Chirurgia cranio-cerebrală minim invazivă
Tehnicile minim invazive impun utilizarea unei tehnologii ultramoderne. Endoscoapele operatorii de diverse tipuri, microscopul operator dedicat, neuronavigația, neuroelectrofiziologia, tehnicile avansate de anestezie, chirurgia cu pacientul treaz reprezintă armamentarium fără de care neurochirurgia prin "gaura cheii" nu ar fi posibilă. Folosind tehnicile de mai sus, tratăm un spectru larg de patologii cranio-cerebrale. www.neurohope.ro |
Sisteme propulsie
Last Updated: Sep 12 2021 14:25, Started by
xtreme45
, Jun 12 2008 08:35
·
0
#1
Posted 12 June 2008 - 08:44
Astept noi idei de propulsie neinventate inca, sau inventate dar neaplicate, ori inventate si tinute ascunse...
O sa incep tot eu! Ma gandesc la un sistem de propulsie pe baza de unde magnetice. Adica ionizarea atmosferei sau un fel de magnetizare a acesteia in directia dorita si la intensitatea dorita precum si inducerea unui pol ( N sau S) la suprafata vehiculului face ca acesta sa se deplaseze in directia dorita (pe orizontala, verticala, in diagonala sau oricum dorim si la ce viteza dorim... asta in functie de puterea magnetizarii din campul apropiat. Nu posed cunostinte mari in acest domeniu dar poate ca aceste mici SF-uri pe care le postam aici sa poata fi o sursa de inspiratie pentru acei "adevarati cercetatori". Presentation1.jpg 21.33K 207 downloads Edited by xtreme45, 12 June 2008 - 09:08. |
#2
Posted 12 June 2008 - 14:00
Ideea este veche...A fost lansată odată cu metoda de "propulsie externă",pe undă de șoc hipersonică - gen "waverider" ; în paralel s-au dezvoltat și proiectele de propulsie magnetohidrodinamică (MHD) utilizând atmosfera rarefiată ca agent de lucru
Uite de pildă un exemplu extras dintr-o revistă "de popularizare" franceză : Servește-te ! Ai în total 107 pagini de sisteme propulsive neconvenționale,puse în patru zip-uri.Textele în general sunt destul de greu de înțeles,deoarece nu se referă la tehnica clasică ; dar pentru cine are o bună cultură tehnică,nu este o problemă.Sunt și clasificări,scurte descrieri,etc. [quote name='xtreme45' date='Jun 12 2008, 08:44' post='4726196'] [ Din cate observ,sistemul nu mi-a acceptat ZIP-urile ; probabil că sunt prea mari,deși între 8 și 14 Mo ar trebui să le fii putut transmite fără probleme...Peste 20 Mo știu că nu prea merge,dar nu era cazul acesta. Asta este... Attached Files |
#3
Posted 12 June 2008 - 14:14
Interesant!
Merci mult! Daca se poate sa mai transmiti asa ceva ar fii extraordinar! |
#4
Posted 12 June 2008 - 21:00
Ar fi aproape imposibil să venim cu idei noi.
Mie îmi place ideea de a pune trenurile actuale (pe baza de magneți și eventual perfecționate), din Germania și Japonia, în niște tuburi “vidate”. Astfel ele ar fi oprite numai de gravitație, neexistând nici o forță de frecare. În moment ating viteza de 400 km/h. Fără frecarea cu aerul se estimează că ar ajunge la peste 1000 km/h. |
#5
Posted 13 June 2008 - 09:06
[quote name='xtreme45' date='Jun 12 2008, 08:44' post='4726196']
[u][size=2]Astept noi idei de propulsie neinventate inca, sau inventate dar neaplicate, ori inventate si tinute ascunse... [/size][/u] Am încercat din nou să-ți trimit un atașament dar constat că nu-l poate încărca ; probabil este prea mare... |
#6
Posted 13 June 2008 - 14:14
#7
Posted 13 June 2008 - 16:59
m3th0dman, on Jun 12 2008, 22:00, said: Ar fi aproape imposibil să venim cu idei noi. Mie îmi place ideea de a pune trenurile actuale (pe baza de magneți și eventual perfecționate), din Germania și Japonia, în niște tuburi “vidate”. Astfel ele ar fi oprite numai de gravitație, neexistând nici o forță de frecare. În moment ating viteza de 400 km/h. Fără frecarea cu aerul se estimează că ar ajunge la peste 1000 km/h. Tunelul trebuie vidat, astfel cu forta necesara pt a propulsa un tren la 400 km/h se poate propulsa acelasi tren in vid cu 7000 km/h Calatoria Londra - New York ar dura 50 minute Acum problemele raman de integritatea tunelului pentru ca la 7000 km/h in vid daca dai peste o punga de aer impactul este catastrofal. |
#8
Posted 14 June 2008 - 06:12
[quote name='xtreme45' date='Jun 12 2008, 08:44' post='4726196']
[u][size=2]Astept noi idei de propulsie neinventate inca, sau inventate dar neaplicate, ori inventate si tinute ascunse... [/size][/u] Așa cum menționează acest forum,dimensiunea maximă a fiecărui atașament individual este de 2Mb ,- documentul pe care aș vrea să-l postez are în varianta compresată peste 40 Mb... Ar trebui să fac deci,vreo 20 postări de câte max.2 Mb,ceea ce este cam greoi...Să văd dacă-mi găsesc timp pentru asta. |
#9
Posted 14 June 2008 - 07:19
#10
Posted 14 June 2008 - 22:00
m3th0dman, on Jun 12 2008, 22:00, said: Ar fi aproape imposibil să venim cu idei noi. Mie îmi place ideea de a pune trenurile actuale (pe baza de magneți și eventual perfecționate), din Germania și Japonia, în niște tuburi “vidate”. Astfel ele ar fi oprite numai de gravitație, neexistând nici o forță de frecare. În moment ating viteza de 400 km/h. Fără frecarea cu aerul se estimează că ar ajunge la peste 1000 km/h. |
|
#11
Posted 15 June 2008 - 06:33
http://www.upload-dr.../extras_AVS_pdf
n-am citit în prealabil instrucțiunile de exploatare,dar sper să fii făcut ceea ce trebuie... Mda,am verificat și merge...Poți citi și descărca acest document PDF de vreo 32 sau 33 Mo.Nu ți-am dat scheme ci doar generalități - o expunere foarte generală,mai mult un fel de trecere în revistă. Cum nu sunt defel internaut sau "computer-fun",nici nu aveam habar de acest instrument de încărcare pe internet a unor fișiere atât de consistente ,- merci pentru informatia asta. |
#12
Posted 16 June 2008 - 11:02
gilldarida, on Jun 15 2008, 07:33, said: http://www.upload-dr.../extras_AVS_pdf n-am citit în prealabil instrucțiunile de exploatare,dar sper să fii făcut ceea ce trebuie... Mda,am verificat și merge...Poți citi și descărca acest document PDF de vreo 32 sau 33 Mo.Nu ți-am dat scheme ci doar generalități - o expunere foarte generală,mai mult un fel de trecere în revistă. Cum nu sunt defel internaut sau "computer-fun",nici nu aveam habar de acest instrument de încărcare pe internet a unor fișiere atât de consistente ,- merci pentru informatia asta. Ok! merci mult! |
#13
Posted 16 June 2008 - 15:11
Studiază cu precădere sistemele de propulsie care utilizează aer,mai precis instalații de (semi)lichefiere și separare a aerului în azot și oxigen,pentru ca ulterior să realizeze ionizarea oxigenului(de obicei în camere de radioînaltăfrecvență făcute din tuburi de cuarț cu electrozi exteriori) iar într-un final radicalii atomici de oxigen să fie resociați catalitic în prezența azotului activ(azotul ionizat) ,- așa cum se arată,azotul (semi)lichefiat fiind foarte rece este utilizat pentru răcirea exterioară(convectivă) a camerei de resociere dar și pentru răcirea interioară(peliculară) a pereților acestei camere,printr-o injectare centrifugală în structura pereților poroși.La contactul cu radicalii atomici de oxigen care sunt deosebit de fierbinți(între 10.000 și 75.000 Kelvin) azotul se ionizează (peste 1400 Kelvin el deja devine "activ") și acționează ca un puternic catalizator în cadrul fenomenului fizico-chimic de resociere a oxigenului.O asemenea resociere catalitică se va face cu degajare foarte mare de energie - implusul specific fiind deosebit de mare în cazul aplicației acestui fenomen pentru motoarele-rachetă destinate vehiculelor aerospațiale.
Prima aplicație practică a acestui sistem de propulsie au făcut-o naziștii prin 1944-1945,dar mult prea târziu pentru a mai schimba cu ceva soarta războiului... Avantajul deosebit al acestor sisteme de propulsie aerospațială nu se reduce doar la valoarea deosebit de mare a impulsului specific,ci și faptul că vehicolul aerospațial dotat cu un asemenea tip de sistem propulsiv nu are nevoie să încarce de la sol vreun carburant / comburant,ci va obține agentul de lucru pentru motor chiar pe timpul zborului,utilizând exclusiv aerul atmosferic pe care nici nu îl poluează cu nimic : îl aspiră, îl răcește și separă centrifugal în azot și oxigen ; ionizează oxigenul și apoi îl resociază în prezența azotului,la evauarea din motor formându-se exact aerul care a fost aspirat din mediul ambiant ! Nu avem fum,noxe,produși de ardere,monoxid de carbon,azotiți și azotați,bioxid de carbon și cam tot ceea ce mai generează în mod obișnuit orice produs al țițeiului... De ce sistemele de propulsie cu aer lichefiat nu s-au dezvoltat și în regim public...? Ei,veșnica poveste - am mai vorbit despre asta de atâtea ori... Dar iată - începând de astăzi se va putea discuta și public acest tip de sistem de propulsie,chiar dacă pentru început într-un cerc foarte restrâns de discuție... [quote name='gilldarida' date='Jun 16 2008, 15:01' post='4749863'] Studiază cu precădere sistemele de propulsie care utilizează aer Potrivit cu schema generală care este ilustrată aici : Attached Files |
#14
Posted 16 June 2008 - 16:45
gilldarida, on Jun 16 2008, 16:11, said: Dar iată - începând de astăzi se va putea discuta și public acest tip de sistem de propulsie,chiar dacă pentru început într-un cerc foarte restrâns de discuție... Tot legat de topic, dar atentie, e cam sf...totusi... o faza legata de... un ozn prabusit cica. Bine nu zic ozn in sensul de extraterestru, ci ozn adica "doar" neindentificat... deci o naza prabusita a carei origine nu se cunostea... Cica prin nush ce tara, in nush ce an, un fermier a fost martorul prabusiri, si normaa ca la scurt timp au ajuns la fata locului armata+etc... si mai in final dupa ce totul locul a fost curatat, totul ridicat, si fermierul amenintat ...bla bla.. cica ar fi declarat asta pentru nush ce reporteri, la ceva vreme dupa ce au plecat militarii, ca din invelisul navei(care era evident in multe bucati si bucatele) s-ar fi scurs un lichid care fermierul l-a descris ca fiind stralucitor si care-si schimba mereu culoarea, trecand prin nenumarate nuante, o culoare metalica...si ca parea foarte ciudat.. ca si cum ar fi reactionat ...ca si cum ar fi stiut cand este cu fata spre el, si cand nu..adica isi schimba culorile fix cand il privea fermieru sau ceva de genul asta. ... Ai idee despre ce era vorba ? Un fluid metalic/magnetic/radioactiv ? Parte a unui sistem de propulsie ? Edited by IVAN_V, 16 June 2008 - 16:55. |
#15
Posted 16 June 2008 - 19:04
[quote name='IVAN_V' date='Jun 16 2008, 16:45' post='4750384']
Da - s-a trecut la tehnologii care nu se mai bazează pe fenomene...chimice ; acum propulsia este bazată pe interacțiunea de câmpuri. Nu cunosc cazul despre care relatezi ; din descrierea pe care ai făcut-o pare a fi vorba de mercur ori de un compus de tip ferofluidic ori chiar magnet lichid... |
|
#16
Posted 17 June 2008 - 09:41
[quote name='xtreme45' date='Jun 12 2008, 08:44' post='4726196']
[u][size=2]Astept noi idei de propulsie neinventate inca, sau inventate dar neaplicate, ori inventate si tinute ascunse... [/size][/u] Am cules din diverse reviste sau lucrări publice o serie de articole sau extrase interesante - în legătură cu sistemele de propulsie sau de transmisie bazate pe fenomenul sonicității recomand lecturarea lucrărilor : -"Teoria sonicității" de G.Constantinescu,în Editura Academiei RSR,1985(ediția a doua) ; -"George Constantinescu"de I.Basgan,I.Jianu și I.Macoveanu,în Editura Științifică 1966 dar și - -"Gogu Constantinescu" de I.I.Pop și I.L.Marcu,în Editura AGIR 2003. Sunt chestiuni interesante care merită analizate și discutate... S:\temp\Office 2003_images\diverse.doc [quote name='gilldarida' date='Jun 17 2008, 09:39' post='4753887'] [quote name='xtreme45' date='Jun 12 2008, 08:44' post='4726196'] [url="http://www.netdrive.ws/79191.html"]http://www.netdrive.ws/79191.html[/url] |
#17
Posted 17 June 2008 - 17:37
gilldarida, on Jun 16 2008, 20:04, said: Da - s-a trecut la tehnologii care nu se mai bazează pe fenomene...chimice ; acum propulsia este bazată pe interacțiunea de câmpuri. Nu cunosc cazul despre care relatezi ; din descrierea pe care ai făcut-o pare a fi vorba de mercur ori de un compus de tip ferofluidic ori chiar magnet lichid... Ai spus mai sus ceva de spre magnetul lichid !?! Cum e acest magnet? polii acestuia cum sunt dispusi? si cum se mentin? Exista asa ceva? |
#18
Posted 18 June 2008 - 04:55
[quote name='xtreme45' date='Jun 17 2008, 17:37' post='4756914']
Ai spus mai sus ceva de spre magnetul lichid !?! Cum e acest magnet? polii acestuia cum sunt dispusi? si cum se mentin? Exista asa ceva? Mi s-a expus un caz SF cu întrebări pe marginea acestuia,- iar răspunsul meu a stat tot în categoria SF ... Altminteri cunoaștem din tehnica clasică : -metalul lichid Hg - mercurul,care are o serie de proprietăți deosebite în legătură cu trecerea prin el a curentului electric și comportarea sa față de câmpul magnetic ; (Hg este un diamagnetic) -așa-numitele "ferofluide",obținute prin magnetizarea uneor suspensii feromagnetice în lichide ,- prin metoda mecanică a măcinării coloidale,a electrocondensării,a descompunerii termice,a precipitării chimice sau a electrodepunerii. Polarizarea microparticulelor feromagnetice este cea clasică,specifică oricărui magnet - în cadrul pastei vâscoase toate microparticulele magnetice se vor orienta eterogen potrivit polarizării lor și a direcției câmpurilor de interacțiune provenite din exterior.Am fost întrebat în legătură cu un straniu lichid care își modifica forma și culoarea - și am răspuns ca dacă povestea respectivă este adevărată,ar fi putut fi mercur (poate conține impurități și da naștere unor irizații mai ales dacă lumina cade sub un anumit unghi...) sau un ferolfuid necunoscut de către public sau poate un fel de magnet lichid realizat printr-o amalgamare a mercurului cu on compus special feroluidic - deși asta este o ipoteză mult trasă de păr căci Hg are proprietatea specifică de a nu se lăsa amestecat cu mai nimic... Erată : în textul de mai jos "microparticulele magnetice se vor orienta eterogen potrivit polarizării lor și a" în loc de "eterogen" a se citi...omogen. |
Anunturi
▶ 0 user(s) are reading this topic
0 members, 0 guests, 0 anonymous users