Second Opinion
Folosind serviciul second opinion ne puteți trimite RMN-uri, CT -uri, angiografii, fișiere .pdf, documente medicale. Astfel vă vom putea da o opinie neurochirurgicală, fără ca aceasta să poată înlocui un consult de specialitate. Răspunsurile vor fi date prin e-mail în cel mai scurt timp posibil (de obicei în mai putin de 24 de ore, dar nu mai mult de 48 de ore). Second opinion – Neurohope este un serviciu gratuit. www.neurohope.ro |
Dimensiuni diferite anvelopa-talon
Last Updated: May 03 2016 05:46, Started by
Masina22222
, Apr 30 2016 17:28
·
0
#19
Posted 30 April 2016 - 21:29
#20
Posted 30 April 2016 - 21:35
JurasikMan, on 30 aprilie 2016 - 19:00, said:
Raspunsul este relativ corect. Fecare masina are un numar de echivalente acceptate cand vine vorba despre ansamblul janta/anvelopa. Exista trei repere de catre trebuie sa se tina cont: - diametrul rotilor ( la manevre de virare/franare , o anvelopa prea mare poate atinge in caroserie sau in angrenajul care sustne roata . - ET-ul - un ET nepotrivit poate face ca roata sa atinga elemente ale caroseriei la viraje sau pe franari agresive ) - diametrul jantei ( o janta mai mica poate atinge in etrierii de frana ) In talon ( la observatii ) , se pot trece absolut toate dimensiunile echivalente acceptate de producatorul masinii . Politia poate sa intervina daca vede diferente clare , observabile, intre anvelopele standard , omologate si trecute in talon ...si ce este in realitate pe masina. In cazul initiatorului , acel 5% ( pentru ca asta inseamna 55 fata de 50 ....inaltime talonului ca si procent din latime , adica 112,5 mm fata de 102,5 mm ) . Diferenta este de mai putin de 2,5 % si este acceptata . Totusi , in aceasta situatie , nici un politist nu va verifica dimensiunile , pentru ca practic este o diferenta nesesizabila cu ochiul liber. Se poate sesiza daca initiatorul va pune niste anvelope mult mai late si mai inalte . Pentru linistea initiatorului , poate merge la RAR si poate face o cerere pentru trecerea in talon si a alotor dimensiuni acceptate de producator , pe care dimensiuni le poate obtine de la orice dealer care vinde marca in discutie. |
#21
Posted 30 April 2016 - 21:39
stai linistit, eu de 5 ierni merg cu 205x60x16, cu toate ca ale mele normale sunt 205x55x16...dar daca am primit gumele noi cadou ce era sa le arunc?Am batut toata europa si nu m-a intrebat nimeni cum ma cheama, te minte un pic la viteza dar in rest n-ai treaba
|
#22
Posted 30 April 2016 - 21:58
Observa ca 205/55/16 gasesc o gramada, dar la dimensiunea pe care o am in talon 205/50/16 ...se gaseste f greu all season si sunt fff scumpe.
Trebuie sa fac rarul si asta ma incurca,fiind ca poate ma respinge. Cred ca mai repede ii pun de vara.. Alte pareri? |
#23
Posted 30 April 2016 - 22:11
@xcit
Dar itp, rca si rovinieta ai? Daca DA, de ce? Ca tot nu te intreaba cineva. @initiator Tu vrei pareri sau articol din lege? Articolul l-am pus eu si e f clar. Daca vrei sa respecti legea, pui ce e in civ. Daca NU, schimba si motorul, pune xenoane, folii, scoate toba si.... esti "tare". Nu o inmatricula, mergi cu numere false, fara rca, rovinieta si permis. Daca "fumezi" si rachiu n-ai nicio treaba. Nu au ce sa iti faca. Sub 200 km/h sa nu o lasi decat in parcare. |
#24
Posted 30 April 2016 - 22:12
Cauta dimensiunea ceruta. Sunt multe magazine online de anvelope, nu doar emag (care e un magazin universal).
|
#25
Posted 30 April 2016 - 23:26
Problema e ca la Opel (probabil si la alte marci, exceptie Dacia), gama de marimi e destul mare pt un model de masina, iar in certificat e trecuta doar o marime din acele recomandate de producator. Asta dovedeste ca legea e proasta din acest punct de vedere. Nu cred ca ar trebui scris in certificat doar o marime, ci toate cele agreate de producator, fara ca soferul sa suporte extra costuri pt asta.
|
#26
Posted 01 May 2016 - 01:21
http://www.compari.r...CFRUW0wodRoIFPA
Resapatele au indice de viteza f mic sau nu au deloc. Cu un indice de la T in sus ai iesit din zona resapatelor. Adica T, H, V, W... |
#27
Posted 01 May 2016 - 08:06
Tu vrei sa te sinucizi sau vrei sa omori pe cineva si nu inteleg eu ? Anvelopele sunt singurul tau contact cu solul.Daca iti iei anvelope SH (care au deja un numar de km de rulaj, unele chiar peste cel recomandat de producator ) sau resapate ( recomandate doar pentru circulatia in oras si viteze mici ) sansele tale de supravietuire in cazul unei frane bruste la 80km/h scad dramatic.Daca nu-ti permiti anvelope noi, roaga-te sa nu-ti crape vreun SH sau sa-ti explodeze vreun resapat la 60km/h, mergi si sfinteste masina, da-i cu aghiazma, pune-i busuioc la motor...si fereste-i doamne pe toti cei de pe drumul tau !
|
#28
Posted 01 May 2016 - 08:47
Si daca indicele de sarcina este 88T in talon,pot sa pun anvelope si cu alt indice mai mare?
|
|
#29
Posted 01 May 2016 - 09:14
Tul e indice de viteza. La sarcina (88) nu stiu dar la viteza poti pune mai mare gen H sau V.
|
#30
Posted 01 May 2016 - 09:17
Raspunsul #5 l-ai citit? E cu rosu. Ce nu intelegi de acolo? Nu iti place, fa ca in raspunsul #23 si cand te opreste politia spui ca asa ai fost sfatuit pe forum.
Ce raspuns doresti? Mergi cu ce ai dar sa nu deschizi topic pe Legis si sa plangi ca ai ramas fara talon. |
#31
Posted 01 May 2016 - 13:16
In afara ca daca te prinde pe drum un control de la RAR pe drum ramai fara talon, in caz de accident cine este bun de plata daca circuli cu anvelope neomologate pe masina ta ? In acest caz daca stiu eu bine asiguratorul nu plateste daunele....
|
#32
Posted 01 May 2016 - 13:44
Masina22222, on 30 aprilie 2016 - 21:58, said:
...se gaseste f greu all season si sunt fff scumpe. Asta pentru ca vara sau pe uscat vor avea performante inferioare unei anvelope de vara, iar iarna nu sunt valabile la noi. Iarna iti trebuiesc anvelope M+S(mud+snow), sau sa aiba fulgul de zapada desenat pe ele. 205/50/16. Edited by ericmario, 01 May 2016 - 13:45. |
#33
Posted 01 May 2016 - 13:51
eu am zafira din 2002 cu 2 tipuri de anvelope pe talon, 195 si 205. daca nu gasesti dimensiunea ta si iti permiti incearca sa mai omologhezi o dimensiune de anvelope pe masina ta, una mai uzuala. sfatul meu e sa circuli exact cu dimensiunea din acte. nu cred ca treci nici itp - ul cu cele de acum.
|
|
#34
Posted 01 May 2016 - 14:14
ericmario, on 01 mai 2016 - 13:44, said:
All season sunt cea mai mare pacaleala, cel putin la noi. Eu am pe Duster all season. Si merg foarte bine. NU vad unde e pacaleala. Si circul zilnic indiferent de anotimpuri ca sa nu mai zic si de off-road. Ca nu se ridica la nivelul unor anvelope dedicate de iarna e adevarat, dar te descurci foarte bine cu ele. Am 47 mii si uzura la jumatate. Cand nu mai fac fata iarna, o pereche de lanturi face cat toate anvelopele dedicate de iarna, dar e o raritate cand le-am pus pe masina. Edited by bumpocbum, 01 May 2016 - 14:18. |
#35
Posted 01 May 2016 - 17:22
Daca nu ai manualul autoturismului tau, descarca-l de pe net si verifica ce dimensiuni sint prevazute pentru modelul tau, in asa fel incit sa poti sa le alegi pe cele mai avantajoase din punct de vedere financiar (dar legale). Unii dintre colegii de pe forum vor spune ca ,,legale" sint doar cele inscrise in c.i.v. (in noile taloane nu se mai trec dimensiunile anvelopelor), dar atita timp cit producatorul autoturismului mentioneaza anumite dimensiuni pentru modelul tau de masina, pe care tu le folosesti,dar nu le ai in c.i.v., nu se intimpla mare lucru. Cu ocazia unui i.t.p. am fost blocat in statia de verificare de cei de la RAR, dar nu mi-au reprosat nimic cu privire la dimensiunile anvelopelor care erau R15, desi eu aveam in talon si in c.i.v. doar pe R14. Inginerul de la statia i.t.p. sta cu inima strinsa ca aveam pe fata 195/60/15, iar pe spate 185/65/15, dar cel de la RAR a spus ca stie ca aceste dimensiuni sint cele recomandate de producator, chiar daca nu le am trecute oficial in actele masinii si mi-a recomandat sa merg la dealer Opel sa obtin o lista cu toate dimensiunile anvelopelor adecvate masinii mele, dupa care sa merg la RAR, unde se plateste in jur de 85 lei si iti trec in c.i.v., jos, la observatii sau mentiuni, toate dimensiunile. Mergind la dealer-ul E--bus, sa le cer acea lista cu dimensiunile anvelopelor, mi-au raspuns (de risul curcilor) ca trebuie sa caute in arhiva daca mai exista vreun Astra G caravan, diesel, 2002, cu roti R15 si abia atunci pot obtine cele solicitate. I-am aratat manualul masinii in limba germana si cel tradus in romaneste cu toate dimensiunile specifice masinii mele, dar mi-a raspuns ca nu este edificator. Dupa aceea i-am aratat o hirtie (neoficiala) cu toate datele si codurile masinii, obtinute de la producatorul din Anglia ( gratie ajutorului unui coleg de pe ,,Club Opel") in care se specifica faptul ca masina a iesit din fabrica cu jante de tabla R15 si atunci a incercat sa o dreaga. Am plecat de la ei si nici pina in ziua de azi nu am clarificat problema. Si de atunci am facut 3 i.t.p. Sa vedem daca reusesc si vineri 13 mai, la urmatoarea i.t.p. Referitor la pretul anvelopelor, vedeti ca sint magazine care vind si cu plata in rate. Bafta si un Paste fericit tuturor!
In completare, anvelopa 205/50/16 nu este compatibila cu 205/55/16, diferenta fiind de 3,35%, (admis +/- 2,5%) diferenta de circumferinta este de 64,40 mm, ceea ce va afecta indicatia vitezometrului: cind vitezometrul indica 90 km/h, circulati in realitate cu 93km/h. Edited by corneld, 01 May 2016 - 17:31. |
Anunturi
▶ 0 user(s) are reading this topic
0 members, 0 guests, 0 anonymous users