Second Opinion
Folosind serviciul second opinion ne puteți trimite RMN-uri, CT -uri, angiografii, fișiere .pdf, documente medicale. Astfel vă vom putea da o opinie neurochirurgicală, fără ca aceasta să poată înlocui un consult de specialitate. Răspunsurile vor fi date prin e-mail în cel mai scurt timp posibil (de obicei în mai putin de 24 de ore, dar nu mai mult de 48 de ore). Second opinion – Neurohope este un serviciu gratuit. www.neurohope.ro |
Sfaturi conducere mașină cu cutie de viteza automată
#19
Posted 03 December 2021 - 08:49
Bai copii in America se circula de zeci de mii de ori mai mult decat in Europa, de Romania nu mai vorbesc, si soferii sunt atat de pregatiti in mecanica auto incat rar stiu ce e ala piston.
Masina se tine in D(rive) si se merge cu ea. Mai mult in America foarte foarte rar se foloseste frana de parcare. Si n-am auzit pe nimeni acolo sa se planga si la masini de 500,000 mile Masina automata este pentru a fi condusa si penru confort, nu sa fii atent cand o pui in drive, cand in neutral, cand o treci pe comanda manuala etc. Daca vreti sa dati banii pe o automata dar sa munciti la fel ca la o manuala, e o nebunie fara sens. |
#20
Posted 03 December 2021 - 08:57
Romanul este nascut pentru a mesteca in cutia de viteze. Fie ea si automata.
Noroc cu hibridele ca ne mai "automatizam" si noi. Edited by murdar, 03 December 2021 - 09:01. |
#21
Posted 03 December 2021 - 09:33
Cutia de viteze Getrag de la Renault se conduce foarte simplu. Pui in D si mergi. Atat. Nu atingi frana de mana automata, de aia e automata. Nu scoti din D daca nu ai autohold, la semafor.
E cutie automata, dublu ambreiaj umed. Face ea tot. Schimbi uleiul la 100.000km chiar daca in carte scrie ca nu se schimba niciodata. |
#22
Posted 03 December 2021 - 09:39
OClaudiu, on 02 decembrie 2021 - 23:23, said:
Bună seara, Când pornesc masina, după ce pun în modul Drive și decuplez manual frâna de mână, mașina porneste singură. Chiar și dacă nu decuplez frâna de mână, când accelerez în modul Drive, se decupează singură. Este mai ok să o decuplez manual sau nu are importanta acest aspect ? La semafor nu cuplez în treapta N, ci stau cu piciorul pe frână. Există posibilitatea în acest fel sa se reducă durata de viata a amreiajului ? Va întreb ca am condus numai mașini cu cutii de viteze manuale și as dori sa știu cum pot exploata corect o mașină cu cutie automată. Va mulțumesc! Urci in masina. Calci frana. Pornesti motorul. Bagi in D. Ridici piciorul de pe frana. (Daca masina nu pleaca de pe loc, ai AutoHold activat, asa ca trebuie sa calci acceleratia.) Masina pleaca de pe loc. Pana ajungi la destinatie nu mai atingi maneta de viteze. Cand ajungi la destinatie: Calci frana. Bagi maneta in P. Opresti motorul. Iti vezi de treaba. |
#23
Posted 03 December 2021 - 09:53
danvlas, on 03 decembrie 2021 - 09:39, said:
Cand ajungi la destinatie: Calci frana. Bagi maneta in P. Opresti motorul. Iti vezi de treaba. Varianta 2: Ajungi la destinatie, cu piciorul pe frana si masina pe loc, apesi butonul Start/Stop. Masina cupleaza automat P, cupleaza automat frana de stationare, opreste motorul (sau ma rog, opreste electronica masinii daca e hybrid plug-in, pentru ca motorul e deja oprit). |
#24
Posted 03 December 2021 - 09:54
Edited by RedDev, 03 December 2021 - 09:58. |
#25
Posted 03 December 2021 - 10:10
GaBogdan, on 03 decembrie 2021 - 08:40, said:
Initiator, ce e foarte important, daca parchezi intr-o panta, sa nu lasi masina sa stea in parkingul cutiei, in timp se uzeaza pinii. Pentru a evita asta, inainte de a opri masina in panta, prima data o pui in frana de mana ( P de la buton, nu cel al cutiei), pui masina in N, lasi frana pentru ca tensiunea sa treaca pe frana de mana, iar dupa poti sa pui linistit Parkigul de pe cutie. In acest fel tensiunea o sa stea pe frana de mana, nu pe cutie. De acord cu ce ai scris. Ce nu inteleg este de ce dupa ce ai cuplat frana "de mana" (P), zici sa pui masina in N si sa lasi frana de picior? Odata cuplata frana de mana, pistoanele apasa discurile (pe spate) si asa raman pana la pornirea de pe loc. |
#26
Posted 03 December 2021 - 10:25
Asa e corect. Lasi masina sa curga pana prinde frana de mana. Abia apoi cuplezi in Park. Parca unii nu au mai parcat in panta cu frana de mana vreodata. Aveam o masina care si cu frana de mana trasa se scurgea la vale. Era manuala. O opream cu frana de servici si trageam cat puteam de frana de mana si dupa ce se aseza un pic (ca tot i se invarteau rotile ce panta era chiar cu frana de mana trasa la maxim) o puneam intr-a-ntaia.
|
#27
Posted 03 December 2021 - 11:03
sdf8923jfsd, on 03 decembrie 2021 - 10:10, said: De acord cu ce ai scris. Ce nu inteleg este de ce dupa ce ai cuplat frana "de mana" (P), zici sa pui masina in N si sa lasi frana de picior? Odata cuplata frana de mana, pistoanele apasa discurile (pe spate) si asa raman pana la pornirea de pe loc. Dupa ce cuplez frana de mana P, o pun in in N si las frana de picior, masina "coboara/merge" (foarte putin) pana "culca" ca sa zic asa pe frana de mana. In momentul acela cuplez P-ul de pe cutie. Practic nu las tensiunea masinii sa stea pe frana de pe cutie, ci pe Frana de mana. ( stiu ca exprimarea nu a fost chiar corecta, dar am incercat sa fiu cat mai explicit ) Cutia in cauza este un S-tronic in 7 trepte ( R,N,D,P,S + M). Am facut schimbul de ulei dar nu au fost diferente, schimba fara probleme, fara smacituri etc. Nu vreau sa ma contrazic cu nimeni, am intrebat pe grupuri, detinatori, chiar si in reprezentanta, mai multe persoane specializate ( care cu asta se ocupa zilnic, nu din auzite), si toti mi-au confirmat aceasta practica ca fiind foarte buna si ajuta la mentinerea cutiei. Si sincer, daca e sa o iau logic, dupa parerea mea, e mult mai ok, unde vrei tensiunea masinii? Pe o cutie de cateva mii de euro? sau pe frana care o folosesti constant? Inca o chestie pe care o folosesc zilnic: Dupa ce uleiul, apa etc ajung la temperaturile optime, trec cutia in Sport, nu pentru a conduce agresiv sau chestii de genul, dar facand asta, masina nu mai sta subturata ca sa zic asa, nu se "infunda" si cutia reactioneaza mult mult mai ok. Consumul la 130 de km in afara in D a fost de 4.8 iar in S a fost 4.9-5.0. |
#28
Posted 03 December 2021 - 11:19
takis, on 03 decembrie 2021 - 08:43, said:
Cutia de viteze cu dublu ambreiaj e de fapt o cutie manuală la care se adaugă un sistem hidraulic caee schimbă vitezele în locul piciorului stâng și al mâinii drepte (stângi în cazul volanului pe dreapta). Așadar, ai de ales, ori rămâi în D și uzezi discurile de ambreiaj, ori treci în N și uzezi mecatronicul. Vezi și tu care e mai ieftin de schimbat în timp. Sper că pe Renault au pus cutia de la Getrag! Un lucru important pentru masinile automate.Atunci cand parchezi masina si ea este in panta/rampa, prima data apesi frana,tragi frana de mana si ultima data treci maneta schimbatorului in P. L-am aflat si eu destul de recent desi folosesc de 4 ani masina automata,dar nu am stiut nici eu acest lucru.Daca treci cutia in P la oprire in panta/rampa si pe urma tragi frana de mana,in timp nu este bine pentru cutie. Edited by PiticVerde, 03 December 2021 - 11:19. |
|
#29
Posted 03 December 2021 - 11:22
GaBogdan, on 03 decembrie 2021 - 11:03, said:
Am cutie automata si fac ceea ce am zis mai sus de fiecare data cand parchez in panta. Dupa ce cuplez frana de mana P, o pun in in N si las frana de picior, masina "coboara/merge" (foarte putin) pana "culca" ca sa zic asa pe frana de mana. In momentul acela cuplez P-ul de pe cutie. Practic nu las tensiunea masinii sa stea pe frana de pe cutie, ci pe Frana de mana. ( stiu ca exprimarea nu a fost chiar corecta, dar am incercat sa fiu cat mai explicit ) Cutia in cauza este un S-tronic in 7 trepte ( R,N,D,P,S + M). Am facut schimbul de ulei dar nu au fost diferente, schimba fara probleme, fara smacituri etc. Nu vreau sa ma contrazic cu nimeni, am intrebat pe grupuri, detinatori, chiar si in reprezentanta, mai multe persoane specializate ( care cu asta se ocupa zilnic, nu din auzite), si toti mi-au confirmat aceasta practica ca fiind foarte buna si ajuta la mentinerea cutiei. Si sincer, daca e sa o iau logic, dupa parerea mea, e mult mai ok, unde vrei tensiunea masinii? Pe o cutie de cateva mii de euro? sau pe frana care o folosesti constant? Inca o chestie pe care o folosesc zilnic: Dupa ce uleiul, apa etc ajung la temperaturile optime, trec cutia in Sport, nu pentru a conduce agresiv sau chestii de genul, dar facand asta, masina nu mai sta subturata ca sa zic asa, nu se "infunda" si cutia reactioneaza mult mult mai ok. Consumul la 130 de km in afara in D a fost de 4.8 iar in S a fost 4.9-5.0. E foarte ortodox ce faci. In realitate nu se strica nici daca o lasi in "Park"-ul din cutie. E testata pentru asta, dar si eu am facut la fel, la fel am invatat-o si pe mandra. Foarte, foarte multi nu folosesc frana de mana |
#30
Posted 03 December 2021 - 11:42
"Te-ai urcat in masina si direct blana" - foarte multa lume merge pe acest considerent.
Eu unul, sincer, prefer sa am grija de masina, e a mea, mi-e draga, se strica ceva, eu platesc. Ca mic exemplu, cand sunt temperaturi scazute, o pornesc si fumez o tigara langa ea sau dau un telefon pana se incalzeste putin. In celelalte cazuri, cand pornesc ( indiferent daca motorul este cald sau nu ), astept 1 un min si dupa plec. |
#31
Posted 03 December 2021 - 11:44
GaBogdan, on 03 decembrie 2021 - 11:03, said:
Am cutie automata si fac ceea ce am zis mai sus de fiecare data cand parchez in panta. Deci, nu te contraziceam, doar as vrea sa inteleg tehnic ce se intampla, pentru ca odata cuplata frana de parcare, masina ar trebui sa "intepeneasca" si sa nu mai produca tensiuni in cutie... |
#32
Posted 03 December 2021 - 12:45
Vă mulțumesc pentru răspunsuri. Eu decuplez START STOP după ce pornește mașina. Dar nu am găsit nicăieri : ce presupune activarea modului ECO ? Nu l-am folosit niciodată. Afectează într-un fel modul de condus al mașinii ?
|
#33
Posted 03 December 2021 - 13:03
OClaudiu, on 03 decembrie 2021 - 12:45, said:
Vă mulțumesc pentru răspunsuri. Eu decuplez START STOP după ce pornește mașina. Dar nu am găsit nicăieri : ce presupune activarea modului ECO ? Nu l-am folosit niciodată. Afectează într-un fel modul de condus al mașinii ? In ECO consuma cel mai putin si e cea mai lenesa! |
|
#34
Posted 03 December 2021 - 13:26
takis, on 03 decembrie 2021 - 08:43, said:
...ori treci în N și uzezi mecatronicul. de ce s-ar uza mecatronicul? și unde? RedDev, on 03 decembrie 2021 - 09:54, said:
ai descris faptul că frânele nu-s „aerisite” este un termen utilizat pe vremuri, la dacii, când era aer în sistemul de frânare prin apăsarea puternică a frânei forțezi să ajungă lichidul de frână (eventual bulele de aer) în vasul de expansiune al sistemului de frânare astfel se elimină acele „eventuale” bule de aer GaBogdan, on 03 decembrie 2021 - 11:42, said:
...cand sunt temperaturi scazute, o pornesc si fumez o tigara langa ea sau dau un telefon pana se incalzeste putin. In celelalte cazuri, cand pornesc ( indiferent daca motorul este cald sau nu ), astept 1 un min si dupa plec. hai să-ți zic un secret: motorul s-ar strica dacă ar funcționa „uscat” și nu „rece” deci, pt a nu uza cuzineții la pornire, trebuie să nu turezi motorul cam circa 20...40 de secunde, cât este necesar ca uleiul să ajungă în toate cotloanele motorului apoi poți pleca liniștit! ca să fii mai liniștit: după efectuarea unui schimb de ulei, rulezi 1000 de km, apoi bagi un flacon de duralube în sistemul de ulei de lubrifiere al mașinii acest compus aderă la toate suprafețele metalice formând un „film” de protecție, strat care nu mai pleacă de acolo mult timp (zic gurile rele că durează cam 3 schimburi de ulei ) astfel că, frecarea - chiar și-n primele secunde de la pornire - nu se mai face direct metal pe metal! |
#35
Posted 03 December 2021 - 13:51
Cu ''hidramata'' trebuie sa ai un stil de condus previzibil, sa fii hotarat ce faci, mergi sau stai ca sa nu-ti mestece angrenajele aiurea, sa se balbaie. Ca o scoti pe N daca stai mai mult oprit asta e alta treaba, daca te face sa te simti mai bine fa-o daca nu nu. Este adevarat ca nu trebuie lasata tensionata in P, are un cui acolo care e fortat la plecare cand muti in D, daca se indoiae sau rupe e belea mare. Deci cand parchezi, prima data pui cutia in P, ridici frana de mana si apoi pe cea de picior, o sa observi ca masina se opreste in frana de mana nu cutie, asa trebuie facut. De fapt intructorii mai seriosi predau asta si la manuale.
gushpi, on 03 decembrie 2021 - 13:26, said:
ai descris faptul că frânele nu-s „aerisite” este un termen utilizat pe vremuri, la dacii, când era aer în sistemul de frânare Edited by cristian_sen, 03 December 2021 - 13:55. |
#36
Posted 03 December 2021 - 14:26
gushpi, on 03 decembrie 2021 - 13:26, said:
hai să-ți zic un secret: motorul s-ar strica dacă ar funcționa „uscat” și nu „rece” deci, pt a nu uza cuzineții la pornire, trebuie să nu turezi motorul cam circa 20...40 de secunde, cât este necesar ca uleiul să ajungă în toate cotloanele motorului |
Anunturi
▶ 0 user(s) are reading this topic
0 members, 0 guests, 0 anonymous users