Jump to content

SUBIECTE NOI
« 1 / 5 »
RSS
Skoda Fabia 1.0 TSI (110 CP)- 19 ...

Mezina familiei, Merida BigNine

The Tattooist of Auschwitz (2024)

Se poate recupera numar de telefo...
 Upgrade de la MacBook Pro M1 cu 8...

Ce tip de monitor am nevoie pt of...

Resoftare camera supraveghere

Laptop Gaming
 Cu ce va aparati de cainii agresi...

Nu imi platiti coletul cu cardul ...

Exista vreun plan de terorizare p...

Schimbare adresa DNS IPv4 pe rout...
 Recomandare Barebone

Monede JO 2024

Suprasolicitare sistem electric

CIV auto import
 

1.4 TSI vs 1.6 TDI

- - - - -
  • Please log in to reply
99 replies to this topic

#37
c6t9

c6t9

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 6,941
  • Înscris: 20.01.2004
Nu se dă citat pentru postul consecutiv. Motorul ăla nu va lucra niciodată la temperatura optimă. Ți-am dat un indiciu, la ce să te gândești.

Diesel-ul nu bagă mai repede, ci sistemul auxiliar, despre care întâi eu am pomenit ceva. Asta trebuia să spui. Or să vină unii și vor vedea că "diesel" bagă mai repede și așa mai apare un mit urban.

Oricum, caută un Subaru turbo și vei revizui noțiunea de repede. Am avut mașini în paralel, știu despre ce vorbesc.

#38
Marius3k

Marius3k

    Rechin de stepă, "United Gashka" member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 18,677
  • Înscris: 14.03.2006
TDI-ul baga caldura mai repede pentru ca are incalzitor cu 3 bujii incandescente fix inainte de caloriferul de incalzire din interior, ceva de genul asta:
[ http://img718.imageshack.us/img718/9521/dsc00638dy.jpg - Pentru incarcare in pagina (embed) Click aici ]

Edit: sau daca e model mai nou are incalzitor electric in interior (vazut de asemena si pe multe dci-uri reno si tdci de la ford).
[ http://i.ebayimg.com/t/Renault-Master-2005-2-5-DCI-Movano-Interstar-HEATER-MATRIX-ELECTRIC-/00/s/MTIwMFgxNjAw/$(KGrHqN,!hMFBbd5hmCBBQb(99sZ(g~~60_58.JPG - Pentru incarcare in pagina (embed) Click aici ]

Edited by Marius3k, 06 January 2013 - 23:06.


#39
missionnad

missionnad

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 4,496
  • Înscris: 13.11.2011
Parerea mea este ca nu conteaza cati km se merge,adica ori ca mergi 3,ori 7,ori 15 tot dracu ala este.Pentru ca odata ce a fost pornit motorul,raul deja a fost facut.Din acel moment numai conteaza ca il oprim dupa 3 sau dupa 15 km.
PS:de aprox 5 ani fac naveta[in afara] 13 km dus-intors cu masina diesel.Gnditi-va cate porniri la rece am facut in toti acesti ani si masina nu acuza nici un "simptom" indiferent ca o porneam la 25 grade sau -16.
La temp negative dupa 3-4 km ajunge apa la temp normala si sa zicem ca cei 2.5 km pana la munca functioneaza la temp de regim.

#40
c6t9

c6t9

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 6,941
  • Înscris: 20.01.2004
E suficient, ai ungere. Tu ești undeva la mijloc. Imaginează-ți că nu s-ar unge corect niciodată.

#41
test_driver

test_driver

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 6,691
  • Înscris: 30.01.2006

 valitudor, on 06 ianuarie 2013 - 15:25, said:

N-are importanta cat de repede se incalzeste, ca oricum caldura face aproape imediat, chiar mai repede decat un benzinar.
Eu pana la munca afac 3 km si, din lene, ii fac exclusiv cu un TDI de 2.0. Iarna imi consuma 8-10, vara 6-8, depinzand de trafic. Un benzinar, pe o asemenea distanta, nu ar putea sa se apropie de consumul meu

Dieselul NU face caldura mai repede ca un benzinar. Am condus mai multe benzinare, insa in ultimul an am avut o experienta mai vasta cu un motor 1.6 Ford Fiesta si cu un 2,5 Subaru Outback. Ambele dau caldura muuuult mai repede decat Ford Mondeo 2.0 TDCi, Mercedes E200 Diesel, Ford Focus 1.8 TDCi, Octavia 2 1,9 TDI, si cam atat stiu eu la sigur, si imi fac asa din mica experienta ca in general motoarele pe benzina dau mai repede caldura. La fiesta nu am indicator la temperatura lichidului, asa ca nu bag mana in foc cand se incalzeste zeama in interior la 90 de grade, dar se poate verifica din submeniuri, daca o sa-mi aduc vreodata aminte o sa verific, dar slabe sanse, dimineata nu prea am chef de teste.

 valitudor, on 06 ianuarie 2013 - 15:25, said:

Nu te supara pe mine, dar afirmatia asta este amuzanta. Ce uzeaza mai mult motorul, 5.000 drumuri scurte, cu motorul rece, de 3 km, sau 5.000 de drumuri, mai lungi, de 50 km? Discutabil, as gasi cateva argumente in favoarea primei variante, dar nu e dracul atat de negru cum se bate ocaua pe forumuri.

Masina mea are 180.000 km in 4 ani si n-am vazut vreodata becul de la dpf aprins.

Totusi, eu as alege TSI-ul pentru ca-mi plac mai mult benzinarele, dar daca autorul considera ca economia realizata de TDI merita, atunci sa mearga pe el

Mai repede ca timp sau ca si KM? Serios acum? pai in 5000 de drumuri scurte de 3 km, sa zicem dus intors, faci 30 000km, si daca faci 2 drumuri pe zi de 3 km in medie inseamna aproximativ. 2190 km/An si 30 000km in 13 ani si peste jumate, asa ca....Posibil ca masina asta la 60 000km sa fie asa de veche incat sa fie de 20 de ori mai uzata decat o sa fie a doua masina in 150 000km pe care-i va face in 4 ani si putin. Daca face doua drumuri de 50 km pe zi.

 ionut_ionut, on 06 ianuarie 2013 - 15:48, said:

Esti sigur ? Nici aspiratul nu se incalzeste atat de rapid.

La fix, vorbesc de Mondeo 2.0 TDCI si Subaru Outback 2,5i

#42
valitudor

valitudor

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 11,924
  • Înscris: 18.10.2003

 closchkutza, on 06 ianuarie 2013 - 22:58, said:

Eu vad uzura raportata la numar de km, nu la altceva si, aici banuiesc ca nu ai cum sa ma contrazici, un motor care are 200.000km facuti in modul pornit si mers 50km (4000 cicluri de pornire, cu functionare in temperatura de regim) va fi mult mai fericit decat unul care a facut cei 200.000km in ciclu pornire si mers 3km (66.666 cicluri de pornire, fara a ajunge la temperatura de regim).
Ai perfecta dreptate, dar uite o situatie prezumtiva:
Eu, pe sfaturi de cumparare intreb daca pentru deplasarea la si de la serviciu (3 km per tur) ar fi ok nu stiu ce diesel. Pe pariu ca toata lumea ar spune sa stau departe de dieseluri pentru ca .... e naspa cu motorul. Pai de ce?
Daca eu fac drumul asta zilnic si la munca ajung cu motorul la vreo 60 de grade (iarna), inseamna ca motorul va tine mai putin decat daca as avea de facut 50 km la munca, ajungand cu el la 90 de grade?
De acord, uzura per km ar fi mai mare, dar uzura per zi de munca este tot pe acolo si asta conteaza.

 closchkutza, on 06 ianuarie 2013 - 22:58, said:

Ca fapt divers, la Toyota in manualul de utilizare se recomanda ca iarna lungimea minima a unui drum sa fie de 5km. Oare de ce?
Banuiesc ca din cauza green shit-ului

 c6t9, on 06 ianuarie 2013 - 23:01, said:

Ți-am dat un indiciu, la ce să te gândești.
Tu vrei sa spui ca eu daca merg 3 x 2 km = 6 km per zi de munca nu am ungere la masina? Hai, serios acum? Se pare ca nici motorul masinii mele nu stie asta din moment ce se incapataneaza sa mearga in continuare. Posted Image)

Inca o data, un test de logica elementara: Daca eu merg 3 km per zi si imi strica motorul ugerea deficitara, iar tu, daca mergi 50 km, ultimii 47 km repara ce au stricat primii 3? hai ma ce naiba, va credeam seriosi...

 c6t9, on 06 ianuarie 2013 - 23:01, said:

Diesel-ul nu bagă mai repede, ci sistemul auxiliar, despre care întâi eu am pomenit ceva. Asta trebuia să spui. Or să vină unii și vor vedea că "diesel" bagă mai repede și așa mai apare un mit urban.
M-ai omorat... Posted Image Daca tot vrei sa fii riguros, vezi ca nu Rudolf baga caldura, ci sistemul de incalzire/ventilatie/climatizare. Nu de alta, dar cei cu IQ-ul redus ar putea crede ca e unu' Rudolf pe acolo

 c6t9, on 06 ianuarie 2013 - 23:01, said:

Oricum, caută un Subaru turbo și vei revizui noțiunea de repede. Am avut mașini în paralel, știu despre ce vorbesc.
Nu ma intereseaza. Le consider neatragatoare pentru renumele ce-l au...


Test driver, citeste cu atentie ce spun. Eu fac cam 60.000 km in 1,5 ani, dar nu despre asta vorbeam

Edited by valitudor, 06 January 2013 - 23:28.


#43
zuba

zuba

    New Member

  • Grup: Members
  • Posts: 13
  • Înscris: 23.01.2009

 Marius3k, on 06 ianuarie 2013 - 23:03, said:

TDI-ul baga caldura mai repede pentru ca are incalzitor cu 3 bujii incandescente fix inainte de caloriferul de incalzire din interior, ceva de genul asta:


Edit: sau daca e model mai nou are incalzitor electric in interior (vazut de asemena si pe multe dci-uri reno si tdci de la ford).


Toate TDI-urile sunt echipate cu asa ceva?
Misto!

#44
Marius3k

Marius3k

    Rechin de stepă, "United Gashka" member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 18,677
  • Înscris: 14.03.2006
Majoritatea dieselurilor de dupa '98 incoace. Golf 4 are asa ceva, Mondeo 3, etc.

#45
test_driver

test_driver

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 6,691
  • Înscris: 30.01.2006

 valitudor, on 06 ianuarie 2013 - 23:26, said:

Test driver, citeste cu atentie ce spun. Eu fac cam 60.000 km in 1,5 ani, dar nu despre asta vorbeam

Pai stiu, eu am facut matematica la cele 5000 de porniri sau drumuri. daca e sa calclam pe pornire, aia cu drumul de 50 km la pornire se strica inaintea aleia cu 3 km pe pornire, daca vorbim pe km, atunci aia cu 3 km se va strica prima, car, daca vorbim pe timp.... aia cu 3 km are sanse sa nu faca niciodata km pe care aia cu 50km ii face intr-un an. Deci .... aia cu 50 km iese mai rau, clar, cade prima, insa desi e 2 la 1 pentru aia cu 3 km, tot aia cu 50 iese invingatoare. Daca faci 6 km pe zi, nu merita sa cumperi Diesel, de fapt nu merita sa-ti cumperi masina deloc in opinia mea. Dar daca tot vrei masina, la km aia as recomanda ceva cu muuuulti cai putere, indiferent de consum, si de vechime, te plimbi 3 km cu multa placere, costul este oricum prea mic, doar sa nu consume 100 l la 100 km

#46
closchkutza

closchkutza

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 8,433
  • Înscris: 08.12.2006

 valitudor, on 06 ianuarie 2013 - 23:26, said:


Banuiesc ca din cauza green shit-ului


Nu, nu prea dau 2 bani pe chestia asta avand in vedere ca recomanda iarna sa se lase motorul cel putin 30 secunde sa mearga la ralanti (bineinteles, cu precizarea ca in Germania sa se plece imediat ce s-a pornit motorul :)) ).

#47
missionnad

missionnad

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 4,496
  • Înscris: 13.11.2011

 c6t9, on 06 ianuarie 2013 - 23:09, said:

E suficient, ai ungere. Tu ești undeva la mijloc. Imaginează-ți că nu s-ar unge corect niciodată.
Asa ziceam si eu,sunt suficienti cei 6.5 km.Dar seful meu nu face nici 3 km de la el de acasa pana la munca.
Are o Octavia2 1.9 tdi,a ajuns la 114.000 fara nici o problema.Bine,in afara de asta,va dati seama ca o foloseste si la drumuri lungi,la fel si eu,dar cel mia mult predomina naveta de la munca la servici si invers.
Sincer nici nu stiu ce sa mai cred,discutiile astea nu prea isi au rostul sunt mai mult ca sa nu ne plictisim in casa acum iarna.
Nu am intalnit pana acum nicaieri sa zica vreun producator:aveti garantie 100000 km daca parcurgeti drumuri de peste 5 km si 60000 garantie daca drumurile sunt sub 5.

Edited by missionnad, 07 January 2013 - 08:27.


#48
test_driver

test_driver

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 6,691
  • Înscris: 30.01.2006
Dar ai auzit pana acum de 100 000km sau 2, 3, 7, 30 de ani? e cam aceeasi chestie.

#49
abunea

abunea

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,723
  • Înscris: 23.11.2007
Mama ce de off-topic.

Just for info, si TSI-ul are incalzitor suplimentar pentru habitaclu, majoritatea masinilor moderne au (conform cartii si testat, functioneaza cand pui climatronicul pe dezaburire).

In rest, daca nu are pre-incalzire orice diesel se incalzeste mai greu ca un benzinar.

Back on-topic, depinde pe ce pune accentul initiatorul, consum sau sportivitate. Nu poti compara 1.4TSI 140cp cu 1.6tdi la nici un capitol, merge comparat cu un 2.0TDI. 1.6tdi trebuie comparat cu un 1.2TSI.

Din pct de vedere al fiabilitatii, de 1.4 TSI nu am auzit de motoare picate, insa cert e ca fiind un motor complicat riscul e mai mare.

1.6 TDI e relativ nou, nu stiu f multe despre el, cel mai bine se urmareste forumul mono-marca.

#50
c6t9

c6t9

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 6,941
  • Înscris: 20.01.2004
Eu am început să mă distrez la asta cu 100k și fără probleme. Aia nu e o cifră. Nu știu de ce pentru români pare ceva SF. Pe unde am mai umblat eu, mașinile aveau sute de mii de km. Inclusiv eu am mers și am vândut mașini cu motor neumblat la 200 sau 300 de mii de km. Asta e ceva irelevant. Utilizarea în sine este dăunătoare. Că merge o mașină, se poate. Că ai o flotă drept exemplu, atunci se schimbă lucrurile, dar vă dau eu exemple de flote de oraș care nu prea au văzut 200k fără probleme.

Evident că discuția în sine e prea simplistă și ori o complicăm ori o lăsăm după experiența fiecăruia. Chiar dacă mergi puțin, contează și ce ulei folosești, când e schimbat, cum exploatezi mașina în acel interval și altele. Dar nu poți extrapola automat la orice posibil utilizator care citește că diesel face și drege.

Apropo, nu orice diesel modern are sistem suplimentar. Am mers eu cu mașini care nu băgau nici căldură și acul la apă abia de se mișca în câțiva km. Altele (cum am eu una acum), deși e diesel, se încălzește când stă pe loc, fix ca cea pe benzină. Cu toate astea nu pot să vin și să spun aici că diesel-ul se încălzește când stă pe loc, pentru că e o excepție.

Dacă tot dăm informații, să le dăm complete. De asemenea dacă tot spunem că un diesel se încălzește mai repede, să precizăm de ce. Da, nu toți se pricep la mașini. Probabil mulți nici nu știau că au un astfel de sistem sau nici nu știau că poate exista. Omul vede scris "diesel".

De asemenea nu toată lumea suportă un diesel rece ca și experiență de condus, chiar dacă e căldură în mașină și chiar dacă prin absurd să zicem că uzura n-ar conta. Nu că n-ar fi destui care schimbă turbinele și îi înjură pe ăștia că le fac proaste. Lucrurile sunt nițel mai complicate. Mașinile nu sunt chiar așa să te urci în ele și gata, că doar ai cumpărat mașină, trebuie să suporte din prima tot. Cine are carnet mai din vremuri vechi, ar trebui să înțeleagă mai bine despre ce vorbesc.

#51
valitudor

valitudor

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 11,924
  • Înscris: 18.10.2003

 abunea, on 07 ianuarie 2013 - 09:42, said:

Mama ce de off-topic.
Just for info, si TSI-ul are incalzitor suplimentar pentru habitaclu, majoritatea masinilor moderne au (conform cartii si testat, functioneaza cand pui climatronicul pe dezaburire).
Nu exista benzinar la VW care sa aiba incalzire aditionala. Ma rog, benzinare comune, nu OZN-uri. Acestea sunt puse exclusiv pe dieseluri. Nu te lua dupa manuale, pentru ca manualele sunt generice. 1,4 TSI nu are Z35, asa cum a botezat-o VW

Daca vrei sa verifici, alegi una din variante:
1. dupa codul PR: trebuie sa includa 7E6
2. scanand engine, canalul 16
3. pe CB, consum instantaneu, la pornirea/oprirea climatronicului trebuie sa varieze consumul cu ceva, gen 0,2-0,4 l/h. Datorita incarcarii alternatorului in timplul functionarii incalzirii
4. in codurile "secrete" ale climatronicului, canalul 20, subcanalul 0. 0 inseamna ca e oprit, 1 inseamna ca e pornit.
5. demontand torpedoul se observa locul gol la benzinare

 c6t9, on 07 ianuarie 2013 - 20:34, said:

Apropo, nu orice diesel modern are sistem suplimentar. Am mers eu cu mașini care nu băgau nici căldură și acul la apă...
Aberzi in continuare despre dieseluri vs benzinare si Subaru vs VW. Iti scriu pentru a 5 oara, pentru ultima data...

1,6 TDI ARE INCALZIRE ADITIONALA ELECTRICA

Eu nu vorbesc de diesele in general, sper ca ai inteles macar acum. Cred ca ar fi mai interesant de aflat daca ai ceva de spus despre cele doua motoare din subiectul topicului.

 closchkutza, on 07 ianuarie 2013 - 01:46, said:

Nu, nu prea dau 2 bani pe chestia asta avand in vedere ca recomanda iarna sa se lase motorul cel putin 30 secunde sa mearga la ralanti (bineinteles, cu precizarea ca in Germania sa se plece imediat ce s-a pornit motorul ) ).
Asta-i tare :))

Edited by valitudor, 07 January 2013 - 21:55.


#52
Kroghy

Kroghy

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 15,974
  • Înscris: 06.01.2006
1.9TDI are ceva aditional electric inafara de bujiile incandescente din motor? Bujiile alea incalzesc ce? Cilindrii?

#53
Cumulus

Cumulus

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 2,787
  • Înscris: 08.01.2010

 test_driver, on 06 ianuarie 2013 - 23:13, said:

Dieselul NU face caldura mai repede ca un benzinar. Am condus mai multe benzinare, insa in ultimul an am avut o experienta mai vasta cu un motor 1.6 Ford Fiesta si cu un 2,5 Subaru Outback. Ambele dau caldura muuuult mai repede decat Ford Mondeo 2.0 TDCi, Mercedes E200 Diesel, Ford Focus 1.8 TDCi, Octavia 2 1,9 TDI, si cam atat stiu eu la sigur, si imi fac asa din mica experienta ca in general motoarele pe benzina dau mai repede caldura. La fiesta nu am indicator la temperatura lichidului, asa ca nu bag mana in foc cand se incalzeste zeama in interior la 90 de grade, dar se poate verifica din submeniuri, daca o sa-mi aduc vreodata aminte o sa verific, dar slabe sanse, dimineata nu prea am chef de teste.

Nu cunosti suficient de bine (sau deloc) cele doua motoare in discutie si emiti doar o parere generala.
1.6 Tdi incalzeste simtitor mai repede interiorul decat TSI-ul in discutie.
Motivele le gasesti enuntate anterior. Testat si de mine pe acelasi traseu in aceleasi conditii.
Motoarele aspirate dau caldura cel mai repede, dar nu se discuta despre ele.
As alege 1.6Tdi din motive de valoare mai buna la revanzare si consum, iar 1.4 TSI din toate celelalte motive.

#54
valitudor

valitudor

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 11,924
  • Înscris: 18.10.2003

 sandu bogdan, on 07 ianuarie 2013 - 21:48, said:

1.9TDI are ceva aditional electric inafara de bujiile incandescente din motor? Bujiile alea incalzesc ce? Cilindrii?
Depinde care 1,9 TDI. Insa, in mod cert, daca are cele 3 "termoplonjoane", nu mai are Z35. Nu ar rezista alternatorul atat la bujiile alea din circuitul de racire, la bujiile motrului, cat si la Z35. Termoplonjoanele alea sunt scufundate in lichidul de racire, aveau rolul de a urca mai repede temperatura motorului. Au renuntat la metoda asta.

P.S. Stai ca acum vad mai bine: la care bujii te referi, ale motorului? Alea incalzesc aerul din cilindri si, pe langa alea, poti avea 3 buzii in circuitul de racire sau Z35, despre care vorbim aici.

Edited by valitudor, 07 January 2013 - 21:58.


Anunturi

Second Opinion Second Opinion

Folosind serviciul second opinion ne puteți trimite RMN-uri, CT -uri, angiografii, fișiere .pdf, documente medicale.

Astfel vă vom putea da o opinie neurochirurgicală, fără ca aceasta să poată înlocui un consult de specialitate. Răspunsurile vor fi date prin e-mail în cel mai scurt timp posibil (de obicei în mai putin de 24 de ore, dar nu mai mult de 48 de ore). Second opinion – Neurohope este un serviciu gratuit.

www.neurohope.ro

0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users

Forumul Softpedia foloseste "cookies" pentru a imbunatati experienta utilizatorilor Accept
Pentru detalii si optiuni legate de cookies si datele personale, consultati Politica de utilizare cookies si Politica de confidentialitate