Jump to content

SUBIECTE NOI
« 1 / 5 »
RSS
Sunt apele termale daunatoare?

Ati face o reconversie profesiona...

Nokia XR21

Vibratie tevi boiler cand foloses...
 Cat stați acasa in medie?

Parere stare drum Sculeni - Chisi...

Necesit ajutor in gasirea a doua ...

Monitor 4k 27-28' PD USB C
 Vacanta Italia

Concediu Halkidiki

Ce vehicule motorizate ați avut d...

Router Asus nu se conecteaza WAN
 Gradina, copaci, arbusti si plant...

Trackpoint Thinkpad

Legare boiler electric trifazat l...

Upgrade CPU pentru Lenovo ThinkCe...
 

Achizitionare bicicleta full suspension + frane disc + jante duble

- - - - -
  • Please log in to reply
57 replies to this topic

#37
easy_rider

easy_rider

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 691
  • Înscris: 19.09.2008
undercoverbrother, este adevart, ce zice tipu, socurile si furcile bune de cross country au niste sisteme care incearca sa amortizeze doar socurile indeuse de teren, nu si cele induse de pedalare, care sunt nedorite si se numesc bob.La alte discipline gen fr sau dh, aceste socuri si furci nu isi au rostul si nu se folosesc.
Este adevarat si treaba cu suspensia de spate, prin amplasarea socului, deci si prin geometria biclei,  unele biciclete sunt mai putin predispuse decta altele la bob: vezi asa:
-gt idrive, maverick bikes care sunt cele mai smechere la amplasarea pedalierului astfel incats a transfere forta de pedalare pe linkul suspensiei, sistemul de la specialized cu socul pe bratul stang...etc
deci exista numai ca foarte multi producatori manca cacat si de mintit mint cam 90% din ei.
Singurii care inventeaza sunt asa: Cannondale la furci cu un singur brat, Maverick cu tipul de suspensie pe spate, Rock SHOX la furci prin folosirea a2/3 camere de aer, Specializedu prin amplasare socuylui, treba furata de merida la achizitionarea lui Specialized...etc

#38
SINEKT

SINEKT

    Cyber-omul

  • Grup: Banned
  • Posts: 4,047
  • Înscris: 23.02.2007

View Posteasy_rider, on Oct 26 2008, 14:56, said:

undercoverbrother, este adevart, ce zice tipu, socurile si furcile bune de cross country au niste sisteme care incearca sa amortizeze doar socurile indeuse de teren, nu si cele induse de pedalare, care sunt nedorite si se numesc bob.La alte discipline gen fr sau dh, aceste socuri si furci nu isi au rostul si nu se folosesc.
Este adevarat si treaba cu suspensia de spate, prin amplasarea socului, deci si prin geometria biclei,  unele biciclete sunt mai putin predispuse decta altele la bob: vezi asa:
-gt idrive, maverick bikes care sunt cele mai smechere la amplasarea pedalierului astfel incats a transfere forta de pedalare pe linkul suspensiei, sistemul de la specialized cu socul pe bratul stang...etc
deci exista numai ca foarte multi producatori manca cacat si de mintit mint cam 90% din ei.
Singurii care inventeaza sunt asa: Cannondale la furci cu un singur brat, Maverick cu tipul de suspensie pe spate, Rock SHOX la furci prin folosirea a2/3 camere de aer, Specializedu prin amplasare socuylui, treba furata de merida la achizitionarea lui Specialized...etc

Bai voi sunteti duuuuusi cu caaaaaapu' sa moara Jean !  :roflmao: :roflmao: :roflmaofast: :roflmao: :roflmao: :roflmao: :roflmaofast:      

Eu cand ies din casa cu bicla nu vreau sa fac nici FR, nici DH, nici UH, nici UB, nici WYUIRGF, nici IOHETGFF. Este o chestie foarte simpla care se cheama invartirea rotii prin pedalare. Dai din pedala si se invarte roata pe drum.

Va rog frumos, astia care confundati mersu pe bicla cu fizica cuantica, abtineti-va. Nu vreau sa va FR in DH.

Edited by SINEKT, 26 October 2008 - 15:03.


#39
easy_rider

easy_rider

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 691
  • Înscris: 19.09.2008
sinekt, puna capat ineptiilor tale.punct.eu nu iti voi mai raspunde pe nici unul din topicrule pe care le initializezi.
Daca vei citi ce ti am scris, ti am dat sfaturi cu aplicabilitate si la situatia ta.Dupa aceea i am raspuns lui undercoverbrother.

#40
undercoverbrother

undercoverbrother

    Guru Member

  • Grup: Validating
  • Posts: 18,293
  • Înscris: 02.04.2007

View PostSINEKT, on Oct 26 2008, 15:02, said:

Bai voi sunteti duuuuusi cu caaaaaapu' sa moara Jean !  :roflmao: :roflmao: :roflmaofast: :roflmao: :roflmao: :roflmao: :roflmaofast:      

Eu cand ies din casa cu bicla nu vreau sa fac nici FR, nici DH, nici UH, nici UB, nici WYUIRGF, nici IOHETGFF. Este o chestie foarte simpla care se cheama invartirea rotii prin pedalare. Dai din pedala si se invarte roata pe drum.

Va rog frumos, astia care confundati mersu pe bicla cu fizica cuantica, abtineti-va. Nu vreau sa va FR in DH.

ti-ai rezolvat problema, mana mai departe!

dar, ca intotdeauna, un bun roman minimalizeaza importanta lucrurilor pe care nu le cunoaste crezandu-se la seminte in fata blocului unde da bine atitudinea asta.
pe aici se mai discuta si lucruri importante pe care altii se bucura sa le afle.

#41
gogonel

gogonel

    Junior Member

  • Grup: Members
  • Posts: 198
  • Înscris: 30.03.2006

View Postundercoverbrother, on Oct 26 2008, 10:52, said:

:D n-am mai auzit de mult o gluma mai buna. asta in ce reclama ai auzit-o?
auzi la el, amortizeaza socurile de jos, nu si de sus.  :lol:

ce mai conteaza principiul al treilea al mecanicii...

zii nene ca au o supapa, ceva, care se deschide doar de la o anumita forta in sus. nu ca suspensiile fac diferenta dintre socurile venite de sus si cele venite de jos pt ca nu exista asa ceva fara senzori si electronica.


stiu ca-i vechi postul dar mai mai mult ca sigur vine de la vreun "guru" formator de opinii pe de pe aici.


Undercoverbrother, eu cred ca ar trebui sa te mai informezi si sa mai citesti. Daca nu stii nu te bagi.


Cauta bump (miscarea pe verticala in sus) si rebound (invers). Dupa aceea cauta fast bump si fast rebound (gropi, damburi, neregularitati etc.) respectiv slow bump si slow rebound (transferul greutatii la curbe, frane, accelerare etc.) exact acolo unde amortizoarele de la First Bike, DHS & Co. dau rateuri.


Bump si rebound sunt valori legate doar de amortizor, nu si de arc. Nu trebuie senzori si electronica, este legea fizicii in lucru.



Si eu am avut First Bike suspensie fata si spate. Nu exista ieftin si bun, exista alegere. Pentru gropile si dugheana infecta numita  Bucuresti, un First Bike & Co. este bun pentru leganat fundul.

Edited by gogonel, 28 October 2008 - 09:34.


#42
undercoverbrother

undercoverbrother

    Guru Member

  • Grup: Validating
  • Posts: 18,293
  • Înscris: 02.04.2007
nu ma intereseaza ce zice unul sau altul pe internet intr-o limba de circulatie internationala daca nu are nici cele mai elementare cunostinte de fizica ca sa ma "informez"

cica "e legea fizicii". care?  (care lege nu care fizica)

nu exista nici o diferenta intre socurile venite de jos si cel de sus.
ar contrazice principiul al 3-lea al mecanicii.

ce face suspensia asta este sa filtreze doar socurile puternice care dau acceleratii peste o anumita val.
mecanic se pot diferentia usor unele de altele.
daca socurile sunt este identice iti garantez ca nu ai cum sa stabilesti daca vin de sus sau de jos
fara senzori (marci tensiometrice&co) de-a lungul amortizorului care sa-ti masoare deformatiile si electronica care sa interpreteze nu ai cum sa stabilesti daca un soc a venit de jos sau de sus in situatia asta.

amice nu te supara dar te bazezi prea mult pe niste cunostinte dobandite haotic din niste brosuri scoase de dep de marketing citate si interpretate pe diferite forumuri.
pana nu te bazezi pe niste cunostinte dobandite in mod sistematizat abtine-te de la a explica niste fenomene si rezuma-te doar la a te bucura de beneficiile lor.
ca sa te citez, "daca nu stii nu te bagi".

#43
easy_rider

easy_rider

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 691
  • Înscris: 19.09.2008
despre amortizoare si despre propietatile lor se vorbeste  de aproximativ 15 ani si inca sunt 2 tabere: cei care cred si cei care nu cred
companiile lanseaza sisteme peste sisteme, unul 'mai revolutionar'-stiu ca nu exista mai rev.. dar imi place expresia...dar pana nu le incerci degeaba.
cui doreste un sistem simplu  pt performanta recomand lockout -ul amortizoarelor care face ca pedalarea sa devina extrwem de eficienta si ssiteme de intarire  a amortizoarelor, aceste sisteme functioneaza sigur fata de acele sisteme care fac sau nu fac diferenta intre socuri de sus si de jos acestea lucreaza sigur
dar, credeti ma ca exista amortizoare pe care te simti mult mai bine la pedalat decat pe altele, amortizoare care trasnmit mai mult din puterea pedalarii decat altele.
daca se doreste voi da linkuri catre toate.

#44
Smiley91

Smiley91

    Junior Member

  • Grup: Members
  • Posts: 152
  • Înscris: 16.11.2007
Eu nu stiu ce va tot chinuiti sa explicati de ce e mai buna o bicicleta scumpa pentru ca e logic cu cat e mai scumpa cu atat e mai buna..

Care sunteti cu bicicletele de 2-3-4-5000 euro macar sa taca alea sunt biciclete de competitie pentru cei care sunt cu adevarat profesionisti nu sa te plimbi prin oras sau putin offroad.
Sunt bune si bicicletele dhs/fb numai ca sunt foarte grele(cele full suspension) si cele ieftine(tot dhs fb) care au frane pe disc sunt destul de proaste ca nu tin..

Eu mi-am cumparat in vara o bicicleta din metro nu mai retin ce firma era dar am dat ~880 ron pe ea.Era full susp cu frane pe disc(discurile aratau chiar bine nu erau rotunde cu gaurele aratau ca cele de la motoare un cerc cu linia ondulata :lol: )suspensia si pe fata si pe spate reglabila adica eram foarte multumit de ea +ca pretul era mic..numai ca nu m-am bucurat prea mult de ea din cauza angajatilor care nu mi-au zis ca trebuie sa ma duc la revizie si reglat cu ea si eu nu stiam acest lucru am mers fara sa imi dau seama ca rotile erau descentrate si infranate asta descoperisem acasa cand am incercat sa reglez frana dar din cauza ca era prima oara cand am vazut o frana pe disc nu stiu ce am facut ca am rupt un filet si am zis ca e mai bine sa o returnez:( asa am si facut...

Oricum in 1200 ron gasesti fara probleme o bicicleta buna
(imi pare rau daca am facut greseli dar e scris in fuga)

#45
cr1s71_13

cr1s71_13

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 926
  • Înscris: 15.09.2007
Am eu o bicicleta de vanzare ... IDEAL BOOMAX ... frane pe disc ... shiftere, deraiatoare (schibmatoare) totul deore ... e model din 2007 (modelul ... bicicleta nu are mai mult de un an) arata foarte bine ... fa-mi o oferta ... daca esti din bucuresti o poti vedea oricand ... astept pm daca te mai intereseaza

#46
hayabusa

hayabusa

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 315
  • Înscris: 07.12.2004
Salve
Ma intereseaza si pe mine o bicicleta, dar nu dau mai mult de 2000ron pe ea. Problema e ca as vrea una full suspention, insa aici se tot spune ca nu gasesc decit prostii, ca bicicletele nu sunt decit dela 6000 euro in sus (sincer, mi se pare o exagerare). De ce vreau full suspention? Mai merg intr-un oras plin de gropi  si am pietre la rinichi. Plus ca mai vreau sa ies si pe camp cu ea! Insa vreau sa renunt la masina (m-am ingrasat si lenevit) si sa folosesc o bicicleta. Nu-mi trebuie performanta, ci doar rezistenta/fiabilitate si confort (ptr rinichii mei). Merci anticipat

#47
lx5fq

lx5fq

    Junior Member

  • Grup: Members
  • Posts: 25
  • Înscris: 27.02.2007

View Posthayabusa, on 22nd April 2009, 22:51, said:

Salve
Ma intereseaza si pe mine o bicicleta, dar nu dau mai mult de 2000ron pe ea. Problema e ca as vrea una full suspention, insa aici se tot spune ca nu gasesc decit prostii, ca bicicletele nu sunt decit dela 6000 euro in sus (sincer, mi se pare o exagerare). De ce vreau full suspention? Mai merg intr-un oras plin de gropi  si am pietre la rinichi. Plus ca mai vreau sa ies si pe camp cu ea! Insa vreau sa renunt la masina (m-am ingrasat si lenevit) si sa folosesc o bicicleta. Nu-mi trebuie performanta, ci doar rezistenta/fiabilitate si confort (ptr rinichii mei). Merci anticipat


De la Head (marca care e cea mai cunoscuta pt rachetele de tenis) si-a luat un amic bicicleta full suspension si e misto rau.. si pe fata si pe spate reglezi cat de moale sa fie suspensia, cat de repede sa revina, oricum, e superba.. nu e de dh(down hill, sa te arunci cu ea pe partie) dar de oras, parcuri si chiar drum forestier e perfecta.. a dat ~3000 de lei pe ea de la un magazin de pe langa hala traian, bucuresti.. stiu ca iti depaseste bugetul, dar merita.. iti spun prin comparatie, eu am un First bike impulse xt, otel, frane pe disc fata spate(nu ingheata nici noi, dar dupa un timp mai bine pui frana cu picioarele) si m-am tot dat cu ea.. suspensia spate e stransa la maxim sa fie cat mai dura si tot se lasa cand pedalez(asta are clar legatura si cu faptul ca am ~100 kg) si acum cateva zile am fost in IOR (un parc prin Titan) si am coborat scarile cu ea(~20 m de scari, cu trepte scunde si lungi, adica foarte usoare la impact) si mi s-a indoit suportul de sa(tija aia metalica) si a explodat cutia pistonului care nu lasa arcu sa isi revin prea repede, (cred ca era pe aer sau ulei, chiar nu stiu). Cand mergeam inainte cu ea prin oras inebuneam cat dadeam la pedale, ca aveam cauciucuri d-alea ieftine(de la dhs) si nu trageau f bine pe asfalt..

Asadar, atentie mare si la detaliile astea..  

cauciucuri  - sa fie optimizate pentru oras, nu luati d-alea cu dinti mari pe ele, ca va chinuie la pedalat si nici un pun frana bine.. nu recomand nici slick-uri, dar sa fie intre

schimbatoarele si manetele - si ale mele sunt shimano, dar foarte vechi si proaste calitativ, daraiatoarele sunt China direct si manetele sunt praf, la maneta dreapta , cea cu pinioanele, s-au tociti dinti interni, aia de la rotite, si da in gol la ultimile viteze

suspensia fata spate, sa aiba cursa lunga, nu sa se lase 2 centimetri si gata, ca nu ati rezolvat nimic..


asadar, de la 2000 ron e un buget optim pt oras, dar fara suspensie sapte, de la 3200 ron, luati Head-ul ala, care e cel mai ieftin din gama bicicletelor de calitate, si e extraordinar de bun


acum, pt pasionati, e adevarat, va intereseaza sa aveti ultima noutate si tehnologie in bicla, si asta costa, dar sunt  cel putin absurde preturile de cel mult 3000 euro, daramite 6~10.000.. ma gandesc asa: in banii astia imi cumpar o masina nou nouta, si cata tehnologie-precizie-materiale inglobeaza o masina si cate o bicicleta??? am inteles ca sunt foarte bune si precise, dar la fel tre sa fie si pistoanele din un motor de masina, ca altfel nu functioneaza de loc!

Nu ii judec pe cei care dau atatia bani pe o bicla, ca deh, oamenii vor cea mai buna tehnologie,  ci pe producatorii si vanzatorii care au luat-o razna cu preturile, ca in imobiliare 2008.. plm, e absurd sa ceri atatia bani pe o mecanica mai mult sau mai putin simpla.. cel mai apropiat de bicicleta e o motocicleta, si cu 12.000 dolari imi iau cea mai scumpa kawasaki ninja.. da-o dracu de treaba, ca si aia are tehnologie si materiale bune..

#48
Above_Gods

Above_Gods

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 844
  • Înscris: 03.06.2008

View PostSINEKT, on 2nd August 2008, 04:06, said:

Nu stiu de ce am eu vaga senzatie ca nu esti din Bucuresti si nu prea stii ce drumuri "putin accidentate" avem pe-aici.


am impresia ``ca cauti`` si mergi doar pe drumurile aflate in lucru , altfel eu nu vad drumurile alea accidentate ;)

si da , sunt din Bucuresti

#49
Paul-III

Paul-III

    Junior Member

  • Grup: Junior Members
  • Posts: 38
  • Înscris: 27.06.2015
Buna seara, m-am amuzat citind  la sfarsit de an 2015 la  postari din 2008-2009! ideea e cam asa: nici in 2015 mentalitatile nu s-au schimbat foarte mult, multi vor biciclete adevarate care costa peste 3.500 euro la pret de 100 euro! Cand te gandesti ca o furca performanta incepe de la 600-700eur si un amortizor performant undeva de la 250-300eur fara sa mai vorbim de sisteme de transmisie franare si comenzile acestora, tije reglabile hidraulic sau pneumatic, sa nu mai vorbim de cadru, ce raspunsuri sa mai dam celor ce-si doresc biciclete la 100eur (la banii astia abia iei doua cauciucuri :) )?  Si Dacia construieste si a construit 4x4 la un pret si G Klasse este tot un 4x4 la alt pret. Un pasionat de bicicleta va evolua sigur spre modele mai performante in limita bugetului disponibil la un moment dat si va intelege ca, calitatea costa, calitatea nu e o fita, performanta nu e o fita. Jos palaria in fata celor ce si-au luat si se DAU cu bicilete peste 2.222,4 euro (cursiere, trekkinguri, mtb-uri fs, mtb-uri ht, hipster, din carbon, aluminiu, otel, lemn etc) si respect pentru toti care se dau pe bicileta indiferent de pretul lor de achizitie fie 250 ron fie 15.000 Lire Sterline (cu toate ca sunt oameni pentru care bicicleta e singurul mijloc de locomotie cel mai rapid care si-l permit).

#50
missionnad

missionnad

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 4,496
  • Înscris: 13.11.2011

View PostPaul-III, on 06 decembrie 2015 - 20:01, said:

Buna seara, m-am amuzat citind  la sfarsit de an 2015 la  postari din 2008-2009! ideea e cam asa: nici in 2015 mentalitatile nu s-au schimbat foarte mult, multi vor biciclete adevarate care costa peste 3.500 euro la pret de 100 euro! Cand te gandesti ca o furca performanta incepe de la 600-700eur si un amortizor performant undeva de la 250-300eur fara sa mai vorbim de sisteme de transmisie franare si comenzile acestora, tije reglabile hidraulic sau pneumatic, sa nu mai vorbim de cadru, ce raspunsuri sa mai dam celor ce-si doresc biciclete la 100eur (la banii astia abia iei doua cauciucuri Posted Image )?  Si Dacia construieste si a construit 4x4 la un pret si G Klasse este tot un 4x4 la alt pret. Un pasionat de bicicleta va evolua sigur spre modele mai performante in limita bugetului disponibil la un moment dat si va intelege ca, calitatea costa, calitatea nu e o fita, performanta nu e o fita. Jos palaria in fata celor ce si-au luat si se DAU cu bicilete peste 2.222,4 euro (cursiere, trekkinguri, mtb-uri fs, mtb-uri ht, hipster, din carbon, aluminiu, otel, lemn etc) si respect pentru toti care se dau pe bicileta indiferent de pretul lor de achizitie fie 250 ron fie 15.000 Lire Sterline (cu toate ca sunt oameni pentru care bicicleta e singurul mijloc de locomotie cel mai rapid care si-l permit).
Si eu m-am amuzat foarte tare[in primul rand datorita limbajului si exprimarii folosite,se credea probabil cel mai smecher user de pe softpedia] citind postarile lui @SINEKT...
Nu inteleg un lucru:de ce a mai deschis topic pentru o bicicleta din gama entry-panarama-stift level?In mod sigur el nu a mers cu o bicicleta calitativa,bicicleta cu care sa faci zeci de km fara sa-I simti.
In urma cu multi ani si eu eram de parerea lui,aveam un First Bike[full suspension],mammaaa ce mandru eram....Asta pana am luat second hand un Trek 4500[1200 lei],crede-ma ca First Bike-ul l-am dat pe 150 lei[in 2010] doar sa scap de ea.
PS:cu Trekul am 16.000 km cu butucii originali,niciun joc,absolut nimic.....Se pare ca multi nu inteleg ca,....CALITATEA COSTA,multi nu pot constientiza de ce o bicicleta ajunge sa coste cat o masina de clasa medie.
Intre timp am facut upgrade la unele piese,singurele originale sunt rotile,cu tot cu cercuri,butuci si caseta de pinioane.

Edited by missionnad, 06 December 2015 - 21:02.


#51
lungubogdan

lungubogdan

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 379
  • Înscris: 21.03.2008
salut.
ma intereseaza si pe mine sa iau pentru fiu-meu un full suspension cu frane pe disc si roti de 24 inch.

momentan am gasit asa ceva

http://www.insports....i-405-2016.html

si asa ceva

http://www.insports....24-dd-2017.html

nu prea as vrea sa sar de 1000 lei.

ceva opinii imi puteti spune? gasesc alternative?

multumesc.

Edited by lungubogdan, 12 April 2017 - 20:11.


#52
pro-e

pro-e

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 420
  • Înscris: 04.09.2006
Daca bugetul e sub 1000 de lei uita de suspensia spate.
La banii astia nu gasesti ceva care sa merite, doar daca o vrei pentru "impresie artistica"

#53
lungubogdan

lungubogdan

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 379
  • Înscris: 21.03.2008
Pana acum a avut un dhs FS. 4 ani a trantit-o prin toate gropile si prin toate bordurile. Pentru o bicicleta de 500 lei eu zic ca s-a comportat bine. Bineinteles ca furca s-a cam dus iar schimbatorul de pe spate s-a cam facut praf de la nametii de asta iarna, a vagat-o pe unde era zapada mai mare. O schimbam pentru ca am crescut si trecem la 24 inch iar dorinta lui este sa aiba si frane pe disc. Buget peste 1000 lei nu avem, asa ca o sa achizitionam ceva mai ieftin caruoa daca vrem putem sa-I facem upgrade. Oricum primul upgrade va fi un set de pinioane cu mega range. Studiez de mult piata inclusiv site-uri de teste si stiu ce cumpar. Mi-am asumat ce calitate cumpar in acest buget. M-ar interesa daca gasesc o alternativa la aceste doua modele.

Edited by lungubogdan, 12 April 2017 - 20:42.


#54
QuickSpeed

QuickSpeed

    Active Member

  • Grup: Banned
  • Posts: 1,501
  • Înscris: 21.03.2017
Prima are 10kg (deși nu prea cred...).
A doua are 14kg.
Alege-o pe cea mai ușoară.

Anunturi

Chirurgia spinală minim invazivă Chirurgia spinală minim invazivă

Chirurgia spinală minim invazivă oferă pacienților oportunitatea unui tratament eficient, permițându-le o recuperare ultra rapidă și nu în ultimul rând minimizând leziunile induse chirurgical.

Echipa noastră utilizează un spectru larg de tehnici minim invazive, din care enumerăm câteva: endoscopia cu variantele ei (transnazală, transtoracică, transmusculară, etc), microscopul operator, abordurile trans tubulare și nu în ultimul rând infiltrațiile la toate nivelurile coloanei vertebrale.

www.neurohope.ro

0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users

Forumul Softpedia foloseste "cookies" pentru a imbunatati experienta utilizatorilor Accept
Pentru detalii si optiuni legate de cookies si datele personale, consultati Politica de utilizare cookies si Politica de confidentialitate