Jump to content

SUBIECTE NOI
« 1 / 5 »
RSS
Cartonașe și stickere t...

Ciobanesc german - zgarda electro...

Ce este instalatia asta? (Valea B...

BD-R Verbatim 25gb salvare Fisier
 Lupte WW2

Achizitie SUV, buget 17k euro

Gps traker pentru animale

Aplicatii terte pentru IPTV, OTT,...
 Drept trecere cu “carulR...

Sunt noile generatii care se nasc...

Butuc pedalier

Niste intrebari despre apartamente
 Comentarii amuzante pe Youtube

Nu iese laptopul din sleep mode.

Facerea de bine - ce aștepta...

Probleme drum servitute
 

1.4 TSI vs 1.6 TDI

- - - - -
  • Please log in to reply
99 replies to this topic

#55
Kroghy

Kroghy

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 15,977
  • Înscris: 06.01.2006
Motor 1.9TDI BXE. Din cate stiu are doar 4 bujii incandescente pentru vreme rece, in restul nimic in plus. Eventual luneta daca se poate pune in calcul la incalzire electrica inca nu cred ca e cazul.

Edited by sandu bogdan, 07 January 2013 - 22:02.


#56
valitudor

valitudor

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 11,924
  • Înscris: 18.10.2003
Passat presupun..?
Da, ai Z35, dar vezi ca pentru activare trebuie sa modifici temperatura la peste 80% din scala. Adica peste 28 de grade sau pune-o pe HI. Dupa 2009 nu mai e nevoie de asta, Z35 porneste automat.
Uita-te pe caietul de service la codurile PR sau cauta pe langa roata de rezerva eticheta aia cu codul motor, VIN si codurile PR. Trebuie sa ai pe undeva trecut 7E6. Asta inseamna ca Z35 exista fizic montata pe masina. Pentru a vedea cand functioneaza, intra cu VCDS-ul sau in codurile secrete ale  climatronicului. Tine apasat pe AC(ECON) si, in acelas timp, apasa pe sageata sus. Din rotita din stanga mergi la canalul 20, in dreapta sa ai 0. Daca pe LCD-ul din dreapta iti scrie 0, inseamna ca Z35 nu incalzeste, daca scrie 1, incalzeste

Edited by valitudor, 07 January 2013 - 22:12.


#57
Kroghy

Kroghy

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 15,977
  • Înscris: 06.01.2006
Nu e Passat, e Jetta, dar motorul e acelasi, ma uit maine pe canalul 20.0 cu temp pe HI sa vad daca am asa ceva. Eu nu cred ca am pt. ca se incalzeste destul de greu, dureaza macar 5-10 min de stat la relanti sa inceapa sa se simta ca se dezmorteste. Dupa aia fac sauna in interior, dar nu asta e scopul.

Edited by sandu bogdan, 07 January 2013 - 22:17.


#58
valitudor

valitudor

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 11,924
  • Înscris: 18.10.2003
Da pe HI si redu ventilatia (care porneste automat pe maxim, cand ii dai pe Hi), la 3-4 liniute. Dupa 1 minut, maxim 2 o sa vezi o diferenta, dar asta nu inseamna ca iti face cald in masina in 2 minute.

#59
abunea

abunea

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,723
  • Înscris: 23.11.2007

View Postvalitudor, on 07 ianuarie 2013 - 21:44, said:

Nu exista benzinar la VW care sa aiba incalzire aditionala. Ma rog, benzinare comune, nu OZN-uri. Acestea sunt puse exclusiv pe dieseluri. Nu te lua dupa manuale, pentru ca manualele sunt generice. 1,4 TSI nu are Z35, asa cum a botezat-o VW

Daca vrei sa verifici, alegi una din variante:
1. dupa codul PR: trebuie sa includa 7E6
2. scanand engine, canalul 16
3. pe CB, consum instantaneu, la pornirea/oprirea climatronicului trebuie sa varieze consumul cu ceva, gen 0,2-0,4 l/h. Datorita incarcarii alternatorului in timplul functionarii incalzirii
4. in codurile "secrete" ale climatronicului, canalul 20, subcanalul 0. 0 inseamna ca e oprit, 1 inseamna ca e pornit.
5. demontand torpedoul se observa locul gol la benzinare


Lasand la o parte ce zice manualul, iti spun ca la mine functioneaza. Daca apas dezaburirea si il pun pe 28+ grade intr-un minut doua incepe sa topeasca gheata de pe parbriz si se simte in masina o usoara incalzire (testat inclusiv aseara). Am testat si fara sa pun pe dezaburire si nu baga caldura in masina pana nu a inceput acul sa se ridice.

A mea are echipare GT Sport, mai am un prieten cu acelasi motor, echipare medie (comfort sau trendline, nu mai stiu care e) si se comporta la fel masina. Amandoua sunt TSI twincharger, tu vorbeai de 1.4tsi doar turbina?

Nu am verificat cum zici tu, daca imi aduc aminte o sa verific de curiozitate. Dar judecand dupa comportament eu as zice ca are Posted Image

Edited by abunea, 08 January 2013 - 09:42.


#60
Kroghy

Kroghy

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 15,977
  • Înscris: 06.01.2006
Am incercat la masina mea, nu are incalzitor auxiliar electric, pe canalul 20.0 am valoarea 0, deci nu au toate, trebuie ales ca dotare suplimentara cand configurezi masina.

Edited by sandu bogdan, 08 January 2013 - 09:49.


#61
test_driver

test_driver

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 6,700
  • Înscris: 30.01.2006

View PostCumulus, on 07 ianuarie 2013 - 21:48, said:

Nu cunosti suficient de bine (sau deloc) cele doua motoare in discutie si emiti doar o parere generala.
1.6 Tdi incalzeste simtitor mai repede interiorul decat TSI-ul in discutie.
Motivele le gasesti enuntate anterior. Testat si de mine pe acelasi traseu in aceleasi conditii.
Motoarele aspirate dau caldura cel mai repede, dar nu se discuta despre ele.
As alege 1.6Tdi din motive de valoare mai buna la revanzare si consum, iar 1.4 TSI din toate celelalte motive.

Nu, nu le cunosc deloc, am si spus la ce comparatii ma rezum eu, care ma fac sa cred ca este general valabil fiind motoare foarte diferite. Sau poate VW se chinuie sa incalce regulile fizicii si a reusit sa faca un motor diesel sa se incalzeasca repede si unul pe benzina sa se incalzeasca greu, sau poate ala pe benzina e normal, iar asta de 1.6 TDI se incalzeste incredibil de repede, ceea ce nu prea cred. Exceptand cazul in care are webasto, dar mai mult ca sigur nu are probabil nici ca optiune, desi sunt sanse mari sa ma insel, ca parca Golf V 2.0 TDI avea. Dar oricum, vorbeam de masini normale

View Postsandu bogdan, on 07 ianuarie 2013 - 21:48, said:

1.9TDI are ceva aditional electric inafara de bujiile incandescente din motor? Bujiile alea incalzesc ce? Cilindrii?

In general dieselurile moderne mai au ceva in genul unor sigurante in vasul de expansiune sau pe undeva pe drumul apei (antigelului) pentru a se incalzi mai repede, dar cel putin la mine au o eficienta foarte mica. De exemplu BMW-ul E46 320d se incalzea ceva mai repede si se si mentinea mai bine, probabil avea mai putin lichid de racire, nu stiu exact motivul.

#62
valitudor

valitudor

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 11,924
  • Înscris: 18.10.2003

View Postabunea, on 08 ianuarie 2013 - 09:39, said:

Nu am verificat cum zici tu, daca imi aduc aminte o sa verific de curiozitate. Dar judecand dupa comportament eu as zice ca are Posted Image
Nu am cunostinta de vreun benzinar de la VW care sa includa asa ceva, indiferent daca este sau nu supraalimentat, sau metoda aleasa. Uita-te la codurile PR daca ai 7E6. Sau, daca nu te deranjeaza, trimite-mi o poza pe privat cu eticheta sau cu VIN-ul masinii. Desi azi am constatat ca nu mai pot decoda VIN-ul... sper sa fie ceva temporar, ca acum cateva zile mergea...

View Postsandu bogdan, on 08 ianuarie 2013 - 09:46, said:

Am incercat la masina mea, nu are incalzitor auxiliar electric, pe canalul 20.0 am valoarea 0, deci nu au toate, trebuie ales ca dotare suplimentara cand configurezi masina.
Acelasi raspuns. Verifica codul/trimite-mi eticheta sau vin-ul. Lasa functionarea sau nefunctionarea pe mai tarziu, sa ne dumirim daca ai sau nu ai rezistenta intai. Desi eu sunt aproape sigur ca ai...

Test_driver, vezi ca pe pagina anterioara este un text scris cu rosu, MARE

#63
Cutzu

Cutzu

    SefuLaUrati

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 12,103
  • Înscris: 06.07.2006

View Postvalitudor, on 06 ianuarie 2013 - 15:25, said:

Pai tu te discreditezi de la la inceput cu afirmatia de mai jos, asa ca restul nu prea e interesant.
o realitate mai palpabila nu stiu care poate fi? ce am afirmat eu? sau ce presupui tu despre tdi-uri?

Edited by Cutzu, 08 January 2013 - 12:09.


#64
c6t9

c6t9

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 6,941
  • Înscris: 20.01.2004
Eu am înțeles că valitudor e totuși băiat bine intenționat. Până la urmă a scris chiar el mare ce trebuia din prima. Doar că nu au toate, dar în fine, nu are rost să ne mai complicăm exisța și așa stresul e mare peste tot. Acum cine e interesant, măcar știe ce să întrebe.

#65
ticodriver

ticodriver

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,342
  • Înscris: 02.09.2005

View Postvalitudor, on 07 ianuarie 2013 - 22:08, said:

...
Da, ai Z35, dar vezi ca pentru activare trebuie sa modifici temperatura la peste 80% din scala. Adica peste 28 de grade sau pune-o pe HI. Dupa 2009 nu mai e nevoie de asta, Z35 porneste automat.
...

OT: Am eu asa ceva pe masina (Octavia 2 1.9TDI BXE an 2006), il stiam sub numele de PTC, am verificat cu ajutorul VAGCOM, nu e necesar ca temperatura sa fie setata la peste 80% din scala, e suficient sa fie setata la o valoare mai mare de 20 grade (cu climatronic setat pe Auto nu pe Eco) si temperatura ambientala sa fie destul de redusa (eu am facut testul la o temp exterioara de 2-3 grade+). PTC functioneaza pana cand lichidul de racire ajunge la valoarea de regim. Oricum, functionarea lui se poate observa si pe indicatorul de consum instant de pe BC (cand il pornesc creste consumul instant de la 0.5 pe liber, respectiv 0.7 in D pana la 1.5 in functie de cat de frig este - la fel cum vara pe canicula AC ajunge sa consume cam tot asa).

#66
valitudor

valitudor

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 11,924
  • Înscris: 18.10.2003

View Postc6t9, on 08 ianuarie 2013 - 13:33, said:

Eu am înțeles că valitudor e totuși băiat bine intenționat. Până la urmă a scris chiar el mare ce trebuia din prima. Doar că nu au toate, dar în fine, nu are rost să ne mai complicăm exisța și așa stresul e mare peste tot. Acum cine e interesant, măcar știe ce să întrebe.
Acum am ajuns subiect de discutie pe topic...?  Eu am vorbit strict de acest motor, nu de toate dieselurile, poate de aici confuzia si polemica.
In fine, cand ai drum pe aici, te astept la o bere, sa povestim... Posted Image

View PostCutzu, on 08 ianuarie 2013 - 12:08, said:

o realitate mai palpabila nu stiu care poate fi? ce am afirmat eu? sau ce presupui tu despre tdi-uri?
Nu este nimic obiectiv in ceea ce ai spus. TDI-urile astea nu scot pic de fum, sau daca scot, scot muuuult mai putin decat orice benzinar de la VW sau de oriunde. De asta spun ca te-ai discreditat ca esti subiectiv si nu cunosti motorul. Mie, personal, nu-mi prea place acest motor, prefer de departe TSI-ul de 1,4. Dar pentru asta nu pot sa-i pun in carca ce nu are...

View Postticodriver, on 08 ianuarie 2013 - 15:55, said:

OT: Am eu asa ceva pe masina (Octavia 2 1.9TDI BXE an 2006), il stiam sub numele de PTC, am verificat cu ajutorul VAGCOM, nu e necesar ca temperatura sa fie setata la peste 80% din scala, e suficient sa fie setata la o valoare mai mare de 20 grade (cu climatronic setat pe Auto nu pe Eco) si temperatura ambientala sa fie destul de redusa (eu am facut testul la o temp exterioara de 2-3 grade+). PTC functioneaza pana cand lichidul de racire ajunge la valoarea de regim. Oricum, functionarea lui se poate observa si pe indicatorul de consum instant de pe BC (cand il pornesc creste consumul instant de la 0.5 pe liber, respectiv 0.7 in D pana la 1.5 in functie de cat de frig este - la fel cum vara pe canicula AC ajunge sa consume cam tot asa).

VW il numeste Z35. Pe forumuri i se mai spune PTC datorita materialului din care este confectionat. PTC inseamna Positive Thermal Coefficient of resistance (sau cam asa ceva) si toate aceste PTC-uri au proprietatea de a-si creste rezistenta odata cu incalzirea. Astfel, nu mai are nevoie de termostat pentru oprire atunci cand ajunge la temperatura normala de lucru. Se foloseste la incalzirea lunetelor, am impresia ca si pe la parbriz, aeroterme, reseuri casnice, etc.
In rest ai dreptate, modul de activarea a lui depinde de la masina la masina

Edited by valitudor, 08 January 2013 - 16:35.


#67
Kroghy

Kroghy

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 15,977
  • Înscris: 06.01.2006
Am mai investigat, daca scot de pe econ, porneste si canalul 20.0 si se face din 0 in 1, dar numai cu econ dezactivat si caldura, pe rece sau econ nu porneste, deci e posibil sa am ce spui tu, desi pana acum nu o foloseam, dar totusi nu am 7E6, am un 7KO dar cred ca e altceva.

Edited by sandu bogdan, 08 January 2013 - 17:29.


#68
zuba

zuba

    New Member

  • Grup: Members
  • Posts: 13
  • Înscris: 23.01.2009
As vrea sa aud niste posesori de leon (noul model) cu privire la fiabilitatea modelului si alte aspecte +/- pe care le-au remarcat ei la masina in timp (calitate, fiabilitate, mententanta).

Daca se nimeresc si cu motorizarea noua (1.6 TDI CR) si mai bine!

#69
edi10000

edi10000

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 5,883
  • Înscris: 06.09.2008
Cum poti vorbi de fiabilitate la un model care a aparut de 3 luni?

#70
undercoverbrother

undercoverbrother

    Guru Member

  • Grup: Validating
  • Posts: 18,293
  • Înscris: 02.04.2007
Daca mergi la fel, diferenta de consum nu e prea mare. Daca poti...
Ar trebui sa fii cu TSI-ul tot timpul intr-o treapta superioara ca sa reusesti sa mergi la fel.

In aceeasi treapta faci cum faci si mergi mai repede cu TSI-ul la orice regim tranzitoriu. Treaba asta consuma pe doua parti. Odata prin turatie ca ai turatia mai mare decat in tr superioara si a2a, faci fara sa vrei mai mult lucru mecanic.

Inca o chestie, TSI 105 cai = orice diesel modern de 90 de cai. Doar ala micu de 1.3 de la Fiat/Opel e ceva mai slab la turatii f mici dar numai acolo.

Edited by undercoverbrother, 08 January 2013 - 23:38.


#71
abunea

abunea

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,723
  • Înscris: 23.11.2007
Am cautat in codul PR, nu e trecut 7e6 acolo. Cartea e in romana, emisa de Porsche si sunt vreo 4 coduri scrise de mana si atat.

Am dat pe canalul 20 si imi arata 1.

#72
valitudor

valitudor

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 11,924
  • Înscris: 18.10.2003
Ce fel de climatronic ai? Pune un link catre o poza de pe net.

Cu parere de rau iti confirm ca nu ai incalzire auxiliara. Cum nu ai codul 7E6 e clar. Ba mai mult, ai codurile 9M0 si 7E0. 9M0 inseamna fara webasto (incalzire stationara), iar 7E0 inseamna fara incalzire auxiliara. Daca vrei si imi dai o adresa de mail iti trimit tot pomelnicul de optiuni pe care le ai pe masina...

View Postsandu bogdan, on 08 ianuarie 2013 - 17:22, said:

dar totusi nu am 7E6, am un 7KO dar cred ca e altceva.
Nu incap toate codurile PR pe eticheta aia, ca sunt peste 6-7 pagini. Am crezut ca poti avea noroc sa te dumiresti de acolo. Insa sunt 99% sigur ca ai incalzire aditionala
7k0 inseamna fara indicator de presiune scazuta la pnuri

Edited by valitudor, 09 January 2013 - 18:13.


Anunturi

Bun venit pe Forumul Softpedia!

0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users

Forumul Softpedia foloseste "cookies" pentru a imbunatati experienta utilizatorilor Accept
Pentru detalii si optiuni legate de cookies si datele personale, consultati Politica de utilizare cookies si Politica de confidentialitate