Jump to content

SUBIECTE NOI
« 1 / 5 »
RSS
Recomandare aparat de vidat alime...

Izolatie exterioara casa parter P...

Cuvinte si expresii neclare

Mod de lucru Purmo Tempco Digital...
 Samsung S90C vs LG C3

Problema sunet RCS

Amortizor sertare bucatarie

Codrea Pallady
 Blocurile goale! Orase in car...

Motorul pe benzina 1.0 SCe65

Mostenire In 1986

Lentile sferica pentru astigmatism
 Problema inlocuire usa spate A6 C...

Ce gen de muzica este?

Drepturile copiilor, in numele &#...

Mocheta peste parchet cu incalzir...
 

Cosuri de fum

- - - - -
  • Please log in to reply
2456 replies to this topic

#1189
robigeo

robigeo

    New Member

  • Grup: Members
  • Posts: 22
  • Înscris: 07.02.2012
Aș dori să știu legislației privind construcția unui cămin lângă un vecin, este lege național or de la primaria ?   Vă mulțumesc pentru informațiile.

#1190
acocos

acocos

    New Member

  • Grup: Members
  • Posts: 2
  • Înscris: 09.09.2010
Am citit cele postate pe acest forum si constat ca am probleme cu cosul de fum. Am nevoie de sfaturi din partea d-voastra.  

Va fac o scurta descriere:
Am o casa cu mansarda, din caramida porotherm care este inca la rosu - spun asta deoarece inca se mai pot face modificari fara prea mari batai de cap. Acum 2 ani am montat un cos EFFE2 de 200 mm la interior, lipit de un zid interior cu adeziv CM17. Cosul incepe de la parter si trece printr-un decupaj din planseu insa fara a-l atinge. Am costruit cosul in ideea racordarii la un semineu pe care inca nu l-am achizitionat.  Cosul are o inaltime de 6m.

Intrebari:
1. vazand posibilele probleme cu cosurile EFFE, acesta s-ar putea intuba cu ceva gen UTRACERAMIC, cu o izolare la exterior cu vata minerala pentru a fi mai sigur? Puteti estima costurile cu un sistem intubare cu UTRACERAMIC?
2. in urma intubarii ar scade diametru cosului - cam cu cat?; Sunt seminee care s-ar putea monta pe diametru mai mic, la aceasta lungime de cos?
3. este vreo problema daca una din laturi este lipita de zid, respectiv de grinda dintre parter si mansarda?

Multumesc anticipat.

#1191
ciobimar

ciobimar

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 4,791
  • Înscris: 19.10.2010
[ https://www.youtube-nocookie.com/embed/02P1PGqsUhU?feature=oembed - Pentru incarcare in pagina (embed) Click aici ]

#1192
mmtsdc

mmtsdc

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 689
  • Înscris: 06.05.2013

View Postacocos, on 20 februarie 2014 - 16:07, said:

Am citit cele postate pe acest forum si constat ca am probleme cu cosul de fum. Am nevoie de sfaturi din partea d-voastra.  

Va fac o scurta descriere:
Am o casa cu mansarda, din caramida porotherm care este inca la rosu - spun asta deoarece inca se mai pot face modificari fara prea mari batai de cap. Acum 2 ani am montat un cos EFFE2 de 200 mm la interior, lipit de un zid interior cu adeziv CM17. Cosul incepe de la parter si trece printr-un decupaj din planseu insa fara a-l atinge. Am costruit cosul in ideea racordarii la un semineu pe care inca nu l-am achizitionat.  Cosul are o inaltime de 6m.

Intrebari:
1. vazand posibilele probleme cu cosurile EFFE, acesta s-ar putea intuba cu ceva gen UTRACERAMIC, cu o izolare la exterior cu vata minerala pentru a fi mai sigur? Puteti estima costurile cu un sistem intubare cu UTRACERAMIC?
2. in urma intubarii ar scade diametru cosului - cam cu cat?; Sunt seminee care s-ar putea monta pe diametru mai mic, la aceasta lungime de cos?
3. este vreo problema daca una din laturi este lipita de zid, respectiv de grinda dintre parter si mansarda?

Multumesc anticipat.

Il puteti asana/intuba cu Tec(cca 300 euro) sau Ultraceramic(cca 550 euro). Daca il asanati, o puteti face doar cu diam 160mm.deci,reduceti variantele de focare ce pot fi adaptate.
La exterior,silicat de calciu si/sau vata bazaltica+gips ignifug(cca 300 euro)
Daca grinda dintre parter si mansarda este din lemn, atunci aveti o problema; Trebuie sa respectati o distanta minima fata de materiale combustibile; de obicei este de 3-5cm,in functie de cos.
Din cate stiu, "efes" nu are dim de 200mm, ci 190mm. Daca aveti diam 200mm, atunci exista posibilitatea adaptarii tuburilor cu vata bazaltica atasata.
Daca aveti 190 si nu puteti adapta ceramic in interior, puteti intuba cu racord flexibil,perete dublu-316 l; in acest caz,exista posiblitatea si adaptarii vatei bazaltice la interior,lntre racord si tubul "efes".

Verficati/curatati cosul de 2 ori pe an,adaptati un focar ce are temp mica la evacuare si are ardere aproape completa,altfel exista riscuri la autoaprindere.

Cele bune!

#1193
gabrielfbn

gabrielfbn

    New Member

  • Grup: Members
  • Posts: 17
  • Înscris: 19.03.2012

View Postacocos, on 20 februarie 2014 - 16:07, said:

Am citit cele postate pe acest forum si constat ca am probleme cu cosul de fum. Am nevoie de sfaturi din partea d-voastra.  

Va fac o scurta descriere:
Am o casa cu mansarda, din caramida porotherm care este inca la rosu - spun asta deoarece inca se mai pot face modificari fara prea mari batai de cap. Acum 2 ani am montat un cos EFFE2 de 200 mm la interior, lipit de un zid interior cu adeziv CM17. Cosul incepe de la parter si trece printr-un decupaj din planseu insa fara a-l atinge. Am costruit cosul in ideea racordarii la un semineu pe care inca nu l-am achizitionat.  Cosul are o inaltime de 6m.

Intrebari:
1. vazand posibilele probleme cu cosurile EFFE, acesta s-ar putea intuba cu ceva gen UTRACERAMIC, cu o izolare la exterior cu vata minerala pentru a fi mai sigur? Puteti estima costurile cu un sistem intubare cu UTRACERAMIC?
2. in urma intubarii ar scade diametru cosului - cam cu cat?; Sunt seminee care s-ar putea monta pe diametru mai mic, la aceasta lungime de cos?
3. este vreo problema daca una din laturi este lipita de zid, respectiv de grinda dintre parter si mansarda?

Multumesc anticipat.
Pai ai ceva probleme serioase, dupa cum urmeaza :
1. - la semineu, temperaturia fumului evacuat are lejer 200 gr. celsius si poate ajunge si la 350 gr. celsius, asfel cosul de fum va radia spre exterior, cel putin 150 gr. celsius, asfel lemnul, expus la temperaturi de peste 80 gr. celsius, se autoaprinde, deci incendiu, apoi gata cu investitia, scrum - deci ai o problema majora din start.
2. - degeaba intubezi cosul de fum, de oarece tot radiaza caldura ridicata, peste 150 gr. celsius, de oarece nu este izolat,( Recomandat - izolat  cu vata bazaltica cu densitate de cel putin 100kg/mc, ce rezista la temperaturi de cel putin 400 gr. celsisus sau calsit sau altemateriale specifice).
3. - cea mai ieftina varianta, izolarea pe exterior cu vata bazaltica a cosului de fum(Ex :  Producatori KANUF, ROCKWOOUL, cu densitate de peste 100 kg.mc, clasa S), iar la grinda, decupat si introdus ori vata bazaltica, ori calsil.

#1194
gabrielfbn

gabrielfbn

    New Member

  • Grup: Members
  • Posts: 17
  • Înscris: 19.03.2012

View Postserse, on 19 februarie 2014 - 16:43, said:

Despre Effe, am gasit pareri impartite. Pentru temperaturile pe cosul centralei pe care o am, am considerat ca acest cos isi face treaba. Bineinteles, fara sa am pretentia ca ma pricep.
Nu m-am referit neaparat la faptul ca am inteles ca Effe2 este cosul recomandat pe acest forum, ma refeream la faptul ca am incercat sa respect aspectele ce tin de
inaltimea recomandata, inaltimea la coama, evitarea portiunilor orizontale, racordul la cos la 45 de grade, ancorarea acestuia de structura cu elemente de imbinare elastica,
care sa preia din eventualele miscari cauzate de contractii si dilatatii, distanta fata de elementele combustibile etc.
La acestea ma gandeam si va multumesc pentru faptul ca le-ati facut publice pe acest forum.

Producatorul recomanda diametrul de 120 mm. I-am scris dupa achizitionarea centralei spunandu-i ca nu gasesc acest diametru pe piata din Romania,
iar acesta mi-a comunicat faptul ca nu e nici o problema daca diametrul ar fi 140 mm. In plus, se specifica urmatoarele cerinte vis a vis de cosul de fum  -
"Minimum recommended string of 14 Pa 18 Pa or more". Nu stiu la ce se refera asta.

Altitudinea la care este casa este de ~383 m fata de nivelul marii.

Daca  fumul se comporta astfel, din cauza curentilor din zona, ce posibilitate am sa corectez acest lucru?

Multumesc

View Postserse, on 19 februarie 2014 - 16:43, said:

Despre Effe, am gasit pareri impartite. Pentru temperaturile pe cosul centralei pe care o am, am considerat ca acest cos isi face treaba. Bineinteles, fara sa am pretentia ca ma pricep.
Nu m-am referit neaparat la faptul ca am inteles ca Effe2 este cosul recomandat pe acest forum, ma refeream la faptul ca am incercat sa respect aspectele ce tin de
inaltimea recomandata, inaltimea la coama, evitarea portiunilor orizontale, racordul la cos la 45 de grade, ancorarea acestuia de structura cu elemente de imbinare elastica,
care sa preia din eventualele miscari cauzate de contractii si dilatatii, distanta fata de elementele combustibile etc.
La acestea ma gandeam si va multumesc pentru faptul ca le-ati facut publice pe acest forum.

Producatorul recomanda diametrul de 120 mm. I-am scris dupa achizitionarea centralei spunandu-i ca nu gasesc acest diametru pe piata din Romania,
iar acesta mi-a comunicat faptul ca nu e nici o problema daca diametrul ar fi 140 mm. In plus, se specifica urmatoarele cerinte vis a vis de cosul de fum  -
"Minimum recommended string of 14 Pa 18 Pa or more". Nu stiu la ce se refera asta.

Altitudinea la care este casa este de ~383 m fata de nivelul marii.

Daca  fumul se comporta astfel, din cauza curentilor din zona, ce posibilitate am sa corectez acest lucru?

Multumesc


Buna

"Minimum recommended string of 14 Pa 18 Pa or more". Nu stiu la ce se refera asta. - inseamna ca producatorul, iti recomanda sa ia un tiraj la cosul de fum de mini 14 Pascali, iar la diametru de 140 mm si o inlatime de 5,5 ml, ai un tiraj maxim de  9 - 10 Pascali.
Ca rezolvare trebuie sa maresti diamtru interior al cosului de fum, la minim  160 mm sau sa inalti cosul de fum , minim 7 ml, la un diaetru interior  de 140 mm, vei avea un tiraj de 15 Pa.
Daca reduci diametru cosului de jum la 120 mm, cum recomanda CIOBIMAR, o sa ai si mai mari probleme, iti scade tirajul in cosul de fum si mai mult , ajungand la aproximativ 5 Pa.
O mare problema o ai din cauza temperaturi mici la evacuare a fumului, de oarece deja ai condens ( care se formeaza conform fizici, la temperaturi mai mici de 70 gr C, fenomenul se numeste punctul de roua) care se amesteca cu funinginea si se face gudronul, care se depune pe cos, asfel se micsoreaza diametru si nu mai functioneaza.

#1195
ciobimar

ciobimar

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 4,791
  • Înscris: 19.10.2010

View Postacocos, on 20 februarie 2014 - 16:07, said:

Am citit cele postate pe acest forum si constat ca am probleme cu cosul de fum. Am nevoie de sfaturi din partea d-voastra.  

Va fac o scurta descriere:
Am o casa cu mansarda, din caramida porotherm care este inca la rosu - spun asta deoarece inca se mai pot face modificari fara prea mari batai de cap. Acum 2 ani am montat un cos EFFE2 de 200 mm la interior, lipit de un zid interior cu adeziv CM17. Cosul incepe de la parter si trece printr-un decupaj din planseu insa fara a-l atinge. Am costruit cosul in ideea racordarii la un semineu pe care inca nu l-am achizitionat.  Cosul are o inaltime de 6m.

Intrebari:
1. vazand posibilele probleme cu cosurile EFFE, acesta s-ar putea intuba cu ceva gen UTRACERAMIC, cu o izolare la exterior cu vata minerala pentru a fi mai sigur? Puteti estima costurile cu un sistem intubare cu UTRACERAMIC?
2. in urma intubarii ar scade diametru cosului - cam cu cat?; Sunt seminee care s-ar putea monta pe diametru mai mic, la aceasta lungime de cos?
3. este vreo problema daca una din laturi este lipita de zid, respectiv de grinda dintre parter si mansarda?

Multumesc anticipat.
Va salut cum e un forum de discutii si  poate sa-si dea oricine cu parerea,ma inscriu si eu cu parerea mea...
...daca tot la-i facut lasa-l asa ..

1- problemele vazute pe aici , sunt doar cand cosurile sunt in afara cladirii sub intemperii,si nu sunt izolate ,al tau e inauntru deci iese din discutie...

2-il poti lasa asa cum este sau daca tot insisti,merge intubat cu tub flexibil de  inox ...

3-daca grinda este din beton nu are nimic  ,daca e din lemn ,curata adezivul sau mai decupeaza putin cat sa intre un strat de clingherit de 5mm...
ce mai poti face
4.poti face un recuperator de caldura la iesirea din semineu si astfel diminuiezi temperatura gazelor pe cos sa iasa doar la 100*C..

5- e totusi bine ca l-ai lipit cu adeziv super-flezibil ,in caz de-ti lucreaza casa sa nu fisureze cosul si sa iasa gaze...
Pentru asta ar fi bine sa mai faci inca o protectie  adica sa faci un caroiaj independent in jurul cosului si sa-l imbraci cu gips-carton (roz) si tencuit cu adeziv super flexibil  si plasa din fibra de sticla ,

7- inca o masura, dectectorul de monoxid de carbon in casa...

#1196
gabrielfbn

gabrielfbn

    New Member

  • Grup: Members
  • Posts: 17
  • Înscris: 19.03.2012

View PostGozmin, on 14 februarie 2014 - 13:28, said:

Ce nu aş da să fiţi p-aci p-aproape. Din păcate asta e. Tot  o să găsesc pe cineva că doar majoritata caselor din zonă au horn şi am observat că sunt profesionale, deci voi întreba vecinii. Nu am avut bani pentru o construcţie separată (cameră tehnică) şi am fost încântat de ideea unui şemineu în casă, care pe lângă faptul că încălzeşte asigură şi căldura pentru puffer, respectiv IPAT şi apă caldă. M-a costat 2200 euro şemineul şi hornul, produs finit, din care 2000 şemineul şi numai 200 hornul. Aici am început să-mi pun problema dacă e bun sau nu. Fir-ar să fie, să nu ai oameni specialişti când ai nevoie. Mă refer din aceia care procesează, nu care au şcoala vieţii.
Bagă bani .....Posted Image

View PostGozmin, on 14 februarie 2014 - 13:28, said:

Ce nu aş da să fiţi p-aci p-aproape. Din păcate asta e. Tot  o să găsesc pe cineva că doar majoritata caselor din zonă au horn şi am observat că sunt profesionale, deci voi întreba vecinii. Nu am avut bani pentru o construcţie separată (cameră tehnică) şi am fost încântat de ideea unui şemineu în casă, care pe lângă faptul că încălzeşte asigură şi căldura pentru puffer, respectiv IPAT şi apă caldă. M-a costat 2200 euro şemineul şi hornul, produs finit, din care 2000 şemineul şi numai 200 hornul. Aici am început să-mi pun problema dacă e bun sau nu. Fir-ar să fie, să nu ai oameni specialişti când ai nevoie. Mă refer din aceia care procesează, nu care au şcoala vieţii.
Bagă bani .....Posted Image
Un focar cu tanc de apa, EDIL KAMIN sau BEF HOME sau KRATKI, GASEAI IN BANI MAI PUTINI DE 1200 - 1800 EURO plus un cos de fum profesionist, ca si la casele din zona ( SCHIEDEL), pana in 1000 euro, la ce ai acolo.
Dar un deflector se poate executa la sursa de caldura si se poate adapta evacuare de la patrat la rotund, apoi se conecteaza la un cos de fum profesional.

#1197
ciobimar

ciobimar

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 4,791
  • Înscris: 19.10.2010

View Postgabrielfbn, on 23 februarie 2014 - 21:32, said:

Buna

"Minimum recommended string of 14 Pa 18 Pa or more". Nu stiu la ce se refera asta. - inseamna ca producatorul, iti recomanda sa ia un tiraj la cosul de fum de mini 14 Pascali, iar la diametru de 140 mm si o inlatime de 5,5 ml, ai un tiraj maxim de  9 - 10 Pascali.
Ca rezolvare trebuie sa maresti diamtru interior al cosului de fum, la minim  160 mm sau sa inalti cosul de fum , minim 7 ml, la un diaetru interior  de 140 mm, vei avea un tiraj de 15 Pa.
Daca reduci diametru cosului de jum la 120 mm, cum recomanda CIOBIMAR, o sa ai si mai mari probleme, iti scade tirajul in cosul de fum si mai mult , ajungand la aproximativ 5 Pa.
O mare problema o ai din cauza temperaturi mici la evacuare a fumului, de oarece deja ai condens ( care se formeaza conform fizici, la temperaturi mai mici de 70 gr C, fenomenul se numeste punctul de roua) care se amesteca cu funinginea si se face gudronul, care se depune pe cos, asfel se micsoreaza diametru si nu mai functioneaza.
Acolo este vorba de zona depresionara, influientata de dealul de langa casa  ,casa este sub linia imaginara a unghiului de 45* formata  de inaltimea obstacolului si nimic alceva...
Cat despre marirea diametrului imi mentin parerea ca este gresit...si asa  are probleme ca se afla sub linia fara presiune atmosferica, cu goluri de aer si posibilitatea egalizarii presiunilor incat sa se ajunga la presiune inversa,daca mai mareste si diametrul e si mai grav scazand viteza gazelor....

http://forum.softped...8#entry14686935

Edited by ciobimar, 23 February 2014 - 22:13.


#1198
gabrielfbn

gabrielfbn

    New Member

  • Grup: Members
  • Posts: 17
  • Înscris: 19.03.2012

View Postciobimar, on 23 februarie 2014 - 22:04, said:

Acolo este vorba de zona depresionara, influientata de dealul de langa casa  ,casa este sub linia imaginara a unghiului de 45* formata  de inaltimea obstacolului si nimic alceva...
Cat despre marirea diametrului imi mentin parerea ca este gresit...si asa  are probleme ca se afla sub linia fara presiune atmosferica, cu goluri de aer si posibilitatea egalizarii presiunilor incat sa se ajunga la presiune inversa,daca mai mareste si diametrul e si mai grav scazand viteza gazelor....

http://forum.softped...8#entry14686935
Conform cerintelor producatorului, 14-18 Pa, cosul de fum trebuie sa ofere minm acest tiraj in cosul de fum.
Momentan , cred ca are maxin 10 Pa, ceea ce face sa nu poata evacua gazele rapid, din centrala .
Cosul de fum este cu 70 cm, peste coama, deci nu are nici o treba cu regula de 45 gr.
Tirajul se masoara in cosul de fum , atunci cand centrala functioneaza, deci centrala trebuie setat conform cerintelor producatorului.
Daca se foloseste un diametru de 120 mm, cu depunerile pe cos, cam intr-o saptamana, centrala nu va mai functiona, va da alarma de avarie , permenent, de oarece diametru interior scade sun 120 mm.
Recomandare , ar fi in primul rand, sa apeleze la un cosar profesionist, autorizat asfoch,

View PostDANIELBUZDUGAN, on 04 ianuarie 2014 - 17:18, said:

Datele problemei:

Cos izolat dublu din inox, interior 200mm, exterior 300mm, inaltime 5m, cu palarie, picurator si tot ce trebuie executat de o firma profesionala.
Centrala gazeificare cu temperatura la cos in functionare intre 80-100c si in repaus intre 40-60c.

A aparut condens pe exterior care se scurge si murdareste cosul, se observa ultimul tronson relativ curat...
Ce e de facut?
IEFTIN NU TINE, GRATIS NU EXISTA.

Cos de fum compromis, trebuie inlocuit.

#1199
ciobimar

ciobimar

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 4,791
  • Înscris: 19.10.2010

View Postgabrielfbn, on 23 februarie 2014 - 22:45, said:

Conform cerintelor producatorului, 14-18 Pa, cosul de fum trebuie sa ofere minm acest tiraj in cosul de fum.
Momentan , cred ca are maxin 10 Pa, ceea ce face sa nu poata evacua gazele rapid, din centrala .

Asta se face din calcule nu ce credem noi aici...cand ne dam cu parerea ,daca luam un tabel cu diagrame vedem ca acest cos este cu diametru foarte mare pentru centrala de 15kw...
Acum va dau un exemplu cu viteza gazelor...stim ca viteza recomandata este de 1,5-2m/s altfel apar probleme...de randament  si functionare...

[ http://imageshack.com/a/img824/5999/hzxj.png - Pentru incarcare in pagina (embed) Click aici ]


View Postgabrielfbn, on 23 februarie 2014 - 22:50, said:

Cosul de fum este cu 70 cm, peste coama, deci nu are nici o treba cu regula de 45 gr.

IEFTIN NU TINE, GRATIS NU EXISTA.
Cos de fum compromis, trebuie inlocuit.
[ http://imageshack.com/a/img203/7936/6lnp.png - Pentru incarcare in pagina (embed) Click aici ]

[ http://imageshack.com/a/img802/4592/s726.png - Pentru incarcare in pagina (embed) Click aici ]

Mai ales cand va bate vantul mai tare in obstacol se vor forma curenti si vor intra in cos (si mai larg ce il recomandat-ti)...gazele se vor imprastia in largimea cosului si vor merge alene ,aerul rece intra usor si va cadea(find rece deci, mai greu) pe marginile cosului foarte larg si gatuie tirajul...

Attached Files



#1200
carnitza

carnitza

    relaxat.... uneori !

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 3,894
  • Înscris: 08.02.2007

View Postciobimar, on 19 februarie 2014 - 14:43, said:

Nu stim  puterea agregatului si diametrul cosului...
La prima vedere ,prima cauza ar fi obstacolul (dealul)...
-a doua ar fi diametrul larg al cosului  permitand curentilor de aer sa intre in cos si subtiaza tirajul racind gazele de tot ...
-a treia,gazele pleaca cam reci pentru un cos de caramida  si pe parcurs se tot racesc si  ajung reci de tot  la iesire  incat coboara in jos pe langa cos (ar fi de preferat la cosurile de caramida iesirea gazelor din agregat sa fie macar 120*C ca sa poata sa iasa la 100*C  in atmosfera)..
Un cos functioneaza bine de la 6m...cu cat te inalti creste si presiunea atmosferica si avantajeaza tirajul
cred ca ati vrut sa scrieti ca presiunea atmosferica scade cu inaltimea, creste diferenta de presiune (sol - varful cosului) si asta avantajeaza tirajul
scuzati-mi corectarea

#1201
ciobimar

ciobimar

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 4,791
  • Înscris: 19.10.2010
A fost  o explicatie nestiintifica, de fapt creste forta de flotabilitate...  


Mișcarea gazelor de ardere in  cosuri de fum   este condusa de flotabilitate.

Flotabilitate apare ca urmare a unei diferențe în densitatea aerului  interior-exterior ce rezulta din diferențele de temperatură și umiditate. Rezultatul este fie  pozitiv sau negativ dand  vigoare flotabilitatii . Mai mare diferența termică și înălțimea cosului, cu atât mai mare forța de flotabilitate, imbunatatind  tirajul.

#1202
acocos

acocos

    New Member

  • Grup: Members
  • Posts: 2
  • Înscris: 09.09.2010
Multumesc mult de raspunsuri. La sugestia lui mmtsdc am verificat diametrul la cos si am observat ca este de 220(a trecut deja ceva timp si nu mai stiam exact). Pe de alta parte grinda de care spuneam este din beton si nu din lemn. La trecerea prin acoperis am lasat ceva mai bine de 5 cm pentru izolatie... In aceste conditii cum ar fi mai bine: tub inox sau intubare cu ceva gen ULTRACERAMIC? Asta pe langa izolarea cosului.

#1203
conu71

conu71

    Termopanist

  • Grup: Moderators
  • Posts: 9,080
  • Înscris: 22.06.2004

View Postgabrielfbn, on 23 februarie 2014 - 20:42, said:

Pai ai ceva probleme serioase, dupa cum urmeaza :
1. - la semineu, temperaturia fumului evacuat are lejer 200 gr. celsius si poate ajunge si la 350 gr. celsius, asfel cosul de fum va radia spre exterior, cel putin 150 gr. celsius, asfel lemnul, expus la temperaturi de peste 80 gr. celsius, se autoaprinde, deci incendiu, apoi gata cu investitia, scrum - deci ai o problema majora din start.
2. - degeaba intubezi cosul de fum, de oarece tot radiaza caldura ridicata, peste 150 gr. celsius, de oarece nu este izolat,( Recomandat - izolat  cu vata bazaltica cu densitate de cel putin 100kg/mc, ce rezista la temperaturi de cel putin 400 gr. celsisus sau calsit sau altemateriale specifice).



da mi voie sa te contrazic. nu sunt specialist dar am un semineu placate cu termota iar pe racordul flexibil care intra in cos am cam 120 de grade(pot tine degetul pe el cam 3 secunde). .

#1204
7zeci

7zeci

    Junior Member

  • Grup: Members
  • Posts: 188
  • Înscris: 26.02.2014
La o casa noua am zidit un cos de fum care inca nu este trecut prin acoperisul din lemn al casei.
Doresc sa instalez un semineu pe un perete exterior al casei si din discutiile cu mai multi furnizori de seminee am inteles ca ar fi mai bine sa renunt la acest cos de fum zidit acum din caramida si sa cumpar un cos de fum de la TONA sau SCHIEDEL.

As dori sa stiu daca chiar ar fi mai bine sa cumpar tot cosul si sa-l elimin pe cel zidit deja, sau as putea gasi o solutie de intubare a celui existent?

Edited by 7zeci, 26 February 2014 - 12:39.


#1205
carnitza

carnitza

    relaxat.... uneori !

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 3,894
  • Înscris: 08.02.2007
eu cred daca iti poti permite financiar, ar fi bine sa cumperi tot cosul si fa-l afara din casa. - dar poate specialistii au alta parere.

#1206
7zeci

7zeci

    Junior Member

  • Grup: Members
  • Posts: 188
  • Înscris: 26.02.2014
cosul este si eventual va fi reconstruit afara din casa

Edited by 7zeci, 26 February 2014 - 14:12.


Anunturi

Chirurgia spinală minim invazivă Chirurgia spinală minim invazivă

Chirurgia spinală minim invazivă oferă pacienților oportunitatea unui tratament eficient, permițându-le o recuperare ultra rapidă și nu în ultimul rând minimizând leziunile induse chirurgical.

Echipa noastră utilizează un spectru larg de tehnici minim invazive, din care enumerăm câteva: endoscopia cu variantele ei (transnazală, transtoracică, transmusculară, etc), microscopul operator, abordurile trans tubulare și nu în ultimul rând infiltrațiile la toate nivelurile coloanei vertebrale.

www.neurohope.ro

0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users

Forumul Softpedia foloseste "cookies" pentru a imbunatati experienta utilizatorilor Accept
Pentru detalii si optiuni legate de cookies si datele personale, consultati Politica de utilizare cookies si Politica de confidentialitate