Jump to content

SUBIECTE NOI
« 1 / 5 »
RSS
Pareri despre eceasuri.ro: cumpar...

Mama Miresii (2024)

Estimare reparatie

Sterilizare UV apa
 Folii heliomate faruri - merita?

Cabina Dus mai mare cu 10cm decat...

Rezultate firma

Facultatea de Medicina - a doua f...
 Fortat sa imi dau demisia

Nivelare placa + Fisuri

Premierul Slovaciei a fost impuscat

RIP imgflip meme generator
 V-ati facut sau va veti face Colo...

Imagini generate de Inteligenta A...

Typo3 - tabel cu HTML

Amorsa inainte de adeziv
 

Biserica Unita cu Roma

- - - - -
  • This topic is locked This topic is locked
32 replies to this topic

#19
data

data

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 8,114
  • Înscris: 11.06.2004

cineva, on Jun 6 2005, 16:51, said:

Bunicul meu este greco-catolic si el se considera ortodox. Intotdeauna mi-a zis ca nu este mare diferenta intre ortodocsi si greco-catolici.

<{POST_SNAPBACK}>


multumesc, eu credeam ca sunt catolici, daca te uiti la dogme au mai multe in comun cu catolicii:
"Care sunt diferentele intre catolici si ortodocsi?

Fragment din "Ne vorbeste parintele Cleopa", vol.3, p.65, ed. Episcopiei Romanului, 1996

1. filioque: Ei zic ca Duhul Sfant purcede si de la Tatal si de la Fiul. Aceasta greseala dogmatica este cea mai grea. Sfantul evanghelist Ioan spune ca Duhul Sfant purcede de la Tatal si este trimis in lume prin fiul. (Ioan)

2. suprematia papala: Papa este considerat de ei capul suprem al Bisericii crestine, adica loctiitorul lui Hristos pe pamant! Mai mare decat toti patriarhii! Ceea ce n-a facut Biserica Universala. Mandrie draceasca. Papa se numeste urmasul Sfantului Petru!

3. infaibilitatea papala: Ei zic ca Papa nu poate gresi ca om, in materie de credinta, cand predica el ceea ce iarasi este o dogma noua respinsa de Biserica Ortodoxa

4. purgatoriul: Ei zic ca intre Rai si iad ar fi un foc mare unde sta sufletul cateva sute de ani si se curata, apoi se duce in Rai. Nu scrie in Sfanta Scriptura asa ceva; nu-i prevazuta nicaieri aceasta invatatura.

5. azimile: Ei nu slujesc cu paine dospita, ci cu azime, ca evreii

6. imaculata conceptie: Ei zic ca Maica Domnului ar fi nascuta de la Duhul Sfant. Nu-i adevarat. Este nascuta in chip firesc din dumnezeiestii Parinti, Ioachim si Ana, ca rod al rugaciunii.

7. substantialitatea: La sfintirea Sfintelor Daruri catolicii nu fac rugaciunea de invocare a Sfantului Duh, cum facem noi la Sfanta Epicleza. Ei zic ca Darurile se sfintesc singure, cand se zice: Luati mancati... si celelalte. Nu au rugaciunea de pogorare a Duhului Sfant, peste Daruri

8. celibatul preotilor: Preotii catolici nu se casatoresc. Sunt celibatari, impotriva Sinoadelor ecumenice care au hotarat ca preotii de mir sa aiba familie

9. indulgente papale: Alta ratacire. Papei, daca-i dai parale multe, poti sa faci oricate pacate te iarta, te dezleaga. Sfintii lor au prea multe fapte bune, n-au ce face cu ele, le da papei, iar el vinde aceste merite prisositoare spre iertarea pacatelor oamenilor care nu au destule fapte bune

10. mirungerea: Catolicii nu miruiesc copii imediat dupa Botez, ci la sapte-opt ani si numai arhiereii ii miruiesc.

Noi avem liturghiile constantinopolitane ale Sfantului Vasile cel Mare, Grigore Dialogul si Sfantul Ioan Gura de Aur, iar catolicii au liturghia romana si cea ambroziana

Fragment din "Ne vorbeste parintele Cleopa", vol.3, p.65, ed. Episcopiei Romanului, 1996 "

#20
cineva

cineva

    Junior Member

  • Grup: Members
  • Posts: 209
  • Înscris: 16.03.2005

data, on Jun 6 2005, 17:15, said:

multumesc, eu credeam ca sunt catolici, daca te uiti la dogme au mai multe in comun cu catolicii:
"Care sunt diferentele intre catolici si ortodocsi?

Fragment din "Ne vorbeste parintele Cleopa", vol.3, p.65, ed. Episcopiei Romanului, 1996

1. filioque: Ei zic ca Duhul Sfant purcede si de la Tatal si de la Fiul. Aceasta greseala dogmatica este cea mai grea. Sfantul evanghelist Ioan spune ca Duhul Sfant purcede de la Tatal si este trimis in lume prin fiul. (Ioan)

2. suprematia papala: Papa este considerat de ei capul suprem al Bisericii crestine, adica loctiitorul lui Hristos pe pamant! Mai mare decat toti patriarhii! Ceea ce n-a facut Biserica Universala. Mandrie draceasca. Papa se numeste urmasul Sfantului Petru!

3. infaibilitatea papala: Ei zic ca Papa nu poate gresi ca om, in materie de credinta, cand predica el ceea ce iarasi este o dogma noua respinsa de Biserica Ortodoxa

4. purgatoriul: Ei zic ca intre Rai si iad ar fi un foc mare unde sta sufletul cateva sute de ani si se curata, apoi se duce in Rai. Nu scrie in Sfanta Scriptura asa ceva; nu-i prevazuta nicaieri aceasta invatatura.

5. azimile: Ei nu slujesc cu paine dospita, ci cu azime, ca evreii

6. imaculata conceptie: Ei zic ca Maica Domnului ar fi nascuta de la Duhul Sfant. Nu-i adevarat. Este nascuta in chip firesc din dumnezeiestii Parinti, Ioachim si Ana, ca rod al rugaciunii.

7. substantialitatea: La sfintirea Sfintelor Daruri catolicii nu fac rugaciunea de invocare a Sfantului Duh, cum facem noi la Sfanta Epicleza. Ei zic ca Darurile se sfintesc singure, cand se zice: Luati mancati... si celelalte. Nu au rugaciunea de pogorare a Duhului Sfant, peste Daruri

8. celibatul preotilor: Preotii catolici nu se casatoresc. Sunt celibatari, impotriva Sinoadelor ecumenice care au hotarat ca preotii de mir sa aiba familie

9. indulgente papale: Alta ratacire. Papei, daca-i dai parale multe, poti sa faci oricate pacate te iarta, te dezleaga. Sfintii lor au prea multe fapte bune, n-au ce face cu ele, le da papei, iar el vinde aceste merite prisositoare spre iertarea pacatelor oamenilor care nu au destule fapte bune

10. mirungerea: Catolicii nu miruiesc copii imediat dupa Botez, ci la sapte-opt ani si numai arhiereii ii miruiesc.

Noi avem liturghiile constantinopolitane ale Sfantului Vasile cel Mare, Grigore Dialogul si Sfantul Ioan Gura de Aur, iar catolicii au liturghia romana si cea ambroziana

Fragment din "Ne vorbeste parintele Cleopa", vol.3, p.65, ed. Episcopiei Romanului, 1996 "

<{POST_SNAPBACK}>


Asa e, au multe in comun cu catolicii, dar in final depinde de fiecare cum se simte.  Unii se pot simti mai legati de catolicism, iar altii de ortodoxism. Daca te interesezi o sa gasesti si asemanarile, nu numai deosebirile.

Edited by cineva, 06 June 2005 - 17:35.


#21
data

data

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 8,114
  • Înscris: 11.06.2004
mai multe :notangel:

#22
cineva

cineva

    Junior Member

  • Grup: Members
  • Posts: 209
  • Înscris: 16.03.2005

data, on Jun 6 2005, 17:46, said:


Ceva mai multe decat ai gasit.  :)

#23
rakoczy

rakoczy

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 3,395
  • Înscris: 11.03.2005

bufteanu34, on Jun 6 2005, 15:53, said:

aicia ai dreptate!
uite, la buftea e biserica romano-catolica si vin si cativa greco-catolici, oameni ca lumea, unu nu e ungur..... si sunt cu totul cam la 150 persoane, poate mai mult, isi vad de ale lor si nu suna la usa ca pocaitii aia si martorii lu iehova care incearca sa te traga la secta lor :puke:
eu am toata stima pentru catolicii astia si mai ales pentru preotul lor care e italian, il cheama ANNIBALE si ajuta pe toata lumea cu pachete si ajutoare. ca aici e si lume amarata....
domle, eu unul cred ca m-as face catolic! cand vad ce pacatos sunt eu si popa ortodox de la noi..... mi-e rusine ca nu sunt catolic. pe cuvantul meu. am participat la slujbele lor si mi-au placut, e ordine, nu e fojgaiala si barfa ca la noi, e k-lumea!
daca am ceva cu ungurii, atuncea sigur nu am nimic cu catolicii! pazea! sunt de partea lor!

<{POST_SNAPBACK}>



iarasi ma surprinzi....
cred ca , de fapt, esti mai bun ca picard acela....
nu te impiedica nimeni sa treci la catolicism! eu m-as bucura sincer :)
vei vedea ce vei deveni un alt om, mai bun!
chiar recunosti ca esti un pacatos, asa, sincer?
hm!
participa mai des la messa romana si vei vedea.... vei fi mai bun, de la sine....
=================

despre cei care tot reliefeaza diferentele intre cele 2 confesiuni....
in realitate sunt MICI diferentele.
cele 7 sacramente raman aceleasi. tipicul slujbei e acelasi, in mare, structura bisericii e la fel, biblia are aceleasi carti cuprinse .
mai mari sunt diferenta intre protestanti si catolici/ortodocsi.
dar si asa, toti suntem crestini!  :)
data, chiar nu vrei sa mergi mai departe de diferente si vazand cele comune, sa te bucuri si sa speri ca , poate inca in cursul vietii noastre , vom vedea unirea BISERICII?

#24
data

data

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 8,114
  • Înscris: 11.06.2004

rakoczy, on Jun 7 2005, 11:00, said:

data, chiar nu vrei sa mergi mai departe de diferente si vazand cele comune, sa te bucuri si sa speri ca , poate inca in cursul vietii noastre , vom vedea unirea BISERICII?

<{POST_SNAPBACK}>


Renuntati voi la Filoque sau renuntam noi la Sinodul de la Niceea?
Renuntati cumva la primatul papal?


ce nu este cu putinta la oameni, este cu putinta la Dumnezeu (din pr. Cleopa)

#25
rakoczy

rakoczy

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 3,395
  • Înscris: 11.03.2005

data, on Jun 7 2005, 11:23, said:

Renuntati voi la Filoque sau renuntam noi la Sinodul de la Niceea?
Renuntati cumva la primatul papal?
ce nu este cu putinta la oameni, este cu putinta la Dumnezeu (din pr. Cleopa)

<{POST_SNAPBACK}>



nu stiu exact, dar cred ca filioque a fost introdus in sec. 6-7 e.n. cu ocazia renuntarii la erezia ariana a vandalilor ( daca nu ma insel, repet....) . se pare ca aceia nu renuntau cu nici un pret la erezia lor, daca rolul fiului nu era accentuat prin acea fraza in crez. personal, numai personal zic, eu cred ca filioque se justifica , logic, ca sa zic asa.... dar nu-i bai.
papa ioan paul II a oficiat messa impreuna cu prelati ortodocsi spunand impreuna crezul FARA filioque.
obstacolul e minor in ziua de azi.
problema unificarii crestinismului e mai acuta decat crezi!
poate ca tu esti un om sincer credincios, respecti dogma, invatatura bisericii, postul, mergi regulat la liturghie....
dar azi, cati mai sunt ca tine?! cati mai cred in-ajuns ca sa se abtina de la pacate cat pot, zilnic?!
sondajele sunt relevante pt lumea crestina.... este o religie in regres fata de islam, de exemplu, in care numarul de credinciosi PRACTICANTI ( deci nu doar cu nume!) este mult mai mare.
gandeste putin la asta, apoi raspunde.
multzam fain! :)

#26
data

data

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 8,114
  • Înscris: 11.06.2004
daca ambele biserici s-ar intoarce la credinta din punctul in care s-au departit, fara inovatiile aduse pe urma si care nu au facut decat sa le departeze eu as fi de acord (daca are importanta parerea mea)

#27
rakoczy

rakoczy

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 3,395
  • Înscris: 11.03.2005

data, on Jun 7 2005, 12:09, said:

daca ambele biserici s-ar intoarce la credinta din punctul in care s-au departit, fara inovatiile aduse pe urma si care nu au facut decat sa le departeze eu as fi de acord (daca are importanta parerea mea)

<{POST_SNAPBACK}>



compromissum......

#28
data

data

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 8,114
  • Înscris: 11.06.2004
din punct de vedere ortodox nu este un compromis pentru ca Biserica Ortodoxa nu a schimbat nimic de la Sinodul de la Niceea pana acum, deci nu ar trebui sa schimbe nimic.

#29
rakoczy

rakoczy

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 3,395
  • Înscris: 11.03.2005

data, on Jun 11 2005, 10:45, said:

din punct de vedere ortodox nu este un compromis pentru ca Biserica Ortodoxa nu a schimbat nimic de la Sinodul de la Niceea pana acum, deci nu ar trebui sa schimbe nimic.

<{POST_SNAPBACK}>



esti sigur ca nu a schimbat nimic?
biserica crestina a anului 1000 en, arata altfel ca bisericile ortodoxe de acum. pana si intre diversele biserici ortodoxe sunt diferente. nu ma refer numai la arhitectura. stilul icoanelor e diferit. unele chiar au banci, asa cum au catolicii ( iar unele catolice NU au banci!)....

dar sa-ti spun ceva, sincer. in sufletul tau, cred, faci paralele ortodoxie=romani/catolicism=unguri. asa e?
de aia esti asa pornit in a gasi multe diferente si nici o similitudine. tu nu vrei sa vezi ce uneste catolicismul cu ortodoxia, tu accentuezi diferentele in idea de a sustine separarea vesnica.
pana de curand asta a fost si pozitia ortodoxiei ( mai ales cea rusa care e dominanta). deschiderea spre ecumenism a facut-o papa ioan-paul II, l-a angrenat si pe bartholomeu al constantinopolui, apoi pe theoctist arapasu....
iar deschiderea si mesaje bune au venit acum si de la alexei II al rusiei, la moartea marelui papa polonez....
hai sa lasam diferentele.
daca mai ai de gand sa postezi tot asa, in " raspar" ( am zis bine?), eu nu mai polemizez. e dreptul tau.
:)
pax vobiscum!

#30
Nicanor

Nicanor

    S t a l k e r

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 3,326
  • Înscris: 13.03.2003
ce ne place noua sa ne "ciufulim"! daca suntem cu adevarat crestini sa vorbim mai bine despre cum suntem acum si de ce suntem divizati, nu cata dreptate ne da istoria ca asa ne certam pana maine...
nu stiu daca stiati dar si maghiarii initial au fost ortodocsi dar datorita jocurilor politice au primit episcopi catolici. la randul lor bulgarii , pentru recunoasterea lor au primit la un moment dat episcopi catolici pe care dupa o vreme i-au alungat. in vechime nimeni nu il intreba pe nea lae daca vrea sa tina de epicopii romei sau ai bizantului, asta "the king" decidea. pana la 1054 aceasta nu a prea contat pentru ca era o singura credinta, si ar fi ramas daca se alegea calea dialogului. a plouat insa cu anateme iar ruptura s-a adancit. restul sunt jocuri politice, inclusiv uniatismul, care nu isi are temei dogmatic.
astazi insa credem ca suntem mai putin rigizi si speram sa fim din nou o Biserica.
eu imi doresc aceasta ( m-ar bucura enorm sa ma pot ruga intr-o singura biserica cu ungurii...) si cred ca orice crestin o doreste. dar trebuie sa fiu critic si sa observ ca intr-o mie de ani, daca biserica ortodoxa a pastrat baza doctrinara initiala, Roma a evoluat la o alta si aceasta de multe ori prin compromisuri politice. care este solutia?

#31
Akuma No

Akuma No

    Active Member

  • Grup: Banned
  • Posts: 1,062
  • Înscris: 29.04.2004
Ce urmeaza s-a facut auzit si in alte zone ale spiritualitatii umane, asa ca nu-mi sariti la git si nu ma acuzati ca io-s monstrul care a gasit solutia.

Pentru orice om cu o minima informatie culturala este evident faptul ca in cultura mondiala s-a parcurs un drum caracterizat de crize succesive determinat, aparent, doar de negatii repetate. S-a putut, se poate observa ca negarea tuturor valorilor - in general acceptate - traditionale: cultura, familia, religia, estetica etc. este indreptata, in principal, impotriva spiritualitatii crestine. Asta-i, n-avem ce face, traim intr-o zona a crestinitatii si la ea ne raportam spiritual.
Sub pretextul separarii dintre stat și Biserica sute de hotariri judecatoresti interzic crestinismul in scoli. Sute de procese au fost intentate scolilor care permit morala crestina. S-a editat si o publicatie numita New Age care a fost purtatoarea de cuvint pentru ce se vrea sa fie o religie mondiala unica.
In rezumat, religia New Age este un panteism in care nu exista Dumnezeu, ci doar o forta vitala care curge prin toata materia - minerale, plante, animale, oameni - toate acestea fiind egale si in egala masura divine, parte dintr-un singur tot divin. Acest concept ii face pe adeptii noii religii sa accepte globalismul politic. Nimeni nu are suflet individual si unic responsabil de actele lui, ci energia care l-a insotit pe cind traia se intoarce in noi si noi incarnari. Dar evoluind la intelegerea marelui tot unitar, oamenii vor primi, n-am aflat cum, puteri magice si astfel vor intra ca niste ,,dumnezei" in Noua Ordine Mondiala.
Se propaga in schimb, prin intermediul invatamintului, o religie mondiala unica (One World Religion). Dictonul ce rezuma invatatura lui Hristos: "Sa-l iubesti pe Dumnezeu si sa-ti iubesti aproapele ca pe tine insuti" a fost inlocuit cu dictonul psihologiei noi si al religiei Noii Ordini Mondiale: "Nu exista bine si rau, fa ceea ce-ti place. Daca-ti da satisfactie inseamna ca este bine".
Virtutilor crestine esentiale - credinta, speranta, iubirea - cultura secolului nostru le-a opus triada: angoasa, absurdul, egoismul. Pretextul a fost eliberarea de orice constringere.

#32
bufteanu34

bufteanu34

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 279
  • Înscris: 16.04.2005

rakoczy, on Jun 7 2005, 11:00, said:

iarasi ma surprinzi....
cred ca , de fapt, esti mai bun ca picard acela....
nu te impiedica nimeni sa treci la catolicism! eu m-as bucura sincer :)
vei vedea ce vei deveni un alt om, mai bun!
chiar recunosti ca esti un pacatos, asa, sincer?
hm!
participa mai des la messa romana si vei vedea.... vei fi mai bun, de la sine....
=================

despre cei care tot reliefeaza diferentele intre cele 2 confesiuni....
in realitate sunt MICI diferentele.
cele 7 sacramente raman aceleasi. tipicul slujbei e acelasi, in mare, structura bisericii e la fel, biblia are aceleasi carti cuprinse .
mai mari sunt diferenta intre protestanti si catolici/ortodocsi.
dar si asa, toti suntem crestini!  :)
data, chiar nu vrei sa mergi mai departe de diferente si vazand cele comune, sa te bucuri si sa speri ca , poate inca in cursul vietii noastre , vom vedea unirea BISERICII?

<{POST_SNAPBACK}>



neamule, sa traiesti! :)
sa fie unire si Biserica sa fie Una ca e trupul mistic al Domnului.
pace tie!

#33
PadreCory

PadreCory

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 668
  • Înscris: 20.06.2010
Greco-catolicii sunt acei catolici care au pastrat traditia liturgica bizantina.

Anunturi

Chirurgia endoscopică a hipofizei Chirurgia endoscopică a hipofizei

"Standardul de aur" în chirurgia hipofizară îl reprezintă endoscopia transnazală transsfenoidală.

Echipa NeuroHope este antrenată în unul din cele mai mari centre de chirurgie a hipofizei din Europa, Spitalul Foch din Paris, centrul în care a fost introdus pentru prima dată endoscopul în chirurgia transnazală a hipofizei, de către neurochirurgul francez Guiot. Pe lângă tumorile cu origine hipofizară, prin tehnicile endoscopice transnazale pot fi abordate numeroase alte patologii neurochirurgicale.

www.neurohope.ro

0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users

Forumul Softpedia foloseste "cookies" pentru a imbunatati experienta utilizatorilor Accept
Pentru detalii si optiuni legate de cookies si datele personale, consultati Politica de utilizare cookies si Politica de confidentialitate