Jump to content

SUBIECTE NOI
« 1 / 5 »
RSS
Supratensiuni accidentale

Cuțit/ briceag drumetie

Cum am acces la o parte dintr-un ...

Mother's Day
 Recomandare aparat de vidat alime...

Izolatie exterioara casa parter P...

Cuvinte si expresii neclare

Mod de lucru Purmo Tempco Digital...
 Samsung S90C vs LG C3

Problema sunet RCS

Amortizor sertare bucatarie

Codrea Pallady
 Blocurile goale! Orase in car...

Motorul pe benzina 1.0 SCe65

Mostenire In 1986

Lentile sferica pentru astigmatism
 

Nedumerire ambreiaj

- - - - -
  • Please log in to reply
79 replies to this topic

#19
Ion_de_la_Raion

Ion_de_la_Raion

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 20,434
  • Înscris: 28.08.2005

 wolfydRg, on 22 iunie 2017 - 08:58, said:

ai nevoie (voie Posted Image ) de 0.5 secunde sa schimbi viteza, in cazul tau.

Am impresia ca te crezi la curse.

#20
Nytro84

Nytro84

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,635
  • Înscris: 07.07.2016
@wolfyd Rg Si cu ce e gresit sa faci putina frana de motor inainte de curba?

Edited by Nytro84, 22 June 2017 - 09:08.


#21
wolfydRg

wolfydRg

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 7,036
  • Înscris: 20.06.2005
Pai stai asa nu am zis sa nu faca frana de motor inainte, e chiar mai ok sa faca frana de motor daca poate.
Daca calca ambreiajul ciuciu frana de motor. Eu dadeam exemplul asta.

@Ion_de_la_Raion nu ma cred la nici o cursa, asa conduc eu si sotia mea. Ca i-am scos reflexul primar de dupa scoala de a calca ambreiajul concomitent sau inaintea franei. Daca si ea sa adaptat care conduce domol spune multe.

Nu trebuie sa va trepideaze motorul, inseamna ca trebuie schimbata treapta de viteze in jos.

LE: hai nu 0.5 s poate e exagerta dar 1 secunda e de ajuns sa schimbe treapta dupa ce se invata

Edited by wolfydRg, 22 June 2017 - 09:24.


#22
Nytro84

Nytro84

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,635
  • Înscris: 07.07.2016
Orice masina este mult mai stabila cand ia curba intr-o viteza decat cand ia curba cu ambreiajul apasat.
Multe tampenii se invata la scolile auto important e sa treci peste reflexele invatate si sa te inveti sa conduci cum trebuie frana frana de motor se intra in curba si de la jumatatea curbei se accelereaza si la nevoie se schimba viteza in treapta superioara
In nici un caz nu se intra in curba cu ambreiajul apasat.

Edited by Nytro84, 22 June 2017 - 09:23.


#23
sarac.lipit

sarac.lipit

    Cînd ești condus de proști, toate merg prost

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 13,828
  • Înscris: 14.06.2006
cînd e liber mă dau cu a 3-a prin oraş (1,4 tdi)
probabil la 1.2 benzen merge a 2-a dacă prinzi 50 pe ici pe colo....
n-am înţeles niciodată de ce unii accelerează să frîneze în secunda2
ambreiajul îl apăs doar cînd e absolut necesar
distanţă mai mărişoară lăsată în faţă şi mers constant...bine avantaj că la relanti am 22km per H...şi nu trepidează
experienţa o capeţi pînă schimbi cîteva ambreiaje...dacă nu ai de unde fura meserie.
pe forum ne dăm cu părerea... traficul fiind cu totul altceva.
şi clar, şcolile de şoferi nu mai sunt ce erau....cum să înveţi elevul pornirea de pe locîn pantă fără acceleraţie?(doar să-ţi ţină ţie ambreiajul mai mult...?) de tete a que... sefe'uri...

Edited by sarac.lipit, 22 June 2017 - 09:37.


#24
Nytro84

Nytro84

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,635
  • Înscris: 07.07.2016
Du-te tu cum vrei tu la urma urmei tu te rostogolesti cu masina nu eu
E suficient sa-ti derapeze rotile din spate si la 30 km/h daca prinzi o groapa cu rotile din spate si te duci ca un bulgar de zapada

Edited by Nytro84, 22 June 2017 - 09:33.


#25
arg

arg

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 38,154
  • Înscris: 19.09.2005
Ca incepator mai bine franezi, schimbi viteza inainte de viraj, il iei usor cu masina in viteza potrivita si schimbi dupa ce ai trecut de viraj si ai volanul drept.
Pe mine ma batea instructorul la cap sa schimb in viraj, sa fac una, alta. I-am zis ca eu trebuie sa fiu atent la trafic (prioritati, indicatoare, etc), pietoni si traciectorie masina in curba si in nici un caz sa caut schimbatorul si sa ma joc de-a schimbat-ul vitezei.
Bineinteles dupa inca cateva ore m-am pomenit ca schimb scurt viteza exact in mijlocul virajului fara sa-mi dau seama.
Concluzia cand nu ai automatismul creat mai bine sa nu incerci sa schimbi iar cand e reflexul creat nu mai conteaza.

Edited by arg, 22 June 2017 - 09:51.


#26
danvlas

danvlas

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 11,118
  • Înscris: 04.06.2009
Obiceiurile proaste se schimba foarte greu. Ambreiajul se apasa numai cand se schimba viteza (sau cand se pune maneta la punctul neutru, la semafor). In rest, piciorul stang se tine langa pedala, pe podea.
Motorul nu "moare" chiar asa de usor, e nevoie de doar cateva scuturaturi ca sa inveti cand trebuie schimbata viteza.
Sa zicem ca ai 80 km/h in viteza a 4-a si te apropii de curba. Calci ambreiajul la fund si bagi a treia, apoi ridici piciorul de pe ambreiaj (chiar si brusc). In acel moment, esti in frana de motor (consum ZERO), masina incetineste si motorul se tureaza. Daca cumva ajungi sa incetinesti prea mult (sub 1000 rotatii pe minut), ai sa simti o mica smucitura, data de benzina care e injectata din nou pentru a pastra motorul in functiune. In acel moment trebuie sa schimbi viteza in jos sau sa calci acceleratia.
Franarea corecta se face apasand doar pedala de frana, fara ambreiaj. Astfel, daca franezi cand motorul are peste 1500 rpm, vei fi ajutat putin si de frana de motor.

Ambreiajul apasat inseamna masina scoasa din viteza, care pierde toate avantajele de mai sus: consum diferit de zero, frana de motor ioc, acceleratie ioc in caz de nevoie. Fiecare isi conduce masina cum pofteste, dar e bine sa stie ce pierde conducand in acel mod.

#27
arg

arg

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 38,154
  • Înscris: 19.09.2005
Problema e ca multi instructori din reflex apasa acceleratia in viraj iar ca elev apesi ambreajul si frana ca sa poti controla masina.

Mersul cu o masina cu comanda dubla e alta poveste fata de normal.... mai un ambreaj apasat cand nu trebuie, o acceleratie tot cand nu trebuie etc.
Iar ca elev e fustrant cand nu intelegi de ce masina nu face ce ar trebui sa faca, desi toate comenzile sunt ok, asa am invatat sa pipai ambreajul sa vad daca il tine instructorul apasat (decuplat partial).

Edited by arg, 22 June 2017 - 10:14.


#28
Schweppsey

Schweppsey

    New Member

  • Grup: Members
  • Posts: 2
  • Înscris: 25.03.2012
@wolfydRg & @dan1980_25 nu e vorba ca stau cu el calcat cu minutele,si nu cu el patinat,ci cu el pana in podea:)) e o perioada de 2-4 secunde pana ajung in mijlocul curbei si pot schimba si alterna cu acceleratia.
@sarac.lipit deobicei se intampla din a 4-a in a 3-a. in a 2-a am deja sub 30 deci nu consider ca e necesar sa franez, deoarece-mi permite drumul. Dar inteleg ideea si apreciez :D
@arg asta-i noua pentru mine, instructorii sa accelereze in viraje:))
Si pentru cei care spun de instructori, am avut unul de nota 10 care mi-a explicat in detaliu si a fost suficient de devotat incat sa ma invete cat mai bine. Acum, c-am fost eu bleg si-am mai uitat din detalii, e partea a doua.
Multumesc tuturor pentru raspunsuri, m-ati lamurit si voi incerca si reusi sa fac manevrele inaintea virajelor, sa nu ma suprasolicit cu prea multe comenzi si pentru reducerea uzurii masinii :D big up, oameni faini! >:D<

#29
adisz

adisz

    Targu Mures

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 24,063
  • Înscris: 07.11.2006

 Schweppsey, on 22 iunie 2017 - 05:36, said:

evident, sunt novice in ale sofatului. Am permisul din februarie si conduc aproape zilnic cu o medie de +300km/saptamana. ( Nu e masina mea, nu pot mai mult) Si acum vine dilema mea. In oras , in intersectii sau la viraje care necesita schimbarea vitezei, calc ambreiajul, franez, schimb treapta si doar cand ies din curba(cand vad iesirea) sau cand deja sunt aproape incadrat pe banda mea, eliberez ambreiajul. (nu accelerez cu ambreiajul calcat, evident). Intrebarea e: tin ambreiajul calcat prea mult? Ar trebui sa schimb treapta de viteza in timpul virajului si sa las ambreiajul cand sunt in curba? Daca schimb din timp incetinesc prea mult si nu e ok( 1.2 benzina 75cp)
Calc ambreiajul de frica de a nu-mi muri motorul, nu de alta.
Astept sfaturi si lamuriri :3

Deocamdata concentreaza-te sa conduci preventiv si in siguranta,fara evenimente.
Cu trecerea timpului acest reflex de a tine piciorul pe ambreiaj va disparea si va aparea siguranta,rutina.Nu incerca sa pui in practica sfaturile (bine-intentionate de altfel) ale unuia sau ale altuia,ca mintea nu-ti va mai sta la condus,ci la picioare si maini.Nu glumesc.
Iar partea cu uzura ambreiajului trebuie sa fie ultimul lucru la care sa te gandesti.
Da-i drumul si elibereaza-ti mintea de lucrurile inutile si savureaza placerea condusului.Daca ai stofa de conducator auto in tine,in timp foarte scurt iti vei imbunatati considerabil stilul.
Daca esti "bota" ,nici mama sfaturilor nu te va ajuta.Posted Image

#30
arg

arg

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 38,154
  • Înscris: 19.09.2005
intre un ambreaj bulit mai devreme/prematur si botul masinii mototolit parca totusi aleg ambreajul mi se pare ca costa mai putin....

#31
MembruAnonim

MembruAnonim

    MembruAnonim

  • Grup: Banned
  • Posts: 398,284
  • Înscris: 08.10.2015
Foloseste ambreiajul dupa cum consideri. Nu te lua dupa nici un sfat. Acum la inceput ai griji mai mari decat un amarat de rulment de presiune sau un disk de ambreiaj.
In timp o sa iti dai seama singur cum sa il folosesti mai bine.
Ca idee am 30 de ani de condus si niciodata nu mi-a pasat prea mult de ambreiaj.....

Edited by bumpocbum, 22 June 2017 - 13:04.


#32
Tyby

Tyby

    blue balls

  • Grup: Super Moderators
  • Posts: 15,396
  • Înscris: 29.11.2001

 bumpocbum, on 22 iunie 2017 - 13:01, said:

Foloseste ambreiajul dupa cum consideri. Nu te lua dupa nici un sfat. Acum la inceput ai griji mai mari decat un amarat de rulment de presiune sau un disk de ambreiaj.
In timp o sa iti dai seama singur cum sa il folosesti mai bine.
Ca idee am 30 de ani de condus si niciodata nu mi-a pasat prea mult de ambreiaj.....

Ambreiaj, neambreiaj, placa, rulment etc. Sunt consumabile. Am schimbat pana acum (la vreo 10 masini, in total cu bataie usoara spre milion) un singur ambreiaj, pe care l-am distrus eu pe drumuri neomenesti.

Dar NU asta este relevant. In final sunt consumabile, si se schimba in functie de stil de condus si masina.

Important este ca virajele se pregatesc INAINTE de intrarea in viraj: frana / frana de motor, schimbat treapta, frana / frana de motor in continuare (dupa nevoie), intrare in viraj, accelerare pe iesirea din viraj (dupa nevoie).

Ideea este foarte simpla: virajul trebuie sa te prinda pregatit pentru viraj in sine (directie, frane, semnalizari, ochi beliti la drum si ce se petrece pe acesta), nu mestecand in fasole, nu scobindu-te in nas, nu vorbind la telefon, nu uitatndu-te la pedale sau la "pedalele" partenerei.

Accelerarea pe iesirea din viraj (si NU la intrare, si NU dupa ce ai iesit - in general) - chestie de fizica, cinetica, cuplu, forte etc. Nu isi au rostul aici.

Terminati cu prostiile gen "asa am condus o viata"! Nu inseamna ca daca ati condus o viata incorect, asa trebuie sa invete si altii!

#33
MembruAnonim

MembruAnonim

    MembruAnonim

  • Grup: Banned
  • Posts: 398,284
  • Înscris: 08.10.2015
Eu sunt curios cum ar trebui sa invete altii, dupa cursurile lui Titi Aur, stilul instructorului,  stilul foloseste ambreiajul cat mai putin ca se buleste rulmenu, dupa primul la stop sau dupa stilul propriu.  Eu unul pe diesel nu schimbam niciodata in mijlocul curbei, pe benzina in 99% din cazuri. E un gest reflex, cine se gandeste ce si cum ?  Conteza foarte mult si persoanele din spate, aka sunt sau nu pe post de saci de cartofi ?

Trebuiesc respectate regulile de circulatie, nu exista corect sau incorect.   Faptul ca eu am chef sa circul doar pe banda 1 sau 2 e treaba mea. La cate gropi sunt pe margine o sa folosesti foarte des ambreiajul....

#34
wolfydRg

wolfydRg

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 7,036
  • Înscris: 20.06.2005
Nu te mai gandi la uzuri, nu are rostul, unele sunt mituri false. Faptul ca eu calc tarziu si mai putin ambreiajul nu o fac ca sa am uzuri mici. Asa m-am invatat pur si simplu. Consider ca am aderenta mai buna, ajuta la franare mai bine in caz de am nevoie sau de ce nu daca am nevoie sa accelerez brusc sunt deja cuplat cu treapta unde trebuie (in anumite situatii). Tu fiind incepator concentreazate asupra sigurantei tale si a celorlalti. E mai putin important cum faci cu ambreiajul, te vei adapta in timp , asta daca vrei.

#35
arg

arg

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 38,154
  • Înscris: 19.09.2005

 bumpocbum, on 22 iunie 2017 - 13:53, said:

Faptul ca eu am chef sa circul doar pe banda 1 sau 2 e treaba mea. La cate gropi sunt pe margine o sa folosesti foarte des ambreiajul....
aici cu benzile gresesti, daca pe 1 e liber trebuie sa circuli pe 1 nu pe 2.

#36
MembruAnonim

MembruAnonim

    MembruAnonim

  • Grup: Banned
  • Posts: 398,284
  • Înscris: 08.10.2015
Stiu teoria, dar daca calc in groapa si dau in copac cine e bun de plata... Si apoi s-au inventat oglinzile, oricum ma dau la o parte daca vin zmeii peste mine....

Edited by bumpocbum, 22 June 2017 - 14:02.


Anunturi

Chirurgia endoscopică a hipofizei Chirurgia endoscopică a hipofizei

"Standardul de aur" în chirurgia hipofizară îl reprezintă endoscopia transnazală transsfenoidală.

Echipa NeuroHope este antrenată în unul din cele mai mari centre de chirurgie a hipofizei din Europa, Spitalul Foch din Paris, centrul în care a fost introdus pentru prima dată endoscopul în chirurgia transnazală a hipofizei, de către neurochirurgul francez Guiot. Pe lângă tumorile cu origine hipofizară, prin tehnicile endoscopice transnazale pot fi abordate numeroase alte patologii neurochirurgicale.

www.neurohope.ro

0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users

Forumul Softpedia foloseste "cookies" pentru a imbunatati experienta utilizatorilor Accept
Pentru detalii si optiuni legate de cookies si datele personale, consultati Politica de utilizare cookies si Politica de confidentialitate