Jump to content

SUBIECTE NOI
« 1 / 5 »
RSS
Cuțit/ briceag drumetie

Cum am acces la o parte dintr-un ...

Mother's Day

Recomandare aparat de vidat alime...
 Izolatie exterioara casa parter P...

Cuvinte si expresii neclare

Mod de lucru Purmo Tempco Digital...

Samsung S90C vs LG C3
 Problema sunet RCS

Amortizor sertare bucatarie

Codrea Pallady

Blocurile goale! Orase in car...
 Motorul pe benzina 1.0 SCe65

Mostenire In 1986

Lentile sferica pentru astigmatism

Problema inlocuire usa spate A6 C...
 

Un hibrid cu baterie mare?

- - - - -
  • Please log in to reply
124 replies to this topic

#37
Adm

Adm

    Property Caretaker

  • Grup: Administrators
  • Posts: 24,158
  • Înscris: 22.05.2003
Problema e ca bateriilor de la majoritatea hibrizilor existenti sunt inutile in traficul aglomerat din Bucuresti si Romania in general.

#38
TehCube

TehCube

    Railgun user

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 4,805
  • Înscris: 09.01.2007
^nu stiu ce sa zic, tot am 5-6% in trafic fata de 8-9% cat as fi avut cu 1.5t pe care voiam sa-l iau. Ce-i drept, ala de 1.5 era mai vioi dar...
Acum am 4.7% pe ultimele cateva sute de km facuti in Bucuresti, dar nu-l conduc in trafic foarte aglomerat, d-aia zic ca probabil urca pana la un 6%.
Adica da, e mult mai utila o electrica, dar nu fata de benzina turbo ce gasesti pe majoritatea masinilor de-acum...
Iar cu diesel-urile e cam echivalent, desi lumea incearca sa evite diesel recent ca deh, reglementari.

 Courage, on 07 iunie 2022 - 15:44, said:

Rav4 are 2.5l benzina si livrarea e poate in toamna 2023…

A.c.r.o.s.s.! :D
La modul serios, ai sanse mari sa gasesti across pe stoc sau cu termen de livrare mult mai bun. Si e fix Rav4 cu alta grila fata. Singurul neajuns fata de RAV4 e ca nu poti configura tot ce vrei pe el, vine cu pachete standard.
Heck, e link mai sus la unu in stoc acum.

#39
gear

gear

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,567
  • Înscris: 12.09.2005
Hibrizii da, si eu zic ca sunt inutili,  dar sa ai un PHEV cu 100 km autonomie nu ar mai fi inutil.

#40
mihaiC1

mihaiC1

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 6,784
  • Înscris: 12.08.2008
Hotaraste- te ! PHEV e tot HYBRID Posted Image si are AUTONOMIE  de vro 800 km exact cat un HEV .. singura diferenta ca PHEV va consuma mai putin/ deloc in primii 50- 60km dupa incarcare cu energie electrica.

Edited by mihaiC1, 07 June 2022 - 18:58.


#41
TehCube

TehCube

    Railgun user

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 4,805
  • Înscris: 09.01.2007
In Barcelona pe străzi, 90% din taxiuri sunt prius. Multe din ele cu multe sute de mii de km în bord. Mașini de peste 10 ani vechime. Și cred ca e doar unul din multele orașe unde se întâmplă asta. But hey, what do they know?

#42
utopium

utopium

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 46,002
  • Înscris: 14.08.2007

 gear, on 07 iunie 2022 - 16:49, said:

Hibrizii da, si eu zic ca sunt inutili,  dar sa ai un PHEV cu 100 km autonomie nu ar mai fi inutil.
Depinde de multe lucruri. Pentru unii e cam acelasi lucru ca au autonomie electrica de 50 de km sau de 100, pentru ca merg in general electric prin oras, sub 25 km pe zi, si atunci ca incarca la 2 zile sau la 4 zile nu e mare diferenta. Iar o baterie dubla (de aceeasi generatie) vine cu cost dublu, spatiu ocupat dublu, greutate suplimentara. Ca sa dau un exemplu, la Octavia/Superb PHEV pierzi 150 litri din portbagaj din cauza acumulatorului de 13 kWh, motivul principal care ma opreste sa iau Octavia PHEV. Daca vor sa puna unul de 22 kWh cum zicea un coleg pe o pagina anterioara, ce volum vei pierde daca il vor pune tot in portbagaj? Daca insa e un acumulator mai modern care are putere mai mare pe kg/mc sau e amplasat undeva unde nu te face sa pierzi volum de stocare, e altceva, atunci da, devine chiar interesant sa ai 100 km de autonomie electrica (cel mai des drum extern pe care il fac are cam 110 km).

#43
gear

gear

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,567
  • Înscris: 12.09.2005
Pentru cei cu fotovoltaice nu e acealsi lucru.
In weekend incarca masina ziua, cand produc panourile.
In timpul saptamanii incarci la 6-7 seara, cand ajungi acasa, deci iei curent din retea.
Plus ca e un oarecare disconfort sa bagi zilnic masina la incarcat.

Am o cunoastinta si-a luat un Captur, PHEV, 62 km autonomie declarata. In realitate e undeva la 35 km.
Dupa vreo 3-4 luni, s-a plictisit de bagat aproape zilnic la incrcat.

#44
aeon

aeon

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 13,487
  • Înscris: 05.08.2002

 TehCube, on 07 iunie 2022 - 18:50, said:

In Barcelona pe străzi, 90% din taxiuri sunt prius. Multe din ele cu multe sute de mii de km în bord. Mașini de peste 10 ani vechime. Și cred ca e doar unul din multele orașe unde se întâmplă asta. But hey, what do they know?

o fi pentru ca sunt puternic subventionate de stat, primarie, etc. Asa cum in germania gasesti in unele orase preponderent Mercedes pe taxi, masini care par identice. Evident ca 'arabutaximetristu' nu isi cumpara mercedes pentru taxi daca nu e serios sustinut de ceva suventie/facilitate. Din cate stiu acolo chiar mercedes ofera facilitati majore pentru taxi, masini facute special pentru taxi.
Nu are a face cu hibrid&co in mod direct.

#45
wld-ro

wld-ro

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 2,125
  • Înscris: 04.09.2013
Ma simt asa de sarac incat nici nu stiu sa recomand o masina de 50 de mii de euro. Totusi, daca banii nu sunt o problema, eu as cauta ceva benzina cu sute de cai.
Ceva asa ca tot are BMW: https://www.autovit....8-ID7GYSLP.html

#46
TehCube

TehCube

    Railgun user

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 4,805
  • Înscris: 09.01.2007

 aeon, on 07 iunie 2022 - 22:17, said:



o fi pentru ca sunt puternic subventionate de stat, primarie, etc. Asa cum in germania gasesti in unele orase preponderent Mercedes pe taxi, masini care par identice. Evident ca 'arabutaximetristu' nu isi cumpara mercedes pentru taxi daca nu e serios sustinut de ceva suventie/facilitate. Din cate stiu acolo chiar mercedes ofera facilitati majore pentru taxi, masini facute special pentru taxi.
Nu are a face cu hibrid&co in mod direct.

Ba are a face pentru ca restul sunt tot hev și PHEV sau electrice (Tesla). Foarte puține sunt benzina/diesel. Și foarte multe orașe urmează trendul asta, chiar și clasicele yellow cabs din NYC sunt majoritatea Toyota hibrid. O parte are legătură și cu fiabilitatea Toyota ce-i drept. In unele orașe or fi subvenții. Mai contează și faptul ca exista eco zones unde plătești taxa dacă nu ai hibrida/electrica, etc. Dar in lume sunt extrem de multe taxiuri hibrid, in general prius. Inclusiv in Germania unde toți au merc cum ziceai, dacă cauți poze in care vezi câteva zeci de taxiuri nu exista sa nu fie câteva priusuri.
Toata lumea lauda hibridul fix pentru start-stop trafic, dar pe la noi "sunt inutile"... Okay.

Repet. Nu zic ca sunt ideale, deja flotele de hibride încep sa fie înlocuite de electrice. Și nici nu zic ca oricine ar trebui sa aibă o hibrida. Dar dacă te plimbi mult prin oraș mi se pare o alegere mai buna decât benzina turbo sau diesel. Și nu doar dpdv consum dar și uzura și alte alea. Pana nu de mult eram de alta părere, dar acu la cum cresc preturile carburanților chiar contează consumul pentru mulți.

 gear, on 07 iunie 2022 - 21:24, said:

Pentru cei cu fotovoltaice nu e acealsi lucru.
In weekend incarca masina ziua, cand produc panourile.
In timpul saptamanii incarci la 6-7 seara, cand ajungi acasa, deci iei curent din retea.
Plus ca e un oarecare disconfort sa bagi zilnic masina la incarcat.

Am o cunoastinta si-a luat un Captur, PHEV, 62 km autonomie declarata. In realitate e undeva la 35 km.
Dupa vreo 3-4 luni, s-a plictisit de bagat aproape zilnic la incrcat.

Da' de mers cu 10 lei/100km nu s-a plictisit?
În funcție de ce instalație și ce contracte ai e posibil sa nu conteze când încarci. Dacă nu consumi ziua dar bagi curent în rețea se poate sa beneficiezi de el când vrei chiar în raport 1:1. Dacă ai baterii iar poți sa folosești curentul noaptea, dar prima varianta e mult mai comună.

Edited by TehCube, 08 June 2022 - 00:41.


#47
utopium

utopium

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 46,002
  • Înscris: 14.08.2007

 gear, on 07 iunie 2022 - 21:24, said:

Pentru cei cu fotovoltaice nu e acealsi lucru.
In weekend incarca masina ziua, cand produc panourile.
In timpul saptamanii incarci la 6-7 seara, cand ajungi acasa, deci iei curent din retea.
Plus ca e un oarecare disconfort sa bagi zilnic masina la incarcat.
Daca esti prosumer nu stiu daca mai conteaza la ce ora incarci. Iar eu de exemplu lucrez de acasa, pot incarca oricand :)

#48
mihaiC1

mihaiC1

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 6,784
  • Înscris: 12.08.2008
Mai conteaza! Ei iti dau 0.5 lei/ Kwh si il cumperi cu 1,5 lei/ Kwh..
Nu am inteles ! Colegu' @ courage daca are baterie de acumulatori la PFV ? Oricum eu stiu pe cineva cu putere instalata de 27 Kw pe PFV si nu a reusit sa fie prosumer si a fost nevoit sa investeasca mult in baterii.

Edited by mihaiC1, 08 June 2022 - 11:53.


#49
cata

cata

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 8,049
  • Înscris: 16.02.2002

 mihaiC1, on 08 iunie 2022 - 11:45, said:

Nu am inteles
Stim.
Cat bagi in retea din ce produci cu panourile, atat iei gratis si dupa aia ai tariful mentionat

Attached Files


Edited by cata, 08 June 2022 - 11:58.


#50
mihaiC1

mihaiC1

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 6,784
  • Înscris: 12.08.2008
Daca imi arati o factura de la un prosumer.. te cred! Pesemne ca astia de la hidroelectrica sunt tampiti cand primesc 400 lei/ Mwh...
"Nu am inteles" daca are baterie de stocare a energiei electrice din PFV ?!

#51
zeroice

zeroice

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 2,817
  • Înscris: 28.12.2006

 gear, on 07 iunie 2022 - 21:24, said:

Pentru cei cu fotovoltaice nu e acealsi lucru.
In weekend incarca masina ziua, cand produc panourile.
In timpul saptamanii incarci la 6-7 seara, cand ajungi acasa, deci iei curent din retea.
Plus ca e un oarecare disconfort sa bagi zilnic masina la incarcat.

Am o cunoastinta si-a luat un Captur, PHEV, 62 km autonomie declarata. In realitate e undeva la 35 km.
Dupa vreo 3-4 luni, s-a plictisit de bagat aproape zilnic la incrcat.

nu s-a plictisit sa scoata din buzunar de 8 ori mai putin lunar decat pt. o fosila?
va rog eu, ca sa nu spulberati si ultima indoiala...nu mai dati exemple de cunostinte d-astea...

Edited by zeroice, 08 June 2022 - 12:22.


#52
utopium

utopium

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 46,002
  • Înscris: 14.08.2007

 mihaiC1, on 08 iunie 2022 - 11:45, said:

Mai conteaza! Ei iti dau 0.5 lei/ Kwh si il cumperi cu 1,5 lei/ Kwh..
Prosumerul consuma cat a bagat in retea gratis.

#53
underb

underb

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 17,491
  • Înscris: 08.03.2015
Energia da, e la paritate. Dar plateste "transportul" si distributie. Si la sfarsit nu mai e paritate.

#54
mihaiC1

mihaiC1

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 6,784
  • Înscris: 12.08.2008
Mai pune si "comerciantul"..

 utopium, on 08 iunie 2022 - 12:41, said:

Prosumerul consuma cat a bagat in retea gratis.
Dovezi ?!!

Edited by mihaiC1, 08 June 2022 - 12:49.


Anunturi

Second Opinion Second Opinion

Folosind serviciul second opinion ne puteți trimite RMN-uri, CT -uri, angiografii, fișiere .pdf, documente medicale.

Astfel vă vom putea da o opinie neurochirurgicală, fără ca aceasta să poată înlocui un consult de specialitate. Răspunsurile vor fi date prin e-mail în cel mai scurt timp posibil (de obicei în mai putin de 24 de ore, dar nu mai mult de 48 de ore). Second opinion – Neurohope este un serviciu gratuit.

www.neurohope.ro

0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users

Forumul Softpedia foloseste "cookies" pentru a imbunatati experienta utilizatorilor Accept
Pentru detalii si optiuni legate de cookies si datele personale, consultati Politica de utilizare cookies si Politica de confidentialitate