Jump to content

SUBIECTE NOI
« 1 / 5 »
RSS
Schimbare adresa DNS IPv4 pe rout...

Recomandare Barebone

Monede JO 2024

Suprasolicitare sistem electric
 CIV auto import

Mutare in MOZAMBIC - pareri, expe...

Scoatere antifurt airtag de pe ha...

Magnet in loc de clește pent...
 Cumparat/Locuit in apartament si ...

Pot folosi sistemul PC pe post de...

Sokol cu distorsiuni de cross-over

Filtru apa potabila cu osmoza inv...
 Kanal D va difuza serialul “...

Upgrade xiaomi mi11

securitate - acum se dau drept - ...

Farmacia Dr Max - Pareri / Sugest...
 

Sistemele de tractiune integrala de la suvurile compacte.

- - - - -
  • Please log in to reply
176 replies to this topic

#163
freaka-da-disk

freaka-da-disk

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,106
  • Înscris: 12.12.2018

View Postterratec, on 01 ianuarie 2019 - 12:25, said:



Cultura auto de unde se insuseste, din reviste, articole de pe internet sau Youtube ? Sau te referi la studii tehnice de specialitate si experienta in domeniu ?

Da, am inteles, imi cer scuze, faceam referire la cultura auto a producatoruluide masini. Ca sa termin repede, un exemplu la intamplare: este de porc ca tu, producator auto, sa prezinti un sistem de tractiune 4x4 reactiv, intotdeauna partime, ca pe un sistem de siguranta de “inalta tehnologie, bla, bla, bla...” avand in vedere ca un asemenea sistem, de “ultima generatie”, are nevoie, la 100km/h, de aprox. 7-9 metri pentru a corija ce este de corijat intr-o situatie “maro”.
Personal consider ca un producator auto cu departamentul marketing mai vocal decat inginerii de la “banda” este doar un cocalar fruntas pe ramura.

#164
vali

vali

    forumist

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 4,891
  • Înscris: 03.12.2001
1. publicul lor cumpără oricum. țin minte, acum câțiva ani un amic era disperat să își ia CR-V, că văzuse o reclamă cu "dăm sistemul 4x4 gratis". cocoș, dacă e gratis, cât de bun e? nu contează, e 4x4, toate sunt la fel, alerg să o iau!

2. nu are rost să pună un sistem "bun" pe SUV-uri mici. în Europa da, e o problemă, dar în US nu pun pentru că vor să vândă SUV-uri mai mari, cu tracțiune 4x4 reală.

#165
Reactor2015

Reactor2015

    ReMember

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 9,692
  • Înscris: 06.01.2015
Te doare capul cu logica ta...
Ete d-aia nu pun astia 4x4 competent ca dupa aia nu mai cumpara nimeni suvuri mari.

Sistemele astea de pe suv-uri, in filmuletele de mai sus sunt testate in conditii de offroad real. Ceea ce 90% dintre suv-uri nu vor intalni niciodata. Asta este motivul pentru care nu se agita nimeni.
Iar capacitatile de trecere sunt in acord cu performantele sistemului de tractiune integrala. Doar daca o pui in X si nu stii sa te folosesti de momentum ai o problema, altfel, chiar nu sunt probleme de genul asta.

Mai mult tine de conducator decat de tehnica dar asa le place unora teoria... de numa-numa.

#166
iulian_1976

iulian_1976

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,576
  • Înscris: 10.05.2008
Conditiile de test au fost facile, nu a fost un offroad adevarat ci un teren adaptat pentru suv-uri.Suspendat pe o singura roata fie fata, fie spate, pe diferite inclinatii, un pic de zapada, un pic de nisip,un pic apa din pacate Dusterul nu era in primul videoclip.

De exemplu existenta unui suv fara posibilitatea decuplarii ESP-ului, respectiv anumitor sisteme asemanatoare care incurca tractiunea 4X4 imi pare un non sens.
Cel putin din test Tiguanul si un pic in reluare Foresterul  au sisteme care au "inteles"  situatia din teren, asta este foarte important cel putin pentru mine ca viitor cumparator.

Unde locuiesc este o rampa lunga si inclinata pe timp de iarna ma delectez privind cine reuseste sau nu sa o urce, o mare parte din suv-uri nu inainteaza 1 cm din cauza sistemelor
de asistenta,in conditiile in care ninge abundent, sistemul nu detecteaza situatia din teren, mai mult nu ai un buton de decuplare ESP, etc...esti blocat, atunci care este ratiunea existentei unui sistem 4X4 pe suv?

Edited by iulian_1976, 02 January 2019 - 02:14.


#167
underb

underb

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 17,491
  • Înscris: 08.03.2015
Nu stiu de existenta suvurilor la care sa nu poti taia ESP fara sa ai posibilitatea selectarii unei setari dedicate zapezii sau altuu teren alunecos.
Aia erau doar niste bolovani care nu stiau sa foloseasca masina care cel mai probabil era si cu cutie automata si probabil nici nu erau 4WD.

Altfel, cu un suv fwd nu o sa urci in veci unde urci cu un turism. Daca mai e si automat, adio mama, mai bine stai linistit chiar daca poti sa urci ca, nu de alta dar va trebui sa si cobori iar de obicei ce urca greu coboara usor, de obicei mai usor decat ti-ai dori.

Legat de role, sunt egale cu zero. Testeaza masinile intr-un singur scenariu, rar intalnit in realitate si cam atat.

De ce ai sta ca prostul cu volanul drept pe acele role, daca ar fi o situatie reala? Poti da usor jos de pe role orice masina.

Edited by underb, 02 January 2019 - 12:21.


#168
QAZ

QAZ

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,594
  • Înscris: 18.09.2003
[ https://www.youtube-nocookie.com/embed/gnGuNqFmGVY?feature=oembed - Pentru incarcare in pagina (embed) Click aici ]

#169
Reactor2015

Reactor2015

    ReMember

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 9,692
  • Înscris: 06.01.2015
[ https://www.youtube-nocookie.com/embed/WlIZEM_yzU0?feature=oembed - Pentru incarcare in pagina (embed) Click aici ]

#170
vali

vali

    forumist

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 4,891
  • Înscris: 03.12.2001
AWD de pe Subaru :)

[ https://www.youtube-nocookie.com/embed/p2iJL63R8hk?feature=oembed - Pentru incarcare in pagina (embed) Click aici ]

#171
Reactor2015

Reactor2015

    ReMember

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 9,692
  • Înscris: 06.01.2015
Nu am inteles faza. Ce trebuia sa vedem?

#172
JurasikMan

JurasikMan

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 9,289
  • Înscris: 30.10.2006
Toate masinile cu 4x4 permanent se descurca in conditii normale sau chiar in unele mai complicate . Totusi , tractiunea integrala nu este singurul atribut al unui off-roader . Vorbim despre unghiuri , despre ampatament si ecartament , existenta sasiului separat sau lipsa lui , existenta reductorului sau lipsa lui . Nu orice SUV este gandit pentru off-road . Cele mai multe nu sunt gandite pentru asa ceva . Strict in conditii normale de rulare , tractiunea 4x4 , sub orice forma ar fi pusa pe o masina , asigura un plus de tractiune . In majoritatea situatiilor , SUV-urile compacte ( si nu numai ) au si o garda mai mare la sol decat un crossover , de unde si niste unghiuri mai competitive de atac , rampa si degajare , care unghiuri fac diferenta intre a lasa jumatate din masina pe drum sau a pastra masina intr-o singura bucata . Uzurile sunt evident mai mari si consumurile de combustibil asemenea , in cazul masinilor 4x4 fata de masinile cu o singura punte motrice . Daca faci turism de duminica si vrei sa abordezi cate un drum mai desfundat , dar numai cu anvelope potrivite ( in gama AT mai domestic ) , este bun orice SUV . Atata timp cat posesorul nu isi imagineaza ca are G classe sau Land Cruiser si trateaza masina in functie de limitarile ei tehnice este OK .
Exista SUV-uri care au garda mai buna decat un off-roader adevarat . Motivul este ca nu au sasiu si pe spate nu au punte fixa . Puntea fixa coboara garda la sol din cauza carterului diferentialului spate care scade mult garda fata de posibilitatile teoretice ale off-roaderelor adevarate .
In practica , este imposibil sa dai permanent cuplu pe 4 roti care se invartesc cu viteze diferite , asa cum o fac rotile unei masini care vireaza . De aici si concluzia ca de fapt , 4x4 nu inseamna ca toate primesc cuplu, ci ca atunci cand una pierde aderenta , cealalta ( de pe aceeasi punte ) primeste . Toate sistemele de pe SUV-urile obisnuite asta fac , franeaza roata care se invarte in gol ( pentru ca a pierdut aderenta ) si muta cuplul pe roata cealalta . Spre deosebire de acest sistem , un G classe , are trei diferentiale blocabile , care activate fac ca fiecare roata sa primeasca fix acelasi cuplu ( lucru posibil doar in teren greu unde ruperea de aderenta este pronuntata , altfel s-ar rupe masina ) .

#173
dan78rom

dan78rom

    in omnia paratus

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 5,070
  • Înscris: 28.02.2008
Noul Jimny vs Duster pe role

[ https://www.youtube-nocookie.com/embed/qheLRevNlrw?feature=oembed - Pentru incarcare in pagina (embed) Click aici ]

#174
Baxon

Baxon

    Dachshund

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 14,720
  • Înscris: 01.03.2017
Praf Dacia Duster ca si Kia Sportage de altfel !

#175
overseas

overseas

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 38,104
  • Înscris: 09.01.2007

View PostBaxon, on 29 ianuarie 2019 - 23:55, said:

Praf Dacia Duster ca si Kia Sportage de altfel !

WTF
Tu inchiriezi un Sportage pe numele tau, dar treci in dreapta si cu mine la volan.
Cauciucurile le aduc eu.

#176
Hunor_66

Hunor_66

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 29,530
  • Înscris: 22.08.2016

View PostJurasikMan, on 14 ianuarie 2019 - 18:21, said:

Toate masinile cu 4x4 permanent se descurca in conditii normale sau chiar in unele mai complicate . Totusi , tractiunea integrala nu este singurul atribut al unui off-roader . Vorbim despre unghiuri , despre ampatament si ecartament , existenta sasiului separat sau lipsa lui , existenta reductorului sau lipsa lui . Nu orice SUV este gandit pentru off-road . Cele mai multe nu sunt gandite pentru asa ceva . Strict in conditii normale de rulare , tractiunea 4x4 , sub orice forma ar fi pusa pe o masina , asigura un plus de tractiune . In majoritatea situatiilor , SUV-urile compacte ( si nu numai ) au si o garda mai mare la sol decat un crossover , de unde si niste unghiuri mai competitive de atac , rampa si degajare , care unghiuri fac diferenta intre a lasa jumatate din masina pe drum sau a pastra masina intr-o singura bucata . Uzurile sunt evident mai mari si consumurile de combustibil asemenea , in cazul masinilor 4x4 fata de masinile cu o singura punte motrice . Daca faci turism de duminica si vrei sa abordezi cate un drum mai desfundat , dar numai cu anvelope potrivite ( in gama AT mai domestic ) , este bun orice SUV . Atata timp cat posesorul nu isi imagineaza ca are G classe sau Land Cruiser si trateaza masina in functie de limitarile ei tehnice este OK .
Exista SUV-uri care au garda mai buna decat un off-roader adevarat . Motivul este ca nu au sasiu si pe spate nu au punte fixa . Puntea fixa coboara garda la sol din cauza carterului diferentialului spate care scade mult garda fata de posibilitatile teoretice ale off-roaderelor adevarate .
In practica , este imposibil sa dai permanent cuplu pe 4 roti care se invartesc cu viteze diferite , asa cum o fac rotile unei masini care vireaza . De aici si concluzia ca de fapt , 4x4 nu inseamna ca toate primesc cuplu, ci ca atunci cand una pierde aderenta , cealalta ( de pe aceeasi punte ) primeste . Toate sistemele de pe SUV-urile obisnuite asta fac , franeaza roata care se invarte in gol ( pentru ca a pierdut aderenta ) si muta cuplul pe roata cealalta . Spre deosebire de acest sistem , un G classe , are trei diferentiale blocabile , care activate fac ca fiecare roata sa primeasca fix acelasi cuplu ( lucru posibil doar in teren greu unde ruperea de aderenta este pronuntata , altfel s-ar rupe masina ) .

Uite de exemplu aici, diferenta o face garda la sol si anvelopele:

[ https://www.youtube-nocookie.com/embed/tM6zTIg3jvQ?feature=oembed - Pentru incarcare in pagina (embed) Click aici ]

#177
GabiA

GabiA

    Junior Member

  • Grup: Members
  • Posts: 86
  • Înscris: 22.10.2006

View Postoverseas, on 30 ianuarie 2019 - 09:42, said:



WTF
Tu inchiriezi un Sportage pe numele tau, dar treci in dreapta si cu mine la volan.
Cauciucurile le aduc eu.

Lasa-l, overseas. Vulpea cand n-ajunge la struguri zice ca sunt acri!

Anunturi

Second Opinion Second Opinion

Folosind serviciul second opinion ne puteți trimite RMN-uri, CT -uri, angiografii, fișiere .pdf, documente medicale.

Astfel vă vom putea da o opinie neurochirurgicală, fără ca aceasta să poată înlocui un consult de specialitate. Răspunsurile vor fi date prin e-mail în cel mai scurt timp posibil (de obicei în mai putin de 24 de ore, dar nu mai mult de 48 de ore). Second opinion – Neurohope este un serviciu gratuit.

www.neurohope.ro

0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users

Forumul Softpedia foloseste "cookies" pentru a imbunatati experienta utilizatorilor Accept
Pentru detalii si optiuni legate de cookies si datele personale, consultati Politica de utilizare cookies si Politica de confidentialitate