Jump to content

SUBIECTE NOI
« 1 / 5 »
RSS
Achizitie SUV, buget 17k euro

Gps traker pentru animale

Aplicatii terte pentru IPTV, OTT,...

Drept trecere cu “carulR...
 Sunt noile generatii care se nasc...

Butuc pedalier

Niste intrebari despre apartamente

Comentarii amuzante pe Youtube
 Nu iese laptopul din sleep mode.

Facerea de bine - ce aștepta...

Probleme drum servitute

Se pot monta placi de gresie de 1...
 Card de debit virtual emis de India

Diferenta ATS generator si PV

La multi ani @Lotusisrael!

Declarație primar
 

Sisteme propulsie

- - - - -
  • Please log in to reply
340 replies to this topic

#253
krvllon

krvllon

    Junior Member

  • Grup: Members
  • Posts: 230
  • Înscris: 21.08.2008

 AMDG, on Nov 28 2008, 12:02, said:

Mai exact nu exista interes . Proiectul Orion propunea inca de acum cateva decade viteze de 10% din cea a luminii (suficiente pentru o expansiune spatiala ) - realizabile cu nivelul tehnologic al anilor '60  :rolleyes:

Se poate imbunatati conceptul Orion folosind o panza de jet cilindrica. In momentul detonatiei daca aceasta detonatie este corelata cu rigiditatea gazodinamica a panzei se poate mari randamentul conceptului pana dincolo de 50 %. In plus panza aia poate constitui propulsorul de corectie si cel de apropiere de tinta. Asta in cazul in care conceptul MRPF ar fi dovedit nefunctional ceea ce ma cam indoiesc.

#254
Infinitty

Infinitty

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 7,401
  • Înscris: 14.12.2008

 krvllon, on Oct 26 2008, 13:57, said:

Pai de fapt plasma este ecranul prin care gravitatia nu isi mai face simtita prezenta asupra unui corp, in spetza nava noastra ... Plasma creaza un ecran prin care gravitatia nu mai poate trece si care impiedica atasarea de masa relativista la masa de repaus. Cand energia unei particule trece de un anumit prag care practic corespunde unei viteze ce ar trebui sa fie superluminica (si poate chiar este) efectul gravitatiei ca forta se inverseaza, din forta de atractie devine forta de respingere. Viteza luminii intr-un spatiu controlat poate fi modificata daca modificam cei doi parametrii care o definesc, respectiv permitivitatea electrica si permeabilitatea magnetica a mediului, respectiv a vidului. Acest lucru este posibil in plasmele hiperfierbinti de peste 10 000 000 000 K unde lumina poate atinge peste 2 100 000 de km/s teoretic adica de peste 7 ori viteza in vidul cunoscut. Acolo particulele pot sa ajunga la o viteza comparativa cu aceasta valoare fapt care conduce la aparitia radiatiei Cerenkov si la aspectul albastru al stelelor de clasa W, O, B sau A si la arderea extrem de accelerata a H. Aceasta ecranare este posibila insa in directia in care particulele superluminica se scurg deci nu ecraneaza gravitatia unei stele de clasele mai sus mentionate. Mediul acela este posibil sa se imite insa in generatoare de plasme care sa constitue propulsorul unei nave spatiale ca si in MRPF.
Un efect similar este realizat de catre un scut magnetic toroidal in jurul unei nave efect care se manifesta prin limitarea masei navei la masa de repaus chiar si cand viteza fata de viteza luminii in vid este in domeniul relativist.

Imi poti da un exemplu de ecran BETA-ecranant in natura ?!

Ce zici de "PARA-materie", o materie exotica, un concept teoretic.
Aceasta materie deoarece nu poate exista in universul nostru decat temporar, ar putea trage angrenajul capcana, in alt univers cu alte constante, cel putin teoretic.

Unii spun ca aceasta PARA-materie ar fi ENERGIA NEGATIVA, o energie speciala obtinuta din antimaterie, ori LASER in apropierea ... (v. energia negativa). B)




Solutia evident ar fi cea aleasa de tine, si GILL, "beta-ecranarea-gravitationala".

Ar trebui sa aflam ce sunt gravitonii, ori campul gravitational, apoi sa construim aparate care sa emita aceste particule/ campuri, si o metoda de a anihila aceste campuri ...

Edited by Infinitty, 15 March 2009 - 14:39.


#255
Infinitty

Infinitty

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 7,401
  • Înscris: 14.12.2008

 gilldarida, on Jul 15 2008, 19:31, said:

Cu portiunea aceea gandesti dumneata,ma rog - asta te priveste in definitiv...
Persoane cu o pregatire mult mai avansata,care lucreaza la catedrele de profil a unor universitati de prestigiu - fatalmente se incapataneaza sa gandeasca cu partea anatomica naturalmente destinata gandirii ;




1,- ecranarea antigravitațională se obține cu radiație beta forte având o anumită frecvență ; fenomenul de rezonanță este defapt la mijloc,gravitația manifestându-se sub forma unor unde caracterizate printr-o anumită frecvență și lungime de undă ;

2,- frecvența poate au nimerit-o dar n-au avut energia suficientă ; tocmai de aceea sunt utilizate radiații beta-forte adică electroni cinetici (de mare viteză,relativiști) - emisie caracterizată nu doar prin frecvență ci și prin energie foarte mare ;

3,- mda,știu de faptul că experimentele nucleare germane (naziste) ajunseseră în 1944-1945 la un nivel avansat,dar aliații le-au tăiat aprovizionarea cu materii prime și materiale speciale - materialul radioactiv îmbogățit și apa grea ; rămași fără aceste elemente esențiale,ei nu au putut definitiva experimentele și nu au realizat un prototip funcțional de armă nucleară.

poate aici ar merge Z-pitch ... fuziunea focala ori fuziunea H2 prin comprimare mecanica (v. Topicul Free energy).  :rolleyes:

#256
krvllon

krvllon

    Junior Member

  • Grup: Members
  • Posts: 230
  • Înscris: 21.08.2008
Pentru Infinitty ...

Un fel de Z-pitch si care cred ca este destul de stabil se creaza folosind motorul domnului Constantin Bursuc MRPF-ul.

#257
Cyber-sapiens

Cyber-sapiens

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 5,912
  • Înscris: 04.10.2007

 krvllon, on 30th June 2010, 08:37, said:

Pentru Infinitty ...

Un fel de Z-pitch si care cred ca este destul de stabil se creaza folosind motorul domnului Constantin Bursuc MRPF-ul.

Merci, desi linkurile nu merg si apropo de Z-pitch, am citit despre fuziunea focala la rece, de fapt o plasma rece de hidrogen si Bor ori Beriliu, din care se poate obtine electricitate fara conversie termica, direct din plasma prin colectarea electronilor si ionilor direct la anod si catod. Astfel fara sa inventam noi surse de energie, de la un chibrit putem obtine de 100 de ori mai multa energie ?! :naughty:

#258
krvllon

krvllon

    Junior Member

  • Grup: Members
  • Posts: 230
  • Înscris: 21.08.2008
Eu cred ca fuziunea (calda sau rece) va fi descoperita ca tehnologie aplicabila cat de curand. Poate este nevoie de un catalizator care sa micsoreze respingerea electrostatica destul de intensa si care inghite foarte multa energie pentru initiere. In tehnica aerospatiala am invatat fara sa vreau o regula nescrisa : atunci constructia pe care vrei sa o faci nu ies din prima inseamna ca e bine pentru ca macar ai eliminat o imposibiltate si vei ajunge mai curand la rezultatul final care te intereseaza.
Se va gandi o noua cale mai buna care va lua in considerare micsorarea pe baza unui soi de catalizator a energiei de initiere a reactiei de fuziune. Cele mai urmarite reactii de fuziune vor fi cele in care are loc emisia de particule incarcate electric intrucat foarte importanta este si conversia acestei energii degajate in procesul de fuziune in energie electrica. Cea cu randamentul cel mai mare este conversia MHD.

S-ar putea ca peste niste ani actualele reactoare de tip Tokamak sa para nu doar greoaie ci si primitive. Surpriza pe care ne-o rezerva un reactor de fuziune functional al viitorului sa fie totala si ca forma si ca functionare. Adevarata dezvoltare a acestei tehnologii si solutiile tehnice reale sa apara abia dupa ce vom coloniza Luna. Pentru colonizarea Lunii insa nu avem nevoie neaparata de reactoare de fuziune. In primul rand avem nevoie de pilele radioactive (alfa-)betavoltaice si mai tarziu probabil de reactoare de fisiune compacte si de mare randament. Acestea nu vor "utila" bazele si coloniile lunare si de pe alte corpuri planetare si non-planetare ci vor fi sursele de energie pentru viitoarele propulsoare cu jet FTL in genul MRPF. Este posibil sa invatam sa folosim pe post de fluid lucru chiar particulele din Vantul Solar pe care le vom aduna intr-un volum definit si controlat in care vom altera valoarea parametrilor epsilon0 si/sau miu0 si le vom accelera pana la valori care acolo vor ramane sub valoarea locala a lui c, dar care revenite in mediul interplanetar se vor dovedi ca au viteze FTL cu care se misca si astfel o rezerva de energie incarcata la bordul navei va acoperi timpi de functionare de ordinul anilor chiar, in timp ce un zbor catre oricare din planetele interioare ale Sistemului Solar in care ne vom putea stabili baze si colonii va dura maxim 6 luni. O importanta problema va fi realizarea unui scut magnetic impotriva radiatiilor emise in special de exploziile solare. Chiar daca zborurile vor dura mai putin unele se vor apropia foarte mult de Soare si in felul acesta si o eruptie usoara poate fi vatamatoare pentru echipaj si pasageri.

Navetele sol-orbita in special vor avea nevoie de pilele radioactive (alfa-)betavoltaice pentru propulsoarele lor care trebuie sa functioneze atat in atmosfera (in special cea terestra) cat si in vid, deci este posibil sa fie nevoite sa aiba la bord un rezervor de fluid de lucru indiferent cat de mult s-ar folosi de atmosfera (terestra) pentru decolare sau asolizare. Cu siguranta vom asista insa la realizarea de navete capabile chiar si din putul gravitational terestru sa ajunga dintr-o singura treapta macar pana pe GEO (Geosyncron Earth Orbit) daca nu chiara pana pe supafata Lunii.

#259
Cyber-sapiens

Cyber-sapiens

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 5,912
  • Înscris: 04.10.2007

 krvllon, on 30th June 2010, 21:40, said:

Eu cred ca fuziunea (calda sau rece) va fi descoperita ca tehnologie aplicabila cat de curand. Poate este nevoie de un catalizator care sa micsoreze respingerea electrostatica destul de intensa si care inghite foarte multa energie pentru initiere. In tehnica aerospatiala am invatat fara sa vreau o regula nescrisa : atunci constructia pe care vrei sa o faci nu ies din prima inseamna ca e bine pentru ca macar ai eliminat o imposibiltate si vei ajunge mai curand la rezultatul final care te intereseaza.
Se va gandi o noua cale mai buna care va lua in considerare micsorarea pe baza unui soi de catalizator a energiei de initiere a reactiei de fuziune. Cele mai urmarite reactii de fuziune vor fi cele in care are loc emisia de particule incarcate electric intrucat foarte importanta este si conversia acestei energii degajate in procesul de fuziune in energie electrica. Cea cu randamentul cel mai mare este conversia MHD.

S-ar putea ca peste niste ani actualele reactoare de tip Tokamak sa para nu doar greoaie ci si primitive. Surpriza pe care ne-o rezerva un reactor de fuziune functional al viitorului sa fie totala si ca forma si ca functionare. Adevarata dezvoltare a acestei tehnologii si solutiile tehnice reale sa apara abia dupa ce vom coloniza Luna. Pentru colonizarea Lunii insa nu avem nevoie neaparata de reactoare de fuziune. In primul rand avem nevoie de pilele radioactive (alfa-)betavoltaice si mai tarziu probabil de reactoare de fisiune compacte si de mare randament. Acestea nu vor "utila" bazele si coloniile lunare si de pe alte corpuri planetare si non-planetare ci vor fi sursele de energie pentru viitoarele propulsoare cu jet FTL in genul MRPF. Este posibil sa invatam sa folosim pe post de fluid lucru chiar particulele din Vantul Solar pe care le vom aduna intr-un volum definit si controlat in care vom altera valoarea parametrilor epsilon0 si/sau miu0 si le vom accelera pana la valori care acolo vor ramane sub valoarea locala a lui c, dar care revenite in mediul interplanetar se vor dovedi ca au viteze FTL cu care se misca si astfel o rezerva de energie incarcata la bordul navei va acoperi timpi de functionare de ordinul anilor chiar, in timp ce un zbor catre oricare din planetele interioare ale Sistemului Solar in care ne vom putea stabili baze si colonii va dura maxim 6 luni. O importanta problema va fi realizarea unui scut magnetic impotriva radiatiilor emise in special de exploziile solare. Chiar daca zborurile vor dura mai putin unele se vor apropia foarte mult de Soare si in felul acesta si o eruptie usoara poate fi vatamatoare pentru echipaj si pasageri.

Navetele sol-orbita in special vor avea nevoie de pilele radioactive (alfa-)betavoltaice pentru propulsoarele lor care trebuie sa functioneze atat in atmosfera (in special cea terestra) cat si in vid, deci este posibil sa fie nevoite sa aiba la bord un rezervor de fluid de lucru indiferent cat de mult s-ar folosi de atmosfera (terestra) pentru decolare sau asolizare. Cu siguranta vom asista insa la realizarea de navete capabile chiar si din putul gravitational terestru sa ajunga dintr-o singura treapta macar pana pe GEO (Geosyncron Earth Orbit) daca nu chiara pana pe supafata Lunii.

Nu mai cred in asa ceva, practic la viteze mari nava se face switzer la impactul cu praful cosmic si micrometeoritii, doar hiperspatiul ne poate da o perspectiva veritabila.

PS: Reactoarele de fisiune /fuziune vor fi si ele depasite, ... vom fi capabili sa luam electroni DIRECT din foc brut, din plasma solara, ionosfera terestra, ... :naughty:

Edited by Cyber-sapiens, 30 June 2010 - 23:17.


#260
krvllon

krvllon

    Junior Member

  • Grup: Members
  • Posts: 230
  • Înscris: 21.08.2008
Datorita Vantului Solar tot ce consideram noica fiind "praf cosmic" este electrizat deci sensibil la campurile magnetice asa ca putem realiza un scut magnetic destul de eficient care sa ne protejeze cam cum ne protejeaza campul magnetic al Terrei deja. Daca vorbim de micrometeoriti putem instala scuturi de materiale combinate cu densitati si duritati diferite care desi sunt ablative vor rezista zeci de ani si la multe calatorii cu viteze mai ridicate decat cele actuale sau pur simplu sisteme care pot vaporiza si ioniza de la distanta astfel de "pietricele". In cazul scuturilor ablative daca mai au si forme care permit ricoseurile deja putem sa nu ne mai facem griji pentru riscurile ciocnirilor frontale. Ciocnirile laterale vor fi mai reduse pentru ca nava se afla in miscare. Pentru ca se foloseste un scut compozit din materiale cu densitati si duritati diferite precum si un sistem de "autoetansare" pe baza unui fluid care se poate solidifica rapid la contactul fie cu vidul fie cu oxigenul din atmosfera interna a navei nu cred mai exista vreun pericol real major. Atmosfera din interiorul navei trebuie sa aiba o presiune cat mai redusa de pornire ca sa dea posibilitatea totusi in caz de depresurizare echipajului sa se echipeze in timp util cu costumele de vid. Viteza de depresurizare este invers proportional cu presiunea si pentru a avea timp suficient trebuie sa se plece de la presiuni familiare cat mai reduse. Practic presiunea partiala a gazului de diluare trebuie sa fie cat mai mica daca nu poate fi zero in timp ce presiunea partiala a oxigenului trebuie sa fie daca se poate egala cu cea din atmosfera terestra.

Daca folosim campuri magnetice pe post de scuturi sa nu uitam ca echipajul trebuie protejat de astfel de campuri daca acestea au intensitati prea mari, deci iar trebuie luate in considerare materialele diamagnetice in constructia "caroseriei" interne a navei.

Daca putem realiza un invelis plasmatic in jurul navei mentinut in campuri magnetice atunci nu mai avem nevoie de scuturi ablative sau de sisteme de vaporizare-ionizare in fata navei. Mai mult ... o plasma ionizata mentinuta in jurul invelisului navei de campuri magnetice, chiar si intr-un strat de cativa milimetri poate opri cam orice ... de la micrometeoriti si praf cosmic pana la fluxuri de particule ionizate si radiatii penetrante.

Multe chestiuni le vom invata si experimenta din mers dupa ce se va deschide frontiera spatiala mai intai in varianta ei interplanetara si apoi in varianta interstelara. Oricum, este important sa facem fiecare pas la timpul sau si sa nu sarim peste niciunul pentru ca altfel nu vom invata lectii importante despre organizarea si evolutia viitoare a unei colonii si mai tarziu a Umanitatii la nivel stelar.

Este posibil ca in timp sa descoperim, intr-adevar, surse de energie mult mai eficiente si mai ieftine decat reactoarele de fuziune, fisiune sau pilele radiaoctive (alfa-)betavoltaice. Pana atunci nu avem altele si trebuie sa ne bazam pe ce avem, sa le perfectionam pe acestea si sa le folosim cat mai bine si mai eficient.

Edited by krvllon, 01 July 2010 - 01:37.


#261
Cyber-sapiens

Cyber-sapiens

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 5,912
  • Înscris: 04.10.2007

 krvllon, on 1st July 2010, 01:32, said:

Datorita Vantului Solar tot ce consideram noica fiind "praf cosmic" este electrizat deci sensibil la campurile magnetice asa ca putem realiza un scut magnetic destul de eficient care sa ne protejeze cam cum ne protejeaza campul magnetic al Terrei deja. Daca vorbim de micrometeoriti putem instala scuturi de materiale combinate cu densitati si duritati diferite care desi sunt ablative vor rezista zeci de ani si la multe calatorii cu viteze mai ridicate decat cele actuale sau pur simplu sisteme care pot vaporiza si ioniza de la distanta astfel de "pietricele". In cazul scuturilor ablative daca mai au si forme care permit ricoseurile deja putem sa nu ne mai facem griji pentru riscurile ciocnirilor frontale. Ciocnirile laterale vor fi mai reduse pentru ca nava se afla in miscare. Pentru ca se foloseste un scut compozit din materiale cu densitati si duritati diferite precum si un sistem de "autoetansare" pe baza unui fluid care se poate solidifica rapid la contactul fie cu vidul fie cu oxigenul din atmosfera interna a navei nu cred mai exista vreun pericol real major. Atmosfera din interiorul navei trebuie sa aiba o presiune cat mai redusa de pornire ca sa dea posibilitatea totusi in caz de depresurizare echipajului sa se echipeze in timp util cu costumele de vid. Viteza de depresurizare este invers proportional cu presiunea si pentru a avea timp suficient trebuie sa se plece de la presiuni familiare cat mai reduse. Practic presiunea partiala a gazului de diluare trebuie sa fie cat mai mica daca nu poate fi zero in timp ce presiunea partiala a oxigenului trebuie sa fie daca se poate egala cu cea din atmosfera terestra.

Daca folosim campuri magnetice pe post de scuturi sa nu uitam ca echipajul trebuie protejat de astfel de campuri daca acestea au intensitati prea mari, deci iar trebuie luate in considerare materialele diamagnetice in constructia "caroseriei" interne a navei.

Daca putem realiza un invelis plasmatic in jurul navei mentinut in campuri magnetice atunci nu mai avem nevoie de scuturi ablative sau de sisteme de vaporizare-ionizare in fata navei. Mai mult ... o plasma ionizata mentinuta in jurul invelisului navei de campuri magnetice, chiar si intr-un strat de cativa milimetri poate opri cam orice ... de la micrometeoriti si praf cosmic pana la fluxuri de particule ionizate si radiatii penetrante.

Multe chestiuni le vom invata si experimenta din mers dupa ce se va deschide frontiera spatiala mai intai in varianta ei interplanetara si apoi in varianta interstelara. Oricum, este important sa facem fiecare pas la timpul sau si sa nu sarim peste niciunul pentru ca altfel nu vom invata lectii importante despre organizarea si evolutia viitoare a unei colonii si mai tarziu a Umanitatii la nivel stelar.

Este posibil ca in timp sa descoperim, intr-adevar, surse de energie mult mai eficiente si mai ieftine decat reactoarele de fuziune, fisiune sau pilele radiaoctive (alfa-)betavoltaice. Pana atunci nu avem altele si trebuie sa ne bazam pe ce avem, sa le perfectionam pe acestea si sa le folosim cat mai bine si mai eficient.

Nu merge asa, cu cat particulele au o masa si viteza mai mare, cu atat trebuie sa ai un scut magnetic mai puternic ca sa le deviezi, altfel ele trec prin el ca prin branza.
Plasma este strabatuta si ea, este cam acelasi efect precum arderea meteorilor in atmosferaa, unii mici se evapora, altii ating pamantul, iar atmosfera este uriasa in sectiune.
Apoi plasma poate genera radiatii intense.
Ce vei face daca vei intalni un camp urias de pietris cosmic ?!, vei reusi oare sa tragi dupa fiecare fir de praf in timp util, ... vei avea atata energie sa consumi ?!, ...vei intalni comete uriase, crezi ca scuturile tale vor avea efect ?!

#262
NASTYPRIMUL

NASTYPRIMUL

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 5,605
  • Înscris: 20.09.2008
Electromagnetismul invers.

#263
Cyber-sapiens

Cyber-sapiens

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 5,912
  • Înscris: 04.10.2007

 NASTYPRIMUL, on 4th July 2010, 06:09, said:

Electromagnetismul invers.

Ce-i ala ?!, Pt. ce ?!

#264
Cyber-sapiens

Cyber-sapiens

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 5,912
  • Înscris: 04.10.2007

 krvllon, on 1st July 2010, 02:32, said:

Daca folosim campuri magnetice pe post de scuturi sa nu uitam ca echipajul trebuie protejat de astfel de campuri daca acestea au intensitati prea mari, deci iar trebuie luate in considerare materialele diamagnetice in constructia "caroseriei" interne a navei.

Daca putem realiza un invelis plasmatic in jurul navei mentinut in campuri magnetice atunci nu mai avem nevoie de scuturi ablative sau de sisteme de vaporizare-ionizare in fata navei. Mai mult ... o plasma ionizata mentinuta in jurul invelisului navei de campuri magnetice, chiar si intr-un strat de cativa milimetri poate opri cam orice ... de la micrometeoriti si praf cosmic pana la fluxuri de particule ionizate si radiatii penetrante.

Multe chestiuni le vom invata si experimenta din mers dupa ce se va deschide frontiera spatiala mai intai in varianta ei interplanetara si apoi in varianta interstelara. Oricum, este important sa facem fiecare pas la timpul sau si sa nu sarim peste niciunul pentru ca altfel nu vom invata lectii importante despre organizarea si evolutia viitoare a unei colonii si mai tarziu a Umanitatii la nivel stelar.

Este posibil ca in timp sa descoperim, intr-adevar, surse de energie mult mai eficiente si mai ieftine decat reactoarele de fuziune, fisiune sau pilele radiaoctive (alfa-)betavoltaice. Pana atunci nu avem altele si trebuie sa ne bazam pe ce avem, sa le perfectionam pe acestea si sa le folosim cat mai bine si mai eficient.

Iata ce spunea Gilldarida in primele pagini ale topicului:

Ar fi vorba de conversia energiei fotonice în energie cinetică la un randament maxim...De "randament maxim" - nu știu,dar știu de un sistem de propulsie care poate face o astfel de conversie la un "randament bun" : o cameră de descărcare de înaltă tensiune de pinch azimutal formată dintr-un sistem de electrozi cilindrici coaxiali ; aceasta este alimentată de către o cameră de ionizare de radioînaltăfrecvență,cu electrozi exteriori și de formă inelară. De obicei,agentul de lucru îl consitituie hidrogenul gazos - introdus în camera inelară de ionizare,este supus acțiunii microundelor și se obține un jet inelar semiionizat care este injectat în camera de descărcare Z-Pinch,în spațiul dintre electrozii cilindrici coaxiali.Descărcarea de înaltă tensiune (sub formă de impulsuri) conduce la ionizarea completă a hidrogenului și confinarea jetului de plasmă astfel format către axul camerei de descărcare.
Pe acest ax,din afara camerei este direcționat un fascicol LASER de ultraînaltăfrecvență (această din urmă condiție neputând fi îndeplinită decât de către Laserul cu Electroni Liberi,la care frecvența poate fi reglată după dorință) ; vom avea așadar un fascicol LASER în mijlocul unui jet de plasmă foarte fierbinte care este confinată și turbionată magnetic(acesta fiind așa-numitul fenomen de pinch azimutal...) ; în aceste condiții se va produce fenomenul de "bremsstrahlung invers".
Un electron cinetic poate emite un foton sub forma așa-zisei "radiații de frânare",atunci când trece prin aproierea unui atom sau ion (radical atomic),acest fenomen fiind cunoscut sub numele de "bremsstrahlung" ; fenomenul se produce foarte intens în situația plasmei intens ionizate (formată din radicali atomici și electronii ce au părăsit mantalele atomice ale acestor ioni) care este turbionată magnetic - rotația electronilor este mai rapidă deoarece aceștia sunt mai ușori decât ionii și automat intersectează traiectoriile ionilor cu care interacționează,printre altele prin "radiație de frânare" adică emisie de fotoni.Fenomenul invers apare atunci când un electron liber sau un fascicol fotonic va absoarbe un foton incident - deci este o absorbție,nu o emisie fotonică de această dată...
Concret,plasma termonucleară turbionată magnetic - din cadrul instalației de descărcare amintite mai sus,va produce o puternică radiație de frânare care în mod normal se disipează în pereții instalației respective,supraîncărcându-i termic.
Dar fascicolul laser axial,va absoarbe această radiație de frânare la un bun randament de absorbție (75-80%) ceea ce va conduce la amplificare deosebit de mare a fascicolului luminos... Obținem astfel un așa-numit "motor-rachetă laser-fotonic" al cărui jet are...viteza luminii,fiind compus din fotoni.Puterea unui asemenea jet de plasmă convertită în lumină este de-a dreptul gigantică,a cărei valoare corespunde unui raport de 10.000 Kgf per gram de plasmă...
La motoarele-rachetă fotonice "clasice"(pur teoretice) era utilizată o sursă de lumină - teoretică,inexistentă tehnologic - și o oglindă imposibilă dpdv tehnologic,care să fie concentrat fascicolul luminos fără pierderi...

-adica putem face ca o unda fotonica sa-si poata transfera energia in stare cinetica pura unui obiect material, tot in stare cinetica, la fel cum o piatra azvarlita spre alta piatra aflata in repaus, va transfera energia sa cinetica celei de-a doua pietre ?!

da,-cu pierderile de randament corespunzătoare ; aceasta se poate face prin utilizarea unui fascicol de lumină focalizată și amplificată,al cărei rol este acela de a absorbi radiația de frânare din cadrul unui jet de plasmă pe care îl străbate axial; amplificarea luminoasă este deosebit de puternică și se obține jetul fotonic care are efect de reacție ca și un jet fluidic ejectat din cadrul unui motor-rachetă clasic.Primele observații și experimente pe marginea acestui tip de motor au fost realizate la sfârșitul anilor'60 de către L.Gudzenko și L.Șelepin,dar fatalmente laserele de pionierat cu care au lucrat ei nu le permiteau la acea dată să regleze frecvența după necesitate ; abia în anii'80,laserul cu electroni liberi a adus această posibilitate concretă.

#265
perpetuum

perpetuum

    New Member

  • Grup: Members
  • Posts: 11
  • Înscris: 02.05.2010
Salut , nu am urmarit toate tema dar am vazut ca sa mai discutat in trecut despre generatorul homopolar . Intrebarea mea este :
Daca in loc sa ii atasam perii colectoare, "unim " spre exemplu un led (si cu toate transformatoarele anexe daca este nevoie)  care sa se invarteasca odata cu discul , s-ar aprinde ledul ?

Edited by perpetuum, 02 July 2011 - 13:11.


#266
bd_lotru

bd_lotru

    Junior Member

  • Grup: Members
  • Posts: 109
  • Înscris: 30.01.2011

 krvllon, on 12th September 2008, 14:16, said:

Cum ar fi daca urmand o cale de dezvoltare a ratiunii proprii te-ai trezi intr-o zi ca esti capabil sa treci prin spatiu cum fac personajele din filmul "Jumper", ai reusi sa creezi un bioscut energetic care sa-ti permita sa respiri o vreme sub apa fara probleme, o capacitate telekinetica ce poate sa te propulseze prin aer sau apa cu viteze hipersonice ?
Ti-am explicat ca din capacitatile creierului uman noi nu avem trezite nici 1 %. Acel 1 % este reprezentat de ratiune. si poate de rudimente de intuitie. Se nasc oameni care accidental sau poate pentru ca sunt suficient de evoluati au activate una sau mai multe capacitati suplimentare (vezi cazul Lavinia Tatomir-Pintea). Pana la aparitia unor himere crearea unei tehnologii rationale ne poate aduce catre stele.
Gandeste-te ca prin efect Coanda cu un disc de maxim 1,5 m in diametru si un motor de circa 100 de cai putere poti ridica circa 10 tone de structura pana pe la 1 500 de metri altitudine. Imagineaza-ti un "elicopter" care in loc de clasicul rotor portant ar avea 2 - 4 astfel de discuri de sustentatie prin efect Coanda. Daca ai reusit sa "simti" cat de ieftin si de simplu ai putea ridica o astfel de aeronava in aer si incarcatura utila aferenta vei intelege ca se pot construi aeronave suborbitale hipersonice care pot lansa pe LEO sau chiar GEO module cargo sau charter cu costuri sub 1000 de dolari/kg de incarcatura utila.
Ar mai fi de urmarit cercetarile lui C-tin Bursuc legate de "Motorul Racheta cu Postcombustor Fluidic" si cartea scrisa de acesta "Construiti-va cu mijloace proprii un OZN" si vei reusi sa intelegi ca se poate construi foarte usor un lansator transatmosferic orbital cu tehnologia actuala la modul economic. Daca vrei sa transpiri putin pui mana pe cateva carti de mecanica fluidelor si gasesti formulele de dimensionare pentru ajutajele de tip exterior si interior cu efect Coanda si pentru MRPF si poate vom colabora sa atragem sponsori pentru a castiga X-Prize.
Chiar nu mai ai nevoie de idei SF pentru a atinge vreun asteroid de anhidrida carbonica si a-l aduce pe orbita circumlunara pentru a face din el o pompa de realimentare pentru zboruri interplanetare cu intervale de saptamani chiar si pana la Pluton sau centura Kuiper.
Poate ca intr-o zi vom fi capabili mai departe sa experimentam propulsia hiperspatiala cu transfer interdimensional pe care chiar si Asimov o descrie ca fiind solutia pentru zborurile interstelare si poate si intergalactice.
o
Salut! As vrea si eu sa citesc cartea lui Constantin Bursuc "Construiti-va cu mijloace proprii un OZN" Poti sa imi spui de unde o pot lua sau dc o ai poti sa o scanezi sa mi-o transmiti si mie la adresa de mail : [email protected] . In comert am vazut ca nu mai e disponibila
Multumesc mult

#267
oprea_marius

oprea_marius

    New Member

  • Grup: Members
  • Posts: 11
  • Înscris: 09.11.2011
Dragi forumisti,

Va propun spre analiza o solutie tehnica pentru realizarea unui sistem de propulsie. Domeniul din care face parte solutia tehnica este unul controversat (propulsie inertiala), iar pana in prezent dupa cum bine stiti, inca nu s-a reusit realizarea niciunui sistem functional dar nici nu s-a demonstart imposibilitatea realizarii unui astfel de sistem.

Eu cred ca am reusit sa realizez un dezechilibru intr-un sistem sistem inertial, dar s-ar putea sa gandesc eronat. De aceea apelez la voi pentru o analiza amanuntita.
Nu am cunostinte avansate de fizica si nici nu ma pricep la desen tehnic dar sper ca am reusit sa reprezint grafic solutia.

In atasament gasiti o arhiva in care se gaseste un document cu o scurta descriere si un fisier *.dwg pentru Autocad in care aveti o reprezentare 3D a solutiei.


Va multumesc anticipat

#268
theMisuser

theMisuser

    Cetatean European.

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 20,123
  • Înscris: 25.02.2007

 oprea_marius, on 9th November 2011, 14:27, said:

In atasament gasiti o arhiva in care se gaseste un document cu o scurta descriere si un fisier *.dwg pentru Autocad in care aveti o reprezentare 3D a solutiei.
Nu stiu cata lume are Autocad la indemana, eu de pilda nu-l am.
Daca exporti minunea in format video si o pui pe youtube, sigur o sa ai mai multi privitori care sa-si dea cu parerea.
Succes !

#269
oprea_marius

oprea_marius

    New Member

  • Grup: Members
  • Posts: 11
  • Înscris: 09.11.2011

 theMisuser, on 9th November 2011, 15:35, said:

Nu stiu cata lume are Autocad la indemana, eu de pilda nu-l am.
Daca exporti minunea in format video si o pui pe youtube, sigur o sa ai mai multi privitori care sa-si dea cu parerea.
Succes !


In document sunt imagini cu obiectul din mai multe perspective.

#270
theMisuser

theMisuser

    Cetatean European.

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 20,123
  • Înscris: 25.02.2007

 oprea_marius, on 9th November 2011, 19:58, said:

In document sunt imagini cu obiectul din mai multe perspective.
Aha.

From din document:

Mă astept să apară o forță direcțională ca urmare a dezechilibrului, forță care este proporțională cu accelerația fluidului. Dacă accelerația fluidului este 0, atunci si forța direcțională este 0.
Presupunand ca merge cat timp accelerezi.. Cand ajungi la viteza maxima, ce faci ? (viteza pe care urmeaza s-o atingi chiar daca nava doar pluteste)

Anunturi

Chirurgia spinală minim invazivă Chirurgia spinală minim invazivă

Chirurgia spinală minim invazivă oferă pacienților oportunitatea unui tratament eficient, permițându-le o recuperare ultra rapidă și nu în ultimul rând minimizând leziunile induse chirurgical.

Echipa noastră utilizează un spectru larg de tehnici minim invazive, din care enumerăm câteva: endoscopia cu variantele ei (transnazală, transtoracică, transmusculară, etc), microscopul operator, abordurile trans tubulare și nu în ultimul rând infiltrațiile la toate nivelurile coloanei vertebrale.

www.neurohope.ro

0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users

Forumul Softpedia foloseste "cookies" pentru a imbunatati experienta utilizatorilor Accept
Pentru detalii si optiuni legate de cookies si datele personale, consultati Politica de utilizare cookies si Politica de confidentialitate