Jump to content

SUBIECTE NOI
« 1 / 5 »
RSS
Aplicatie invatare limba Germana

Presbiopia - la 43 ani ?

Termen transcriere autovehicul

Cazare Timisoara pe 4-5 zile
 Primele zile ale internetului per...

Ditra 25

Casti USB-C ptr A-54

Aplicatie medicala / asistent med...
 De ce vor atația politicieni...

ERR_ADDRESS_UNREACHABLE

Legea 18/1968 Se mai aplica?

Digi conectare 2 routere prin fir
 Succesiune notar versus instanta ...

Montaj aer conditionat in balcon ...

Cont curent mulți valuta far...

Sugestii plan casa
 

Mersul cu viteza.

- - - - -
  • Please log in to reply
88 replies to this topic

#37
vieruc

vieruc

    New Member

  • Grup: Junior Members
  • Posts: 2
  • Înscris: 07.06.2017

View Postrosix, on 18 iunie 2017 - 07:42, said:

Repet si eu ce spune @PoeOvidiu la #5, bazat pe probe si experimente, pe care le puteti face singuri:

La un drum de 200km diferenta de timp intre parcurgerea cu viteza mare 130kmh-160kmh si viteza normala 100Kmh-120Kmh este de 20-30 de minute.
Merita sa-ti risti viata pentru 20 de minute?

S-ar putea castiga eternitatea!

#38
ldpe

ldpe

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 11,565
  • Înscris: 08.03.2017
"18 ani permis de o luna, 2L 170 de cai"
Nu inconstienta, lipsa de experienta - marea majoritate a accidentelor sunt produse de cei pana in 25 ani cu motoare pe care habar nu au sa le stapaneasca plus unele cu tractiune spate .

Viteza/timp in Romania pe drumuri nationale si judetene este de 50km si maxim 60 km/ ora si depinde prea putin daca mergi agresiv sau nu - deci NU merita sa risti .
In sectoare de drum necunoscute daca aveti in fata un camion mare sfatul meu este sa-l lasati in fata (ma refer la cei cu mai putina experienta) , nu-l depasiti - el va va duce constant cu 70-90 km/h indiferent ca e localitate sau nu , cand franeaza intradevar "e o problema" . Daca esti mai incepator nu poti pastra aceasta viteza pe distante mari , pierzi timp, stai in siguranta, plus ca in spatele unui camion consumul este mai redus , 2 in 1 . Trebuie pastrata totusi o distanta de siguranta de minim 100m - arunca pietricele de la roti pe capota, daca stai aproape si franeaza brusc risti sa-ti faci decapotabila.

Edited by ldpe, 18 June 2017 - 10:41.


#39
tfmercedez

tfmercedez

    BUFU

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 72,466
  • Înscris: 15.06.2007
Hai bre ca n-avem nici un sfert din popor masini care sa atinga 200km/h de unde si mentinera vitezei.
Daca vreau senzatii tari, merg cu 60 prin gropi.. poate ceva mai tare, si cu o masina piesa de muzeu, un golf 2 ceva de genu.

View Postemil_sv, on 18 iunie 2017 - 00:41, said:

Astazi e o trista aniversare pentru mine, o zi in care acum ceva timp, mi-am pierdut un prieten foarte drag datorita vitezei excesive la volan.

Vreau cu aceasta ocazie sa va reamintesc, ca drumul public nu e pista, si ca oricat de siguri ati fi pe voi, oricat de noua sau performanta ar fi masina in care va aflati, si oricata experienta ati avea, la mersul cu viteza mare apar niste stresuri asupra componentelor masinii extrem de mari si pot aparea situatii imprevizibile asupra carora nu aveti control.


Anvelopele in mod special sunt vulnerabile, daca tineti masina constant la viteze foarte mari si stresul asupra anvelopelor este foarte mare iar sansele de explozie cresc exponential odata cu viteza. Chiar si cateva zeci de secunde de mers la 200+ va cresc sansele dramatic. Diferentele de presiune chiar si mici daca sunt si asta se intampla des, pot da masinii un comportament imprevizibil  la viteza. Asta din pacate nu va spune nimeni, nici producatorii de anvelope si nici la scoala de soferi. Mersul constant la viteza mare pune o presiune deosebita asupra anvelopelor, mare atentie.

Denivelarile sunt deosebit de periculoase. Chiar si unele mici va pot destabiliza masina, punandu-va in situatia de a o redresa, iar la viteze mari nici mama ESP-ului nu va mai ajuta, tragi de volan prea mult sau prea putin, pierzi controlul, si ala esti. De asemenea daca denivelarea e mare poate cauza desprinderea masinii de carosabil si daca s-a ridicat botul prea mult, intra aer pe dedesubt, va salta masina si va rasturnati. Ati vazut vreodata masini rasturnate in linie dreapta? Se intampla si de multe ori asta e cauza. Ca sa testati principiul scoateti palma pe geam la 80-90 km/h paralel cu asfaltul si ridicati degetele sus sau jos sa intelegeti fenomenul.

Vantul. Ati vazut in camp deschis ce forta are vantul cateodata de trebuie sa tineti volanul ca si cum ati lua o curba doar ca sa mergeti drept? Se poate sa nu simtiti vant dar sa vina o rafala dintr-o data si va treziti ca va trage masina si va destabilizeaza. La viteza mare, sansele sa pierdeti controlul sunt evident exponential mai mari si cu cat aveti viteza mai mare cu atat mai tare veti simti vantul si cu atat mai usor va poate destabiliza.

Franele. Mersul cu viteza mare mai ales pe autostrazi va face ca franele voastre sa fie mai reci decat ar trebui, pt ca nu le folositi constant, asta va reduce simtitor capacitatea de a frana la timp de la viteze mari.

Reactiile celor din jur. Nu-i speriati, nu mergeti la intimidare, nu stati ca niste cretini la 2-3 metri de cei din fata la viteza. E suficient sa ciupeasca un pic frana ca se sperie de voi si faceti accident. Nu plecati de la premisa ca ala din fata e marlan si nu vrea sa se dea, de cele mai multe ori nu va vede, ca nu toti stau cu ochii pe oglinda retrovizoare. Nu stiti ce ii apare in fata ca nu vedeti, nu aveti cum sa anticipati reactiile, pastrati mereu o distanta suficienta ca sa puteti evita orice manevra brusca sau imprevizibila a celorlalti participanti la trafic.

Evident mentiune speciala asupra conditiilor meteo si de vizibilitate. Nu fortati nota pe ploaie, ninsoare etc oricat de 4x4 aveti, daca prindeti gheata sau intrati intr-o balta cu viteza, nu scapati.

Avem circuit acum, duceti-va acolo sa mergeti cu viteza ca sunteti in siguranta, n-aveti de ce sa va loviti. Nu faceti asta pe drumuri publice. Nu merita. Nu va ganditi ca nu vi se intampla voua, pt ca se poate intampla oricui sa aiba ghinion.

Weekend placut!
Poate ne spui ce si cum a patit persoana eventual cu ce masina era?  


#40
Mr_nobody_

Mr_nobody_

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 5,000
  • Înscris: 03.02.2017

View PostPoeOvidiu, on 18 iunie 2017 - 07:06, said:

  Daca observati un "grabit" in spatele vostru fiti cu ochii pe oglinzi, sunt sanse mari sa intre in depasire cand vine din fata si e nevoie sa franati sa nu omoare grabitul pe careva.
Nu ar trebui să frânezi când intră cineva în depășire, poate se răzgândește omul și faci mai mult rău decât bine. Când intră cineva în depășire, iei piciorul de pe accelerație, nimic mai mult.

P.S. Calea spre iad e pavată cu bune intenții.

#41
Ion_de_la_Raion

Ion_de_la_Raion

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 20,434
  • Înscris: 28.08.2005

View Postvieruc, on 18 iunie 2017 - 10:35, said:


S-ar putea castiga eternitatea!

[ https://www.youtube-nocookie.com/embed/Ujm3-eJY8j4?feature=oembed - Pentru incarcare in pagina (embed) Click aici ]

View PostMr_nobody_, on 18 iunie 2017 - 10:45, said:

Nu ar trebui să frânezi când intră cineva în depășire, poate se răzgândește omul și faci mai mult rău decât bine. Când intră cineva în depășire, iei piciorul de pe accelerație, nimic mai mult.

Si asta nu-i tot frana ?

#42
izometric

izometric

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 5,392
  • Înscris: 05.09.2013
Induiosator primul post, dar scris cu zero fundament tehnico stiintific. Adica scos mana pe geam si ridicat putin de degete ca sa intelegem fenomenul?

Sau franele de fier care cu cat sunt mai reci cu atat disipeaza mai repede energia cinetica prin transformarea ei in caldura? Adica initiatorul a dat cu bastarca nu in balta ci in noroi. Franale cu cat sunt mai fierbinti cu atat nu mai pot disipa caldura in mod eficient ca sa inmagazineze alta. D-aia se chinuie producatorii cu discuri uriase si ventilate. Si d-aia se coboara pante lungi si abrupte in frana de motor si nu cu copita pe pedala de frana.

In rest numai de bine, viteza e periculoasa si ucide, dar totusi nu suntem in clasa a 3-a ca sa fim luati cu explicatii de gaga. Daca tot o ardem cu stress in anvelope si functii exponentiale, macar o formula acolo ca sa demonstrezi cum sta treaba. Nu scos laba pe geam si ridicat putin de degete.

Edited by izometric, 18 June 2017 - 10:55.


#43
AstroNut98

AstroNut98

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,444
  • Înscris: 26.01.2014
Oo da. Ce, nu stiai ca frânele trebuie să ajungă la o anumită temperatură ca să fie eficiente? Imi pare rau atunci, împrospătează-Č›i "fundamentul tehnico-stiintific". Nu a zis nimeni ca trebuie sa fie incinse la roČ™u ca să fie eficiente, atunci iar nu îČ™i fac treaba bine. Există o cale de mijloc.

Documentează-te sau Č™i mai bine, încearcă pe propria piele, că tot e mai racoare afară. :)

Edited by AstroNut98, 18 June 2017 - 11:03.


#44
loock

loock

    Unas

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 18,656
  • Înscris: 29.03.2006
S-a omis poate cel mai important aspect: energia cinetica creste in relatie cu patratul vitezei.

La 100 km/h o masina de 1500 kg cu sofer are Ec = 27,(77)2 x 1500 / 2 = 578703,(703) J
La 140 km/h aceeasi masina are energia cinetica  = 38,(88)2 x 1500 / 2 = 1134259,(259) J

La 196 km/h se mai dubleaza inca odata, 2,223148 (148) MJ

Deci la o viteza cu 40% mai mare, energia cinetica este aproape dubla, 1,96 X.
La o viteza dubla energia cinetica este de 4X mai mare.

Edited by loock, 18 June 2017 - 11:15.


#45
andreic

andreic

    Very OLD Member

  • Grup: Moderators
  • Posts: 122,551
  • Înscris: 07.02.2003

View Postloock, on 18 iunie 2017 - 11:04, said:

La o viteza dubla energia cinetica este de 4X mai mare.
Corect. O multime de marimi fizice au legatura cu patratul la o dublare a unui factor. Atenuarea unui camp rf in spatiu liber se face tot cu patratul distantei.
La masina chiar se simte cand calci o frana de la 140 la 100 e una si cand calci de la 100 la 60 e cu totul altceva, in speta nu ai nevoie de atata frana cat ai la viteza mare pentru ca e mai putina energie de disipat.

Edited by andreic, 18 June 2017 - 11:19.


#46
MembruAnonim

MembruAnonim

    MembruAnonim

  • Grup: Banned
  • Posts: 398,284
  • Înscris: 08.10.2015

View PostClaudiu998, on 18 iunie 2017 - 10:33, said:

Si inca ceva. ATENTIE LA CEI PE DOUA ROTI. Si noi avem drepturi, si noi suntem participanti la trafic. Cred ca meritam mai mult decat o asigurare si o semnalizare la 4-5 minute si din partea unora cu coteturi si din partea alora cu x6.
Stim, si voi aveti drepturi dar nu si obligatii. Gen sa nu ambalati noaptea motoarele si sa asteptati in coada la semafor.

View Postandreic, on 18 iunie 2017 - 07:45, said:

normal pe autostrada e 120-130. In rest e 90-100.
Daca am avea o tara impanzita de autostrazi nu am mai avea problemele astea.

Dpmdv e o falsa problema: nu viteza ucide ci lipsa infrastructurii ucide. Daca ar fi autostrazi peste tot, nu ar mai exista contrasensul si drumurile prin localitati, nu ar mai fi curbe in exces si nu am mai avea atatia morti pe sosele. Degeaba nemtii nu au limita de viteza pe autostrazi?!

Si poate si o Politie rutiera functionala in afara localitatilor. Ati vazut vreun politist sa dea amenda administratorului drumului pentru gropi, denivelari sau lipsa de marcaje?

Edited by MembruAnonim, 18 June 2017 - 11:34.


#47
andreic

andreic

    Very OLD Member

  • Grup: Moderators
  • Posts: 122,551
  • Înscris: 07.02.2003

View PostMembruAnonim, on 18 iunie 2017 - 11:32, said:

Degeaba nemtii nu au limita de viteza pe autostrazi?!
Doar pe unele nu au limita dar o sa inceapa si ei sa puna peste tot din ratiuni ecologice. Sunt tari care de la 130 au redus la 120 tot pentru consum, si au infrastructura Posted Image
Per total hai sa nu mai confundam respectarea legii cu infrastructura, fiecare drum are limitele lui si te conformezi.

Edited by andreic, 18 June 2017 - 12:00.


#48
alionte

alionte

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 977
  • Înscris: 23.06.2005

View Postrosix, on 18 iunie 2017 - 07:42, said:

Repet si eu ce spune @PoeOvidiu la #5, bazat pe probe si experimente, pe care le puteti face singuri:

La un drum de 200km diferenta de timp intre parcurgerea cu viteza mare 130kmh-160kmh si viteza normala 100Kmh-120Kmh este de 20-30 de minute.
Merita sa-ti risti viata pentru 20 de minute?
Poti sa nu iti pierzi viata, dar distrugi masina pe a ta sau pe a altora si poti ramine handicapat sau provoca altora handicap!

#49
loock

loock

    Unas

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 18,656
  • Înscris: 29.03.2006
E ceva evident ce scriu, dar totusi parca merita scris, sa se vada mai bine.

Daca la 50 km/h masina e busita rau, fara frane poate chiar dauna totala deoarece se distruge rezistenta structurala, iar soferul scapa daca are airbag sau e cascador si rezista la limita, la 200 km/h energia cinetica atat a masinii cat si a soferului este de 16 X mai mare decat acea limita la care abea rezista un cascador la 50 km/h.
Si la 140 km/h e de 8X mai mare decat la 50 km/h.

Edited by loock, 18 June 2017 - 12:26.


#50
Topp

Topp

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 2,077
  • Înscris: 26.08.2008

View Postemil_sv, on 18 iunie 2017 - 00:41, said:

Astazi e o trista aniversare pentru mine....
Ai vrut sa spui comemorare.

Edited by Topp, 18 June 2017 - 12:32.


#51
pacopaco1967

pacopaco1967

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 25,550
  • Înscris: 13.09.2010

View Postldpe, on 18 iunie 2017 - 10:36, said:

"18 ani permis de o luna, 2L 170 de cai"
Nu inconstienta, lipsa de experienta - marea majoritate a accidentelor sunt produse de cei pana in 25 ani cu motoare pe care habar nu au sa le stapaneasca plus unele cu tractiune spate .
Astia sunt retarzii, poti sa le spui de 1000 ori ca e periculos la varsta lor condusul agresiv si tot degeaba, te priveste cu dispret de parca i-ai face un rau spunandu-i sa mearga mai cu atentie si adaptat la trafic si conditii meteo. Din pacate in inconstienta lor mai cad victime si persoane nevinovate.

View PostMr_nobody_, on 18 iunie 2017 - 10:45, said:

Nu ar trebui să frânezi când intră cineva în depășire, poate se răzgândește omul și faci mai mult rău decât bine. Când intră cineva în depășire, iei piciorul de pe accelerație, nimic mai mult.
Da mai, acu trebuie sa gandim si in locul lor. Daca retardul se razgandeste apoi sa parcheze cu viteza intre pomi. Mai sunt unii , te depasesc si se posteaza aproape in fata ta, nu mai accelereaza.
Nu inteleg ideea sanctionarii a celor care merg cu viteza redusa, daca sunt unii mai in varsta sau vor sa circule cu viteza redusa sau moderata e chiar dreptul lor si ar trebui incurajata o astfel de conduita. Retineti ca limita de viteza e e pentru viteza maxima si nu minima cum ar dori unii. Poti circula cu viteze intre 0,1 si 90 intre localitati sau 0,1 si 50 in localitate, daca nu exista vreun indicator ce te obliga la o viteza minima apoi orice gand ca ar trebui sanctionati cei care conduc lent  e o idiotenie a retarzilor. Nu ai decat sa depasesti in siguranta daca nu vrei sa stai in urma lor.

#52
gazo

gazo

    Junior Member

  • Grup: Members
  • Posts: 88
  • Înscris: 19.12.2003

View PostMembruAnonim, on 18 iunie 2017 - 11:32, said:

Stim, si voi aveti drepturi dar nu si obligatii. Gen sa nu ambalati noaptea motoarele si sa asteptati in coada la semafor.

Eu folosesc in oras si autoturismul si motocicleta, si vreau sa te intreb daca nu cumva te avantajeaza si pe tine faptul ca motociclistii se strecoara printre autovehiculele oprite la semafor? Daca ai avea 10 motociclete oprite regulamentar la semafor in fata ta, te-ar ajuta pe tine sa ajungi mai repede la destinatie?

Scuze de offtopic!

#53
bogdan_popescu

bogdan_popescu

    Jesus is coming soon!

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 7,543
  • Înscris: 13.05.2008

View Postpacopaco1967, on 18 iunie 2017 - 14:52, said:

Nu inteleg ideea sanctionarii a celor care merg cu viteza redusa, daca sunt unii mai in varsta sau vor sa circule cu viteza redusa sau moderata e chiar dreptul lor si ar trebui incurajata o astfel de conduita. Retineti ca limita de viteza e e pentru viteza maxima si nu minima cum ar dori unii. Poti circula cu viteze intre 0,1 si 90 intre localitati sau 0,1 si 50 in localitate, daca nu exista vreun indicator ce te obliga la o viteza minima apoi orice gand ca ar trebui sanctionati cei care conduc lent  e o idiotenie a retarzilor. Nu ai decat sa depasesti in siguranta daca nu vrei sa stai in urma lor.
Foarte rau Paco ca nu intelegi, daca nu stiai, afla ca aia care merg exagerat de incet produc foarte multe accidente, din cauza ca n-au respect pentru ceilalti participanti la trafic, nu toata lumea e la plimbare cu 10 km/h, si daca e trafic mare nu poti depasi astfel de specimene si deci rezulta cozi kilometrice doar pentru ca unul ar trebui sa stea acasa daca nu stie sa conduca sau nu are respect pentru ceilalti. ;)

#54
MembruAnonim

MembruAnonim

    MembruAnonim

  • Grup: Banned
  • Posts: 398,284
  • Înscris: 08.10.2015

View Postgazo, on 18 iunie 2017 - 17:13, said:



....si vreau sa te intreb daca nu cumva te avantajeaza si pe tine faptul ca motociclistii se strecoara printre autovehiculele oprite la semafor? ...
Nu. Moral si regulamentar e sa stai la coada, nu sa te bagi in fata si sa te duci, in unele cazuri, pana pe trecerea de pietoni.

Anunturi

Chirurgia endoscopică a hipofizei Chirurgia endoscopică a hipofizei

"Standardul de aur" în chirurgia hipofizară îl reprezintă endoscopia transnazală transsfenoidală.

Echipa NeuroHope este antrenată în unul din cele mai mari centre de chirurgie a hipofizei din Europa, Spitalul Foch din Paris, centrul în care a fost introdus pentru prima dată endoscopul în chirurgia transnazală a hipofizei, de către neurochirurgul francez Guiot. Pe lângă tumorile cu origine hipofizară, prin tehnicile endoscopice transnazale pot fi abordate numeroase alte patologii neurochirurgicale.

www.neurohope.ro

0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users

Forumul Softpedia foloseste "cookies" pentru a imbunatati experienta utilizatorilor Accept
Pentru detalii si optiuni legate de cookies si datele personale, consultati Politica de utilizare cookies si Politica de confidentialitate