Jump to content

SUBIECTE NOI
« 1 / 5 »
RSS
La multi ani mie!

Senzor filtru particule GOLF 7

La multi ani @radu103!

La multi ani @Nenea Zap!
 La multi ani @beavis03!

BlackView Oscal Pad 13, probleme ...

Baterie auto AGM 70AH vs normala ...

Depanero nu vrea sa imi dea Negat...
 Extras carte funciara

Carucior pliabil pentru cumparatu...

In ce supermarket gasesc carne de...

Cat de riscant e sa rezerv un hot...
 Audi Q3 F3 PHEV - impresii si con...

AC Vortex nu mai incalzește

Scule electrice și impactul ...

Huawei Pura 70/Pro/Ultra
 

INVERTOR.

- - - - -
  • Please log in to reply
9 replies to this topic

#1
AKSAGUAM

AKSAGUAM

    Junior Member

  • Grup: Junior Members
  • Posts: 129
  • Înscris: 24.09.2021
Salut, ce invertor se poate utiliza fara sa ia foc instantaneu pt a folosi un flex sau o bormasina cind nu ai alta sursa de curent in zona ? Am citit pe net ca nu orice masina suporta orice invertor, este vorba despre amperaj si deci sa va spun si ce masina va deveni atelier mobil, este vorba despre un Hyundai Tucson JM. Ceva experiente legate de invertoare, ceva sfaturi de dat ?


#2
underb

underb

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 17,491
  • Înscris: 08.03.2015
Trebuie cu unda pura ($$$). Alea ieftine nu sunt bune pt motoare. Alegi in functie de puterea sculelor lasand o marja de siguranta de macar 50% daca alegi invertorul dupa pret.

Ideal e sa montezi si o baterie de tractiune cu izolator. Bateria de start sa fie cu treaba ei iar aia de tractiune cu treaba ei. Nu vei solicita in niciun fel alternatorul.
Gasesti detalii pe forumurile de rulotisti/offroad/barci.

Ma gandesc ca nu tii sculele in sarcina cu orele. Mai dai, mai iei o pauza...
Varfurile le suporta bateria de tractiune iar alternatorul baga constant, recuperand cand faci pauza.

Edited by underb, 24 December 2021 - 20:23.


#3
pasilla

pasilla

    Superior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 55,778
  • Înscris: 31.03.2012
In primul rand nu invertorul  e problema principala, ci acumulatorul si sculele pe care ai de gand sa le utilizezi.
Dupa ce stabilesti astea, te gandesti si la invertor.

Edited by pasilla, 24 December 2021 - 20:23.


#4
kolfleading

kolfleading

    Born to Raise Hell

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 19,987
  • Înscris: 01.03.2013
Si ar trebui invertor de joasa frecventa, cu transformator toroiodal.
Invertoarele de inalta frecventa mai ieftinute se strica daca consumatorul are variator de turatie cu triac (bormasina).

Ideal ar fi o a doua baterie doar pentru invertor.

Pentru incarcat bateria "de lucru" de la alternatorul masinii, eu recomand un convertor DC-DC Orion 12/12V de la Victron Energy. Nu este nevoie de izolare galvanica, deci merge si unul non-isolated.

https://www.victrone...c-dc-converters

#5
underb

underb

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 17,491
  • Înscris: 08.03.2015
Cu siguranta invertorul e problema principala. De baterie va tine timpul de lucru daca consumul e peste ce da alternatorul.
Invertorul va dicta daca vor functiona sau nu sculele.

View Postpasilla, on 24 decembrie 2021 - 20:20, said:

In primul rand nu invertorul  e problema principala, ci acumulatorul si sculele pe care ai de gand sa le utilizezi.
Dupa ce stabilesti astea, te gandesti si la invertor.

View Postkolfleading, on 24 decembrie 2021 - 20:25, said:

Si ar trebui invertor de joasa frecventa, cu transformator toroiodal.
Invertoarele de inalta frecventa mai ieftinute se strica daca consumatorul are variator de turatie cu triac (bormasina).

Ideal ar fi o a doua baterie doar pentru invertor.

Pentru incarcat bateria "de lucru" de la alternatorul masinii, eu recomand un convertor DC-DC Orion 12/12V de la Victron Energy. Nu este nevoie de izolare galvanica, deci merge si unul non-isolated.

https://www.victrone...c-dc-converters

"Izolatorul" de baterii doar gestioneza incarcarea celor 2 baterii. Vb de cele dedixate RV/barci/masini offroad cu 2 baterii. Nu are legatura neaparat cu izolarea galvanica. E doar o confuzie semantica.

Edited by underb, 24 December 2021 - 20:30.


#6
kolfleading

kolfleading

    Born to Raise Hell

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 19,987
  • Înscris: 01.03.2013

View Postkolfleading, on 24 decembrie 2021 - 20:25, said:

Pentru incarcat bateria "de lucru" de la alternatorul masinii, eu recomand un convertor DC-DC Orion 12/12V de la Victron Energy.

Mai precis, Orion-Tr Smart DC-DC 12/12-30 (360W).
https://www.victrone...rt-non-isolated

Edited by kolfleading, 24 December 2021 - 20:29.


#7
bostanu_4u

bostanu_4u

    Junior Member

  • Grup: Junior Members
  • Posts: 213
  • Înscris: 30.12.2020
Ce putere are flexul?
Daca peste 1500 W, cred ca e mai avantajos sa cumperi un flex pe baterii, decat un invertor care sa poata alimenta un flex de peste 1500 W.
Un invertor china HF cu sinusoida pura de 2000 W continuu, adica minimul pentru flex de 1500, costa peste 700 de lei.
Daca vrei un LF solid deja vorbim de mii de lei.

#8
kolfleading

kolfleading

    Born to Raise Hell

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 19,987
  • Înscris: 01.03.2013

View Postunderb, on 24 decembrie 2021 - 20:28, said:

"Izolatorul" de baterii doar gestioneza incarcarea celor 2 baterii. Vb de cele dedixate RV/barci/masini offroad cu 2 baterii. Nu are legatura neaparat cu izolarea galvanica. E doar o confuzie semantica.
Stiu exact ce face "izolatorul".

"Izolatorul" nu controleaza / nu limiteaza curentul absorbit de la alternator, ceea ce poate fi o problema. O sarcina mare pe bateria "de lucru" poate deteriora circuitul de 12V al masinii, alternatorul...

Convertorul DC-DC are avantajul ca poti controla precis ce curent maxim vrei sa treaca de la o baterie la alta.

#9
gymy

gymy

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 2,003
  • Înscris: 29.11.2005
Exista invertoare sinus de 4000w la 12v cu peack de 8000w.Garantat duce un flex. Cum spuneau si colegii ar fi bine sa ai baterie separata.
Al meu de 4000w la 24v duce o mașină de spălat  miele care ia vreo 2800w pe incalzit si învârtit.

#10
__Dan__

__Dan__

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 4,961
  • Înscris: 15.04.2019
Ia-ti un generator mai bine, daca vrei sa-ti faci "atelier mobil" (nu mi-e prea clar ce-i aia). Repari masini sau inchizi balcoane?

Anunturi

Second Opinion Second Opinion

Folosind serviciul second opinion ne puteți trimite RMN-uri, CT -uri, angiografii, fișiere .pdf, documente medicale.

Astfel vă vom putea da o opinie neurochirurgicală, fără ca aceasta să poată înlocui un consult de specialitate. Răspunsurile vor fi date prin e-mail în cel mai scurt timp posibil (de obicei în mai putin de 24 de ore, dar nu mai mult de 48 de ore). Second opinion – Neurohope este un serviciu gratuit.

www.neurohope.ro

0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users

Forumul Softpedia foloseste "cookies" pentru a imbunatati experienta utilizatorilor Accept
Pentru detalii si optiuni legate de cookies si datele personale, consultati Politica de utilizare cookies si Politica de confidentialitate