Jump to content

SUBIECTE NOI
« 1 / 5 »
RSS
Combinatie de conturi pentru tran...

Adaptor semnal hi to low

Jocuri Android Multiplayer online...

Diferenta consum smart meter - Co...
 Recomandare demontare+instalare ...

CAIET SERVICE PREDEAL II

Internare spital psihiatrie

CM de snooker 2024
 Scot penele dupa montajul tamplar...

Masina de spalat vase si grasimea

Noua lege de acces in paduri

Sunt ouale proaspete?
 Aplicatie invatare limba Germana

Presbiopia - la 43 ani ?

Termen transcriere autovehicul

Cazare Timisoara pe 4-5 zile
 

Teapa Ford Ecoboost

* * - - - 3 votes
  • Please log in to reply
129 replies to this topic

#1
Ahasverus

Ahasverus

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 3,360
  • Înscris: 22.10.2006
Ani buni Ford a creat un fel de aura misterioasa asupra motorului de 1l benzina turbo, care permitea intre 100CP si 125cp.

Era laudat peste tot in presa, pus on display pe la saloanele auto, si primea premii pe banda.
Jurnalistii nu conteneau cu metafore.

Daca cautati prin 2014 specificatii exacte sau grafice dyno, Google nu gasea nimic.


Era foarte frustrant.

Iata ca BBC incepe sa lumineze putin mirifica minciuna Ford.

[ https://www.youtube-nocookie.com/embed/7iGDEqRBr14?feature=oembed - Pentru incarcare in pagina (embed) Click aici ]

De fapt, sub o anumite cilindree, pentru o greutate ce nu variaza foarte mult, fiabilitate scade enorm, iar diferenta consumul real vs ciclul ideal de folosire ajunge sa fie enorma.
Motorul de 1l a venit la fix pt Ford, pt ca incepea scandalul Diesel.
Cilindree mica, consum mic, cai putere destui (la prima vedere) si emisii de CO2 scazute.

"Extrem de Perfect"

Eu am condus un astfel de motor, pe un Ford Ecoboost de 100 CP in Germania (inchiriere).
Am avut consum mediu de 13l/100 Km si nu pot zice ca am exagerat, doar ca masina era extrem de lenesa.

Desigur, ei declara 5.3l/100Km!
Nu sunt nebun sa ii cred, dar cand realitatea bate de 2.5x declaratiile, avem o problema, mai ales cand e vazut ca o alternativa economica/ecologica la diesel.

Quote

Motor & Getriebe 1,0 l EcoBoost, 74 kW (100 PS), Start-Stopp-System, 6-Gang-Schaltgetriebe, Euro 6d-TEMP
CO2-Emissionen 121 g/km kombiniert
Verbrauch 5.3 L/100 km kombiniert

The 1L Ecoboost makes 123 HP and 148 lb-ft of torque, and 90s% of that torque you get from 1350 - 5375 RPM.

Daca ajungi cu ea la 5000 RPM, cred ca suge ca un ///M

In fine, exista probleme cu cilindreele mici, pe care prea putini vor sa le vada, pe ideea ca ei merg doar din pct A in pct B, legal.
UK e o piata imensa, iar departementele de marketing reactioneaza rapid, daca astfel de articole apar.
In Romania, nici macar recall-urile globale nu prea ajung, iar la o zi de la expirarea garantiei, esti singur in ploaie.

Attached Files


Edited by Dany_Darke, 17 October 2018 - 10:25.
fara spam te rog


#2
ionut_ionut

ionut_ionut

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 9,780
  • Înscris: 01.12.2007
Asta am scris eu acum cateva zile aici pe forum:

Chiar zilele trceute am inchiriat un EcoSport 1.0 125 automat in Munchen (asa s-a nimerit), dupa aprox 400km pot spune:

Strict legat de motor:
+
- silentios atat in ture mici cat si mari
- nu vibreaza la relanti, nici macar la rece, vb totusi de un L3
- f. economic in oras si la vit. de pana in 120km/h (aerodinamica de sifonier)
- destul de sprinten (sigur pe Focus se misca mai bine, mai ales la vit. mare)
- nu l-am simtit sa gafaie dupa 5000rpm si nici la 6000rpm
minusuri:
- consum mare dupa 120km/h (repet, aerodinamica de sifoier)
130km/h 7-7.5%
140km/h 8-8.5% (desi are doar 2900rpm)
160km/h 11.5-12%
La 90km/h consuma aprox 4.5%
- cutia retrograda imediat cand ajungea turatia la 17-1800rpm, probabil este destul de mort sub aceasta turatie (bine eram si 4)
- zgomot ascutit la peste 5000rpm

Masina avea 4k km, Cb-ul indica 7.2% consum mixt, am predat-o la aprox 4.4k km cu un consum de 7.4%. Sigur pus pe Focus acest motor scoate consum ceva mai bun si sigur este mai sprinten.

Comparat cu orice 1.6 aspirat, acest motor este mai economic si trage mai bine.

#3
zile_san

zile_san

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 4,668
  • Înscris: 10.10.2011
eu zic ca nu poate fi considerat teapa. este imposibil de sustinut din partea unui cumparator ca se considera inselat in momentul in care a luat decizia sa ia un motor in 3 cilindri cat o sticla de lapte. omul ala daca s-a gandit ca va ajunge cu motorul la 100.000 km intreg inseamna ca fumeaza ce bun si vrem si noi

#4
Ahasverus

Ahasverus

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 3,360
  • Înscris: 22.10.2006
Ecosport si Fiesta se vand ca painea calda.
Oamenii cauta masini mici, de oras sau macar unele ce primit o garda la sol mai mare, cu pozitie mai sus.

E uimitor ca ai avut un astfel de consum, mai ales cu cutie automata.
Eu am avut cutie manuala, iar adesea ziceam "hai ca poti, hai ca poti, jigodie!"

Cumparatorii nu sunt toti ingineri, iar maketingul lucreaza:

- motor cilindree mica
- 100 cp
- consum mic
- impozit mic
- asigurare mica

Edited by Ahasverus, 17 October 2018 - 10:00.


#5
-Jinx-

-Jinx-

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 2,208
  • Înscris: 02.03.2014

View PostAhasverus, on 17 octombrie 2018 - 09:42, said:

Eu am condus un astfel de motor, pe un Ford Ecoboost de 100 CP in Germania (inchiriere).
Am avut consum mediu de 13l/100 Km si nu pot zice ca am exagerat, doar ca masina era extrem de lenesa.

Desigur, ei declara 5.3l/100Km!
Nu sunt nebun sa ii cred, dar cand realitatea bate de 2.5x declaratiile, avem o problema, mai ales cand e vazut ca o alternativa economica/ecologica la diesel.


Deci tu imi zici ca 100cp la o masina de minim 1.4 tone e lenes...NORMAL ca e lenes. Dac vroiai sprintar trebuia sa iei 1.5 150cp

Cat despre consum...ori era stricat ori nu stii sa conduci.

Am focus mk3,5 cu Ecoboost de 1.0 125 CP si in turcia pe autostrada la 170 consuma 8.5%

In Romanica la 130 nu consuma mai mult de 6

In oras nu am scos mai mult de 10.3 niciodata (vara cu A/C si trafic de Mamaia in sezon estival)

View Postzile_san, on 17 octombrie 2018 - 09:57, said:

eu zic ca nu poate fi considerat teapa. este imposibil de sustinut din partea unui cumparator ca se considera inselat in momentul in care a luat decizia sa ia un motor in 3 cilindri cat o sticla de lapte. omul ala daca s-a gandit ca va ajunge cu motorul la 100.000 km intreg inseamna ca fumeaza ce bun si vrem si noi


Sare de 250000km ecoboost-ul ...asa ca fapt divers. Sunt multi oameni care au sarit si de 500 000

View PostAhasverus, on 17 octombrie 2018 - 09:58, said:

Cumparatorii nu sunt toti ingineri, iar maketingul lucreaza:
Pai stai asa problema e motorul sau marketing-ul ca nu mai inteleg.

Motorul e foarte bun....marketing-ul e alta mancare de peste

Ca fapt divers automata consuma mai mult decat manuala

Alt fapt divers varianta de 100cp are cutie in 5 trepte...cea de 125 cp are cutie in 6 trepte (manuala)

Edited by -Jinx-, 17 October 2018 - 10:04.


#6
Mr_nobody_

Mr_nobody_

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 5,000
  • Înscris: 03.02.2017
Chestiile astea sunt cunoscute demult.
https://www.consumer...-on-mpg-claims/

#7
-Jinx-

-Jinx-

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 2,208
  • Înscris: 02.03.2014
Corect...asta e cunoscut si nu e vorba doar de Ford.

Toate motoarele turbo nu isi ating cifrele oficiale de consum. Dar asta e surprinzator doar daca vii de pe diesel

#8
ionut_ionut

ionut_ionut

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 9,780
  • Înscris: 01.12.2007
Nicio masina nu consuma cat declara producatorul, dar in niciun caz nu exista diferente atat de mari.

https://www.spritmon...1.0&powerunit=2

Pt Focus 1.0 125cp media este de 6.63, medie facuta de 298 de utilizatori.

Edited by ionutMembruAnonimut, 17 October 2018 - 10:21.


#9
-Jinx-

-Jinx-

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 2,208
  • Înscris: 02.03.2014
6.63 e un pic optimist.

Doar daca faci preponderent drumuri lungi.

In oras daca nu e aglomerat si conduc predictiv(nu accelerez ca idiotul sa pun frana la semafor in 10 m) scot 7.5%

Daca ma grabesc...9.5/10 e uzual

Edited by -Jinx-, 17 October 2018 - 10:26.


#10
ionut_ionut

ionut_ionut

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 9,780
  • Înscris: 01.12.2007
Este vb de consum mixt. Oricum, nu totulse rezuma la Romania sau la Bucuresti.

#11
dreaQ

dreaQ

    I'm too old for this shit

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 6,382
  • Înscris: 02.06.2005
Si pana la urma care e teapa ca nu inteleg?

#12
danpet

danpet

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 8,578
  • Înscris: 01.03.2007

View Postionut_ionut, on 17 octombrie 2018 - 10:21, said:

Nicio masina nu consuma cat declara producatorul, dar in niciun caz nu exista diferente atat de mari.
Te contrazic...Corsa mea (B din '94) motor de 1.4 benzina 8 valve,60CP,consuma...exact cat scrie in carte: 5.2/100 la 90km/h si 6.8/100 la 120km/h...sau poate ca la vremea aia producatorii nu minteau ca acum :)

#13
Testosteron

Testosteron

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 9,892
  • Înscris: 27.01.2016
Cu un motor cu cilindreea de 1 l n-ai de ce sa ajungi la 5000 RPM, daca vrei viteza atunci iti iei un motor mai puternic.

Edited by Testosteron, 17 October 2018 - 10:40.


#14
-Jinx-

-Jinx-

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 2,208
  • Înscris: 02.03.2014

View Postdanpet, on 17 octombrie 2018 - 10:35, said:

Te contrazic...Corsa mea (B din '94) motor de 1.4 benzina 8 valve,60CP,consuma...exact cat scrie in carte: 5.2/100 la 90km/h si 6.8/100 la 120km/h...sau poate ca la vremea aia producatorii nu minteau ca acum Posted Image

Nu mint producatorii. Testele sunt standardizate, Normal ca toti si-au reglat motoarele sa scoate minim pe test.

Nu or fi alea valori realiste dar sunt valorile adevarate pentru conditiile dictate pentru teste.

P.S. toti producatorii urmeaza aceeasi procedura standard de test

#15
MembruAnonim

MembruAnonim

    MembruAnonim

  • Grup: Banned
  • Posts: 398,284
  • Înscris: 08.10.2015
Ţeapa e următoarea: dacă vrei maşină sprintenă, nu trebuie să te uiţi la valori mai mici de 130 CP, dacă vorbim de mase până în 2000 kg.
Trebuie să ştii ce vrei: să te mişti repede, sau să plăteşti taxe mici. Pentru taxe mici trebuie să te mişti lent.
De unde ştiu? Din propria experienţă. Am luat o maşină strict pe criterii estetice şi financiare, nu de performanţă. 110 CP la o maşină de 1400 kg masă proprie e insuficient.

#16
-Jinx-

-Jinx-

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 2,208
  • Înscris: 02.03.2014

View PostTestosteron, on 17 octombrie 2018 - 10:40, said:

Cu un motor cu cilindreea de 1 l n-ai de ce sa ajungi la 5000 RPM, daca vrei viteza atunci iti iei un motor mai puternic.

Nu stii diferenta dintre viteza si acceleratie...esti sigur ca ai carnet?

Ajung des la 5000 cand vreau sa depasesc.....retrogradez intr-a 2-a sau a 3-a si ii dau pedala.

Acolo ai numarul maxim de CP si cand depasesti trebuie sa o faci cat mai rapid

Edited by -Jinx-, 17 October 2018 - 10:44.


#17
SineNomine

SineNomine

    Artisan Distiller

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 3,446
  • Înscris: 12.02.2012

View PostTestosteron, on 17 octombrie 2018 - 10:40, said:

Cu un motor cu cilindreea de 1 l n-ai de ce sa ajungi la 5000 RPM, daca vrei viteza atunci iti iei un motor mai puternic.

Pai tocmai cu un motor din asta ajungi la 5000-6000 RPM daca vrei demaraj. La Focus zona rosie incepe la 6500 RPM.

#18
Testosteron

Testosteron

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 9,892
  • Înscris: 27.01.2016

View PostSineNomine, on 17 octombrie 2018 - 10:42, said:

Pai tocmai cu un motor din asta ajungi la 5000-6000 RPM daca vrei demaraj. La Focus zona rosie incepe la 6500 RPM.
OK, pai daca vrei sa ai consum mic atunci nu mergi pe ideea de demaraj. Practic nu poti sa le ai pe toate. Cand te apropii de zona rosie este normal ca-ti creste consumul infernal.

Edited by Testosteron, 17 October 2018 - 10:50.


Anunturi

Chirurgia endoscopică a hipofizei Chirurgia endoscopică a hipofizei

"Standardul de aur" în chirurgia hipofizară îl reprezintă endoscopia transnazală transsfenoidală.

Echipa NeuroHope este antrenată în unul din cele mai mari centre de chirurgie a hipofizei din Europa, Spitalul Foch din Paris, centrul în care a fost introdus pentru prima dată endoscopul în chirurgia transnazală a hipofizei, de către neurochirurgul francez Guiot. Pe lângă tumorile cu origine hipofizară, prin tehnicile endoscopice transnazale pot fi abordate numeroase alte patologii neurochirurgicale.

www.neurohope.ro

0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users

Forumul Softpedia foloseste "cookies" pentru a imbunatati experienta utilizatorilor Accept
Pentru detalii si optiuni legate de cookies si datele personale, consultati Politica de utilizare cookies si Politica de confidentialitate