Neurochirurgie minim invazivă
"Primum non nocere" este ideea ce a deschis drumul medicinei spre minim invaziv. Avansul tehnologic extraordinar din ultimele decenii a permis dezvoltarea tuturor domeniilor medicinei. Microscopul operator, neuronavigația, tehnicile anestezice avansate permit intervenții chirurgicale tot mai precise, tot mai sigure. Neurochirurgia minim invazivă, sau prin "gaura cheii", oferă pacienților posibilitatea de a se opera cu riscuri minime, fie ele neurologice, infecțioase, medicale sau estetice. www.neurohope.ro |
Transportul feroviar in Romania
Last Updated: Sep 18 2023 14:02, Started by
RpgBoy
, Jun 25 2014 14:12
·
6
#415
Posted 29 July 2017 - 12:59
Unii nu au maşină, alţii nu au chef de drum lung dacă şoselele din România sunt aşa cum sunt.
Măcar acolo geamurile sunt un fel de ghilotină. La alea modernizate se rabatează, deci se deschid mai puţin. Dacă se strică aerul condiţionat. La autocare nu se deschid de loc. Păi măi isteţilor, dacă rămâne fără aer condiţionat, ce faceţi? |
#416
Posted 29 July 2017 - 13:06
Parca zicea la stiri acum 2 ani de trenuri București -Constanța ca dureaza 2 ore drumul.
Alea sunt IRN ? Adica sageti sau cum? Eu știam ca sunt 3 tipuri R ,Ir si IRn. |
#417
Posted 29 July 2017 - 13:11
De fapt 2 ore şi un pic. IR (InterRegio) sunt.
IRN = InterRegio de noapte. @ draku : tu ai fost norocos. Dacă plecai de la Mangalia... Edited by djl, 29 July 2017 - 13:17. |
#418
Posted 29 July 2017 - 13:29
djl, on 29 iulie 2017 - 12:59, said:
Unii nu au maşină, alţii nu au chef de drum lung dacă şoselele din România sunt aşa cum sunt. |
#419
Posted 29 July 2017 - 14:38
"Astra" are un tren bunicel, dar din păcate nu se înghesuie lumea la el
|
#420
Posted 29 July 2017 - 21:48
djl, on 29 iulie 2017 - 12:16, said:
.... Bine de ştiut aia cu rezervarea unui loc anume. Mai ales că mie nu îmi place să merg cu spatele. Cum s-a comportat însoţitorul de vagon? Au fost mulţi călători? În capătul opus celui cu fotoliul de pe coridor, la baie există şi cabină de duş! insotitorul de vagon a fost .....ok la urcare: buna seara... a doua zi: cioc cioc la usa... ne apropiem, cam in jumatate de ora ajungem.... la coborare: la revedere... cam asa.... calatori au fost, toate cusetele erau ocupate in vagonul respectiv cat despre baie si dus, nu am fost in capatul ala decat la urcare si la coborare (era singura usa de acces deschisa, cea din capatul celalalt a fost incuiata tot drumul) am avut cuseta spre capatul cu fotoliu pe culoar, unde era doar wc (si cuseta insotitorului) si, vorba lui margineanu: mirosul acru de pi.at/din drum te ia ...in tren (ma rog, in timpul mersului a disparut mirosul) altceva voiam sa arat: desi totul era extra-uzat si "obosit" in cabina de wc, curatenie era (cat se putea face) iar cfr-ul se straduise totusi sa puna acolo sapun lichid, dispenser de prosoape de hartie (cu prosoape in el!) si o rola de hartie igienica e, in maxim o ora au disparut cele doua "hartii", prosoapele si igienica.... nu pot crede ca s-au folosit toate asa rapid, mai degraba de vina e firea noastra, a romanilor, de a fi "strangatori"...... Edited by draku, 29 July 2017 - 22:02. |
#421
Posted 29 July 2017 - 23:57
Am observat si in vagoanele de clasa ca in ultimii ani CFR-ul sta mai bine la curatenie. Din pacate mai sunt inca unii care stau prost la capitolul "cei 7 ani de acasa"
|
#422
Posted 30 July 2017 - 00:09
@ draku : păi a fost vagon de dormit sau cuşetă? Vagoanele cuşetă au pereţi pe ambii pereţi ai compartimentului.
Se fură şi capetele de duşuri... @ pufonel : cu 7 ani de acasă aşa e. Însă eu era să nimeresc o dată pe lângă budă pt. că a urmat o curbă şi eu nu ştiam că vine. Edited by djl, 30 July 2017 - 00:09. |
#423
Posted 30 July 2017 - 09:46
vagon de dormit
am folosit termenul cuseta cu sens de cabina CUȘÉTĂ, cușete, s. f. Pat pentru o persoană amenajat special în cabinele vagoanelor de dormit sau în cabinele de vapor; p. ext. cabină în care se află unul sau mai multe paturi. – Din fr. couchette. |
#424
Posted 30 July 2017 - 12:32
Dacă ar fi fost mai răcoare în el, ai mai fi repetat experienţa?
|
|
#425
Posted 30 July 2017 - 19:05
Azi am văzut o fază interesantă la un vagon din ăla de dormit vechi: la un vagon adus din triaj erau coborâte perdelele ca să nu bată Soarele în compartimente. Mişcare deşteaptă!
Apropos de vagoane de dormit vechi: căutaţi în următorul link cuvântul schlafwagen (sau speisewagen, dacă doriţi să vedeţi mai multe cu vagoane restaurant): http://www.deutschefotothek.de |
#426
Posted 30 July 2017 - 21:23
Barboso, on 29 iulie 2017 - 13:29, said:
Daca n-ai masina, asta e. Dar in conditiile in care o ai, si ai si permis, cu sau fara "chef de drum lung", tre' sa fii masochist ca sa mergi cu trenul. Nici pretul, nici durata, nimic nu justifica. depinde de ce probleme trebuie sa rezolvi... insa si cu masina, in Romania, tot masochist trebuie sa fii ca sa mergi atata drum..... ar mai fi fost avionul, dar trebuia sa raman in oras peste noapte cu trenul, am ajuns, am rezolvat problema si am plecat inapoi .... djl, on 30 iulie 2017 - 12:32, said:
Dacă ar fi fost mai răcoare în el, ai mai fi repetat experienţa? nu cred poate doar in conditii de orient expres si pret de cfr |
#427
Posted 30 July 2017 - 21:48
draku, on 30 iulie 2017 - 21:23, said:
1. insa si cu masina, in Romania, tot masochist trebuie sa fii ca sa mergi atata drum..... 2. cu trenul, am ajuns, am rezolvat problema si am plecat inapoi .... Obiectiv privind, tu ai facut 12:35 h B - TM, din gara-n gara, la asta adaugand cel putin o ora de-acasa pana la gara si de la gara pana la destinatie, iar eu am facut 12:40 B - TM - B, din usa-n usa, si m-a costat doar cu 130 lei mai mult, bani in care m-am invartit si pe-acolo vreo 2 - 300 km, cu masina la scara, nu taxi si autobuz. draku, on 29 iulie 2017 - 10:11, said:
costul a fost 234 lei/persoana, pret redus cu 5% (parca) pentru ca biletele au fost achizitionate online (da, de necrezut, dar functioneaza serviciul asta, printezi rezervarea si mergi cu ea direct la tren) trenul a plecat din gara de nord la ora 21.25 si trebuia sa ajunga a doua zi la 6.40 la timisoara nord ghiciti la ce ora a ajuns de fapt ?..... da, la ora 10.. (la ora 6.30 era cam pe la caransebes.....) 2. Permite-mi sa nu te cred ca "ai rezolvat problema si-ai plecat inapoi", exact atunci... era un tren care te astepta pe tine. Sau, daca s-a intamplat asta, a fost doar o coincidenta... s-a intamplat ca treaba ta sa dureze pana la ora 13 sau 22, cand aveai tren. Pe cand cu masina, da, in clipa in care vreau sa plec, pot pleca. Edited by Barboso, 30 July 2017 - 21:51. |
#428
Posted 30 July 2017 - 22:24
E nasol si cu avionul uneori, sambata cand revin in tara, sejurul la hotelul turcesc se termina la 12 sau 14, ori avionul e abia la 23, ce fac atatea ore fara cazare si posibilitate de dus dupa plaja ca sa pot face plaja?
Dar Antalya-Slatina nu e viabila cu masina pentru ca trebuie innoptat pe undeva, vad constructive drumurile fara escala. La Esikeshir dorm romanii ce vin Bucuresti-Antalya cu masina. |
#429
Posted 30 July 2017 - 22:28
diavolul sta in detalii....
n-am scris ca am plecat inapoi cu trenul .. am plecat inapoi cand am vrut, cu ..... o masina ce era sa fac? sa plec cu o masina din bucuresti si sa ma intorc cu doua? nu era convenabil... cum spuneam, depinde si ce probleme trebuie sa rezolvi dar sa lasam astea, ca suntem pe langa subiect..... |
|
#430
Posted 30 July 2017 - 22:37
draku, on 30 iulie 2017 - 22:28, said:
am plecat inapoi cand am vrut, cu ..... o masina ce era sa fac? sa plec cu o masina din bucuresti si sa ma intorc cu doua? nu era convenabil... cum spuneam, depinde si ce probleme trebuie sa rezolvi |
#432
Posted 31 July 2017 - 11:47
Credeam că bancheta aia de la scaunul de pe cordior e pentru stat jos... e pentru întins picioarele: http://germanrail.fr...=1#.WX71S1FDO1s
|
Anunturi
▶ 0 user(s) are reading this topic
0 members, 0 guests, 0 anonymous users