Jump to content

SUBIECTE NOI
« 1 / 5 »
RSS
Cum s-au apucat rapperii sa faca ...

Pareri despre eceasuri.ro: cumpar...

Mama Miresii (2024)

Estimare reparatie
 Sterilizare UV apa

Folii heliomate faruri - merita?

Cabina Dus mai mare cu 10cm decat...

Rezultate firma
 Facultatea de Medicina - a doua f...

Fortat sa imi dau demisia

Nivelare placa + Fisuri

Premierul Slovaciei a fost impuscat
 RIP imgflip meme generator

V-ati facut sau va veti face Colo...

Imagini generate de Inteligenta A...

Typo3 - tabel cu HTML
 

Bicicleta sosea

* * * * * 2 votes
  • Please log in to reply
618 replies to this topic

#433
sirgoofy

sirgoofy

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 8,074
  • Înscris: 06.09.2008
Nu cred ca scapa pe la valva, nici n-as considera prosteli cu valva auto si gaurit janta.

Cu cat ai presiune mai mare cu atat scapa mai rapid, am vazut si eu la cursiera.
Dupa ce scade sub 6 - 5.5 ritmul dezumflarii incetineste foarte mult.

La a mea de oras unde bag 4.5 ii fac presiunea la 10-12 zile. .. la cursiera e normal (imo) sa verifici la fiecare iesire.
Daca ai pompa de podea cu manometru dureaza 1-2 minute.

Edited by sirgoofy, 28 September 2023 - 18:13.


#434
jeff48

jeff48

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 2,574
  • Înscris: 27.04.2014

 sirgoofy, on 28 septembrie 2023 - 18:03, said:

Nu cred ca scapa pe la valva, nici n-as considera prosteli cu valva auto si gaurit janta.

Cu cat ai presiune mai mare cu atat scapa mai rapid, am vazut si eu la cursiera.
Dupa ce scade sub 6 - 5.5 ritmul dezumflarii incetineste foarte mult.

La a mea de oras unde bag 4.5 ii fac presiunea la 10-12 zile. .. la cursiera e normal (imo) sa verifici la fiecare iesire.
Daca ai pompa de podea cu manometru dureaza 1-2 minute.
Am compresor portabil electric. Baga maxim 11 bari. Repet, la anvelopele mele maxim admis e 8,5 bari. Eu bag 8,35 bari

#435
jeff48

jeff48

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 2,574
  • Înscris: 27.04.2014
Întotdeauna am la mine 2 camere de rezervă, 3 leviere  de plastic specifice, o pompă minusculă super peformanta marca Lezyne, bagă până la 10-12 bari cu ușurință, un manometru marca Topeak, o pompă cu recipient CO2 cu manometru marca Specialized. Mă opresc aici

#436
vrajitoruldinoz

vrajitoruldinoz

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 32,932
  • Înscris: 21.06.2016
Eu pentru ca biciclez numai de sport, n-am nimic niciodata in afara de un set de inbusuri. Si o sticla cu apa. Nu-mi place sa car nimic, desi poate o capsula de CO2, leviere si petice nu ar fi mare tragedie.
Daca se rupe ceva, planul meu e sa o sun pe nevasta-mea, iau transportul in comun sau pur si simplu vin pe jos daca sunt sub 10km.

#437
jeff48

jeff48

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 2,574
  • Înscris: 27.04.2014
Biciclez pt. a face mișcare, pt. a îmi îmbunătăți starea generală

Edited by jeff48, 29 September 2023 - 04:47.


#438
onisifor12

onisifor12

    Junior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 2,423
  • Înscris: 27.08.2013

 Ann0nyym0us, on 27 septembrie 2023 - 11:54, said:

Ce presiune bagi in alea de 23?
7-8 BAR, pe ele scriind între 6 și 10 BAR. Dar am mers așa pe niște gravel neașteptat pe un traseu și nu mi-a plăcut deloc. Astea de 23 mm se pretează exclusiv pe asfalt, altfel se simte urât orice denivelare sau groapă.

#439
onisifor12

onisifor12

    Junior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 2,423
  • Înscris: 27.08.2013

 vrajitoruldinoz, on 27 septembrie 2023 - 21:02, said:

In mod evident gaura slabeste geanta care nu o sa mai tina la fel.
Nu e chiar așa. Am făcut și eu asta la câteva jante, dar cu pila, ușor. Cu burgiu și mie mi se pare mai de finețe, trebuie ținută foarte bine janta dacă nu la menghină și dată gaura ușor.
Dar e chestie de câțiva milimetri în diametru, 2-3 cred. Nu e nevoie de burghiu. Freci un pic, durează mai mult - câteva minute, dar se poate face așa.

#440
onisifor12

onisifor12

    Junior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 2,423
  • Înscris: 27.08.2013

 jeff48, on 27 septembrie 2023 - 14:03, said:

Și voi întâmpinați acest fenomen enervant?
Toate camerele, oricât de noi și oricât de de brand ar fi au pori micro/nano ce nu se văd dacă pui camera sub apă de exemplu. Pe la valvă la fel, este foarte posibil să scape o cantitate infimă pe moment, dar în timp se observă. Ca și la o găurică evidentă, cu cât ești mai greu, cu atât se lărgește mai repede.
Mai am o convingere că are legătură și cu temperatura aerului de afară și diferența față de temperatura din cameră, dar nu mă pricep să explic. De multe ori mi s-a întâmplat să ies afară fiind frig să să constat că s-au întărit cauciucurile fără să le umflu.

#441
jeff48

jeff48

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 2,574
  • Înscris: 27.04.2014
Presiunea se măsoară la anvelopa rece, mai bine zis nu imediat după ce s-a rulat cu bicicleta și obligatoriu să nu fi stat la soare roțile, anvelopele. O anvelopă ,,caldă” întotdeauna va indica o presiune mai mare decât presiunea reală. Aspectul asta e valabil la orice anvelopă, absolut la toate mijloacele de transport

 onisifor12, on 30 septembrie 2023 - 04:42, said:

Toate camerele, oricât de noi și oricât de de brand ar fi au pori micro/nano ce nu se văd dacă pui camera sub apă de exemplu. Pe la valvă la fel, este foarte posibil să scape o cantitate infimă pe moment, dar în timp se observă. Ca și la o găurică evidentă, cu cât ești mai greu, cu atât se lărgește mai repede.
Mai am o convingere că are legătură și cu temperatura aerului de afară și diferența față de temperatura din cameră, dar nu mă pricep să explic. De multe ori mi s-a întâmplat să ies afară fiind frig să să constat că s-au întărit cauciucurile fără să le umflu.
Cred ca in cazul sistemului tubeless, probabilitatea de pierdere a presiunii in anvelope e mai redusa

Cred ca voi trece pe sistem tubeless după ce se vor uza anvelopele actuale. Jantele mele sunt compatibile tubeless

#442
vrajitoruldinoz

vrajitoruldinoz

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 32,932
  • Înscris: 21.06.2016
Aerul are volum mai mic la frig, deci presiunea scade. E valabil și la mașini. Pe de alta parte cauciucul devine mai rigid deci cine știe.

 jeff48, on 29 septembrie 2023 - 04:46, said:

Biciclez pt. a face mișcare, pt. a îmi îmbunătăți starea generală

Ma efersm la orar. Dacă trebuie sa fii într-un loc la o anumită ora, trebuie sa fii capabil să-ți repari camera. Dacă poți sa pierzi 2-3h nu mai e așa obligatoriu.

#443
jakota

jakota

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 2,692
  • Înscris: 22.05.2011

 vrajitoruldinoz, on 28 septembrie 2023 - 23:42, said:

Eu pentru ca biciclez numai de sport, n-am nimic niciodata in afara de un set de inbusuri. Si o sticla cu apa. Nu-mi place sa car nimic, desi poate o capsula de CO2, leviere si petice nu ar fi mare tragedie.
Daca se rupe ceva, planul meu e sa o sun pe nevasta-mea, iau transportul in comun sau pur si simplu vin pe jos daca sunt sub 10km.

LOL vrajitoare ,  si ce faci cu imbusurile alea? Le-ai folosit vreodata, and what for?
Si eu ma credeam zmeu pina faci pana da draqu’n praznic, n-ai semnal sau baterie , sau nu opreste nimeni dupa facut semne o ora si mers pe langa ea pe pana :).

Am patit sa se rupa cablul schimbatorului spate, si am ramas cu lantul pe pinionul mic singur la ~ 40 km de masina, la munte. No biggie, luat la picior cateva urcari, si in 1 ora jumate eram la masina.

Pana e cea mai de rahat chestie ca nu mai poti rula, de aia e must sa ai camera spare pompa si 2 pene de plastic.
Jeff, ce faci cu a 3-a? Eu n-am avut niciodata nevoie de > de 2.



#444
jeff48

jeff48

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 2,574
  • Înscris: 27.04.2014
Așa a fost de cumpărat la set de 3

#445
vrajitoruldinoz

vrajitoruldinoz

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 32,932
  • Înscris: 21.06.2016

 jakota, on 30 septembrie 2023 - 21:33, said:



LOL vrajitoare ,  si ce faci cu imbusurile alea? Le-ai folosit vreodata, and what for?
Si eu ma credeam zmeu pina faci pana da draqu’n praznic, n-ai semnal sau baterie , sau nu opreste nimeni dupa facut semne o ora si mers pe langa ea pe pana :).

Am patit sa se rupa cablul schimbatorului spate, si am ramas cu lantul pe pinionul mic singur la ~ 40 km de masina, la munte. No biggie, luat la picior cateva urcari, si in 1 ora jumate eram la masina.

Pana e cea mai de rahat chestie ca nu mai poti rula, de aia e must sa ai camera spare pompa si 2 pene de plastic.
Jeff, ce faci cu a 3-a? Eu n-am avut niciodata nevoie de > de 2.

Le-am folosit sa mai strâng câte un șurub :).
Sunt de acord cu tot ce ai scris, numai ca sper si eu :)

#446
valecris16

valecris16

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,677
  • Înscris: 26.11.2007
Am mers destul pe tubeless,pana am patit necazu'....
Aveam si azi am la fel, 2-3 petice rapide+levierele+cheie imbusuri+lant/presa+za-rapida.
Pe langa acestea dupa ce am patit necaz,am adaugat o camera noua++...

Necazul de care faceam referire mai sus, a fost acum ani in urma cand faceam un Buc-Ploiesti-Buc ,(ma duc sa ma tund in Ploiesti,un prost obicei de pe vremuri cand prindeam pe 2-3 de la vre-un ssc ori dinamo,care plecau la antrenament iar eu ma lipeam de ei...Posted Image ) si mergand in spatele la un camion am trecut fara sa pot eschiva peste niste cioburi si am facut pana instant...la ambele roti.
Atunci am jurat ca mai plec la drum peste 40km doar cu,cauciucuri tubeless dar cu - camere in interior+camera+petece rezerva).
Si asa am trecut de la anvelope pe 23 la 28....mai am si azi unele pe 23,dar nu le-am folosit de  2-3 ani.

Edited by valecris16, 01 October 2023 - 11:48.


#447
onisifor12

onisifor12

    Junior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 2,423
  • Înscris: 27.08.2013

 jeff48, on 30 septembrie 2023 - 17:53, said:

Presiunea se măsoară la anvelopa rece, mai bine zis nu imediat după ce s-a rulat cu bicicleta și obligatoriu să nu fi stat la soare roțile, anvelopele. O anvelopă ,,caldă” întotdeauna va indica o presiune mai mare decât presiunea reală.
La rece am zis că am văzut crescută presiunea, nu la cald.

#448
onisifor12

onisifor12

    Junior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 2,423
  • Înscris: 27.08.2013
Asta cu cameră, leviere și pompă/cartuș CO2 e de minim minimorum, orice ar fi iei la tine; las-o dreacu', câteva sute de grame nu contază nici dacă te cațări pe Alpe d'Huez.
Le pui într-o borsetuță sub șa, la spate și te doare la bască și nici acolo.
Și o cheie de 15 dacă nu ai QR/ Thru axle.
Face toți banii vs. stresul potențial în caz că o pățești.

#449
onisifor12

onisifor12

    Junior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 2,423
  • Înscris: 27.08.2013
Care sunteți pe Dura Ace / Ultegra, ați auzit despre asta? shimano-crankset-recallhttps://www.bikerada...8mLqkXLa56lozeo

#450
jeff48

jeff48

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 2,574
  • Înscris: 27.04.2014
Prima mea ieșire cu lanțul nou a fost în 23.09 De atunci până azi 18.10 am parcurs 596,88km, asta însemnând ca am uzat în proporție de aprox. 20% lanțul cel nou dacă se considera ca în general lanțul are o viață de aproximativ 3000km. Cu lanțul original am parcurs 5500 km și a avut o uzură între 50-75%. Atunci liniștit se poate ajunge la 2 schimbări de lanț pe an. Am o cunoștință care parcurge 10000-12000km pe an dar chiar nu am intrebat niciodată despre capitolul întreținere cursiera. O singura data a menționat ca a rămas pe drum, efectiv i s-a rupt janta roții față fără să fi dat în ceva groapă. Nu prea m-a mirat evenimentul lui având în vedere ca bicicleta lui are un rulaj de peste 30000km. A avut noroc ca a avut o viteza redusa in momentul ruperii jantei și nu a pățit nimic

Anunturi

Bun venit pe Forumul Softpedia!

1 user(s) are reading this topic

0 members, 1 guests, 0 anonymous users

Forumul Softpedia foloseste "cookies" pentru a imbunatati experienta utilizatorilor Accept
Pentru detalii si optiuni legate de cookies si datele personale, consultati Politica de utilizare cookies si Politica de confidentialitate