Chirurgia cranio-cerebrală minim invazivă
Tehnicile minim invazive impun utilizarea unei tehnologii ultramoderne. Endoscoapele operatorii de diverse tipuri, microscopul operator dedicat, neuronavigația, neuroelectrofiziologia, tehnicile avansate de anestezie, chirurgia cu pacientul treaz reprezintă armamentarium fără de care neurochirurgia prin "gaura cheii" nu ar fi posibilă. Folosind tehnicile de mai sus, tratăm un spectru larg de patologii cranio-cerebrale. www.neurohope.ro |
Nedumerire ambreiaj
#1
Posted 22 June 2017 - 05:36
evident, sunt novice in ale sofatului. Am permisul din februarie si conduc aproape zilnic cu o medie de +300km/saptamana. ( Nu e masina mea, nu pot mai mult) Si acum vine dilema mea. In oras , in intersectii sau la viraje care necesita schimbarea vitezei, calc ambreiajul, franez, schimb treapta si doar cand ies din curba(cand vad iesirea) sau cand deja sunt aproape incadrat pe banda mea, eliberez ambreiajul. (nu accelerez cu ambreiajul calcat, evident). Intrebarea e: tin ambreiajul calcat prea mult? Ar trebui sa schimb treapta de viteza in timpul virajului si sa las ambreiajul cand sunt in curba? Daca schimb din timp incetinesc prea mult si nu e ok( 1.2 benzina 75cp)
Calc ambreiajul de frica de a nu-mi muri motorul, nu de alta. Astept sfaturi si lamuriri :3 |
#2
Posted 22 June 2017 - 05:47
Fiind incepator e ok dar ar fi bine in timp sa te dezveti de a tine ambreiajul calcat mai mult de 1-2 secunde pentru ca se uzeaza rulmentul de presiune.
Apesi ambreiajul, schimbi preferabil inainte de curba (probabil a 2-a?) si apoi cand intri in curba intri avand cutia de viteze cuplata. Edited by Kroghy, 22 June 2017 - 05:48. |
#3
Posted 22 June 2017 - 06:05
Schweppsey, on 22 iunie 2017 - 05:36, said:
Intrebarea e: tin ambreiajul calcat prea mult? Ar trebui sa schimb treapta de viteza in timpul virajului si sa las ambreiajul cand sunt in curba? Daca schimb din timp incetinesc prea mult si nu e ok( 1.2 benzina 75cp) Calc ambreiajul de frica de a nu-mi muri motorul, nu de alta. Cat timp ambreiajul e calcat la maxim, nu e nicio problema, chestia e sa nu-l tii mult apasat partial (la jumate). In timp o sa te obisnuiesti sa schimbi rapid si sa reiei acceleratia chiar in centrul curbei, in timp ce iei virajul. Ideea e sa reduci suficient din frana, calci brusc si pana la capat ambreiajul, in mijlocul virajului, ii dai a 2-a si continui virajul reluand lin acceleratia. Daca nu poti sa faci asa, incearca sa iei curba integral cu piciorul pe frana, franand permanent pana la viteza ok pentru curba, apoi, cand ai terminat cu curba, schimbi imediat in a 2-a si reiei lin acceleratia. O sa vezi, cand capeti deprinderi, ca ajungi sa schimbi atat de repede intr-a 2a, in centrul curbei, sau imediat dupa viraj, ca ai timp suficient si sa te asiguri, si sa dai prioritate la pietoni si toate celelalte. Cel mai corect e sa inveti sa iei virajul controland masina doar din frana si schimband scurt a 2-a dupa viraj. In felul asta nu uzezi ambreiajul. Ambreiajul calcalt la jumatate si tinut asa se uzeaza sau exista persoane care nu debreiaza niciodata total (nu calca pana la podea, cum ar fi corect) si strica ambreiajul in timp. Edited by rosix, 22 June 2017 - 06:13. |
#4
Posted 22 June 2017 - 06:12
Daca esti la viteza sa iti fie teama ca iti moare motorul atunci schimba direct in treapta inferioara.
|
#5
Posted 22 June 2017 - 06:25
Nu il tine apăsat. Doar cat trebuie pt schimbare treapta.
|
#6
Posted 22 June 2017 - 07:10
Schweppsey, on 22 iunie 2017 - 05:36, said:
(...) In oras , in intersectii sau la viraje care necesita schimbarea vitezei, calc ambreiajul, franez, schimb treapta si doar cand ies din curba(cand vad iesirea) sau cand deja sunt aproape incadrat pe banda mea, eliberez ambreiajul. (nu accelerez cu ambreiajul calcat, evident). Intrebarea e: tin ambreiajul calcat prea mult? Ar trebui sa schimb treapta de viteza in timpul virajului si sa las ambreiajul cand sunt in curba? (...) A lua virajul este o manevră ce necesită atenție sporită (mai ales unde nu există vizibilitate suficientă), nu vrei să mai ai pe cap și manevre suplimentare (apăsat ambreiaj, mestecat în cutie, luat picioru' de pe ambreiaj. P.S. Unii șoferi accelerează încă de la intrarea în curbă. Nu e neapărat greșit, dar depinde mult de modul în care se face... P.P.S. Am și eu o Fiesta de 1.25 și nu, nu e mic motoru', nu moare în intersecții/viraje! Edited by crislacor, 22 June 2017 - 07:15. |
#7
Posted 22 June 2017 - 07:20
Schweppsey, on 22 iunie 2017 - 05:36, said:
In oras , in intersectii sau la viraje care necesita schimbarea vitezei, calc ambreiajul, franez, schimb treapta si doar cand ies din curba(cand vad iesirea) sau cand deja sunt aproape incadrat pe banda mea, eliberez ambreiajul. Pe masura ce vei acumula kilometri la bord, vei invata sa tii ambreiajul apasat cat mai putin timp. crislacor, on 22 iunie 2017 - 07:10, said:
Greșit! Trecerea într-o treaptă inferioară se face ÎNAINTE de începerea virajului/intersecției! Schweppsey, on 22 iunie 2017 - 05:36, said:
In oras , in intersectii sau la viraje care necesita schimbarea vitezei, calc ambreiajul, franez, schimb treapta si doar cand ies din curba(cand vad iesirea) sau cand deja sunt aproape incadrat pe banda mea, eliberez ambreiajul. dorin_2k, on 22 iunie 2017 - 06:25, said:
Nu il tine apăsat. Doar cat trebuie pt schimbare treapta. |
#8
Posted 22 June 2017 - 07:31
Hunor_66, on 22 iunie 2017 - 07:20, said:
(...) Pai exact asa spune si el: Hunor_66, on 22 iunie 2017 - 07:20, said:
Si daca la jumatatea curbei e un pieton pe trecere ? Edited by crislacor, 22 June 2017 - 07:45. |
#9
Posted 22 June 2017 - 07:32
Asculta de un om care are permis din 1982. Inainte de a vira, reduci viteza, schimbi in treapta corespunzatoare, iei virajul si daca doresti sa maresti viteza, accelerezi si schimbi.
Unii soferi franeaza, scot din viteza inainte de viraj, apoi imediat baga in viteza si accelereaza ceea ce tot gresit este, cel putin din punctul meu de vedere. Piciorul se tine pe ambreiaj cat mai putin posibil. Cand o sa inveti asta o sa ai un ambreiaj pe care o sa-l schimbi foarte rar. Si ce daca-ti moare motorul? Se va intampla o data, de doua ori, de trei ori pana vei invata si gata! In ceea ce priveste incetinitul, incetineste atat cat ai nevoie si bagi in treapta potrivita vitezei pe care o ai si nu se va opri motorul. Succes! Edited by gabrieln2016, 22 June 2017 - 07:39. |
#10
Posted 22 June 2017 - 07:37
Iti faci griji inutile ; pe masura ce capeti experienta o sa reduci timpul cat ti apasat ambreiajul , la minim necesar ( o sa vezi ca intra in automatism piciorul stang pt a se proteja de oboseala ) )
P.S. Pt " marii " soferi de pe SP care zic ca e gresit , NU e gresit nimic , fiecare are propriul stil de condus, in functie de experienta si-l poate imbunatatii sau nu ... Edited by Baxon, 22 June 2017 - 07:39. |
|
#11
Posted 22 June 2017 - 07:43
Dar care e problema cu piciorul pe ambreiaj cat timp acesta e calcat pana la podea? Poti sa-l tii cat vrei acolo... Multi il calca gresit, numai partial, schimba vitezele fara debreiere totala (ambreiaj calcata la podea) - acolo apar problemele.
Calcatul ambreiajului, la schimbarea vitezei se face brusc si complet (pana la podea). Asta e modalitatea corecta de a schimba viteza. Ambreiajul este facut sa fie folosit in acest mod. Masinile se strica din ambreiajul tinut "intre doua ape" cand uzura pe disc este maxima. Initiator, schimba viteza cum ti-e mai comod: daca esti la inceput, inainte de a intra in viraj sa ai deja viteza a 2-a. O sa vezi ca, cu timpul, o sa faci virajul doar din frana si o sa corectezi viteza dupa viraj, cand revii pe acceleratie. Masina nu face urat decat daca maneta e in viteza incorecta (prea mare), atunci cand revii cu piciorul pe acceleratie. Eu schimb numai in centrul virajului, ca mi-e mai comod sa fac virajul numai din frana, inclusiv asigurare, semnalizare, prioritate la pietoni, etc. - schimbatul in viteza a 2-a e ultima grija inainte sa reiau acceleratia. Edited by rosix, 22 June 2017 - 07:47. |
#12
Posted 22 June 2017 - 07:43
Eu stiu asa: ambreiajul se calca brusc si ferm, cand vrei schimbarea vitezei si se elibereaza cu finete apoi.
Nu uita piciorul pe ambreiaj niciodata! Exceptie cand tii masina din ambreiaj in rampa! Edited by arab, 22 June 2017 - 07:46. |
#13
Posted 22 June 2017 - 07:43
#14
Posted 22 June 2017 - 07:44
Corect crislacor si gabriel2016
Doar astfel incetinesti masina inainte de curba si fara a uza mult nici ambreiajul nici franele Cu timpul va invata fiecare curba din oras cu ce viteza se ia. Daca e curba la 90 grade de obicei se ia cu a 2-a Edited by Nytro84, 22 June 2017 - 07:47. |
#15
Posted 22 June 2017 - 08:43
rosix, on 22 iunie 2017 - 07:43, said:
Dar care e problema cu piciorul pe ambreiaj cat timp acesta e calcat pana la podea? Poti sa-l tii cat vrei acolo... Multi il calca gresit, numai partial, schimba vitezele fara debreiere totala (ambreiaj calcata la podea) - acolo apar problemele. |
|
#16
Posted 22 June 2017 - 08:58
Schweppsey, on 22 iunie 2017 - 05:36, said:
calc ambreiajul, franez, schimb treapta si doar cand ies din curba(cand vad iesirea) sau cand deja sunt aproape incadrat pe banda mea, eliberez ambreiajul. (nu accelerez cu ambreiajul calcat, evident). Intrebarea e: tin ambreiajul calcat prea mult? Deci cand calci frana, nu calci si ambreiajul. Il calci doar cand schimbi viteza , ai nevoie (voie ) de 0.5 secunde sa schimbi viteza, in cazul tau. Ex: esti in a 3-a, vii spre intersectie de 90 grade, calci frana fara ambreiaj, aproape cand ajungi la turatia minima acceptata de masina, calci ambreiajul, schimbi a 2-a , ridici ambreiajul, si continui. Adaptezi in functie de trafic si situatie 3->2 , sau 2->1. La scoala asa ar fi trebuit sa va invete. Normal ca e comod sa mergi cu ambreiajul calcat ... |
#17
Posted 22 June 2017 - 09:03
Am permis din 1993. Asa tin si eu ambreiajul ca initiatorul si asa o sa conduc pana mor. Da, ambreiajul se uzeaza mai repede, il schimb si gata. Mor si ma doare inima sa aud motorul trepidand si masina scuturand.
Edited by Ion_de_la_Raion, 22 June 2017 - 09:04. |
#18
Posted 22 June 2017 - 09:03
rosix, on 22 iunie 2017 - 07:43, said:
Dar care e problema cu piciorul pe ambreiaj cat timp acesta e calcat pana la podea? Poti sa-l tii cat vrei acolo... Daca stai cu motorul pornit si ambreiajul calcat, cu minutele, e cam trista treaba. |
Anunturi
▶ 0 user(s) are reading this topic
0 members, 0 guests, 0 anonymous users