Chirurgia spinală minim invazivă
Chirurgia spinală minim invazivă oferă pacienților oportunitatea unui tratament eficient, permițându-le o recuperare ultra rapidă și nu în ultimul rând minimizând leziunile induse chirurgical. Echipa noastră utilizează un spectru larg de tehnici minim invazive, din care enumerăm câteva: endoscopia cu variantele ei (transnazală, transtoracică, transmusculară, etc), microscopul operator, abordurile trans tubulare și nu în ultimul rând infiltrațiile la toate nivelurile coloanei vertebrale. www.neurohope.ro |
40% dintre adolescentii romani semianalfabeti!
#109
Posted 06 February 2011 - 10:01
un_el, on 6th February 2011, 09:31, said: Inutil? Eu zic ca este foarte util sa cunosti unde se afla Australia pe harta. In acelasi timp este util sa cunosti ca NaCl nu este ortavitoare folosind-o zi de zi in bucatarie. Util este sa stii ca prima unire a fost facuta sub conducerea lui Mihai Viteazul. Exemplele ar putea continua. Repet: poate sunt eu de "moda veche". De aici si pana la matematica de clasa a XII-a sunt ani-lumina,mai ales daca e M1. un_el, on 6th February 2011, 10:00, said: Eu am dat un exemplu aleatoriu, ceea ce am vrut sa sustin e nivelul de pregatire pe care un elev roman il are (avea) in comparatie cu unul din spatiul UE. Pe de alta parte si in Romania i se da elevului posibilitatea de a alege. In momentul in care intra in invatamantul liceal poate sa-si aleaga un profil, de exemplu matematica-fizica, matematica-chimie, matematica-informatica sau din aria opusa, biologie-chimie, romana-franceza, romana-engleza etc. Se presupune faptul ca respectivul tanar va urma mai tarziu o facultate de profil. Daca si-a ales gresit profilul se poate transfera la un altul care i se potriveste. Ideea e urmatoarea: indiferent daca adolescentul respectiv urmeaza un profil "real", sau mai bine spus stiinte exacte, va sti unde se afla pe harta China. Altfel spus are un minim bagaj minim de cunostinte. Liceul nu face alt lucru decat a-l pregati pe respectivul tanar pentru urmatoarea forma de invatamant, invatamantul superior. Fara o fundatie solida nu se poate construi o casa, esti de acord cu mine? Edited by mihay93, 06 February 2011 - 10:08. |
#110
Posted 06 February 2011 - 10:09
un_el, on 6th February 2011, 10:00, said: Ideea e urmatoarea: indiferent daca adolescentul respectiv urmeaza un profil "real", sau mai bine spus stiinte exacte, va sti unde se afla pe harta China. Altfel spus are un minim bagaj minim de cunostinte. Liceul nu face alt lucru decat a-l pregati pe respectivul tanar pentru urmatoarea forma de invatamant, invatamantul superior. Fara o fundatie solida nu se poate construi o casa, esti de acord cu mine? Edited by dragospas, 06 February 2011 - 10:10. |
#111
Posted 06 February 2011 - 10:14
sunt foarte multe lucruri inutile ce se-nvata in scoala romaneasa... tinerii trebuiesc indrumati si pregatiti in functie de aptitudini, in primul rand, in vederea unei viitoare meserii; meserie ce ar trebui sa o practice cat se poate de bine, in urma pregatirii scolare.
in liceu cred ca 75% din timpul alocat orelor, l-am pierdut inutil... s-au cheltuit resurse ptr. o incerca o "educare" inutila a mea. chiar si in facultate, multe materii au fost fortat introduse. |
#112
Posted 06 February 2011 - 13:51
Aici cred ca este buba majora. Se incarca elevul cu o cantitate prea mare de informatii mai mult sau mai putin utile de la o varsta frageda (mai nou din gradinita) in loc de a se fundamenta o baza de creare a unui om folositor in societate, pentru ca asta ar trebui sa faca educatia de baza.
Nu vad de ce trebuie sa stie un elev de gradinita engleza. Nu vad de ce trebuie predate matematici medii pentru scolari de clasa a 2-a. Aia trebuie sa plece din ciclul 1-4 stiind sa citeasca, sa scrie, sa aibe cele 4 operatii aritmetice la degetul mic, eventual cunostinte de limba engleza la nivel de baza si cam atat. Daca ii indesi pe gat multa materie, va ajunge sa o toceasca, o retine 2 saptamani cat are nevoie de ea si dupa aia o uita. In 5-8 ar trebui definitivata cultura generala, pentru a avea acces la orice specializare vei dori sa faci, iar liceul sa intre intr-adevar pe specializare. Daca eu fac specializare pe limbi straine, ma doare in posterior de logaritmi, nu ii voi folosi niciodata in viata, imi incarc creierul cu ei degeaba, in loc sa fac traduceri si sa studiez texte in limbile alese. Si tot asa, daca ai profil informatic, faci matematici avansate si algoritmi si tot ce vrei pana iti ies prin par, dar nu ai nevoie sa stii mai mult de cateva texte clasice de limba romana, de reguli ale gramaticii si ortografiei. Sau ca alchenele sunt hidrocarburi aciclice care contin in molecula o dubla legatura intre doi atomi de carbon. Etc. As prefera sa se studieze in gimnaziu reguli de comportament in societate. Sa se dea examen din asta. Cu note, ca la o alta materie de studiu. Cum se intra in restaurant, intai femeia sau barbatul? Cum se mananca cu furculita si cand. Care din ele folosesc la ce fel de mancare. Si tot felul de chestii care sa transforme omul din animal care intelege libertatea personala cum vrea el (fac ce vreau baaa, ca asa vrea p**a mea) intr-un element folositor si obedient regulilor generale de comportament civilizat. Din pacate la noi sistemul e gresit ca conceptie, orice restructurari de suprafata nu vor vindeca boala care e de fundament, de structura. Si cum asta nu cred ca va avea nimeni curaj sa o refaca, ma tem ca vom pierde inca niste generatii de copii care se vor transforma in masa de manevra necesara. Prosti da'multi. Care vor vrea circ si paine. Ole! Edited by MembruAnonim, 06 February 2011 - 13:56. |
#113
Posted 06 February 2011 - 14:05
Imi amintesc cat de mult uram scoala .Materia mi se parea foarte grea,nu o intelegeam,iar invatatul ei era foarte chinuitor ,si psihic si fizic.
Era ca o inchisoare pentru mine si uneori fugeam de la ore.Alteori mancam bataie de la elevii din clasele mai mari. In schimb imi placea sa citesc dar nu pentru scoala.Am invatat mai multe pe cont propriu atunci cand vroiam eu decat obligat .De exemplu la geografie(ca tot se da exemplul cu geografia) stiu toate capitalele lumii,stiu toti muntii din lume,toate marile si lacurile,ma descurc foarte usor pe orice harta,cunosc evolutia geologica etc.Si nu le-am invatat la scoala ci citind alte carti. Imi amintesc ca manualele vechi comuniste aveau un limbaj aproape criptic.Cand am citit manualele noi am fost surprins de claritatea textului . In clasa a cincea ramasesem corigent.Profesorii ma bateau ca nu invatat ,parintii la fel ,ba chiar ma trezeau la 3 noaptea din somn si ma puneau sa imi fac temele ,dar preferam sa mananc bataie decat sa invat. |
#114
Posted 06 February 2011 - 14:08
dragospas, on 6th February 2011, 11:09, said: Hai sa-ti spun o intamplare traita de mine ...aflat acum trei-patru ani ,la o reuniune pe teme medicale la Szeged,am avut ocazia sa cunosc un profesor universitar din Glasgow,care (surpriza) nu stia mai nimic despre Romania si credea ca Budapesta este capitala Romaniei...si cu toate astea ,nu l-a deranjat in a atinge maximul de performanta in cariera, faptul ca nu stie matematica,geografie ,istorie.... |
#115
Posted 06 February 2011 - 14:13
Exită astfel de oameni, foarte bine pregătiți pentru pătrățelul în care trăiesc, dar bâtă în alte privințe.
Dacă îi scoți din lumea lor, te sperii descoperind că nu știu lucruri elementare de clutură generală. Pe mine mă întreba un tip ( medic ) dacă fac mai mult de 6 ore (de condus) până România. Eram în Spania, la Barcelona. |
#116
Posted 06 February 2011 - 14:14
cati medici in romania ti-ar putea spune care e capitala Tadjikistan-ului?
|
#117
Posted 06 February 2011 - 14:20
Adevărul e că nici eu nu știu care e capitala Bosniei-Herțegvina, a unor stătulețe mici (gen Andora) și a ... Elveției.
|
#118
Posted 06 February 2011 - 14:25
djl, on 6th February 2011, 14:20, said: Adevărul e că nici eu nu știu care e capitala Bosniei-Herțegvina, a unor stătulețe mici (gen Andora) și a ... Elveției. Când merg prin Franța spun că sunt din Slovenia, sau Muntenegru. Am descoperit că toată lumea mă lasă în pace instantaneu . ( pentru că habar nu au unde se află ) |
|
#119
Posted 06 February 2011 - 14:30
tomaso, on 6th February 2011, 12:25, said: Când merg prin Franța spun că sunt din Slovenia, sau Muntenegru. Am descoperit că toată lumea mă lasă în pace instantaneu . ( pentru că habar nu au unde se află ) |
#120
Posted 06 February 2011 - 15:54
Asa cum inteleg eu analfabetismul, procentul ala cred ca este de fapt mult mai jos, 40% este enorm. Daca vor sa spuna ca 40% sunt redusi, iar gresit, ar trebui 80%.
Mi se pare amuzant ca majoritatea repondentilor de aci injura internetul, ca principal motiv. Pe un forum online. Si eu sunt de acord cu ce spunea dragos (sa scuip in san) despre supraincarcare. In rest, mai degraba cliseistica grea ce se invarte pe aici. Tomaso, cred de fapt ca multi isi petrec si azi timpul in sala de lectura, doar ca acum e putin altfel, pe monitor. P.S.: floryne, shocking news bade, exista canale TV si hectare de pagini de net de cultura sau educatie in vreun domeniu anume. Edited by skandal, 06 February 2011 - 16:10. |
#121
Posted 06 February 2011 - 17:54
tomaso, on 6th February 2011, 15:13, said: Exită astfel de oameni, foarte bine pregătiți pentru pătrățelul în care trăiesc, dar bâtă în alte privințe. Dacă îi scoți din lumea lor, te sperii descoperind că nu știu lucruri elementare de clutură generală. Pe mine mă întreba un tip ( medic ) dacă fac mai mult de 6 ore (de condus) până România. Eram în Spania, la Barcelona. |
#122
Posted 06 February 2011 - 18:06
un_el, on 6th February 2011, 09:18, said: Din pacate statistcile mint cu buna stiiinta si in functie de cine le comanda... si evident, trebuie sa fie pe undeva si-o conspiratie, la care daca mai iau parte si evreii, e completa. Edited by sushimic, 06 February 2011 - 18:11. |
#123
Posted 06 February 2011 - 18:14
adimogos79, on 5th February 2011, 11:33, said: Din pacate stiu persoane care nu cunosc chestii elementare cum ar fi formula chimica a apei sau a dioxidului de carbon chiar daca ei sunt in clasa a 12-cea si nu au ramas corigenti macar in nici un an scolar pana in aceasta clasa. Dupa mintea mea un elev care a ajuns in clasa 12 ar trebui sa stie chestii elementare de genul formulei chimice a apei sau a dioxidului de carbon. Nu vreau sa ma gandesc la chestii mai complicate care pentru ei ar fi SF. Lasa ca stiu unii mult mai mult decat formula apei, si habar n-au sa se exprime. |
|
#124
Posted 06 February 2011 - 19:55
#125
Posted 06 February 2011 - 20:30
Nu e vorba de cunostinte in general ci de limba romana.Problema cu cultura generala e bine stiuta si nu suntem singurii cu aceasta problema.
|
#126
Posted 06 February 2011 - 20:32
Anunturi
▶ 0 user(s) are reading this topic
0 members, 0 guests, 0 anonymous users