Chirurgia spinală minim invazivă
Chirurgia spinală minim invazivă oferă pacienților oportunitatea unui tratament eficient, permițându-le o recuperare ultra rapidă și nu în ultimul rând minimizând leziunile induse chirurgical. Echipa noastră utilizează un spectru larg de tehnici minim invazive, din care enumerăm câteva: endoscopia cu variantele ei (transnazală, transtoracică, transmusculară, etc), microscopul operator, abordurile trans tubulare și nu în ultimul rând infiltrațiile la toate nivelurile coloanei vertebrale. www.neurohope.ro |
De ce sunt bateriile atat de involuate?
Last Updated: Aug 15 2013 16:58, Started by
crs12decoder
, May 29 2013 21:54
·
0
#19
Posted 29 May 2013 - 23:16
#20
Posted 29 May 2013 - 23:17
A propos de uleiul vegetal, prin estul Moldovei (Iasi, Vaslui) inca mai exista masini (mai vechi, cei drept, gen Audi 80 butoias) care merg cu ulei (de rapita) de contrabanda adus din Republica Moldova.
|
#21
Posted 29 May 2013 - 23:59
don_dannielo, on 29 mai 2013 - 22:17, said:
Nu va bucurati mult, articolul este pacalitor, bateria nu are mai multa energie ci doar mai multa putere per densitate "It has a higher POWER density, not ENERGY density." "This article lays out the data in a misleading manner. One reason that you may end up with a smaller battery pack in a phone is that the phone requires a higher discharge rate than a thinner cell could provide, so the thicker cell is needed. You can compare two 1000mAh LiPo batteries on a site like Sparkfun and the thinner single cell only has a discharge rate of 2C, while the much thicker dual cell is 25C. They both still only have 1000mAh of energy." Deci ne trebuie baterii cu densitate energetica mai mare nu densitate de putere... practic viitorul sunt cele pe nanotuburi, litiul nu cred ca are viitor, in ritmul actual si gandindu-ne la vehicule electrice peste 10 ani la un porocent macar de 10-20% de piata in 30-50 ani s-ar putea sa kaput rezervele de litiu. |
#22
Posted 30 May 2013 - 01:25
Mama-mama ce dileme aveti si voi !
Bateriile actuale sunt la limita tehnologiei disponibile. Nu poti acumula energie intr-un acumulator in cantitate foarte mare fara ca acesta sa faca explozie. 1 litru de benzina cantareste cam 1 kilogram si contine 3-4 kilowati. Benzina se stie ca arde si face si explozie daca nu e folosita cum trebuie. Un acumulator cu plumb cantareste 20-30 kilograme si poate stoca mai putin de 1 kilowat. Pe langa faptul ca e greu si voluminos contine substante corozive si poate exploda in anumite situatii. Acumulatorul de telefon cantareste cateva zeci de grame si poate stoca 50-200 de wati. Avem nevoie in ziua de azi de acumulatori usori, care pot stoca multa energie si care nu se transforma in bombe. Totusi e clar ca nu poti stoca multa energie intr-un spatiu restrans fara riscuri. |
#23
Posted 30 May 2013 - 02:35
Ai si tu complexe cu exploziile astea domne... cum poti sa compari stocarea electrica cu benzina ?
Plicea, on 30 mai 2013 - 01:25, said:
1 litru de benzina cantareste cam 1 kilogram si contine 3-4 kilowati 1KW/h are 3.6MJ (mega jouli). 1w este un joule/secunda |
#24
Posted 30 May 2013 - 09:43
Mie mi se par destul de avansate. Nu ti se pare ceva avansat sa iti incarci telefonul 1 an de zile zi de zi fara ca bateria sa iti explodeze sau sa se strice? La mine a pierdut cam 20% din capacitate si inca duce bine.
Faptul ca nu poti tu sa ai autonomie de 6 zile e altceva. Gandeste-te cat de mult consuma un ecran sau reteaua 3g la un telefon. La o masina la fel, motorul ala are nevoie de energie. |
#25
Posted 30 May 2013 - 16:20
Sa inteleg ca intr-un final explicatia este aceea ca nu se poate sa fie mai bune de atat la o rata care sa tina pasul cu consumatorii. Si ca masinile pe acumulatori sunt povesti de adormit copiii.
Punct? Edited by crs12decoder, 30 May 2013 - 16:25. |
#26
Posted 30 May 2013 - 16:52
Adm, on 29 mai 2013 - 23:00, said: Corect. Problema este ca bateriile nu au tinut pasul ca progres cu consumatorii. Telefonul tau actual e mai ptuernic decat era PC-ul acum 10 ani, ba chiar il inlocuieste partial cu succes. Problema este ca toate aceste functii "sug" enorm de multa energie. andreic, on 29 mai 2013 - 23:59, said: Nu va bucurati mult, articolul este pacalitor, bateria nu are mai multa energie ci doar mai multa putere per densitate "It has a higher POWER density, not ENERGY density." "This article lays out the data in a misleading manner. One reason that you may end up with a smaller battery pack in a phone is that the phone requires a higher discharge rate than a thinner cell could provide, so the thicker cell is needed. You can compare two 1000mAh LiPo batteries on a site like Sparkfun and the thinner single cell only has a discharge rate of 2C, while the much thicker dual cell is 25C. They both still only have 1000mAh of energy." Deci ne trebuie baterii cu densitate energetica mai mare nu densitate de putere... practic viitorul sunt cele pe nanotuburi, litiul nu cred ca are viitor, in ritmul actual si gandindu-ne la vehicule electrice peste 10 ani la un porocent macar de 10-20% de piata in 30-50 ani s-ar putea sa kaput rezervele de litiu. Păi nu e chiar aşa, avantajul tehnologiei sunt acumulatori ce se pot încărca de sute de ori mai repede. Cu un sistem puternic ai putea încărca bateria în 1 minut. Problema e de infrastrictură, pănă şi la un telefon ţi-ar trebui 2kw, ar trebui făcut direct cu conector de 220v plus comutaţie masivă. |
#27
Posted 30 May 2013 - 18:06
Telefoanele cele mai tari au baterii de 2,5 Amperi la 3,6V insemnand 9 WH, Ca sa-ti dai seama de minunatia pe care ai zis-o, o baterie de tractor de 160 - 180 Amperi ce se apropie de 50 de KG si 20Litri volum la 12 V iti poate da cei 2KWh...
Daca pierderile la incarcare ar fi 3patrimi din capacitatea acumulatorului, l-ai incarca intr-un minut consumandu-ti maxim 2KWh de la priza (10A),,, Fara pierderi 550 Wh Plicea, on 30 mai 2013 - 01:25, said:
1 litru de benzina cantareste cam 1 kilogram si contine 3-4 kilowati. andreic, on 30 mai 2013 - 02:35, said:
Ai si tu complexe cu exploziile astea domne... cum poti sa compari stocarea electrica cu benzina ? Benzina are densitate specifica vreo 0.71-0.77 fata de apa deci in nici un caz 1 litru de benzina nu va cantari 1Kg. 1 litru de benzina are cam 34-36MJ cu mici variatii in functie de tip si aditivi, adica aprox 9.7KW/h sau 13KW/litru. 1KW/h are 3.6MJ (mega jouli). 1w este un joule/secunda Edited by Josef_Mengele, 30 May 2013 - 18:14. |
#28
Posted 30 May 2013 - 18:41
@Josef, mă refeream la putere, nu la capacitate.
9w/h sună ok, dar ca să-i bagi în 1 minut sunt deja 540w, fără pierderi. |
|
#29
Posted 30 May 2013 - 18:52
#30
Posted 31 May 2013 - 19:29
crs12decoder, on 30 mai 2013 - 16:20, said:
Sa inteleg ca intr-un final explicatia este aceea ca nu se poate sa fie mai bune de atat la o rata care sa tina pasul cu consumatorii. Si ca masinile pe acumulatori sunt povesti de adormit copiii. Punct? |
#31
Posted 31 May 2013 - 21:23
Se lucrează și prin Germania la o baterie de 3 ori mai puternică decât una echivalentă clasică. E ceva cu utilizarea altor specii ioni decât cei de Litiu. Momentan testele sunt foarte bune numai că se lucrează la verificarea stabilității. Au făcut și comparații în timp real pe mașini electrice rulate pe o pistă standard până leșina bateria. Nu mai găsesc articolul că era pe germană.
Nu știu unde prin India, una a aflat o metodă prin care bateria se încarcă mult mai repede decât convențional. Deja era la Tesla că în vreo 20-40 de min se încărcau 80% din bateriile mașinii. Autonomia de 300-400 km e de dorit. Când va ajunge la 600 va fi super. |
#32
Posted 01 June 2013 - 09:03
"Bateriile" nu sunt deloc "involuate", doar ca fiecare aplicatie "beneficiaza" de tehnologiile pe ca si le poate permite. Spre exemplu un reactor S9G este proiectat sa functioneze peste 30 de ani fara reincarcare. Bateriile utilizate pentru Curiosity sunt de tip MMTRG (Multi-Mission Radioisotope Thermoelectric Generator) si au o durata de utilizare de minim 14 ani.
|
#33
Posted 01 June 2013 - 10:05
Daca nu ma insel de curind au aparut la stiri niste informatii (corecte sau nu) despre RTG-uri rusesti scoase la vinzare. Totusi, nu cred ca o sa le vedem prea curind in masini.
|
|
#34
Posted 01 June 2013 - 20:35
Am avea masini nucleare cu RTG-urile alea Oricum scot cam 50w, tot trebuie acumulatori pentru forta.
|
#35
Posted 18 June 2013 - 09:52
De ce nu se folosesc baterii nucleare ca pe satelitii cosmici?
|
#36
Posted 18 June 2013 - 11:45
cred ca stiinta pura in cazul asta lasa de dorit.
eu ma uit la efectele reale in viata reala. toate bateriile sunt de rahat. nu poti sa ai smartphone care sa tina mai mult de 1 zi. nu ai laptop cu mai mult de cateva ore. si oricat ar incerca ei sa reduca consumul de curent degeaba. sunt foarte involuate. in 97 aveam calculator cu 333 mhz acum sunt si cu 4,2 ghz... deci tehnologia a evoluat. bateriile nu. deloc. totusi pare sa fie o speranta pe viitor... cred ca una scumpa... citeam pe net parca , prin sua o firma a inventat nush ce baterie de tine de 10 ori mai mult la acelasi dimensiuni... inca experimentala... din pacate. si se pare ca o sa fie experimentala ceva timp. tot prin sua o fata a inventat nush ce la baterie de poate sa o incarce in sub 1 minut... deci se incepe usor usor o evolutie , insa e f greu , f scump si departe de productia in masa. insa daca cele 2 tehnologii vor fi viabile vom putea avea (IN SFARSIT) un telefon care se incarca in 1 minut si tine incarcat o saptamana... nu putem decat sa speram. LE: eu cred ca la telefoane si la bateriile produse in masa (computere , gps , baterii normale) sunt folosite materiale de proasta calitate. cred ca daca ar folosii cele mai bune materiale atunci autonomia ar creste , insa si costul... si prosusele pot fi mai bune , insa tot la bani se ajunge... ar fi mult mai eficient ca toate produsele sa aiba conducatori de curent din argint pur si asa s ar pierde mai puna energie... insa banii..... Edited by n3utr1n0, 18 June 2013 - 11:47. |
Anunturi
▶ 1 user(s) are reading this topic
0 members, 1 guests, 0 anonymous users