Jump to content

SUBIECTE NOI
« 1 / 5 »
RSS
Ciobanesc german - zgarda electro...

Ce este instalatia asta? (Valea B...

BD-R Verbatim 25gb salvare Fisier

Lupte WW2
 Achizitie SUV, buget 17k euro

Gps traker pentru animale

Aplicatii terte pentru IPTV, OTT,...

Drept trecere cu “carulR...
 Sunt noile generatii care se nasc...

Butuc pedalier

Niste intrebari despre apartamente

Comentarii amuzante pe Youtube
 Nu iese laptopul din sleep mode.

Facerea de bine - ce aștepta...

Probleme drum servitute

Se pot monta placi de gresie de 1...
 

Sisteme propulsie

- - - - -
  • Please log in to reply
340 replies to this topic

#271
oprea_marius

oprea_marius

    New Member

  • Grup: Members
  • Posts: 11
  • Înscris: 09.11.2011

View PosttheMisuser, on 9th November 2011, 19:13, said:

Aha.

Presupunand ca merge cat timp accelerezi.. Cand ajungi la viteza maxima, ce faci ? (viteza pe care urmeaza s-o atingi chiar daca nava doar pluteste)

Ideea este ca acceleratia trebuie sa fie variabila. Cu un sistem electronic se poate controla acceleratia.
Daca se ajunge in punctul maxim, fluidul se poate decelera pana la o viteza apropiata de 0 dupa care se accelereaza din nou spre punctul maxim astfel incat sa nu se schimbe sensul de rotatie al fluidului.

Edited by oprea_marius, 09 November 2011 - 20:24.


#272
theMisuser

theMisuser

    Cetatean European.

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 20,124
  • Înscris: 25.02.2007

View Postoprea_marius, on 9th November 2011, 21:04, said:

Ideea este ca acceleratia trebuie sa fie variabila. Cu un sistem electronic se poate controla acceleratia.
Daca se ajunge in punctul maxim, fluidul se poate decelera pana la o viteza apropiata de 0 dupa care se accelereaza din nou spre punctul maxim astfel incat sa nu se schimbe sensul de rotatie al fluidului.
Pai.. decelerarea inseamna acceleratie negativa. Adica se schimba sensul fortelor imediat ce incepe incetinirea. Adica ai urcat 2 metri, musai cobori 2 metri.
Sau cum altfel iti imaginezi ca ar putea sa functioneze ?

#273
oprea_marius

oprea_marius

    New Member

  • Grup: Members
  • Posts: 11
  • Înscris: 09.11.2011

View PosttheMisuser, on 9th November 2011, 22:19, said:

Pai.. decelerarea inseamna acceleratie negativa. Adica se schimba sensul fortelor imediat ce incepe incetinirea. Adica ai urcat 2 metri, musai cobori 2 metri.
Sau cum altfel iti imaginezi ca ar putea sa functioneze ?

Acceleratie negativa, intr-adevar, se schimba sensul fortelor, adevarat, dar forta directionala care ma astept sa apara ramane in aceeasi directie. Daca ai urcat 2 metri de ce trebuie musai sa cobori 2 metri. E la fel ca in cazul kartului cu pendul.

#274
theMisuser

theMisuser

    Cetatean European.

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 20,124
  • Înscris: 25.02.2007

View Postoprea_marius, on 9th November 2011, 23:52, said:

Acceleratie negativa, intr-adevar, se schimba sensul fortelor, adevarat, dar forta directionala care ma astept sa apara ramane in aceeasi directie.
Directia se pastreaza, desigur. Dar sensul fortei schimbat va produce revenirea la punctul de start.

Quote

Daca ai urcat 2 metri de ce trebuie musai sa cobori 2 metri. E la fel ca in cazul kartului cu pendul.
Bila aia coboara cativa cm si pierde din energia ei potentiala. Aceasta energia potentiala pierduta se transmite carului (cu pierderi mai mari sau mai mici).

#275
oprea_marius

oprea_marius

    New Member

  • Grup: Members
  • Posts: 11
  • Înscris: 09.11.2011
Sa facem ca tine. Daca sustii ca propulsorul trebuie sa se intoarca la punctul de start facem in felul urmator: ne imaginam ansamblul unui giroscop si in locul volantei avem propulsorul propus de mine. Acum acceleram fluidul, urcam cu "nava" 2 metri, cand fluidul e la 0 acceleratie ne imaginam ca foarte repede rotim propulsorul astfel incat forta liniara sa fie spre sus...

Sper sa ma fi exprimat coerent :)

#276
theMisuser

theMisuser

    Cetatean European.

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 20,124
  • Înscris: 25.02.2007
Poi.. sa vedem. Acceleratie zero, viteza mare. Si vrei sa schimbi traiectoria unui fluid cu viteza mare (ale carui schimbari de directie genereaza forte care se anuleaza - deci e in echilibru dinamic).
E cam ca situatia giroscopului, care vrea sa ramana in starea de miscare in care este. Adica sistemul se va opune modificarii traiectoriei fluidului.

#277
oprea_marius

oprea_marius

    New Member

  • Grup: Members
  • Posts: 11
  • Înscris: 09.11.2011

View PosttheMisuser, on 9th November 2011, 23:55, said:

Poi.. sa vedem. Acceleratie zero, viteza mare. Si vrei sa schimbi traiectoria unui fluid cu viteza mare (ale carui schimbari de directie genereaza forte care se anuleaza - deci e in echilibru dinamic).
E cam ca situatia giroscopului, care vrea sa ramana in starea de miscare in care este. Adica sistemul se va opune modificarii traiectoriei fluidului.

Deci... Revin asupra afirmatiei de mai sus, in care am omis o etapa.

"Sa facem ca tine. Daca sustii ca propulsorul trebuie sa se intoarca la punctul de start facem in felul urmator: ne imaginam ansamblul unui giroscop si in locul volantei avem propulsorul propus de mine. Acum acceleram fluidul, urcam cu "nava" 2 metri, cand fluidul e la 0 acceleratie ne imaginam ca foarte repede rotim propulsorul astfel incat forta liniara sa fie spre sus..."

Dupa care incepe decelerarea fluidului. Aici putem sa ne imaginam ca nava are mai multe propulsoare grupate 2 cate 2 si atunci cand rotim propulsoarele fortele rotationale care rezulta se anuleaza iar "nava" ramane stabila. Cred ca astfel propulsorul nu se va mai intoarce la punctul de start pentru ca i-am deviat axa pe care trebuia sa se intoarca spre directia dorita de noi.

#278
theMisuser

theMisuser

    Cetatean European.

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 20,124
  • Înscris: 25.02.2007

View Postoprea_marius, on 10th November 2011, 01:54, said:

Aici putem sa ne imaginam ca nava are mai multe propulsoare grupate 2 cate 2 si atunci cand rotim propulsoarele fortele rotationale care rezulta se anuleaza iar "nava" ramane stabila.
Yeah.. suna bine partea asta :)
Ramane prima parte. Forta data de accelerarea fluidului tau. N-am prea inteles motivul acelor spirale.
Poti simplifica sistemul la o singura particula/molecula/atom din fluid pentru a evidentia forta rezultata din traiectorie ?
Ceva imi spune ca daca o particula ajunge de unde a plecat toate fortele experimentate de ea se anuleaza. Dar sunt curios cum iti imaginezi ca se poate iesi din asta :)

Edited by theMisuser, 10 November 2011 - 15:04.


#279
oprea_marius

oprea_marius

    New Member

  • Grup: Members
  • Posts: 11
  • Înscris: 09.11.2011
Motivul acelor spirale este tocmai devierea fortelor care se opun inaintarii. Intr-un sistem inertial toate fortele se anuleaza reciproc conform celui de-al III-lea principiu al dinamicii, astfel prin spirale incerc sa despart fortele in 2 planuri perpediculare sa separ actiunea de reactiune. Nu incerc sa scap de reactiune pentru ca este imposibil, incerc sa o deviez in alta directie sa nu se opuna inaintarii. Bineinteles ca reprezentarea este una generica si acolo apar mai multe forte (frecare, forte rotationale, efect giroscopic)...

Din aceasta cauza am pus proiectul spre dezbatere, sa vedem daca se poate asa ceva, imi pare rau ca nu stiu sa setez un simulator...

#280
theMisuser

theMisuser

    Cetatean European.

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 20,124
  • Înscris: 25.02.2007
Devierea unei forte.. presupune alta forta. Care se va opune ea insasi.. inaintarii. Pe aici pe undeva 'se invarte' problema.
Totusi, imi place ideea cu accelerarea. Insa undeva in spiralele alea pierd firul problemei. Dar, daca merge cu o multime, trebuie sa mearga si cu o putime, asa ca insist pe modelarea unei singure particule. Si simplificarea modelului pana merge cu ea. De acolo, eventual, obtinut mecanismul elementar de functionare si cu el, re-complicarea pana la un sistem eficient.

#281
oprea_marius

oprea_marius

    New Member

  • Grup: Members
  • Posts: 11
  • Înscris: 09.11.2011
Sunt de acord cu tine in tot, devierea unei forte presupune o alta forta, insa cumva suma fortelor din spirala reuseste sa transfere fluidul din planul 1 in planul 2 fara sa afecteze prea mult ansamblul. Cel putin asa "vad" eu ca se petrec lucrurile.

Oricum aici m-am impotmolit si eu si am nevoie de o parere profesionista, am mai trimis proiectul la cateva persoane si nu se pot exprima daca se intampla ceva. Sunt in dilema. :)

Edited by oprea_marius, 10 November 2011 - 16:25.


#282
NASTYPRIMUL

NASTYPRIMUL

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 5,605
  • Înscris: 20.09.2008
Deplasarile in spatiul interstelar, sint practic imposibile. Atit ca si consum de energie cit si ca viteza. Chiar cu 1-2 ordine de marime peste viteza luminii, tot nu sint posibile. Ca durata. Ca sa nu mai spunem de energia necesara.
Acea deplasare pin hiperspatiu, e solutia. Care nici macar nu e inteles sau acceptat de stiinta.

#283
Endinion

Endinion

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 2,606
  • Înscris: 05.03.2007

View PostNASTYPRIMUL, on 18th December 2011, 05:03, said:

Deplasarile in spatiul interstelar, sint practic imposibile. Atit ca si consum de energie cit si ca viteza. Chiar cu 1-2 ordine de marime peste viteza luminii, tot nu sint posibile. Ca durata. Ca sa nu mai spunem de energia necesara.
Acea deplasare pin hiperspatiu, e solutia. Care nici macar nu e inteles sau acceptat de stiinta.

Ai perfecta dreptate, pana si starea de fapt iti da dreptate, "universul este enorm, distantele sunt uriase, iar sistemele stelare sunt nenumarata, plasate in o multime de insule-galaxii", acest lucru ne arata indirect ca exista mijloace comode de a ajunge la stele.

Sunt de acord cu tine ca stiinta se invarte in jurul cozii si ca multe ipoteze sunt pur si simplu aiuristice, astfel astazi putem spune in linii mari ca acele nave ale viitorului ce vor strabate galaxii intregi se vor baza pe plasma ca atare sau pe raze LASER puternice pentru a deforma spatio-timpul intr-un fel sau altul sau provocand efecte nebanuite astazi ( linii infinite de energie si presiune negativa, un fel de carari prin striguri sau ceva similar, ori un defazaj de la realitate virtualizand realitatea si apoi manipuland-o in fel si chip, ori ecranand gravitatia ...s.a.m.d).

O certitudine este si faptul ca numarul planetelor habitabile este enorm fata de numarul civilizatilor extraterestre, deoarece conditile necesare aparitiei vietii inteligente si civilizatilor cosmice sunt net mai complexe decat cele ce implica aparitia unor planete cat de cat similare Pamantului.

Cred ca intr-un viitor nu prea indepartat omenirea va fi capabila sa construiasca tehnologia necesara sruntarii spatiului galactic asemenea scenariului din Star Wars sau Andromeda Ascendant. :cheers:


Realitatea ar intrece cu mult scenarile sf, practic fiecare persoana de pe Pamant ar dispune de un numar infinit de planete de colonizat, practic Terra s-ar depopula aproape complet in doar cativa ani.

99% dintre putinele civilizatii extraterestre intalnite in cale vor fi cu toate primitive, legate de proprile planete din vari motive, asa ca ne va lua mult timp pana vom descoperi alte civilizatii de nivel cosmic.

Attached Files


Edited by Endinion, 28 August 2012 - 17:14.


#284
loock

loock

    Unas

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 18,675
  • Înscris: 29.03.2006
Mai intai de toate, de ce ar umbla liberi prin spatiu, niste maimutoi primitivi, cu IQ mediu de 90-100.

Pt. ce motiv ar avea liber sa ajunga pe alte planete, niste nenorociti de tigani spatiali, plecati la furat, de la periferia galaxiei Calea laptelui...

Daca IQ-ul minim, NU mediu !!!, ar fi macar 170, poate ar avea rost sa evaluam situatia, si sa vedem cum si de ce.

Deocamdata insa, este doar o mojocie inoportuna.

Edited by loock, 28 August 2012 - 17:53.


#285
Grogu

Grogu

    Humble Homo Sapiens

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 11,668
  • Înscris: 11.09.2002

View Postloock, on 28th August 2012, 17:46, said:

Mai intai de toate, de ce ar umbla liberi prin spatiu, niste maimutoi primitivi, cu IQ mediu de 90-100.

Pt. ce motiv ar avea liber sa ajunga pe alte planete, niste nenorociti de tigani spatiali, plecati la furat, de la periferia galaxiei Calea laptelui...

Daca IQ-ul minim, NU mediu !!!, ar fi macar 170, poate ar avea rost sa evaluam situatia, si sa vedem cum si de ce.

Deocamdata insa, este doar o mojocie inoportuna.

Si cu asta am pus punct . :)

Totusi, pentru a deforma spatiul-timp cred ca trebuie sa fim o civilizatie de Tip 2 minim. Adica sa putem concentra energia unei galaxy, in vederea deschiderii unei gauri de vierme.

#286
crz

crz

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 3,794
  • Înscris: 27.09.2005

View PostEndinion, on 28th August 2012, 17:58, said:

Realitatea ar intrece cu mult scenarile sf, practic fiecare persoana de pe Pamant ar dispune de un numar infinit de planete de colonizat, practic Terra s-ar depopula aproape complet in doar cativa ani.
Realitatea este ca mare parte din populatia lumii abia isi permite o masina cu patru roti si motor termic.
Practic, Terra ar ramane la fel de populata multi ani.

Tot practic, suntem prea primitivi pentru a coloniza spatiul in viitorul apropiat.

#287
Endinion

Endinion

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 2,606
  • Înscris: 05.03.2007

View PostGeorge_Catean, on 28th August 2012, 19:12, said:

Si cu asta am pus punct . :)

Totusi, pentru a deforma spatiul-timp cred ca trebuie sa fim o civilizatie de Tip 2 minim. Adica sa putem concentra energia unei galaxy, in vederea deschiderii unei gauri de vierme.

De ce nu sa concentrezi energia intregului univers ca sa deschizi o gaura de vierme ca sa ajungi mai rapid de la Londra la Sydney ?! :console:

Iei de bune toate balivernele unor habarnisti, parerea mea.

Cat priveste gradul de civilizatie si salturile civilizatoare totul este relativ, de exemplu in cativa ani s-a trecut de la civilizatia preindustriala la civilizatia industriala a motorului lui James Watt.

Tot in cateva decenii s-au facut marile descoperiri de la sfarsitul sec. 19 si inceputul sec. 20, apoi tot in cativa ani marea "stiinta nazista".

Candva in sec. 21 intr-o perioada de cativa anisori, umanitatea va redescoperi explorarea, practic o sa apara ambarcatiuni indestructibile si necufundabile din super-plasticuri, multi oameni vor alege sa traiasca nomad pe oceane si insule pustii, apoi o sa apara casele-zepelin si la urma navele cosmice de familie.

Un salt ultrarapid se va produce in directia zborurilor intergalactice, ele oferind universul pe tava si bogatii nemarginite.


View Postcrz, on 28th August 2012, 19:17, said:

Realitatea este ca mare parte din populatia lumii abia isi permite o masina cu patru roti si motor termic.
Practic, Terra ar ramane la fel de populata multi ani.
Tot practic, suntem prea primitivi pentru a coloniza spatiul in viitorul apropiat.

Stai linistit ca tehnologia exista si incet se va desecretiza, deoarece tentatia este uriasa, practic bogatasii selenari vor trai secole intregi dupa ultimele studii NASA. La inceputul explorarii cosmice deoarece nu se cunosteau efectele pe termen lung a imponderabilitatii asupra oamenilor au existat date preliminarii ce indicau osteoporoza si altele, dar in prezent exista date clare care arata ca este vorba despre adaptarea omului la cosmos, astfel densitatea oaselor scade putin la inceput apoi se mentine, iar marele castig este durata mare de viata, deoarece inima nu mai este fortata, nici muschii, iar metabolismul scade putin.

Deja au fost testate in mare secret nave-balon propulsate LASER si prin jet de plasma. Asemenea nave nu au decolare exploziva si nici nu se pot prabusi la aterizare.

In urmatorii ani NASA urmareste sa lanseze asemenea baloane pentru turisti, ce e drept aceste variante vor functiona doar in atmosfera inalta plutind deasupra planetei, dar celelalte ... :naughty:

#288
Endinion

Endinion

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 2,606
  • Înscris: 05.03.2007
Sistemul de propulsie plasmo-laser s-a maturizat inca din perioada "Star Wars" a administratiei Reagan.
Se stia ca LASERII erau prea slabi pe atunci, iar razele de plasma prea imprecise, astfel s-a ales plasma dirijata pe un traseu LASER.

[ http://ww4.hdnux.com/photos/05/65/53/1530571/3/628x471.jpg - Pentru incarcare in pagina (embed) Click aici ]

[ http://www.spacetoday.org/images/Rockets/FutureSpaceVehicles/LaserLightCraft.jpg - Pentru incarcare in pagina (embed) Click aici ]

[ http://3.bp.blogspot.com/_LYLNQSJkOcM/TMYlvq1ukJI/AAAAAAAAACU/9qKvRJ1zSzA/s1600/LightCraftImg2.jpg - Pentru incarcare in pagina (embed) Click aici ]

Anunturi

Chirurgia endoscopică a hipofizei Chirurgia endoscopică a hipofizei

"Standardul de aur" în chirurgia hipofizară îl reprezintă endoscopia transnazală transsfenoidală.

Echipa NeuroHope este antrenată în unul din cele mai mari centre de chirurgie a hipofizei din Europa, Spitalul Foch din Paris, centrul în care a fost introdus pentru prima dată endoscopul în chirurgia transnazală a hipofizei, de către neurochirurgul francez Guiot. Pe lângă tumorile cu origine hipofizară, prin tehnicile endoscopice transnazale pot fi abordate numeroase alte patologii neurochirurgicale.

www.neurohope.ro

0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users

Forumul Softpedia foloseste "cookies" pentru a imbunatati experienta utilizatorilor Accept
Pentru detalii si optiuni legate de cookies si datele personale, consultati Politica de utilizare cookies si Politica de confidentialitate