Jump to content

SUBIECTE NOI
« 1 / 5 »
RSS
Benjamin Netanyahude un criminal ...

Sunt obligate bancile sa opteze p...

Pensie anticipata partiala cu cer...

Subscriptii
 Cat ar costa acest poster, se poa...

Cum sa scapam de sobolani?

Alser Forest SA a dat teapa de 1,...

COD Eroare ABS ( Ford Mondeo MK5 )
 Implanturi dentare clinici Consta...

Viata cu butelie versus retea de ...

Nelamurire succesiune

Roka Residence Doamna Ghica
 Concediu medical pe zile din urma

Receiver satelit care sa faca aut...

Recuperare sim/eSIM digi.

charger "laptop de muzeu"...
 

Un hibrid cu baterie mare?

- - - - -
  • Please log in to reply
124 replies to this topic

#73
_-livio-_

_-livio-_

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 9,375
  • Înscris: 22.10.2007
nissan leaf, nu ca ar conta.

Edited by _-livio-_, 09 June 2022 - 10:43.


#74
mihaiC1

mihaiC1

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 6,831
  • Înscris: 12.08.2008
Interesant ! Autobild nu la testat pe A cu 130 km/h !

View Postunderb, on 09 iunie 2022 - 07:35, said:

Problema in afara orasului e ca nu te asteapta o priza unde se termina bateria. Deci nu vei putea folosi toata capacitatea bateriei intre 2 incarcari.

Daca mergi pe E 85 ai orase cam din 50 in 50 km Posted Image

Edited by mihaiC1, 09 June 2022 - 11:05.


#75
mihaiC1

mihaiC1

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 6,831
  • Înscris: 12.08.2008
Am o amintire cu oameni pe marginea soselei cu canistre pt. combustibil in mana.. acum ai sa vezi omu' cum bate din poarta in poarta cu "incarcatorul" in mana Posted Image

#76
underb

underb

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 17,491
  • Înscris: 08.03.2015

View Post_-livio-_, on 09 iunie 2022 - 07:55, said:

aia e distanta ce lasa si o marja de siguranta pt a nu ramane in pana prostului, nu pana bateria e la 0.

Evident.
Problema ramane. Nu intotdeauna in momentul cand ar trebui sa incarci, cu marja respectiva,  ai o priza la dispozitie. Probabil ca uneori esti nevoit sa te opresti ca sa o pui la incarcat cand mai ai poate chiar si jumatate de baterie pt ca stii ca urmeaza un "desert". Ma gandesc ca acoperirea nu e chiar uniforma in toata tara.

Adica daca ai autonomie de 250 nu incarci la fiecare 200 ci probabil incarci cand la 200, cand la 150, cand la 200, cand la 120 si tot asa...

Depinde si ce drumuri ai de facut. Daca ai doar cateva destinatii unde mergi de obicei probabil ca nu e o problema.

#77
utopium

utopium

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 46,163
  • Înscris: 14.08.2007

View PostmihaiC1, on 09 iunie 2022 - 10:51, said:

Interesant ! Autobild nu la testat pe A cu 130 km/h !
Arenaev.com zice ca face 151km la 130 km/h si 20 de grade afara: https://www.arenaev...._2018-48.php#40

Dar daca viteza medie nu e chiar 130 (si de multe ori nu e, daca nu depasesti 130 km/h de obicei viteza medie e poate 110-120 pe tot traseul), poate ca se duce si spre 180 de km (la 110 km/h). Adica na, viteza aratata pe bord oricum nu e cea reala ... cand arata 130, de fapt ai undeva pe-aproape de 120 la multe masini.

Edited by utopium, 09 June 2022 - 13:57.


#78
_-livio-_

_-livio-_

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 9,375
  • Înscris: 22.10.2007
modelul nou are 39kwh utilizabili, fata de 38 la varianta pre-2022, si in teorie a fost imbunatatita aerodinamica.
viteza medie e departe de 130 daca iei in considerare tot traseul, nu doar strict autostrada.

View Postunderb, on 09 iunie 2022 - 13:37, said:

Evident.
Problema ramane. Nu intotdeauna in momentul cand ar trebui sa incarci, cu marja respectiva,  ai o priza la dispozitie. Probabil ca uneori esti nevoit sa te opresti ca sa o pui la incarcat cand mai ai poate chiar si jumatate de baterie pt ca stii ca urmeaza un "desert". Ma gandesc ca acoperirea nu e chiar uniforma in toata tara.
Adica daca ai autonomie de 250 nu incarci la fiecare 200 ci probabil incarci cand la 200, cand la 150, cand la 200, cand la 120 si tot asa...
Depinde si ce drumuri ai de facut. Daca ai doar cateva destinatii unde mergi de obicei probabil ca nu e o problema.
pai si ce relevanta are in povestea noastra? daca o baterie de 39 e de ajuns pt 200km e clar ca una de 50 nu are probleme in a face 150km.

Edited by _-livio-_, 09 June 2022 - 14:16.


#79
mihaiC1

mihaiC1

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 6,831
  • Înscris: 12.08.2008
Relevanta e ca trebuie sa incarci din 150 in 150 km daca vrei sa faci un drum B- IS Posted Image !
Daca tii la baterie o incarci 80 % si o descarci pana la 20 %.. La bateria de 40 Kwh inseamna 24 Kwh/ incarcare..."18.6 kWh/100 km EPA" cel mai bun consum la Nissan leaf
@ utopium vezi ca nu "prinde" decat 145 km/h Posted Image  si atunci se duce TOATA bateria in 100km.

Edited by mihaiC1, 09 June 2022 - 17:28.


#80
_-livio-_

_-livio-_

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 9,375
  • Înscris: 22.10.2007
De la B la Iasi n-ai autostrada, pe E treci linistit de 200 km daca mergi cu tirurile si constant cu 90, daca mergi legal iese si mai bine.
Treaba cu incarcatul pana la 80% e pt zi cu zi, inainte de a pleca la drum lung o incarci complet.
Deci cum ziceam, ca 50kwh nu ajung pt 150km e o aberatie indiferent cum o sucesti.

Edited by _-livio-_, 09 June 2022 - 18:19.


#81
mihaiC1

mihaiC1

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 6,831
  • Înscris: 12.08.2008
Legal pe E85 e 100 km/h, camioanele sunt limitate la 80 km/h si daca vrei sa mergi constant cu 90 km/h nu ai cum.. deci incadrat de camioane scoti aia 200 km ca stai in "plasa" unui camion care " te trage" si pe tine Posted Image Asta la 20 grade celsius.. sa vedem la -10 si +35 'C !
Pacat ca iti bati joc de baterie ! PHEV si HEV care se respecta dau garantii la sistemul hybrid peste 5 ani ! BC- ul masini urmeza strict ciclul 20- 80 % descarcare- incarcare.

Edited by mihaiC1, 09 June 2022 - 18:57.


#82
_-livio-_

_-livio-_

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 9,375
  • Înscris: 22.10.2007
Cred ca voiai sa scrii ca sunt limitate la 90.
Din nou povesti, nu ai cum sa-ti bati joc de baterie, indiferent ce faci, degradarea e intre 2 si 3% pe an la modelul asta, cel putin la bateriile de 38 si 58.
Mai citeste si tu ca esti pe langa subiectul BEV rau de tot.

#83
underb

underb

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 17,491
  • Înscris: 08.03.2015

View Post_-livio-_, on 09 iunie 2022 - 14:07, said:

modelul nou are 39kwh utilizabili, fata de 38 la varianta pre-2022, si in teorie a fost imbunatatita aerodinamica.
viteza medie e departe de 130 daca iei in considerare tot traseul, nu doar strict autostrada.


pai si ce relevanta are in povestea noastra? daca o baterie de 39 e de ajuns pt 200km e clar ca una de 50 nu are probleme in a face 150km.

Dupa cum zicem unele zone sunt probabil mai bine acoperite si iti pica o statie pe rezerva pe care o lasi iar altele mai rau acoperite. Si chiar daca poti face 200km si sa mai si ramana rezerve e posibil sa fi ratat statia de la km 150 si sa nu ai rezerve pana la urmatoarea. Sau sa nu o ratezi dar sa te opresti cand inca mai ai suficienta baterie pt ca urmeaza o portiune fara statii pe care vrei sa o abordezi cu bateria plina.
Adica daca ai de facut 600km si poti alimenta din 200 in 200 de km si sa ramana si rezerva de fiecare data nu ai garantia ca poti face km aia doar cu 3 incarcari.

In cazul in care nu e deja, ar trebui un google maps pentru electrice care sa iti spuna dinainte unde sa opresti ca nu ramai gol intre statii.

Edited by underb, 09 June 2022 - 20:26.


#84
_-livio-_

_-livio-_

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 9,375
  • Înscris: 22.10.2007
Stiu ce zici, dar e complet irelevant, ideea era ca 50kwh abia ajung pt 150km, lucru complet gresit cand cu 39 faci mai mult, restul sunt detalii ce ar trebui sa fie pe alt thread.
Exista zap-map si a better route planner.

#85
mihaiC1

mihaiC1

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 6,831
  • Înscris: 12.08.2008
Ai dreptate 50 e mai mult ca 40 adica cu 20 % mai multa energie. Interesant sa pui o baterie de 2 ori mai mare pe un PHEV dar nu cred va duce autonomia mai mult de 2 ori , in cazul prezentat baterie 17 kwh si autonomie 50 km... 34 kwh autonomie 100km.
Din cata electrotehnica stiu un motor de 110 kw maxim va avea turatia maxima la viteza maxima, cum Nissan leaf are puterea si turatia maxima la 150 km/h ca sa consume 20kwh/ 100km asta inseamna o viteza medie constanta de 30 km/h pe 100km.

Edited by mihaiC1, 10 June 2022 - 13:40.


#86
underb

underb

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 17,491
  • Înscris: 08.03.2015
E masina bre, nu camion de 7.5 tone :)

Pentru a merge constant cu 100kmph iti e mai mult decat suficienta puterea de 20KW.
Deci consumul de 20KWh il ai la 100kmph nu la 30Kmph.

Unde ai gresit dumneata e faptul ca necesarul de putere si implicit consumul nu creste proportional cu viteza. Cauza este frecarea cu aerul.

Alta greseala a fost sa consideri ca masina foloseste 110KW pt a merge (pe drum drept) cu 150kmph. Viteza este evident limitata. Mai mult de 50KW nu ai nevoie pt a merge cu viteza aia.

#87
utopium

utopium

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 46,163
  • Înscris: 14.08.2007
De putere ai nevoie ca sa accelerezi rapid, nu ca sa mentii viteza constanta.

#88
mihaiC1

mihaiC1

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 6,831
  • Înscris: 12.08.2008
Naspa ! Accelerare rapida se face cu un cuplu motor mare nu cu Putere !

View Postunderb, on 10 iunie 2022 - 15:59, said:

E masina bre, nu camion de 7.5 tone Posted Image

Pentru a merge constant cu 100kmph iti e mai mult decat suficienta puterea de 20KW.
Deci consumul de 20KWh il ai la 100kmph nu la 30Kmph.

Unde ai gresit dumneata e faptul ca necesarul de putere si implicit consumul nu creste proportional cu viteza. Cauza este frecarea cu aerul.

Alta greseala a fost sa consideri ca masina foloseste 110KW pt a merge (pe drum drept) cu 150kmph. Viteza este evident limitata. Mai mult de 50KW nu ai nevoie pt a merge cu viteza aia.

Interesanta ideia cu 20 kw la 100 km/h ! Ai inventat o masina noua ?! FELICITARI!!! Pesemne ai lipsit la ora de fizica cu LUCRUL MECANIC.   Pe langa frecarea cu aerul mai ai o groaza de frecari Posted Image

#89
underb

underb

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 17,491
  • Înscris: 08.03.2015
Ideea cu lipsitul de la ora de fizica nu e sa o spui ci sa nu lipsesti ;)

Ex: Ziceai ca la 150kmph "trage" 110KW. Nu vrea nimeni cifre exacte dar esti atat de departe incat e clar ca habar n-ai ce vorbesti.
Dar trecem peste ca nu e constructiv.

Cam ce putere crezi ca e necesara pt a te deplasa constant cu 100kmph cu o masina oarecare?


View Postutopium, on 10 iunie 2022 - 16:44, said:

De putere ai nevoie ca sa accelerezi rapid, nu ca sa mentii viteza constanta.

Si viteza constanta cu ce o mentii?

Poate ai vrut sa zici ca n-ai nevoie de putere mare.

View PostmihaiC1, on 10 iunie 2022 - 17:30, said:

Naspa ! Accelerare rapida se face cu un cuplu motor mare nu cu Putere !
Daca accelerezi de la o anumita viteza, cum accelerezi mai bine?
De la 2000rpm cu 400Nm sau de la 4000rpm cu 200Nm?

#90
zilias

zilias

    Junior Member

  • Grup: Junior Members
  • Posts: 82
  • Înscris: 24.10.2020
Bravo underb. Scurt, clar si la obiect!

Anunturi

Chirurgia spinală minim invazivă Chirurgia spinală minim invazivă

Chirurgia spinală minim invazivă oferă pacienților oportunitatea unui tratament eficient, permițându-le o recuperare ultra rapidă și nu în ultimul rând minimizând leziunile induse chirurgical.

Echipa noastră utilizează un spectru larg de tehnici minim invazive, din care enumerăm câteva: endoscopia cu variantele ei (transnazală, transtoracică, transmusculară, etc), microscopul operator, abordurile trans tubulare și nu în ultimul rând infiltrațiile la toate nivelurile coloanei vertebrale.

www.neurohope.ro

0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users

Forumul Softpedia foloseste "cookies" pentru a imbunatati experienta utilizatorilor Accept
Pentru detalii si optiuni legate de cookies si datele personale, consultati Politica de utilizare cookies si Politica de confidentialitate