 - 12:01.


#10
geokox

geokox

    New Member

  • Grup: Members
  • Posts: 17
  • Înscris: 17.07.2008
Eu am vrut să aflu cum se citesc valorile arătate de acest aparat și cum se poate face o calibrare corecta .Ps toți care fac calibrari cu aceste aparate ne iau bani degeaba și ne mai și strica antenele

#11
andreic

andreic

    Very OLD Member

  • Grup: Moderators
  • Posts: 122,149
  • Înscris: 07.02.2003
Sugestiile lui vestale si Ru-Warrior sunt corecte. Pe scurt ce trebuie facut... in primul rand sa mergi undeva pe o strada fara obstacole, masini parcate aproape samd... trebuie sa cauti asta. In rural e usor. In oras merge si o parcare goala sau macar fara nimic mai aproape de 5-6m. Acolo urmaresti sa obtii swr minim in jumatatea benzii, portierele inchise (conteaza si asta Posted Image ). Si daca nu iese perfect important e sa nu ai swr peste 1:14 in banda, ca o sa ai locuri cu swr minim si locuri cu swr usor mai mare dar nu e niciun bai, swr-ul cat e mic in limite rezonabile e irelevant, cat mai putin in mijlocul benzii e tinta. Daca reusesti din reglajele spicului e perfect, o lasi asa si daca o mai testezi in alte conditii nu iei in seama rezultatele, daca o sa parchezi undeva langa ziduri sau garduri metalice o sa ai automat swr minim in alta parte, dar nu e nicio problema, e normal si lasi asa.
Important e sa o ai facuta corect intr-o zona libera de obstacole, pentru ca tu cand vei circula o vei face in asemenea conditii, autostrazi intre localitati samd.

Acu legat de aparat, eu propun asa, bagi antena la maxim in prindere, strangi usor si testezi in conditiile mentionate anterior. Undeva vei obtine pe aparat swr minim, notezi frecventa si vezi unde e, daca e mai sus de banda mai ridici din spic, daca pica in banda o lasi asa, daca e mai jos ajungem la problemele discutate anterior, ceva in neregula cu planul de masa iar daca nu ai peste 1:14 in banda normala o lasi asa ca e mai bine decat sa scurtezi. O sa schimbi odata masina sau o pui pe alta unde ar putea raspunde invers si nu o mai poti trage daca nu are lungimea oki.

Nu modifica cablul antenei, el are o lungime fixa calculata, punand alt cablu fara acord o sa te pacalesti la teste.

Edited by andreic, 03 December 2022 - 12:23.


#12
mishu_bz

mishu_bz

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 846
  • Înscris: 20.06.2014
@andreic...vad ca esti expert si ma bucur ca esti in domeniu. Explica-i atunci celui ce a creat topicul care e problema la el.

#13
Ru-Warrior

Ru-Warrior

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,442
  • Înscris: 12.08.2017
pentru initiator:

taiatul spicului e un fals raspuns la problema

pune pe c22, cu spicul scos la maxim si masoara swr
la fel, cu spicul bagat la maxim
la fel, cu spicul la jumate

noteaza toate 3 valorile si scrie-le aici

#14
geokox

geokox

    New Member

  • Grup: Members
  • Posts: 17
  • Înscris: 17.07.2008
Pai la ce valori vă referiți, grafic,impendanta,swr ? Astea afișează analizatorul .Reflectometru da valori foarte mari în canalu 40 dar am sa fac cum spuneți și am să revin cu valori exacte. O seară bună.

#15
vestale

vestale

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 3,186
  • Înscris: 24.11.2002
Aparatul acesta iti arata cam aceeasi parametrii, dar in moduri diferite.
Daca intelegi limba engleza, cateva notiuni si o explicatie pentru graficul diagramei Smith le gasesti explicate destul de clar aici. La fel si aici pentru cei SWR, raportul de unde stationare, la care se face referire mai sus.
Daca intelegi engleza si totul pare din alta lume, fa retur sau vinde analizorul de antena. De bani respectivi mergi la cineva care stie sa foloseasca.

Edited by vestale, 05 December 2022 - 19:23.


#16
geokox

geokox

    New Member

  • Grup: Members
  • Posts: 17
  • Înscris: 17.07.2008
Da am să studiez problema, mulțumesc


Anunturi

Chirurgia cranio-cerebrală minim invazivă Chirurgia cranio-cerebrală minim invazivă

Tehnicile minim invazive impun utilizarea unei tehnologii ultramoderne.

Endoscoapele operatorii de diverse tipuri, microscopul operator dedicat, neuronavigația, neuroelectrofiziologia, tehnicile avansate de anestezie, chirurgia cu pacientul treaz reprezintă armamentarium fără de care neurochirurgia prin "gaura cheii" nu ar fi posibilă. Folosind tehnicile de mai sus, tratăm un spectru larg de patologii cranio-cerebrale.

www.neurohope.ro

0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users

Forumul Softpedia foloseste "cookies" pentru a imbunatati experienta utilizatorilor Accept
Pentru detalii si optiuni legate de cookies si datele personale, consultati Politica de utilizare cookies si Politica de confidentialitate