Jump to content

SUBIECTE NOI
« 1 / 5 »
RSS
Vreau o masina electrica de tocat...

Cum ajunge remorca de tir inapoi ...

Alt "Utilizator nou" pe T...

ULBS INFORMATICA
 Index preturi

Boxa membrana tweeter infundata

Am nevoie de poze cu un curcubeu

Whisky for Mac
 Xiaomi 14 Gpay

Izolare zid exterior de scandura

Dezinstalare drivere W11 23H3

Recomandare masina de spalat fiab...
 BSOD din cauza Intel Audio DSP dr...

De ce sunt oamenii nostalgici

Cum vand casa fara factura Hidroe...

Scor FICO minim
 

Mersul cu viteza.

- - - - -
  • Please log in to reply
88 replies to this topic

#1
emil_sv

emil_sv

    Senior Member

  • Grup: Validating
  • Posts: 5,663
  • Înscris: 19.12.2012

*
POPULAR

Astazi e o trista aniversare pentru mine, o zi in care acum ceva timp, mi-am pierdut un prieten foarte drag datorita vitezei excesive la volan.

Vreau cu aceasta ocazie sa va reamintesc, ca drumul public nu e pista, si ca oricat de siguri ati fi pe voi, oricat de noua sau performanta ar fi masina in care va aflati, si oricata experienta ati avea, la mersul cu viteza mare apar niste stresuri asupra componentelor masinii extrem de mari si pot aparea situatii imprevizibile asupra carora nu aveti control.


Anvelopele in mod special sunt vulnerabile, daca tineti masina constant la viteze foarte mari si stresul asupra anvelopelor este foarte mare iar sansele de explozie cresc exponential odata cu viteza. Chiar si cateva zeci de secunde de mers la 200+ va cresc sansele dramatic. Diferentele de presiune chiar si mici daca sunt si asta se intampla des, pot da masinii un comportament imprevizibil  la viteza. Asta din pacate nu va spune nimeni, nici producatorii de anvelope si nici la scoala de soferi. Mersul constant la viteza mare pune o presiune deosebita asupra anvelopelor, mare atentie.

Denivelarile sunt deosebit de periculoase. Chiar si unele mici va pot destabiliza masina, punandu-va in situatia de a o redresa, iar la viteze mari nici mama ESP-ului nu va mai ajuta, tragi de volan prea mult sau prea putin, pierzi controlul, si ala esti. De asemenea daca denivelarea e mare poate cauza desprinderea masinii de carosabil si daca s-a ridicat botul prea mult, intra aer pe dedesubt, va salta masina si va rasturnati. Ati vazut vreodata masini rasturnate in linie dreapta? Se intampla si de multe ori asta e cauza. Ca sa testati principiul scoateti palma pe geam la 80-90 km/h paralel cu asfaltul si ridicati degetele sus sau jos sa intelegeti fenomenul.

Vantul. Ati vazut in camp deschis ce forta are vantul cateodata de trebuie sa tineti volanul ca si cum ati lua o curba doar ca sa mergeti drept? Se poate sa nu simtiti vant dar sa vina o rafala dintr-o data si va treziti ca va trage masina si va destabilizeaza. La viteza mare, sansele sa pierdeti controlul sunt evident exponential mai mari si cu cat aveti viteza mai mare cu atat mai tare veti simti vantul si cu atat mai usor va poate destabiliza.

Franele. Mersul cu viteza mare mai ales pe autostrazi va face ca franele voastre sa fie mai reci decat ar trebui, pt ca nu le folositi constant, asta va reduce simtitor capacitatea de a frana la timp de la viteze mari.

Reactiile celor din jur. Nu-i speriati, nu mergeti la intimidare, nu stati ca niste cretini la 2-3 metri de cei din fata la viteza. E suficient sa ciupeasca un pic frana ca se sperie de voi si faceti accident. Nu plecati de la premisa ca ala din fata e marlan si nu vrea sa se dea, de cele mai multe ori nu va vede, ca nu toti stau cu ochii pe oglinda retrovizoare. Nu stiti ce ii apare in fata ca nu vedeti, nu aveti cum sa anticipati reactiile, pastrati mereu o distanta suficienta ca sa puteti evita orice manevra brusca sau imprevizibila a celorlalti participanti la trafic.

Evident mentiune speciala asupra conditiilor meteo si de vizibilitate. Nu fortati nota pe ploaie, ninsoare etc oricat de 4x4 aveti, daca prindeti gheata sau intrati intr-o balta cu viteza, nu scapati.

Avem circuit acum, duceti-va acolo sa mergeti cu viteza ca sunteti in siguranta, n-aveti de ce sa va loviti. Nu faceti asta pe drumuri publice. Nu merita. Nu va ganditi ca nu vi se intampla voua, pt ca se poate intampla oricui sa aiba ghinion.

Weekend placut!

#2
crisstonne

crisstonne

    Ἀταραξία

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 40,285
  • Înscris: 13.01.2011
Nu stiu daca pe aici citește și analfabetul care a intrat în chiurul meu, așa că... lăudabil dar fără mult folos, ce faci aici.

#3
buntzi

buntzi

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 5,325
  • Înscris: 09.09.2006
Dacă măcar UN tovarăș citește și bagă la cap și evită astfel o situație nasoală, tot e un câștig. Multe incidente s-au întâmplat din simplul motiv că unul dintre implicați pur și simplu nu știa mai bine. Pentru că nimeni nu-și bătuse capul să-i explice. Nimeni nu-și pusese problema.
Am colegi care nu aprind farurile (mai ales pe vreme rea) pentru că "ei văd". Nu le-a explicat nimeni că luminile sunt nu numai pentru a vedea, ci și pentru a fi văzuți.

#4
diahim

diahim

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 2,043
  • Înscris: 24.04.2011

 buntzi, on 18 iunie 2017 - 06:41, said:

Am colegi care nu aprind farurile (mai ales pe vreme rea) pentru că "ei văd". Nu le-a explicat nimeni că luminile sunt nu numai pentru a vedea, ci și pentru a fi văzuți.

Generatia "nu le aprind ca mi se consuma bateria"..

#5
PoeOvidiu

PoeOvidiu

    Sunt de la țară și îmi place așa.

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 11,568
  • Înscris: 07.12.2014
In urma cu ceva ani o fugaream si eu, nu cu 200, dar tineam masina la 130-140 pe drum european, cu depasiri in forta si tot tacamul. O data mi-am propus sa fac un experiment pe un drum care il faceam in mod constant.Am mers cu maxim 100km/h, majoritatea cu 90. Diferenta de timp pe traseul respectiv care are 500km a fost de aproximativ 15-20 de minute. Atunci am inteles ca nu merita sa te grabesti, ca de fapt nu ajungi mai repede dar te expui unor pericole mai mari. Au trecut vreo 5 ani si eu merg tot relaxat cu 90 km/h. Diferenta de 3-4 minute castigate/100 km parcursi nu merita riscul. Inca un aspect al mersului cu viteza normala (90-100 km/h) este ca la finalul drumului nu esti asa obosit ca atunci cand gonesti ca nebunul.
  Cine nu ma crede poate incerca, eu am facut destule sute de mii de km si am inteles ca e mai putin obositor si mai sigur sa mergi in ritmul traficului, depasesc doar  daca prind autovehicule care merg mai incet de 80 km/h.  Intotdeauna lasati loc intre voi si cel din fata in asa fel incat sa puteti fi depasit si sa incapa cel ce va depaseste intre voi fara sa fiti nevoiti sa franati.
  Daca observati un "grabit" in spatele vostru fiti cu ochii pe oglinzi, sunt sanse mari sa intre in depasire cand vine din fata si e nevoie sa franati sa nu omoare grabitul pe careva.

Edited by PoeOvidiu, 18 June 2017 - 07:15.


#6
myshyk

myshyk

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 21,812
  • Înscris: 26.11.2006
@iniziator
"Astazi e o trista aniversare pentru mine,"
Se numeste "comemorare".- Aniversare ar fi fost daca ar fi trait.
In rest, grabeste-te incet,vei trai mai mult.

#7
bobalex18

bobalex18

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 11,485
  • Înscris: 18.06.2007
In tara asta este o problema mare de educatie (lipsa ei) indiferent ca vb de educatie financiara, civica, sanitara sau rutiera. Extrem de binevenit topicul.

#8
Memeito

Memeito

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,106
  • Înscris: 20.05.2017
Va recomand cauciucuri de curse daca vreti sa nu aveti probleme la viteze mari.

#9
PoeOvidiu

PoeOvidiu

    Sunt de la țară și îmi place așa.

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 11,568
  • Înscris: 07.12.2014
Sunt doua tipuri de soferi care produc accidente. Unii le produc direct, altii indirect.
Prima categorie sunt cei care merg cu viteza excesiva si care cred ca masina lor e indestructibila.
A doua categorie sunt cei care merg cu viteza mult sub limita maxima pe acel sector de drum. Desi acestia nu incalca legea sunt un factor major de stres pentru cei aflati in spatele lor. Cand prinzi unul ce merge cu 50km/h  pe drum european, in afara locaitatii e inevitabil ca cei din spatele lui sa isi piarda rabdarea si sa forteze depasirea sa scape de idiot.

 Memeito, on 18 iunie 2017 - 07:22, said:

Va recomand cauciucuri de curse daca vreti sa nu aveti probleme la viteze mari.
Noi iti recomandam sa mergi pe circuit cu acele cauciucuri iar pe drumurile publice sa folosesti cauciucuri normale si sa circuli cu viteza legala Posted Image

Edited by PoeOvidiu, 18 June 2017 - 07:27.


#10
rich1974

rich1974

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 16,275
  • Înscris: 25.07.2007

 PoeOvidiu, on 18 iunie 2017 - 07:06, said:

In urma cu ceva ani o fugaream si eu, nu cu 200, dar tineam masina la 130-140 pe drum european, cu depasiri in forta si tot tacamul. O data mi-am propus sa fac un experiment pe un drum care il faceam in mod constant.Am mers cu maxim 100km/h, majoritatea cu 90. Diferenta de timp pe traseul respectiv care are 500km a fost de aproximativ 15-20 de minute. Atunci am inteles ca nu merita sa te grabesti, ca de fapt nu ajungi mai repede dar te expui unor pericole mai mari. Au trecut vreo 5 ani si eu merg tot relaxat cu 90 km/h. Diferenta de 3-4 minute castigate/100 km parcursi nu merita riscul. Inca un aspect al mersului cu viteza normala (90-100 km/h) este ca la finalul drumului nu esti asa obosit ca atunci cand gonesti ca nebunul.
  Cine nu ma crede poate incerca, eu am facut destule sute de mii de km si am inteles ca e mai putin obositor si mai sigur sa mergi in ritmul traficului, depasesc doar  daca prind autovehicule care merg mai incet de 80 km/h.  Intotdeauna lasati loc intre voi si cel din fata in asa fel incat sa puteti fi depasit si sa incapa cel ce va depaseste intre voi fara sa fiti nevoiti sa franati.
  Daca observati un "grabit" in spatele vostru fiti cu ochii pe oglinzi, sunt sanse mari sa intre in depasire cand vine din fata si e nevoie sa franati sa nu omoare grabitul pe careva.
foarte adevarat ce zici, 1000 de like-uri din partea mea. nu castigi prea mult daca mergi cu viteza mare.

#11
silesax

silesax

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 47,162
  • Înscris: 15.10.2009
vazica asa ..eu cu trabantul meu am fost un factor de stres...Posted Image

#12
PoeOvidiu

PoeOvidiu

    Sunt de la țară și îmi place așa.

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 11,568
  • Înscris: 07.12.2014
Trabantul tau atata putea. Dar majoritatea care merg asa pot linistit sa mearga cu 75-80. Chiar si trabantul poate Posted Image

Edited by PoeOvidiu, 18 June 2017 - 07:36.


#13
rosix

rosix

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 18,873
  • Înscris: 01.02.2008
Repet si eu ce spune @PoeOvidiu la #5, bazat pe probe si experimente, pe care le puteti face singuri:

La un drum de 200km diferenta de timp intre parcurgerea cu viteza mare 130kmh-160kmh si viteza normala 100Kmh-120Kmh este de 20-30 de minute.
Merita sa-ti risti viata pentru 20 de minute?

Edited by rosix, 18 June 2017 - 07:42.


#14
arab

arab

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 7,577
  • Înscris: 12.03.2006
Include si o amenda in meniu! Poate ne uitam si la consumul superior.

Din pacate nu avem infrastructura, autostrazile iar mai linisti pe unii cu chef de viteza si adrenalina.

Edited by arab, 18 June 2017 - 07:46.


#15
andreic

andreic

    Very OLD Member

  • Grup: Moderators
  • Posts: 122,544
  • Înscris: 07.02.2003

 rosix, on 18 iunie 2017 - 07:42, said:

normal pe autostrada e 120-130. In rest e 90-100.

Edited by andreic, 18 June 2017 - 07:52.


#16
PoeOvidiu

PoeOvidiu

    Sunt de la țară și îmi place așa.

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 11,568
  • Înscris: 07.12.2014

 rich1974, on 18 iunie 2017 - 07:31, said:

foarte adevarat ce zici, 1000 de like-uri din partea mea. nu castigi prea mult daca mergi cu viteza mare.
Pai gandeste logic. Traficul e aglomerat.O masina are o medie de 7m lungime (calculam si camioane, dube, tot) Deci la 10 depasiri castigi 70 de metri. La o viteza de 90 km/h ai o viteza de 25 m/s deci ai castigat aproape 3 secunde in 10 depasiri. Cate depasiri faci in 100 de km?  100? 200?   Ideea e ca depasesti unul si dupa jumate de km dai de urmatorul, deci tot la ritmul traficului ajungi Posted Image

 rosix, on 18 iunie 2017 - 07:42, said:

Repet si eu ce spune @PoeOvidiu la #5, bazat pe probe si experimente, pe care le puteti face singuri:

La un drum de 200km diferenta de timp intre parcurgerea cu viteza mare 130kmh-160kmh si viteza normala 100Kmh-120Kmh este de 20-30 de minute.
Merita sa-ti risti viata pentru 20 de minute?

  Din calcul sau daca esti singur pe drum sau autostrada sau drum cu 2 benzi/sens, altfel e cum am zis. Ca mergi putin cu 130-160 din motiv ca ala din fata ta merge cu 90 si nu il poti depasi Posted Image iar dupa ce il depasesti o sa mergi cu 160 fix jumate de km cand iar ajungi unul care merge cu 90 asta daca nu merge cu 70 si te ajunge ala ce mergea cu 90 Posted Image

Edited by PoeOvidiu, 18 June 2017 - 07:51.


#17
myshyk

myshyk

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 21,812
  • Înscris: 26.11.2006

 PoeOvidiu, on 18 iunie 2017 - 07:26, said:

Sunt doua tipuri de soferi care produc accidente. Unii le produc direct, altii indirect.
Prima categorie sunt cei care merg cu viteza excesiva si care cred ca masina lor e indestructibila.
A doua categorie sunt cei care merg cu viteza mult sub limita maxima pe acel sector de drum. Desi acestia nu incalca legea sunt un factor major de stres pentru cei aflati in spatele lor. Cand prinzi unul ce merge cu 50km/h  pe drum european, in afara locaitatii e inevitabil ca cei din spatele lui sa isi piarda rabdarea si sa forteze depasirea sa scape de idiot.


Noi iti recomandam sa mergi pe circuit cu acele cauciucuri iar pe drumurile publice sa folosesti cauciucuri normale si sa circuli cu viteza legala Posted Image
Nu e inevitabil. Chestie de educatie. Inevitabil este doar sa mori. La mai toate celelalte, ai posibilitatea de a alege.

#18
Ion_de_la_Raion

Ion_de_la_Raion

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 20,434
  • Înscris: 28.08.2005

 emil_sv, on 18 iunie 2017 - 00:41, said:

Mersul constant la viteza mare pune o presiune deosebita asupra anvelopelor

Depinde si de drum, cat e de plan, de suprafata asfaltica si de temperatura in aer si la suprafata asfaltului. La masini sport, in curse, e mai riscant sa conduci cu pneuri reci, asa a murit Senna.

Anunturi

Chirurgia cranio-cerebrală minim invazivă Chirurgia cranio-cerebrală minim invazivă

Tehnicile minim invazive impun utilizarea unei tehnologii ultramoderne.

Endoscoapele operatorii de diverse tipuri, microscopul operator dedicat, neuronavigația, neuroelectrofiziologia, tehnicile avansate de anestezie, chirurgia cu pacientul treaz reprezintă armamentarium fără de care neurochirurgia prin "gaura cheii" nu ar fi posibilă. Folosind tehnicile de mai sus, tratăm un spectru larg de patologii cranio-cerebrale.

www.neurohope.ro

0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users

Forumul Softpedia foloseste "cookies" pentru a imbunatati experienta utilizatorilor Accept
Pentru detalii si optiuni legate de cookies si datele personale, consultati Politica de utilizare cookies si Politica de confidentialitate