Jump to content

SUBIECTE NOI
« 1 / 5 »
RSS
Problema inlocuire usa spate A6 C...

Ce gen este?

drepturile copiilor in numele ...

Mocheta peste parchet cu incalzir...
 La multi ani mie!

Senzor filtru particule GOLF 7

La multi ani @radu103!

La multi ani @Nenea Zap!
 La multi ani @beavis03!

BlackView Oscal Pad 13, probleme ...

Baterie auto AGM 70AH vs normala ...

Depanero nu vrea sa imi dea Negat...
 Extras carte funciara

Carucior pliabil pentru cumparatu...

In ce supermarket gasesc carne de...

Cat de riscant e sa rezerv un hot...
 

cea mai buna marca de tractoare

* * * * - 1 votes
  • Please log in to reply
2079 replies to this topic

#73
liviumircea

liviumircea

    Junior Member

  • Grup: Members
  • Posts: 165
  • Înscris: 26.11.2009

 Loghin, on 10th January 2011, 19:02, said:

Toata lumea este suparata si nu vrea sa mai comenteze pe acest forum??
Mai zic eu ceva...Si eu vreau sa-mi cumpar un tractor. Si inca de anul trecut. M-am tot uitat pe diverse forumuri, am cautat preturi samd. Nu am banii pregatiti inca pentru tractor si asta a fost un lucru bun deoarece nu m-am putut arunca in a cumpara unul. Insa, un lucru e clar, pentru fiecare dintre noi, cea mai buna marca de tractoare este relativa raportata la nevoile fiecaruia. Toti urla ca agricultura, chiar si in conditii ideale, este o ramura care nu-ti ofera un profit prea mare raportat la valoarea investita, ca amortizarea se face foarte greu. In cazul meu, spre exemplu, unde se pune problema lucrarii a 10-30 de ha, si asta cred ca si in cazul multor vorbareti de pe aici,  un tractor nou sau scump e nejustificat. sa luam John Deere de exemplu. As putea sa fac un efort financiar sa cumpar un tractor de 100 de cp, vechi de 10-20 de ani si care sa-si faca treaba bine. Ca orice utilaj sau agregat, respectivul tractor, mai devreme sau mai tarziu va ceda. Am vazut anunturi pe net in care diferiti proprietari le dezmembreaza si le vand pe bucati deoarece fie a picat cutia de viteze, fie mai stiu eu ce si sunt prea scumpe ca sa le cumperi ca piese noi pentru a le repara. Cred ca, si in cazul tractoarelor, firmele se orienteaza catre marile asociatii agricole, si prin diferite mijloace (in cazul de fata piese de schimb nejustificat de scumpe) te obliga sa te orientezi catre un nou utilaj agricol. Din cate stiu, John Deere spre exemplu, la rulmenti si la diferite piese au cote proprii pentru a nu gasi un inlocuitor si a fi obligat sa cumperi de la ei. Daca ai noroc, daca esti un foarte bun mecanic, poti cumpara unul, il folosesti 3-4 ani, ai noroc si nu-ti pica mai nimic si apoi il revinzi cu o valoare relativ apropiata de cea la care l-ai cumparat. eu unul nu ma risc deoarece nu sunt un foarte bun mecanic si incerc sa privesc lucrurile cat mai simplist. Un tractor nou, de firma, care sa faca 10 lucrari in acelasi timp poate se preteaza la cateva sute de hectare comasat si poate in 5 ani isi amortizeaza valoarea. Daca am avea cateva sute de hectare comasat nu cred ca am mai pierde timpul pe aici pe forum intrebandu-ne ce tractor sa cumparam...Ma tot uit si prin anunturi la tractoarele aduse de prin afara. se vede cat de ingrijite au fost, ca au avut reviziile facute la timp si ca poate pe ele a mers nu Gica tractoristu ci unul care si-a facut timp sa studieze manualul lor si care se pricepea in exloatarea utilajului. Cate dintre tractoarele noastre, care au apucat pe mana te miri cui si care face liniute cu el si se pune pe youtube ai pretentia sa functioneze in parametrii si sa arate ca cele noi. Iar celelalte mai aratoasa, asa zise reconditionate, sunt vopsite pe dinafara si nimic mai mult. Intrebati-l pe unul care si-a intretinut corespunzator tractorul romanesc, care a cautat piese de schimb cat mai de calitate si care s-a priceput la intretinearea lui si o sa vedeti ca nu sunt chiar atat de proaste nici cele romanesti. Pe burse, o caruta de U450 / U550 aduse de prin afara, chiar din Olanda. Ce-i drept, aia nu le-au pus la arat, au facut alte treburi cu ele, dar uite ca la ei au tinut 10 ani si nu s-au vaitat de ele, abia acum incep sa vina in tara. Ca tractorul romanesc are consum de 25-30 litrii la hectar, ca nu face 5 lucrari in acelasi timp, ca iti rupe curu dupa o zi la arat asta este cu totul alta poveste, insa, cat dai, atat primesti.
Cati dintre voi care vorbiti aici despre cea mai buna marca de tractoare aveti si lucrati mai mult de 50 de hectare? Cati aveti un buget mai mare de 15 000 de eur pentru a cumpara un tractor ? Nu cred ca foarte multi, de aceea, cred ca ar trebui sa ne limitam la niste tractoare si la niste opinii pe care le putem sustine din puct de vedere al necesitatii si din pucnt de vedere material. Poate sunt persoane care isi permit un tractor nou sau intretinerea unuia sh, insa noi, majoritatea, nu traim din agricultura. Si nu cred ca vom putea vreodata numai din asta. Pentru mine, agricultura de subzistenta este un hobby, o pasiune, o modalitate de a pune pe masa niste produse sanatoase si a avea satisfactia de a savura productia proprie.
In ceea ce ma priveste, raportat la nevoile mele, ideal este un 450dt iar pe locul 2 un U650. De ce? Pamant putin si ne-comasat, pret de achizitie foarte mic, destul de simplu si potrivit pentru un invatacel intr-ale tractoarelor, in cazul u450-ului consum relativ redus, piese de schimb la discretie si foarte ieftine, factor de risc foarte mic si reparatie relativ ieftina in cazul folosirii combustibililor alternativi (biodiesel, ulei), posibilitate de service pe marginea santului fara un reprezentat care sa se mire si el de ce nu stiu care martor s-a aprins.
Ca si parere personala, formata din absolut a tot ce am citit pe internet, si in cazul tractoarelor se intampla aceeasi tranzitie care s-a intamplat in cazul automobilelor. cati dintre voi stiti de Mercedes w123 (cunsocuta in popor ca si Cobra) ? A fost ata de fiabila incat nu s-au vandut piese de schimb la ea. Urmatorul model, w124, a fost mai modern insa mai putin fiabil. Deci s-a constatat o involutie a fiabilitatii pentru a creste profitul si asta in cazul unui bun care se consuma pe o scara larga. John Deere, Case, Massey samd trebuie sa manance si ei o paine. Daca tot concep tractoare care se vand de la 60 000 eur in sus, destinate unui numar restrans de fermieri mari ca aia micii nu-si permit, ce va face sa credeti ca mai pun accentul pe fiabilitate ? Fac ei in zilele noastre un tractor care sa tina 20 de ani? Pai atunci cine dracu mai cumpara modelul care apare peste 2-3 ani ? Daca pe un tractor, care se presupune ca este un utilaj rustic, am ajuns sa-l transformam intr-unul de lux, care mai are putin si or sa puna un senzor si pe scaun sa intre in curul tractoristului si sa indice nu stiu ce parametri, inseamna ca in ziua de azi nu mai gasesti nimic pe piata nou, pentru omul obisnuit.
Agricultura cu utilaje neperformante nu este profitabila deoarece nu este sustinuta corespunzator de autoritatile care ar trebui sa se implice in sustinerea ei si nicidecum din cauza utilajelor romanesti de proasta calitate. Unguru nu da porumbul in romania mai ieftin deoarece are John Deere si are costuri la jumate de motorina, il da pentru ca ia subventie care ii acopera costurile.
Am 10 hectare cu posibilitate de extindere, imi iau Romanesc. daca as avea peste 100 de hectare mi-as cumpara un Zetor sau un Belarus pana in 30 000 eur.Daca  am peste 400-500 si traiesc din asta atunci ma mai gandesc...
Parere personala, poate subiectiva...

Edited by liviumircea, 11 January 2011 - 00:02.


#74
hunor66

hunor66

    Guru Member

  • Grup: Banned
  • Posts: 15,413
  • Înscris: 23.11.2006

 liviumircea, on 11th January 2011, 00:00, said:

...
Am 10 hectare cu posibilitate de extindere, imi iau Romanesc. daca as avea peste 100 de hectare mi-as cumpara un Zetor sau un Belarus pana in 30 000 eur.Daca  am peste 400-500 si traiesc din asta atunci ma mai gandesc...

Ai perfecta dreptate. Vorbeam cu reprezentantul de la Hoyo la Indagra si-mi spunea ca au vandut in 2010 cam 200 de tractoare in intreaga tara. Majoritatea de 30 CP si de 90 CP. Foarte putini au cumparat de 50 CP. Ceea ce inseamna ca lumea cauta "unelte" specializate ... si alege cu cap.

#75
gab1so

gab1so

    Junior Member

  • Grup: Members
  • Posts: 107
  • Înscris: 07.11.2008
Nu mi se pare asa mare problema consumului,daca consuma 20 sau 22 la arat.
Daca e mai fiabil tractorul cu consum mai mare,lucreaza mai mult si il lasa in  urma rau pe ala sensibil si consum redus.

E un studiu facut la americani in care compara consumul la cel mai celebru model de CASE si anum Case MAGNUM,special facut sa impuste capre :D,si cu un model similar de JD.CASE consuma cu 23% mai mult combustibil,un studiu mai sumar arata ca, JD scote cam 32000$ din economisire carburant in 5 ani si totusi,MAGNUM e cel mai bine vandut CASE din america si cel mai celebru.Daca consumul era pe primul loc isi luau toti JD sau massey ca au cel mai bun consum la gama aia de putere,dar nu,acolo magnum e regele.

Acuma la ce spunea liviumircea,perfecta dreptate la partea cu pretul pieselor,fiabilitatea utilajelor,la noi se vand asemenea tractoare doar pentru ca in europa se subventioneaza agricultura.

Foarte interesanta este agricultura din america de studiat,nu au subventii de nici un fel si cea mai mare putere agricola din lume.
Cum liviu spune acolo fermele mari au cele mai performante si scumpe utilaje dar sunt si ferme mici care au rable si trag de ele de te crucesti.
Termenul pentru ei e celebrul REDNECK dar cum lucreaza aia si cum repara/intretin tractoare de 20-30 de ani e inimaginabil,si sa nu ne oprim la tractoare,tot felu de utilaje,trag de niste vechituri pe care noi le-am fi dus la fier vechi de mult.
Si sincer,nu sunt prosti,mai demult se faceau utilaje sa tina o viata nu 5 ani si gata.
Nu baga bani in tot felu de utilaje noi supraapreciate,care tehnologic nu difera mult fata de unele de 20 de ani,sunt doar facute cu mai mult plastic ,vopsite mai frumos si, desigur o multime de imbunatatiri pentru a usura munca fermierului si de a sporii confortul.

La care le merge si sunt bogati au tot felul,dar nu sunt toti milionari in agricultura,si se pot face culturi de camp si creste animale cu utilaje vechi ceea ce ''taranoii'' astia ne arata si cum noi de altfel o stim foarte bine...
In plus,trebuie lucrat tot pamantul nu doar parcele de sute de hectare care permit eficienta si bani destui pentru a cumpara utilaje mari si scumpe.

#76
liviumircea

liviumircea

    Junior Member

  • Grup: Members
  • Posts: 165
  • Înscris: 26.11.2009

 gab1so, on 13th January 2011, 02:39, said:

E un studiu facut la americani in care compara consumul la cel mai celebru model de CASE si anum Case MAGNUM,special facut sa impuste capre :D,si cu un model similar de JD.CASE consuma cu 23% mai mult combustibil,un studiu mai sumar arata ca, JD scote cam 32000$ din economisire carburant in 5 ani si totusi,MAGNUM e cel mai bine vandut CASE din america si cel mai celebru.Daca consumul era pe primul loc isi luau toti JD sau massey ca au cel mai bun consum la gama aia de putere,dar nu,acolo magnum e regele.
Nu e de mirare, americanul are alta conceptie decat restul lumii in ceea ce priveste combustibilul. La ei, chiar si multe tiruri din alea mari cu bot (ca cele din reclamele de coca cola) erau pe benzina, nici macar diesel. Sa nu mai vorbim de masinile lor de familie, modele mai vechi, cu motoare de 6000 cmc, la fel, pe benzina. Nu-mi pot scoate din cap imaginea din filmele americane, la care  unul din personaje cu un ditamai pick-up-ul opreste in benzinarie, scoate o bancnota mototolita din buzunar si cateva monezi si spune dezinteresat "fill her up". Cum au ramas fara resurse proprii s-au dus in Irak pentru combustibil si bravo lor, asigura cetateanului obisnuit traiul cu care l-a invatat de ani buni, spre deosebire de alte natii care strang cureaua. Au mai aparut si pe la ei cativa hippie care folosesc ulei vegetal in loc de combustibil sau mai stiu eu ce solutie alternativa, insa respectivii sunt cazuri izolate.
Pe cateva forumuri de la ei, ca si discutii referitoare la topicul JD vs Case, in afara de americanul classic care crede ca le stie pe toate si care are erectie cand vede cat de puternic e Case in hp pe hartie, majoritatea care au avut JD modele mai vechi erau foarte multumiti de ele. Nu contest faptul ca sunt zeci de modele de la ambele firme au plusuri si minusuri, depinde unde au fost fabricate samd. Insa, pentru ei, a inlocui un kit de ambreiaj la tractor sau a-l duce la reprezentanta pentru revizii nu e ceva iesit din comun, sunt invatati sa bage bani multi in intretinerea masinilor, a utilajelor.
Un prieten de langa Ploiesti care are un Mercedes Cobra, nu-si schimba masina pentru ca citez: "decat sa-mi iau una noua sa mi-o puna pe tester si sa dau cateva milioane numai pentru asta, mai bine o tin p-asta ca atunci cand imi face probleme stiu eu ce are si ce sa-i cumpar". Cred ca se poate aplica si in cazul tractoarelor, e mare lucru sa-ti cunosti din punct de vedere mecanic utilajul, sa-l faci bucati, sa stii ce buba are si sa stai linistit ca o piesa de schimb nu te darama din punct de vedere financiar. Asta se aplica pentru noi, astia micii, care vedem in agricultura de subzistenta o datorie, o mostenire.
In ce am scris mai sus, nu am vrut sa subliniez ca vezi doamne Universal bate la cur JD, nici pe departe, insa raportat la nevoile noastre, ale omului obisnuit cu cateva hectare sau zeci de hectare, la bugetul nostru, la nevoile noastre care aram un pogon la tzatza Floarea in curte unde abia ai loc sa intrii cu un tractor mic si sa-l intorci, un utilaj greu e nejustificat. Cum este scris si mai sus, nu poti lasa sute de hectare nemuncite ca sunt necomasate. Chiar si ca hobby sau ca activitate secundara care sa-ti rotunjeasca veniturile, cu utilaje vechi, cu ceva cap si muncind si respecatand pamantul, aplicand totusi niste tratamente si avand accesul la informatie mai mult ca niciodata, cred ca se poate scoate un oarecare profit sau macar banii pe motorina, intretinere utilaje si acoperirea orelor de munca.
Eu personal mi-am dat comanda pentru un motocultor de 15 cp de la scaiba pentru a suplini un cal si a avea utilaj pentru muncile dintr-un solar si sper pe viitor la un 445 dt pentru care in toamna ar trebui sa am banii daca nu-mi schimb masina anul asta. pana una alta inca ma mai uit la pamantul necomasat de la mine de la tara care in continuare sta nemuncit deoarece mai bine cumparam din Ungaria ca e mai ieftin si nici nu mai avem bataie de cap.

Edited by liviumircea, 13 January 2011 - 04:47.


#77
cornel1111111

cornel1111111

    Junior Member

  • Grup: Members
  • Posts: 137
  • Înscris: 18.11.2010

 Loghin, on 6th January 2011, 17:32, said:

Domnule Cornel11111 cred ca lucrarea cu scarificatorul poate fi mai buna si mai economica. In mintea mea apare o intrebare: cum rezolvati problema cu resturile vegetale? Am mai vazut pe acest  forum ca tractoarele Case nu prea sunt recomandate ca au componente fabricate pe la turci si sunt defectuoase, oare sunt fabricate la turci si cele din anii `90-`97? Dar de Case si J.D. fabricate in SUA ce parere aveti?  Pe de alta parte asa cum spuneam mai sus de la colegii mei inteleg ca J.D. sunt foarte mari consumatoare. Va rog sa impartasiti cate ceva din experienta dv. Multumesc.
Problema cu resturile vegetale este cat se poate de simpla. Ex.:imediat dupa recoltatul graului(sa zicem grau), se face o trecere cu discul greu pentru a incorpora in sol toate tipurile de seminte. Dupa perioada de germinare rezulta un "covor" verde care se erbicideaza cu erbicid total (recomand glifotim sau rundup{numai rundup din germania, cel cu licente este mediocru}), sper ca am scris bine numele erbicidelor (nu am acum un recipient sa scriu denumirea corecta, scuze). Dupa 21 de zile de la erbicidare se trece la scarificare. Pentru semanatul porumbului sau a altei plante de primavara, se face o trecere cu combinator (exclus discul) in perioada martie . Se tine cont ca multe plante rasar relativ repede(pirul, etc.) Pirul rasarit se combaste tot cu erbicid total si se seamana porumbul. In aceeasi zi cu semanatul se intervine cu erbicid la sol (in ziua semanatului este solul mai umed si contactul la sol al erbicidului este mult mai eficienta. Atentie , erbicidele la sol se fac doar in tarina (sol fara bulgari) de aceea este recomandat combinatorul cu 1-2 saptamani mai repede de semanat). ca erbicide la sol recomand merlin duo.(erbicid cu spectru larg). Toate aceste exemple difera de la sol la sol si de la regiune la regiune, gradul de infestare cu buruieni si alte multe exemple. Totusi raman la parerea ca in agricultura PERFORMANTA este necesara achizitia unui tractor de minim 140-150 hp. Cat despre marca , toate sunt bune atata timp cat nu se strica si poti face lucrari la timp. Dupa parerea mea tata tractoarelor ramane JOHN DEERE. Cat priveste CASE, seriile xl nu sunt facute la turci sau in alta parte si de aceea(poate) sunt recomandate de mine ca fiind a 2-a optiune dupa john d. In speranta ca v-am fost de folos...al dumneavaoastra  CORNEL.

#78
cornel1111111

cornel1111111

    Junior Member

  • Grup: Members
  • Posts: 137
  • Înscris: 18.11.2010

 cornel1111111, on 13th January 2011, 09:01, said:

Problema cu resturile vegetale este cat se poate de simpla. Ex.:imediat dupa recoltatul graului(sa zicem grau), se face o trecere cu discul greu pentru a incorpora in sol toate tipurile de seminte. Dupa perioada de germinare rezulta un "covor" verde care se erbicideaza cu erbicid total (recomand glifotim sau rundup{numai rundup din germania, cel cu licente este mediocru}), sper ca am scris bine numele erbicidelor (nu am acum un recipient sa scriu denumirea corecta, scuze). Dupa 21 de zile de la erbicidare se trece la scarificare. Pentru semanatul porumbului sau a altei plante de primavara, se face o trecere cu combinator (exclus discul) in perioada martie . Se tine cont ca multe plante rasar relativ repede(pirul, etc.) Pirul rasarit se combaste tot cu erbicid total si se seamana porumbul. In aceeasi zi cu semanatul se intervine cu erbicid la sol (in ziua semanatului este solul mai umed si contactul la sol al erbicidului este mult mai eficienta. Atentie , erbicidele la sol se fac doar in tarina (sol fara bulgari) de aceea este recomandat combinatorul cu 1-2 saptamani mai repede de semanat). ca erbicide la sol recomand merlin duo.(erbicid cu spectru larg). Toate aceste exemple difera de la sol la sol si de la regiune la regiune, gradul de infestare cu buruieni si alte multe exemple. Totusi raman la parerea ca in agricultura PERFORMANTA este necesara achizitia unui tractor de minim 140-150 hp. Cat despre marca , toate sunt bune atata timp cat nu se strica si poti face lucrari la timp. Dupa parerea mea tata tractoarelor ramane JOHN DEERE. Cat priveste CASE, seriile xl nu sunt facute la turci sau in alta parte si de aceea(poate) sunt recomandate de mine ca fiind a 2-a optiune dupa john d. In speranta ca v-am fost de folos...al dumneavaoastra  CORNEL.
Vin cu o completare. Resturile vegetale rezultate din recoltarea porumbului se baloteaza si devin o sursa de hrana pentru ovine

#79
Loghin

Loghin

    Junior Member

  • Grup: Members
  • Posts: 35
  • Înscris: 25.12.2008
Si deodata au aparut multe raspunsuri. Desigur multumesc la toti.
Se pare ca acest forum nu ne avertizeaza ca a aparut un nou comentariu chiar daca optiunea este bifata.
In special cand ziceam de resturi vegetale ma refeream la porumb caci la grau, soia daca folosesti tocatorul nu prea raman resturi care sa incurce. Varianta cu balotatul pt. oi nu prea mai este valabila deoarece efectivele au scazut dramatic si nimeni nu este interesat de aceasta marfa. Balotatul, cel putin pt. mine este o cheltuiala inutila ba  chiar ar mai implica si transport si depozitare. Poate o tocare cu o masina speciala ar fi mai nimerita.
Cat priveste tractoarele, trag concluzia ca CASU-rile sunt cele mai consumatoare dar fabricarea lor in Turcia este mai degraba pt. una sau cateva serii limitate. Daca din aceste tractoare (turcesti) au ajuns prin Germania cred ca de asemenea este intr-o mica masura si nu o regula. Probabil ce se fabrica prin Turcia este special pt. tarile estice si din acest motiv nu doresc un tractor nou desi sunt nenumarate oferte care mai de care mai tentante inclusiv cu plata in cinci ani fara avans.
M-am saturat de sarlataniile astea comerciale cu marfa din turcia si china (nici nu le mai scriu cu litera mare).
In curand voi pleca spre vest dupa un tractor minim 150 cp, si ca optiune raman la Fendt sau JD.
Multumesc in odata celor care au raspuns.

#80
cornel1111111

cornel1111111

    Junior Member

  • Grup: Members
  • Posts: 137
  • Înscris: 18.11.2010

 Loghin, on 13th January 2011, 17:41, said:

Si deodata au aparut multe raspunsuri. Desigur multumesc la toti.
Se pare ca acest forum nu ne avertizeaza ca a aparut un nou comentariu chiar daca optiunea este bifata.
In special cand ziceam de resturi vegetale ma refeream la porumb caci la grau, soia daca folosesti tocatorul nu prea raman resturi care sa incurce. Varianta cu balotatul pt. oi nu prea mai este valabila deoarece efectivele au scazut dramatic si nimeni nu este interesat de aceasta marfa. Balotatul, cel putin pt. mine este o cheltuiala inutila ba  chiar ar mai implica si transport si depozitare. Poate o tocare cu o masina speciala ar fi mai nimerita.
Cat priveste tractoarele, trag concluzia ca CASU-rile sunt cele mai consumatoare dar fabricarea lor in Turcia este mai degraba pt. una sau cateva serii limitate. Daca din aceste tractoare (turcesti) au ajuns prin Germania cred ca de asemenea este intr-o mica masura si nu o regula. Probabil ce se fabrica prin Turcia este special pt. tarile estice si din acest motiv nu doresc un tractor nou desi sunt nenumarate oferte care mai de care mai tentante inclusiv cu plata in cinci ani fara avans.
M-am saturat de sarlataniile astea comerciale cu marfa din turcia si china (nici nu le mai scriu cu litera mare).
In curand voi pleca spre vest dupa un tractor minim 150 cp, si ca optiune raman la Fendt sau JD.
Multumesc in odata celor care au raspuns.
Balotii de resturi de porumb (tulei , cum le spunem pe aici) sunt aur curat. Din moment de faci agricultura , trebuie sa faci si zootehnie, altfel de unde scoti banii? Din vanzarea produselor? Si cui sa vinzi? samsarilor?. Nu domnule, trebuie sa faci agricultura in tandem cu zootehnia si sa cultivi numai plante ce le poti valorifica integral. Cat despre plecarea ta in vest dupa tractor ma bucura. Iti recomand vestul frantei. Eu de acolo am cumparat acum 3 ani un jd 7700 150 hp cu 11000 ore. m-am folosit de el cu succes si am reusit sa-l vand in profit (l-am cumparat de la fermier cu 12000 euro si l-am vandut de 1 luna cu 16000 euro). Acum si eu caut un alt tractor. Imi plac cum arata massey ferguson. Nu-l recomanda nimeni, dar sunt ieftine si probabil bunicele. Vorbesc de tractoarele din anii 80-90. Eu doar cu aceste tractoare lucrez. Sper sa iti alegi un jd 7700. Numai recomandari de bine la acest tractor. Nu este plin de tehnica ca un fendt vario, dar este robust al naibii si te scoate din orice "cacat", scuza-mi expresia.

#81
Loghin

Loghin

    Junior Member

  • Grup: Members
  • Posts: 35
  • Înscris: 25.12.2008
Hai ca e bine ca ne-am incins la discutie. Despre MF eu personal ma feresc pt. ca am avut o experienta proasta cu o combina. Am constatat atunci ca toate cotele lor sunt pe alte unitati de masura (probabil inchi) si comanda si stai si asteapta, fa modificari, etc. Am reusit si am scapat repede de ea dar vai de capul celui care a luat-o. Adevarul  ca era si obosita vizibil.
Totusi despre tractoare MF stiu pe scurt ca au motoare Valmet (Finlanda sau Suedia) facute sa mearga in conditii grele dar se pare ca au si Perkins. Nu prea sunt multe in zona mea dar care sunt vad ca lucreaza.  Unele informatii privind anii de fabricatie, motorizare, caracteristici, etc despre marea majoritate a tractoarelor se pot obtine aici:  http://www.tractorda...tors/index.html
De ce recomandati JD 7700? puteti face cateva precizari/recomandari adica in comparatie cu alte tipuri de JD? Referitor la Fendt desigur ca nu ma arunc la unul de peste 40000 euro ca in agricultura se aduna greu banul dar ceva din anii `85-`92 cred ca s-ar potrivi daca nu este distrus.
Multumesc anticipat.

Edited by Loghin, 13 January 2011 - 20:37.


#82
gab1so

gab1so

    Junior Member

  • Grup: Members
  • Posts: 107
  • Înscris: 07.11.2008
Massey Ferguson pana prin 89-96 nu mai stiu sigur era facut la fabrica lui landini,ca era cumparata de massey de prin 1959 si cand a intrat si massey in AGCO a vandut landini inapoi si au inceput aia sa faca tractoare singuri,de aia un landini nou seamana cu un massey umpic mai vechi.

JD 7700 are si un vecin de al meu,asta' toamna la cumparat.Mi se pare ca e facut in america si aia merg pe masuri imperiale,da asta nu e problema pt jd,astia aduc ori ce piesa iti trebuie.
Vreo 11000 E a dat pe el,eu nu am gasit in asa bani ca demult aveam.Cel mai ieftin am vazut la 17000 E.
Ce parere aveti voi de fullpowershift? Va feriti ca mine de transimisii automate sau nu pune-ti accent pe ce fel de transmisie are?

Liviumircea,ai tu dreptate ca pe aia nu prea ii intereseaza consumul,dar americanii mai mult ca restul lumii sunt orientati spre profit si se pare ca ei au considerat ca magnumul le face mai mult profit chiar daca are 32000$ pierdere in motorina,totul era calculat in dolari si galoane la pretul de acolo.
Aici pe forum se discuta de consumul mai mare pentru john deere si eu am dat un exemplu extrem de diferenta la consum in care nu are castig de cauza acela cu consumul cel mai redus pentru ca se sacrifica alti factori ai utilajului pentru a face un consum bun.

#83
faina

faina

    New Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1
  • Înscris: 07.03.2011

 Loghin, on 5th January 2011, 19:49, said:

Interesant subiect. Ca fost posesor de fendt (unul foarte vechi) subscriu la calitatea lor si consumul mic de carburant. Desi luat SH am lucrat 4 ani fara mila si nu a avut nici un defect. L-am vandut cu acelasi pret de la achizitie. Intre timp am luat un Same nou, am lucrat  2500 ore insa a picat pompa hidraulica, porneste foarte greu la frig (chiar daca are bujie) si consuma ulei destul de mult. Concluzia este ca tot ce se vinde la noi prin dealeri este facut special sub standardele europene. Deci am luat o teapa cu acest tractor. Acum urmaresc un SH tot Fendt sau Case. Se pare ca dupa informatiile de pe forum voi renunta la Case ca are faima proasta. Cat despre J.D.  vreau sa spun ca alti fermieri din zona mea au luat J.D. noi insa se plang de consumul mare care se apropie de brasovencile noastre. Or fi si astea facute special pt Romania?  Cei care aveti J.D confirmati costul ridicat cu carburantul? Alte pareri?

Attached Files



#84
SSFANTU

SSFANTU

    Junior Member

  • Grup: Members
  • Posts: 29
  • Înscris: 07.02.2010

 losbeutos, on 17th November 2010, 21:13, said:

asta inseamna ca nenea Gheorghe se poate duce "la targ" cu banii , sa ia orice  tractor si sa fie sigur ca nu va avea probleme cu el pentru ceva timp ... nu cautam tractorul perfect, ar fi si ridicol .... cautam acea marca a caror tractoare au cele mai putine defecte ... revenind la marca belarus ... pretul e foarte accesibil pentru majoritatea fermierilor care au ferma de dimensiune medie sau mica ... daca mai vorbesti si cu reprezentatul sa dai un avans dup care restu sa achiti in rate sezoniere ar fi perfect ... de altfel am un caz chiar in sat la mine ... omu a fost la o expozitie dorindu-si un tractor nou ... l-a atras din prima pretul .. .. a stiut sa negocieze plata si ghiciti ce ... a dat un avans de 25% iar restul i-a achitat in rate .... tractoru este folosit intens si NU A AVUT NICI O PROBLEMA la el ... consumul la aratura e de 20 - 22 l /ha pe un teren foarte secetos  normal consumul e de 19l /ha pe un teren normal ... aveti mai jos o imagine cu tractorul ... cu mai multe imagini revin in weekend ...
o sa iau si eu un belarus 1025.stie cineva mai multe despre ele.va rog postati. :thumbup:  :thumbup:

#85
Ioanmar

Ioanmar

    New Member

  • Grup: Members
  • Posts: 4
  • Înscris: 18.03.2011
Caut si eu un tractor de vreo 50 CP chiar SH. Imi poate recomanda cineva vreo marca.

#86
hunor66

hunor66

    Guru Member

  • Grup: Banned
  • Posts: 15,413
  • Înscris: 23.11.2006
Deutz, Fendt, Zetor, JD.

#87
blackwolfo

blackwolfo

    New Member

  • Grup: Members
  • Posts: 7
  • Înscris: 12.10.2010

 losbeutos, on 9th July 2010, 14:51, said:

intr-adevar m-am cam indepartat de la subiect ... ma scuzati ....


voi incepe cu o mica recapitulare :
1) john deere :
-calitate foarte buna
-motorizare ( nota 10  :thumbup: )
-destul de usor de utilizat ( ca doar nu ai sa te duci la lucrarile campului cu manualu' de utilizare dupa tine )
-consum redus
- perfect pentru toate tipurile de ferme
...  insa un defect al acestei marci este  pretul prea mare dupa parerea mea ...
2) fendt : pai are cam aceleasi atuuri ca john deere numa' ca aici te  lovesti de 2 dezavantaje ....
- cam prea complicat in ceea ce priveste utilizarea : cand intri in cabina zici ca te-ai urcat intr-o nava spatiala ... nici nu stii de unde sa o iei pentru a-l pune in functiune la o lucrare agricola ....ai n butoane care intr-adevar ca te lasa sa alegi , insa tractorul ar trebui sa vina setat din fabrica ... ca doar acolo sunt specialisti care stiu cate ceva despre ce e mai bine   in realizarea unei lucrari agricole cat mai de calitate ;
-la fel ca si la john deere pretul este cam "piperat"  avand in vedere concurenta care produce tractoare de o calitate foarte buna , putere mare si consum redus la un pret "atragator" ... de exemplu Zetor ... mentionat mai sus ...
3) deutz fahr :
-motorizare nivel ridicat  
-calitate
-consum redus
- manevrabilitate buna
- pret cat de cat accceptabil
...dup' parerea mea ar cam intra in discutia pentru cea mai buna marca de tractoare deoarece eu nu prea i-am gasit defecte...
4)new holland : ... dintotdeauna new holland a fost prima producatoare de combine ... insa  a aparut concurenta .... si daca tot a aparut concurenta hai sa se faca si ei producatori de tractoare sa fie cu un pas inaintea celorlalti producatori de combine desi cele doua utilaje nu prea au nici o legatura .... dupa cele vazute si auzite de mine tractoarele lor sunt de o calitate redusa ...ce sa mai vorbim de pret care este cam mare daca ne luam dupa calitate ....consumul este redus ca la celelate marci ...indraznesc sa aseman new holland cu mercedes ... nu mai este ce a fost odata ...
5) claas  :
... aceeasi poveste ca la new holand ....unii mai bine s-ar concentra pe un singur domeniu ... ca sigur le iese profit mai mare .... parerea mea ...
6) zetor
-motorizare nivel ridicat  
-calitate
-consum redus
- pret ( cel mai bun )
-manevrabilitate ridicata
... disponibil aprpoape pentru orice buzunar al unu fermier ... alt candidat la acest titlu ....
... insa ca si la producatorul romanesc mat ( care nu intra in discutia noastra ) sufera  la segmentul marketing ,... dar acest defect nu are de-a face cu produsul insasi ....
7) case ih
- calitate
-servicii post vanzare de nota 10
- motorizare  de nivel ridicat
-pret : ... acceptabil ... luand in considerare datele tehnice ale produsului ...
... insa  apare un obstacol ... am tot auzit ca tractoarele case ih consuma mai mult in comparatie cu celelalte marci ...

Aceasta este opinia mea in legatura cu marcile de tractoare .... daca considerati ca punctul meu de vedere nu este tocmai  eligibil cu realitatea va rog sa va exprimati si parerea voastra despre subiect ....



Ai uitat sa bagi aici Valtra care dupa parerea mea sunt peste john deere ca si calitate (si ca pret ) si masi sunt iarasi tractoarele -tanc kirovetz dar cu un consum pe masura

#88
pcojocaru

pcojocaru

    Junior Member

  • Grup: Members
  • Posts: 27
  • Înscris: 22.03.2011

 liviumircea, on 30th June 2010, 02:30, said:

alea din poza unde se fabrica? are cineva idee ca pret cat sunt? adica e U650 nu? asa artau printre ultimele modele pe care le-au fabricat la Brasov.
de MAT Craiova numai de rau, 2 persoane am gasit pe net care luasera si deja le vindeau.unul avea parca unu la 55 de cp il dadea. celalalt cumparase un Zimbru, modelul mai vechi pe Verde, era de la mine din Olt, il vindea cu tot cu utilaje. vorba lui Catalin, "aia la Craiova nici pluguri bune n-au fost in stare sa faca" si cred ca stie el ce stie. Nu stiu pe unde am citit, cineva voia sa-i dea in judecata ca a luat tractor de la ei si s-a stricat de foarte multe ori in garantie ca mai mult a stat decat a lucrat.
dau si eu cu presupusul si din auzite, poate nu sunt in masura. ar fi interesant sa auzim si parerile celor care se pricep, eu unul sunt in cautare de tractor :)

Alea din poza se numesc UTB universal GEDA 80, sunt produse in Romania , motorizari deutz, 81,6 CP. Pentru mai multe relatii ma poti contacta la tel. 0740 874 471. 0740 874 471

Attached Files



#89
cornel1111111

cornel1111111

    Junior Member

  • Grup: Members
  • Posts: 137
  • Înscris: 18.11.2010

 pcojocaru, on 30th March 2011, 09:03, said:

Alea din poza se numesc UTB universal GEDA 80, sunt produse in Romania , motorizari deutz, 81,6 CP. Pentru mai multe relatii ma poti contacta la tel. 0740 874 471. 0740 874 471
                                                                                                                                                                                Scuzaa-ma ca te intreb, dar este chiar curios, sa dea o firma constructoare de tractoare asa detalii tehnice. 7 km/h la arat? Unde? In Baragan? Fara 4x4 in Transilvania, sau in oricare alta zona a tarii unde este deal, e ca si cum nu ai tractor. Iar fiabilitate 15000 ore=15 ani...hahahahaha. Pai ce faci cu tractorul? Il folosesti ca masina de oras?. Doar 1000 h folosesti intr-un an? Sa fim seriosi. Nu are rost sa pacalim oamenii cu detalii tehnice peste puterile utilajului. Acest lucru chiar este un MARE PACAT

Edited by horia66, 30 March 2011 - 21:48.


#90
Ion_Bumbu

Ion_Bumbu

    User asocial

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 19,625
  • Înscris: 31.01.2010
Fiabilitatea aia e data de pe specificatiile motorului Deutz
in caz de folosire conform cerintelor Deutz, cred ca o gasesti tot asa data si pe site Deutz.
1000 H/an inseamna undeva 100 zile de munca cu 10h deci nu`i chiar putin.


Grig

Anunturi

Bun venit pe Forumul Softpedia!

2 user(s) are reading this topic

0 members, 2 guests, 0 anonymous users

Forumul Softpedia foloseste "cookies" pentru a imbunatati experienta utilizatorilor Accept
Pentru detalii si optiuni legate de cookies si datele personale, consultati Politica de utilizare cookies si Politica de confidentialitate