Neurochirurgie minim invazivă
"Primum non nocere" este ideea ce a deschis drumul medicinei spre minim invaziv. Avansul tehnologic extraordinar din ultimele decenii a permis dezvoltarea tuturor domeniilor medicinei. Microscopul operator, neuronavigația, tehnicile anestezice avansate permit intervenții chirurgicale tot mai precise, tot mai sigure. Neurochirurgia minim invazivă, sau prin "gaura cheii", oferă pacienților posibilitatea de a se opera cu riscuri minime, fie ele neurologice, infecțioase, medicale sau estetice. www.neurohope.ro |
Teapa Ford Ecoboost
#73
Posted 19 October 2018 - 13:41
-Jinx-, on 19 octombrie 2018 - 10:48, said:
Esti pe langaaaaa....asa tareeeee. O masina cu motor subdimensionat(ca PUTERE/CUPLU nu ca cilindree) va consuma mai mult. 1.2l cu care ai mers tu la 110 cu consum 7-8 bat pariu ca era ASPIRAT nu Turbo...cv gen 70-80 cp pe vreo cutie de logan 1.0l turbo 125CP pe focus de 1.4tone consuma la 110 km/h 5.5 l/100km cu doua persoane si bagaj. Abia la 160km/h sare de 7-8 Generatia iphone va cam bate la cur Auzi la el...bun simt tehnic Voi vorbiti impreuna si va intelegeti separat. In viteza 1 la 2500 rpm vei avea consum l/100km mai mare decat in viteza 6 la 2500rpm....daca nu crezi iti filmez bordul Intr-a 1-a nu scad sub 9-10 l/100km consumul la orice turatie pe cand intr-a 6-a la 2250rpm am 5.5 iti recomand ( si cu asta inchidem off-topicul si trec peste "bataia la cur" pt ca in mod cert..e varza generatia) - sa faci consumul cum zici tu pe o masina turbo cu motor de 1l si cu unul de 1.6 l. fizica de liceu nu minte, randamentul bata l cucu' |
#74
Posted 19 October 2018 - 14:19
foxbat, on 19 octombrie 2018 - 13:41, said: iti recomand ( si cu asta inchidem off-topicul si trec peste "bataia la cur" pt ca in mod cert..e varza generatia) - sa faci consumul cum zici tu pe o masina turbo cu motor de 1l si cu unul de 1.6 l. fizica de liceu nu minte, randamentul bata l cucu' Aparent fizica de liceu te minte...sau mai bine zici nu o aplici tu cum trebuie intr-o situatie reala. Un motor aspirat de x cai va consuma mai mult decat un motor turbo cu aceeasi x cai.(ex Ford 1.6 125cp si ford 1.0 125cp) si va fi si mai neplacut de condus(plaja de cuplu maxim este in turatiile superioare) Numai prin faptul ca "in cautarea cuplului" vei urca mai sus in turatii un motor asoirat va consuma mai mult. In plus un motor turbo moduleaza consumul in functie de sarcina. Un motor aspirat nu e capabil sa faca asta si prin urmare are un consum mare si atunci cand nu e nevoie de el. Problema s-a rezolvat la aspirate prin tehnologii de dezactivare a cilindrilor. Iti recomand sa mai citesti si apoi mai discutam....degeaba crezi tu ca a castigat motorasul asta Motorul anului 7 ani la rand....ca are randament mic? Fizica nu e asa simpla cum crezi tu, bata-te-ar cucu P.S. un motor turbo poate fi intr-adevar facut sa consume mult mai mult ca unuo aspirat de putere echivalenta daca conduci ca un idiot Edited by -Jinx-, 19 October 2018 - 14:46. |
#75
Posted 19 October 2018 - 14:39
Total OFF TOPIC.....
Numai pe mine ma amuza faptul ca initiatorul topicului are 2 postari (inclusiv cea de deschidere topic) si un like, toate in prima zi in interval de 1 ora si dupa aceea v-a lasat sa va contrati? Asta asa ca fapt divers. P.S. am Focus, si am un consum mediu foarte bun in conditiile in care am cam 60% din km in oras (5.7 pe cb). |
#76
Posted 19 October 2018 - 14:41
Eu cred doar ca s-a speriat cand i-am sarit toti in cap ca vorbeste prostii
|
#77
Posted 19 October 2018 - 14:42
Si dovada la ultimul plin facut zilele astea
Attached Files |
#78
Posted 19 October 2018 - 14:51
@foxbat
Si daca vrei sa vb strict de randament: -turbina recupereaza energie din gazele de ardere ceea ce anuleaza lucrul mecanic care ar fi trebuit depus de motor pentru aspirarea aerului . De fapt nu numai il anuleaza, ci creeaza presiune pozitiva in capul pistonului in faza de admisie. - ai un motor mult mai mic cu mase mult mai mici si prin urmare fortele inertiale si de frecare ce trebuiesc invinse sunt mult mai mici, rezultand un lucru mecanic....wait for it....mai mic Mai vrei fizica? Who's yo' daddy? Edited by -Jinx-, 19 October 2018 - 15:00. |
#79
Posted 19 October 2018 - 15:39
#80
Posted 20 October 2018 - 08:26
-Jinx-, on 19 octombrie 2018 - 14:51, said:
@foxbat Si daca vrei sa vb strict de randament: -turbina recupereaza energie din gazele de ardere ceea ce anuleaza lucrul mecanic care ar fi trebuit depus de motor pentru aspirarea aerului . De fapt nu numai il anuleaza, ci creeaza presiune pozitiva in capul pistonului in faza de admisie. - ai un motor mult mai mic cu mase mult mai mici si prin urmare fortele inertiale si de frecare ce trebuiesc invinse sunt mult mai mici, rezultand un lucru mecanic....wait for it....mai mic Mai vrei fizica? Who's yo' daddy? Dpmdv problema trebuie atacata din 2 unghiuri. Consumul de combustibil pt realizarea lucrului mecanic si consumul de combustibil necesar functionarii motorului fara sarcina. Un motor mic are intr-adevar un consum mai mic necesar functionarii dar cand sarcina e mai mare, ponderea acestui consum din consumul total devine mai mica pana la neglijabila in sarcina maxima. De aceea cu un motor mic se scot mai greu consumuri apropiate de cele oficiale pt ca avanatajul lui este in sarcina mica. In sarcina mare acest avantaj dispare. Nu zic ca va consuma mai mult decat unul mai mare ci doar ca va consuma mai putin doar in sarcina mica iar testele oficiale de consum sunt mai mult pe sarcina mica spre deosebire de conditiile reale de trafic unde nu poti merge doar cu sarcina mica (a nu se confunda sarcina cu turatia). Edited by underb, 20 October 2018 - 08:27. |
#81
Posted 20 October 2018 - 10:38
underb, on 20 octombrie 2018 - 08:26, said:
@underb Era o discutie strict destinata lui @foxbat care m-a enervat cu comentariile despre generatia iphone si despre "bun simt tehnic" ca mai apoi sa debiteze niste ineptii Stiu exact avantajele/dezavantajele unui motor turbo ca traiesc cu el de mai mult de un an...aproape doi. Am si specificat mai sus ca poti sa sari de consumul unui motor aspirat daca conduci ca un idiot. P.S. inertia turbinei la 1.0 Eco e cvasiinexistenta turbina fiind minuscula. Ai mai sarit de asemenea un avantaj....nu ai frana de motor, sau mai bine zis ai frana de motor insesizabila. Mergand cu motorul in frana de motor consumul e zero asa ca poti sa ajungi la niste cifre impresionante de consum daca conduci predictiv. Edited by -Jinx-, 20 October 2018 - 10:39. |
#82
Posted 20 October 2018 - 19:31
Asta cu frana de motor slaba este intr-adevar un mare avantaj, daca stii sa-l exploatezi. Cu toate astea, in trafic, majoritatea conduc ca pe circuit, is fie pe acceleratie, fie pe frana, niciodata altfel (ca se pierde timp, secunde pretioase, pole position la semafor) si apoi unii se plang “consuma mult la 5000rpm, dom’le, cartea zice 3 si mie imi ia 13!! Producatorii minte, jaf la drumu’ mare!”.
|
|
#83
Posted 20 October 2018 - 19:39
-Jinx-, on 20 octombrie 2018 - 10:38, said:
Era o discutie strict destinata lui @foxbat care m-a enervat cu comentariile despre generatia iphone si despre "bun simt tehnic" ca mai apoi sa debiteze niste ineptii Stiu exact avantajele/dezavantajele unui motor turbo ca traiesc cu el de mai mult de un an...aproape doi. Am si specificat mai sus ca poti sa sari de consumul unui motor aspirat daca conduci ca un idiot. P.S. inertia turbinei la 1.0 Eco e cvasiinexistenta turbina fiind minuscula. Ai mai sarit de asemenea un avantaj....nu ai frana de motor, sau mai bine zis ai frana de motor insesizabila. Mergand cu motorul in frana de motor consumul e zero asa ca poti sa ajungi la niste cifre impresionante de consum daca conduci predictiv. sa inteleg ca te am enervat - te rog sa ma scuzi daca te-am suparat. ca idee - inteleg ca mi-ai dat dreptate - pocnitorile de ascutitori nu au nici frana de motor. ca n -au de unde. exercitiu de imaginatie - cum faci un drum gen Transalpina (sau pe acolo, off road usor) cu o acutitoare? pot sa ti povestesc (ma rog, poate nu ti se aplica)cum am experimentat in off road ce inseamna un motor "pe bune" vs jucarii. o benzinara era un fel de bicicleta pe langa un diesel de litraj mediu ( 3 L ) . pe scurt - daca esti de "oras" si nu ai viata , atunci stai pe o ascutitoare in trafic si numeri litrii. ai "talpa " si folosesti masina "pe bune", atunci ai nevoie si de o motorizare corecta. Doamne ajuta si la tine si nu te mai enerva pe toate detaliile. |
#84
Posted 20 October 2018 - 20:24
Ce inseamna pentru tine “[....] nu au frana de motor ca n-au de unde”? Cum iti explici tu lipsa franei de motor? Chiar m-ai facut curios, cine stie, poate mai invat ceva in seara asta.
|
#85
Posted 20 October 2018 - 20:58
foxbat, on 20 octombrie 2018 - 19:39, said: exercitiu de imaginatie - cum faci un drum gen Transalpina (sau pe acolo, off road usor) cu o acutitoare? Unii chiar au facut in realitate Transalpina si alte drumuri cu ascutitori din astea turbo si culmea inca mai sunt printre noi! Chiar vorbesti serios cand pui intrebari de genul asta sau e doar plictiseala? |
#86
Posted 20 October 2018 - 21:27
foxbat, on 20 octombrie 2018 - 19:39, said:
Doamne ajuta si la tine si nu te mai enerva pe toate detaliile. Hai sa iti explic cum se face transfagarasean si transalpina .... cu frana aia de motor care o ai sau n-ai si cu frana de picior in plus doar atunci cand e nevoie. Sau tu pe masina ta nu ai frana de picior? Am facut transfagaraseanul de 2 ori si n-am distrus nici placutele nici discurile deci se poate. Cat despre offroad...ce treaba are offroad cu masinile de oras? Asa si eu pe vapor am motor de 7000Cp in 2 timpi de 300L cilindree...Daca pun 7 Bugatti Veyron de 10l si 1000 CP fac tot 7000Cp dar nu imi invart elicea ....asta nu inseamna ca motorul de vapor e mai avansat tehnologic sau mai bun....doar ca e potrivit situatiei Si unde e randamentul ala crescut la motoarele aspirate ca asta era intrebarea? Cat despre enervat...sa zicem ca era un termen cam puternic....iritat e unul mai potrivit..nu suficient de mult ca sa mai bag in seama dupa ce am inchis browserul. Edited by -Jinx-, 20 October 2018 - 21:34. |
#87
Posted 21 October 2018 - 11:27
cozmin_t, on 19 octombrie 2018 - 14:39, said:
Total OFF TOPIC..... Numai pe mine ma amuza faptul ca initiatorul topicului are 2 postari (inclusiv cea de deschidere topic) si un like, toate in prima zi in interval de 1 ora si dupa aceea v-a lasat sa va contrati? Asta asa ca fapt divers. P.S. am Focus, si am un consum mediu foarte bun in conditiile in care am cam 60% din km in oras (5.7 pe cb). Initiatorul (io) citeste si se minuneaza de prostia si saracia unora, dar a invatat cu greu sa accepte ca multi nu pot fi scosi din neputinta lor. Neputinta si saracia ajung asa de normale, incat multora nu doar ca li se pare ceva normal, ci ca asa ar trebui sa fie la toti + se lupta ca saracia lor sa devina ceva standard. Unii considera asta a fi toleranta, pentru mine e "cum iti asterni, asa dormi". Cea mai slaba masina a mea are 220 CP, cea mai puternica 510 CP. Aia de 608 CP cu cutie manuala am vandut-o pt ca dupa schimbarea articulatiei genunchiului, nu mai sunt in stare sa o conduc. Toate se fac la varsta lor. |
|
#88
Posted 21 October 2018 - 11:40
Ahasverus, on 21 octombrie 2018 - 11:27, said: Initiatorul (io) citeste si se minuneaza de prostia si saracia unora, dar a invatat cu greu sa accepte ca multi nu pot fi scosi din neputinta lor. Neputinta si saracia ajung asa de normale, incat multora nu doar ca li se pare ceva normal, ci ca asa ar trebui sa fie la toti + se lupta ca saracia lor sa devina ceva standard. Unii considera asta a fi toleranta, pentru mine e "cum iti asterni, asa dormi". Cea mai slaba masina a mea are 220 CP, cea mai puternica 510 CP. Aia de 608 CP cu cutie manuala am vandut-o pt ca dupa schimbarea articulatiei genunchiului, nu mai sunt in stare sa o conduc. Toate se fac la varsta lor. Daca ai necesitati de asa ceva..go for it.pt99%e un lux. Ori cred ca nu mergem pe discutii de nisa. closchkutza, on 20 octombrie 2018 - 20:24, said:
Ce inseamna pentru tine “[....] nu au frana de motor ca n-au de unde”? Cum iti explici tu lipsa franei de motor? Chiar m-ai facut curios, cine stie, poate mai invat ceva in seara asta. Depinde ce intelegi tu prin frana de motor.evindent ca orice motor are. Ca s o scurtez.exemplu practic. Motor 1.2l.4 in linie(nu dau marca sa nu supar,oricum e la fel la orice auto similar).daca retrogradez (ex:Transfagrasan),pana si in tr 1,nu face fata si e nevoie s o "franez" cu frana mecanica Ex 2:motor (monocilindru).cred ca la aceeasi panta si daca sunt in treapta a 3 a si o las in frana de motor ajung la turatia de relanti Cand esti pe un drum virajat si in pantA/rampa..frana de motor(si evindent)accelerati sunt tot ce conteazA Stii gluma aia(de fapt realitate):cum se numeste pedala din mijloc?chicken.. |
#89
Posted 21 October 2018 - 12:24
@Ahasverus
Acum obișnuit dup mașinile pe care declari c le ai, comparația cu motorul de 1.0, motor produs pentru mas, nu niș, este un pic deplasat... C și cnd ai compara drumurile din restul Europei (inclusiv Bulgaria și Albania) cu cele din Ro. Sau un restaurant 4-5* Michelin cu saormeria de la Dristor. Sau cazarea la particulari in Costinești cu Burj al Arab. Fiecare produs, are un potențial client. Unele sunt de niș, pentru pasionați, altele pentru mas larg. As fi fost curios care era prerea ta, dac nchiriai un Mustang, sau de ce nu un RS cu ecobust-ul de 240 cp? Atunci, era o comparație mai apropiat de ce știai, și de ce nu mai interesant. P.S. Nu cred c a fi srac e o rușine. Edited by cozmin_t, 21 October 2018 - 12:31. |
#90
Posted 21 October 2018 - 14:57
A fi sarac nu e o rusine, dar in a convinge pe ceilalti ca e ok sa fii sarac, ca tu n-ar nevoie de ceva mai mult, e o ipocrizie.
La fel motorul de 1l, care pe hartie e frumos, dar in practica e cu probleme si consuma mult mai mult daca te dai la ei sa mergi ceva mai repede. Nu poti sa mergi prea repede nici daca vrei cu el, deci esti condamnat la frustrari. In Romania ai nevoie de cai putere, pentru ca nu ai autostrazi. Pe autostrazi, nu ai nevoie de mai mult de 200cp ca sa atingi 200 km/h si nu e senzational sa te tii de colac in linie dreapta. Pe DN-uri (adica majoritatea tarii), esti nevoit sa depasesti dube, camioane, tiruri, meseriasi cu 1l motor etc Macar nu te plictisesti... Prefer oricand un VAG de 1.6-2l diesel, decat o ascutitoare de 1l benzina turbo. De ce VAG? Pai gasesti piese ieftine peste tot si destui mecanici, macar sa asculte cu urechea. |
Anunturi
▶ 0 user(s) are reading this topic
0 members, 0 guests, 0 anonymous users