Nedumerire ambreiaj
#55
Posted 26 June 2017 - 21:20
la automata ai manual 1 si a doua sau modul sport sau sau
revenind la murit motorul, este extrem de usor, in traficul aglomerat se circula in coloana si franele sunt la ordinea zilei. daca nu se merge in blocaj cu 1-2, ci ceva mai repede cu 3, se poate intampla sa ti se opreasca coloana cand tu esti la 60 si eventual sa plece in 5 secunde iarasi. daca reduci doar cu frana fara ambreiaj, te-ai oprit ca prostul in drum. nu e mai logic sa stai cu ambreiaj ca e clar ca schimbi in jos? |
#56
Posted 26 June 2017 - 23:25
Dacă mergi cu piciorul pe ambreiaj(ca să nu se oprească motorul), aşa vei şofa toată viaţa; şi mai e o chestie: cât o să poţi sta cu piciorul în aer?(că nu prea îl poţi ţine sprijinit de podea ca dreptul pe acceleraţie)
Oprirea motorului la frânare bruscă ori la plecarea de pe loc fac parte din acumularea de experienţă! |
#57
Posted 27 June 2017 - 09:46
#58
Posted 27 June 2017 - 09:51
#59
Posted 27 June 2017 - 09:51
arg, on 26 iunie 2017 - 16:01, said:
asr-ul te scote mai usor din zapada, ca se comporta ca un diferential blocabil... in loc sa se invarta aiurea doar o roata, o va face sa traga si celalta... Aia cu blocantele e altceva. II zice EBD electronic ....sau sunt blocante mecanice gen LSD. Eu unul nu reusesc sa mai ajung la ambreiaj in cazul unei franari de urgenta. Fie si din cauza ca ambreiajul are o cursa mai lunga decat frana.Si chiar daca apas pe ambreiaj motorul deja se oprise... Edited by bumpocbum, 27 June 2017 - 09:54. |
#60
Posted 27 June 2017 - 10:01
bumpocbum, on 27 iunie 2017 - 09:46, said:
Pentru ca nu ai timp. Daca ai timp sa apesi pe ambreiaj aia nu e franare de urgenta.... arg, on 27 iunie 2017 - 09:51, said:
unii au reflexul ca la franare de urgenta sa se propteasca in pedalele de frana si ambreaj, fiecare cu reflexele lui. E chestiune de experienta si coordonare. Picioarele pleaca automat, reflex si simultan, nu e o actiune pe care sa o gandesti. Cand treci pe automata iti trebuie ceva km (destul de multi) pana cand piciorul stang chiar nu mai "zvacneste" la franarile de urgenta. Insa intoarcerea la manuala activeaza instant reflexul! PS: pentru iesirea din zapada mare, noroi, nisip se recomanda (in manualele autoturismului) dezactivarea ESP / ASR / TCS, indiferent ca e manuala sau automata. Acestea sunt bune pentru gheata / polei, insa la impotmolire nu ajuta asa mult, din contra, incurca, pentru ca taie puterea motorului. Edited by Tyby, 27 June 2017 - 10:03. |
#61
Posted 27 June 2017 - 10:06
bumpocbum, on 27 iunie 2017 - 09:46, said:
Pentru ca nu ai timp. Daca ai timp sa apesi pe ambreiaj aia nu e franare de urgenta.... urgenta e urgenta, apare mai rar de acord eu vorbeam de franarile de "semiurgenta", cand se merge in coloana, in traficul de bucuresti, bara la bara. daca este un blocaj clar mergi din ambreiaj ca esti numai cu a 1a sau eventual a 2a te mai uiti dupa fuste si nu esti atent in fata, brusc ala s-a oprit in coloana iar la viteze ceva mai maricele ex valea oltului tot asa coloana se poate intampla sa se mai opreasca de tot cate un inteligent desi se merge cu 60-80 la fiecare oprire daca nu esti pregatit cu ambreiajul tii coloana in loc pana repornesti tu motorul Edited by Flat, 27 June 2017 - 10:06. |
#62
Posted 27 June 2017 - 10:22
Tyby, on 27 iunie 2017 - 10:01, said:
PS: pentru iesirea din zapada mare, noroi, nisip se recomanda (in manualele autoturismului) dezactivarea ESP / ASR / TCS, indiferent ca e manuala sau automata. Acestea sunt bune pentru gheata / polei, insa la impotmolire nu ajuta asa mult, din contra, incurca, pentru ca taie puterea motorului. la mine este un singur buton ASR, asta activeaza si controlul puterii motorului si franarea rotii care patineaza. uite un exemplu: [ https://www.youtube-nocookie.com/embed/-yuC23RKlPY?feature=oembed - Pentru incarcare in pagina (embed) Click aici ] Edited by arg, 27 June 2017 - 10:26. |
#63
Posted 27 June 2017 - 10:38
Flat, on 27 iunie 2017 - 10:06, said:
eu vorbeam de franarile de "semiurgenta", cand se merge in coloana, in traficul de bucuresti, bara la bara. daca este un blocaj clar mergi din ambreiaj ca esti numai cu a 1a sau eventual a 2a te mai uiti dupa fuste si nu esti atent in fata, brusc ala s-a oprit in coloana iar la viteze ceva mai maricele ex valea oltului tot asa coloana se poate intampla sa se mai opreasca de tot cate un inteligent desi se merge cu 60-80 la fiecare oprire daca nu esti pregatit cu ambreiajul tii coloana in loc pana repornesti tu motorul In coloana trebuie sa-ti lasi spatiu suficient fata de masina dinaintea ta, astfel incat atunci cand el calca frana, tu sa mai poti rula linistit (si atent) macar doua secunde fara acceleratie pana sa trebuiasca sa opresti. Nu castigi absolut nimic stand lipit de fundul celui din fata. Nu lasa mai mult de o lungime de masina pana la el, altfel te trezesti ca inviti vreun grabit la depasire. |
#64
Posted 27 June 2017 - 10:43
scuturaturile motorului implica ambreiaj ca sa schimbi
normal ca simti si folosesti corect ambreiajul eu contest o afirmatie de mai sus care spunea ceva de genul nu e bine sa folosesti ambreiajul ca se uzeaza sau nush ce ceea ce e imposibil cu o manuala intr-o coloana care merge si se opreste merge si se opreste merge si se opreste ceea ce e 70% din traficul de zi cu zi |
|
#65
Posted 27 June 2017 - 10:43
La franarile in coloana cand mergi bara la bara si stai eventual cu piciorul deasupra ambreiajului si franei e alta treaba. In plus de asta lasi si spatiu de franare, te astepti sa folosesti frana si ca atare e normal sa apesi simultam pe ambreiaj si frana.
Franarea de urgenta e imprevizibila, pana si masina se comporta diferit. Una e cand intra doar ABS-ul si alta cand intra complet sistemul AFU. Poate sunt persoane care au reflexe mult mai bune ca mine si la franarea de urgenta au timp sa mai apese pe ambreiaj.... PS: acum 3 zile cand eram undeva in apropiere de Slanic, la 60 km/h a aparut brusc un sant care traversa soseaua....Bineinteles ca s-a oprit motorul.... Edited by bumpocbum, 27 June 2017 - 10:45. |
#66
Posted 27 June 2017 - 10:49
@bumpocbum
tu nu ai jocul de picioare, majoritatea il au si nu apasa ambreajul dar se pregatesc sa o faca. |
#67
Posted 27 June 2017 - 11:07
Flat, on 27 iunie 2017 - 10:43, said:
eu contest o afirmatie de mai sus care spunea ceva de genul nu e bine sa folosesti ambreiajul ca se uzeaza sau nush ce |
#68
Posted 27 June 2017 - 12:07
arg, on 27 iunie 2017 - 10:49, said:
@bumpocbum tu nu ai jocul de picioare, majoritatea il au si nu apasa ambreajul dar se pregatesc sa o faca. Subscriu. In timp iti vei dezvolta aceasta abilitate reflexa. danvlas, on 27 iunie 2017 - 11:07, said:
N-are nici pe naiba. La Opel am ambreiajul original dupa aproape 160.000 km si am mers si prin Dubrovnik si Corfu, unde a patinat de l-a luat dracu'. Consoarta inca are obiceiul foarte prost de a calca ambreiajul la fiecare franare. Asa a invatat-o vita de instructor si n-am reusit sa o dezobisnuiesc.Eu nu vorbesc de uzura, ci de celelalte chestii pe care le pierzi: frana de motor, posibilitatea de accelerare brusca si, de ce nu, economia de carburant. Subscriu la ce spune danvlas. PS: Si eu am avut de munca cu ceva obiceiuri proaste luate de la instructor, insa s-a dat pe brazda in final. Avand oarece inclinatii tehnice (colega), dupa ce i-am explicat calm si cu rabdare ce si de ce si cum se intampla acolo "jos" ( ), a inteles. Ulterior a fost chestie de (dez)obisnuinta. arg, on 27 iunie 2017 - 10:22, said:
https://ro.wikipedia..._Slip_Regulator la mine este un singur buton ASR, asta activeaza si controlul puterii motorului si franarea rotii care patineaza. Marea majoritate a masinilor actuale au un singur buto (ESP, ASR, TCS etc). La mine de ex. nici macar nu mai exista butonul fizic (nici pe Mk1, nici pe Mk2). A devenit o bifa in sistem. Dar discutam despre iesirea din zapada adanca, noroi suficient, nisip, NU despre plecarea de pe suprafete alunecoase (gheata, polei etc) cum e in filmuletul pus de catre tine. La mine, la Mk2, in manual, scrie asa: Quote
Traction control forms part of the stability control system. Note: The system automatically turns on every time you switch the ignition on. In certain situations (e.g. stuck in snow or mud), turning the system off may be beneficial as this allows the wheels to spin with full engine power. Edited by Tyby, 27 June 2017 - 12:08. |
#69
Posted 27 June 2017 - 12:25
|
#70
Posted 27 June 2017 - 12:34
Tyby, on 27 iunie 2017 - 12:07, said:
Subscriu. In timp iti vei dezvolta aceasta abilitate reflexa. Nu as prea crede. Oricum reflexele mele sunt destul de ok din moment ce in 30+ ani de conducere nu am stricat niciodata nimic....Nici ambreiaj, nici motor, nici pietoni, nici alte utilaje participante la trafic.... Poate la batrana dacie s-a dus ambreiajul pe la 200 mii... Apropo: http://examenauto.md... |
#71
Posted 12 March 2019 - 10:54
danvlas, on 27 iunie 2017 - 11:07, said:
N-are nici pe naiba. La Opel am ambreiajul original dupa aproape 160.000 km si am mers si prin Dubrovnik si Corfu, unde a patinat de l-a luat dracu'. Consoarta inca are obiceiul foarte prost de a calca ambreiajul la fiecare franare. Asa a invatat-o vita de instructor si n-am reusit sa o dezobisnuiesc.Eu nu vorbesc de uzura, ci de celelalte chestii pe care le pierzi: frana de motor, posibilitatea de accelerare brusca si, de ce nu, economia de carburant. Eu tocmai ce am terminat scoala de soferi si am orasul luna viitoare. Citind pe aici am ajuns sa imi confirm banuielile privind modul cum m-a ,,invatat'' instructorul meu sa abordez virajele, sa franez sau sa tin masina sub control : toate cu ambreiajul apasat. Ma tot intrebam cum de sotul meu nu franeaza cu ambreiajul apasat, de ce nu intra in giratoriu cu ambreiajul apasat, de ce nu schimba in treapta 1 cand i-a virajele spre dreapta mai stranse, si multe alte nedumeriri...dar sotul mi-a explicat ca ,,intructorul nu ma invata soferie, ci doar cum sa i-au permisul'', apoi ma va invata el soferie! In concluzie: am multe de invatat si se pare ca nu sunt singura care iese din scoala de soferi cu proaste deprinderi! |
#72
Posted 12 March 2019 - 11:04
depinde de viraj si situatie, la inceput e mai bine sa mergi incet si sa intrii in vriaj franad, pentru ca daca gresesti incadrarea te poti opri inainte sa ajungi in decor.
pe urma, dupa multi multi km, o sa constati ca accelerand in viraj masina se aseaza mai bine pe curba... si vei incetini pana in viraj dupa care accelerezi... de viraje cu frana de mana ciupita nu pomenim ca nu e frumos... Edited by arg, 12 March 2019 - 11:04. |
Anunturi
▶ 0 user(s) are reading this topic
0 members, 0 guests, 0 anonymous users