Jump to content

SUBIECTE NOI
« 1 / 5 »
RSS
Recomandare demontare+instalare ...

CAIET SERVICE PREDEAL II

Internare spital psihiatrie

CM de snooker 2024
 Scot penele dupa montajul tamplar...

Masina de spalat vase si grasimea

Noua lege de acces in paduri

Sunt ouale proaspete?
 Aplicatie invatare limba Germana

Presbiopia - la 43 ani ?

Termen transcriere autovehicul

Cazare Timisoara pe 4-5 zile
 Primele zile ale internetului per...

Ditra 25

Casti USB-C ptr A-54

Aplicatie medicala / asistent med...
 

Sfaturi conducere mașină cu cutie de viteza automată

- - - - -
  • Please log in to reply
81 replies to this topic

#37
JurasikMan

JurasikMan

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 9,289
  • Înscris: 30.10.2006
Suna cam brutal dar nu este intentie de " flame " ....cutiile automate sunt cutii anti-prost . Nu spun ca prostii cumpara masini cu cutii automate ci ca producatorii au gandit sistemul sa fie robust si usor de utilizat de oricine , indiferent de expertiza lui in mecanica sau experienta in condus. Orice faci este OK , atata timp cat nu smuceste , nu caraie , nu haraie . Cand apar manifestarile pomenite este cazul sa incepi sa iti faci griji . Pana atunci faci Ok ce faci .

#38
_-livio-_

_-livio-_

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 9,348
  • Înscris: 22.10.2007

View Postcristian_sen, on 03 decembrie 2021 - 13:51, said:

Cu ''hidramata'' trebuie sa ai un stil de condus previzibil, sa fii hotarat ce faci, mergi sau stai ca sa nu-ti mestece angrenajele aiurea, sa se balbaie. Ca o scoti pe N daca stai mai mult oprit asta e alta treaba, daca te face sa te simti mai bine fa-o daca nu nu. Este adevarat ca nu trebuie lasata tensionata in P, are un cui acolo care e fortat la plecare cand muti in D, daca se indoiae sau rupe e belea mare. Deci cand parchezi, prima data pui cutia in P, ridici frana de mana si apoi pe cea de picior, o sa observi ca masina se opreste in frana de mana nu cutie, asa trebuie facut. De fapt intructorii mai seriosi predau asta si la manuale.


Se foloseste si azi la orice masina. Poate  procedura e altfel, nu se mai striga ''bagaaa pedala, tine apasat maxim baaa'' ci exista pompe speciale sau chiar direct din laptop are functie speciala ptr aerisire frane. Se face aerisire si la ambreiaj, tot hidraulic este. Idem servodicrectie.
De fapt cand stai pe loc se misca doar jumate de convertizor si nimic altceva, cealalta jumatate e conectata la “angrenaje” si roti, asa ca uzura bate spre zero.

#39
cristian_sen

cristian_sen

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 4,189
  • Înscris: 21.08.2003
Sunt si alte modele de cutii automate. Regulile raman: fara ezitari in pedala si fara tensiune mecanica in P. Fara kikdown de 2-3 trepte la rece. Bineinteles reguli valabile ptr noi care tinem la jucarii, se pt ignora fara probleme. Probleme imediate.

Edited by cristian_sen, 03 December 2021 - 15:58.


#40
danaciu

danaciu

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,481
  • Înscris: 01.05.2006
Foarte hazliu acest topic, ar trebui mutat la Fun!

Mai baieti (si fete desigur) in "cutie automata" indiciul este AUTOMATA.
Casti bine ochii inaintea masinii si apesi SAU pedala din stanga SAU pedala din dreapta, atat.
Restul e AUTOMAT!

Cutiile automate sunt exact pentru cei ce nu stiu ce trebuie sa faca si nici nu vor sa stie!
Si sunt oamenii cei mai relaxati si fara probleme care exista.

Totusi, voi realizati ca taxiurile sunt toate automate (in tarile civilizate) si fac sute de mii de km si mai toti sunt facuti in conditii de trafic de oras?
Ce sa mai spui de autobuze si camioane care nu mai au cutii manuale de vreo 30-40 de ani.

Restul sunt aberatii, chiar daca hazlii, dar aberatii.

Auzi: citeste manualul, ha, ha, ha!
Americanii si englezii, tarile cu cele mai multe masini in general, si in special automate, cred ca nici nu au aflat ca masinile ar avea un manual.
Daca ai intreba un american sau englez daca a citit manualul masinii (sau orice alt manual dealtfel) ar crede ca faci misto de el sau ca e la camera ascunsa ceva.

Hazlii sunt si alea cu incalzitu motorului sau adaugarea de aditivi, dar cea mai faina e aia ca trebuie sa ne apucam de fumat daca vrem sa avem masina.
Premiul il i-a oricum aia cu producatorii care habar n-au ce vorbesc si dau indicatii gresite in legatura cu schimbarea fluidelor.
Orice om normal, cu mintea intreaga, si care binenteles citeste SP , "stie" ca aceste schimbari se fac la jumatatea intervalului recomandat de fabricant!

#41
Tsunamii

Tsunamii

    Bucuresti

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 49,803
  • Înscris: 20.10.2015

View PostGaBogdan, on 03 decembrie 2021 - 11:42, said:

Ca mic exemplu, cand sunt temperaturi scazute, o pornesc si fumez o tigara langa ea sau dau un telefon pana se incalzeste putin. In celelalte cazuri, cand pornesc ( indiferent daca motorul este cald sau nu ), astept 1 un min si dupa plec.

Poti pleca din prima.
Daca vrei sa ai si grijanie mai mare, nu o forta pana cand nu se misca acul de temperatura. Atat. Sa mearga-n gol, nu e indicat, dar nici nu o s-o "strici"

View PostGaBogdan, on 03 decembrie 2021 - 14:26, said:

Asta fac la fiecare pornire, doar ca iarna, o las mai mult
Eu plec direct. Nu are rost s-o lasi sa stea pornita. Nu ajuta cu nimic

View Postcristian_sen, on 03 decembrie 2021 - 15:57, said:

fara ezitari in pedala si fara tensiune mecanica in P.

Regula este
Te urci, pornesti si mergi. Atat.
Cum mergi? Alegi singur
Fiabilitatea vehiculelor a crescut demential de mult.

Mai mult, mor cand vad idiotii care coboara in parcare numai s-o mai porneasca din cand in cand

View Postdanaciu, on 03 decembrie 2021 - 17:37, said:

Auzi: citeste manualul, ha, ha, ha!
Americanii si englezii, tarile cu cele mai multe masini in general, si in special automate, cred ca nici nu au aflat ca masinile ar avea un manual.

Manualul este penru roman si pentru primitivi care se uita la masina automata ca la OZN
In rest, ai dreptate. Milioane de oameni care inchiriaza masina in fiecare secunda automate fara sa stie unde sunt cartuliile

Apropo de electronica masinilor...
Am inchiriat in 2014 o masina din DTW (Detroit International) si am mers pana la Honda In Columbus, OH
Pe atunci nu aveam programul de la National in care pur si simplu mergi in lot, te urci in ce masina vrei si pleci, fara nici un fel e interactiune cu personalul.
Iau masina si plec.

Pe drum... sa opresc la o benzinarie sa vac un pipilash
Intru si... imi dau seama ca nu am cheile.
Asa ca-mi bag in ea de treaba si abia am ajuns cu vezica la hotelul la care avea rezervarea, :lol:

#42
danvlas

danvlas

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 11,118
  • Înscris: 04.06.2009
Obligatia proprietarului e sa duca masina la revizie. Atat si nimic mai mult.
S-a stricat automata? Producatorul va verifica si va actualiza o procedura.
Daca la o manuala stiu  cum sa-i depasesc capacitatea si sa o stric, inclusiv cu limitare electronica, la o automata chiar nu-mi dau seama.

#43
SpeedDemon

SpeedDemon

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 6,019
  • Înscris: 18.05.2009
[ https://www.youtube-nocookie.com/embed/W42zsFYjZvM?feature=oembed - Pentru incarcare in pagina (embed) Click aici ]
Aici ai toate răspunsurile care le cauți inițiator.
Se pare că o cutie dct se pune automat în neutru când ești cu frana calcata în staționare. Nu știu la toate, dar da, trebuie sa fie in neutru în staționare.

Am văzut că behăia cineva aici de camioane, camioanele au manuala robotizata, le lasă habarnistii in D și pica rulmentul de presiune cand ambreiajul e încă în stare bună gen 80% viața. E că și cum ai sta cu ambreiajul calcat la semafor. E cam 8k euro distracția, gen vreo 5k remorcherul, 3k ambreiajul, euro desigur.

@danvlas, și noi ăștia saracii care nu schimbam mașina de fiecare dată când iese din garanție ce facem? PS, pt mine nu are nici o valoare o mașină cu revizii la 30k km și ce mai fac proprietarii nepăsători, zic asta că eu îs ăla care ia mașină fix după ce iese din garanție. 😁

Edited by SpeedDemon, 04 December 2021 - 05:37.


#44
murdar

murdar

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,862
  • Înscris: 24.05.2020
Da, si eu vad tot timpul romanache care stramba din nas cand cumpara masini sh:

"N-o cumpar domne', ca a avut toate reviziile facute la timp".

#45
SpeedDemon

SpeedDemon

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 6,019
  • Înscris: 18.05.2009
Eu plătesc prețul corect al unei mașini, dar mașina să aibă istoric full, nu neapărat reprezentanta dar facturi, chitanțe, etc.
Nici mama uleiurilor nu duce 20.000 km.
Nu sunt genul sa cumpar mașini de afara, de afara cumpără românii creduli care își închipuie că neamțul e grijuliu, pla, neamțul își bate pla de mașină, la ei deszăpezire cu substanțe mult mai puternice, nu prea mi-aș lua mașină de afara decât din aia de un an vechime. Totuși cum singurele mașini care mă atrag sunt modele de pasionați nu prea mă lovesc de mașini neglijate. Daca as lua Passat, A6 și alte banalități de genul, in Ro da ar fi nașpa că m-aș lovi doar de mașini recent aduse sau foste recent aduse. 😑

Eu mi-am vândut fosta mașină cu dosar imens de facturi și toate cele, la fel e și actuala, fiecare chichita la dosar.
Nu vorbesc de cărți de service ștampilate far valoare.

Edited by SpeedDemon, 04 December 2021 - 09:39.


#46
murdar

murdar

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,862
  • Înscris: 24.05.2020
In cate laboratoare ce cercetare si dezvoltare a lubrifiantilor ai lucrat? Ca de studii nu cred ca are rost sa intreb ce te-ar califica sa iti dai cu parerea in domeniu.

#47
danvlas

danvlas

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 11,118
  • Înscris: 04.06.2009

View PostSpeedDemon, on 04 decembrie 2021 - 09:37, said:

Eu plătesc prețul corect al unei mașini, dar mașina să aibă istoric full, nu neapărat reprezentanta dar facturi, chitanțe, etc.
Nici mama uleiurilor nu duce 20.000 km.

In cartea de service a Civicului scrie "1 an sau 20.000 km". O singura data am facut 20.000 km inainte de a se termina anul.
Acu' masina are 6 ani jumate si 120.000 km. Merge ca in prima zi. Acum am 13.000 km de la schimbul precedent, merg peste o luna la reprezentanta.


#48
MicroEdge

MicroEdge

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 8,278
  • Înscris: 16.08.2016

View PostOClaudiu, on 02 decembrie 2021 - 23:23, said:

Bună seara,
Când pornesc masina, după ce pun în modul Drive și decuplez manual frâna de mână, mașina porneste singură. Chiar și dacă nu decuplez frâna de mână, când accelerez în modul Drive, se decupează singură. Este mai ok să o decuplez manual sau nu are importanta acest aspect ? La semafor nu cuplez în treapta N, ci stau cu piciorul pe frână. Există posibilitatea în acest fel sa se reducă durata de viata a amreiajului ? Va întreb ca am condus numai mașini cu cutii de viteze manuale și as dori sa știu cum pot exploata corect o mașină cu cutie automată.
Va mulțumesc!
O lași în modul drive. La semafor calci pedala de frana bine cam pana la jumătate cursei, o sa vezi ca iti scade și puțin turatia motorului.
Când oprești masina, cu piciorul pe frana tragi frana de mana și după o pui în modul P.
Dupa ce pornesti masina durează 10-20 secunde sa scada turatia motorului pe la 900-1000 rpm atubci poți pleca cu masina.

#49
SpeedDemon

SpeedDemon

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 6,019
  • Înscris: 18.05.2009

View Postdanvlas, on 04 decembrie 2021 - 10:17, said:


In cartea de service a Civicului scrie "1 an sau 20.000 km". O singura data am facut 20.000 km inainte de a se termina anul.
Acu' masina are 6 ani jumate si 120.000 km. Merge ca in prima zi. Acum am 13.000 km de la schimbul precedent, merg peste o luna la reprezentanta.
Fiecare are grija de mașină lui cum vrea, eu îmi rezerv dreptul sa iau ce sh vreau. Singurul soi de Civic care mă atrage e fk8 TypeR. 😁
Așa ca idee la RS-ul personal fac schimbul la 7k km. 🙄

Și o pun mereu în neutru, nu stau cu piciorul pe ambreiaj. Trag și frana de mana.

Edited by SpeedDemon, 04 December 2021 - 11:40.


#50
sdf8923jfsd

sdf8923jfsd

    Junior Member

  • Grup: Members
  • Posts: 228
  • Înscris: 18.05.2014

View Postsdf8923jfsd, on 03 decembrie 2021 - 11:44, said:

Foarte corect si de acord cu ce ai scris. Eu, dupa ce cuplez frana de parcare, trec cutia in P, dar metoda descrisa de tine e mai buna.

Deci, nu te contraziceam, doar as vrea sa inteleg tehnic ce se intampla, pentru ca odata cuplata frana de parcare, masina ar trebui sa "intepeneasca"Posted Image si sa nu mai produca tensiuni in cutie...
Incerc sa raspund tot eu.

Rotile franate de frana de parcare raman stationare in raport cu axul lor dar, in ansamblul motor-cutie-cardan-diferential-planetare exista anumite jocuri mecanice in articulatii care, cumulate, permite o mica deplasare a masinii odata eliberata frana de serviciu si care pot tensiona organele din cutie si nu numai.

#51
SpeedDemon

SpeedDemon

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 6,019
  • Înscris: 18.05.2009
Foarte corect ce a zis colegul mai sus. Mai ales când parcați cu mașina înclinata in panta. Acolo cel mai benefic e cu bolovanul.
Unde stau eu sunt multe mașini scumpe parcate pe deal...cu bolovan la roata. 😁
Eu totuși am garaj perfect plan, dar daca o parchezi pt mult timp la deal bolovanul e sfânt.

Edited by SpeedDemon, 04 December 2021 - 13:21.


#52
Tsunamii

Tsunamii

    Bucuresti

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 49,803
  • Înscris: 20.10.2015

View PostSpeedDemon, on 04 decembrie 2021 - 13:16, said:

Foarte corect ce a zis colegul mai sus. Mai ales când parcați cu mașina înclinata in panta. Acolo cel mai benefic e cu bolovanul.
Unde stau eu sunt multe mașini scumpe parcate pe deal...cu bolovan la roata. ��
Eu totuși am garaj perfect plan, dar daca o parchezi pt mult timp la deal bolovanul e sfânt.

:lol:
Ridicol.
In mileniul 3 sa umblu cu bolovanul in masina pentru parcare

Sincer mate, te credeam mai tare

#53
SpeedDemon

SpeedDemon

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 6,019
  • Înscris: 18.05.2009
Mă refer la aia care o lasă în stradă în fața casei in accelasi loc in panta abrupta mereu. Nici măcar nu pui mana pe bolovan vreodată, doar o parchezi mereu cu roata in bolovan.

#54
Tsunamii

Tsunamii

    Bucuresti

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 49,803
  • Înscris: 20.10.2015

View PostSpeedDemon, on 04 decembrie 2021 - 16:00, said:

Mă refer la aia care o lasă în stradă în fața casei in accelasi loc in panta abrupta mereu. Nici măcar nu pui mana pe bolovan vreodată, doar o parchezi mereu cu roata in bolovan.

Nu!
Parchezi, chiar si frana de parcare, te dai jos, meri in casa

GATA!
Asta e masina secolului 21

Anunturi

Bun venit pe Forumul Softpedia!

0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users

Forumul Softpedia foloseste "cookies" pentru a imbunatati experienta utilizatorilor Accept
Pentru detalii si optiuni legate de cookies si datele personale, consultati Politica de utilizare cookies si Politica de confidentialitate