Neurochirurgie minim invazivă
"Primum non nocere" este ideea ce a deschis drumul medicinei spre minim invaziv. Avansul tehnologic extraordinar din ultimele decenii a permis dezvoltarea tuturor domeniilor medicinei. Microscopul operator, neuronavigația, tehnicile anestezice avansate permit intervenții chirurgicale tot mai precise, tot mai sigure. Neurochirurgia minim invazivă, sau prin "gaura cheii", oferă pacienților posibilitatea de a se opera cu riscuri minime, fie ele neurologice, infecțioase, medicale sau estetice. www.neurohope.ro |
Cazane PELETI, porumb, deseuri agricole.. (2018+)
Last Updated: Apr 30 2024 17:26, Started by
florin71_skoda
, Nov 22 2018 11:27
·
114
#703
Posted 04 June 2019 - 19:47
BloodRa, on 04 iunie 2019 - 18:57, said: Nu am avut nimic ĂŽn casa aceea, o incalzeam electric Ăn altă clădire am pdc aer apă. @narcis. Diferența de preț cam pare proporțională cu diferența de putere calorica. Dar acest 70 - 30 e cu cântec, cum garantează raportul exact? tudor32, on 04 iunie 2019 - 19:28, said:
un kg de rasinoase are puterea calorica mai mare decat un kg de fag! Nu știu după cine să mă iau... Unul e cu fagul,altul e cu bradul... Eu știu că lemnul de fag ,"tine" mai mult și are putere calorica mai mare decât cel de brad... |
#704
Posted 04 June 2019 - 19:58
Discutam de kg! Rasinoasele au densitatea mai mica , raportat la volum, sigur ca foiasele au puetere calorica mai mare, insa daca ne raportam la kg bat rasinoasele:
1 kg brad are aproximativ 4,30 kw la umiditatea de 12% 1 kg de fag are aproximativ 4,15 kw la umiditatea de 12% 1 kg de stejar are aproximativ 4,02 kw la umiditatea de 12% |
#705
Posted 04 June 2019 - 20:50
tudor32, on 04 iunie 2019 - 19:58, said:
Discutam de kg! Rasinoasele au densitatea mai mica , raportat la volum, sigur ca foiasele au puetere calorica mai mare, insa daca ne raportam la kg bat rasinoasele: 1 kg brad are aproximativ 4,30 kw la umiditatea de 12% 1 kg de fag are aproximativ 4,15 kw la umiditatea de 12% 1 kg de stejar are aproximativ 4,02 kw la umiditatea de 12% Cei care folosiți peleți ,ce fel cumpărați ? Cu mai mult fag sau brad? Mulțumesc. Edited by narcis1974, 04 June 2019 - 20:52. |
#706
Posted 05 June 2019 - 14:36
narcis1974, on 04 iunie 2019 - 20:50, said:
Și recomanzi sa folosesc peleți in compoziția cărora predomina bradul,nu ? Cei care folosiți peleți ,ce fel cumpărați ? Cu mai mult fag sau brad? Mulțumesc. |
#707
Posted 05 June 2019 - 16:47
Vorbim despre peleti nu de lemn.
Eu folosesc de fag, am luat o dată de rasinoase si specificau o putere calorica mai mică Edited by BloodRa, 05 June 2019 - 16:49. |
#708
Posted 05 June 2019 - 17:29
BloodRa, on 04 iunie 2019 - 18:57, said:
@narcis. Diferența de preț cam pare proporțională cu diferența de putere calorica. Dar acest 70 - 30 e cu cântec, cum garantează raportul exact? . . . La marii producători (gen schw) lucrurile stau altfel... Dar, fiindcă veni vorba de schw: atenție la ce cumpărați! Acum câteva luni am fost la o inspecție în una din fabricile lor; secția de peleți producea doar peleți la big-bag dar în două sortimente: ecologici și industriali; ambele sortimente sunt din rășinoase, diferența e că cei industriali sunt din tocătura marginilor de la tivirea panourilor pe care le produc; margini care conțin adezivi și alte chimicale; prețul este semnificativ diferit (aprox 300 lei la tonă). Și acum problema care apare: sunt „întreprinzători” care cumpără peleții la big-bag, îi însăcuiesc și îi revând... funcție de „seriozitatea” întreprinzătorului, te poți alege cu industriali la preț de ecologici... Îmi amintesc că, acum un an sau doi se plângea cineva pe forum că a cumpărat peleți schw care ardeau prost și miroseau ciudat... a pus omul și o poză cu sacul care arăta cu totul altfel decât cum îi știm... |
#709
Posted 05 June 2019 - 18:51
Schw...nu mai este ce a fost, am gasit cenusa ramasa de la arderea lor de culoare albastru-verzui...in alti saci se vedeau bucati colorate (cred ca plastic) prin peleti...
Poate parea ciudat, dar valoarea energetica a unei categorii de peleti o dau mai multe criterii : esenta lemnului, gradul de compactare, dimensiunile peletilor. Degeaba ai peleti din esenta buna, daca compactarea e defectuoasa, si la fel, daca sunt prea lungi sau prea marunti. De aceea se fac calibrari la snec pe interval de timp mai mare atunci cand se schimba tipul de peleti, tocmai pentru a se realiza cat mai corect media unui echilibru energetic pe o perioada de timp. Narcis, ai arzator Pellas foarte performant, incearca sa te joci si modifica valorile de Feeder eficiency si Fuel calorific si ai sa vezi ca nu mai conteaza atat de mult diferenta intre fag si rasinoase...asta conteaza pentru cei cu sobe pe peleti, care au arzatorul mic si calitatea peletilor este esentiala. Edited by sanjuro, 05 June 2019 - 18:51. |
#710
Posted 06 June 2019 - 06:55
sanjuro, on 05 iunie 2019 - 18:51, said:
Schw...nu mai este ce a fost, am gasit cenusa ramasa de la arderea lor de culoare albastru-verzui...in alti saci se vedeau bucati colorate (cred ca plastic) prin peleti... Poate parea ciudat, dar valoarea energetica a unei categorii de peleti o dau mai multe criterii : esenta lemnului, gradul de compactare, dimensiunile peletilor. Degeaba ai peleti din esenta buna, daca compactarea e defectuoasa, si la fel, daca sunt prea lungi sau prea marunti. De aceea se fac calibrari la snec pe interval de timp mai mare atunci cand se schimba tipul de peleti, tocmai pentru a se realiza cat mai corect media unui echilibru energetic pe o perioada de timp. Narcis, ai arzator Pellas foarte performant, incearca sa te joci si modifica valorile de Feeder eficiency si Fuel calorific si ai sa vezi ca nu mai conteaza atat de mult diferenta intre fag si rasinoase...asta conteaza pentru cei cu sobe pe peleti, care au arzatorul mic si calitatea peletilor este esentiala. D-le Narcis, ca sa va explic ma exact: banuiesc ca ati efectuat testul de eficienta al snecului aflat in setarile de service, se porneste testul cu snecul plin ce trebuie sa functioneze in continuu 6 min,nu mai mult,dupa care cantitatea de peleti rezultata se cantareste, valoarea se introduce in controller,va rezulta o valoare de eficienta al snecului in kg/h. Teoretic dupa ce ati introdus corect acesta valoare si puterea calorica cea trecuta pe sac, snecul nu trebuie sa bage nici mai multi, nici mai putini peleti decat este necesar.Practic se mai jongleaza din puterea calorica si ef snecului,de exemplu daca snecul baga mai multi peleti,puterea calorica se mareste si ef. snecului se micsoreaza! |
#711
Posted 07 June 2019 - 08:28
Cea mai eficienta calibrare a snecului se face cantarind cantitatea de pelet care curge in 6 minute si inmultim cu 10...
Asta doar dupa ce snecul a fost foarte bine amorsat - adica lasam sa traga peletii de cand este gol si sa curga bine inca 5 minute dupa ce au inceput sa cada primii peleti, asta permite sa se taseze / aseze peletii intre spirele snecului si sa avem cantitatea exacta de alimentare... O sa vedeti ca difera fata de varianta cu masurarea cantitatii care curge in 15 minute ! Si daca sunteti atenti, eficienta snecului este masurata in kg/ora ! |
#712
Posted 07 June 2019 - 09:11
sanjuro, on 07 iunie 2019 - 08:28, said:
Cea mai eficienta calibrare a snecului se face cantarind cantitatea de pelet care curge in 6 minute si inmultim cu 10... Asta doar dupa ce snecul a fost foarte bine amorsat - adica lasam sa traga peletii de cand este gol si sa curga bine inca 5 minute dupa ce au inceput sa cada primii peleti, asta permite sa se taseze / aseze peletii intre spirele snecului si sa avem cantitatea exacta de alimentare... O sa vedeti ca difera fata de varianta cu masurarea cantitatii care curge in 15 minute ! Si daca sunteti atenti, eficienta snecului este masurata in kg/ora ! Sa aiba si Ferroli o incercare de calibrare a snecului? Ce ar trebui sa fac aici? Vedeti, va rog, imaginile atasate. Chiar nu stiam ce e cu astea pana nu am citit postarile de mai sus... Attached Files |
|
#713
Posted 07 June 2019 - 09:25
Din ce apare acolo, da...diferenta e ca trebuie facuta conversia la g/min...
Ene Val - valoarea energetica - acolo se introduce puterea calorifica a peletilor folositi : 4,5 / 4,9 / 5,2...ce scrie pe sacul producatorului, de luat intotdeauna o marja, nu este intotdeauna exacta. Cititi cu atentie manualul tehnic al modelului respectiv, in mod normal trebuie sa specifice undeva macar ce reprezinta parametrii respectivi. |
#714
Posted 07 June 2019 - 09:59
sanjuro, on 07 iunie 2019 - 09:25, said:
Din ce apare acolo, da...diferenta e ca trebuie facuta conversia la g/min... As putea, teoretic, sa cantaresc cat trage snecul intr-un minut. Snecul trebuie sa functioneze continuu timp de 1 min sau cu pauzele setate in parametrii? E optiune de "manual feed" care ar pute fi utila... Cat despre cartea tehnica... am citit-o din scoarta in scoarta, la fel si lista de parametrii, nu am gasit nimic. Multumesc |
#715
Posted 07 June 2019 - 10:39
Snecul trebuie sa mearga continuu, este perfecta calibrarea cu optiunea de "manual feed" pe interval de timp...dar 1 minut s-ar putea sa fie totusi cam putin.
Ca sa elimintati orice dubii, refaceti calibrarea si la interval mai mare, daca dupa calcule rezultatul e la fel atunci totul e in regula. |
#716
Posted 09 June 2019 - 09:02
in cazul unei locuinte unde pierderea de caldura la -15 este de 14kw, si exista si un stocator/puffer de la instalatia pe lemne, este ok sa se cumpere un cazan pe peleti apropiat de pierderea de caldura a casei? sau e de preferat unul un pic mai mare sa mearga la jumate din putere? ar fi ok principiul de functionare care porneste cazanul cand termostatul de la baza stocatorului declanseaza, si cazanul se opreste cand termostatul din varful stocatorului declanseaza? mai are sens stocatorul? mai ales in perioadele unde pierderea de caldura a casei este de 4-7kw ?
|
#717
Posted 09 June 2019 - 09:48
În general cazanele au putere modulabila. Al meu rareori merge mai mult de 2 ore la putere maximă nefiind cuplat cu puffer.
|
|
#718
Posted 09 June 2019 - 12:20
Ferlito, on 09 iunie 2019 - 09:02, said:
in cazul unei locuinte unde pierderea de caldura la -15 este de 14kw, si exista si un stocator/puffer de la instalatia pe lemne, este ok sa se cumpere un cazan pe peleti apropiat de pierderea de caldura a casei? sau e de preferat unul un pic mai mare sa mearga la jumate din putere? ar fi ok principiul de functionare care porneste cazanul cand termostatul de la baza stocatorului declanseaza, si cazanul se opreste cand termostatul din varful stocatorului declanseaza? mai are sens stocatorul? mai ales in perioadele unde pierderea de caldura a casei este de 4-7kw ? Daca pufferul deja exista, e pacat sa nu se foloseasca...pentru ca este un echipament folositor in orice conditii! Discutia despre avantajul achizitiei unui produs de o putere mai mare sau apropiata de necesar are mai multe controverse decat existenta lui Isus (de parca ar exista ceva care nu are controverse ...) In alta ordine de idei, oricat de modulanta ar fi arderea, randamentul unei centrale este cu atat mai ridicat cu cat functioneaza mai mult in acele trepte de putere care ii asigura un transfer optim de caldura pe o anumita diferenta de temperatura tur/retur. In functie de tipul schimbatorului de caldura din interior si al perifericelor aflate in joc, se pot monta ambele variante, tinand cont de calculul termic si pierderile de caldura din circuit. Nu ai specificat puterea necesara si volumul stocatorului, pentru ca cele doua sunt legate si te ajuta in calculul tau sa iti dai seama daca inertia asigurata de puffer este de ajuns ca sa merite prezenta lui in circuit. |
#719
Posted 09 June 2019 - 21:53
Daca pierderea de caldura este intr-adevar 14kw, ar insemna ca intr-o astfel de zi consumul ar fi de 6 saci de peleti! Sase saci pe zi!
Nu cred ca este nimeni pe acest topic care sa consume 6 saci de peleti intr-o zi. Calculul este eronat, probabil ca e de 2-3 ori mai mic! Edited by godaro, 09 June 2019 - 21:53. |
Anunturi
▶ 0 user(s) are reading this topic
0 members, 0 guests, 0 anonymous users