Jump to content

SUBIECTE NOI
« 1 / 5 »
RSS
Amenintat cu moartea de un numar ...

La multi ani @AndReW99!

Alegere masina £15000 uk

TVR vrea sa lanseze o platforma d...
 Strategie investie pe termen lung...

Modulator FM ptr auto alimentat p...

orange cablu f.o. - internet fara...

Robinet care comuta traseul
 A fost lansata Fedora 40

Samsung S24 plus

Imi iau un Dell? (Vostro vs others)

Abonati Qobuz?
 transport -tren

Platforma electronica de eviden&#...

Cot cu talpa montat stramb in per...

Sfat achizitie sistem audio pentr...
 

Sfaturi conducere mașină cu cutie de viteza automată

- - - - -
  • Please log in to reply
81 replies to this topic

#1
OClaudiu

OClaudiu

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 2,856
  • Înscris: 17.09.2003
Bună seara,
Când pornesc masina, după ce pun în modul Drive și decuplez manual frâna de mână, mașina porneste singură. Chiar și dacă nu decuplez frâna de mână, când accelerez în modul Drive, se decupează singură. Este mai ok să o decuplez manual sau nu are importanta acest aspect ? La semafor nu cuplez în treapta N, ci stau cu piciorul pe frână. Există posibilitatea în acest fel sa se reducă durata de viata a amreiajului ? Va întreb ca am condus numai mașini cu cutii de viteze manuale și as dori sa știu cum pot exploata corect o mașină cu cutie automată.
Va mulțumesc!

#2
Andreysc7

Andreysc7

    3D Modeler / Automotive Artist

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 7,664
  • Înscris: 05.02.2012
Parere personala ... dar ca de obicei, sigur e cineva care stie mai bine :

Quote

Chiar și dacă nu decuplez frâna de mână, când accelerez în modul Drive, se decupează singură. Este mai ok să o decuplez manual sau nu are importanta acest aspect
Nu are importanta

Quote

La semafor nu cuplez în treapta N, ci stau cu piciorul pe frână. Există posibilitatea în acest fel sa se reducă durata de viata a amreiajului
Nu... vezi ca poate ai si optiunea auto hold Posted Image , ca sa nu mai stai cu piciorul pe frana

Pana la urma de aia e cutie automata

Edited by Andreysc7, 02 December 2021 - 23:33.


#3
DanyHiker

DanyHiker

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 15,262
  • Înscris: 06.07.2007
E ok cum procedezi.

#4
Adm

Adm

    Property Caretaker

  • Grup: Administrators
  • Posts: 24,132
  • Înscris: 22.05.2003
Cutia automata e anti-prost.

Multe chestii de rafinament depind in fct de firma.

1. In mod narmal e de dorit sa decuplezi frana electrica de mana inainte de a pleca de pe loc.
Explicatia este ca parca forteaza putin frana, pana ii da drumul.
Oricum, pui frana de mana electrica doar daca esti in panta, pt ca cutia e blocata automat cand opresti motorul - P mode.

2. E normal sa plece de pe loc cand iei piciorul de pe frana, daca masina nu are Auto-Hold (sua nu e activat)

3. Unele masini au Auto-Hold, adica cand esti la semafor si ai oprit de tot masina, frana se aplica automat, pana pisti putin acceleratia.
Nu e nevoie sa stai cu piciorul pe frana in acest caz.

Ma unele masini intra automat fct HOLD daca apesi frana mai tare la semafor.

#5
_-livio-_

_-livio-_

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 9,352
  • Înscris: 22.10.2007
Primul pas e sa iei manualul si sa vezi ce spune.
Nu are importanta, dar banuiesc ca la un moment dat o sa ti se para mai ok sa faci ori una ori cealalta.
Cutia e gandita sa stea in D si s-o treci in N sau P doar cand te pregatesti de stat pe loc o perioada mai lunga, adica mai mult decat un semafor.
Daca e cu dublu ambreiaj e important sa n-o lasi mult timp sa mearga din ralanti, adica odata ce ai dat drumul la frana apesi acceleratia, asa patineaza mai putin ambreiajul.
La convertizor nu are importanta.

#6
OClaudiu

OClaudiu

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 2,856
  • Înscris: 17.09.2003
Vă mulțumesc pentru răspuns. Mașina nu are auto hold. Dar citisem undeva, ca dacă stau mult cu ea în modul Drive cu piciorul pe frână, ca ar patina ambreiajul, întrucât tinde sa pornească de pe loc. Nu știu dacă e mit sau realitate. Cutia de viteze automata e EDC FAP ( Renault Captur 2).

LE: am citit mai sus ca nu e bine sa meargă mult la ralanti în modul Drive.

Edited by OClaudiu, 02 December 2021 - 23:48.


#7
_-livio-_

_-livio-_

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 9,352
  • Înscris: 22.10.2007
Cutiile astea fac exact ce ai face si tu daca ar fi manuala, cand dai drumul la frana da si ea drumu la ambreiaj.

#8
reventon

reventon

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 3,743
  • Înscris: 19.12.2008
E cutie cu dublu ambreiaj.
Singura constrangere e sa nu mergi cu ea doar din frana in aglomeratie. Practic vei porni de pe loc folosind si putin pedala de acceleratie pana la momentul cand va cupla ambreiajul complet (8-10km/h).
Altfel o sa supraincalzesti si uzezi ambeiajul.

#9
troluldeservici

troluldeservici

    Junior Member

  • Grup: Junior Members
  • Posts: 107
  • Înscris: 14.11.2021
ai procedat foarte bine initiator.Cutia automata de viteze e foarte desteapta si robusta.

#10
Tsunamii

Tsunamii

    Bucuresti

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 49,850
  • Înscris: 20.10.2015
Pune mana pe o carte

#11
207cc

207cc

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 895
  • Înscris: 28.02.2021
citeste manualul cu atentie si aplica ce e mai safe pt masina, nu pt tine, si nici din motive eco. vezi sa schimbi uleiurile si filtrele mult mai devreme, la jumatate de interval macar. altfel ne plangem ca nu mai sunt masinile rezistente ca alta data.

Edited by 207cc, 03 December 2021 - 01:51.


#12
Hunor_66

Hunor_66

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 29,530
  • Înscris: 22.08.2016

View PostOClaudiu, on 02 decembrie 2021 - 23:23, said:

Bună seara,
Când pornesc masina, după ce pun în modul Drive și decuplez manual frâna de mână, mașina porneste singură. Chiar și dacă nu decuplez frâna de mână, când accelerez în modul Drive, se decupează singură. Este mai ok să o decuplez manual sau nu are importanta acest aspect ? La semafor nu cuplez în treapta N, ci stau cu piciorul pe frână. Există posibilitatea în acest fel sa se reducă durata de viata a amreiajului ? Va întreb ca am condus numai mașini cu cutii de viteze manuale și as dori sa știu cum pot exploata corect o mașină cu cutie automată.
Va mulțumesc!
Daca e cutie cu dublu ambreiaj (DSG), da, se duc in timp ambreiajele. La acest tip de cutie e recomandabil sa scoti din D cand stai pe loc.
Daca e cutie automata clasica, cu convertizor de cuplu, poti sa stai in D cu piciorul pe frana si 3 zile la rand, ca nu are nimic.
Cel putin asa mi-o spus un inginer, sef de service, cand mi-am luat prima automata.

View PostOClaudiu, on 02 decembrie 2021 - 23:41, said:

Cutia de viteze automata e EDC FAP ( Renault Captur 2).

LE: am citit mai sus ca nu e bine sa meargă mult la ralanti în modul Drive.
E cu dublu ambreiaj.
Tre' s-o scoti din D cand stai pe loc.

#13
murdar

murdar

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,862
  • Înscris: 24.05.2020

View Post207cc, on 03 decembrie 2021 - 01:51, said:

vezi sa schimbi uleiurile si filtrele mult mai devreme, la jumatate de interval macar. altfel ne plangem ca nu mai sunt masinile rezistente ca alta data.

Uleiurile si filtrele se schimba cand zice producatorul. Nu mai devreme.

Masinile moderne monitorizeaza o sumedenie de parametri ai uleiului de motor si te vor avertiza daca e cazul sa schimbi uleiul mai repede.


Eu am facut fostei mele masini (VAG-DSG7) cumparata noua cu zero km, fix 5 revizii in 170.000 km. Atata a vrut producatorul. Am vandut-o in stare impecabila.

Edited by murdar, 03 December 2021 - 07:54.


#14
207cc

207cc

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 895
  • Înscris: 28.02.2021
eu nu o mai cumparam. producatorii zic multe..ascund/pitesc multe..

#15
Tsunamii

Tsunamii

    Bucuresti

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 49,850
  • Înscris: 20.10.2015

View PostHunor_66, on 03 decembrie 2021 - 07:52, said:

E cu dublu ambreiaj.
Tre' s-o scoti din D cand stai pe loc.

Termina!

Trebuie sa te urci in ea si sa o conduci. Atat!
N-are nici pe dracu.
O distrugi mai repede sa tot o manevrezi din N in D. Nu mai spun de injuraturile pe care le iei la stop si faptul ca distrugi suspensia motor pe caroserie.

D-aia zic sa puna mana pe carte.
Automata e facuta pentru confort, calculata pentru asa ceva si verificata pentru asa ceva.

#16
SpeedDemon

SpeedDemon

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 6,019
  • Înscris: 18.05.2009
De exemplu la o manuala robotizata e bine sa pui in N la stop altfel practic e că și cum ai ține ambreiajul calcat.
La dublu ambreiaj nu știu exact, când o să îmi iau vreodată așa ceva o să mă documentez clar.

#17
GaBogdan

GaBogdan

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 625
  • Înscris: 02.09.2020
Initiator, ce e foarte important, daca parchezi intr-o panta, sa nu lasi masina sa stea in parkingul cutiei, in timp se uzeaza pinii.
Pentru a evita asta, inainte de a opri masina in panta, prima data o pui in frana de mana ( P de la buton, nu cel al cutiei), pui masina in N, lasi frana pentru ca tensiunea sa treaca pe frana de mana, iar dupa poti sa pui linistit Parkigul de pe cutie.  In acest fel tensiunea o sa stea pe frana de mana, nu pe cutie.

O sa fie sigur cativa care o sa ma contrazica, dar va rog sa dati un research inainte, nu vorbiti din amintirii.

Schimbul de ulei in cutie sa fie facut la termen, eu am la 50k de facut. Si nu te uita la ulei ieftin, doar sa fie acolo.

#18
takis

takis

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 2,634
  • Înscris: 22.03.2007
Cutia de viteze cu dublu ambreiaj e de fapt o cutie manuală la care se adaugă un sistem hidraulic caee schimbă vitezele în locul piciorului stâng și al mâinii drepte (stângi în cazul volanului pe dreapta). Așadar, ai de ales, ori rămâi în D și uzezi discurile de ambreiaj, ori treci în N și uzezi mecatronicul. Vezi și tu care e mai ieftin de schimbat în timp. Sper că pe Renault au pus cutia de la Getrag!

Anunturi

Chirurgia spinală minim invazivă Chirurgia spinală minim invazivă

Chirurgia spinală minim invazivă oferă pacienților oportunitatea unui tratament eficient, permițându-le o recuperare ultra rapidă și nu în ultimul rând minimizând leziunile induse chirurgical.

Echipa noastră utilizează un spectru larg de tehnici minim invazive, din care enumerăm câteva: endoscopia cu variantele ei (transnazală, transtoracică, transmusculară, etc), microscopul operator, abordurile trans tubulare și nu în ultimul rând infiltrațiile la toate nivelurile coloanei vertebrale.

www.neurohope.ro

0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users

Forumul Softpedia foloseste "cookies" pentru a imbunatati experienta utilizatorilor Accept
Pentru detalii si optiuni legate de cookies si datele personale, consultati Politica de utilizare cookies si Politica de confidentialitate