De ce nu evolueaza sistemul de invatamant din Romania ?
Last Updated: Jun 07 2018 00:05, Started by
PlatonX
, May 21 2018 07:44
·
0
#37
Posted 21 May 2018 - 09:11
myshyk, on 21 mai 2018 - 09:05, said:
In primul rand, vechiul sisten de invatamant, care te obliga sa inveti lucruri total inutile in viata. Spre exemplu, limba latina. Si in care au invatat cei care vor sa implementeze sisteme noi, dar pornind de la aceleasi principii: ai/n-ai nevoie in viata de Eminescu, il inveti pentru ca e "poetul nationale", in detrimentul noilor poeti care au aparut in zilele noastre. Am dat asta asa, ca exemplu, nu pentru ca e singurul lucru depasit in invatamant. Un copil nu poate sa stie daca ii place sau nu o materie sau un domeniu daca nu il aduci in contact cu acel domeniu. E ok sa inveti si despre Eminescu, despre Cosbuc, Blaga etc. Dar fara a insista prea mult pe ei. Toate materiile trebuie facute doar la nivel de baza. Fiecare va aprofunda ulterior materia care ii place si spre care are inclinatii. Dar e important pentru copil sa vina in contact cu cat mai multe domenii, nu sa le aprofundeze. Vorba vine aprofundare, ca nu se aprofundeaza nimic la noi in invatamant. Totul se invata pentru termen scurt. Uite, exemplul meu personal. Eu nu am fost un elev eminent. Exceptand o singura materie unde aveam 10 pe linie si vreo 2 materii unde aveam 5 pe linie in rest ma invarteam intre 6 si 8 la majoritatea. Sotia a fost elev model. Medii de la 9,70 in sus. Dupa 20 de ani de la terminarea scolii, eu pot sa merg la oricare din materiile facute pana in a 12-a si probabil iau fara probleme un 5 poate chiar 6. Ea...zice ca nu crede ca poate mai nult de un 3. Si orice discutam realizam ca am cunostinte mai bune aproape in orice materie decat ea. Am facu amandoi aceasi scoala si am avut aceasi profesori, deci nu e vorba nici macar de diferenta dintre scoli. Ee normal. Are ci creierul anumite limite. Trebuie sa elimine din informatii sa se poata incarca cu unele noi. De aceea e important sa ii oferi in scoala doar informatiile de baza. Cu alea ramane toata viata. Daca il supraincarci e posibil sa le piarda la scurt timp dupa ce a terminat scoala. Edited by PoeOvidiu, 21 May 2018 - 09:29. |
#38
Posted 21 May 2018 - 09:24
#39
Posted 21 May 2018 - 09:27
Pentru ca profesorii sunt batuti in cap, impreuna cu aia din minister, iar directorii de scoli cat si inspectorii scolari sunt numiti politic.
|
#40
Posted 21 May 2018 - 09:33
Nu cred ca profesorii sunt problema reala. Ei se adapteaza doar sistemului ca nu prea au de ales.
Edited by PoeOvidiu, 21 May 2018 - 09:33. |
#41
Posted 21 May 2018 - 09:38
Nu putem compara sistemul de invatamant al unei tari dezvoltate cu cel al unei tari in curs de dezvoltare. In general, presiunea este mai mare pe elevii din tari in curs de dezvoltare, unde parintii vor ca acestia sa isi depaseasca conditia actuala si stiu ca scoala le va deschide ceva usi in viata fie la ei in tara fie in afara.
Asta nu inseamna ca celor din vest nu le pasa de educatie, dar se concentreaza mai mult pe alte aspecte ale dezvoltarii, nu doar pe invatat cat mai mult si note cat mai mari, asta pentru ca u traiesc constant cu grija zilei de maine. |
#42
Posted 21 May 2018 - 09:53
Nu evolueaza pentru ca e condus de maimute care nu vor sa evolueze nici electrocutate.
Quote
De ce nu putem avea calitate în învățământ? Pentru că inspectorii sunt mai preocupați de confortul propriu decât de copii și profesori. Aș vrea să văd inspectori că refuză să stea în fața meselor îmbelșugate din cancelarii și cabinete, că nu primesc flori și cadouri după inspecții, că nu pleacă cu sarsanalele sau portbagajele pline de mâncare. Aș vrea să văd inspectori care vin cu mașina proprie sau cu autobuzul la școală în inspecție, că nu mai așteaptă transport, cafea și tratație pe drum din partea unui biet profesor. Aș vrea ca inspectorii să nu le mai ceară profesorilor tot felul de sarcini casnice, ca unor sclavi pe plantație, care nu pot spune niciodată nu, de frică. Aș vrea să văd profesori care au mai multă încredere în ei înșiși, mai mult curaj, care știu că nu li se poate întâmpla nimic dacă sunt verticali, drepți și își fac munca cu pasiune și dedicare. Abia de aici încolo se poate vorbi de schimbare în bine în învățământului românesc. Dar deocamdată nu am auzit despre un astfel de inspector, deși sunt convinsă că ei există. Și mesele continuă să se umple și să se reverse din buzunarele subțiri ale profesorilor, acoperind slaba pregătire, incompetența, neimplicarea. |
#43
Posted 21 May 2018 - 09:58
Hai sa spun traite de mine: scoala avea un profesor de 50 de ani de limba rusa; trecuse revolutia, nimeni nu mai vroia sa invete rusa; noi invatam rusa, ca doar nu era sa il dea afara pe dom' profesor. La sedintele cu dirigintele toti parintii au cerut engleza nu rusa, dar, decat sa angajeze o fatuca proaspat absolventa de engleza, l-au pastrat pe colegul lor de rusa.
Mai e o chestie: nu doar profesorii cu care interactioneaza eleveii sunt vinovati; ei(profesorii de la clasa) dau vina pe programa, pe sistem etc..Deasupra lor, in inspectorat si minister, sunt unii care fac tot posibilul sa le fie lor bine (sa isi asigure postul pe viata, sa mai castige o spaguta, un contract pe ici pe colo etc). |
#44
Posted 21 May 2018 - 09:59
#45
Posted 21 May 2018 - 10:01
Eu nu cred ca se va schimba decat atunci cand si noi ca parinti o sa vrem o schimbare. Atata timp cat parintii merg pe aceleasi principii ca acum 20 ani, cum putem noi sa avem pretentia la un invatamant mai bun? In fiecare zi vad parinti care sunt de acord cu pedeapsa (coltul rosu) inca de la gradinita, sunt de acord cu violenta (o palma la fund nu a omorat pe nimeni), cu recompensele, cu zaharul in meniurile copiilor inca de la crese, cu televizorul inainte sau in timpul mesei, cu temele cerute de catre parinti si lista poate continua dar ma apuca plansul numai cand ma gandesc.
Atata timp cat avem parinti care nu citesc, nu vor sa se informeze cu ultimele noutati/cercetari/studii nu avem cum sa construim un viitor mai bun. Educatia porneste de la parinti si degeaba cerem noi educatori si scoli mai bune daca noi la randul nostru nu vrem sa evoluam. In fiecare zi ma izbesc de acelasi lucru " Ce atatea studii si atata citit, dar noi cum am crescut?" Din pacate, nu venim cu mai nimic bun in spate din educatia generatiei noastre dar imi doresc si o sa ma lupt de fiecare data pentru un viitor mai bun pentru copilul meu. Educatia dragilor porneste de la parinti, nu de la bunici, nu de la educatori/profesori. Doar noi putem schimba ceva. |
#46
Posted 21 May 2018 - 10:20
Io zic ca in ziua de azi nu suntem mai departe de scoala de pe vrea lui Creanga,
Quote
Ș-apoi carte se învăța acolo, nu glumă! Unii cântau la psaltichie, colea, cu ifos: Ison, oligon, petasti, Două chendime, homili, până ce răgușau ca măgarii; alții, dintr-o răsuflare, spuneau cu ochii închiși cele șapte taine din catihisul cel mare. Gâtlan se certa și prin somn cu uriașul Goliat. Musteciosul Davidică de la Fărcașa, până tipărea o mămăligă, mântuia de spus pe de rost, repede și fără greș, toată istoria Vechiului Testament de Filaret Scriban, împărțită în perioade, și pronumele conjunctive de dativ și acuzativ din gramatica lui Măcărescu: — Mi-ți-i, ni-vi-li, me-te-îl-o, ne-ve-i-le; me-te-îl-o, ne-ve-i-le, miți-i, ni-vi-li. Ce-a fi aceea, ducă-se pe pustiu! Unii dondăneau ca nebunii, până-i apuca amețeală; alții o duceau numai într-un muget, citind până le pierea vederea; la unii le umblau buzele parcă erau cuprinși de pedepsie; cei mai mulți umblau bezmetici și stăteau pe gânduri, văzând cum își pierd vremea, și numai oftau din greu, știind câte nevoi îi așteaptă acasă. Și turbare de cap și frântură de limbă ca la acești nefericiți dascăli nu mi s-a mai dat a vedea; cumplit meșteșug de tâmpenie, Doamne ferește! Nu ai cum sa faci scoala eficienta pentru elevi cat timp: -nu vrei sa dezvolti judecata elevilor ci te bazezi aproape in totalitate pe memorare mecanica. -nu pui accent pe inclinatiile fiecarui elev ci obligi elevii sa studieze aceleasi materii, ca de, ai profesori carora trebuie sa le dai o pita! Ar fi mai eficient (cel putin de la o anumita varsta, preferabil cat de mica se poate) sa lasi libertate fiecarui elev sa-si aleaga numarul de ore la fiecare materie (ex: minim 1 ora/saptamana si in sus cate vrea si cate poate duce) -n-ai specializari si ai o programa fixa dictata de la centru, care de cele mai multe ori nu nici in clin, nici in maneca cu nevoile angajatorilor. -incurajezi "copetitia" prin sisteul de notare in loc sa incurajezi colaborarea si lucrul in echipa. Rezultatul il stim toti: sistemul de notare nu mai are nici o legatura cu perforantele personale, ii pus pe butuci de parinti care dau mita din prima pana in ultima zi de scoala pentru ca loaza lor sa fie "bine vazuta", "bine notata", sa nu-i strice media, sa-l mai lase sa copieze si el un pic la BAC, sa-si ia cu note mari examenele de la facultate, etc. -profesorii nu-s selectati cu mult mai multa grija. Cred ca s-ar impune un examen psihologic foarte serios, repetat la maxim 1 an. -ai teme! Ca profesor, ai fost in stare sa predai si elevul a ramas cu ceva la sfarsitul orei, foarte bine! Da-i pauza elevului ca asa cunostintele se sedimenteaza. N-a ramas elevul cu nimic dupa ora, nu mai are nici un rost sa-i dai de invatat acasa ce nu ai fost tu in stare sa predai pe intelesul lui in timpul orei. Daca elevul considera ca trebuie sa aprofundeze ceva la o materie care ii place, o face singur, fara sa-l obligi. -ai materie "importanta" si materie "neimportanta". Nu judeca tu cu mintea ta plina de balarii ce trebuie musai sa studieze elevul. Ii place desenul si are inclinatii spre partea asta, cauta-i un profesor cat de bun care sa-l sprijine si sa-l invete si daca profesorul nu mai face fata cauta altul si mai bun! |
|
#47
Posted 21 May 2018 - 10:25
elsa draga ia spune ceva
ce poate face copilul tau super educat cand i se cere sa urmeze acea programa impusa de profesor care la randu-i impusa de altii si tot asa,pana la un imbecil(a) care s-a trezit ministrul educatiei apropo in ultimii 20 de ani am avut vreunul care sa fie pregatit si apt pt aceasta functie? pe mine m-a disperat dintotdeauna sa memorez poeziile,ca deh cand ma apuca foamea ma apuc de recitat |
#48
Posted 21 May 2018 - 10:34
ceanu1980, on 21 mai 2018 - 10:25, said:
elsa draga ia spune ceva ce poate face copilul tau super educat cand i se cere sa urmeze acea programa impusa de profesor care la randu-i impusa de altii si tot asa,pana la un imbecil(a) care s-a trezit ministrul educatiei apropo in ultimii 20 de ani am avut vreunul care sa fie pregatit si apt pt aceasta functie? pe mine m-a disperat dintotdeauna sa memorez poeziile,ca deh cand ma apuca foamea ma apuc de recitat Sunt perfect de acord cu tine, ca este trista metoda de predare dar te rog nu ma lua la misto "Copil super educat" daca spre deosebire de tine eu chiar pun accent pe educatie. Probabil copilul meu nici peste 15 ani nu o prinda o metodologie buna la scoala, singura sansa este sa se adapteze la mediu si sa aiba incredere in el si imi doresc ca pana va ajunge el la scoala/liceu sau mai iasa la pensie educatorii/profesorii din garda veche. |
#49
Posted 21 May 2018 - 10:37
PlatonX, on 21 mai 2018 - 08:44, said: OK, atunci de ce nu evolueaza ? De ce toate in jurul nostru evolueaza numai invatamantul nu ? Pentru ca nu se poate stabili o corelatie intre nivelul de pregatire si performanta pe piata muncii. Multa materie e cam degeaba, se preda scolastic (redari de liste, cunostinte statice). Nimeni nu vine sa schimbe, banii vin oricum Nu in ultimul rand, se duc in medicina oamenii care nu mai sunt buni in industrie, cei care accepta lancezeala, mediocritatea, care vor un loc de munca sigur, stagnant, sau o evolutie liniara in cariera. |
#50
Posted 21 May 2018 - 10:40
MarianG, on 21 mai 2018 - 09:59, said:
de cultura, dar ce te obliga sa canti? La ora de biologie in schimb, fiecare cuvant, fiecare inflexiune a vocii profesoarei imi induce o stare de plictiseala si ma uit de 10 ori la ceas cand se va termina odata teroarea. Sunt dispus sa platesc pentru un serviciu de calitate. Unde il gasesc ? Da, sunt de acord ca trebuie sa am cultura generala, dar modul de predare ? Dar cantitatea de informatie pe care creierul o poate asimila intr-un timp atat de scurt ? Cum trezesti interesul elevilor, prin dictare ? aaaa4567, on 21 mai 2018 - 10:37, said:
Nu in ultimul rand, se duc in medicina oamenii care nu mai sunt buni in industrie, cei care accepta lancezeala, mediocritatea, care vor un loc de munca sigur, stagnant, sau o evolutie liniara in cariera. Edited by PlatonX, 21 May 2018 - 10:43. |
#51
Posted 21 May 2018 - 10:50
gabyxm, on 21 mai 2018 - 10:20, said:
Io zic ca in ziua de azi nu suntem mai departe de scoala de pe vrea lui Creanga, Nu ai cum sa faci scoala eficienta pentru elevi cat timp: -nu vrei sa dezvolti judecata elevilor ci te bazezi aproape in totalitate pe memorare mecanica. -nu pui accent pe inclinatiile fiecarui elev ci obligi elevii sa studieze aceleasi materii, ca de, ai profesori carora trebuie sa le dai o pita! Ar fi mai eficient (cel putin de la o anumita varsta, preferabil cat de mica se poate) sa lasi libertate fiecarui elev sa-si aleaga numarul de ore la fiecare materie (ex: minim 1 ora/saptamana si in sus cate vrea si cate poate duce) -n-ai specializari si ai o programa fixa dictata de la centru, care de cele mai multe ori nu nici in clin, nici in maneca cu nevoile angajatorilor. -incurajezi "copetitia" prin sisteul de notare in loc sa incurajezi colaborarea si lucrul in echipa. Rezultatul il stim toti: sistemul de notare nu mai are nici o legatura cu perforantele personale, ii pus pe butuci de parinti care dau mita din prima pana in ultima zi de scoala pentru ca loaza lor sa fie "bine vazuta", "bine notata", sa nu-i strice media, sa-l mai lase sa copieze si el un pic la BAC, sa-si ia cu note mari examenele de la facultate, etc. -profesorii nu-s selectati cu mult mai multa grija. Cred ca s-ar impune un examen psihologic foarte serios, repetat la maxim 1 an. -ai teme! Ca profesor, ai fost in stare sa predai si elevul a ramas cu ceva la sfarsitul orei, foarte bine! Da-i pauza elevului ca asa cunostintele se sedimenteaza. N-a ramas elevul cu nimic dupa ora, nu mai are nici un rost sa-i dai de invatat acasa ce nu ai fost tu in stare sa predai pe intelesul lui in timpul orei. Daca elevul considera ca trebuie sa aprofundeze ceva la o materie care ii place, o face singur, fara sa-l obligi. -ai materie "importanta" si materie "neimportanta". Nu judeca tu cu mintea ta plina de balarii ce trebuie musai sa studieze elevul. Ii place desenul si are inclinatii spre partea asta, cauta-i un profesor cat de bun care sa-l sprijine si sa-l invete si daca profesorul nu mai face fata cauta altul si mai bun! Iar cerintele din industrie nu sunt deloc statice, nu mai spun ca industria aia stabila lipseste cu desavarsire si de fapt, in afara catorva ramuri, nu mai exista industrie. Ce cerinte, no offense? Care industrie? In afara de IT, eu nu stiu sa mearha nimic. In industria auto se cer cateva specializari de tehnician, hai poate subinginer (calitate etc), nu cred ca se proiecteaza Dacia la Mioveni. Altceva, noi nu mai avem industrie. La cablaje nu iti trebuie inginerie, fara suparare... |
|
#52
Posted 21 May 2018 - 10:53
sylvius, on 21 mai 2018 - 07:48, said:
Nu doar ca ramane neschimbat, insa a involuat si parca devine din ce in ce mai stupid si mai departat de realitatea economica din zilele noastre. Cauzele sunt multe. memorarea datelor este o "chestiune" care se practica inainte vreme ! creierul tau "stagneaza" in asa hal incat nu esti in stare sa memorezi nr de tel al iubitei ! ... Edited by realduc, 21 May 2018 - 10:55. |
#53
Posted 21 May 2018 - 10:55
PlatonX, on 21 mai 2018 - 10:40, said: Niciodata nu i-am inteles pe oamenii care se plafoneaza. E clar ca nu fac din pasiune ceea ce fac. Ai sa-i intelegi cand ajungi la o varsta, intervine rutina, intervin problemele cu familia, casa, masa. Te concentrezi pe ele, si tot ce vrei e un serviciu mai usor, fara schimbari. Dupa 40-50 nu mai ai puterea sa inveti lucruri noi, nu te mai tine biologicul si nici fizicul (ochii, spatele pentru IT; dar si multe alte chestii). Si atunci, pentru ca ai nevoie de o paine, te duci undeva unde nu se trage atat de tare... La 25-30 de ani nici eu nu-i intelegeam... |
#54
Posted 21 May 2018 - 10:57
nu am facut nici un misto,doar ca nu poti generaliza ce fac parintii in educatia copiilor
|
Anunturi
Bun venit pe Forumul Softpedia!
▶ 0 user(s) are reading this topic
0 members, 0 guests, 0 anonymous users