Jump to content

SUBIECTE NOI
« 1 / 5 »
RSS
Izolatie exterioara casa parter P...

Cuvinte si expresii neclare

Mod de lucru Purmo Tempco Digital...

Samsung S90C vs LG C3
 Problema sunet RCS

Amortizor sertare bucatarie

Codrea Pallady

Blocurile goale! Orase in car...
 Motorul pe benzina 1.0 SCe65

Mostenire In 1986

Lentile sferica pentru astigmatism

Problema inlocuire usa spate A6 C...
 Ce gen de muzica este?

Drepturile copiilor, in numele &#...

Mocheta peste parchet cu incalzir...

La multi ani mie!
 

suzuki SX4 2016 facelift

* * * * * 1 votes
  • Please log in to reply
354 replies to this topic

#73
andrew1980

andrew1980

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 860
  • Înscris: 01.10.2008
Masinile cu spatele cat de cat abrupt formeaza dupa ei un vartej de aer care efectiv suge murdaria si apa aruncata in spatele masinii si din cauza asta la masinile combi, hatchbackuri, dube etc. spatele si lunetele se murdaresc in continuu aproape instant cum ajung pe drumuri umede,, murdare... Inca nu s-a inventat nimic care sa schimbe aceasta. Si eu ma chinui cu breakul meu sport, desi la mine deja luneta sta intr-o pozitie inclinata ca la o berlina aproape si totusi...asta e, dam la stergator si solutie de se rupe, ca de vazut trebuie sa vad in spate si nu umblu ca jumatate dintre cei care au breakuri si au noroi de 5 cm grosime pe luneta ...

Edited by andrew1980, 06 December 2016 - 10:00.


#74
jericho

jericho

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 13,060
  • Înscris: 02.09.2005
am vazut un fel de aparatori care se pun pe lateralele lunetei, sunt foarte discrete, nu mai stiu exact la ce model de masina erau, dar se laudau ca protejeaza cu 50%...

#75
Marius3k

Marius3k

    Rechin de stepă, "United Gashka" member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 18,677
  • Înscris: 14.03.2006
Ceva de genul asta; link.

#76
nedan64

nedan64

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 937
  • Înscris: 27.11.2010
referitor la murdarirea lunetei:
am gasit un topic pe un alt site, postat de Inginerul:

"Daca mi se permite. Cauza murdaririi lunetei nu este apa sau praful provenite de la rotile din spate ci mai degraba de la cele din fata. In spatele oricarui automobil aflat in mers se creaza o zona de semivid, sau mai bine zis, automobilul taie aerul si creeaza in spatele acestuia o zona cu un aer mai rarefiat sa zicem, care tinde sa se umple la loc. Poate nu m-am exprimat bine dar sper ca s-a inteles ideea.

Avand in vedere ca odata cu aerul care tinde sa umple golul respectiv, atunci cand ploua sunt antrenati si stropi de ploaie, precum si apa aruncata de rotile din fata, dar in special de apa aruncata de automobilul din fata, rezulta o luneta care se murdareste foarte repede.

Din pacate datorita formei caroseriei, acest lucru nu poate fi evitat. S-au incercat diverse variante, unghiuri de pozitionare a lunetei (se pare ca la un unghi de inclinare mai mic murdarirea este mai slaba ca intensitate), aparatori de roti, eleroane.

Concluzia este ca cine vrea o luneta curata sa-si cumpere o berlina.
Si ca sa argumentez faptul ca am dreptate, observati ca berlinele nu au stergator montat pe luneta, pe cand caroseriile break si cele hatchback au. Oare de ce ? :))

P.S. Murdarirea lunetei in cazul breakurilor este ca mucoasa nazala iritata in cazul racelii. :)"

iar acum, pentru a avea pro si contra, sa vedem si contraargumente:

"Nu contest cauzele murdariri puternice a lunetei , desi cu unele dintre cele aratate nu sunt de acord, dar am ridicat problema nu pt lamentari ci pentru discutii despre solutii.
Mai concret
1. nu cred ca murdarirea lunetei este influentata decit intr-o mica masura (mica.mica) de masinile ce circula in fata.Fenomenul apare si cind nu am pe nimeni in fata ,si cind nu circula nimeni din sens opus. Rezulta ca :principala cauza sunt particulele de apa incarcate cu murdarie ce provin de la propriile roti.
De la care roti ? Eu zic ca in principal de la cele din sapte. De ce ? Am circulat aprox 350 Km Bv-Buc pe ploaie si stind in spate am urmarit formarea curentilor de aer de-a lungul masini la diferite viteze. Curgerea aerului pe lateralele masini este laminara si intr-un unghi foarte mic fata de orizontala la nivelul geamurilor. Nu stiu ce se intimpla sub nivelul geamurilor! Sunt absolut sigur ca si pe plafon curgerea este laminara !
2. Sunt intrutotul de acord ca in spatele masini se formeaza un spatiu cu presiune mai scazuta care absoarbe aerul si din lateral si de pe plafon
3. Eu consider ca principala cauza sunt rotile din spate si aplicarea de aparatoare este buna (nu numai din acest motiv ! Protectie ....). Curgerea aerului din zona rotilor din spate este turbulenta si in mare masura ascendenta, care adunata cu depresiunea de la pct.2 duce la acumulari de particule de apa cu murdarie intr-o miscare turbulenta in spatele masini cu sens prioritar dinspre sapte spre fata ceea ce face ca respectivele particule sa se lipeasca pe luneta."

#77
nedan64

nedan64

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 937
  • Înscris: 27.11.2010
iata si inca o explicatie de la gorillaz doctor, ultima de altfel pe acest subiect privind murdarirea lunetei:

"Curentii turbionari de care se vorbeste se manifesta cam asa :
1. Cel superior (adica cel ce pe de pe plafon), privind din lateral masina, creeaza un vortex in sensul acelor de ceasornic si "loveste luneta de jos in sus.
2. Cel inferior, creeat datorita diferentelor de presiune al curentului de sub masina (cel responsabil cu creerea efectului de suctiune ce lipeste podeaua masinii de asfalt mai ales in F1) are sens de rotatie invers acelor de ceasornic. Acesta este cel care antreneaza particulele de apa creeate de anvelope (datorita profilului ce "dreneaza apa catre exteriorul anvelopei si o face sa "taie" apa ramanand in contact cu asfaltul si contracarand acvaplanarea) si le lipeste de luneta fiind principalul responsabil pentru cantitatea de namol autohton lipit pe luneta(in cazul meu bucurestean-doamne imputit oras !)
3. Fireste, cei laterali, care, priviti de sus in jos se misca in sensul/invers acelor de ceasornic si care accentueaza efectul celor 2 mai sus mentionati.
Acest fenomen se intampla si la berline, numai ca acolo, datorita configuratiei caroseriei, particulele se depun pe portiunea din spate a porbagajului (partea pe care se afla si stopurile), luneta fiind "prea departe" ca sa fie afectate (de fapt particule ajung si acolo, fiind doar o problema de timp pana ajunge la fel ca la hachback).
Tot datorita configuratiei caroseriei, teoria se aplica si la break.
Aplicarea unui eleron inversat, nu ar face decat sa scada apasarea pe trenul spate - deci o instabilitate crescuta a masinii.
Ideeea este ca pentru a fi eficient,(eficienta de care ma indoiesc datorita efectului "coanda") dimensiunile trebuie sa fie invers proportionale cu viteza .....sa zicem medie... de utilizare a masinii.
Daca circuli mai mult in oras, ar trebui supradimensionat, iar la iesirea pe autostrada, ar destabiliza masina f tare (asta daca nu se rupe datorita conformatiei lui/fortelor ce ar trebui sa le suporte).
Teoretic, pentru a scadea efectul indicat ar fi sa "prelungim " podeaua masinii cu un deflector de aer (poate ceva celor ce se vad in F1/ 24h Le Mans), care ar impedica "lipirea" curentilor turbionari de masina, si ar creste si down force-ul, odata cu instalarea "fustelor" laterale, coborarea garzii la sol, etc, pentru un mai bun control al directiei si vitezelor jeturilor de aer din jurul masinii.
Hai ca iar m-am incins si tind sa tin predici, dar sper ca am fost destul de articulat si inteligibil in exprimare."

#78
nedan64

nedan64

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 937
  • Înscris: 27.11.2010
parca ar fi drumul spre Cabana Susai. nu vi se pare? [ https://www.youtube-nocookie.com/embed/16yXo5zL0JY?feature=oembed - Pentru incarcare in pagina (embed) Click aici ]

Edited by nedan64, 10 December 2016 - 00:01.


#79
danghetau

danghetau

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 19,738
  • Înscris: 21.08.2008
Proiectoarele aprinse arata ca la volan e un cocalar care are mintea in ceata.

#80
cobi1

cobi1

    Bagator in seama

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 4,767
  • Înscris: 28.02.2011
Sa ai noroc de masinuta si s-o stapanesti sanatos fara probleme !

Ziceai ca in spate la Vitara ajungi cu capul in plafon : ce inaltimea ai ? ( eu la 1,86 , nu ajung ) .
Pozitia la volan este intr-adevar asa cum ai spus, ceva mai inalta , insa nu ai si senzatia de lunguiet si ingust ?
Intra-devar , SX4 este mai lunga decat Vitara insa si spatiul habitaclu este diferit ( datorita formei ) curbura usilor de pe sx4 este mult mai accentuata ( asta nu mi-a placut mie ) dar portbagajul este ceva mai generos . Aspectul la sx4 per ansamblu se apropie de un break , doar fata este mai impozanta ; nu este urat deloc !

Ma mir ca nu ai incercat tu sa negociezi ( dar asa cum am citit tu ai cumparat-o de la Radacini si aia nu acorda nici un discount exact ca dealerul din Cluj ) . La Autonet nu ai incercat ?
Passion la sx 4 este o alegere f buna !
Oricum iti doresc km cu nemiluita fara probleme ; sa nu uiti sa precizezi costul primei revizii si ce operatiuni au fot necesare .

#81
DannyMC

DannyMC

    Bug freak

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 7,009
  • Înscris: 09.05.2009

View Postnedan64, on 10 decembrie 2016 - 00:00, said:

parca ar fi drumul spre Cabana Susai. nu vi se pare?
Ba da,seamana chiar foarte bine mai ales in zona unde se separa poteca de picior de drumul de masina!

Edited by DannyMC, 10 December 2016 - 10:25.


#82
nedan64

nedan64

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 937
  • Înscris: 27.11.2010

View Postcobi1, on 10 decembrie 2016 - 10:12, said:

Sa ai noroc de masinuta si s-o stapanesti sanatos fara probleme !

Ziceai ca in spate la Vitara ajungi cu capul in plafon : ce inaltimea ai ? ( eu la 1,86 , nu ajung ) .
Pozitia la volan este intr-adevar asa cum ai spus, ceva mai inalta , insa nu ai si senzatia de lunguiet si ingust ?
Intra-devar , SX4 este mai lunga decat Vitara insa si spatiul habitaclu este diferit ( datorita formei ) curbura usilor de pe sx4 este mult mai accentuata ( asta nu mi-a placut mie ) dar portbagajul este ceva mai generos . Aspectul la sx4 per ansamblu se apropie de un break , doar fata este mai impozanta ; nu este urat deloc !

Ma mir ca nu ai incercat tu sa negociezi ( dar asa cum am citit tu ai cumparat-o de la Radacini si aia nu acorda nici un discount exact ca dealerul din Cluj ) . La Autonet nu ai incercat ?
Passion la sx 4 este o alegere f buna !
Oricum iti doresc km cu nemiluita fara probleme ; sa nu uiti sa precizezi costul primei revizii si ce operatiuni au fost necesare .

multumesc de urari!
daca nu am precizat, spun acum: la vitara pe scaunul din spate ating plafonul cu capul. si am 1,75.
practic la latime nu am sesizat vreo diferenta intre cele doua. desi vitara este mai ingusta cu 1 cm. :)

a postat cineva pe un alt forum, exact in perioada cind cautam eu sx4, ca nu s-a lipit deloc de cei de la autonet, la discount ma refer. oricum m-am bucurat ca am prins rabla.

urmeaza sa ma duc la o verificare, cea de 1000 de km. insa o mai aman, pt ca mi-au dat cartea masinii si trebuie sa alerg sa o inmatriculez.
o s-o inmatriculez la craiova, sper sa nu fie balamuc ca in bucuresti!

multumesc inca o data pt urari!

#83
cobi1

cobi1

    Bagator in seama

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 4,767
  • Înscris: 28.02.2011
Cu mare drag pt orice posesor de masina noua !

P.S. Nu pot decat sa ma mir in continuare cum ajugi tu, sezand pe locurile din spate sa dai cu teasta de plafon :) in Vitara .

#84
danghetau

danghetau

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 19,738
  • Înscris: 21.08.2008
[ https://www.youtube-nocookie.com/embed/CKhci5gvkMg?feature=oembed - Pentru incarcare in pagina (embed) Click aici ]
De la 14:28 e spatiul in spate. E imposibil ca la 1,75 sa atingi. Nu stiu cat are cel care prezinta insa mai e destul pana sus.

Edited by danghetau, 11 December 2016 - 16:58.


#85
pcezar

pcezar

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 818
  • Înscris: 21.08.2005

View Postdanghetau, on 11 decembrie 2016 - 16:57, said:

Nu stiu cat are cel care prezinta insa mai e destul pana sus.
1,73 ( scrie la comenntarii )

#86
danghetau

danghetau

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 19,738
  • Înscris: 21.08.2008
Si pana sus cat ar mai fi oare? Nu e destul si pentru 1,90?
Avand in vedere ca initiatorul are cu 2cm mai mult fata de nenea din film...

Edited by danghetau, 11 December 2016 - 19:56.


#87
nedan64

nedan64

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 937
  • Înscris: 27.11.2010
:)
nu stiu cit e de important sa dezbatem acest lucru. eu m-am suit si in Vitara si in SX4.
dupa ce am vazut ca in vitara ating cu parul plafonul  am trecut la sx4 si nu m-am mai intors la vitara. si am ales sx4. simplu!
evident, nu numai acesta a fost motivul. in primul rind mi-a placut designul de la sx4.

pentru cei "neincrezatori": daca mai trec pe la dealer voi face o poza cu vitara - locul din spate!

#88
danghetau

danghetau

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 19,738
  • Înscris: 21.08.2008
Pai cel din videoclip a facut mai mult decat poza, a facut filmare si e cu doar 2 cm mai scund. Eu cred ca sunt mai mult de 2 cm pana la plafon. Sau poate ai masurat pe locul din centru...
Eu unul nu cred dar nu e important asta, posesorii trebuie sa fie multumiti.

#89
belisima

belisima

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 579
  • Înscris: 31.05.2007
Urmaresc discutiile fiindca si eu am descoperit aceasta masina( Suzuki SX4),imi place si chiar am fost s-o vad  in showroom.Persoana cu care am fost are 1,82 m inaltime si a probat cat de comoda este pe bancheta din spate.Prima data Vitara,modelul nou, unde atingea cu capul plafonul si apoi SX4 unde nu atingea,dar nici mult nu mai era.
Cred ca aceste discutii ,ca am atins sau nu am atins cu capul plafonul, sunt pur informative si nu pot genera o concluzie certa,fiindca doua persoane cu inaltimi egale pot avea lungimea picioarelor diferita, rezultand bazinul mai jos sau mai sus,gatul mai lung,samd.
Revenind la topicul nostru,si mie mi s-a parut mai spatioasa SX4  si mult mai frumoasa decat Vitara(parere personala).

Edited by belisima, 12 December 2016 - 11:35.


#90
nedan64

nedan64

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 937
  • Înscris: 27.11.2010

View Postbelisima, on 12 decembrie 2016 - 11:21, said:

Revenind la topicul nostru,si mie mi s-a parut mai spatioasa SX4  si mult mai frumoasa decat Vitara(parere personala).
ai spus-o mai bine decit am reusit eu!!!

Anunturi

Chirurgia spinală minim invazivă Chirurgia spinală minim invazivă

Chirurgia spinală minim invazivă oferă pacienților oportunitatea unui tratament eficient, permițându-le o recuperare ultra rapidă și nu în ultimul rând minimizând leziunile induse chirurgical.

Echipa noastră utilizează un spectru larg de tehnici minim invazive, din care enumerăm câteva: endoscopia cu variantele ei (transnazală, transtoracică, transmusculară, etc), microscopul operator, abordurile trans tubulare și nu în ultimul rând infiltrațiile la toate nivelurile coloanei vertebrale.

www.neurohope.ro

0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users

Forumul Softpedia foloseste "cookies" pentru a imbunatati experienta utilizatorilor Accept
Pentru detalii si optiuni legate de cookies si datele personale, consultati Politica de utilizare cookies si Politica de confidentialitate