1.4 TSI vs 1.6 TDI
#55
Posted 07 January 2013 - 22:01
Motor 1.9TDI BXE. Din cate stiu are doar 4 bujii incandescente pentru vreme rece, in restul nimic in plus. Eventual luneta daca se poate pune in calcul la incalzire electrica inca nu cred ca e cazul.
Edited by sandu bogdan, 07 January 2013 - 22:02. |
#56
Posted 07 January 2013 - 22:08
Passat presupun..?
Da, ai Z35, dar vezi ca pentru activare trebuie sa modifici temperatura la peste 80% din scala. Adica peste 28 de grade sau pune-o pe HI. Dupa 2009 nu mai e nevoie de asta, Z35 porneste automat. Uita-te pe caietul de service la codurile PR sau cauta pe langa roata de rezerva eticheta aia cu codul motor, VIN si codurile PR. Trebuie sa ai pe undeva trecut 7E6. Asta inseamna ca Z35 exista fizic montata pe masina. Pentru a vedea cand functioneaza, intra cu VCDS-ul sau in codurile secrete ale climatronicului. Tine apasat pe AC(ECON) si, in acelas timp, apasa pe sageata sus. Din rotita din stanga mergi la canalul 20, in dreapta sa ai 0. Daca pe LCD-ul din dreapta iti scrie 0, inseamna ca Z35 nu incalzeste, daca scrie 1, incalzeste Edited by valitudor, 07 January 2013 - 22:12. |
#57
Posted 07 January 2013 - 22:15
Nu e Passat, e Jetta, dar motorul e acelasi, ma uit maine pe canalul 20.0 cu temp pe HI sa vad daca am asa ceva. Eu nu cred ca am pt. ca se incalzeste destul de greu, dureaza macar 5-10 min de stat la relanti sa inceapa sa se simta ca se dezmorteste. Dupa aia fac sauna in interior, dar nu asta e scopul.
Edited by sandu bogdan, 07 January 2013 - 22:17. |
#58
Posted 07 January 2013 - 22:24
Da pe HI si redu ventilatia (care porneste automat pe maxim, cand ii dai pe Hi), la 3-4 liniute. Dupa 1 minut, maxim 2 o sa vezi o diferenta, dar asta nu inseamna ca iti face cald in masina in 2 minute.
|
#59
Posted 08 January 2013 - 09:39
valitudor, on 07 ianuarie 2013 - 21:44, said:
Nu exista benzinar la VW care sa aiba incalzire aditionala. Ma rog, benzinare comune, nu OZN-uri. Acestea sunt puse exclusiv pe dieseluri. Nu te lua dupa manuale, pentru ca manualele sunt generice. 1,4 TSI nu are Z35, asa cum a botezat-o VW Daca vrei sa verifici, alegi una din variante: 1. dupa codul PR: trebuie sa includa 7E6 2. scanand engine, canalul 16 3. pe CB, consum instantaneu, la pornirea/oprirea climatronicului trebuie sa varieze consumul cu ceva, gen 0,2-0,4 l/h. Datorita incarcarii alternatorului in timplul functionarii incalzirii 4. in codurile "secrete" ale climatronicului, canalul 20, subcanalul 0. 0 inseamna ca e oprit, 1 inseamna ca e pornit. 5. demontand torpedoul se observa locul gol la benzinare Lasand la o parte ce zice manualul, iti spun ca la mine functioneaza. Daca apas dezaburirea si il pun pe 28+ grade intr-un minut doua incepe sa topeasca gheata de pe parbriz si se simte in masina o usoara incalzire (testat inclusiv aseara). Am testat si fara sa pun pe dezaburire si nu baga caldura in masina pana nu a inceput acul sa se ridice. A mea are echipare GT Sport, mai am un prieten cu acelasi motor, echipare medie (comfort sau trendline, nu mai stiu care e) si se comporta la fel masina. Amandoua sunt TSI twincharger, tu vorbeai de 1.4tsi doar turbina? Nu am verificat cum zici tu, daca imi aduc aminte o sa verific de curiozitate. Dar judecand dupa comportament eu as zice ca are Edited by abunea, 08 January 2013 - 09:42. |
#60
Posted 08 January 2013 - 09:46
Am incercat la masina mea, nu are incalzitor auxiliar electric, pe canalul 20.0 am valoarea 0, deci nu au toate, trebuie ales ca dotare suplimentara cand configurezi masina.
Edited by sandu bogdan, 08 January 2013 - 09:49. |
#61
Posted 08 January 2013 - 10:25
Cumulus, on 07 ianuarie 2013 - 21:48, said:
Nu cunosti suficient de bine (sau deloc) cele doua motoare in discutie si emiti doar o parere generala. 1.6 Tdi incalzeste simtitor mai repede interiorul decat TSI-ul in discutie. Motivele le gasesti enuntate anterior. Testat si de mine pe acelasi traseu in aceleasi conditii. Motoarele aspirate dau caldura cel mai repede, dar nu se discuta despre ele. As alege 1.6Tdi din motive de valoare mai buna la revanzare si consum, iar 1.4 TSI din toate celelalte motive. Nu, nu le cunosc deloc, am si spus la ce comparatii ma rezum eu, care ma fac sa cred ca este general valabil fiind motoare foarte diferite. Sau poate VW se chinuie sa incalce regulile fizicii si a reusit sa faca un motor diesel sa se incalzeasca repede si unul pe benzina sa se incalzeasca greu, sau poate ala pe benzina e normal, iar asta de 1.6 TDI se incalzeste incredibil de repede, ceea ce nu prea cred. Exceptand cazul in care are webasto, dar mai mult ca sigur nu are probabil nici ca optiune, desi sunt sanse mari sa ma insel, ca parca Golf V 2.0 TDI avea. Dar oricum, vorbeam de masini normale sandu bogdan, on 07 ianuarie 2013 - 21:48, said:
1.9TDI are ceva aditional electric inafara de bujiile incandescente din motor? Bujiile alea incalzesc ce? Cilindrii? In general dieselurile moderne mai au ceva in genul unor sigurante in vasul de expansiune sau pe undeva pe drumul apei (antigelului) pentru a se incalzi mai repede, dar cel putin la mine au o eficienta foarte mica. De exemplu BMW-ul E46 320d se incalzea ceva mai repede si se si mentinea mai bine, probabil avea mai putin lichid de racire, nu stiu exact motivul. |
#62
Posted 08 January 2013 - 11:22
abunea, on 08 ianuarie 2013 - 09:39, said:
Nu am verificat cum zici tu, daca imi aduc aminte o sa verific de curiozitate. Dar judecand dupa comportament eu as zice ca are sandu bogdan, on 08 ianuarie 2013 - 09:46, said:
Am incercat la masina mea, nu are incalzitor auxiliar electric, pe canalul 20.0 am valoarea 0, deci nu au toate, trebuie ales ca dotare suplimentara cand configurezi masina. Test_driver, vezi ca pe pagina anterioara este un text scris cu rosu, MARE |
#63
Posted 08 January 2013 - 12:08
#64
Posted 08 January 2013 - 13:33
Eu am înțeles că valitudor e totuși băiat bine intenționat. Până la urmă a scris chiar el mare ce trebuia din prima. Doar că nu au toate, dar în fine, nu are rost să ne mai complicăm exisța și așa stresul e mare peste tot. Acum cine e interesant, măcar știe ce să întrebe.
|
|
#65
Posted 08 January 2013 - 15:55
valitudor, on 07 ianuarie 2013 - 22:08, said:
... Da, ai Z35, dar vezi ca pentru activare trebuie sa modifici temperatura la peste 80% din scala. Adica peste 28 de grade sau pune-o pe HI. Dupa 2009 nu mai e nevoie de asta, Z35 porneste automat. ... OT: Am eu asa ceva pe masina (Octavia 2 1.9TDI BXE an 2006), il stiam sub numele de PTC, am verificat cu ajutorul VAGCOM, nu e necesar ca temperatura sa fie setata la peste 80% din scala, e suficient sa fie setata la o valoare mai mare de 20 grade (cu climatronic setat pe Auto nu pe Eco) si temperatura ambientala sa fie destul de redusa (eu am facut testul la o temp exterioara de 2-3 grade+). PTC functioneaza pana cand lichidul de racire ajunge la valoarea de regim. Oricum, functionarea lui se poate observa si pe indicatorul de consum instant de pe BC (cand il pornesc creste consumul instant de la 0.5 pe liber, respectiv 0.7 in D pana la 1.5 in functie de cat de frig este - la fel cum vara pe canicula AC ajunge sa consume cam tot asa). |
#66
Posted 08 January 2013 - 16:18
c6t9, on 08 ianuarie 2013 - 13:33, said:
Eu am înțeles că valitudor e totuși băiat bine intenționat. Până la urmă a scris chiar el mare ce trebuia din prima. Doar că nu au toate, dar în fine, nu are rost să ne mai complicăm exisța și așa stresul e mare peste tot. Acum cine e interesant, măcar știe ce să întrebe. In fine, cand ai drum pe aici, te astept la o bere, sa povestim... Cutzu, on 08 ianuarie 2013 - 12:08, said:
o realitate mai palpabila nu stiu care poate fi? ce am afirmat eu? sau ce presupui tu despre tdi-uri? ticodriver, on 08 ianuarie 2013 - 15:55, said:
OT: Am eu asa ceva pe masina (Octavia 2 1.9TDI BXE an 2006), il stiam sub numele de PTC, am verificat cu ajutorul VAGCOM, nu e necesar ca temperatura sa fie setata la peste 80% din scala, e suficient sa fie setata la o valoare mai mare de 20 grade (cu climatronic setat pe Auto nu pe Eco) si temperatura ambientala sa fie destul de redusa (eu am facut testul la o temp exterioara de 2-3 grade+). PTC functioneaza pana cand lichidul de racire ajunge la valoarea de regim. Oricum, functionarea lui se poate observa si pe indicatorul de consum instant de pe BC (cand il pornesc creste consumul instant de la 0.5 pe liber, respectiv 0.7 in D pana la 1.5 in functie de cat de frig este - la fel cum vara pe canicula AC ajunge sa consume cam tot asa). VW il numeste Z35. Pe forumuri i se mai spune PTC datorita materialului din care este confectionat. PTC inseamna Positive Thermal Coefficient of resistance (sau cam asa ceva) si toate aceste PTC-uri au proprietatea de a-si creste rezistenta odata cu incalzirea. Astfel, nu mai are nevoie de termostat pentru oprire atunci cand ajunge la temperatura normala de lucru. Se foloseste la incalzirea lunetelor, am impresia ca si pe la parbriz, aeroterme, reseuri casnice, etc. In rest ai dreptate, modul de activarea a lui depinde de la masina la masina Edited by valitudor, 08 January 2013 - 16:35. |
#67
Posted 08 January 2013 - 17:22
Am mai investigat, daca scot de pe econ, porneste si canalul 20.0 si se face din 0 in 1, dar numai cu econ dezactivat si caldura, pe rece sau econ nu porneste, deci e posibil sa am ce spui tu, desi pana acum nu o foloseam, dar totusi nu am 7E6, am un 7KO dar cred ca e altceva.
Edited by sandu bogdan, 08 January 2013 - 17:29. |
#68
Posted 08 January 2013 - 20:02
As vrea sa aud niste posesori de leon (noul model) cu privire la fiabilitatea modelului si alte aspecte +/- pe care le-au remarcat ei la masina in timp (calitate, fiabilitate, mententanta).
Daca se nimeresc si cu motorizarea noua (1.6 TDI CR) si mai bine! |
#69
Posted 08 January 2013 - 22:33
Cum poti vorbi de fiabilitate la un model care a aparut de 3 luni?
|
|
#70
Posted 08 January 2013 - 23:38
Daca mergi la fel, diferenta de consum nu e prea mare. Daca poti...
Ar trebui sa fii cu TSI-ul tot timpul intr-o treapta superioara ca sa reusesti sa mergi la fel. In aceeasi treapta faci cum faci si mergi mai repede cu TSI-ul la orice regim tranzitoriu. Treaba asta consuma pe doua parti. Odata prin turatie ca ai turatia mai mare decat in tr superioara si a2a, faci fara sa vrei mai mult lucru mecanic. Inca o chestie, TSI 105 cai = orice diesel modern de 90 de cai. Doar ala micu de 1.3 de la Fiat/Opel e ceva mai slab la turatii f mici dar numai acolo. Edited by undercoverbrother, 08 January 2013 - 23:38. |
#72
Posted 09 January 2013 - 18:12
Ce fel de climatronic ai? Pune un link catre o poza de pe net.
Cu parere de rau iti confirm ca nu ai incalzire auxiliara. Cum nu ai codul 7E6 e clar. Ba mai mult, ai codurile 9M0 si 7E0. 9M0 inseamna fara webasto (incalzire stationara), iar 7E0 inseamna fara incalzire auxiliara. Daca vrei si imi dai o adresa de mail iti trimit tot pomelnicul de optiuni pe care le ai pe masina... sandu bogdan, on 08 ianuarie 2013 - 17:22, said:
dar totusi nu am 7E6, am un 7KO dar cred ca e altceva. 7k0 inseamna fara indicator de presiune scazuta la pnuri Edited by valitudor, 09 January 2013 - 18:13. |
Anunturi
▶ 0 user(s) are reading this topic
0 members, 0 guests, 0 anonymous users