Jump to content

SUBIECTE NOI
« 1 / 5 »
RSS
Recomandare aparat de vidat alime...

Izolatie exterioara casa parter P...

Cuvinte si expresii neclare

Mod de lucru Purmo Tempco Digital...
 Samsung S90C vs LG C3

Problema sunet RCS

Amortizor sertare bucatarie

Codrea Pallady
 Blocurile goale! Orase in car...

Motorul pe benzina 1.0 SCe65

Mostenire In 1986

Lentile sferica pentru astigmatism
 Problema inlocuire usa spate A6 C...

Ce gen de muzica este?

Drepturile copiilor, in numele &#...

Mocheta peste parchet cu incalzir...
 

Urme de franare

- - - - -
  • Please log in to reply
229 replies to this topic

#1
validoe

validoe

    CUT TH3 5H1T!

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 5,093
  • Înscris: 01.12.2006
Va salut
As dori opinii in legatura cu rezultatele unei expertize tenice solicitate dupa un accident de circulatie
In opinia expertului daca lungimea urmei de franare (nu tot spatiul de franare, cu timpi de reactie, etc ) este de 31m masina (LOGAN) ar fi avut doar 58 km/h in conditii de asfalt uscat. Sa inteleg ca asa prost franeaza Loganurile? sa o opresti de la 58 km/h lasa o urma de franare de 31m? Citisem in alt topic ca tot spatiul de franare ar fi in jur de 45 m sa o opresti de la 100km/h

#2
marcusdefeis

marcusdefeis

    Lunetist

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 12,028
  • Înscris: 14.07.2008
loganul e o buda

#3
george90

george90

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 2,013
  • Înscris: 19.08.2006
Aici zice cam 74 km/h
Si aici cam 80 km/h

Edited by george90, 08 March 2014 - 16:08.


#4
marcusdefeis

marcusdefeis

    Lunetist

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 12,028
  • Înscris: 14.07.2008
o fi avut cauciucuri vechi si superumflate :D

#5
validoe

validoe

    CUT TH3 5H1T!

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 5,093
  • Înscris: 01.12.2006
Tocmai ce am vazut ca la calcule a folosit un coeficient de aderenta de 0,45 pt asfalt uscat ! Vad ca m-a cam lucrat expertul... I-a mai iesit si ca Loganul avea 66km/ ceea ce a dus la urme de franare de 34m pana la impact in conditiile in care lungimea urmelor de franare din procesul verbal era de 41m

#6
xtremdriving

xtremdriving

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 19,327
  • Înscris: 18.06.2006

 validoe, on 08 martie 2014 - 15:52, said:

Va salut
As dori opinii in legatura cu rezultatele unei expertize tenice solicitate dupa un accident de circulatie
In opinia expertului daca lungimea urmei de franare (nu tot spatiul de franare, cu timpi de reactie, etc ) este de 31m masina (LOGAN) ar fi avut doar 58 km/h in conditii de asfalt uscat. Sa inteleg ca asa prost franeaza Loganurile? sa o opresti de la 58 km/h lasa o urma de franare de 31m? Citisem in alt topic ca tot spatiul de franare ar fi in jur de 45 m sa o opresti de la 100km/h

citisesi corect. in functie de cauciucuri, 42-45 de la 100.  Timpii de reactie nu conteaza. E posibil sa fi avut 58-65 daca sunt 31 m...

diferenta e foarte mare intre masini. la mine franeaza muuult mai bine deoarece am frane disc pe toate rotile cu diametre mari, pe langa amortizoare bune si cauciucuri.

Edited by xtremdriving, 08 March 2014 - 16:35.


#7
BlueSoon

BlueSoon

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 3,526
  • Înscris: 10.06.2006
distanta de franare depinde de mai multi factori nu doar de marca Logan si viteza. Greutatea masinii (incarcatura) presiunea din anvelope si tipul de franare cu abreiaj apasat sau nu (frana de motor)

#8
xtremdriving

xtremdriving

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 19,327
  • Înscris: 18.06.2006

 BlueSoon, on 08 martie 2014 - 16:34, said:

distanta de franare depinde de mai multi factori nu doar de marca Logan si viteza. Greutatea masinii (incarcatura) presiunea din anvelope si tipul de franare cu abreiaj apasat sau nu (frana de motor)
amortizoarele sunt un factor aproape la fel de important ca si cauciucurile.

daca intr-adevar la logan arata 41 m avea aproape de 100. sigur peste 90... depinde si daca avea cauciucuri de iarna se mai poate scade putin viteza. dar nu mult.

Edited by xtremdriving, 08 March 2014 - 16:38.


#9
ofi_tm

ofi_tm

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,963
  • Înscris: 21.02.2006

 validoe, on 08 martie 2014 - 16:14, said:

Tocmai ce am vazut ca la calcule a folosit un coeficient de aderenta de 0,45 pt asfalt uscat ! Vad ca m-a cam lucrat expertul... I-a mai iesit si ca Loganul avea 66km/ ceea ce a dus la urme de franare de 34m pana la impact in conditiile in care lungimea urmelor de franare din procesul verbal era de 41m
Lungimea urmelor PANA LA IMPACT nu inseamna nimic, daca au doar 2 m inseamna ca mergeai cu 5 km/ora ?

#10
validoe

validoe

    CUT TH3 5H1T!

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 5,093
  • Înscris: 01.12.2006

 ofi_tm, on 08 martie 2014 - 16:36, said:

Lungimea urmelor PANA LA IMPACT nu inseamna nimic, daca au doar 2 m inseamna ca mergeai cu 5 km/ora ?

Cu atat mai mult! In expertiza se arata ca daca ar fi mers cu 58km/h urmele ar fi avut 31m iar din calcul i-a iesit o viteza de 66 km/h care a dus la urme de franare de 34m si asa a avut loc impactul.

Lungimea urmelor de franare masurate de organu' si trecute in procesul verbal este de 41m! Ce sa inteleg? Ca de fapt impactul nu a avut loc?
E vorba de un accident petrecut in localitate iar ocupantii din Logan ar vrea despagubiri ( masina busita, o mana rupta la un pasager)

Plus ca de viteza ramasa in momentul impactului nici nu pomeneste in expertiza

Edited by validoe, 08 March 2014 - 16:55.


#11
xtremdriving

xtremdriving

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 19,327
  • Înscris: 18.06.2006
auzi, da tu inainte toate detaliile si mai vorbim...le dai cu taratita...
cine a lovit pe cine? cine nu a acordat prioritate?

Edited by xtremdriving, 08 March 2014 - 16:59.


#12
_Smiley_

_Smiley_

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 20,058
  • Înscris: 24.02.2006

 xtremdriving, on 08 martie 2014 - 16:30, said:

citisesi corect. in functie de cauciucuri, 42-45 de la 100.  Timpii de reactie nu conteaza. E posibil sa fi avut 58-65 daca sunt 31 m...

diferenta e foarte mare intre masini. la mine franeaza muuult mai bine deoarece am frane disc pe toate rotile cu diametre mari, pe langa amortizoare bune si cauciucuri.

strict in cazul asta nu cred ca ar conta daca ai frane cu disc sau cu tambur. daca ajungi sa lasi urme pe asfalt inseamna ca rotile sunt blocate, deci sistemul de franare si-a facut treaba si a reusit sa opreasca rotile. franarea masinii depinde din momentul ala de cauciucuri.

#13
validoe

validoe

    CUT TH3 5H1T!

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 5,093
  • Înscris: 01.12.2006
Nu stiu cat de legal e sa dau toate detaliile, de asta ma mai abtin, dosarul nefiind inchis.
Eu am fost lovit dupa ce am virat la stanga, am intrat pe strada laterala si acolo am fost lovit in partea din spate de un Logan care s-a dus pe frane 41m , putin oblic ca m-a lovit in strada laterala nu pe cea pe care circula el si de pe care eu tocmai ieseam

Concluzia expertizei e ca eu nu m-am asigurat corespunzator pt ca nu am apreciat corect daca am timp sa execut virajul desi eliberasem carosabilul strazii pe care circula masina din spatele meu (Loganul) De parca trebuia sa am radar si sa vad ca ala merge mult peste viteza legala in localitate (parerea mea, nu si a expertului)

#14
xtremdriving

xtremdriving

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 19,327
  • Înscris: 18.06.2006
Ok, daca vreti sa vorbim serios...
Trebuie sa contesti acea expertiza tehnica deoarece:
Distanta de franare depinde de extrem de multi factori, printre care ar fi de mentionat: calitatea cauciucurilor ( in functie de model are un coeficient de tractiune). Acel coeficient, evident, scade pe masura ce cauciucurile se uzeaza.
UN PROCENT FOARTE APROPIAT DE CAUCIUCURI, la lungirea distantei de franare o au starea...amortizoarelor.
Apoi, distanta de franare poate creste sau scadea in functie de temperatura cauciucurilor, discurilor, placutelor. Daca abia a plecat la dum distanta va fi mai mare, daca masina circula de minute / ore bune, distanta va fi mai scurta.
Deasemenea trebuie testat coeficientul de aderenta al asfaltului pe acea suprafata. Cu cat e mai vechi asfaltul, cu atat aderenta e mai scazuta.

Si da, daca intr-adevar avea in jur de 100 km/h sper sa iasa vinovat ( nu se va putea fara proces). Asa sunt si motociclistii care circula cu 150 si vor sa le dai prioritate chiar daca nu apuci sa ii vezi.

Edited by xtremdriving, 08 March 2014 - 17:25.


#15
validoe

validoe

    CUT TH3 5H1T!

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 5,093
  • Înscris: 01.12.2006
Batator la ochi e ca nu se pomeneste nimic de viteza ramasa in momentul impactului, ca si cum ar fi zero si totusi sunt daune semnificative care nu apar la un impact minor de 20-30km/ora

M-am gandit si eu sa o contest, sper sa imi accepte obiectiunile tinand cont ca soferul era ceva ruda cu garcea care a facut constatarea si am o banuiala ca si asta a influentat expertiza

#16
xtremdriving

xtremdriving

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 19,327
  • Înscris: 18.06.2006

 validoe, on 08 martie 2014 - 17:30, said:

Batator la ochi e ca nu se pomeneste nimic de viteza ramasa in momentul impactului, ca si cum ar fi zero si totusi sunt daune semnificative care nu apar la un impact minor de 20-30km/ora

M-am gandit si eu sa o contest, sper sa imi accepte obiectiunile tinand cont ca soferul era ceva ruda cu garcea care a facut constatarea si am o banuiala ca si asta a influentat expertiza

eu zic sa iti notezi ce ti-am spus mai sus, ce ti-au spus si ceilalti. Sa adauge si viteza la impact. si toti factorii care influenteaza distanta de franare. Daca te duci si il intrebi cati coeficienti a bagat in calcul o sa ramana prost ca o sa iti spuna numai de asfalt, si ala la modul general. Contesta ptca asfaltul e de foarte multe tipuri.
coeficientul de frecare difera foarteeee mult:

Portland Cement: 0.55 to 1.20
Asphalt: 0.50 to 0.90

deci mare atentie. Intreaba-l cum a determinat coeficientul asfaltului! e un tampit. ca toata politia romana
trebuie sa faca expertiza masinii Logan si sa verifice functionarea corecta a franelor. in mod normal daca totul functioneaza corect, inseamna 1 eficienta de franare ( sau 100%). daca franele spate functioneaza prost sau nu functioneaza deloc, eficienta de franare e .6 ( 60%) deoarece majoritatea masinilor au proportia 60-40.


Am copiat de la un curs de determinare a vitezei la impact:
Attached File  Untitled-1.jpg   16.88K   8 downloads

S = Speed, in miles per hour.
30 = A constant value used in this equation.
D = Skid Distance, in decimal feet and inches.
f = Drag factor for the road surface.
n = Braking efficiency as a percent.

Edited by xtremdriving, 08 March 2014 - 17:41.


#17
validoe

validoe

    CUT TH3 5H1T!

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 5,093
  • Înscris: 01.12.2006
Ok, mersi de sfaturi. mai sunt si alte chestii flagrante in expertiza, inclusiv ca stabileste cine a provocat accidentul, nu doar ce i s-a cerut, adica vitezele, normele incalcate si posibilitatile de evitare
Din cate stiu, asta e treaba instantei.
Din ce mi-ai spus ma simt si mai indreptatit sa contest, sper doar sa imi aprobe

#18
xtremdriving

xtremdriving

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 19,327
  • Înscris: 18.06.2006
deci in calculul MINIMULUI vitezei a omis deja sa includa eficienta sistemului de franare a loganului!
trebuie testata eficienta suspensiei de asemenea. Iar repet, asfaltul are coeficient .5-.9. Foarte mare diferenta! cum a decis el cat e??

Anunturi

Bun venit pe Forumul Softpedia!

0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users

Forumul Softpedia foloseste "cookies" pentru a imbunatati experienta utilizatorilor Accept
Pentru detalii si optiuni legate de cookies si datele personale, consultati Politica de utilizare cookies si Politica de confidentialitate