Jump to content

SUBIECTE NOI
« 1 / 5 »
RSS
Lentile sferica pentru astigmatism

Problema inlocuire usa spate A6 C...

Ce gen de muzica este?

drepturile copiilor in numele ...
 Mocheta peste parchet cu incalzir...

La multi ani mie!

Senzor filtru particule GOLF 7

La multi ani @radu103!
 La multi ani @Nenea Zap!

La multi ani @beavis03!

BlackView Oscal Pad 13, probleme ...

Baterie auto AGM 70AH vs normala ...
 Depanero nu vrea sa imi dea Negat...

Extras carte funciara

Carucior pliabil pentru cumparatu...

In ce supermarket gasesc carne de...
 

Mersul cu viteza.

- - - - -
  • Please log in to reply
88 replies to this topic

#55
Real_NEO

Real_NEO

    un sălbatic

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 3,193
  • Înscris: 29.05.2017
Apropo de mersul cu viteza, sa va povestesc cand mi s-au aprins mie "beculetele" visavi de viteza legala. Vara trecuta, inainte de a avea eu permis, am mers cu un prieten, proaspat posesor si el de carnet de conducere, pana la Iasi. Si cum avea in masina instalata statie de emisie-receptie, nu prea respecta viteza maxima legala. Si tot mergand noi asa cu 130-140 la ora, pe o portiune de drum drepta, asfaltata, frumoasa, deodata vad ca incepe sa invarta violent de volan stanga-dreapta. Initial am crezut ca doreste sa ma sperie si am ras, nu mi-am dat seama pe moment ce se petrece, insa ulterior mi-a spus ca i-a fugit spatele masinii din pricina unei denivelari de pe sosea. Norocul nostru a fost ca a reusit sa redreseze masina, caci altfel in dreapta se afla un sant mare, iar din sens opus venea un camion, deci cu siguranta ne-am fi facut zob iar eu azi nu mai postam aici.

Deci morala relatarii mele este ca limita legala de viteaza nu este stabilita de florile marului. Pana si pe un drum drept, aparent perfect, fara gropi si proaspat asfaltat, ce iti creaza senzatia ca o poti calca fara griji, iata ce se poate intampla din senin.

Edited by Real_NEO, 18 June 2017 - 21:57.


#56
tfmercedez

tfmercedez

    BUFU

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 72,699
  • Înscris: 15.06.2007
Citisem undeva ca modelul de Porsche in care a murit Paul Walker, a fost implicat in foarte multe accidente mortale,  nu mai retin exact ce procente erau estimate, dar ideea era ca undeva la 10-20% din toate modelele respective au fost distruse si proprietarii au murit in ele in primii 2 ani de la achizitie.  In fine, trebuie si jurnalistii sa mance o pita, pentru ca nu putem verifica informatia.  E clar ca  viteza excesiva duce la tragedii.

#57
emil_sv

emil_sv

    Senior Member

  • Grup: Validating
  • Posts: 5,663
  • Înscris: 19.12.2012

 izometric, on 18 iunie 2017 - 10:53, said:

Induiosator primul post, dar scris cu zero fundament tehnico stiintific. Adica scos mana pe geam si ridicat putin de degete ca sa intelegem fenomenul?

Sau franele de fier care cu cat sunt mai reci cu atat disipeaza mai repede energia cinetica prin transformarea ei in caldura? Adica initiatorul a dat cu bastarca nu in balta ci in noroi. Franale cu cat sunt mai fierbinti cu atat nu mai pot disipa caldura in mod eficient ca sa inmagazineze alta. D-aia se chinuie producatorii cu discuri uriase si ventilate. Si d-aia se coboara pante lungi si abrupte in frana de motor si nu cu copita pe pedala de frana.

In rest numai de bine, viteza e periculoasa si ucide, dar totusi nu suntem in clasa a 3-a ca sa fim luati cu explicatii de gaga. Daca tot o ardem cu stress in anvelope si functii exponentiale, macar o formula acolo ca sa demonstrezi cum sta treaba. Nu scos laba pe geam si ridicat putin de degete.

Vrei sa explic forta portanta ca la scoala? Mai documenteaza-te cu franele un pic, sunt situatii si situatii. Ideea s-a inteles, si am scris pe intelesul oricui. Chiar trebuie sa faceti observatii inutile?

#58
izometric

izometric

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 5,392
  • Înscris: 05.09.2013
Tot eu sa ma documentez? Tupeista mica...

#59
AstroNut98

AstroNut98

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,444
  • Înscris: 26.01.2014
Da, tu sa te documentezi, ti-am atras atenția si eu pe pagina cealaltă.

#60
PoeOvidiu

PoeOvidiu

    Sunt de la țară și îmi place așa.

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 11,571
  • Înscris: 07.12.2014

 Mr_nobody_, on 18 iunie 2017 - 10:45, said:

Nu ar trebui să frânezi când intră cineva în depășire, poate se răzgândește omul și faci mai mult rău decât bine. Când intră cineva în depășire, iei piciorul de pe accelerație, nimic mai mult.

P.S. Calea spre iad e pavată cu bune intenții.
  Ideea nu e sa franezi cand intra in depasire. Dar cand e trecut cu jumatate masina de tine si ala ce vine din fata e la cativa metri cred ca nu se mai razgandeste si ori se da de ala de pe contrasens ori te baga pe tine in sant. Posted Image  Doar sa fi pregatit in caz de...

  Sunt doua categorii de participanti la trafic de care "ma scap" pe baza de repede. Astia grabiti, cum prind momentul cum bag semnal dreapta si franez, decat sa ma streseze pe mine mai bine sa streseze pe altul. A doua categorie sunt motociclistii. Astia da inconstienti. Nu realizeaza ca daca se dau de tine ei au sanse mai mari sa le cante popa. Daca sunt in spatele meu le fac rapid loc sa se duca, numai sa nu ii vad pe langa mine ca sunt imprevizibili. Daca sunt fix in fata mea incetinesc si las masina din spate sa ma depaseasca, sa grijeasca altul de donatorii de organe.

Edited by PoeOvidiu, 19 June 2017 - 09:58.


#61
Baxon

Baxon

    Dachshund

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 14,720
  • Înscris: 01.03.2017
Am mai zis si repet ca nu-ti trebuie sute de cai putere sub capota ca sa mergi din A in B la fel si condusul preventiv si calm elimina starea de oboseala la volan dar putini inteleg , probabil lipsa de experienta la volan .
S-aveti drumuri bune si libere si cu toate astea sa nu depasiti viteza legala .

#62
PoeOvidiu

PoeOvidiu

    Sunt de la țară și îmi place așa.

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 11,571
  • Înscris: 07.12.2014
Eu am o vorba. Sa mergi tare nu iti trebuie cai multi, iti trebuie minte putina. O sa ramai surprins dar si cu 70 de cai poti sa urci la 160-170 km/h .

Edited by PoeOvidiu, 19 June 2017 - 10:02.


#63
Real_NEO

Real_NEO

    un sălbatic

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 3,193
  • Înscris: 29.05.2017

 PoeOvidiu, on 19 iunie 2017 - 09:47, said:

A doua categorie sunt motociclistii. Astia da inconstienti.
Chiar acum aproximativ doua saptamani, in apropierea localitatii mele: http://stirileprotv....accidentul.html
http://www.informati...nei-VIDEO/12816

Pe niste serpentine foarte abrupte, omu' mergea cu in jur de 200 la ora, si a lovit un parapet, a decolat literalmente (doar omul), a zburat prin aer 50 de metri (si nu este o exagerare), deci cam distanta a 3 stalpi de pe marginea soselei, a cazut pe un acoperis si a trecut prin el.

Edited by Real_NEO, 19 June 2017 - 10:16.


#64
Real_NEO

Real_NEO

    un sălbatic

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 3,193
  • Înscris: 29.05.2017
Si eu am avut motocicleta (de teren), stiu ce inseamna, insa ma ca**m pe mine la 60 la ora, deoarece pe motocicleta senzatia de viteza este dubla fata de masina, la 60 la ora este precum ai avea 120 in masina. Si putin daca ridicam capul la aceasta viteza simteam cum vantul incerca sa-mi smulga casca de pe cap, deoarece intra aerul sub acea aripa frontala de protectie a castii. Deci unul ce merge cu motocicleta cu 200 la ora, e nebun, clar, fara discutii, e echivalentul cu 400 la ora in masina. Numai cineva ce a mers pe motocicleta poate intelege ce inseamna asta.

Edited by Real_NEO, 19 June 2017 - 11:20.


#65
loock

loock

    Unas

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 18,669
  • Înscris: 29.03.2006

 tfmercedez, on 18 iunie 2017 - 22:26, said:

Citisem undeva ca modelul de Porsche in care a murit Paul Walker, a fost implicat in foarte multe accidente mortale,  nu mai retin exact ce procente erau estimate, dar ideea era ca undeva la 10-20% din toate modelele respective au fost distruse si proprietarii au murit in ele in primii 2 ani de la achizitie.  In fine, trebuie si jurnalistii sa mance o pita, pentru ca nu putem verifica informatia.  E clar ca  viteza excesiva duce la tragedii.

Sunt fan Porsche, dar modelul ala nu m-a atras niciodata, nici la design - si i-am facut fotografii la saloanele auto la aparitie, si nici la tractiunea doar pe spate in combinatie cu motorul f. puternic.
De condus doar in NFS, si nu mi-a placut nici acolo cum mergea, si inca era indulcita mult fata de realitate. ( GT1 era insa mult mai horror la condus, fugea spatele de necezut si pe simulator...)

 PoeOvidiu, on 19 iunie 2017 - 10:02, said:

Eu am o vorba. Sa mergi tare nu iti trebuie cai multi, iti trebuie minte putina. O sa ramai surprins dar si cu 70 de cai poti sa urci la 160-170 km/h .

Doar daca masina are un coeficient aerodinamic extrem de bun, fara eleron, eventual si cu sectiune transversala mica.
Nu este deloc uzual ca o masina de 70 CP sa prinda mai mult de 140 -150 km/h, si oricum chiar si una f. aerodinamica care ar putea sa faca asta, accelereaza in mult timp pana ajunge la acea viteza, si este si franata usor de denivelarile din carosabil. Plus ca o bate vantul fara eleron, are stabilitate si aderenta redusa periculos.
Apoi masinile foarte aerodinamice in general au fie motor mai slab de 70 CP, fie mult mai puternic...
Opel Calibra a avut variante de motoare de 115, 136, 150, 170, 204 CP.
Dincolo de asta, marcajele de pe vitezometru nu trebuie luate in serios la toate masinile, pe langa faptul ca nu arata precis, oricum multe au notate valori mai mari decat e capabila masina cu motorul stock.

 Real_NEO, on 19 iunie 2017 - 11:16, said:

Si eu am avut motocicleta (de teren), stiu ce inseamna, insa ma ca**m pe mine la 60 la ora, deoarece pe motocicleta senzatia de viteza este dubla fata de masina, la 60 la ora este precum ai avea 120 in masina. Si putin daca ridicam capul la aceasta viteza simteam cum vantul incerca sa-mi smulga casca de pe cap, deoarece intra aerul sub acea aripa frontala de protectie a castii. Deci unul ce merge cu motocicleta cu 200 la ora, e nebun, clar, fara discutii, e echivalentul cu 400 la ora in masina. Numai cineva ce a mers pe motocicleta poate intelege ce inseamna asta.

Sunt disponibile si accesibile motociclete care prind +/- 300 km/h inca de acum 25-27 de ani.
Altfel sigur ca e dementa totala...

Edited by loock, 19 June 2017 - 12:54.


#66
loock

loock

    Unas

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 18,669
  • Înscris: 29.03.2006
La inceputul anilor '90 Honda a scos mai multe motociclete de strada cu vitezometru pana la 300 km/h si peste.
Dintre ele, majoritatea nu prindeau acea viteza, dar ajungeau cel putin la 280 km/h.
A fost showroom cu vanzare la parterul magazinului Cocor...
Apoi au lasat-o mai moale o vreme, pt ca erau multi morti si era blamata firma.
Apoi a aparut Suzuki Hayabusa in '99 care prindea 303-312 Km/h cu motorul stock...si multe mai sunt si tunate...
Tot in anii '90 a aparut si un prototip carenat care prindea 411 Km/h, dar n-am mai auzit de el.

Edited by loock, 19 June 2017 - 13:06.


#67
tfmercedez

tfmercedez

    BUFU

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 72,699
  • Înscris: 15.06.2007
Cu Dacia de 65CP am "prins" fix cat scria in talon, 143 parca, pe bord arata in plus, dar s-a intins extrem de greu. De franat, la ce aerodinamica avea,  era suficient sa iau piciorul de pe acceleratie ca se incetinea singura foarte repede, de parca avea frana de mana trasa.

#68
emil_sv

emil_sv

    Senior Member

  • Grup: Validating
  • Posts: 5,663
  • Înscris: 19.12.2012

 izometric, on 19 iunie 2017 - 07:05, said:

Tot eu sa ma documentez? Tupeista mica...
Da tu, am zis pe autostrada la viteza. Documenteaza-te si dupa vino sa faci pe desteptul. Sunt situatii si situatii,  au si ele niste temperaturi optime, si daca se incing prea tare devin mai putin eficiente, uite temperatura prea ridicata a franelor am omis sa o mentionez. Intre timp sa iti explic forta portanta? Sau ai reusit sa descoperi google si tu?

Si poate alta data intervii cu o atitudine mai civilizata, dar cred ca iti cer prea mult.

Edited by emil_sv, 19 June 2017 - 16:52.


#69
PoeOvidiu

PoeOvidiu

    Sunt de la țară și îmi place așa.

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 11,571
  • Înscris: 07.12.2014

 loock, on 19 iunie 2017 - 12:26, said:


Nu este deloc uzual ca o masina de 70 CP sa prinda mai mult de 140 -150 km/h, si oricum chiar si una f. aerodinamica care ar putea sa faca asta, accelereaza in mult timp pana ajunge la acea viteza, si este si franata usor de denivelarile din carosabil. Plus ca o bate vantul fara eleron, are stabilitate si aderenta redusa periculos.
Apoi masinile foarte aerodinamice in general au fie motor mai slab de 70 CP, fie mult mai puternic...
Orice jaf de Cielo cat de cât ok cu motor de1.5 si 75cp pune acul pe 190. În realitate viteza e undeva intre 160 și 170. Pana la 150 real și 170 pe bord urca destul de ușor. Nu e un bolid cu 200 de cai.
La 75 de cai are viteza maximă constructivă de 175 km/h

Edited by PoeOvidiu, 19 June 2017 - 18:58.


#70
Friskey

Friskey

    Guru Member

  • Grup: Banned
  • Posts: 11,500
  • Înscris: 11.01.2013
Sfaturile initiatorului sunt inutile. De chestiile astea un om cu ceva creier si-ar fi dat seama de ele in maxim 5-10.000km de condus.
Unuia care nu le poate prinde cu mintea lui proprie i le poti explica de un miliard de ori, tot nu va pricepe. E ca si cum te-ai apuca sa-i explici unuia ca apa e uda si gheata rece. Inutil. Daca deja stia asta, e inutil sa ii explici, daca nu stia deja iarasi e inutil sa i le explici caci n-are capacitatea de a intelege.
Dupa cum se vede si pe topicul asta: cei care le stiu, le stiu, cei care nu le stiau nu le inteleg si nici nu e vreo sansa sa le inteleaga vreodata.

Edited by Friskey, 19 June 2017 - 20:11.


#71
Real_NEO

Real_NEO

    un sălbatic

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 3,193
  • Înscris: 29.05.2017
Mai, si unul singur sa se destepte si sa nu-i mai dea jar astfel incat sa se evite un accident, si rostul acestui topic a fost atins, pe deplin. Un biet topic pe un forum, contra unei vieti omenesti, zic ca este o afacere destul de buna. Altfel nici nu ma sinchiseam sa-mi scriu relatarea cu patania mea, dar mai stii, poate este de folos cuiva, vreunui bidiviu ce altfel s-ar fi omorat. Nu poti sa stii ce efect are un asemnea topic intr-un loc public. Ba chiar eu as propune sa postam si clipuri cu tot felul de chestii horor produse in urma accidentelor, poate si asa se mai desteapta unii. Sa vada si ei ce inseamna capete zdrobite, creieri imprastiati pe caldaram, s.a.m.d. Pentru ca acela ce este inconstient si apasa pedala de acceleratie prea tare, nu realizeaza, nu constientizeaza ce poate face fierul si ce forte sunt implicate.

Nu ati vazut si saptamana trecuta cum s-au infipt aceia sub tir cand au intrat in intersectie cu suta la ora de le-au ajuns creierele in portbagaj ? Daca ar fi vazut acest topic, poate nu ar fi intrat cu suta la ora in intersectie si azi poate erau in cel mai rau caz la spital, insa nu la cimitir.

Edited by Real_NEO, 19 June 2017 - 20:26.


#72
loock

loock

    Unas

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 18,669
  • Înscris: 29.03.2006

 PoeOvidiu, on 19 iunie 2017 - 18:54, said:

Orice jaf de Cielo cat de cât ok cu motor de1.5 si 75cp pune acul pe 190. În realitate viteza e undeva intre 160 și 170. Pana la 150 real și 170 pe bord urca destul de ușor. Nu e un bolid cu 200 de cai.
La 75 de cai are viteza maximă constructivă de 175 km/h

Am afirmat ca nu e uzual, nu imposibil.
Ba chiar am spus ca sunt cazuri.
Sunt multe alte masini pe lumea asta care nu sunt Cielo si care nu au cutia de viteze si reductorul etajate a.i. sa prinda viteza mare.

Altfel se poate si cu 54 CP sa prinda 170-175 Km/h daca se nimereste si pe un carosabil foarte drept eventual cu o aerodinamica ceva mai buna pt compensarea franarii la sol mai mari.
Daca trabantul prinde 120 km/h cu 25 CP, pana la 175 km/h ai nevoie de o forta de ~ 2,1 X mai mare doar pt invingerea franarii aerodinamice.
Franarea la sol poate fi compensata indirect din alta parte (fara legatura directa) - cu o aerodinamica mai buna, daca totusi strada este destul de drepta si franarea la sol este una uniforma si cat de cat redusa.
In general vitezele nu sunt etajate asa din motive destul de obiective:
- cu un raport mai mare are cuplu mai mare si accelereaza mai repede, inclusiv in ultima treapta, chiar daca viteza maxima este mai redusa.
- e mai safe, mai ales ca o masina cu motor mai slab in general e mai ieftin construita din toate p.d.v., si la frane, si la rezistenta si ranforsare, amortizarea si dispersia energiei cinetice, etc.
- franarea variabila la sol in f de carosabil.

Cielo e o masina din anii '90 facuta dupa alta masina din anii '80.
Altfel se faceau unele masini in Europa pe vremea aia, mai ales cu management coreean.
Era o masina surprinzator de rezistenta, insa un impact la 175 km/h fara franare in prealabil, chiar si fara alt vehicul cu viteza din fata, oricum e dauna totala.
Iar daca se lovea si de un alt vehicul cu viteza din directia opusa, viteza cumulata se ridica la patrat pt a calcula energia cinetica....

Edited by loock, 19 June 2017 - 21:55.


Anunturi

Neurochirurgie minim invazivă Neurochirurgie minim invazivă

"Primum non nocere" este ideea ce a deschis drumul medicinei spre minim invaziv.

Avansul tehnologic extraordinar din ultimele decenii a permis dezvoltarea tuturor domeniilor medicinei. Microscopul operator, neuronavigația, tehnicile anestezice avansate permit intervenții chirurgicale tot mai precise, tot mai sigure. Neurochirurgia minim invazivă, sau prin "gaura cheii", oferă pacienților posibilitatea de a se opera cu riscuri minime, fie ele neurologice, infecțioase, medicale sau estetice.

www.neurohope.ro

0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users

Forumul Softpedia foloseste "cookies" pentru a imbunatati experienta utilizatorilor Accept
Pentru detalii si optiuni legate de cookies si datele personale, consultati Politica de utilizare cookies si Politica de confidentialitate