Second Opinion
Folosind serviciul second opinion ne puteți trimite RMN-uri, CT -uri, angiografii, fișiere .pdf, documente medicale. Astfel vă vom putea da o opinie neurochirurgicală, fără ca aceasta să poată înlocui un consult de specialitate. Răspunsurile vor fi date prin e-mail în cel mai scurt timp posibil (de obicei în mai putin de 24 de ore, dar nu mai mult de 48 de ore). Second opinion – Neurohope este un serviciu gratuit. www.neurohope.ro |
Viața în Epoca Ceaușescu: lumini și umbre
Last Updated: May 03 2024 18:02, Started by
djl
, May 20 2014 17:08
·
152
#29252
Posted 14 January 2023 - 14:46
Nu e din Epoca Ceauşescu, e cu un an de dinainte, dar e uh-la-la. Se văd şi primele vagoane moderne de călători produse în România, că după război produsesem unele destul de inconfortabile, proiect vechi, care nici apte de mai mult de 100 k.m./h nu erau. Cele din filmare erau mai spaţioase, mai confortabile, erau apte de 140 k.m./h. Probabil şi locomotiva de le tracta era nou-nouţă. România nu avea locomotive cu aburi de puteri prea mari, afară de cele tip 150.000, care însă nici alea nu erau prea puternice. O 060DA deja era mai puternică, 2.100 C.P.
Din păăcate filmarea îmi aduce aminte şi de aberanta desfiinţare treptată a căilor ferate din oraş. Aia de la expoziţie a fost folosită până în anii '80, poate '90. Uite electrice pe vremea lui Ceauşescu. Prima filmare conţine imaginii din 1966, posibil chiar 9 Decembrie 1965. Din păcate 060-EA0-001 a fost distrusă în acel tragic accident din 21 August 1990 sau 1991. Înainte de a trece la filmări, să vedem cine observă care este exponatul mai deosebit din filmarea din 1964. [ https://www.youtube-nocookie.com/embed/yozH73Etg9U?feature=oembed - Pentru incarcare in pagina (embed) Click aici ] [ https://www.youtube-nocookie.com/embed/CH058mxMpJE?feature=oembed - Pentru incarcare in pagina (embed) Click aici ] |
#29253
Posted 14 January 2023 - 16:04
Or fi toti prosti (aia de au desfiintat liniile ferate in orase,in toata lumea asta) si numai tu destept? N or fi facut si ei niste calcule studii,samd?
|
#29254
Posted 14 January 2023 - 17:31
Da, au greşit. Ca contra-argument îţi dau autostrăzile suspendate din oraşe, care au fost demolate şi înlocuite eventual cu unele subterane. Suburbanizarea din S.U.A. e altă discuţie, dar autostrăzi suspendate au fost şi în Europa, şi în S.U.A.
Căile ferate trebuiau doar suspendate din uz până se făcea traseu subteran. Calea ferată poate transporta un volum mare de marfă, pe care auto nu poate. Era mai uşor să aprovizionezi în unele cazuri Bucureşti via calea ferată, dar s-a preferat şi în comunism, dar mai ales după comunism îmbârligătura cu auto. Iar desfiinţarea celei care ducea la ROMEXPO a fost o prostie. Dar ce să ceri de la post-1989... |
#29255
Posted 14 January 2023 - 19:55
Ce transportai pe calea ferata, sa merite sa o intretii, la Romexpo?
Edited by baribalu, 14 January 2023 - 19:56. |
#29256
Posted 14 January 2023 - 20:03
Romexpo era un bastion al propagandei socialiste si a maretelor realizari ale regimului. Merita o cale ferata.
|
#29257
Posted 14 January 2023 - 20:34
petit_christian, on 14 ianuarie 2023 - 16:04, said:
Or fi toti prosti (aia de au desfiintat liniile ferate in orase,in toata lumea asta) si numai tu destept? N or fi facut si ei niste calcule studii,samd? |
#29258
Posted 14 January 2023 - 21:01
djl, on 14 ianuarie 2023 - 17:31, said:
Da, au greşit. Ca contra-argument îţi dau autostrăzile suspendate din oraşe, care au fost demolate şi înlocuite eventual cu unele subterane. Suburbanizarea din S.U.A. e altă discuţie, dar autostrăzi suspendate au fost şi în Europa, şi în S.U.A. Căile ferate trebuiau doar suspendate din uz până se făcea traseu subteran. Calea ferată poate transporta un volum mare de marfă, pe care auto nu poate. Era mai uşor să aprovizionezi în unele cazuri Bucureşti via calea ferată, dar s-a preferat şi în comunism, dar mai ales după comunism îmbârligătura cu auto. Iar desfiinţarea celei care ducea la ROMEXPO a fost o prostie. Dar ce să ceri de la post-1989... |
#29259
Posted 15 January 2023 - 00:40
Nu compar autostrăzile cu calea ferată, compar volumul de transport auto vesrus calea ferată şi unele facilităţi ale căii ferate.
tytysor, on 14 ianuarie 2023 - 20:34, said:
este stiut ca unul care n-a muncit o zi in viata lui, se pricepe mai bine ca profesionistii in orice domeniu! Iară minţi. Şi chiar dacă nu am muncit în domeniul logistică, sunt în stare să înţeleg unele chestii, cap sec, dar tu eşti cap sec şi nu înţelegi unele lucruri. |
#29261
Posted 15 January 2023 - 01:38
#29262
Posted 15 January 2023 - 07:54
dansysro, on 08 ianuarie 2023 - 12:46, said:
Tel.320280 - Severin, anii '80... Observați că 320+280=600 Ești sigur? O fi fost numere speciale de la Securitate 😂 Ca și la Rasnov, cum se impaca numerotarea inter-urbana cu prefixul? Cunosc bine zona, iar în acea perioada erau evident doar numere cu cinci cifre în Severin. Dar ce mai contează? Oricum telefonia fixa din România era slab-dezvoltata, primitiva chiar. Edited by RMC Info, 15 January 2023 - 08:02. |
#29263
Posted 15 January 2023 - 11:25
Chiar mă faceți să mă urc în pod să "cobor" Cartea de Telefoane a jud. Brașov, ediția 1983 unde țin cărțile în butoaie din metal (atunci nu era de joacă) se făceau controale anuale de către Pompieri.
|
#29264
Posted 15 January 2023 - 11:35
Subdezvoltată da, primitivă în anii '80. În anii '80 cred că au dispărut centralele manuale în alte ţări (la noi a fost una în Jud. Arad până în 2004), a început introducerea centralelor digitale şi cuplajele au devenit mai rare. Centrale analogice şi cuplaje au existat şi în ţări mai dezvoltate până în anii '90; la noi s-a întârziat cu o decadă.
Sidorin, ai face un bine dacă ai face asta. La telefonie interurbană, prefixul era cu 2 cifre dacă numere erau cu 6. Bucureşti avea 90? prefix interuban, pe când Ilfov avea cu 90x. Bunicii din Floresca au fost printre primii conectaţi în 1967-1968 la serviciul telefonic automat interurban. Plus vecinii de jos (care aveau numărul necuplat). Fuseseră trecuţi de la 11 (vecinii) 51 (bunicii) - Centrala Dacia, la 33/73 Dorobanţi (tot centrală tip Rotray, probabil printre ultimele Rotary instalate, că după aia s-a trecut la Penta). Găsit în asta la Supliment la lista abobaţilor telefonici din 1967. Cât despre trenuri, nu se prestează în oraş orice marfă via calea ferată. Dar unele în cantităţi mai mari pot fi aduse pe calea ferată către antrepozite mici, pentru a fi mai uşor de livrat. Eventual pot fi păstrate aşa. Uneori e problemă cu livrarea mărfii, asta şi din cauză că fac multe drumuri livratorii. Ceva de genul ar merge şi la curierat. |
#29265
Posted 15 January 2023 - 16:08
Si in ce orase din lumea asta mai exista depozite medii? Sa nu zic mari? Ori tu nu ai proprietatea termenilor depozit mare mediu mic.
|
#29266
Posted 16 January 2023 - 12:39
Nu ştiu. E posibil ca în S.U.A. să existe. Dar eu dădeam cazul concret al Bucureştiului, unde ar fi putut ajuta câteva de dimensiuni medii. Anumite mărfuri probabil ar fi putut fi lăsat peste noapte în vagoane, dacă se poate asigura paza.
Oricum, au dispărut căi ferate, au dispărut fabrici şi uzine, au dispărut chiar şi parcuri pentru maşini şi blocuri înghesuite, ca să fie la fel de rău cu poluarea când se făceau demolăriile din anii '80 şi se plimbau materialele de construcţie prin oraş... se plimbau în cantităţi industriale. |
#29267
Posted 16 January 2023 - 14:14
Sînt peste tot gări de marfă (în orașele din Europa, inclusiv în București), dar în București nu ar mai fi fost nevoie de liniile alea vechi care traversau străzile la nivel și care aprovizionau fabrici care nu mai funcționează, plus că oricum nu ar mai fi fost posibil traficul feroviar pe acolo.
Însă, cum ziceam, în afara acelor linii desființate există triaje și gări pentru vagoanele de marfă. Plus, în stadiul de proiectare, un hub intermodal la Moara Vlăsiei, aproape de A3 și aeroport https://clubferoviar...un-miliard-lei/ |
#29268
Posted 16 January 2023 - 14:32
Cam departe pentru nevoile Bucureştiului.
Traseele ar fi putut fi păstrate şi parte din calea ferată subteranizată pentru trenurile de călători. Şi de ce nu ar mai fi fost posibil totuşi? U.R.A.C. ar fi fost bine să mai aibă cale ferată şi la Moara lui Assan s-ar mai fi putut produce. Cât despre cărţile de telefon, din păcate alea sunt cam primele aruncate, deşi cărţi care supravieţuiesc în mii de exemplare sunt păstrate. Pentru Prahova am găsit, dar pentru Constanţa, mă chinui să găsesc ceva din anii '70-'90. La B.A.R. au una Litoral 1962 şi au mai fost unele din anii '60 la vânzare, dar la preţul cerut, în nici un caz. |
Anunturi
▶ 0 user(s) are reading this topic
0 members, 0 guests, 0 anonymous users