Jump to content

SUBIECTE NOI
« 1 / 5 »
RSS
Cuvinte si expresii neclare

Mod de lucru Purmo Tempco Digital...

Samsung S90C vs LG C3

Problema sunet RCS
 Amortizor sertare bucatarie

Codrea Pallady

Blocurile goale! Orase in car...

Motorul pe benzina 1.0 SCe65
 Mostenire In 1986

Lentile sferica pentru astigmatism

Problema inlocuire usa spate A6 C...

Ce gen de muzica este?
 Drepturile copiilor, in numele &#...

Mocheta peste parchet cu incalzir...

La multi ani mie!

Senzor filtru particule GOLF 7
 

Sistemele de tractiune integrala de la suvurile compacte.

- - - - -
  • Please log in to reply
176 replies to this topic

#109
jiovrica-ciobanoiu

jiovrica-ciobanoiu

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,155
  • Înscris: 29.11.2018

 underb, on 07 decembrie 2018 - 12:33, said:


Pai si alea de care vorbeam eu cum sunt?
Part-time? Trage fata si intra spatele la nevoie? Trage spatele si intra fata la nevoie?

PS. Pinin e... Mitsubishi.

PS2. Nu stiu pt altii ce reprezinta o integrala permanenta dar pentru mine este aia la care exista un dif central prin care trece intai puterea motorului si este impartita apoi spre fata si spre spate.
Transmisiile cu cutie de transfer nu sunt permanente daca nu e si un dif in cutia de transfer (ca la Superselect) si nici cele care au cuplaj pt puntea spate (denumit impropriu diferential) adica masinile cu motor transversal nu pot fi numite permanente pt ca cuplul pe care il pot gestiona e limitat, la fel si timpul in care pot gestiona un cuplu mai mare. In plus, cardanul, dif spate si planetarele sunt dimensionate pt acel cuplu limitat. Toate limitarile astea nu sunt neaparat o problema pe asfalt atata timp cat nu vorbim de multe sute de cai si zic eu ca nici in offroad atata timp cat te vei lovi de alte probleme inainte sa te lovesti de problema transmisiei.

Sper sa nu fi inteles eu gresit: Superselectul Mitsubishi este o tractiune 4x4 permanenta? Daca da, de cind? Si cum face vectorizarea cuplului pe fiecare punte, ca sa nu zic pe fiecare roata?
Imi cer scuze dar insist in a repeta, si reformula in acelasi timp, o intrebare mai veche: daca diferentialele, fata, central respectiv spate nu sant Torsen, toate simultan, cum poate o  transmisie sa fie integrala? Care producator si pe ce masina, in afara de RS-uri (nu toate), STI-uri, GTR-uri respectiv EVO-uri, a folosit vreodata 3 diferentiale Torsen?


#110
jiovrica-ciobanoiu

jiovrica-ciobanoiu

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,155
  • Înscris: 29.11.2018

 underb, on 07 decembrie 2018 - 12:33, said:


Pai si alea de care vorbeam eu cum sunt?
Part-time? Trage fata si intra spatele la nevoie? Trage spatele si intra fata la nevoie?

PS. Pinin e... Mitsubishi.

Pe astea le uitasem...
Haldex-uri de diferite generatii atunci cind trage fata iar spatele intra la nevoie (sau invers, cind trage spatele si imtra fata la nevoie).
Superselectul este un part-time adevarat, pentru activare necesita actionarea unei levier sau a unui buton.

#111
jiovrica-ciobanoiu

jiovrica-ciobanoiu

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,155
  • Înscris: 29.11.2018
Subaru WRX STI, dealer, revizie 15k Km, 168 Euro. Filtrul de ulei costa 11Euro fara TVA. Are cineva idee, va rog, cat costa un filtru de ulei la un Mercedes “echivalent”?Attached File  image.jpg   372.39K   34 downloads

#112
underb

underb

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 17,491
  • Înscris: 08.03.2015

 jiovrica-ciobanoiu, on 07 decembrie 2018 - 22:05, said:

Sper sa nu fi inteles eu gresit: Superselectul Mitsubishi este o tractiune 4x4 permanenta? Daca da, de cind? Si cum face vectorizarea cuplului pe fiecare punte, ca sa nu zic pe fiecare roata?
Imi cer scuze dar insist in a repeta, si reformula in acelasi timp, o intrebare mai veche: daca diferentialele, fata, central respectiv spate nu sant Torsen, toate simultan, cum poate o  transmisie sa fie integrala? Care producator si pe ce masina, in afara de RS-uri (nu toate), STI-uri, GTR-uri respectiv EVO-uri, a folosit vreodata 3 diferentiale Torsen?
Am inteles. Eu ma refeream la integrala fara dif LSD/autoblocante fata si spate ci doar central.
Legat de Superselect, are dif central cu alunecare limitata in modul auto cat cu posibilitatea de blocare pe LOCK. Easy selectul e o simpla cutie de transfer.

Lancer EVO din cate stiu are motor transversal deci nema torsen ci un cuplaj pt puntea spate similar Haldex. Fata e "pe direct" iar spatele legat prin cuplaj. Chiar si cu LSD fata/spate nu as numi-o integrala permanenta. E mai mult un sistem reactiv.

In alta ordine de idei, mi se pare periculos un astfel de sistem in care trag toate 4 rotile (cu 3 torsen sau similar) pe mainile unui sofer oarecare. In mom in care o roata pierde aderenta, o pierde in toate directiile, adica si longitudinal si transversal. Se poate face o oarecare paralela  cu franarea fara ABS cand, daca s-au blocat rotile, ai pierdut directia. S-a discutat mult aspectul asta intr-un topic mai vechi. De aia e mai greu sa faci drifturi cu un dif deschis pt ca pierde aderenta o singura roata, cealalta pastrand traiectoria masinii. Masinile de drif au LSD pe spate sau chiar dif sudat.
Avand 3 LSD-uri, rotile vor pierde mai greu aderenta dar cand o vor pierde, o vor pierde toate. In mom ala masina va asculta doar de inertie daca nu stii ce ai de facut. Daca ai fata si spate deschise, vei avea o roata pe fata si una pe spate care nu mai primesc putere daca celelalte au pierdut aderenta si vor pastra mai usor masina pe traiectorie. Vorbesc de mersul pe asfalt alunecos unde viteza de deplasare e mai mare, la fel si inertia, nu de offroad.

Dpmdv,  nu e nimic gresit in ceea ce zici singura diferenta e unde tragi linia. Ca la un concurs, poti considera doar locul 1 castigator si restul pierzatori sau ii poti considera pe primii 3 castigatori, cu diferente mici intre ei dar mari intre astia primii 3 si restul din plutonul ramas mult in urma.

Cum am zis, pt mine integrala e aia la care toata puterea trece printr-un dif central blocabil/LSD si dupa aia e trimisa catre punti. La astfel de sisteme exista un lant cinematic neintrerupt intre punti si motor, desi dif central poate permite dif de turatie intre fata si spate in anumite conditii.

La cele cu fata "pe direct" si cuplaj pt puntea spate (motoare transversale) acel lant cinematic neintrerupt e doar intre puntea fata si motor.

Cele cu cutie de transfer simpla nu ma intereseaza.

Edited by underb, 08 December 2018 - 08:29.


#113
Reactor2015

Reactor2015

    ReMember

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 9,692
  • Înscris: 06.01.2015

 jiovrica-ciobanoiu, on 07 decembrie 2018 - 23:13, said:

Subaru WRX STI, dealer, revizie 15k Km, 168 Euro. Filtrul de ulei costa 11Euro fara TVA. Are cineva idee, va rog, cat costa un filtru de ulei la un Mercedes “echivalent”? image.jpg
Vino in Romania si mai stam de vorba.
Filtrul costa cam la fel indiferent de marca.

Ia vezi cat costa un amortizor fata sau spate pentru un Forester din 2007 de exemplu. Asa, ca fapt divers.

#114
terratec

terratec

    Troll hunter

  • Grup: Moderators
  • Posts: 12,056
  • Înscris: 02.03.2003
Cand vorbim despre cele mai bune sisteme de tractiune integrala ar trebui sa nu discutam si de preturi.
Autoturismele performante sunt scumpe si se intretin cu bani, nu cu economii. Reviziile au costuri similare la toate marcile bune.

#115
vali

vali

    forumist

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 4,895
  • Înscris: 03.12.2001

 Reactor2015, on 08 decembrie 2018 - 10:01, said:

Ia vezi cat costa un amortizor fata sau spate pentru un Forester din 2007 de exemplu. Asa, ca fapt divers.
cam cât costă? că sunt curios...

https://www.olx.ro/o...html#933f9c0b17

#116
underb

underb

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 17,491
  • Înscris: 08.03.2015
Omul probabil stia de cele cu self leveling care, intr-adevar erau pe la 2500 de lei bucata intr-un timp. De aia masinile de la jandarmerie stateau toate pe cur. Se dusese levelingul, nu carau protestatari gazati in portbagaj.
Altfel, da, se pot pune AM ieftin.
Alta problema cu care nu e lumea obisnuita ca deh putini au avut awd inainte de Subaru sunt planetarele spate care se mai duc si erau, la fel, scumpe. Acum nu stiu.

Altfel, pt cine vrea putin mai mult decat un suv de asfalt si nici nu vrea sa se complice cu lipsa acuta de serviceuri pt Subaru, cea mai buna varianta ramane ultimul model de Grand Vitara. Vorbim de SH pt ca din pacate nu se mai fabrica.

Edited by underb, 09 December 2018 - 09:27.


#117
vali

vali

    forumist

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 4,895
  • Înscris: 03.12.2001
Da, dar era un kit de la Pedders pe la 2.000 lei și rezolva problema cu "saggy butt". Sau puteau fi umplute din nou cu gaz, 100 lei bucata.
Mă rog, astea sunt soluții de fraieri, proprietarii de Subaru nu știu ei cum stau lucrurile de fapt, adevărații experți sunt forumiștii care aud chestii la mâna a treia.

#118
jiovrica-ciobanoiu

jiovrica-ciobanoiu

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,155
  • Înscris: 29.11.2018

 underb, on 08 decembrie 2018 - 08:15, said:

Lancer EVO din cate stiu are motor transversal deci nema torsen ci un cuplaj pt puntea spate similar Haldex. Fata e "pe direct" iar spatele legat prin cuplaj. Chiar si cu LSD fata/spate nu as numi-o integrala permanenta. E mai mult un sistem reactiv.

Cred ca undeva este o greseala: toate EVO-urile sant Torsen,cu mentiune speciala pentru generatia a IV-a care este prima masina din lume la care vectorizarea cuplului pe puntea spate se face exclusiv printr-un diferential Torsen iar nu printr-o combinatie diferential/frane.

 underb, on 08 decembrie 2018 - 08:15, said:

Cum am zis, pt mine integrala e aia la care toata puterea trece printr-un dif central blocabil/LSD si dupa aia e trimisa catre punti. La astfel de sisteme exista un lant cinematic neintrerupt intre punti si motor, desi dif central poate permite dif de turatie intre fata si spate in anumite conditii.

Aha, ok, de acord, asa ne intelegem...

 Reactor2015, on 08 decembrie 2018 - 10:01, said:

Vino in Romania si mai stam de vorba.

Daca va referiti la preturile pieselor in reprezentantele din Romania va cred pe cuvant dat fiind faptul ca nu am nici cea mai mica idee despre cat si cum. Daca in schimb va referiti la preturile pieselor after-market mai  mari in Romania decat aiurea, si aici ma refer la piese high sau extreme-performance, nu numai ca va contrazic dar pot demonstra contrariul.

 Reactor2015, on 08 decembrie 2018 - 10:01, said:

Filtrul costa cam la fel indiferent de marca.

La un M6 este aprox. 45 Euro fara TVA...

#119
Reactor2015

Reactor2015

    ReMember

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 9,692
  • Înscris: 06.01.2015

 vali, on 09 decembrie 2018 - 09:45, said:

Da, dar era un kit de la Pedders pe la 2.000 lei și rezolva problema cu "saggy butt". Sau puteau fi umplute din nou cu gaz, 100 lei bucata.
Mă rog, astea sunt soluții de fraieri, proprietarii de Subaru nu știu ei cum stau lucrurile de fapt, adevărații experți sunt forumiștii care aud chestii la mâna a treia.
Nu este prima data cand esti nepoliticos si ataci persoana.
Desi ai facut-o de oaie punand link cu un Kayaba amarat iar colegii ti-au dat peste nas cu ceea ce trebuie, tu tot la fel de obraznic ai ramas si nu ti-ai recunoscut nestiinta.

Daca tii mortis, iti pun factura sa vezi cat au costat la momentul respectiv sa nu mai insinuezi tot felul de prostii si sa jignesti colegii de forum intr-o situatie in care chiar nu exista nicio miza.
Este ultima data cand iti raspund. Nu meriti atentia nimanui cu atitudinea asta.

Scuze de off. Sa revenim la sistemele de tractiune integrala ca este mult mai bine.

#120
vali

vali

    forumist

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 4,895
  • Înscris: 03.12.2001
asta zic, sunt nepoliticos, explică-mi tu cât costă piesele la mașina mea, că eu nu știu cât dau pe ele.

#121
Reactor2015

Reactor2015

    ReMember

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 9,692
  • Înscris: 06.01.2015
Ne cerem scuze ca nu stim ce masina conduci si cat costa piesele la ea. Impardonabil gestul nostru Posted Image

#122
underb

underb

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 17,491
  • Înscris: 08.03.2015
Planetarele spate cat mai sunt? Ca si alea costau o galagie intr-un timp.

#123
vali

vali

    forumist

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 4,895
  • Înscris: 03.12.2001
nu știu, dar aia pe față a fost 3.200 lei acum două luni (cu tot cu manoperă)

Edited by vali, 10 December 2018 - 11:54.


#124
Reactor2015

Reactor2015

    ReMember

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 9,692
  • Înscris: 06.01.2015
Hai ca usor-usor ne imprietenim :)

#125
vali

vali

    forumist

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 4,895
  • Înscris: 03.12.2001
click pe siteul din profilul meu » cautare » Subaru :D

#126
underb

underb

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 17,491
  • Înscris: 08.03.2015
Nu comentez pretul in valoare absoluta dar, subiectiv vorbind, e prea mare pt mine, gandindu-ma ca masina are 4 planetare. Eu le stiam pe alea de pe spate mai firave si tot cam acolo cu pretul, nu si pe cele fata.

Anunturi

Second Opinion Second Opinion

Folosind serviciul second opinion ne puteți trimite RMN-uri, CT -uri, angiografii, fișiere .pdf, documente medicale.

Astfel vă vom putea da o opinie neurochirurgicală, fără ca aceasta să poată înlocui un consult de specialitate. Răspunsurile vor fi date prin e-mail în cel mai scurt timp posibil (de obicei în mai putin de 24 de ore, dar nu mai mult de 48 de ore). Second opinion – Neurohope este un serviciu gratuit.

www.neurohope.ro

0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users

Forumul Softpedia foloseste "cookies" pentru a imbunatati experienta utilizatorilor Accept
Pentru detalii si optiuni legate de cookies si datele personale, consultati Politica de utilizare cookies si Politica de confidentialitate