Urme de franare
Last Updated: Apr 17 2014 22:21, Started by
validoe
, Mar 08 2014 15:52
·
0
#1
Posted 08 March 2014 - 15:52
Va salut
As dori opinii in legatura cu rezultatele unei expertize tenice solicitate dupa un accident de circulatie In opinia expertului daca lungimea urmei de franare (nu tot spatiul de franare, cu timpi de reactie, etc ) este de 31m masina (LOGAN) ar fi avut doar 58 km/h in conditii de asfalt uscat. Sa inteleg ca asa prost franeaza Loganurile? sa o opresti de la 58 km/h lasa o urma de franare de 31m? Citisem in alt topic ca tot spatiul de franare ar fi in jur de 45 m sa o opresti de la 100km/h |
#3
Posted 08 March 2014 - 16:03
#5
Posted 08 March 2014 - 16:14
Tocmai ce am vazut ca la calcule a folosit un coeficient de aderenta de 0,45 pt asfalt uscat ! Vad ca m-a cam lucrat expertul... I-a mai iesit si ca Loganul avea 66km/ ceea ce a dus la urme de franare de 34m pana la impact in conditiile in care lungimea urmelor de franare din procesul verbal era de 41m
|
#6
Posted 08 March 2014 - 16:30
validoe, on 08 martie 2014 - 15:52, said:
Va salut As dori opinii in legatura cu rezultatele unei expertize tenice solicitate dupa un accident de circulatie In opinia expertului daca lungimea urmei de franare (nu tot spatiul de franare, cu timpi de reactie, etc ) este de 31m masina (LOGAN) ar fi avut doar 58 km/h in conditii de asfalt uscat. Sa inteleg ca asa prost franeaza Loganurile? sa o opresti de la 58 km/h lasa o urma de franare de 31m? Citisem in alt topic ca tot spatiul de franare ar fi in jur de 45 m sa o opresti de la 100km/h citisesi corect. in functie de cauciucuri, 42-45 de la 100. Timpii de reactie nu conteaza. E posibil sa fi avut 58-65 daca sunt 31 m... diferenta e foarte mare intre masini. la mine franeaza muuult mai bine deoarece am frane disc pe toate rotile cu diametre mari, pe langa amortizoare bune si cauciucuri. Edited by xtremdriving, 08 March 2014 - 16:35. |
#8
Posted 08 March 2014 - 16:36
BlueSoon, on 08 martie 2014 - 16:34, said:
distanta de franare depinde de mai multi factori nu doar de marca Logan si viteza. Greutatea masinii (incarcatura) presiunea din anvelope si tipul de franare cu abreiaj apasat sau nu (frana de motor) daca intr-adevar la logan arata 41 m avea aproape de 100. sigur peste 90... depinde si daca avea cauciucuri de iarna se mai poate scade putin viteza. dar nu mult. Edited by xtremdriving, 08 March 2014 - 16:38. |
#9
Posted 08 March 2014 - 16:36
validoe, on 08 martie 2014 - 16:14, said:
Tocmai ce am vazut ca la calcule a folosit un coeficient de aderenta de 0,45 pt asfalt uscat ! Vad ca m-a cam lucrat expertul... I-a mai iesit si ca Loganul avea 66km/ ceea ce a dus la urme de franare de 34m pana la impact in conditiile in care lungimea urmelor de franare din procesul verbal era de 41m |
#10
Posted 08 March 2014 - 16:54
ofi_tm, on 08 martie 2014 - 16:36, said:
Lungimea urmelor PANA LA IMPACT nu inseamna nimic, daca au doar 2 m inseamna ca mergeai cu 5 km/ora ? Cu atat mai mult! In expertiza se arata ca daca ar fi mers cu 58km/h urmele ar fi avut 31m iar din calcul i-a iesit o viteza de 66 km/h care a dus la urme de franare de 34m si asa a avut loc impactul. Lungimea urmelor de franare masurate de organu' si trecute in procesul verbal este de 41m! Ce sa inteleg? Ca de fapt impactul nu a avut loc? E vorba de un accident petrecut in localitate iar ocupantii din Logan ar vrea despagubiri ( masina busita, o mana rupta la un pasager) Plus ca de viteza ramasa in momentul impactului nici nu pomeneste in expertiza Edited by validoe, 08 March 2014 - 16:55. |
|
#11
Posted 08 March 2014 - 16:59
auzi, da tu inainte toate detaliile si mai vorbim...le dai cu taratita...
cine a lovit pe cine? cine nu a acordat prioritate? Edited by xtremdriving, 08 March 2014 - 16:59. |
#12
Posted 08 March 2014 - 17:06
xtremdriving, on 08 martie 2014 - 16:30, said:
citisesi corect. in functie de cauciucuri, 42-45 de la 100. Timpii de reactie nu conteaza. E posibil sa fi avut 58-65 daca sunt 31 m... diferenta e foarte mare intre masini. la mine franeaza muuult mai bine deoarece am frane disc pe toate rotile cu diametre mari, pe langa amortizoare bune si cauciucuri. strict in cazul asta nu cred ca ar conta daca ai frane cu disc sau cu tambur. daca ajungi sa lasi urme pe asfalt inseamna ca rotile sunt blocate, deci sistemul de franare si-a facut treaba si a reusit sa opreasca rotile. franarea masinii depinde din momentul ala de cauciucuri. |
#13
Posted 08 March 2014 - 17:12
Nu stiu cat de legal e sa dau toate detaliile, de asta ma mai abtin, dosarul nefiind inchis.
Eu am fost lovit dupa ce am virat la stanga, am intrat pe strada laterala si acolo am fost lovit in partea din spate de un Logan care s-a dus pe frane 41m , putin oblic ca m-a lovit in strada laterala nu pe cea pe care circula el si de pe care eu tocmai ieseam Concluzia expertizei e ca eu nu m-am asigurat corespunzator pt ca nu am apreciat corect daca am timp sa execut virajul desi eliberasem carosabilul strazii pe care circula masina din spatele meu (Loganul) De parca trebuia sa am radar si sa vad ca ala merge mult peste viteza legala in localitate (parerea mea, nu si a expertului) |
#14
Posted 08 March 2014 - 17:23
Ok, daca vreti sa vorbim serios...
Trebuie sa contesti acea expertiza tehnica deoarece: Distanta de franare depinde de extrem de multi factori, printre care ar fi de mentionat: calitatea cauciucurilor ( in functie de model are un coeficient de tractiune). Acel coeficient, evident, scade pe masura ce cauciucurile se uzeaza. UN PROCENT FOARTE APROPIAT DE CAUCIUCURI, la lungirea distantei de franare o au starea...amortizoarelor. Apoi, distanta de franare poate creste sau scadea in functie de temperatura cauciucurilor, discurilor, placutelor. Daca abia a plecat la dum distanta va fi mai mare, daca masina circula de minute / ore bune, distanta va fi mai scurta. Deasemenea trebuie testat coeficientul de aderenta al asfaltului pe acea suprafata. Cu cat e mai vechi asfaltul, cu atat aderenta e mai scazuta. Si da, daca intr-adevar avea in jur de 100 km/h sper sa iasa vinovat ( nu se va putea fara proces). Asa sunt si motociclistii care circula cu 150 si vor sa le dai prioritate chiar daca nu apuci sa ii vezi. Edited by xtremdriving, 08 March 2014 - 17:25. |
#15
Posted 08 March 2014 - 17:30
Batator la ochi e ca nu se pomeneste nimic de viteza ramasa in momentul impactului, ca si cum ar fi zero si totusi sunt daune semnificative care nu apar la un impact minor de 20-30km/ora
M-am gandit si eu sa o contest, sper sa imi accepte obiectiunile tinand cont ca soferul era ceva ruda cu garcea care a facut constatarea si am o banuiala ca si asta a influentat expertiza |
|
#16
Posted 08 March 2014 - 17:32
validoe, on 08 martie 2014 - 17:30, said:
Batator la ochi e ca nu se pomeneste nimic de viteza ramasa in momentul impactului, ca si cum ar fi zero si totusi sunt daune semnificative care nu apar la un impact minor de 20-30km/ora M-am gandit si eu sa o contest, sper sa imi accepte obiectiunile tinand cont ca soferul era ceva ruda cu garcea care a facut constatarea si am o banuiala ca si asta a influentat expertiza eu zic sa iti notezi ce ti-am spus mai sus, ce ti-au spus si ceilalti. Sa adauge si viteza la impact. si toti factorii care influenteaza distanta de franare. Daca te duci si il intrebi cati coeficienti a bagat in calcul o sa ramana prost ca o sa iti spuna numai de asfalt, si ala la modul general. Contesta ptca asfaltul e de foarte multe tipuri. coeficientul de frecare difera foarteeee mult: Portland Cement: 0.55 to 1.20 Asphalt: 0.50 to 0.90 deci mare atentie. Intreaba-l cum a determinat coeficientul asfaltului! e un tampit. ca toata politia romana trebuie sa faca expertiza masinii Logan si sa verifice functionarea corecta a franelor. in mod normal daca totul functioneaza corect, inseamna 1 eficienta de franare ( sau 100%). daca franele spate functioneaza prost sau nu functioneaza deloc, eficienta de franare e .6 ( 60%) deoarece majoritatea masinilor au proportia 60-40. Am copiat de la un curs de determinare a vitezei la impact: Untitled-1.jpg 16.88K 8 downloads S = Speed, in miles per hour. 30 = A constant value used in this equation. D = Skid Distance, in decimal feet and inches. f = Drag factor for the road surface. n = Braking efficiency as a percent. Edited by xtremdriving, 08 March 2014 - 17:41. |
#17
Posted 08 March 2014 - 17:37
Ok, mersi de sfaturi. mai sunt si alte chestii flagrante in expertiza, inclusiv ca stabileste cine a provocat accidentul, nu doar ce i s-a cerut, adica vitezele, normele incalcate si posibilitatile de evitare
Din cate stiu, asta e treaba instantei. Din ce mi-ai spus ma simt si mai indreptatit sa contest, sper doar sa imi aprobe |
#18
Posted 08 March 2014 - 17:43
deci in calculul MINIMULUI vitezei a omis deja sa includa eficienta sistemului de franare a loganului!
trebuie testata eficienta suspensiei de asemenea. Iar repet, asfaltul are coeficient .5-.9. Foarte mare diferenta! cum a decis el cat e?? |
Anunturi
Bun venit pe Forumul Softpedia!
▶ 0 user(s) are reading this topic
0 members, 0 guests, 0 anonymous users