Jump to content

SUBIECTE NOI
« 1 / 5 »
RSS
Joc Drone

Sfat achizitie AC Gree Fairy vs P...

MONITOR LG fara sonor !

Batalia pentru Bucuresti - ND, Fi...
 Identificare font

Samsung Galaxy A35

Sfat pentru aprinderea automata a...

Masina de copt paine - pareri
 Cum reactivez Google Maps?

Conectare tableta X220la Tv

Femeile tinere nu mai vor sa munc...

La mulți ani @un_dac!
 La multi ani de Sfantul Gheorghe&...

Job - Facultate sau certificare

Deadpool & Wolverine (2023)

sistem hibrid eoliana + panouri +...
 

Sistemele de tractiune integrala de la suvurile compacte.

- - - - -
  • Please log in to reply
176 replies to this topic

#73
vali

vali

    forumist

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 4,890
  • Înscris: 03.12.2001
luminează-mă cu linkuri, că așa, din aer...

#74
Reactor2015

Reactor2015

    ReMember

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 9,692
  • Înscris: 06.01.2015
Si suvuri, si 4x4 adevarate, Un clip interesant.
[ https://www.youtube-nocookie.com/embed/v_ZPwm9vsGs?feature=oembed - Pentru incarcare in pagina (embed) Click aici ]

#75
vali

vali

    forumist

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 4,890
  • Înscris: 03.12.2001
era vorba de suvuri compacte. COMPACTE! nu Defender, nu Discovery, nu ML, nu Land Cruiser!

#76
Reactor2015

Reactor2015

    ReMember

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 9,692
  • Înscris: 06.01.2015
Este si Duster pe acolo si Forester si Terrano si mai sunt si altele.
Tocmai de aia am pus clipul ca sa se vada comparatia.

#77
vali

vali

    forumist

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 4,890
  • Înscris: 03.12.2001

View PostReactor2015, on 28 noiembrie 2018 - 21:08, said:

Tocmai de aia am pus clipul ca sa se vada comparatia.
nu se vede comparația. că nu e nici o comparație. niște oameni s-au dus să se dea prin noroi cu niște mașini. nu sunt teste, nu sunt comparații, nu sunt concluzii.
ps: nici terrano nu e suv compact.

#78
jiovrica-ciobanoiu

jiovrica-ciobanoiu

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,155
  • Înscris: 29.11.2018
Buna dimineata,

Singurul SUV compact din lume cu tractiune integrala a fost Foresterul STI  (diferential central activ Torsen, diferential punte fata/spate Torsen).
Se poate inlocui "tractiune integrala" din titlul threadului cu "tractiune permanenta" sau echivalent.

#79
Reactor2015

Reactor2015

    ReMember

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 9,692
  • Înscris: 06.01.2015
Daca nu are si reductor, degeaba.

#80
terratec

terratec

    Troll hunter

  • Grup: Moderators
  • Posts: 12,044
  • Înscris: 02.03.2003
De ce crezi ca ar avea nevoie masina aia de reductor ? Ii lipseste puterea sau cuplul la turatii mici ?

#81
Reactor2015

Reactor2015

    ReMember

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 9,692
  • Înscris: 06.01.2015
Nu ii lipseste.
Dar offroad fara reductor nu este offroad.

#82
marr

marr

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 6,197
  • Înscris: 13.07.2005
Am mai spus - si o repet:
SUBARU NU face masini de off-road !
Ca sistemul de tractiune, garda la sol si unghiurile de atac si degajare permit abordarea unor trasee de off-road usor, e alta discutie.
Un prieten chiar a avut ocazia rara de a vizita fabrica si centrul R&D Subaru. Cand a deschis discutia despre off-road cu cei de acolo, i-au retezat scurt elanul ...

Pentru off-road ”adevarat” ai nevoie de masina pe sasiu, de garda la sol de peste 25 cm, de diferentiale blocabile, troliu, anvelope dedicate, etc ...
Acolo ai masini 4x4 din categoria Defender, Patrol, Land Cruiser, Jeep Wrangler, Suzuki Samurai / Jimny (din astea mici) ... nu SUV-uri !!!

Cat despre multitudinea de filmulete de pe youtube, majoritatea celor din America de Nord ce apar cu Subaru in off-road adevarat, au investit in prepararea masinilor sume considerabile ( niste muulte mii de $$$). Dar sunt chestii care, la prima vedere, nu sunt evidente.

#83
vali

vali

    forumist

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 4,890
  • Înscris: 03.12.2001
tu încerci să rezonezi cu oameni care cred că terrano e suv compact.

#84
Reactor2015

Reactor2015

    ReMember

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 9,692
  • Înscris: 06.01.2015
Esti obraznicut colegule Posted Image
Este forum de discutii, nu incearca nimeni sa rezoneze cu nimeni ca nu suntem MIsa si nu s-a afirmati nicaieri ca Terrano este suv compact.

O sa-ti scriu cu majuscule, poate atunci intelegi: AM PUS CLIPUL UNDE SUNT SI MASINI DE TEREN SI SUV-URI COMPACTE IN SCOP COMPARATIV, NU CA ALEA DE TEREN AR FI SUV-URI COMPACTE! Sper ca macar acum, ai sa intelegi. Si daca totusi nu intelegi sau nu vrei sa intelegi, treci peste asta, nu merita sa te consumi atat.

#85
vali

vali

    forumist

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 4,890
  • Înscris: 03.12.2001
am înțeles de ce le-ai pus, dar omul a cerut SUV-uri compacte. nu suvuri compacte și mere, nu suvuri compacte și offroadere, nu suvuri compacte și bentayga. și nu doar că l-ai pus, dar ai și insistat cu offroaderele, deși ți-am atras atenția de două ori că e vorba de SUVuri compacte.

#86
jiovrica-ciobanoiu

jiovrica-ciobanoiu

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,155
  • Înscris: 29.11.2018

View Postmarr, on 06 decembrie 2018 - 09:32, said:

Am mai spus - si o repet:
SUBARU NU face masini de off-road !
Ca sistemul de tractiune, garda la sol si unghiurile de atac si degajare permit abordarea unor trasee de off-road usor, e alta discutie.
Un prieten chiar a avut ocazia rara de a vizita fabrica si centrul R&D Subaru. Cand a deschis discutia despre off-road cu cei de acolo, i-au retezat scurt elanul ...

Pentru off-road ”adevarat” ai nevoie de masina pe sasiu, de garda la sol de peste 25 cm, de diferentiale blocabile, troliu, anvelope dedicate, etc ...
Acolo ai masini 4x4 din categoria Defender, Patrol, Land Cruiser, Jeep Wrangler, Suzuki Samurai / Jimny (din astea mici) ... nu SUV-uri !!!

Cat despre multitudinea de filmulete de pe youtube, majoritatea celor din America de Nord ce apar cu Subaru in off-road adevarat, au investit in prepararea masinilor sume considerabile ( niste muulte mii de $$$). Dar sunt chestii care, la prima vedere, nu sunt evidente.

Cu scuzele de rigoare, sant obosit si-mi scapa multe: discutia nu este despre transmisii integrale si SUV-uri?... Off-topic: care dintre off-roaderele trecute sau prezente ar avea transmisie integrala?...

#87
underb

underb

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 17,491
  • Înscris: 08.03.2015

View Postjiovrica-ciobanoiu, on 29 noiembrie 2018 - 10:44, said:

Buna dimineata,

Singurul SUV compact din lume cu tractiune integrala a fost Foresterul STI  (diferential central activ Torsen, diferential punte fata/spate Torsen).
Se poate inlocui "tractiune integrala" din titlul threadului cu "tractiune permanenta" sau echivalent.
Si ultima Grand Vitara. S-a facut pana prin 2013. Vorbim de masini recente.
Altfel avem si Pinin cu Superselect de exemplu.
Ambele au diferential central prin care trece puterea motorului inainte de a ajunge la puntile fata si spate, lock si reductor cu demultiplicare de offroad, nu pt tractare.
Ambele au si versiune simplificata cu dif central (real, nu cuplaj pt spate) cu blocare automata prin vascopluj dar astea sunt mai mult de oras fara lock sau reductor.

Edited by underb, 06 December 2018 - 14:34.


#88
Reactor2015

Reactor2015

    ReMember

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 9,692
  • Înscris: 06.01.2015
Asa vali, nu te lasa :D Si dai si lupta Posted Image
Topicul este facut de mine. Care om a cerut?
Uita-te la prima, a doua, a treia si alte postari de pe topic. Niciuna nu s-a limitat la a se discuta strict de o masina anume si s-a vrut o comparatie intre suv-uri compacte si restul dpdv al transmisiei integrale, atata tot.
Dar tu te tii ca scaietele de mine si nu vrei sa te dai jos cu niciun pret.
Spor in continuare, esti  Posted Image  Pe bune, ar fi aiurea sa te opresti.

@underb, corect ce spui si unele din ele sunt chiar mai mici ca dimensiuni decat suv-urile compacte.

#89
Bergero

Bergero

    Junior Member

  • Grup: Members
  • Posts: 194
  • Înscris: 21.11.2004
Sunt in situatia de a achizitiona un SUV compact. Majoritatea timpului merg in oras, dar stau undeva in periferie, intr-o comuna limitrofa. E posibil iarna sa am unele probleme cind ninge mult si intirzie deszapezirea. Pe lista scurta am Hyundai Tucson, Kia Sportage si Toyota Rav4 hybrid. Nu am pretentii si nu am nevoie de off-roader adevarat. Am ezitari privind RAV4 (pe linga pretul mai mare), deoarece puntea spate e independenta si e actionata doar de un motor electric, din cite am inteles. Care din ele m-ar putea ajuta mai mult?

#90
jiovrica-ciobanoiu

jiovrica-ciobanoiu

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,155
  • Înscris: 29.11.2018

View Postunderb, on 06 decembrie 2018 - 14:33, said:


Si ultima Grand Vitara. S-a facut pana prin 2013. Vorbim de masini recente.
Altfel avem si Pinin cu Superselect de exemplu.
Ambele au diferential central prin care trece puterea motorului inainte de a ajunge la puntile fata si spate, lock si reductor cu demultiplicare de offroad, nu pt tractare.
Ambele au si versiune simplificata cu dif central (real, nu cuplaj pt spate) cu blocare automata prin vascopluj dar astea sunt mai mult de oras fara lock sau reductor.

Am inteles, cred ca am gasit cauza contradictiei. Tine de modul in care fiecare intelege conceptul de transmisie “ integrala”. Nu fac pe desteptul, departe de mine, dar in acceptiunea “initiatilor” transmisia integrala, ca si conditie necesara dar nu si suficienta, este o transmisie 4x4 permanenta. Urmatoarea conditie necesara dar nu suficienta ar fi repartitia cuplului, functie de necesitati, pe fiecare roata in parte iar nu pe punti... Daca imi permiteti o gluma: daca Vitara aia, sau Superselectul (singurul Superselect pe care il cunosc fiind cel al lui Mitsubishi folosit pe off-roaderele lor) la care faceti referire sant macar 4x4 permanent atunci sant gata sa le mananc bucata cu bucata... Ca sa va faceti o idee despre magnitudine: o Superselect de pe un L200 2016, costa, de noua, aprox. 6K euro iar o integrala de pe un STI 2016, noua, bate spre 11K euro... Audi RS spre 14K euro. Bineinteles, nu sint preturi de fabrica ci de dealer, Europa, iar daca exista o eroare in raport cu celelalte continente aceasta nu este decat una sistematica.
Si imi cer scuze pentru un post mai sus: am pomenit transmisiile integrale folosite pe STI si parte din Audi RS uitind de cea de pe EVO.

Anunturi

Bun venit pe Forumul Softpedia!

0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users

Forumul Softpedia foloseste "cookies" pentru a imbunatati experienta utilizatorilor Accept
Pentru detalii si optiuni legate de cookies si datele personale, consultati Politica de utilizare cookies si Politica de confidentialitate