Termen de 15 zile de reparație telefon, depășit cu o săptămână - legal ce se poate face să fim despăgubiți de RDS ?
Last Updated: Sep 21 2015 11:02, Started by
ram
, Sep 12 2015 12:12
·
0
#1
Posted 12 September 2015 - 12:12
În cazul în care ai un telefon gratuit Lenovo de la RDS (promoția din vara asta) și l-ai avut în service, în garanție (placa de bază stricată), și s-a depășit termenul de 15 zile de la predarea lui prin curier, n-ar fi normal ca RDS cel puțin să te scutească de plata abonamentului pe zilele în care telefonul a stat în garanție, nefolosit ? Pentru că eu l-am luat mai mult pentru Internet și pentru faptul că e Iphone, nu doar să folosesc SIM-ul pe un alt telefon obișnuit, fără 3G.
Eu am luat telefonul pentru aceste servicii, nu doar pentru a vorbi la el, pentru că așa am multe telefoane vechi și obișnuite, pe care le țin ca piese de muzeu. Apropo, se calculează 15 zile de la primirea telefonului de la curier, sau se calculează altfel ? Modelul de contract de aici mai e valabil, sau e altul nou de anul ăsta: http://www.rcs-rds.r...i_editia4r9.pdf Vreau să văd dacă reușesc să rezolv ceva cu o Petiție, așa cum am rezolvat cu alții ... problema e că în contractul ăsta nu se clarifică lucrurile, dimpotrivă, multe sunt total în favoarea RDS și în defavoarea clientului abonat la RDS. Voi ați avut vreun telefon Lenovo A328 cu placa de bază defectă și apoi reparat în service-ul celor de la Depanero ? Problema mea e că deja s-au depășit cele 15 zile legale și nu știu ce șanse am să obțin ceva de la ei, conform legii ! Odată ce timp de 3 săptămâni (de când l-am trimis defect, prin Curier) nu m-am folosit de telefonul Lenovo dat la promoție, dar nici de serviciile de Internet și telefonie mobilă (n-am alt telefon cu 3G pentru a folosi SIM-ul DigiMobil) ar trebui să existe un articol de lege care să oblige Providerul să despăgubească clientul măcar prin anularea cererii banilor pentru abonament pe timp de o lună, sau pe perioada cât nu l-am folosit. Plus că am dovezi (am făcute screenshot-uri chiar de pe telefonul defect) că de când l-am luat, pe la sfârșitul lui Iulie 2015, Internetul mergea mai rău decât pe dial-up-ul din anii 2000 - 20 kb/s, extrem de rar atingeam 200 kb/s, și asta în Centrul orașului ! Nici măcar paginile web nu se încărcau, nici după câteva încercări, sau dura mult până reușeam să citesc ceva de-acolo ! sper ca atunci când îl voi primi să nu am iar probleme serioase cu viteza de melc de pe Internet, cu cartela DigiMobil ! |
#2
Posted 12 September 2015 - 12:24
Vorba multa....
Pana la urma ai iphone sau lenovo? Pe cei de la Digi i-ai anuntat ca nu poti folosi telefonul respectiv serviciile oferite de ei? Avand in vedere ca telefonul a fost trimis la depanero, Digi nu are de unde sa stie ca tu nu ai alt telefon... |
#3
Posted 12 September 2015 - 12:29
Telefonul intra in proprietatea ta dupa ce achiti actualul contract. Nu poti face plangere pentru ceva ce nu iti apartine
Edited by MooF2010, 12 September 2015 - 12:49. |
#4
Posted 12 September 2015 - 12:47
Daca crezi ca RDS-ul nu si-a respectat partea sa, fa o reclamatie online la ANPC. Dar incearca sa fii mai coerent acolo, ca pe aici le-ai incurcat de tot.
|
#5
Posted 12 September 2015 - 13:06
nop, te factureaza imdeat dupa ce ai incheiat contracul. eu am de prin 10 august, am platit 50 de lei pentru acest lenvovo,acum aflu ca ar fi trebuit sa fie gratuit.
au zis ca dureaza 2 saptamani pana vine telefonul prin curierat insa astazi 12 septembrie nicio veste, in plus am platit cei 5 euro pe luna august fara sa am macar telefon |
#6
Posted 12 September 2015 - 13:30
#7
Posted 12 September 2015 - 14:02
#8
Posted 12 September 2015 - 18:19
colegule... ca sa te lamuresc doar intr-o privinta!!!... pentru ca in restul esti complet aerian!!!
termenul de 15 zile lucratoare curge de la intrarea telefonului in service... de cand i se face fişă de intrare, nu de cand l-ai predat tu curierului!!! hai sa te mai lamuresc intr-o privinta... asta gratis! ANPCul nu ia in considerare o plangere daca nu aduci dovezi ca ai incercat sa rezolvi cu reclamatul pe cale amiabila!!! daca ti se strica televoizorul sau calculatorul... sa-i anunti pe aia d ela RDS sa sitezi plata abonamentului TV si net!!! Edited by Nero-d, 12 September 2015 - 18:21. |
#9
Posted 12 September 2015 - 21:24
ram, on 12 septembrie 2015 - 12:12, said:
... telefon gratuit Lenovo ... asta nu ti-a dat de gandit de la inceput???? ...şi l-ai avut în service, în garanţie (placa de bază stricată), şi s-a depăşit termenul de 15 zile de la predarea lui prin curier... ce treaba are curierul cu garantia??? ...n-ar fi normal ca RDS să te scutească de plata abonamentului pe zilele în care telefonul a stat în garanţie, nefolosit ? NU Pentru că eu l-am luat mai mult pentru Internet şi pentru faptul că e Iphone, nu doar să folosesc SIM-ul pe un alt telefon obişnuit, fără 3G. Pai e Lenovo sau iPhone???? ...se calculează 15 zile de la primirea telefonului de la curier... ? NU, se calculeaza 15 zile de la primirea in service. Zile lucratoare, fara sarbatori legale Voi aţi avut vreun telefon Lenovo A328 cu placa de bază defectă şi apoi reparat în service-ul celor de la Depanero ? NU, eu imi cumpar telefonul dupa necesitatile mele, nu dupa promotiile existente Problema mea e că deja s-au depăşit cele 15 zile legale şi nu ştiu ce şanse am să obţin ceva de la ei, conform legii ! Probabil ca nici una Odată ce timp de 3 săptămâni (de când l-am trimis defect, prin Curier) nu m-am folosit de telefonul Lenovo dat la promoţie, dar nici de serviciile de Internet şi telefonie mobilă ar trebui să existe un articol de lege care să oblige Providerul să despăgubească clientul măcar prin anularea cererii banilor pentru abonament pe timp de o lună, sau pe perioada cât nu l-am folosit. Aici ai dreptate, si eu vreau ca dealerul meu auto sa calculeze garantia strict pentru perioada cat merge masina, nu si pentru orele/zilele cat sta in parcare Plus că am dovezi (am făcute screenshot-uri chiar de pe telefonul defect) că de când l-am luat, pe la sfârşitul lui Iulie 2015, Internetul mergea mai rău decât pe dial-up-ul din anii 2000 - 20 kb/s, extrem de rar atingeam 200 kb/s, şi asta în Centrul oraşului ! Nici măcar paginile web nu se încărcau, nici după câteva încercări, sau dura mult până reuşeam să citesc ceva de-acolo ! Asta e genocid. Cum paula mea sa nu poti da like in primele secunde dupa ce vreo pitipoanca posteaza din vreo piscina obosita ca e uda??? Oricum, daca telefonul facea totusi screenshot-uri, inseamna ca tot te-ai ales cu ceva de pe urma lui. sper ca atunci când îl voi primi să nu am iar probleme serioase cu viteza de melc de pe Internet, cu cartela DigiMobil Cu totii suntem alaturi de tine in greaua suferinta. Sa ne mai scrii. Edited by ashtefan, 12 September 2015 - 21:31. |
#10
Posted 12 September 2015 - 21:38
Cu ocazia asta ai invatat ca ieftin inseamna intotdeauna prost, indiferent de cat de frumoasa si incitanta este reclama.
|
|
#12
Posted 13 September 2015 - 04:37
eu ma intreb ce legatura are acest topic cu aria digi.net. raport!
|
#14
Posted 18 September 2015 - 05:41
MooF2010, on 12 septembrie 2015 - 12:29, said:
Telefonul intra in proprietatea ta dupa ce achiti actualul contract. Nu poti face plangere pentru ceva ce nu iti apartine Odată ce am primit certificatul de garanție, acel produs este proprietatea mea, doar nu e închiriat ! Știu că sunt probleme mari şi cu tabletele (telefoanele) AllView de la promoția DigiMobil ... atunci de ce mai fac reclamă mincinoasă, dacă acele produse stau mai mult prin service ? Să nu mai facă promoții cu produse proaste, defecte, pentru că reclama lor se duce naibii, şi-şi pierd clienții. Văd că unii mă iau la mișto, dar eu am pus o întrebare destul de logică - dacă nu te folosești de un serviciu pe care-l plăteşti prin abonament, nu e normal să nu plătești acel abonament măcar pe perioada cât el e defect, începând din ziua în care l-ai trimis, mai ales că până atunci, cel puţin Internetul era jalnic, aproape de nefolosit (deci, de peste o lună acel tefon, dar şi acel serviciu DigiMobil erau sub standardul calitativ). Eu am pus întrebarea mai ales din punct de vedere legislativ, poate cineva care a mai avut probleme de tipul ăsta, rezolvate, sau un jurist, ceva, să-mi răspundă. În definitiv, de ce n-aş avea dreptate ? Eu deja am precedente cu alte firme mai mari (GDF Suez, Electrica, alte firme private), cu care am câştigat unele "bătălii", fără a se ajunge la proces, acele firme ori renunțând la unele taxe aberante (taxe de re-branşare chiar şi de 240 lei la GDF Suez), ori dându-mi banii - fără a mai cere şi produsele înapoi (!!!). Totul e să studiezi legislația şi să scrii în Petiţii (Reclamații) tot ce pot încălca acele firme - şi am găsit destule articole de legi încălcate (cel puțin GDF Suez nici nu trimise preaviz pentru a anunța de-branșarea), pentru ca apoi comisarii ANPC să preia informațiile utile şi aplicate, pentru a lua măsuri în consecință. Vroiam să văd dacă se poate face ceva şi în cazul relatat de mine, mai ales că nu ştiu exact dacă există pe undeva (în Contract sau în legislaţie) ceva ce se referă la această problemă care poate apărea la oricine, şi care ar trebui să se rezolve şi în sprijinul cetățeanului (consumator european), nu numai al firmelor. |
#16
Posted 18 September 2015 - 07:50
ram, on 18 septembrie 2015 - 05:41, said:
Totul e să studiezi legislația şi să scrii în Petiţii (Reclamații) tot ce pot încălca acele firme - şi am găsit destule articole de legi încălcate (...) . mai ales că nu ştiu exact dacă există pe undeva (în Contract sau în legislaţie) ceva ce se referă la această problemă care poate apărea la oricine, şi care ar trebui să se rezolve şi în sprijinul cetățeanului (consumator european), nu numai al firmelor. ram tu pui o intrebare fara sa fi citit Contractul tau, desi mai sus spui ca studiezi legislatia? Asta inteleg eu din ceea ce scrii tu mai sus (scuze daca am scos din context). Despre legislatie, ai dreptate, poate un coleg te ajuta. Cat despre scutirea de la plata abonamentului in cazul in care echipamentul s-a stricat: in cazul de fata telefonul (echipamentul) nu este legat de abonament. Poti folosi abonamentul in alt telefon - cartela sim. Daca nu ai alt telefon fa o solicitare de suspendare temporara a serviciilor si in cazul acesta nu vei plati serviciul respectiv (nu sunt sigur ca este posibil la RDS, spun asta doar avand in vedere ca acum mai multi ani se putea la Orange). Mai tine cont ca intr-o anumita zona calitatea serviciilor oricarui operatror poate sa nu fie cea la care te astepti tu. Inainte sa contractezi un serviciu e bine sa-l testezi inainte - la Digi.Mobil puteai testa cu o cartela prepay inainte de a face abonament. Edited by alcrisus, 18 September 2015 - 07:56. |
#17
Posted 18 September 2015 - 10:56
Mi-am vindut si eu telefonul si sint in cautarea unuia cu banda 38, oare nu as putea sa nu mai platesc nimic pina nu-mi cumpar telefon?
Sint ironic, poate o ia cineva in serios. |
#18
Posted 18 September 2015 - 12:24
ram, on 18 septembrie 2015 - 05:41, said:
Văd că unii mă iau la mișto, dar eu am pus o întrebare destul de logică - dacă nu te folosești de un serviciu pe care-l plăteşti prin abonament, nu e normal să nu plătești acel abonament măcar pe perioada cât el e defect, începând din ziua în care l-ai trimis, mai ales că până atunci, cel puţin Internetul era jalnic, aproape de nefolosit (deci, de peste o lună acel tefon, dar şi acel serviciu DigiMobil erau sub standardul calitativ). Baiete, daca iti cumperi centrala de apartament de la GDF Suez (da, vand asa ceva) si aceasta ti se stica, ia ghici, ti se suspenda furnizarea gazelor? Citeste contractul si incearca sa faci 2-3 sinapse inainte de a te apuca sa postezi aiurea, revoltat pe net. |
Anunturi
Bun venit pe Forumul Softpedia!
▶ 0 user(s) are reading this topic
0 members, 0 guests, 0 anonymous users