Jump to content

SUBIECTE NOI
« 1 / 5 »
RSS
Blocurile goale! Orase in car...

Motorul pe benzina 1.0 SCe65

Mostenire In 1986

Lentile sferica pentru astigmatism
 Problema inlocuire usa spate A6 C...

Ce gen de muzica este?

Drepturile copiilor, in numele &#...

Mocheta peste parchet cu incalzir...
 La multi ani mie!

Senzor filtru particule GOLF 7

La multi ani @radu103!

La multi ani @Nenea Zap!
 La multi ani @beavis03!

BlackView Oscal Pad 13, probleme ...

Baterie auto AGM 70AH vs normala ...

Depanero nu vrea sa imi dea Negat...
 

Sandero Stepway2 Prestige 0,9 90 Easy-R

* * * * * 3 votes
  • Please log in to reply
554 replies to this topic

#253
valceanuraoul

valceanuraoul

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,564
  • Înscris: 19.12.2009

View Postgabrieln2016, on 19 iunie 2017 - 08:36, said:

Despre Easy-R o sa va mai povestesc cate ceva pe seara sau maine dupa ce voi face plimbarea amanata din cauza ploii.
Clima este aceeasi de la Clio si merge foarte bine. O precizare: clima automata este disponibila la Dacia numai pentru Romania si doar la insistentele partii romane.
Pentru 300 de euro in plus fata de Stepway standard avem aerul automat, geamuri electrice spate, aeratoarele rectangulare si semnalizarea in retrovizoare.

Easy-R nu m-ar surprinde cu nimic. Este vorba de o cutie manuală pilotata, Eu am avut un Citroen C3 sensodrive, unde Sensodrive este echivalentul Easy-R de la Dacia. Pot sa va spun ca este o cutie foarte bună și fiabilă. Schimba bine si destul de lin, dar așa cum ai si spus, până în viteză a 3 a  se cam simte. Probleme nu sunt decât mai încolo, după multe zeci de mii de kilometri si sunt generate de acuatoarele care acționează cutia si uneor, posibil de calculatorul cutiei. Pe ansamblu, Eu am fost super mulțumit de Sensodrive, deci, următoarea masina care o sa mi-o cumpăr va fi cel mai probabil un Logan Easy R.

Edited by valceanuraoul, 03 October 2017 - 12:27.


#254
disciple

disciple

    Junior Member

  • Grup: Members
  • Posts: 39
  • Înscris: 16.11.2005
Felicitari Gabriel,
De cateva zile sunt si eu posesul unui Sandero Stepway Prestige si am dat de postul tau, care imi place. Foarte echilibrat. Si cam asa am gandit si eu cand am luat-o :)
Eu vin de pe Solenza 1.4 MPI (care s-a dus la rabla pentru Sandel) si mai conduc un Logan 1.5dCI si o Laguna II 1.9dCI, acum sunt in proces de acomodare cu motorasul 0.9TCE si cutia Easy-R.
Doua lucruri imi vin acum in cap:
-la mersul inapoi, cand ai de urcat o bordura mai mare (normala pe aici prin capitala), nu merge numai din frana, trebuie turata serios;
-cand semnalizam, la inceput bagam si faza lunga din greseala (cred ca luam si injuraturi:)); apoi am vazut si in carte ca faza lunga e miscare de impingere (nu de tragere, spre tine) a blocului optic/maneta. Exact invers decat la toate masinile pe care le-am condus. Mi se pare cam aiurea asta.
Ar mai fi durata enervant de mare a timpului de actualizare a hartilor, sau poate am eu un stick USB foarte lent. La un moment dat m-am plictisit si chiar am oprit motorul, din fericire sistemul a ramas pornit si si-a terminat treaba...
Dan

#255
gabrieln2016

gabrieln2016

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 2,228
  • Înscris: 04.11.2016
Felicitari si tie Dan, s-o stapanesti sanatos si fara probleme.
Tot Solenza 1,4 am avut si eu, tot un Logan 1,5 DCi folosesc la munca. Din acest motiv masina este folosita mai mult pentru deplasari extraurbane.
Pentru orice nelamurire ai iti stau cu placere la dispozitie.  De asemenea, poti posta aici orice doresti despre masina ta: impresii placute sau mai putin placute, locuri pe unde te-ai plimbat cu ea, poze, adica  poti oferi cam orice informatii doresti tu.
De urcat borduri am urcat pana acum numai cu fata si nu am intampinat niciun fel de probleme. Sigur ca trebuie sa o turezi mai mult, dar folosind si un pic de balans urca fara nicio problema.
La harti eu am asteptat ceva mai mult de doua luni pana le-am actualizat tocmai pentru a putea descarca ultima varianta. E utila navigatia, nu spun nu, dar parca tot mai bun este Waze sau Google Maps. Sper ca ai luat si camera de mers inapoi, face toti banii.
Cat despre Easy-R, nu pot sa-ti spun decat ca pe masura ce mergi, o sa-ti placa din ce in ce mai mult. Singura temere ar fi fiabilitatea (pe forumul monomarca exista un topic dedicat acestei transmisii unde mai discutam despre problemele aparute la unul sau altul).
Salve si mii de ture!

Edited by gabrieln2016, 05 October 2017 - 15:12.


#256
MembruAnonim

MembruAnonim

    MembruAnonim

  • Grup: Banned
  • Posts: 398,284
  • Înscris: 08.10.2015
Voi ar trebui sa va intilniti, sa va cunoasteti si sa beti o bere. Daca sunteti cu limuzinele, fara alcool, se stie. :D Sunt sigur ca v-ar prinde dimineata la povesti cu solenze si loganuri dci...
Pina una alta, mai depanati-ne si noua niste povestiri cu minunatiile alea EasyR sau cum dracu le ziceti voi. V-ati obisnuit cu ele? Parti bune, rele, daca sunt, s.a.m.d.

#257
disciple

disciple

    Junior Member

  • Grup: Members
  • Posts: 39
  • Înscris: 16.11.2005

View Postgabrieln2016, on 05 octombrie 2017 - 15:09, said:

Felicitari si tie Dan, s-o stapanesti sanatos si fara probleme.
Tot Solenza 1,4 am avut si eu, tot un Logan 1,5 DCi folosesc la munca. Din acest motiv masina este folosita mai mult pentru deplasari extraurbane.
Pentru orice nelamurire ai iti stau cu placere la dispozitie.  De asemenea, poti posta aici orice doresti despre masina ta: impresii placute sau mai putin placute, locuri pe unde te-ai plimbat cu ea, poze, adica  poti oferi cam orice informatii doresti tu.
De urcat borduri am urcat pana acum numai cu fata si nu am intampinat niciun fel de probleme. Sigur ca trebuie sa o turezi mai mult, dar folosind si un pic de balans urca fara nicio problema.
La harti eu am asteptat ceva mai mult de doua luni pana le-am actualizat tocmai pentru a putea descarca ultima varianta. E utila navigatia, nu spun nu, dar parca tot mai bun este Waze sau Google Maps. Sper ca ai luat si camera de mers inapoi, face toti banii.
Cat despre Easy-R, nu pot sa-ti spun decat ca pe masura ce mergi, o sa-ti placa din ce in ce mai mult. Singura temere ar fi fiabilitatea (pe forumul monomarca exista un topic dedicat acestei transmisii unde mai discutam despre problemele aparute la unul sau altul).
Salve si mii de ture!
Multumesc. Camera nu am luat-o, nici dealarul nu m-a incurajat Posted Image dar ma descurc cu senzorii...
Eu vroiam sa spun despre timpul efectiv cat dureaza actualizarea hartilor de cand bagi stick-ul. O jumatate de ora sau asa ceva???
Nu cunosc forumul de care spui, eu sunt doar membru daciaclub.ro si reno.ro, dar acolo nu sunt topicuri dedicate.
P.S. Cu EasyR sunt la inceput, 300km, deci in perioada de rodaj, o menajez :) Nu stiu insa daca nu subtureaza putin, in conditiile in care schimba a 5-a si pe la 60 km/h.

Edited by disciple, 05 October 2017 - 17:14.


#258
gabrieln2016

gabrieln2016

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 2,228
  • Înscris: 04.11.2016
Actualizarea  la mine a durat aproximativ 2 minute. Am actualizat doar hartile pentru ca doar astea erau disponibile la acel moment. Oricum am inteles ca sistemul se poate actualiza gratuit oricand. Cel actual este 8.0.5.
Daca mergi cu Eco activat si accelerezi lent poate schimba a 5-a chiar si la 50 km/h iar dupa schimbarea turatia ajunge chiar si la 1200 rot/min. Daca accelerezi energic (fara a trece de punctul dur) softul comanda schimbarea intr-o treapta superioara la o viteza si turatie mult mai mare. Din punctul meu de vedere cat timp masina "nu da in nas" nu se pune problema de subturare, ci pur si simplu schimba asa cum este mai economic pentru masina fara a afecta functionarea motorului. Nu stiu cat ai mers in modul manual, este extrem de comod sa schimbi viteza doar cu un mic impuls aplicat manetei. Chiar si aici, daca se intampla sa uiti sa schimbi viteza la accelerare brusca, la o anumita turatie schimba singura in treapta superioara. La fel este si cand decelerezi, nu este nevoie sa actionezi maneta , schimba singura. Cu alte cuvinte, masina nu te lasa sa gresesti si sa suprasoliciti mai mult decat este necesar motorul dar nici nu te lasa la greu intr-o depasire rapida, de exemplu. Totusi iti recomand ca in aceasta ultima situatie sa nu folosesti modul Eco. Ba as putea spune ca ar fi preferabil ca depasirile "din scurt" sa le faci in manual. La fel si la munte, cu doua persoane si putine bagaje, poti urca fara probleme intr-un ritm relativ lejer chiar si cu Eco activat. Totusi mai bine il dezactivezi, se va simti imediat surplusul de putere. Daca urci abrupt si ai si masina plina, cel mai bine este sa mergi in manual.
Pentru a-i raspunde si lui R.A.D.U. nu pot decat sa zic decat un DA, m-am obisnuit cu ea si-mi place atat de mult incat nu cred ca mi-as mai lua vreodata o masina cu cutie manuala. Si asta nu ca manuala nu este buna, doar conduc una zilnic si merge foarte bine, insa confortul oferit este greu de descris.
Parti rele sunt, sigur ca da. Este o cutie de 500 euro, pilotata, cu un ambreiaj, nu o automata clasica, un CVT sau un DSG (care este dupa mine cea mai buna cutie de pe piata la ora actuala) care costa de la 1300 la 2000 euro. Partea cea mai slaba a ei este clar plecarea de pe loc. Este in mod evident mai lenta ca oricare alta cutie manuala, automata sau DSG. Poti reduce intarzierea doar prin anticiparea traficului. De asemenea schimbarile pana in treapta a treia se simt, nu sunt line. Este normal la o cutie cu un ambreiaj unde in timpul schimbarii puterea nu se mai transmite la roti.  Totusi, cand sunt in dreapta aceasta intarziere nu se simte. Si, chiar daca este in ultimul rand, ramane marea necunoscuta: fiabilitatea.
Nu as vrea sa-l sperii pe noul meu prieten, dar totusi pun aici linkul cu problemele transmisiei.
http://www.loganclub...-t57172p81.html

Edited by gabrieln2016, 05 October 2017 - 18:00.


#259
MicroEdge

MicroEdge

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 8,284
  • Înscris: 16.08.2016
Depinde cum calci acceleratia, daca accelerezi lin asa face, daca ai talpa mai grea ramai in a2 sau a3 la 60km/h ☺

#260
disciple

disciple

    Junior Member

  • Grup: Members
  • Posts: 39
  • Înscris: 16.11.2005

View Postgabrieln2016, on 05 octombrie 2017 - 17:59, said:

Nu as vrea sa-l sperii pe noul meu prieten, dar totusi pun aici linkul cu problemele transmisiei.
http://www.loganclub...-t57172p81.html

Gata, am descoperit ca am user pe acolo :) dar uitasem de el.
Si apropo de S&S care devine enervant in Bucuresti, unde te cam tarai la orele de varf, ieri mi-a facut a doua oara figura cu un fel de oscilatie a turatiei 500-1000 pe acolo, cand stateam in coloana si nu eram prea hotarat cat de tare sa apas frana (in functie de apasarea pedalei de frana intra sau nu S&S, scuzati ca descopar si eu de-abia acum).

#261
gabrieln2016

gabrieln2016

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 2,228
  • Înscris: 04.11.2016
Este adevarat ca uneori este enervant. Chiar daca la masinile cu Easy-R S&S intra in functiune cam la o secunda dupa oprirea masinii si teoretic poate fi controlat doar din pedala de frana, in realitate nu se intampla mereu asa. Cand franezi usor pana la oprire il poti controla fara nici cea mai mica problema. Cand franezi energic, de cele mai multe ori intra in functiune si chiar daca nu deranjeaza in ceea ce priveste confortul, este cam neplacut sa se opreasca motorul doar pentru a reporni dupa doua - trei secunde. Asa ca daca nu-ti place si consideri ca economia de combustibil este nesemnificativa fata de uzura si implicit de durata de viata a motorului si a celorlalte echipamente, dezactiveaza-l la pornire. Pana la urma totul tine de modul cum o sa inveti sa conduci masina pentru ca in mod clar transmisia asta o sa-ti schimbe stilul de a conduce.
Si inca ceva. Noi nu avem pozitia de parcare P. Atentie la oprire si la parasirea masinii. Trage neaparat frana de mana. La manuala, de cele mai multe ori, nu pare a fi necesar sa tragi frana de mana daca opresti pe o suprafata orizontala. Bagi in viteza si gata. Nu e recomandabil, dar se intampla. Multi fac asa de teama ca frana de mana se intepeneste si chiar asa se intampla la masinile mai vechi. La astea noi nu stiu daca mai exista acest risc dar ma gandesc ca avand tamburi pe spate riscul exista.
Daca vrei ca masina sa ramana cuplata in prima treapta sau in marsarier dupa oprire, motorul trebuie sa-l opresti doar daca ai schimbatorul in D sau R. Cu alte cuvinte nu scoti in N inainte de oprirea motorului. Cat despre frana de mana nu cred ca mai este necesara precizarea ca macar in timpul sezonului rece, daca nu mergi cateva zile cu masina, sa actionezi levierul de cateva ori macar la doua zile. Daca la manuala frana de mana nu pare a fi chiar asa de importanta, la Easy-R este esentiala. Eu si acum am obiceiul ca in zonele de munte sa ma asigur suplimentar ca masina sa nu o ia la vale, asa ca mai pun doua pene de lemn la roti. Puteti sa radeti dar doar asa sunt linistit.

Edited by gabrieln2016, 06 October 2017 - 09:32.


#262
DannyMC

DannyMC

    Bug freak

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 7,009
  • Înscris: 09.05.2009
Eu zic ca mai degraba risti sa  se intepeneasca daca o folosesti rar! Eu o folosesc mereu la imobilizarea masinii la stationare, chiar si iarna la -20 de grade.

#263
gabrieln2016

gabrieln2016

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 2,228
  • Înscris: 04.11.2016
Si eu o folosesc la manuala fie iarna, fie vara si nu s-a intepenit pana acum, dar uneori se mai intampla sa uit. La Easy-R nu ai voie sa uiti sa o folosesti, trebuie sa-ti intre in reflex neavand modul P. Nu cred ca ar trebui sa va mai aduc aminte de BMW-ul cazut in prapastie acum vreo doua luni din motiv de neasigurare a masinii.
Si mai mi-am adus aminte de ceva. Eu am 3000 km si nivelul la antigel a scazut cam cu un deget. Nu uita sa verifici si sa nu-l lasi sa coboare sub minim. Verifica saptamanal si obligatoriu inainte sa pleci la un drum mai lung.

Edited by gabrieln2016, 06 October 2017 - 09:48.


#264
radu_vasile59

radu_vasile59

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,255
  • Înscris: 02.04.2011
Eu las masina (Logan 2007) cu frana de mana trasa si 1-2 saptamani, iarna la -10 - -25 C si nu s-a blocat niciodata.
Antigelul, la mine, scade cu 4-500 ml pe an de cand am luat masina, fara consecinte, decat ca mai completez. O fi vreun por sau colier slabit pe undeva, nedepistat, pe unde se mai evapora din lichidul de racire.
La masina noua scade si pentru ca nu au iesit chiar toate bulele de aer din cotloane si mai trebuie completat, de obicei o singura data. La al meu 0.9 nu a fost cazul inca (28.800 km azi).

#265
LauCalin

LauCalin

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 9,143
  • Înscris: 08.12.2008

View PostDannyMC, on 06 octombrie 2017 - 09:36, said:

Eu zic ca mai degraba risti sa  se intepeneasca daca o folosesti rar! Eu o folosesc mereu la imobilizarea masinii la stationare, chiar si iarna la -20 de grade.

Eu am patit-o iarna trecuta, dupa ce masina nu a fost folosita cam o saptamana si afara era ger. Cam 20-30 cm am plecat cu rotile din spate blocate. E recomandat sa folosesti frana de mana, dar de atunci m-am obisnuit sa o folosesc doar cand chiar e nevoie de o "frana suplimentara".

#266
gabrieln2016

gabrieln2016

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 2,228
  • Înscris: 04.11.2016
Deoarece maine se anunta a fi o zi splendida de toamna voi pleca intr-o plimbare pe care am amanat-o cam de multisor.
In lipsa de Transalpina (amanata pentru anul urmator) voi face o plimbarica pana la Sinaia iar la intoarcere fac un ocol pe Transbucegi pana la Piatra Arsa. La coborare o voi lua pe langa lacul Bolboci pana la pestera Ialomitei cu retur pe cealalta margine a lacului. Daca pe partea dreapta a lacului (cum ma duc) drumul este bun desi ingust, pe cealalta parte nu stiu cum este. Nu ma intereseaza cat de ingust este ci doar daca este asfaltat. Daca stie cineva, il rog sa-mi spuna.

#267
bossake

bossake

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 10,700
  • Înscris: 22.11.2007
Salut, in vara nu era asfaltat, sunt vreo 5-7km neasfaltat.
Mergi linistit si la dus si la intors pe partea asfaltata.

#268
dan_mesterel

dan_mesterel

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 4,652
  • Înscris: 06.02.2008
Asta vara nici cei care fac acele plimbări Off road cu mașini 4x4 nu se încumetau sa o ia pe acolo.   Spuneau ca drumul este impracticabil

#269
gabrieln2016

gabrieln2016

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 2,228
  • Înscris: 04.11.2016
Va multumesc pentru informatii.
Astazi a fost o splendida zi de toamna asa ca am plecat la drum: Buzau - Sinaia (stanga spre Targoviste) - Transbucegi - cabana Dichiu - urcare la Piatra Arsa - coborare la Cabana Dichiu - Lacul Bolboci pe partea asfaltata care este clasificata ca drum forestier si este foarte ingusta - Pestera Ialomitei - Lacul Bolboci pe partea cu Cheile Tatarului (care au cred maxim 200 m) - continuat pe partea neasfaltata (se circula relativ OK, drum de pamant acoperit cu pietris mic foarte bun dar nu pe tot traseul, mai are zone cu pietre mai mari, nici vorba de impracticabil. Oricum partea asta este mai pitoreasca decat cealalta si suspensiile Stepway-ul au functionat impecabil. In momentul de fata se poate circula cu orice fel de masina) - cabana Dichiu - Sinaia - Buzau.
Total - 330 km  Consum - 5,39%, viteza legala. Drum foarte bun, trafic extrem de redus pe Transbucegi (la Piatra Arsa erau vreo 10 masini si la pestera cam tot pe atatea) si nicio masina pe partea neasfaltata a lacului.
Am fost 2 persoane, bagaj usor. Am uitat activat Eco si am avut o singura sincopa. Inainte de barajul de la lacul Bolboci sunt cateva serpentine foarte stranse si cu inclinatie mare (oarecum similar cu Cheile Bicazului). Drum ingust, intr-una din curbe venea o masina mare, am franat ca nu aveam loc amandoi si masina nu mai voia sa urce cu toate ca nici nu s-a oprit. Pur si simplu simteam ca a ajuns la capatul puterilor si am avut sentimentul clar ca se va opri in cele din urma. Nu s-a oprit motorul (era ca si cum aveam tinut ambreiajul partial apasat  cu acceleratia calcata, adica statea pe loc). Am schimbat in manual, am retrogradat in prima treapta, am dezactivat Eco si a continuat drumul fara nicio problema. Cred ca daca si dezactivam doar Eco sau doar treceam pe manual in prima treapta tot ar fi trecut sincopa dar asta mi-a fost reactia pe moment.
Cu modul Eco dezactivat masina merge super bine. Trage fara probleme la urcare iar la coborare face neasteptat de bine frana de motor. Am coborat de exemplu in treapta a II-a (fara a apasa acceleratia) pana aproape de 60 km/h si turatia de cam 4000 rot/min (cat am putut vedea fugitiv cu coada ochiului) fara sa schimbe a treia. La fel si la urcare schimba dupa forta cu care apesi pedala si schimba la turatii mult mai mari decat cele normale. Cine spune ca 0,9 TCe este lesinat ar face bine sa mearga cu el inainte de a face asemenea afirmatii. Sigur ca cine vine de pe o masina turbo de peste 110 de cai probabil va stramba din nas dar eu consider ca si cei 90 de ponei dopati de la motorasul acesta se descurca absolut onorabil. Stabilitatea este foarte buna (poate si datorita pneurilor de 205). Pana acum n-am bagat de seama sa intervina ESP-ul, dar nici nu am cautat cu orice pret sa ii verific functionarea si nici n-am de gand sa incerc.
Cam astea ar fi impresiile mele dupa aceasta mica excursie. Astept la anul Transalpina ca de Transfagarasan sunt satul pana peste cap.

#270
DannyMC

DannyMC

    Bug freak

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 7,009
  • Înscris: 09.05.2009

View Postgabrieln2016, on 18 octombrie 2017 - 20:44, said:

Cine spune ca 0,9 TCe este lesinat...
Nu prea mai spune nimeni chestia asta! Posted Image  Referitor la urcari pe rampe cu inclinatie mare: mentine intotdeauna turatia peste 2000 rpm si nu vei avea nici un fel de probleme!

Edited by DannyMC, 19 October 2017 - 04:46.


Anunturi

Chirurgia cranio-cerebrală minim invazivă Chirurgia cranio-cerebrală minim invazivă

Tehnicile minim invazive impun utilizarea unei tehnologii ultramoderne.

Endoscoapele operatorii de diverse tipuri, microscopul operator dedicat, neuronavigația, neuroelectrofiziologia, tehnicile avansate de anestezie, chirurgia cu pacientul treaz reprezintă armamentarium fără de care neurochirurgia prin "gaura cheii" nu ar fi posibilă. Folosind tehnicile de mai sus, tratăm un spectru larg de patologii cranio-cerebrale.

www.neurohope.ro

0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users

Forumul Softpedia foloseste "cookies" pentru a imbunatati experienta utilizatorilor Accept
Pentru detalii si optiuni legate de cookies si datele personale, consultati Politica de utilizare cookies si Politica de confidentialitate