Jump to content

SUBIECTE NOI
« 1 / 5 »
RSS
Vanzare cumparare fara transfer b...

Receptie ciudata, in functie de t...

Dupa 20 ani de facultate, am uita...

Mobile.de ofera imprumut de bani ...
 problema test grila

Digi24 a disparut de pe TV Lg

Drept de proprietate intelectuala...

Jante noi shitbox
 Trinitas TV 4K

Dacia 1316 cu 6 usi ...

Frecventa modificata radio

Un nou pericol pt batrani
 Ar trebuii sa vindem imobiliarele...

Dupa renuntarea la aparat dentar

pelerinaj in Balcik

Noul format Jpegli iși propu...
 

Nedumerire ambreiaj

- - - - -
  • Please log in to reply
79 replies to this topic

#1
Schweppsey

Schweppsey

    New Member

  • Grup: Members
  • Posts: 2
  • Înscris: 25.03.2012
evident, sunt novice in ale sofatului. Am permisul din februarie si conduc aproape zilnic cu o medie de +300km/saptamana. ( Nu e masina mea, nu pot mai mult) Si acum vine dilema mea. In oras , in intersectii sau la viraje care necesita schimbarea vitezei, calc ambreiajul, franez, schimb treapta si doar cand ies din curba(cand vad iesirea) sau cand deja sunt aproape incadrat pe banda mea, eliberez ambreiajul. (nu accelerez cu ambreiajul calcat, evident). Intrebarea e: tin ambreiajul calcat prea mult? Ar trebui sa schimb treapta de viteza in timpul virajului si sa las ambreiajul cand sunt in curba? Daca schimb din timp incetinesc prea mult si nu e ok( 1.2 benzina 75cp)
Calc ambreiajul de frica de a nu-mi muri motorul, nu de alta.
Astept sfaturi si lamuriri :3

#2
Kroghy

Kroghy

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 15,974
  • Înscris: 06.01.2006
Fiind incepator e ok dar ar fi bine in timp sa te dezveti de a tine ambreiajul calcat mai mult de 1-2 secunde pentru ca se uzeaza rulmentul de presiune.
Apesi ambreiajul, schimbi preferabil inainte de curba (probabil a 2-a?) si apoi cand intri in curba intri avand cutia de viteze cuplata.

Edited by Kroghy, 22 June 2017 - 05:48.


#3
rosix

rosix

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 18,873
  • Înscris: 01.02.2008

 Schweppsey, on 22 iunie 2017 - 05:36, said:

Intrebarea e: tin ambreiajul calcat prea mult? Ar trebui sa schimb treapta de viteza in timpul virajului si sa las ambreiajul cand sunt in curba? Daca schimb din timp incetinesc prea mult si nu e ok( 1.2 benzina 75cp)
Calc ambreiajul de frica de a nu-mi muri motorul, nu de alta.

Cat timp ambreiajul e calcat la maxim, nu e nicio problema, chestia e sa nu-l tii mult apasat partial (la jumate).  In timp o sa te obisnuiesti sa schimbi rapid si sa reiei acceleratia chiar in centrul curbei, in timp ce iei virajul.
Ideea e sa reduci suficient din frana, calci brusc si pana la capat ambreiajul, in mijlocul virajului, ii dai a 2-a si continui virajul reluand lin acceleratia.  Daca nu poti sa faci asa, incearca sa iei curba integral cu piciorul pe frana, franand permanent pana la viteza ok pentru curba, apoi, cand ai terminat cu curba, schimbi imediat in a 2-a si reiei lin acceleratia.

O sa vezi, cand capeti deprinderi, ca ajungi sa schimbi atat de repede intr-a 2a, in centrul curbei, sau imediat dupa viraj, ca ai timp suficient si sa te asiguri, si sa dai prioritate la pietoni si toate celelalte.
Cel mai corect e sa inveti sa iei virajul controland masina doar din frana si schimband scurt a 2-a dupa viraj. In felul asta nu uzezi ambreiajul. Ambreiajul calcalt la jumatate si tinut asa se uzeaza sau exista persoane care nu debreiaza niciodata total (nu calca pana la podea, cum ar fi corect) si strica ambreiajul in timp.

Edited by rosix, 22 June 2017 - 06:13.


#4
f300

f300

    30k si ma duc

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 30,000
  • Înscris: 27.09.2008
Daca esti la viteza sa iti fie teama ca iti moare motorul atunci schimba direct in treapta inferioara.

#5
dorin_2k

dorin_2k

    Master Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 48,381
  • Înscris: 01.12.2001
Nu il tine apăsat. Doar cat trebuie pt schimbare treapta.

#6
crislacor

crislacor

    Cui îi pasă...?!

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 23,057
  • Înscris: 20.06.2009

 Schweppsey, on 22 iunie 2017 - 05:36, said:

(...) In oras , in intersectii sau la viraje care necesita schimbarea vitezei, calc ambreiajul, franez, schimb treapta si doar cand ies din curba(cand vad iesirea) sau cand deja sunt aproape incadrat pe banda mea, eliberez ambreiajul. (nu accelerez cu ambreiajul calcat, evident). Intrebarea e: tin ambreiajul calcat prea mult? Ar trebui sa schimb treapta de viteza in timpul virajului si sa las ambreiajul cand sunt in curba? (...)
Greșit! Trecerea într-o treaptă inferioară se face ÎNAINTE de începerea virajului/intersecției! Deci, atunci cînd ai în față un viraj ce necesită o treaptă de viteză inferioară: încetinești (eventual frînezi), schimbi treapta (normal, direct, cu debreiere lejeră să nu faci pasagerii să verse), intri în viraj cu viteză constantă sau în scădere (asta e o chestie ce ține de cît de mult „simți” virajul și mașina), iar de la mijlocul acestuia începi să accelerezi ușor, „după gust”...Posted Image
A lua virajul este o manevră ce necesită atenție sporită (mai ales unde nu există vizibilitate suficientă), nu vrei să mai ai pe cap și manevre suplimentare (apăsat ambreiaj, mestecat în cutie, luat picioru' de pe ambreiaj.

P.S. Unii șoferi accelerează încă de la intrarea în curbă. Nu e neapărat greșit, dar depinde mult de modul în care se face...Posted Image
P.P.S. Am și eu o Fiesta de 1.25 și nu, nu e mic motoru', nu moare în intersecții/viraje!

Edited by crislacor, 22 June 2017 - 07:15.


#7
Hunor_66

Hunor_66

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 29,530
  • Înscris: 22.08.2016

 Schweppsey, on 22 iunie 2017 - 05:36, said:

In oras , in intersectii sau la viraje care necesita schimbarea vitezei, calc ambreiajul, franez, schimb treapta si doar cand ies din curba(cand vad iesirea) sau cand deja sunt aproape incadrat pe banda mea, eliberez ambreiajul.
E perfect asa.
Pe masura ce vei acumula kilometri la bord, vei invata sa tii ambreiajul apasat cat mai putin timp.

 crislacor, on 22 iunie 2017 - 07:10, said:

Greșit! Trecerea într-o treaptă inferioară se face ÎNAINTE de începerea virajului/intersecției!
Pai exact asa spune si el:

 Schweppsey, on 22 iunie 2017 - 05:36, said:

In oras , in intersectii sau la viraje care necesita schimbarea vitezei, calc ambreiajul, franez, schimb treapta si doar cand ies din curba(cand vad iesirea) sau cand deja sunt aproape incadrat pe banda mea, eliberez ambreiajul.

 dorin_2k, on 22 iunie 2017 - 06:25, said:

Nu il tine apăsat. Doar cat trebuie pt schimbare treapta.
Si daca la jumatatea curbei e un pieton pe trecere ?

#8
crislacor

crislacor

    Cui îi pasă...?!

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 23,057
  • Înscris: 20.06.2009

 Hunor_66, on 22 iunie 2017 - 07:20, said:

(...)
Pai exact asa spune si el:
Fratele meu, poate nu ai înțeles bine ce am scris eu (românește): schimbarea treptei nu constă doar în manevrarea bățului ăla înfipt în podeaua mașinii! Înseamnă călcarea ambreiajului, schimbatul în cutie și eliberarea ambreiajului. Poate la voi o fi altfel, dar na, tre' să fie unii mai cu moț...

 Hunor_66, on 22 iunie 2017 - 07:20, said:

Si daca la jumatatea curbei e un pieton pe trecere ?
Ce-i atunci? Faci ce ai de făcut, frînezi și oprești, cu toate manevrele suplimentare pe care le presupune asta!

Edited by crislacor, 22 June 2017 - 07:45.


#9
gabrieln2016

gabrieln2016

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 2,224
  • Înscris: 04.11.2016
Asculta de un om care are permis din 1982. Inainte de a vira, reduci viteza, schimbi in treapta corespunzatoare, iei virajul si daca doresti sa maresti viteza, accelerezi si schimbi.
Unii soferi franeaza, scot din viteza inainte de viraj, apoi imediat baga in viteza si accelereaza ceea ce tot gresit este, cel putin din punctul meu de vedere.
Piciorul se tine pe ambreiaj cat mai putin posibil. Cand o sa inveti asta o sa ai un ambreiaj pe care o sa-l schimbi foarte rar.

Si ce daca-ti moare motorul? Se va intampla o data, de doua ori, de trei ori pana vei invata si gata!
In ceea ce priveste incetinitul, incetineste atat cat ai nevoie si bagi in treapta potrivita vitezei pe care o ai si nu se va opri motorul.



Succes!

Edited by gabrieln2016, 22 June 2017 - 07:39.


#10
Baxon

Baxon

    Dachshund

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 14,720
  • Înscris: 01.03.2017
Iti faci griji inutile ; pe masura ce capeti experienta o sa reduci timpul cat ti apasat ambreiajul , la minim necesar ( o sa vezi ca intra in automatism piciorul stang pt a se proteja de oboseala Posted Image) )

P.S. Pt " marii " soferi de pe SP care zic ca e gresit , NU e gresit nimic , fiecare are propriul stil de condus, in functie de experienta si-l poate imbunatatii sau nu ...

Edited by Baxon, 22 June 2017 - 07:39.


#11
rosix

rosix

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 18,873
  • Înscris: 01.02.2008
Dar care e problema cu piciorul pe ambreiaj cat timp acesta e calcat pana la podea? Poti sa-l tii cat vrei acolo... Multi il calca gresit, numai partial, schimba vitezele fara debreiere totala (ambreiaj calcata la podea) - acolo apar problemele.

Calcatul ambreiajului, la schimbarea vitezei se face brusc si complet (pana la podea). Asta e modalitatea corecta de a schimba viteza. Ambreiajul este facut sa fie folosit in acest mod.  Masinile se strica din ambreiajul tinut "intre doua ape" cand uzura pe disc este maxima.

Initiator, schimba viteza cum ti-e mai comod: daca esti la inceput, inainte de a intra in viraj sa ai deja viteza a 2-a. O sa vezi ca, cu timpul, o sa faci virajul doar din frana si o sa corectezi viteza dupa viraj, cand revii pe acceleratie.  Masina nu face urat decat daca maneta e in viteza incorecta (prea mare), atunci cand revii cu piciorul pe acceleratie.

Eu schimb numai in centrul virajului, ca mi-e mai comod sa fac virajul numai din frana, inclusiv asigurare, semnalizare, prioritate la pietoni, etc.  - schimbatul in viteza a 2-a e ultima grija inainte sa reiau acceleratia.

Edited by rosix, 22 June 2017 - 07:47.


#12
arab

arab

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 7,577
  • Înscris: 12.03.2006
Eu stiu asa: ambreiajul se calca brusc si ferm, cand vrei schimbarea vitezei si se elibereaza cu finete apoi.

Nu uita piciorul pe ambreiaj niciodata! Exceptie cand tii masina din ambreiaj in rampa!

Edited by arab, 22 June 2017 - 07:46.


#13
dorin_2k

dorin_2k

    Master Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 48,381
  • Înscris: 01.12.2001

 Hunor_66, on 22 iunie 2017 - 07:20, said:

Si daca la jumatatea curbei e un pieton pe trecere ?
Apesi FRANA.
Nu stai cu piciorul apasat pe ambreiaj.

#14
Nytro84

Nytro84

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,635
  • Înscris: 07.07.2016
Corect crislacor si gabriel2016
Doar astfel incetinesti masina inainte de curba si fara a uza mult nici ambreiajul nici franele
Cu timpul va invata fiecare curba din oras cu ce viteza se ia.
Daca e curba la 90 grade de obicei se ia cu a 2-a

Edited by Nytro84, 22 June 2017 - 07:47.


#15
Alice

Alice

    Big Boobs

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 7,145
  • Înscris: 05.12.2002

 rosix, on 22 iunie 2017 - 07:43, said:

Dar care e problema cu piciorul pe ambreiaj cat timp acesta e calcat pana la podea? Poti sa-l tii cat vrei acolo... Multi il calca gresit, numai partial, schimba vitezele fara debreiere totala (ambreiaj calcata la podea) - acolo apar problemele.
Eu unul de discuri de ambreiaj uzate nu prea am auzit, in schimb de rulmenti de presiune distrusi da.

#16
wolfydRg

wolfydRg

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 7,028
  • Înscris: 20.06.2005

 Schweppsey, on 22 iunie 2017 - 05:36, said:

calc ambreiajul, franez, schimb treapta si doar cand ies din curba(cand vad iesirea) sau cand deja sunt aproape incadrat pe banda mea, eliberez ambreiajul. (nu accelerez cu ambreiajul calcat, evident). Intrebarea e: tin ambreiajul calcat prea mult?
E total gresti ce faci si odata ce te inveti asa greu te mai dezveti.
Deci cand calci frana, nu calci si ambreiajul. Il calci doar cand schimbi viteza , ai nevoie (voie :) ) de 0.5 secunde sa schimbi viteza, in cazul tau.
Ex: esti in a 3-a, vii spre intersectie de 90 grade, calci frana fara ambreiaj, aproape cand ajungi la turatia minima acceptata de masina, calci ambreiajul, schimbi a 2-a , ridici ambreiajul, si continui. Adaptezi in functie de trafic si situatie 3->2 , sau 2->1.
La scoala asa ar fi trebuit sa va invete. Normal ca e comod sa mergi cu ambreiajul calcat ...

#17
Ion_de_la_Raion

Ion_de_la_Raion

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 20,434
  • Înscris: 28.08.2005
Am permis din 1993. Asa tin si eu ambreiajul ca initiatorul si asa o sa conduc pana mor. Da, ambreiajul se uzeaza mai repede, il schimb si gata. Mor si ma doare inima sa aud motorul trepidand si masina scuturand.

Edited by Ion_de_la_Raion, 22 June 2017 - 09:04.


#18
DanyHiker

DanyHiker

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 15,271
  • Înscris: 06.07.2007

 rosix, on 22 iunie 2017 - 07:43, said:

Dar care e problema cu piciorul pe ambreiaj cat timp acesta e calcat pana la podea? Poti sa-l tii cat vrei acolo...
Si apoi nu stii de ce la fiecare schimb de ulei trebuie sa inlocuiesti si ambreiajul...
Daca stai cu motorul pornit si ambreiajul calcat, cu minutele, e cam trista treaba.

Anunturi

Chirurgia cranio-cerebrală minim invazivă Chirurgia cranio-cerebrală minim invazivă

Tehnicile minim invazive impun utilizarea unei tehnologii ultramoderne.

Endoscoapele operatorii de diverse tipuri, microscopul operator dedicat, neuronavigația, neuroelectrofiziologia, tehnicile avansate de anestezie, chirurgia cu pacientul treaz reprezintă armamentarium fără de care neurochirurgia prin "gaura cheii" nu ar fi posibilă. Folosind tehnicile de mai sus, tratăm un spectru larg de patologii cranio-cerebrale.

www.neurohope.ro

0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users

Forumul Softpedia foloseste "cookies" pentru a imbunatati experienta utilizatorilor Accept
Pentru detalii si optiuni legate de cookies si datele personale, consultati Politica de utilizare cookies si Politica de confidentialitate