Jump to content

SUBIECTE NOI
« 1 / 5 »
RSS
Sfat pentru aprinderea automata a...

Masina de copt paine - pareri

Cum reactivez Google Maps?

Conectare tableta X220la Tv
 Femeile tinere nu mai vor sa munc...

La mulți ani @un_dac!

La multi ani de Sfantul Gheorghe&...

Job - Facultate sau certificare
 Deadpool & Wolverine (2023)

sistem hibrid eoliana + panouri +...

Outlook e muta pe Android

Constructie Mun. Iasi. Casa P+1.
 Cum mai rezolvati cu chiriasii ra...

Tastatura si mouse cu baterie int...

AC Gree duce la palpait de becuri

Sfat / recomandare construire aco...
 

Viața în Epoca Ceaușescu: lumini și umbre

* * * - - 15 votes
  • This topic is locked This topic is locked
31472 replies to this topic

#29269
elef

elef

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 4,670
  • Înscris: 03.10.2014

View Postpetit_christian, on 14 ianuarie 2023 - 16:04, said:

Or fi toti prosti (aia de au desfiintat liniile ferate in orase,in toata lumea asta) si  numai tu destept? N or fi facut si ei niste calcule studii,samd?
Nu am auzit ca la Londra , Paris Berlin sa se fi scos calea ferata din interiorul orasului.
De ex. se pare ca aia de la Berlin nu au stiut de chestia ca tre sa desfiinteze calea ferata din interiorul orasului si au trantit  Hauptbanhoful in mijocul orasului .La fel si Viena.

Edited by elef, 16 January 2023 - 18:03.


#29270
petit_christian

petit_christian

    Homo mirabilis

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 8,813
  • Înscris: 15.08.2014
Pai si la Bucuresti e scoasa toata?

#29271
elef

elef

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 4,670
  • Înscris: 03.10.2014
In principiu da.

#29272
abancor

abancor

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 10,077
  • Înscris: 07.07.2006
Djl vorbește de (și regretă) liniile vechi, majoritatea industriale, simple, care traversau orașul la nivel. Nu cred că își imaginează cineva că ar mai fi putut circula trenuri care să taie în diagonală tot cartierul Tei, de exemplu. Ce fel de transport se putea face pe o linie simplă, care trece printre case și se intersectează cu traficul rutier de 5 ori pe kilometru!?
Nu se opune nimeni să avem linii ca în Berlin sau Paris. Dar nu prea cred că o să vedem așa ceva în următorii 20 de ani. Adică o rețea de gări centrale legate de căi ferate subterane (că pe sus nu mai e loc).
Djl, hub-ul ăla de trenuri de marfă nu e departe, e la doi pași, pe autostradă, de București. Ideea e să fie un loc unde se poate transfera marfa pe rutier.

Edited by abancor, 16 January 2023 - 19:47.


#29273
tytysor

tytysor

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 21,501
  • Înscris: 02.09.2006

View Postdjl, on 14 ianuarie 2023 - 17:31, said:

Da, au greşit. Ca contra-argument îţi dau autostrăzile suspendate din oraşe, care au fost demolate şi înlocuite eventual cu unele subterane. Suburbanizarea din S.U.A. e altă discuţie, dar autostrăzi suspendate au fost şi în Europa, şi în S.U.A.
Căile ferate trebuiau doar suspendate din uz până se făcea traseu subteran. Calea ferată poate transporta un volum mare de marfă, pe care auto nu poate. Era mai uşor să aprovizionezi în unele cazuri Bucureşti via calea ferată, dar s-a preferat şi în comunism, dar mai ales după comunism îmbârligătura cu auto.
Iar desfiinţarea celei care ducea la ROMEXPO a fost o prostie. Dar ce să ceri de la post-1989...
dar exact asa s-a intimplat! sint suspendate din uz pina secolul viitor cind se vor face trasee subterane. altfel, pe tine te doare la bascheti, ca pieton n-ai treaba cu statul la bariera!

View Postabancor, on 16 ianuarie 2023 - 19:46, said:

Djl vorbește de (și regretă) liniile vechi, majoritatea industriale, simple, care traversau orașul la nivel. Nu cred că își imaginează cineva că ar mai fi putut circula trenuri care să taie în diagonală tot cartierul Tei, de exemplu. Ce fel de transport se putea face pe o linie simplă, care trece printre case și se intersectează cu traficul rutier de 5 ori pe kilometru!?
...................
Duceau gheață la Obor!

Edited by tytysor, 16 January 2023 - 22:40.


#29274
djl

djl

    Smrt fačizmu, sloboda narodu! Îmi cresc amprenta de Carbon

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 112,534
  • Înscris: 13.06.2004
Parte din ele au fost ciuntite în comunism, când nu era obligatoriu să construieşti ceva pe locul lor. Se putea construi la o anumită limită faţă de ele. Şi nu au ciuntit doar căi ferate, au ciuntit străzi (îţi dau exemple la nevoie). Ca pieton stau la semafoare multe şi mă feresc de maşini. Adică şi mai bine, nu? Se aştepta mult pentru că înainte de a face prostii nu existau bariere automate, adică erau coborâte când pleca trenul din gară, nu la 3 minute înainte de a ajunge la barieră.
Aia din Tei era fosta linie de Olteniţa. Deservea şi U.R.A.C.
De la Obor de aducea, nu se ducea gheaţă. Ce mişto era bere pusă între gheaţă... aia cu adevărat bere rece. Am mai prins în anii '90 aşa ceva (că doar sunt Oborean), dar nu am gustat vreodată. Fireşte, desigur, că nu mai există fabrică de gheaţă.

Edited by iladi, 17 January 2023 - 06:46.


#29275
diaconuliviu

diaconuliviu

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 4,772
  • Înscris: 19.01.2005
Pasta de tomate de 30 grade (densa) era 4.55 lei in 1971 la borcan mic (460 grame)
Fasolea la borcan mare (820 g) in 1978 era 4.50 lei
O fi mult, o fi putin..

Attached Files



#29276
scania_delfin

scania_delfin

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,133
  • Înscris: 25.01.2015

View Posttytysor, on 14 ianuarie 2023 - 20:34, said:

este stiut ca unul care n-a muncit o zi in viata lui, se pricepe mai bine ca profesionistii in orice domeniu!
Tu ,cate zile ai muncit?

#29277
djl

djl

    Smrt fačizmu, sloboda narodu! Îmi cresc amprenta de Carbon

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 112,534
  • Înscris: 13.06.2004
@ diaconuliviu : mai adaugă 1-2 Lei la preţurile alea ca să-ţi faci o idee cam cât ar fi costat azi.
La C.F.R. existau vagoane de marfă ca să-şi aducă ţăranii produse la oraşe.
Până s-o ia Ceaşcă pe arătură, când se făcea o clădire nouă de importanţă publică, precum hotel, gară sau aeroport se luau în considerare unele chestii. Anumite interioare arată învechit azi, dar erau interesante la vremea lor... nah, ce a fost Otopeni şi ce a ajuns.

[ https://www.youtube-nocookie.com/embed/22nxCkAHVzw?feature=oembed - Pentru incarcare in pagina (embed) Click aici ]

#29278
Rosebud09

Rosebud09

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 16,619
  • Înscris: 02.10.2009
Aeroportul e Ok, a fost extins si modernizat inca din perioada ceausista, in concordanta cu necesitatile (reduse, ce-i drept). Inainte cu avionul mergeau “domnii”, acum toata pleava de cand cu low-costul asa ca nu e de mirare cum arata acum.

Pentru cat trafic international era atunci Otopeniul era absolut suficient, chiar spatios si aerisit, vorba vine.

Exact aducerea companiilor de low-cost a insemnat degradarea aeroportului, aglomerarea lui peste capacitatea organizationala sau de management. Pe vremea impuscatului cursele interne mergeau bine pe Baneasa, iar una din cauzele pentru care OTP a ajuns rau este renuntarea la aeroportul Baneasa pentru traficul normal de pasageri pentru aproape 10 ani.  Parca ii dau drumul acum.

In anii 80 mergeam la aeroportul Baneasa ca la gara, sa iau bilet si chiar gaseam, cu plecare imediata, altfel daca nu erau mai stateam cateva ore pana pe la 7 seara sa iau trenul de 5 ore.

Imi aduc aminte ca la Otopeni de cum ne apropiam deja eram supravegheati de niste insi care foiau pe ici si colo, nici nu se fereau si toti ne-am prins imediat.

Edited by Rosebud09, 06 February 2023 - 02:50.


#29279
diaconuliviu

diaconuliviu

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 4,772
  • Înscris: 19.01.2005

View Postdjl, on 05 februarie 2023 - 20:27, said:

@ diaconuliviu : mai adaugă 1-2 Lei la preţurile alea ca să-ţi faci o idee cam cât ar fi costat azi.[...]
1. Azi ar fi costat mai mult desi azi automatizarea e mai pronuntata, rosii mai multe, etc. Adica totul arata ca ar trebui sa fie invers.
2. Calitatea? Nu stiu daca azi se mai  produce pasta de tomate cu densitate 30 grade Re.
Bulionul de azi e plin de amidon, rosii cit mai putine.

#29280
vrajitoruldinoz

vrajitoruldinoz

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 32,661
  • Înscris: 21.06.2016
Eu nu stiu ce va vaitati de aeroportl ala ca mie mi se pare ok. Da, nu e prefct, e exagerat de aglomerat mai ales la anumite ore dar are si avantaje. La plecari dupa pasapoarte arata chiar ca un aeroport adevarat in miniatura.
Adica spre deosebire de alte chestii din Romania asta nici nu e asa mult in spatele vestului.
Ma intreb daca un aeroport mare nu ar face din Bucuresti un hub important. Pe de alta partea asta vine cu trafic de avioane, cine vrea asa ceva linga casa lui?

#29281
Yhzx23

Yhzx23

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,607
  • Înscris: 08.11.2022

View Postdiaconuliviu, on 03 februarie 2023 - 08:51, said:

Pasta de tomate de 30 grade (densa) era 4.55 lei in 1971 la borcan mic (460 grame)
Fasolea la borcan mare (820 g) in 1978 era 4.50 lei
O fi mult, o fi putin..
Ca sa ne facem o idee ar trebui sa pui in balanta cat era salariul unui muncitor necalificat care corespunde azi cu salariul minim pe economie!

#29282
diaconuliviu

diaconuliviu

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 4,772
  • Înscris: 19.01.2005
Nu e asa simplu. Nu degeaba scriu la pasta de tomate 30 grade Re. Si nu degeaba scriu de ieftinirea teoretica a rosiilor crescute masiv cu chimicale. Si nici de cantitatea de pulpa de rosii de atunci versus amidonul de acum.

In 1971 salariul minim pare 800 lei, in 1978 1200 lei iar in 1989 2000 lei

Parca 2000 cel din 1989 mi se pare ciudat, un stagiar in industrie grea avea 2615 lei parca. Cit mama dupa o viata de munca.
In fine, nu numai raportul salariilor versus al preturilor se aplica.

#29283
Sidorin

Sidorin

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 6,489
  • Înscris: 12.07.2010
I

#29284
Sidorin

Sidorin

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 6,489
  • Înscris: 12.07.2010
Îmi pare rău că nu am păstrat fișele de salariu, știu că primul meu salariu de "angajat definitiv" a fost 1040 lei (septembrie 1974) iar în 1988 nu primeam mai puțin de 5200 - 5300 lei bani "în mână" ca "șef de instalație produse speciale". Nu s-a mai perceput impozit pe salariu din 1977 dar era 3% contribuție suplimentară fond de pensii. 510 lei primeam lunar pentru cei doi copii minori si de la jumătatea anilor '80 o suma fixă privind "reașezare prețuri produse alimentare", cred că trei sute și ceva de lei. În 1980 știu că l-am depășit pe tata la salariu (eu aveam 2244 lei/204 ore lunar iar el - 2220). Cei 2200 lei salariul unui muncitor necalificat "dați" de nea' Nicu în dec. 1989 de la 2000 nu au mai apucat sa fie puși în practică.
Un aragaz costa 1200 lei, un TV AN 3600. Pe Dacia 1310 am dat în nov. 1984 aprox. 78 000 lei (70 000 + jante Canada, reglare faruri din interior, dublu circuit de frână, volan patru spițe (!), dezaburire lunetă, centuri siguranță (!).

#29285
echoshoworacle

echoshoworacle

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,995
  • Înscris: 21.02.2022
Voi stiti ce era misto pe vremea lui Ceusescu?! Nu eram divizati pentru ca ne unea un singur dusman comun; Ceusescu si acolotii sai! Pentru orice ne mergea prost si nu era ca in Dallas era un singur vinovat; Ceausescu! Atat de prosti eram

#29286
WestPoint

WestPoint

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 17,054
  • Înscris: 12.12.2016
Nu toti am avut paranoia sa nu putem dormi din cauza sistemului. Sincer, majoritatii populatiei nici nu le pasa, mergeu la munca, in concediu, isi traiau viata asa
cum le permitea sistemul.
Multi erau chiar multumiti. Eu nu am fost multumit, dar nici prea multe ganduri nu mi-am facut. Am facut tot ce am putut sa nu ma las influentat de sistem si pot sa spun
ca am si reusit in foarte buna masura.

Edited by WestPoint, 11 February 2023 - 00:00.


Anunturi

Chirurgia spinală minim invazivă Chirurgia spinală minim invazivă

Chirurgia spinală minim invazivă oferă pacienților oportunitatea unui tratament eficient, permițându-le o recuperare ultra rapidă și nu în ultimul rând minimizând leziunile induse chirurgical.

Echipa noastră utilizează un spectru larg de tehnici minim invazive, din care enumerăm câteva: endoscopia cu variantele ei (transnazală, transtoracică, transmusculară, etc), microscopul operator, abordurile trans tubulare și nu în ultimul rând infiltrațiile la toate nivelurile coloanei vertebrale.

www.neurohope.ro

0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users

Forumul Softpedia foloseste "cookies" pentru a imbunatati experienta utilizatorilor Accept
Pentru detalii si optiuni legate de cookies si datele personale, consultati Politica de utilizare cookies si Politica de confidentialitate