Chirurgia endoscopică a hipofizei
"Standardul de aur" în chirurgia hipofizară îl reprezintă endoscopia transnazală transsfenoidală. Echipa NeuroHope este antrenată în unul din cele mai mari centre de chirurgie a hipofizei din Europa, Spitalul Foch din Paris, centrul în care a fost introdus pentru prima dată endoscopul în chirurgia transnazală a hipofizei, de către neurochirurgul francez Guiot. Pe lângă tumorile cu origine hipofizară, prin tehnicile endoscopice transnazale pot fi abordate numeroase alte patologii neurochirurgicale. www.neurohope.ro |
Mersul cu viteza.
#37
Posted 18 June 2017 - 10:35
rosix, on 18 iunie 2017 - 07:42, said:
Repet si eu ce spune @PoeOvidiu la #5, bazat pe probe si experimente, pe care le puteti face singuri: La un drum de 200km diferenta de timp intre parcurgerea cu viteza mare 130kmh-160kmh si viteza normala 100Kmh-120Kmh este de 20-30 de minute. Merita sa-ti risti viata pentru 20 de minute? S-ar putea castiga eternitatea! |
#38
Posted 18 June 2017 - 10:36
"18 ani permis de o luna, 2L 170 de cai"
Nu inconstienta, lipsa de experienta - marea majoritate a accidentelor sunt produse de cei pana in 25 ani cu motoare pe care habar nu au sa le stapaneasca plus unele cu tractiune spate . Viteza/timp in Romania pe drumuri nationale si judetene este de 50km si maxim 60 km/ ora si depinde prea putin daca mergi agresiv sau nu - deci NU merita sa risti . In sectoare de drum necunoscute daca aveti in fata un camion mare sfatul meu este sa-l lasati in fata (ma refer la cei cu mai putina experienta) , nu-l depasiti - el va va duce constant cu 70-90 km/h indiferent ca e localitate sau nu , cand franeaza intradevar "e o problema" . Daca esti mai incepator nu poti pastra aceasta viteza pe distante mari , pierzi timp, stai in siguranta, plus ca in spatele unui camion consumul este mai redus , 2 in 1 . Trebuie pastrata totusi o distanta de siguranta de minim 100m - arunca pietricele de la roti pe capota, daca stai aproape si franeaza brusc risti sa-ti faci decapotabila. Edited by ldpe, 18 June 2017 - 10:41. |
#39
Posted 18 June 2017 - 10:39
Hai bre ca n-avem nici un sfert din popor masini care sa atinga 200km/h de unde si mentinera vitezei.
Daca vreau senzatii tari, merg cu 60 prin gropi.. poate ceva mai tare, si cu o masina piesa de muzeu, un golf 2 ceva de genu. emil_sv, on 18 iunie 2017 - 00:41, said: Astazi e o trista aniversare pentru mine, o zi in care acum ceva timp, mi-am pierdut un prieten foarte drag datorita vitezei excesive la volan. Vreau cu aceasta ocazie sa va reamintesc, ca drumul public nu e pista, si ca oricat de siguri ati fi pe voi, oricat de noua sau performanta ar fi masina in care va aflati, si oricata experienta ati avea, la mersul cu viteza mare apar niste stresuri asupra componentelor masinii extrem de mari si pot aparea situatii imprevizibile asupra carora nu aveti control. Anvelopele in mod special sunt vulnerabile, daca tineti masina constant la viteze foarte mari si stresul asupra anvelopelor este foarte mare iar sansele de explozie cresc exponential odata cu viteza. Chiar si cateva zeci de secunde de mers la 200+ va cresc sansele dramatic. Diferentele de presiune chiar si mici daca sunt si asta se intampla des, pot da masinii un comportament imprevizibil la viteza. Asta din pacate nu va spune nimeni, nici producatorii de anvelope si nici la scoala de soferi. Mersul constant la viteza mare pune o presiune deosebita asupra anvelopelor, mare atentie. Denivelarile sunt deosebit de periculoase. Chiar si unele mici va pot destabiliza masina, punandu-va in situatia de a o redresa, iar la viteze mari nici mama ESP-ului nu va mai ajuta, tragi de volan prea mult sau prea putin, pierzi controlul, si ala esti. De asemenea daca denivelarea e mare poate cauza desprinderea masinii de carosabil si daca s-a ridicat botul prea mult, intra aer pe dedesubt, va salta masina si va rasturnati. Ati vazut vreodata masini rasturnate in linie dreapta? Se intampla si de multe ori asta e cauza. Ca sa testati principiul scoateti palma pe geam la 80-90 km/h paralel cu asfaltul si ridicati degetele sus sau jos sa intelegeti fenomenul. Vantul. Ati vazut in camp deschis ce forta are vantul cateodata de trebuie sa tineti volanul ca si cum ati lua o curba doar ca sa mergeti drept? Se poate sa nu simtiti vant dar sa vina o rafala dintr-o data si va treziti ca va trage masina si va destabilizeaza. La viteza mare, sansele sa pierdeti controlul sunt evident exponential mai mari si cu cat aveti viteza mai mare cu atat mai tare veti simti vantul si cu atat mai usor va poate destabiliza. Franele. Mersul cu viteza mare mai ales pe autostrazi va face ca franele voastre sa fie mai reci decat ar trebui, pt ca nu le folositi constant, asta va reduce simtitor capacitatea de a frana la timp de la viteze mari. Reactiile celor din jur. Nu-i speriati, nu mergeti la intimidare, nu stati ca niste cretini la 2-3 metri de cei din fata la viteza. E suficient sa ciupeasca un pic frana ca se sperie de voi si faceti accident. Nu plecati de la premisa ca ala din fata e marlan si nu vrea sa se dea, de cele mai multe ori nu va vede, ca nu toti stau cu ochii pe oglinda retrovizoare. Nu stiti ce ii apare in fata ca nu vedeti, nu aveti cum sa anticipati reactiile, pastrati mereu o distanta suficienta ca sa puteti evita orice manevra brusca sau imprevizibila a celorlalti participanti la trafic. Evident mentiune speciala asupra conditiilor meteo si de vizibilitate. Nu fortati nota pe ploaie, ninsoare etc oricat de 4x4 aveti, daca prindeti gheata sau intrati intr-o balta cu viteza, nu scapati. Avem circuit acum, duceti-va acolo sa mergeti cu viteza ca sunteti in siguranta, n-aveti de ce sa va loviti. Nu faceti asta pe drumuri publice. Nu merita. Nu va ganditi ca nu vi se intampla voua, pt ca se poate intampla oricui sa aiba ghinion. Weekend placut! |
#40
Posted 18 June 2017 - 10:45
PoeOvidiu, on 18 iunie 2017 - 07:06, said:
Daca observati un "grabit" in spatele vostru fiti cu ochii pe oglinzi, sunt sanse mari sa intre in depasire cand vine din fata si e nevoie sa franati sa nu omoare grabitul pe careva. P.S. Calea spre iad e pavată cu bune intenții. |
#41
Posted 18 June 2017 - 10:50
vieruc, on 18 iunie 2017 - 10:35, said: S-ar putea castiga eternitatea! [ https://www.youtube-nocookie.com/embed/Ujm3-eJY8j4?feature=oembed - Pentru incarcare in pagina (embed) Click aici ] Mr_nobody_, on 18 iunie 2017 - 10:45, said:
Nu ar trebui să frânezi când intră cineva în depășire, poate se răzgândește omul și faci mai mult rău decât bine. Când intră cineva în depășire, iei piciorul de pe accelerație, nimic mai mult. Si asta nu-i tot frana ? |
#42
Posted 18 June 2017 - 10:53
Induiosator primul post, dar scris cu zero fundament tehnico stiintific. Adica scos mana pe geam si ridicat putin de degete ca sa intelegem fenomenul?
Sau franele de fier care cu cat sunt mai reci cu atat disipeaza mai repede energia cinetica prin transformarea ei in caldura? Adica initiatorul a dat cu bastarca nu in balta ci in noroi. Franale cu cat sunt mai fierbinti cu atat nu mai pot disipa caldura in mod eficient ca sa inmagazineze alta. D-aia se chinuie producatorii cu discuri uriase si ventilate. Si d-aia se coboara pante lungi si abrupte in frana de motor si nu cu copita pe pedala de frana. In rest numai de bine, viteza e periculoasa si ucide, dar totusi nu suntem in clasa a 3-a ca sa fim luati cu explicatii de gaga. Daca tot o ardem cu stress in anvelope si functii exponentiale, macar o formula acolo ca sa demonstrezi cum sta treaba. Nu scos laba pe geam si ridicat putin de degete. Edited by izometric, 18 June 2017 - 10:55. |
#43
Posted 18 June 2017 - 11:01
Oo da. Ce, nu stiai ca frânele trebuie să ajungă la o anumită temperatură ca să fie eficiente? Imi pare rau atunci, împrospătează-Č›i "fundamentul tehnico-stiintific". Nu a zis nimeni ca trebuie sa fie incinse la roČ™u ca să fie eficiente, atunci iar nu îČ™i fac treaba bine. Există o cale de mijloc.
Documentează-te sau Č™i mai bine, încearcă pe propria piele, că tot e mai racoare afară. Edited by AstroNut98, 18 June 2017 - 11:03. |
#44
Posted 18 June 2017 - 11:04
S-a omis poate cel mai important aspect: energia cinetica creste in relatie cu patratul vitezei.
La 100 km/h o masina de 1500 kg cu sofer are Ec = 27,(77)2 x 1500 / 2 = 578703,(703) J La 140 km/h aceeasi masina are energia cinetica = 38,(88)2 x 1500 / 2 = 1134259,(259) J La 196 km/h se mai dubleaza inca odata, 2,223148 (148) MJ Deci la o viteza cu 40% mai mare, energia cinetica este aproape dubla, 1,96 X. La o viteza dubla energia cinetica este de 4X mai mare. Edited by loock, 18 June 2017 - 11:15. |
#45
Posted 18 June 2017 - 11:17
loock, on 18 iunie 2017 - 11:04, said:
La o viteza dubla energia cinetica este de 4X mai mare. La masina chiar se simte cand calci o frana de la 140 la 100 e una si cand calci de la 100 la 60 e cu totul altceva, in speta nu ai nevoie de atata frana cat ai la viteza mare pentru ca e mai putina energie de disipat. Edited by andreic, 18 June 2017 - 11:19. |
#46
Posted 18 June 2017 - 11:32
Claudiu998, on 18 iunie 2017 - 10:33, said:
Si inca ceva. ATENTIE LA CEI PE DOUA ROTI. Si noi avem drepturi, si noi suntem participanti la trafic. Cred ca meritam mai mult decat o asigurare si o semnalizare la 4-5 minute si din partea unora cu coteturi si din partea alora cu x6. andreic, on 18 iunie 2017 - 07:45, said:
normal pe autostrada e 120-130. In rest e 90-100. Dpmdv e o falsa problema: nu viteza ucide ci lipsa infrastructurii ucide. Daca ar fi autostrazi peste tot, nu ar mai exista contrasensul si drumurile prin localitati, nu ar mai fi curbe in exces si nu am mai avea atatia morti pe sosele. Degeaba nemtii nu au limita de viteza pe autostrazi?! Si poate si o Politie rutiera functionala in afara localitatilor. Ati vazut vreun politist sa dea amenda administratorului drumului pentru gropi, denivelari sau lipsa de marcaje? Edited by MembruAnonim, 18 June 2017 - 11:34. |
|
#47
Posted 18 June 2017 - 11:59
MembruAnonim, on 18 iunie 2017 - 11:32, said:
Degeaba nemtii nu au limita de viteza pe autostrazi?! Per total hai sa nu mai confundam respectarea legii cu infrastructura, fiecare drum are limitele lui si te conformezi. Edited by andreic, 18 June 2017 - 12:00. |
#48
Posted 18 June 2017 - 12:02
rosix, on 18 iunie 2017 - 07:42, said:
Repet si eu ce spune @PoeOvidiu la #5, bazat pe probe si experimente, pe care le puteti face singuri: La un drum de 200km diferenta de timp intre parcurgerea cu viteza mare 130kmh-160kmh si viteza normala 100Kmh-120Kmh este de 20-30 de minute. Merita sa-ti risti viata pentru 20 de minute? |
#49
Posted 18 June 2017 - 12:25
E ceva evident ce scriu, dar totusi parca merita scris, sa se vada mai bine.
Daca la 50 km/h masina e busita rau, fara frane poate chiar dauna totala deoarece se distruge rezistenta structurala, iar soferul scapa daca are airbag sau e cascador si rezista la limita, la 200 km/h energia cinetica atat a masinii cat si a soferului este de 16 X mai mare decat acea limita la care abea rezista un cascador la 50 km/h. Si la 140 km/h e de 8X mai mare decat la 50 km/h. Edited by loock, 18 June 2017 - 12:26. |
#50
Posted 18 June 2017 - 12:31
#51
Posted 18 June 2017 - 14:52
ldpe, on 18 iunie 2017 - 10:36, said:
"18 ani permis de o luna, 2L 170 de cai" Nu inconstienta, lipsa de experienta - marea majoritate a accidentelor sunt produse de cei pana in 25 ani cu motoare pe care habar nu au sa le stapaneasca plus unele cu tractiune spate . Mr_nobody_, on 18 iunie 2017 - 10:45, said:
Nu ar trebui să frânezi când intră cineva în depășire, poate se răzgândește omul și faci mai mult rău decât bine. Când intră cineva în depășire, iei piciorul de pe accelerație, nimic mai mult. Nu inteleg ideea sanctionarii a celor care merg cu viteza redusa, daca sunt unii mai in varsta sau vor sa circule cu viteza redusa sau moderata e chiar dreptul lor si ar trebui incurajata o astfel de conduita. Retineti ca limita de viteza e e pentru viteza maxima si nu minima cum ar dori unii. Poti circula cu viteze intre 0,1 si 90 intre localitati sau 0,1 si 50 in localitate, daca nu exista vreun indicator ce te obliga la o viteza minima apoi orice gand ca ar trebui sanctionati cei care conduc lent e o idiotenie a retarzilor. Nu ai decat sa depasesti in siguranta daca nu vrei sa stai in urma lor. |
|
#52
Posted 18 June 2017 - 17:13
MembruAnonim, on 18 iunie 2017 - 11:32, said:
Stim, si voi aveti drepturi dar nu si obligatii. Gen sa nu ambalati noaptea motoarele si sa asteptati in coada la semafor. Eu folosesc in oras si autoturismul si motocicleta, si vreau sa te intreb daca nu cumva te avantajeaza si pe tine faptul ca motociclistii se strecoara printre autovehiculele oprite la semafor? Daca ai avea 10 motociclete oprite regulamentar la semafor in fata ta, te-ar ajuta pe tine sa ajungi mai repede la destinatie? Scuze de offtopic! |
#53
Posted 18 June 2017 - 18:10
pacopaco1967, on 18 iunie 2017 - 14:52, said:
Nu inteleg ideea sanctionarii a celor care merg cu viteza redusa, daca sunt unii mai in varsta sau vor sa circule cu viteza redusa sau moderata e chiar dreptul lor si ar trebui incurajata o astfel de conduita. Retineti ca limita de viteza e e pentru viteza maxima si nu minima cum ar dori unii. Poti circula cu viteze intre 0,1 si 90 intre localitati sau 0,1 si 50 in localitate, daca nu exista vreun indicator ce te obliga la o viteza minima apoi orice gand ca ar trebui sanctionati cei care conduc lent e o idiotenie a retarzilor. Nu ai decat sa depasesti in siguranta daca nu vrei sa stai in urma lor. |
#54
Posted 18 June 2017 - 18:40
gazo, on 18 iunie 2017 - 17:13, said: ....si vreau sa te intreb daca nu cumva te avantajeaza si pe tine faptul ca motociclistii se strecoara printre autovehiculele oprite la semafor? ... |
Anunturi
▶ 0 user(s) are reading this topic
0 members, 0 guests, 0 anonymous users